אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:10שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון?

אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות:
  • להכיר את הדמות לעומקה: להבין כיצד היא מתנהגת באופן חיצוני, איך היא מדברת ומתנועעת. מעבר לכך, יש להבין כיצד היא חושבת ומה מניע אותה, כלומר, מהם המניעים הפנימיים והאמונות שלה, איזה מחויבויות יש לה, ומה היא באמת מרגישה מבפנים.
  • לחשוב כמו הדמות: אם שחקן מסוגל לחשוב ולהרגיש בדיוק כמו הדמות, הוא יצליח לגלם אותה באופן אמיתי ומשכנע יותר. כאשר השחקן לא רק מחקה התנהגות, אלא גם מזדהה לחלוטין עם נקודת המבט של הדמות, המשחק שלו הופך להיות אמין ומשכנע במיוחד.
  • להזדהות עם הדמות מבפנים: אליעד מסביר כי כדי שהמשחק יהיה אותנטי, השחקן חייב למצוא בתוך עצמו את האלמנטים של הדמות שהוא מגלם, ולהזדהות עמוקות איתם. אם הדמות עצובה, השחקן צריך לחוות בעצמו את התחושה הזאת, ואם הדמות שמחה, השחקן צריך באמת לשמוח בזמן שהוא משחק. הזדהות פנימית זו יוצרת אותנטיות ואמינות על הבמה.
  • יכולת לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן תקוע בדימוי העצמי שלו, הוא יתקשה מאוד לגלם דמויות שונות באופן משכנע. לדוגמה, אם אדם משחק תפקיד של מוכר במכולת אך מתקשה להאמין שהוא באמת המוכר, אז המשחק שלו לא יהיה אותנטי. כדי להיות שחקן טוב, השחקן צריך להיות מסוגל לשחרר את עצמו לחלוטין מהזהות שלו ולשחק את הדמות כאילו היא הזהות האמיתית שלו.
  • להיות איש אמת עמוק במיוחד: אליעד מסביר באופן עמוק שדווקא אדם שהוא איש אמת אמיתי יוכל להיות שחקן מצוין. לכאורה שחקן "משקר" כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי להאמין באופן מלא במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ואיכותי יהיה מסוגל להזדהות לחלוטין עם המציאות המדומיינת הזו, ולחוות את הרגש האמיתי של האובדן והכאב.
מהו סוד האותנטיות במשחק?

אליעד כהן מדגים כיצד האותנטיות במשחק קשורה קשר הדוק ליכולת של השחקן להזדהות עם מצבים מדומיינים כאילו היו אמת מוחלטת. הוא מתאר מצב בו שחקן נדרש לשחק סצנה של בכי ואבל, ומסביר שככל שהשחקן הוא אדם יותר נאמן לאמת הפנימית שלו, כך הוא יוכל להאמין באופן שלם בסיטואציה הבדיונית וכתוצאה מכך להביע רגש אותנטי ומרגש.

אליעד גם מתייחס לקונספט של "אף אחד" כדוגמה מעולם המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת "אני אף אחד". אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת מזדהה עם האמירה שהוא "אף אחד", הוא מסוגל להיות כל אחד אחר. ככל שהשחקן יותר מסוגל לוותר על ההזדהות עם העצמי שלו, כך הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת.

איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך?

אליעד מדגיש כי בכל אדם קיימות דמויות שונות, והיכולת של השחקן לגלות ולהזדהות עם דמויות פנימיות אלו היא מפתח להצלחה במשחק. ככל שהשחקן מודע יותר לכך שבתוכו יש דמויות שונות ומגוונות, הוא יוכל להציג אותן בצורה משכנעת ואותנטית יותר. לשחקן טוב יש היכולת לנוע בין דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו.

מדוע שחקן חייב להיות מסוגל להתנתק מעצמו?

אליעד מסביר שהאתגר הגדול של שחקנים רבים הוא שהם לא מצליחים להתנתק מהדמות האמיתית שלהם. הוא מדגיש כי כדי להיות שחקן טוב באמת, האדם צריך להצליח לשבור את ההרגל להזדהות רק עם הזהות שלו עצמו. לדוגמה, אם שחקן יחשוב "אני לא יכול לשחק מוכר במכולת, כי אני לא מוכר", אזי הוא מוגבל בתוך תבנית הזהות שלו. לכן, הצלחה במשחק דורשת יכולת לפרק את ההזדהויות והמחויבויות שהאדם רגיל אליהן.

