אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
האם כדאי ללמוד אימון אישי או ייעוץ עסקי?

המקצועות של אימון אישי וייעוץ עסקי, כמו גם תחום ה - NLP (תכנות נוירולinguיסטי), עשויים להיראות כפתרון אידיאלי לאנשים שרוצים לעזור לאחרים ולהיות יועצים ומאמנים מצליחים. עם זאת, אליעד מדגיש שההצלחה בתחום זה אינה מובטחת ושיש הרבה אשליות שמקשרות בין קורסים תאורטיים לבין הצלחה אמיתית בתחום.

מהו ההבדל בין מקצועות מוחשיים למקצועות לא מוחשיים?

בעולם קיימים שני סוגים עיקריים של מקצועות: מקצועות מוחשיים ומקצועות לא מוחשיים. מקצועות מוחשיים הם אלה שבהם אדם מספק שירותים ברורים וניתנים למדידה, כמו חשמלאי, אינסטלטור, נגר, או טבח. לעומת זאת, מקצועות לא מוחשיים, כמו קואוצ'ינג וייעוץ עסקי, עוסקים בהכוונה או ייעוץ לאנשים איך להצליח או לממש את הפוטנציאל שלהם, אך קשה למדוד את ההשפעה שלהם ישירות. השאלה היא האם יש ערך אמיתי במקצועות אלה ואם באמת אפשר להבטיח הצלחה לאנשים שלומדים את התחומים הללו.

האם כל אחד יכול להפוך להיות מאמן או יועץ?

אליעד מציין שכשאנשים פונים ללמוד מקצועות כמו אימון אישי או ייעוץ עסקי מתוך רצון לעזור לאחרים, הם לעיתים מונעים על ידי מחשבה שדי בלימוד תאורטי קצר כדי להפוך למומחים. עם זאת, יש הבדל בין לימודים תאורטיים לבין ניסיון מעשי. בסופו של דבר, אנשים רבים שמסיימים קורסים בתחום מוצאים את עצמם עובדים כמורים בקורסים הללו ולא בהכרח כמאמנים או יועצים שמסייעים לאחרים. למעשה, מי שמרוויח כסף בתחום זה הם לרוב המורים שמלמדים איך להיות יועצים או מאמנים, ולא בהכרח התלמידים עצמם.

למה אי אפשר להיות יועץ עסקי או מאמן אישי בלי ניסיון אישי?

ההנחה שכאשר לומדים קורס קצר ניתן להפוך במהרה למומחה בתחום, כפי שמובטח לעיתים בקורסים רבים, היא בעייתית. אליעד משתמש בדוגמת מאמן שחייה כדי להמחיש את הבעיה: האם ניתן להיות מאמן שחייה בלי לדעת לשחות? ברור שלא. כדי להיות יועץ עסקי טוב, יש צורך קודם כל בניסיון אמיתי בניהול עסק, בתפעול עובדים, בשיווק, וכולי. רק לאחר התנסות עצמית, יכול אדם ללמד ולהעניק ייעוץ אמיתי בתחום.

האם אפשר לעזור לאחרים בלי ניסיון אישי?

האם ניתן לעזור לאחרים מבלי לעבור את התהליכים עצמך? כן, אפשר, אבל השאלה היא עד כמה העצות יהיו אפקטיביות ואמיתיות. אם לא חווית את הקשיים שאתה מייעץ לאנשים אחרים כיצד להתמודד איתם, איך תוכל להציע להם פתרונות של ממש? לדוגמה, איך יוכל יועץ לעסקים להדריך אחרים בניהול עסק אם הוא לא ניהל עסק בעצמו? על פי אליעד, עצות כאלו יהיו פחות משמעותיות מאדם שעבר את התהליך בעצמו.

האם כל אחד יכול להיות מאמן אישי או יועץ עסקי?

לא כל אחד יכול להיות יועץ עסקי או מאמן אישי מוצלח רק על סמך לימודים תאורטיים. אמנם יש מי שמצליחים ללמד ולייעץ בלי ניסיון מעשי, אך זהו מיעוט. רוב המדריכים והמורים בתחום לא באמת מלמדים איך להיות יועצים עסקיים או מאמנים, אלא איך ללמד את המיומנויות האלה לאחרים. כך נוצר מעגל שבו הרווח האמיתי נוגע לאנשים שמלמדים את הקורסים ולא בהכרח לתלמידים עצמם.

מה הדרך הנכונה להפוך למומחה?

