NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
איך לגרום למישהו להתעניין במשהו שהוא לא מתעניין בו?
אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להתעניין במשהו, השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמנו היא "מה הוא באמת רוצה?". כל אחד רוצה להרגיש טוב, אבל השאלה היא איזה סוג של טוב הוא מחפש. כדי לגרום לאדם להתעניין במשהו, עלינו למצוא את הקשר בין מה שהוא רוצה לבין הנושא שאנחנו רוצים להציג לו. אם הוא מחפש תחושה מסוימת, נוכל לשכנע אותו שהעניין שלנו יכול לספק לו את אותה תחושה.
למשל, אם מישהו מתעניין בבלט ואתה רוצה לשוחח איתו על כדורגל, הדרך היא למצוא את הקשר בין הדברים, אולי דרך התחושה של התלהבות או עיסוק בתנועה. שאל את עצמך: איך אני גורם לו להרגיש שהכדורסל יכול לספק לו את התחושה שהוא מחפש?
כאשר אנחנו מנסים לשכנע מישהו להתעניין במשהו, עלינו להתחבר לרצונות שלו. אם אתה יודע שהוא רוצה להרגיש טוב, אז הדרך היא למצוא את הקשר בין הרצון הזה לבין הנושא שאתה מציג. תראה לו איך התעניינות בנושא מסוים יכולה לסייע לו להשיג את מה שהוא באמת רוצה.
איך לשכנע את התת - מודע של מישהו?
אם אנו רוצים לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת "תורת הסיפור". מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב.
מהי "תורת הסיפור" ולמה היא יעילה?
תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של "מספרי סיפורים", יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו.
לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי...
אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להתעניין במשהו, השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמנו היא "מה הוא באמת רוצה?". כל אחד רוצה להרגיש טוב, אבל השאלה היא איזה סוג של טוב הוא מחפש. כדי לגרום לאדם להתעניין במשהו, עלינו למצוא את הקשר בין מה שהוא רוצה לבין הנושא שאנחנו רוצים להציג לו. אם הוא מחפש תחושה מסוימת, נוכל לשכנע אותו שהעניין שלנו יכול לספק לו את אותה תחושה.
למשל, אם מישהו מתעניין בבלט ואתה רוצה לשוחח איתו על כדורגל, הדרך היא למצוא את הקשר בין הדברים, אולי דרך התחושה של התלהבות או עיסוק בתנועה. שאל את עצמך: איך אני גורם לו להרגיש שהכדורסל יכול לספק לו את התחושה שהוא מחפש?
כאשר אנחנו מנסים לשכנע מישהו להתעניין במשהו, עלינו להתחבר לרצונות שלו. אם אתה יודע שהוא רוצה להרגיש טוב, אז הדרך היא למצוא את הקשר בין הרצון הזה לבין הנושא שאתה מציג. תראה לו איך התעניינות בנושא מסוים יכולה לסייע לו להשיג את מה שהוא באמת רוצה.
איך לשכנע את התת - מודע של מישהו?
אם אנו רוצים לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת "תורת הסיפור". מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב.
מהי "תורת הסיפור" ולמה היא יעילה?
תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של "מספרי סיפורים", יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו.
לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי...
- איך לגרום למישהו להתעניין?
- תורת הסיפור
- השפעה על תת המודע
- שכנוע סמוי
- סיפור להעברת מסר
כן.
ש: אני יכול להגיד?
אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר.
ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם אנשים שמהשגרה אני אקרא לזה, אני יודע, שזה לא מעניין אותם וזהו.
אליעד: לא הבנתי את השאלה, עוד פעם מה השאלה?
ש: אני לא יודע מה השאלה.
אליעד: אתה באמת לא יודע מה השאלה.
ש: הוא רוצה לדעת לדבר את מה שהוא מתעניין בו לאנשים שלא מעניין אותם כדי ליצור תקשורת.
אליעד: מה? זה מה ששאלת איך לפתח שיחה עם אנשים על מה שלא מעניין אותם, מעניין אותך ולא מעניין אותם?
ש: איך אפשר לדבר את הדיבורים האלה עם אנשים שזה לא מעניין אותם.
אליעד: זה מה שאתה שואל, אתה רוצה לדעת איך לדבר עם אנשים על נושאים שפחות מעניינים אותם.
ש: איך לגרום להם עניין, איך לגרום להם להתעניינות.
