אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
איך לא להרגיש רע משום דבר?

כאשר אדם עומד בפני צומת דרכים בחיים ומתלבט לגבי החלטה כלשהי, לדוגמה האם להתפטר, להתגרש, לפנות למישהו או להימנע, לעיתים עלולה להופיע תחושת מצוקה רגשית שמקורה בלחץ ובחוסר היכולת לקבל החלטה. התחושה היא שמחשבה אחת מבין האפשרויות תביא לתוצאה טובה יותר, בעוד שהאפשרות השנייה תביא להשלכות רעות. אליעד כהן מציע דרך להתמודד עם תחושת הלחץ הזו ולהפחית את תחושת הרע שמלווה את ההתלבטות - הדרך המהירה ביותר להפסיק להרגיש רע כאשר לא יודעים מה להחליט היא לשאול את עצמך את השאלה "אולי זה לא משנה?"

למה השאלה "אולי זה לא משנה" יעילה?

הצורה בה נשאלת השאלה היא משמעותית. המטרה היא לא לטעון ש"אין הבדל בין ההחלטות" או "זה לא משנה", אלא דווקא לשאול שאלה פתוחה: "אולי זה לא משנה?" שאלה זו גורמת למוח לעבור למצב של חקירה והספק. במקום שתחווה התנגדות מיידית מהמוח לטענה שזו לא משנה, השאלה פותחת דלת לדיון פנימי שבו המוח צריך למצוא הסברים מדוע כן משנה. כך, נטל ההוכחה עובר אל המוח, במקום שמישהו יטען שברור שזה משנה.

הבדל בין הצהרה לשאלה

למה שאלה כזו יעילה? כאשר אדם לא בטוח אם יש באמת הבדל בין אפשרויות, הוא לא חייב להרגיש רע או לשפוט את עצמו על כך שאין לו תשובה מוחלטת. במקום להילחץ ולהרגיש שמישהו חייב להכריע, הוא יכול לחקור את האפשרות שייתכן שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות. זה מפחית את הלחץ של ההחלטה. אם אדם מבצע את השאלה הזו שוב ושוב, הוא מגלה שיש פחות דאגות ותחושות רע בנוגע לכך שלא יודע להחליט. השאלה "אולי זה לא משנה?" מסייעת להוריד את תחושת הדחיפות להכריע ולבחור.

דוגמה מעשית להתלבטות

דוגמה:

אליעד מציין מצב קיצוני, כמו התלבטות בין אם להתגרש או להישאר בזוגיות. הוא שואל: מה ההבדל אם אשאר בזוגיות ואני לא מרוצה? או אם אתגרש ואאבד את כל מה שיש לי? המוח יכול להקשות, ולהגיד "מה זאת אומרת, זה משנה, אתה עלול לאבד הרבה דברים". ואז, יש לשאול: "אולי זה לא משנה שאני אאבד את כל מה שיש לי?" השאלה הזו לא אומרת שאין לזה משמעות, אלא רק שזוהי אפשרות שיכולה להקל על תחושת הלחץ בזמן ההתלבטות.

למה זה חשוב לשאול ולא להצהיר?

ההבדל טמון בעובדה שכאשר אדם מצהיר "זה לא משנה", המוח עשוי להתנגד להצהרה הזו ולהביא טיעונים נגדיים שמוכיחים שכן משנה. לעומת זאת, כאשר שואלים "אולי זה לא משנה?" נטל ההוכחה עובר אל המוח שצריך להוכיח למה כן משנה. שאלה זו יוצרת מקום לחשיבה והספק, שמפחיתים את הלחץ הנפשי.

איך להתמודד עם חוסר וודאות?

אליעד מציע להשתמש בשיטה זו כדי לשחרר את עצמך מלחץ מיותר כשאתה לא מצליח להחליט. כאשר אתה שואל את עצמך אם זה לא משנה, אתה לא מצהיר שההחלטה אינה משמעותית, אלא פשוט מאפשר למוח לחקור את האפשרות שאין הבדל משמעותי בין האופציות. במקרה כזה, הלחץ נעלם, מכיוון שאינך מרגיש שאתה חייב להחליט באופן מיידי או שתהיה לכך השפעה דרמטית.

אם תשאל את עצמך כל הזמן "אולי זה לא משנה?" תוכל להתמודד עם תחושת חוסר הוודאות בלי לחוות אותה כבעיה. אתה גם לא חייב לקבל את המסקנה שההחלטה באמת לא משנה, אך השאלה תעזור לך להפחית את המתח שבמצב של חוסר החלטה.
איך לא להרגיש רע מכך שקשה לקבל החלטה?

כאשר אדם עומד בפני צומת דרכים בחיים ומתלבט לגבי פעולה מסוימת, למשל האם להתפטר או לא, האם להתגרש או להישאר בזוגיות, האם לפנות למישהו או להימנע מכך, לעתים עלולה להופיע תחושה של לחץ ושל רע, משום שעולה הרצון לבחור באפשרות שתספק תחושת טוב מרבית. המחשבה היא שאחת מהאפשרויות תביא איתה יתרונות בעוד האפשרות השנייה פחות טובה, ולכן האדם מתקשה להחליט.

