... לא נעים כמו דיכאון. לאחר מכן, אליעד מבצע הבחנה בין שלושה מצבים אפשריים ביחס לכל דבר או מצב: לאהוב אותו, לשנוא אותו, או לא
לאהוב ולא לשנוא אותו. הוא שואל את המאזין מה ברצונו לבחור, האם לאהוב את מה שיש, לא
לאהוב ולא לשנוא את מה שיש, או לשנוא אותו. מהמצב של אדישות, אליעד עובר להסבר כיצד ... את מה שיש, ממילא, לא תהיה בדיכאון. אליעד: לגבי כל דבר, יש לנו 3 אופציות להתייחסות אליו - לאהוב אותו, לשנוא אותו, או לא
לאהוב ולא לשנוא אותו. מה תרצה? לאהוב את מה שיש? לא
לאהוב ולא לשנוא את מה שיש? או לשנוא את מה שיש? שואל: לאהוב את מה שיש. אליעד: ומה ... נמצא כרגע במצב שאתה שונא את מה שיש, ואתה יכול לעבור ל - 2 המצבים הנותרים - לאהוב את מה שיש או להיות אדיש לגבי מה שיש (לא
לאהוב ולא לשנוא). לגרום לעצמך לאהוב את מה שיש ו - להיות אדיש לגבי מה שיש הן שתי ... והאהבה והשנאה בקצות הסקאלה). ואם תרצה להגיע למצב של להיות אדיש לגבי מה שיש, עליך להמיר את השנאה שלך לאהבה ואז תוכל לא
לאהוב ולא לשנוא (כאילו שזו נמצאת מחוץ לסקאלה והאהבה והשנאה בקצות הסקאלה). אם אתה רוצה לאהוב את מה שיש, עליך לשאול את עצמך: למה המצב כרגע הוא טוב? ואם אתה רוצהלא
לאהוב ולא לשנוא (להיות אדיש לגבי מה שיש), עליך לשאול את עצמך: למה המצב כרגע הוא רע? ... כדי לאהוב משהו, צריך למצוא סיבות למה זה טוב. כדי לשנוא משהו, צריך למצוא סיבות למה זה רע. (הטלת ספק ברע שבדבר) כדי לא
לאהוב ולא לשנוא משהו, לא צריך למצוא סיבות למה זה טוב, אלא, מספיק שלא יהיו סיבות למה ... את מה שיש - שיסתפק במה שיש. אבל ישנו מקום אחר. מקום שבו אתה לא מנסה לאהוב את מה שיש, ולא מנסה לשנוא את מה שיש, ולא מנסה לא
לאהוב ולא לשנוא את מה שיש, אלא, מנסה לברר מה האמת! אם תברר מה האמת בכל דבר? אזי, לא ...