אליעד: איך לגרום לאנשים להתעניין בדברים שאתה רוצה שהם...
ש: שהם חושבים שכרגע לא מעניין אותם זה לא אז תשאל את השאלה.
ש2: לא, לא מדבר איתם בכלל על נושאים.
אליעד: טוב טוב, סליחה. אתה איתנו?
ש: להיפטר מזה בכלל.
אליעד: אוקי, הוא שואל שאלה איך לגרום למישהו להתעניין בנושאים שלא מעניינים אותו, שאלה. זה מה שהוא היה מוכן לשאול.
ש: דיברנו על זה, זה כמו הילד איך הוא יעשה משהו שהוא לא רוצה.
אליעד: באמת? אז איך אתה גורם למישהו להתעניין במשהו שלא מעניין אותו, אתה שואל אותו "למה זה לא מעניין אותך"? הוא אומר לך "כי ככה", מה עושים עכשיו, איך מעניינים אותו?
ש: אמרתי שדיברנו על זה, לא אמרתי שהבנתי.
אליעד: טוב יאללה, איך לגרום למישהו להתעניין במשהו שלא מעניין אותו?
ש: להתחבר למערכון שלו.
אליעד: מה זה אומר?
ש: יש לו מערכון שלו, אתה מנסה להתחבר למה שאתה רוצה להעביר לו.
אליעד: תסביר מה הכוונה.
ש: נגיד אתה רוצה לשכנע אותו בלא יודע מה.
אליעד: נגיד אתה רוצה לגרום לו להתעניין ב...?
ש: כדורגל.
אליעד: כדורגל, יפה אוקי.
ש: והוא מתעניין בבלט.
אליעד: בלט.
ש: איפור.
אליעד: איפור. נגיד שאתה רוצה לגרום למישהו להתעניין במשהו, מה אתה עושה? טוב, אני אסביר אתה התשובה שלו, את התשובה שהוא רצה לומר. התשובה היא כזאת, אתה רוצה לגרום למישהו להתעניין במשהו, אתה איתי? מה אתה צריך לעשות? קודם כל לבדוק מה הוא רוצה, מה הוא רוצה? להרגיש טוב נכון? עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "איך אני גורם לכך שהוא יחשוב שההתעניינות שלו בדבר יעשה לו להרגיש יותר טוב" אבל אז אתה אומר לעצמך "כן אבל איך אני יכול למצוא את הקשר בין העניין הזה ל - להרגיש טוב", אז מה עושים? שואלים שאלה נוספת. זה שהוא רוצה להרגיש טוב באופן כללי את זה יודעים, השאלה איזה טוב הוא רוצה להרגיש.
אז הדרך הקצרה ביותר או התוצאה ביותר זה "מה אתה רוצה?", "את זה", "יפה אני אראה לך איך זה קשור לזה", "אז בוא תתעניין בזה כדי להשיג את מה שאתה רוצה", אם אתה לא מצליח מפה להשיג את מה שהוא רוצה אתה צריך להתחבר למהות של מה שהוא רוצה. אתם הבנתם את השיטה? ברמת הידיעה אם אתה לוקח את מה שהבן אדם רוצה אתה צריך לשכנע אותו, לא לשכנע אותו "בוא נשכנע אותך" אלא לעשות בצורה מתוחכמת שהוא יחשוב שאם הוא יתעניין בנושא מסוים הוא בעצם משיג את מה שהוא רוצה.
עכשיו בהנחה שאתה לא מצליח לשכנע אותו או לראות את הקשר בין הנושא הזה לבין מה שהוא רוצה אז בעצם אתה צריך להסתכל על מהות של מה שהוא רוצה ודרך המהות של מה שהוא רוצה את זה יותר קל להשיג ביותר דרכים. רצון מסוים אתה יכול להשיג אותו בדרך מסוימת, מהות של רצון אתה יכול להשיג בהרבה דרכים לכן אם אתה רוצה לעניין אותו באיזה נושא תגרום לו להסתכל על המהות של מה שהוא רוצה ואז יהיה יותר קל להשיג את זה, למצוא עניין בדברים נוספים, זה באופן כללי. הבנו?
ש: מה זה "איזה טוב"? זה רוצה להרגיש טוב אבל איזה "טוב"?