הדרך המהירה ביותר להפסיק להרגיש רע מכך שלא יודעים איך להחליט היא לשאול שוב ושוב: "אולי זה לא משנה?" בכל פעם שהמוח מנסה לשכנע שיש הבדל בין האפשרויות או שישנה סיבה להעדיף אפשרות אחת על פני השנייה, אפשר לחזור ולשאול "אולי זה לא משנה?" ולחקור האם באמת קיים הבדל מהותי.

אם מתעוררת מחשבה כמו "אבל אם אתגרש, אאבד את כל מה שיש לי, וזה נורא, " אפשר להגיב "אולי זה לא משנה שאאבד את כל מה שיש לי?" או "אבל אם אשאר בזוגיות ואני לא מרוצה, זה נורא" - שוב לשאול "אולי זה לא משנה?" הרעיון הוא לחקור אפשרות שאין בה שוני משמעותי בין ההחלטות, או לפחות לא להיות בטוחים שישנו שוני כזה.

עם זאת, יש מחיר אפשרי לתפיסה של "אולי זה לא משנה, " כי האדם עלול לאבד את תחושת המשמעות שהיתה לו לגבי הבחירות בחייו. אבל מצד שני, אם מבינים ש"לא בטוח שזה משנה, " כבר לא מרגישים רע מכך שלא יודעים להחליט. לא חייבים להכריע אם זה באמת משנה או לא, אפשר פשוט לחקור את האפשרות שזה לא משנה, ולהפחית כך את הלחץ מהלבטים.

למה חשוב לשאול "אולי זה לא משנה" ולא לומר "זה לא משנה"?

ההבדל טמון בכך שכשאדם מצהיר "זה לא משנה, " המוח שלו עלול להתנגד ולהציג טיעונים נגדיים שמוכיחים שכן משנה. לעומת זאת, כשאדם שואל "אולי זה לא משנה?" נטל ההוכחה עובר למוח שצריך להצדיק למה כן משנה. כך השאלה פועלת כהתקפה על הטענה שיש הבדל, ולא כטענה הגוררת התנגדות מידית.

דוגמה קיצונית מופיעה במצב שבו אדם נמצא בסכנה מוחשית, כמו אריה שתוקף או אש ששורפת. אם רוצים להפסיק להרגיש רע מיידית מן המצב (ולאו דווקא להינצל ממנו), אפשר לשאול "אולי זה לא משנה אם האריה יטרוף אותי?" או "אולי זה לא משנה שאני נשרף?" אולם ברור שאם המטרה היא לפתור את הבעיה ולצאת מהמצב המאיים, יש צורך בחיפוש אחר דרכים לקבל החלטה ולפעול.