לסיכום, איך ניתן לפתח יכולות משחק אמיתיות?

אליעד מסכם כי על מנת לפתח יכולות משחק טובות, השחקן צריך:
  • להכיר היטב את הדמות ולהבין אותה מבפנים ומבחוץ.
  • ללמוד לחשוב ולהרגיש כמו הדמות.
  • להיות אותנטי ולהזדהות באופן מלא עם המציאות המדומיינת.
  • לפתח יכולת לשחרר את עצמו לחלוטין מהזהות הפרטית שלו ולהיות "אף אחד".
  • להיות אדם נאמן לאמת באופן עמוק במיוחד, כך שיוכל להאמין במציאות המדומיינת באופן מלא.
  • לזהות ולגלות בתוכו דמויות שונות ולנוע ביניהן באופן טבעי ומשכנע.
הזדהות חיקוי האמת הבלתי תלויה צריך להיות מציאות פנימית דימוי עצמי שלילי הזהות העצמית סוד הרגל מחויבויות האמת המוחלטת אופי אופי של שחקן איך להיות איך להיות שחקן טוב איך להיכנס לדמות איך להתחבר איך להתחבר לדמות איך לשחק דמות אימון אימון לשחקנים אימונים דמות הצלחה הצלחה בתור שחקן הרגשה הרגשה שחקנית התחברות יכולות יכולות משחק יכולת להיות שחקן להיות שחקן טוב להיכנס לדמות להצליח להצליח בתור שחקן להתאמן להתחבר להתחבר לדמות לפתח לשחק דמות מיומנויות מיומנויות משחק מיומנות משחק משחקים פיתוח פיתוח יכולות פיתוח יכולות משחק רגש רגשות שחקן בתיאטרון שחקן טוב תחושה תחושות תכונות תכונות של שחקן
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או ... השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע ... באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות ... זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש ... מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות במקביל, אבל ... אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. כיצד ... לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ניסו לחתוך את חבל חייו אך לא הצליחו כי ... שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם האני המוגבל, למשל, האדם שנכשל, שלא מצליח, הוא תמיד ... יכיר שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד ... זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו . האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל? ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ופשוטה, לפיה אם היינו פוגשים את אלוהים, היינו מבקשים ממנו להוכיח שהוא אלוהים באמצעות פעולה שאמורה להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה אלוהים היה עונה אם היינו מבקשים ממנו לברוא עוד כדור הארץ? אליעד מסביר שגם אם אלוהים היה ... אחר עשה זאת? אולי הכדור הזה היה צריך להיברא בכל מקרה, גם ללא התערבות אלוהית ישירה? כיצד נוכל לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד יהיה ספק לגבי מקור הפעולה והאם היא באמת הוכחה של אינסופיות או רק פעולה אחרת שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך לכאוס אינסופי של אירועים ופעולות, או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם העובדה שהמציאות שאנו רואים היא מוגבלת ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או כפעולה ניסית מובהקת. אליעד מדגים זאת באמצעות הרעיון, שאולי כל אחד מאיתנו הוא בעצם אלוהים, אך הוא החליט לצמצם את עצמו, ואף החליט לשכוח שהוא זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את העובדה הזו. האם העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן ... האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או ... בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב , מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. ... מעניין ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור ... באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על ... גבוהה מדי של הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין ... יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר ... לכוחו של מי שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה ... הכללי, וכך להוריד את עלות ההבנה של נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך ... וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? ... ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם ... להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם ... נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן ... לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה , לומדים לחבר בין מושגים ולפרש ... בצרכים פיזיים - אוכלים כראוי, מאזנים רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים ... של האדם, ואפשר להגדיר את זה בדיוק להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ... בסביבה הרועשת, או בהפרעות פנימיות כמו חששות, חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל ... רק בכדורים. הוויכוח: סביבה משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת ... התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה ... בזה. אליעד: אחלה עכשיו השאלה היא מה שאמרת זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן היית ... כשהוא לא מרוכז והיה אחד שהיא מאוד מרוכז רק הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה מדברים ... לא מצליח להתרכז מה זה אומר? ש: אני מפרש בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת ... מעניין אותך, דרך אגב גם אם המורה בבית הספר היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: ... להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית , שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, ... נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה ... באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות ... זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו ... בשכל באופן פעיל - מנתח, שואל ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ... שלכם. האם וודאות מוחלטת אפשרית עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי ... קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את הדברים מזוויות שונות, אפשר לראות גם את היתרונות וגם את החסרונות של כל סיטואציה. ... ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. המהות היא לשאול את השאלות הנכונות ולראות את האפשרויות שמסתתרות בכל סיטואציה. מה קורה כשיש ... לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את החשיבה? נראה כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך ... לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה טבעית. כיצד נוכל לדעת אם אנו פועלים מתוך הבנה או מתוך אופי? במהלך ההרצאה, אליעד ... הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. איך נוכל להפסיק לחשוב מתוך מגבלות ולפתח חשיבה חופשית? אחת מהדרכים לפתח חשיבה ... יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל תחום, אפשר להגיע להישגים מדהימים - כמו דוגמתו של ארנולד שוורצנגר, שהיה ילד רזה ונראה לא כמתאים לספורט, ... בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, ... בפועל? אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן ... חווה סבל או חוסר עקב כך שהוא לא מבין דברים שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, ... לחוויית שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או ... השכלית והרוחנית שלך? לדברי אליעד כהן, המדד הטוב ביותר להעריך את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל ... ספורות או אפילו שניות לזהות את ההנחות האלו, זה סימן ברור שהתקדמת. התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן ... יום. פיתוח השכל מאפשר לך להגיע לשליטה רבה יותר במחשבותיך, ומתוך כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ולשלוט במחשבות וברגשות. המחשבות הן אלו שמניעות את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית ... אך אינם מסוגלים ליישם אותן בחיי היום - יום שלהם, ולכן גם השכל שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ... האדם משתחרר באמת מכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. מהו המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה ... העולם ומבצע פעולות רבות. אולם יש להתבונן בשאלה זו בצורה עמוקה יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא ... מוגבל, שהוא נתון תחת רצון וחוסר מסוים. פעולותיו מרמזות שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא אחרת? לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות או ... ולא חופשי. אפשר לדמיין שאלוהים כמו רובוט או כמו בובה על יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר את ... שהוא ברא את העולם ועושה דברים רבים. אך האם טענה זו נכונה בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה ... אבל עכשיו נתבונן, ונשאל אם צורת החשיבה הזו נכונה? האם הקיר שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי יצירתיות וכיצד ניתן לפתח אותה? אליעד מדבר על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, ... לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים למצוא את הדרך קדימה. ... במטרה ולהתחיל לפתח בהירות לגבי מה אנחנו רוצים להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש בטכניקות של ניתוח בעיות בצורה ממוקדת ולהימנע מלהתמקד רק בפתרונות שטחיים. הוא מדגיש את החשיבות של עבודה עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד מסביר שבחינה מדוקדקת של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות ... להפוך את החשיבה ליותר ממוקדת? למיקוד יש חשיבות רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת עבודה אלא גישה לחיים, שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים בצורה אפקטיבית וממוקדת. איך להבין את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה עוצר אותנו מלהגיע למטרות שלנו. הוא מדגיש את ... עם האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות הדבר היא, שככל שנחקור יותר לעומק מצבים שונים ונבין את החוקים והכללים ... היא משחק שחמט: ככל שמשחקים יותר שחמט, כך ניתן לצפות מראש מה יהיו המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את המציאות. אולם, במציאות האנושית, אף אדם אינו מסוגל לצפות את כל הדברים בצורה מוחלטת. ... הוא מוגבל בציפיות שלו, ואין לו שליטה מלאה על מה הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה בנהיגה, הוא יוכל לצפות טוב יותר סכנות בכביש. אבל לצד זאת, קיימת ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד בהכרח באה על חשבון תחומים אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא בהכרח מעידה על כך שהוא יצליח גם בתחומים רגשיים וחברתיים. למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים שהם מומחים בתחומים טכניים מתקשים בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, שאותם פרופסורים שהם מומחים גדולים בתחומים אקדמיים שונים יהיו לעיתים פחות ... האם באמת אפשר להשתפר? והוא מסביר שלמעשה כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב יותר בדבר אחד, כך בהכרח הוא פחות טוב בדברים אחרים, כי כל משאב של המוח ... הכל מראש בלי לאבד את ההנאה מהחיים? אליעד מסביר שידיעה מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות הדברים יודע שבסופו של דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים השולטים בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן אישי לילדים, ייעוץ אישי בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 16:26:22 - wesi1