אליעד: אתה לדוגמא נגיד רוצה שבחורה תמצא עניין בלצאת איתך לאיפשהו נניח. אתה אומר "אוקי, מה היא רוצה, יפה, איך אני משכנע אותה שמה שהיא רוצה היא מקבלת את זה דרך אם היא תצא איתי", זה אותו דבר, זה אותו רעיון.
ש: אבל למה התכוונת אנחנו יודעים שהיא רוצה להרגיש טוב, זאת אומרת, מה זאת אומרת השאלה "אבל איזה טוב"?
אליעד: אני אסביר לך, תראה באופן כללי באיזה צורה של טוב היא מחפשת.
ש: מה הצורה שמייצגת אצלה.
אליעד: בדיוק, נגיד היא רוצה להרגיש טוב, אוקי אבל איך זה יגרום לה להשתנות, בא נראה מה נחשב עבורה לטוב.
ש: אם היא נגיד היא חושבת שעושה לה טוב לאכול אז אני אגיד לה "תצאי איתי, נאכל ארוחת ערב" נגיד.
אליעד: "בואי נלך לאכול, יבוא לך לאכול איתי משהו ביחד?" נגיד. יפה, עכשיו השאלה היותר מעניינת היא איך בעצם אתה יכול לגרום למישהו להחליף מחשבות של עצמו בלי שאתה אומר לו את זה בצורה ישירה. איך אתה יכול לגרום למישהו, אני אסביר לכם בתהליך.
ש: עשיתי את זה, הסברת את זה.
אליעד: רגע אני אסביר את התהליך עוד פעם, אמרנו כזה דבר אתה לוקח את מה שאתה חושב שהוא רוצה וצריך לחבר לו את זה למה שאתה רוצה שהוא יתעניין, יעשה, יבצע, ילך, יחשוב, יוכל וכו'. עכשיו השאלה היא איך עושים את זה, אז אתה יכול להגיד לו "תקשיב, אני רוצה לשכנע אותך, בוא אני אראה לך את הקשר" ואתה יכול לעשות את זה בצורה מתוחכמת. איך מעבירים מסרים בצורה מתוחכמת, מה עושים?
ש1: יורדים יותר למהות.
ש2: אתה כאילו יוצר אצלו מצב לדוגמא אם אתה רוצה להגיד לו שהוא בן אדם מתמיד וזה אז כאילו אתה בדברים אחרים אתה אומר לו "אני סומך עליך אתה בן אדם רציני" ואז אתה כאילו בונה לו שהוא בן אדם רציני.
אליעד: מה המבנה, מה המבנה הכללי?
ש: זה אני לא יודע.
אליעד: מה המבנה הכללי, איך משכנעים מישהו במשהו בלי שהוא ישים לב ששכנעת אותו, מה המבנה הכללי? המבנה הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא "תורת הסיפור", מה זה אומר "תורת הסיפור"?
ש: "story telling" באנגלית.
אליעד: נכון, יש "תורת הסיפור", מה זה אומר "תורת הסיפור"? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן.
ש: פעם ראשונה אני שומע את זה.
אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא "תורת הסיפור", מה זה "תורת הסיפור"? היכולת לספר סיפור ולהעביר מסר לתת מודע של הבן אדם דרך הסיפור. תראה, יש נגיד לדוגמא פסטיבל "מספרי הסיפורים", אתה מכיר את זה? הם נגיד מומחים בלספר סיפורים אבל הם לא מספיק מומחים באיך להעביר מסרים מצד הסיפורים, נגיד שאתה אומר "אני רוצה ליצור אצלהם תחושה מסוימת" בלי שהם ישימו לב שיצרת את התחושה, אתה יכול נגיד אתה אומר "אני רוצה לגרום להם להיות שמחים" אתה יכול לספר להם דברים שמחים הם יהיו שמחים אבל הם יודעים שאתה עשית אותם שמחים. עכשיו, "תורת הסיפור" אומרת איך אתה יכול לספר את הסיפור ולתת לו איזה מסר בתת מודע בלי שהוא ישים לב שנתת לו את המסר
ש: נשמע מעניין.
אליעד: נכון, עכשיו מה מסופר על רבי נחמן? על רבי נחמן מסופר ככה, שהיה יום אחד שהוא אמר "אני אתחיל לספר לכם סיפורי מעשיות", מה היה לפני שהוא סיפר סיפורי מעשיות? הוא אמר "תראו, אני אומר לכם המון דברים וזה וזה, וזה לא עובד, אולי אני אתחיל לספר לכם סיפורים, אולי תבינו את זה דרך סיפור", למה? כי אם אומרים לך משהו לפעמים אתה אומר "לא נכון", "אין בעיה, בוא אני אספר לך סיפור תראה כמה הוא מגניב ובסיפור אני אעביר לך מסרים לתת מודע".