אם רוצים באמת להיות יועצים טובים או מאמנים אישיים, עליהם ללמוד ולהתנסות בתחום המעשית קודם כל. עליהם לעבור את התהליכים שהם רוצים לעזור לאחרים לעבור, ולהצליח בהם בעצמם. אליעד מסביר שבמקום ללמוד קורסים תאורטיים על ניהול עסק, חשוב ללמוד לעסוק בעסק אמיתי, להתנסות בתהליכים ובקשיים, ולהפיק מהם לקחים. רק לאחר מכן ניתן לעזור לאחרים בעצות טובות ומבוססות.

מי באמת מרוויח מהתחום הזה?

הכותרת השאלה כאן היא האם המדריכים או המורים עצמם עושים את כספם מייעוץ עסקי אמיתי או מהמכירה של קורסים. אליעד מדגיש שלעיתים קרובות, אלו שמרוויחים מהתחום הם המורים שמלמדים איך להיות יועצים או מאמנים. הם לא בהכרח אנשים שמנהלים עסקים מצליחים או שהתמודדו עם אתגרים עסקיים אמיתיים.

המסקנה: אל תעבדו על עצמכם

אם אתם רוצים להיות יועצים עסקיים או מאמנים אישיים, אל תבנו על הצלחה מהירה בעקבות קורסים. עליכם ללמוד ולהתנסות קודם כל בעצמכם, לעבור את הדרך הקשה, להתמודד עם הפחדים והקשיים שלכם, ולאחר מכן תוכלו לחלוק את הידע והניסיון שלכם עם אחרים.
המקצוע של אימון אישי וייעוץ עסקי - מציאות או אשליה?

בעולם קיימים שני סוגים עיקריים של מקצועות: מקצועות מוחשיים ומקצועות שאינם מוחשיים באופן ברור. מקצועות מוחשיים הם אלו שבהם אדם מספק שירות ברור ומוחשי - חשמלאי שמתקן חשמל, אינסטלטור שמתקן צנרת, נגר שבונה רהיטים, מוכר ירקות שמספק מזון או טבח שמכין ארוחות. במילים אחרות, מדובר באנשים שעושים עבודה מעשית שהשפעתה ישירה וברורה.

מקצועות בלתי מוחשיים - האומנם מועילים?

לעומת זאת, ישנם מקצועות שההשפעה שלהם פחות ברורה או פחות ניתנת למדידה ישירה, כמו אימון אישי (קואוצ'ינג), ייעוץ עסקי או ליווי אישי. אלה מקצועות שבהם המטרה היא לעזור לאנשים "להצליח", "לפרוץ דרך" או "לממש את הפוטנציאל שלהם". אך האם באמת אפשר להשיג זאת? האם באמת אפשר להבטיח הצלחה בתחום כזה?

האם כל אחד יכול להפוך למאמן או יועץ?

ישנם אנשים שרוצים למצוא מקצוע משמעותי או עבודה מכניסה והם מחליטים ללמוד אימון אישי, טיפול או ייעוץ עסקי. אך בפועל, המחשבה שדי בלימוד תאורטי כדי להפוך למאמן או יועץ היא בעייתית מאוד. מדוע? כי הסיכוי להצליח במקצוע הזה הוא קטן מאוד. יותר מכך - מי שכנראה כן ירוויח כסף הם דווקא אלה שמלמדים את הקורסים, ולא בהכרח התלמידים שלהם.

במילים פשוטות, אנשים רבים נכנסים לתחום מתוך מחשבה שהם יהפכו למאמנים מצליחים, אך בפועל הם רק הופכים ללקוחות של אלה שמוכרים קורסים בתחום. אותם מדריכים מתפרנסים מללמד איך להיות מאמנים, ולאו דווקא מללוות עסקים או אנשים באופן אמיתי.

דילוג על השלבים בדרך להצלחה - אשליה מסוכנת

כאשר מישהו הולך ללמוד להיות יועץ או מאמן, הוא מקבל הבטחה שהוא לא צריך להיות עובד פשוט, לא צריך להיות מנהל תחת מישהו אחר, ואפילו לא צריך ניסיון מעשי. כביכול, אחרי קורס קצר יחסית - הוא כבר יכול לייעץ לבעלי עסקים ולמאמנים אחרים. אבל המציאות היא שזה פשוט לא עובד כך. כדי להיות יועץ עסקי, מאמן אישי או מנטור אמיתי - צריך לעבור דרך, לצבור ניסיון ממשי ולהתמודד בעצמך עם אותם אתגרים שאתה רוצה ללמד אחרים להתמודד איתם.