מי שרוצה ללמוד איך לקבל החלטות בפועל, יכול להיכנס לאתר ולחפש "איך לקבל החלטה." הטכניקה של "אולי זה לא משנה" נועדה להקל על התחושה הרעה שעולה בזמן ההתלבטות. ברגע ששואלים "אולי זה לא משנה?" שוב ושוב, פוחתת המשמעות שמייחס האדם לכל אחת מהאפשרויות, וכך פוחת גם הלחץ הנפשי מהצורך לבחור.
איך לא להרגיש רע במהירות? אולי זה לא משנה? אולי אין הבדל? נטל ההוכחה, איך להתמודד עם חוסר וודאות? איך לא להרגיש רע בחוסר וודאות? האם להתגרש? האם להתפטר?
הדרך המהירה ביותר לאבד תחושות הפחתת לחץ טכניקה להתנגד לאיים היכולת לקבל התמודדות עם חוסר להתמודד עם תחושות להגיב איך לא להרגיש איך לא להרגיש רע איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט איך לא להרגיש רע מחרדה איך לא להרגיש רע משום דבר איך להחליט החלטה החלטות החלטיות הצלחה הרגשה חוסר יכולת חוסר יכולת להחליט חרדה חרדות יודע איך להחליט יכולות יכולת יכולת להחליט כיצד להחליט לא יודע איך להחליט לא להרגיש לא להרגיש רע לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט לא להרגיש רע מחרדה לא להרגיש רע משום דבר לא מסוגל להחליט לא מצליח להחליט להחליט להרגיש להרגיש רע להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט להרגיש רע מחרדה להרגיש רע משום דבר לקבל החלטה לקבל החלטות מסוגל להחליט מצוקה מצוקה רגשית מצליח להחליט מרגיש מצוקה רגשית מתקשה להחליט קבלת החלטה קבלת החלטות קושי קושי להחליט קשה להחליט קשיים רגש רגשות תחושה תחושות
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על ... מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו ... אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או ... שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו ... כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, ... מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - ... לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ... במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם האני המוגבל, ... שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם ... היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני ... אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ... אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה ... בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד ... צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות ... דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה ... לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או ... להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח ... שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו ... אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של אדם שהיה מטופל בריטלין עד כיתה ז, ואחרי שהחליט להפסיק ... לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את האפשרות שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא בנושא המשעמם או בחוסר ... ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא ... מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. מכאן עולה השאלה האם באמת מדובר בבעיה או שמדובר רק בפער ... מדי של הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר להישאר מרוכז לאורך זמן. כיצד משפיעים גורמים פיזיים ורגשיים על הריכוז? אליעד כהן ... לכוחו של מי שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה צעדים מרכזיים לשיפור הריכוז: להבין ולהמחיש את הערך והתועלת שיש בדבר שאליו רוצים ... וכך להוריד את עלות ההבנה של נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך הן אינן פותרות את שורש הבעיה, בעיקר אם הבעיה היא חוסר עניין או קושי בהבנה. לכן, ... עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ... הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם לגבי כמה הוא מרוכז או לא. הופיעה הדוגמה של מישהו שלא היה מרוכז בכלל, אך לעיתים ... קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם זו אכן בעיית ריכוז, או שהבעיה היא שהתוכן עצמו לא מעניין מספיק. אם היה מדובר בנושא ... לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם מרוכזים כל הזמן במשהו, רק לא תמיד ... לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה , לומדים לחבר בין מושגים ולפרש אותם בקלות, העלות בריכוז פוחתת מאוד. כתוצאה מזה, גם אם החומר עדיין לא מרתק, לפחות ... פיזיים - אוכלים כראוי, מאזנים רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים גורמי נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו ... האדם, ואפשר להגדיר את זה בדיוק להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ללמוד או להתמקד בעניין מסוים בכלל משתלם. אם האדם לא מבין מה יצא לו מזה, או מהן ... בסביבה הרועשת, או בהפרעות פנימיות כמו חששות, חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל באופן כללי ככל שהאדם מתרגל יותר הבנה וחשיבה רחבה, כך העלות של לימוד נושאים חדשים ... רק בכדורים. הוויכוח: סביבה משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת אותו ולא מעניינת אותו בכלל. ייתכן שהמציאות מורכבת יותר: לפעמים יש באמת קושי ... התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ריטלין עד כיתה ז ואז החלטתי שאני לא לוקח יותר ... בזה. אליעד: אחלה עכשיו השאלה היא מה שאמרת זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן היית מרוכז, היה אחד שהיה כל כך לא מרוכז שלפעמים הוא חשב שהוא מרוכז כשהוא לא מרוכז והיה אחד שהיא מאוד מרוכז רק הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה מדברים במה מלמדים. אליעד: תסתכל אתה מכיר מישהו שסובל מבעית ריכוז? ש: אני. אליעד: מה ... לא מצליח להתרכז מה זה אומר? ש: אני מפרש בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת בעיה שמה שהוא אומר לא מעניין אותך, דרך אגב גם אם המורה בבית הספר היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב ... בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח ... פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה ... האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, ... אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות ... להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה ... שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם ... להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את הדברים מזוויות שונות, אפשר לראות ... אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. המהות היא לשאול את השאלות הנכונות ולראות את ... בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את ... לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה טבעית. כיצד נוכל לדעת אם אנו ... בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. איך נוכל להפסיק לחשוב מתוך ... או שיש גבולות? אליעד טוען שבעצם הכל ניתן לפיתוח. יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל תחום, אפשר להגיע להישגים מדהימים - כמו דוגמתו של ארנולד ... קשה ותרגול התפתח להיות אחד הספורטאים הגדולים ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, ... את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך ... שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת חוסר הבנה וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי ... מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל ... לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או ... הטוב ביותר להעריך את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל ... זה סימן ברור שהתקדמת. התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן ... במחשבותיך, ומתוך כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה ... הן אלו שמניעות את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית ... ולכן גם השכל שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ... מהו המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה ... יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא ... שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא ... בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות או ... יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר את ... בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא ... אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה ... שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ... שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית ... קדימה. אליעד מציע להתמקד במטרה ולהתחיל לפתח בהירות לגבי מה אנחנו רוצים להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש בטכניקות של ... ממוקדת ולהימנע מלהתמקד רק בפתרונות שטחיים. הוא מדגיש את החשיבות של עבודה עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד מסביר שבחינה מדוקדקת של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. ... תחום שנרצה להשקיע בו. כיצד להפוך את החשיבה ליותר ממוקדת? למיקוד יש חשיבות רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא ... לחיים, שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים בצורה אפקטיבית וממוקדת. איך להבין את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה ... את חשיבות העבודה הפנימית וההתמודדות עם האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך ... המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים ... את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום ... לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה ... וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. ... שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם ... אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור ... בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או ... על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך ... העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש ... להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ... דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן ... לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי להרזיה, מנטור בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 07:38:49 - wesi1