ש: כמו משל כזה.
אליעד: בדיוק משל ונמשל.
ש: "אליסה בארץ הפלאות", "כיפה אדומה".
אליעד: עכשיו השאלה היא איך לספר את הסיפור, איך בן אדם יכול לרכוש מיומנות שהוא יכול לספר למישהו סיפור ובאמצעות הסיפור להעביר לו מסרים מבלי שהבן אדם ששומע את הסיפור יבין שניסית להעביר לו מסר. הרבה פעמים אתה מספר למישהו משהו הוא אומר לך "אתה מספר לי את זה כי אתה רוצה לשכנע אותי במשהו נכון?", יפה אז איך אתה יכול לספר למישהו סיפור בלי שהוא יקלוט שאתה מנסה להעביר לו את המסר, אז מה התשובה לכך?
ש: אתה בכלל מדבר על איזה משהו אחר ובדרך אתה שותל את מה שאתה רוצה.
אליעד: אבל אז הוא שם לב ששתלת את זה.
ש: לא זה בעצם בא ממקום אחר בכלל.
אליעד: אין בעיה אבל הוא שם לב ששתלת את זה.
ש: אתה מביא עוד פעם מהות ואז מלביש את זה בלבוש אחר.
אליעד: נכון אבל איך לומדים לעשות את זה, איך משפרים טיב אומנות...
ש: אני יכול להגיד?
אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר.
ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם אנשים שמהשגרה אני אקרא לזה, אני יודע, שזה לא מעניין אותם וזהו.
אליעד: לא הבנתי את השאלה, עוד פעם מה השאלה?
ש: אני לא יודע מה השאלה.
אליעד: אתה באמת לא יודע מה השאלה.
ש: הוא רוצה לדעת לדבר את מה שהוא מתעניין בו לאנשים שלא מעניין אותם כדי ליצור תקשורת.
אליעד: מה? זה מה ששאלת איך לפתח שיחה עם אנשים על מה שלא מעניין אותם, מעניין אותך ולא מעניין אותם?
ש: איך אפשר לדבר את הדיבורים האלה עם אנשים שזה לא מעניין אותם.
אליעד: זה מה שאתה שואל, אתה רוצה לדעת איך לדבר עם אנשים על נושאים שפחות מעניינים אותם.
ש: איך לגרום להם עניין, איך לגרום להם להתעניינות.
אליעד: איך לגרום לאנשים להתעניין בדברים שאתה רוצה שהם...
ש: שהם חושבים שכרגע לא מעניין אותם זה לא אז תשאל את השאלה.
ש2: לא, לא מדבר איתם בכלל על נושאים.
אליעד: טוב טוב, סליחה. אתה איתנו?
ש: להיפטר מזה בכלל.
אליעד: אוקי, הוא שואל שאלה איך לגרום למישהו להתעניין בנושאים שלא מעניינים אותו, שאלה. זה מה שהוא היה מוכן לשאול.
ש: דיברנו על זה, זה כמו הילד איך הוא יעשה משהו שהוא לא רוצה.
אליעד: באמת? אז איך אתה גורם למישהו להתעניין במשהו שלא מעניין אותו, אתה שואל אותו "למה זה לא מעניין אותך"? הוא אומר לך "כי ככה", מה עושים עכשיו, איך מעניינים אותו?
ש: אמרתי שדיברנו על זה, לא אמרתי שהבנתי.
אליעד: טוב יאללה, איך לגרום למישהו להתעניין במשהו שלא מעניין אותו?
ש: להתחבר למערכון שלו.
אליעד: מה זה אומר?
ש: יש לו מערכון שלו, אתה מנסה להתחבר למה שאתה רוצה להעביר לו.
אליעד: תסביר מה הכוונה.
ש: נגיד אתה רוצה לשכנע אותו בלא יודע מה.
אליעד: נגיד אתה רוצה לגרום לו להתעניין ב...?
ש: כדורגל.
אליעד: כדורגל, יפה אוקי.
ש: והוא מתעניין בבלט.