האם אפשר ללמד שחייה בלי לדעת לשחות?

כדי להמחיש את הבעיה בגישה הזו, ניתן להביא דוגמה מעולם השחייה: האם אפשר להיות מאמן שחייה בלי לדעת לשחות? כמובן שלא. אם אתה עצמך לא שוחה ברמה טובה, איך תוכל ללמד אחרים כיצד לשחות? אם אין לך הבנה מעשית בתחום, לא תוכל להעניק ערך אמיתי.

אותו הדבר נכון לגבי ייעוץ עסקי: איך אפשר להיות יועץ עסקי אם לא ניהלת עסק בעצמך? איך אפשר ללמד אחרים איך להתגבר על פחדים אם אתה עצמך לא התמודדת עם פחדים שלך? אנשים שחושבים שהם יכולים ללמוד להיות מאמנים בלי ניסיון אישי - חיים באשליה.

האם אפשר לעזור לאחרים בלי ניסיון אישי?

אמנם ניתן לעזור לאנשים גם בלי ניסיון אישי מעמיק, אך השאלה היא עד כמה הייעוץ שלך יהיה משמעותי. כמו שקוף יכול לחלק עצות, כך גם כל אדם יכול לתת המלצות, אך השאלה היא האם העצות הללו באמת שוות משהו? האם הן מבוססות על ניסיון אמיתי?

יש אנשים שמציגים את עצמם כמומחים גדולים, למרות שבפועל הם לא עברו בעצמם את התהליכים שהם מנסים ללמד אחרים לעבור. חלקם פשוט משתמשים בסיסמאות כמו "תאמין בעצמך" או "תשיג את המטרות שלך", אך ללא עומק אמיתי או הבנה מעשית.

מי באמת מרוויח מהתחום הזה?

השאלה שצריכה להישאל היא: ממה המדריכים והמאמנים האלו באמת מרוויחים כסף? האם הם עצמם התפרנסו מניהול עסקים מוצלחים או שהם פשוט מלמדים אחרים איך לייעץ לעסקים? רבים מהם מתפרנסים אך ורק מללמד אחרים להפוך למאמנים - כלומר, יוצרים מערכת סגורה שבה מי שבאמת מרוויחים הם מי שמוכרים את הקורסים.

מדוע אנשי עסקים אמיתיים לא צריכים קורסי ייעוץ?

למעשה, רוב האנשים שמצליחים בעסקים לא למדו ייעוץ עסקי בקורס. אם תיקח מנכ"ל של חברה מצליחה ותבקש ממנו עצות לניהול עסק, הוא יוכל לתת לך עצות מצוינות - לא כי הוא למד קואוצ'ינג, אלא כי הוא באמת ניהל עסק, התמודד עם אתגרים אמיתיים ולמד מהניסיון שלו.

אותו הדבר נכון לגבי מאמן שחייה מצוין - הוא לא בהכרח למד קורסים תאורטיים על איך ללמד שחייה, אלא פשוט שחיין טוב בעצמו, שהתמודד עם האתגרים של שחייה ויודע איך לשפר אחרים.

איך באמת אפשר להיות יועץ טוב?

מי שרוצה להיות יועץ טוב, צריך קודם כל ליישם את העצות שהוא נותן. כלומר, אם אתה רוצה לייעץ לאנשים איך לנהל עובדים - אתה צריך לנהל עובדים בעצמך. אם אתה רוצה ללמד איך לבנות עסק מצליח - אתה צריך לבנות עסק בעצמך. אם אתה רוצה לעזור לאנשים להתגבר על פחדים - תתחיל מלטפל בפחדים שלך.

אמנם לא חייבים לפתור את כל הבעיות שלך כדי לעזור לאחרים, אבל מי שחושב שהוא יכול להתחיל לייעץ לאנשים ללא שום ניסיון מעשי - חי באשליה.

הסכנה בתרבות "מכירת מידע"

היום יש תרבות שלמה שמקדמת את הרעיון שכל אחד יכול להפוך למומחה ולמכור את הידע שלו. האינטרנט מלא בקורסים שמלמדים אנשים איך להפוך את הידע שלהם למוצר ולעשות מזה כסף. אך בפועל, הרבה מהקורסים האלה אינם מספקים ערך אמיתי, אלא רק מלמדים אנשים איך למכור ידע ריק מתוכן.

איך להיות באמת יועץ מצליח?