אליעד: בלט.
ש: איפור.
אליעד: איפור. נגיד שאתה רוצה לגרום למישהו להתעניין במשהו, מה אתה עושה? טוב, אני אסביר אתה התשובה שלו, את התשובה שהוא רצה לומר. התשובה היא כזאת, אתה רוצה לגרום למישהו להתעניין במשהו, אתה איתי? מה אתה צריך לעשות? קודם כל לבדוק מה הוא רוצה, מה הוא רוצה? להרגיש טוב נכון? עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "איך אני גורם לכך שהוא יחשוב שההתעניינות שלו בדבר יעשה לו להרגיש יותר טוב" אבל אז אתה אומר לעצמך "כן אבל איך אני יכול למצוא את הקשר בין העניין הזה ל - להרגיש טוב", אז מה עושים? שואלים שאלה נוספת. זה שהוא רוצה להרגיש טוב באופן כללי את זה יודעים, השאלה איזה טוב הוא רוצה להרגיש.
אז הדרך הקצרה ביותר או התוצאה ביותר זה "מה אתה רוצה?", "את זה", "יפה אני אראה לך איך זה קשור לזה", "אז בוא תתעניין בזה כדי להשיג את מה שאתה רוצה", אם אתה לא מצליח מפה להשיג את מה שהוא רוצה אתה צריך להתחבר למהות של מה שהוא רוצה. אתם הבנתם את השיטה? ברמת הידיעה אם אתה לוקח את מה שהבן אדם רוצה אתה צריך לשכנע אותו, לא לשכנע אותו "בוא נשכנע אותך" אלא לעשות בצורה מתוחכמת שהוא יחשוב שאם הוא יתעניין בנושא מסוים הוא בעצם משיג את מה שהוא רוצה.
עכשיו בהנחה שאתה לא מצליח לשכנע אותו או לראות את הקשר בין הנושא הזה לבין מה שהוא רוצה אז בעצם אתה צריך להסתכל על מהות של מה שהוא רוצה ודרך המהות של מה שהוא רוצה את זה יותר קל להשיג ביותר דרכים. רצון מסוים אתה יכול להשיג אותו בדרך מסוימת, מהות של רצון אתה יכול להשיג בהרבה דרכים לכן אם אתה רוצה לעניין אותו באיזה נושא תגרום לו להסתכל על המהות של מה שהוא רוצה ואז יהיה יותר קל להשיג את זה, למצוא עניין בדברים נוספים, זה באופן כללי. הבנו?
ש: מה זה "איזה טוב"? זה רוצה להרגיש טוב אבל איזה "טוב"?
אליעד: אתה לדוגמא נגיד רוצה שבחורה תמצא עניין בלצאת איתך לאיפשהו נניח. אתה אומר "אוקי, מה היא רוצה, יפה, איך אני משכנע אותה שמה שהיא רוצה היא מקבלת את זה דרך אם היא תצא איתי", זה אותו דבר, זה אותו רעיון.
ש: אבל למה התכוונת אנחנו יודעים שהיא רוצה להרגיש טוב, זאת אומרת, מה זאת אומרת השאלה "אבל איזה טוב"?
אליעד: אני אסביר לך, תראה באופן כללי באיזה צורה של טוב היא מחפשת.
ש: מה הצורה שמייצגת אצלה.
אליעד: בדיוק, נגיד היא רוצה להרגיש טוב, אוקי אבל איך זה יגרום לה להשתנות, בא נראה מה נחשב עבורה לטוב.
ש: אם היא נגיד היא חושבת שעושה לה טוב לאכול אז אני אגיד לה "תצאי איתי, נאכל ארוחת ערב" נגיד.
אליעד: "בואי נלך לאכול, יבוא לך לאכול איתי משהו ביחד?" נגיד. יפה, עכשיו השאלה היותר מעניינת היא איך בעצם אתה יכול לגרום למישהו להחליף מחשבות של עצמו בלי שאתה אומר לו את זה בצורה ישירה. איך אתה יכול לגרום למישהו, אני אסביר לכם בתהליך.
ש: עשיתי את זה, הסברת את זה.
אליעד: רגע אני אסביר את התהליך עוד פעם, אמרנו כזה דבר אתה לוקח את מה שאתה חושב שהוא רוצה וצריך לחבר לו את זה למה שאתה רוצה שהוא יתעניין, יעשה, יבצע, ילך, יחשוב, יוכל וכו'. עכשיו השאלה היא איך עושים את זה, אז אתה יכול להגיד לו "תקשיב, אני רוצה לשכנע אותך, בוא אני אראה לך את הקשר" ואתה יכול לעשות את זה בצורה מתוחכמת. איך מעבירים מסרים בצורה מתוחכמת, מה עושים?
ש1: יורדים יותר למהות.
ש2: אתה כאילו יוצר אצלו מצב לדוגמא אם אתה רוצה להגיד לו שהוא בן אדם מתמיד וזה אז כאילו אתה בדברים אחרים אתה אומר לו "אני סומך עליך אתה בן אדם רציני" ואז אתה כאילו בונה לו שהוא בן אדם רציני.
אליעד: מה המבנה, מה המבנה הכללי?
ש: זה אני לא יודע.
אליעד: מה המבנה הכללי, איך משכנעים מישהו במשהו בלי שהוא ישים לב ששכנעת אותו, מה המבנה הכללי? המבנה הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא "תורת הסיפור", מה זה אומר "תורת הסיפור"?
ש: "story telling" באנגלית.
אליעד: נכון, יש "תורת הסיפור", מה זה אומר "תורת הסיפור"? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן.
ש: פעם ראשונה אני שומע את זה.
אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא "תורת הסיפור", מה זה "תורת הסיפור"? היכולת לספר סיפור ולהעביר מסר לתת מודע של הבן אדם דרך הסיפור. תראה, יש נגיד לדוגמא פסטיבל "מספרי הסיפורים", אתה מכיר את זה? הם נגיד מומחים בלספר סיפורים אבל הם לא מספיק מומחים באיך להעביר מסרים מצד הסיפורים, נגיד שאתה אומר "אני רוצה ליצור אצלהם תחושה מסוימת" בלי שהם ישימו לב שיצרת את התחושה, אתה יכול נגיד אתה אומר "אני רוצה לגרום להם להיות שמחים" אתה יכול לספר להם דברים שמחים הם יהיו שמחים אבל הם יודעים שאתה עשית אותם שמחים. עכשיו, "תורת הסיפור" אומרת איך אתה יכול לספר את הסיפור ולתת לו איזה מסר בתת מודע בלי שהוא ישים לב שנתת לו את המסר
ש: נשמע מעניין.
אליעד: נכון, עכשיו מה מסופר על רבי נחמן? על רבי נחמן מסופר ככה, שהיה יום אחד שהוא אמר "אני אתחיל לספר לכם סיפורי מעשיות", מה היה לפני שהוא סיפר סיפורי מעשיות? הוא אמר "תראו, אני אומר לכם המון דברים וזה וזה, וזה לא עובד, אולי אני אתחיל לספר לכם סיפורים, אולי תבינו את זה דרך סיפור", למה? כי אם אומרים לך משהו לפעמים אתה אומר "לא נכון", "אין בעיה, בוא אני אספר לך סיפור תראה כמה הוא מגניב ובסיפור אני אעביר לך מסרים לתת מודע".
ש: כמו משל כזה.
אליעד: בדיוק משל ונמשל.
ש: "אליסה בארץ הפלאות", "כיפה אדומה".
אליעד: עכשיו השאלה היא איך לספר את הסיפור, איך בן אדם יכול לרכוש מיומנות שהוא יכול לספר למישהו סיפור ובאמצעות הסיפור להעביר לו מסרים מבלי שהבן אדם ששומע את הסיפור יבין שניסית להעביר לו מסר. הרבה פעמים אתה מספר למישהו משהו הוא אומר לך "אתה מספר לי את זה כי אתה רוצה לשכנע אותי במשהו נכון?", יפה אז איך אתה יכול לספר למישהו סיפור בלי שהוא יקלוט שאתה מנסה להעביר לו את המסר, אז מה התשובה לכך?
ש: אתה בכלל מדבר על איזה משהו אחר ובדרך אתה שותל את מה שאתה רוצה.
אליעד: אבל אז הוא שם לב ששתלת את זה.
ש: לא זה בעצם בא ממקום אחר בכלל.
אליעד: אין בעיה אבל הוא שם לב ששתלת את זה.
ש: אתה מביא עוד פעם מהות ואז מלביש את זה בלבוש אחר.
אליעד: נכון אבל איך לומדים לעשות את זה, איך משפרים טיב אומנות...