אם באמת רוצים להיות יועצים טובים - צריך להבין בתחום שבו אתה רוצה לייעץ. כלומר, מי שרוצה להיות יועץ עסקי טוב, צריך ללמוד עסקים, להתנסות בעסקים, להבין איך ניהול עסק עובד מהשטח. מי שרוצה לטפל בחרדות, צריך להבין בחרדות מתוך ניסיון אישי.

האם אפשר ללמד טיסה בלי להיות טייס?

המחשבה שאפשר ללמד אנשים איך להצליח מבלי להיות מצליח בעצמך, דומה למישהו שרוצה ללמד טיסה למרות שמעולם לא היה טייס. זה מגוחך. אי אפשר להיות מדריך לטיסה בלי להיות טייס בפועל, אי אפשר ללמד חשמל בלי להיות חשמלאי, ואי אפשר ללמד ניהול עסקים בלי להיות איש עסקים.

המסקנה: אל תעבדו על עצמכם

אין שום פסול ברצון להיות מאמן אישי, יועץ עסקי או מטפל. אבל הדרך לשם לא עוברת בקורס תאורטי בלבד. אם אתה רוצה באמת לעזור לאנשים, קודם כל תיישם את הדברים על עצמך. תתמודד עם הבעיות שלך, תשיג את המטרות שלך, תלמד מניסיון אישי - ואז תוכל לחלוק את הידע שלך עם אחרים.
הסנדלר הולך יחף, להפוך ידע לכסף, מכירת קורסים באינטרנט, לעשות כסף מידע, להרוויח כסף ממכירת ידע, מאמן להצלחה בחיים, מאמן להשגת מטרות, ללמוד יעוץ עסקי, לימודי פיתוח עסקי, ממי לקבל עצות? האם אני מתאים להיות קאוצר? איך להצליח בעסקים? איך לעשות כסף? איפה ללמוד אימון אישי? למה ללמוד אימון אישי? איך ללמוד אימון אישי? איפה כדאי ללמוד אימון אישי? איפה אפשר ללמוד אימון אישי? חרדת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, לימודי אימון אישי, קורס אימון אישי, הכשרת מאמנים אישיים, רוצה להיות מאמן אישי, רוצה להיות קאוצר, רוצה להיות יועץ עסקי, לימודי יעוץ עסקי, הכשרת יועצים עסקיים, האם כל אחד יכול להיות יועץ עסקי? האם כל אחד יכול להיות מאמן אישי? האם כל אחד יכול להיות מטפל זוגי? האם כל אחד יכול להיות מטפל רגשי? האם כל אחד יכול להיות מגשר עסקי? ללמוד גישור, ללמוד להיות מטפל זוגי, ללמוד להיות מגשר, שקרים של מנטורים להצלחה, מנטורים לכסף, מניפולציות של מנטורים, מי רוצה להיות יועץ? מי רוצה לחלק עצות לאחרים? איזה מקצוע ללמוד? פיתוח קריירה, בית ספר לאימון אישי, בית ספר למאמנים אישיים, בית ספר למאמנים לחיים
הבטחה השגת מטרה להרוויח כסף ניהול עסק אני יכול לטפל באנשים למכור לעזור לאנשים איך להתמודד עם פחדים להתמודד עם הפחד להפוך כל אחד יכול להיות יועץ עסקי nlp איך ללמוד אימון אישי אימון אימון אישי אימונים אני יכול להיות יועץ אני יכול לטפל באנשים אני מתאים להיות מאמן האם אני יכול האם אני יכול להיות יועץ האם אני יכול לטפל באנשים האם אני מתאים האם אני מתאים לה האם אני מתאים להיות מאמן האם ללמוד יעוץ טיפול טיפולים יועץ יועצים יכול להיות יכול להיות יועץ יכול לטפל באנשים יכולת יעוץ יעוץ לימודים להיות יועץ להיות מאמן להתאמן לטפל לטפל באנשים לימוד לימודי nlp לימודי אימון לימודי טיפול לימודי יעוץ לימודי קאוצינג ללמוד ללמוד אימון ללמוד אימון אישי ללמוד יעוץ ללמוד קאוצינג למה ללמוד אימון אישי למידה מאמן מאמן nlp מאמן אישי מאמנים מאסטר מאסטר nlp מטופל מטופלים מטפל מקצוע מקצועות היעוץ מתאים להיות מתאים להיות מאמן נלפ קאוצינג קאוצר קואוצינג קואצינג קואצר
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה , השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, ... אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום ... ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא ... מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל ... משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם ... להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ניסו לחתוך ... כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם האני המוגבל, למשל, האדם ... הוא תמיד יהיה מוגבל. לעומת זאת, אם הוא יכיר שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ופשוטה, לפיה אם היינו פוגשים את אלוהים, היינו מבקשים ממנו להוכיח שהוא אלוהים באמצעות פעולה שאמורה להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה אלוהים היה עונה אם היינו מבקשים ממנו לברוא עוד כדור הארץ? אליעד מסביר שגם אם אלוהים היה עונה ... אחר עשה זאת? אולי הכדור הזה היה צריך להיברא בכל מקרה, גם ללא התערבות אלוהית ישירה? כיצד נוכל לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד יהיה ספק לגבי מקור הפעולה והאם היא באמת הוכחה של אינסופיות או רק פעולה אחרת שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך לכאוס אינסופי של אירועים ופעולות, או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם העובדה שהמציאות שאנו רואים היא מוגבלת ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או כפעולה ניסית מובהקת. אליעד מדגים זאת באמצעות הרעיון, שאולי כל אחד מאיתנו הוא בעצם אלוהים, אך הוא החליט לצמצם את עצמו, ואף החליט לשכוח שהוא זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את העובדה הזו. האם העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה ... שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ... אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את ... להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב ... מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. ... להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר ... משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר להישאר מרוכז לאורך זמן. כיצד ... שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה צעדים מרכזיים לשיפור ... ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך הן אינן פותרות את שורש ... רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר ... אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם לגבי כמה הוא מרוכז או ... בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם זו אכן בעיית ריכוז, או ... קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה ... לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ולפרש אותם בקלות, העלות בריכוז ... מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים ... תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ללמוד או להתמקד בעניין ... חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל באופן כללי ככל שהאדם מתרגל ... אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת אותו ולא מעניינת אותו בכלל. ... ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי ... זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן היית מרוכז, היה אחד שהיה כל כך ... הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה מדברים במה מלמדים. אליעד: ... בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת בעיה שמה שהוא אומר לא ... היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית ... משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? ... האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה וההיגיון שלו, ומדגים זאת דרך דוגמאות והסברים ... ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך בפועל, זו לא וודאות אמיתית אלא אשליה של ... מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? הוא יהיה מסוגל ... הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל ... אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם לאדם אחד יש יותר שכל או פחות, העיקר הוא שהאדם ... בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק ... פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, ... הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה ... ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה ... שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של ... להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. ... שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע ... את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה ... חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים ... גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה ... אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את ... מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל ... שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר ... ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך ... מבין דברים שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה ... לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל ... כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או ... השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל ... שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן ... שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר ... שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית ... ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ... הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות ... יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה המקובלת היא ... רבות. אולם יש להתבונן בשאלה זו בצורה עמוקה יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא פעולותיו של אלוהים ... תחת רצון וחוסר מסוים. פעולותיו מרמזות שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא אחרת? לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות או שיש סיבה אחרת? ... שאלוהים כמו רובוט או כמו בובה על יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר את זה. מי מרוויח ... ועושה דברים רבים. אך האם טענה זו נכונה בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה שאלוהים עושה ... אם צורת החשיבה הזו נכונה? האם הקיר שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה , שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ... הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה . איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית ... חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש בטכניקות ... הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד ... הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות ... אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא ... עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה ... יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע ... שאליעד נותן היא משחק שחמט: ככל שמשחקים יותר שחמט, כך ניתן לצפות מראש מה יהיו המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ... דברים, עדיין הוא מוגבל בציפיות שלו, ואין לו שליטה מלאה על מה הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר ... לצד זאת, קיימת ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד בהכרח באה על חשבון תחומים אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, ... וחברתיים. למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים שהם מומחים בתחומים טכניים מתקשים בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. ... גם לשאלה האם באמת אפשר להשתפר? והוא מסביר שלמעשה כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל ... האם אפשר לדעת הכל מראש בלי לאבד את ההנאה מהחיים? אליעד מסביר שידיעה מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות הדברים יודע שבסופו של דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת ... של החוקים השולטים בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי להרזייה בנושאי יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 22:30:38 - wesi1