אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔AI, בינה מלאכותית, Gpt מול Google, איך ה GPT חושב? איך ה GPT יודע מה לענות? איך המציאו את ה GPT? לאן ה AI מתפתח? איזה מקצועות יעלים ה AI...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨AI, בינה מלאכותית, Gpt מול Google, איך ה GPT חושב? איך ה GPT יודע מה לענות? איך המציאו את ה GPT? לאן ה AI מתפתח? איזה מקצועות יעלים ה AI? פחד מפיטורים בגלל AI, מה AI לא יודע לעשות? איך ה AI חושב? מי לא מפחד מ GPT? האם AI יחליף מתכנתים? איזה מקצועות ייעלמו בגלל AI? האם AI יכול להחליף אותך? AI ומיומנויות רכות, AI ותקשורת בין אישית, איך נוצרות הזיות AI? איך נוצרות הזיות בינה מלאכותית? איזה מקצועות AI יחליף? מכירות עם AI, אוטומציה עם AI
והפעם אני אסביר על ההתפתחות של הבינה מלאכותית / AI /GPT וחבריו. ואסביר איך הם התפתחו? איך הגיע Google לעולם ואיך ולמה ה GPT עבר אותו? איך בעצם עובד ה AI? איך ה GPT יודע מה לענות? מה נקודת התורפה של ה AI? מה יותר קשה ל AI לעשות? וכפועל יוצא מכך, איך להתמודד עם תחרות של ה AI בך כבן אדם? ועוד.

איך הכל התחיל? Google מול gpt - מה מהות ההבדל?

איך התחיל Google?

אז לפני המון שנים, המציאו את האינטרנט... לאחר מכן היו אינדקסים של אתרי אינטרנט, שבהם היו מרוכזים רשימות של אתרי אינטרנט לפי נושאים. האתרים האלו עזרו לגולש לאתר מידע באינטרנט. מפה לשם, הגיע google ושבר את כל עולם האינטרנט, בכך שהוא בעצם הפך להיות מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם.

היתרון הגדול שהביא גוגל לעולם, הוא היכולת שלו לאגור לזכור ולשמור המון מידע, ברמה הבסיסית ביותר. גוגל היה בעצם מסד נתונים / מאגר מידע, שאגר לתוכו המון מידע ושאיפשר לבצע חיפושים על המידע שיש בו. במילים אחרות, היתרון הגדול והחידוש הגדול שהביא גוגל, הוא כמות המידע שהוא יודע לשמור ולבצע עליו חיפושים. זה כמובן הפך את האינדקסים של האתרים, ללא רלוונטיים, כי בגוגל יש יותר מידע מאשר בהם.

יחד עם זאת, מהי נקודת התורפה של גוגל? נקודת התורפה שלו היא, שהוא לא באמת "מבין" מה כתוב בכל אותם מאגרי מידע שהוא מכיר. אומנם יש לו המון מידע, אבל הוא לא "באמת" מבין מה כתוב בהם.

אז בהתחלה, החיפושים בגוגל עבדו בצורה הפשוטה והבסיסית ביותר. שהוא הציג לגולש את כל המקומות שבהם הופיע במדויק מה שהאדם חיפש AS IS כמו שהוא, חיפוש פשוט ומדויק. ואיך גוגל ידע איזה אתר הכי רלוונטי? גם זה בהתחלה היה נעשה בצורה הפשוטה ביותר, של היכן הביטוי מופיע הכי הרבה פעמים, בהכי הרבה ווריאציות / דפים באתר וכולי.

מפה לשם, החיפוש של גוגל השתפר, גם בכך שהוא התחיל לבצע חיפוש שהוא יותר מורפולוגי, דהיינו, לפי המשמעות של המילים / מילים נרדפות וכיו"ב, ולא רק לפי המילה עצמה. וגם הדירוג של האתרים, הפך להיות כאילו יותר "הגיוני", לפי כל מיני שיטות חישוב שונות.

אבל בשום שלב, הרובוט של גוגל, לא באמת "הבין", מה שאלו אותו ומה הוא ענה. גם כשהוא השתפר בתוצאות שהוא הציג, הוא לא באמת "הבין" את השאלה ולא את התשובה.

איך התחיל Gpt?

ואז הגיע ה GPT וחבריו. מה שהוא בעצם ידע לעשות, שגוגל לא ידע לעשות, זה "להבין" את מה ששואלים אותו וגם "להבין" את המידע שהוא מכיר שקיים באינטרנט וכיו"ב. ובהתאם לזה לתת תשובות באיכות יותר טובה, מהאיכות של התשובות שגוגל מביא.

בפועל ל GPT יש גישה לפחות מידע מאשר לגוגל. אבל ה GPT מביא תשובות יותר טובות, כי יש לו את היתרון של היכולת לחשוב ולהבין, ביחס לרובוט של גוגל, שהוא "חמור נושא ספרים". שאומנם יש לו הרבה מידע, אבל הוא לא באמת מבין שום דבר.

במילים אחרות, ל GPT יש פחות מידע ביחס לגוגל, אבל יותר יכולת חשיבה והבנה ביחס לגוגל. במילים אחרות פריצת הדרך של GPT נעשתה בזכות יכול ההבנה של ה AI ולא בזכות היכולת לאגור עוד מידע או היכולת להציג את התוצאות יותר מהר וכולי.

מכאן כבר ניתן להבין, שככל שאתה כבן אדם, יש לך יתרון של מידע / זיכרון, ככה ה GPT יש יותר סיכוי שהוא יחליף אותך, ביחס למצב שבו היתרון שלך הוא, שאתה יודע לחשוב, הרבה יותר ממה שאתה זוכר / מכיר דברים. במילים אחרות, האם היתרון שלך, הוא הידע שלך, או יכולת החשיבה והניתוח שלך.

איך עובד ה AI?

אז בעיקרון, ה AI הוא מחשב והוא לא באמת "מבין" מה שמדברים איתו. אבל נראה שכן, שהוא מבין. אז איך זה עובד? אז בעיקרון יש לזה כל מיני הסברים, אבל צריכים לדעת שהרובוט יכול לעבוד רק על תהליכים שאפשרי לעשות להם אוטומציה, דהיינו, רק על תהליכים שאפשרי להפוך אותם לאוטומטיים. מה הכוונה?

מה זה אוטומציה?

הכוונה היא, שיש בעולם שלנו כל מיני תהליכים, שכדי למחשב (להפוך לממוחשב) אותם, לשם כך קודם כל צריכים להבין את החוקיות שלהם ואיך הם פועלים. ככה בעצם עובדת כל מכונה באשר היא. כל המכונות שאנחנו מוקפים בהן, כולן עובדות על אוטומציה. דהיינו, לקחו תהליך כלשהו, לדוגמה לטאטא אבק מהרצפה בבית, פרקו את התהליך הזה לחלקים, בנו חוקיות כלשהי, ואז המציאות את השואב האבק הרובוטי, שיעשה את זה באופן אוטומטי. במילים אחרות, הרובוט לא יודע להפעיל "שיקול דעת", אבל הוא כן יודע לעשות דברים באופן אוטומטי.

אז אם לדוגמה נוכל להפוך את התהליך של זיהוי תמונה, לדעת כמה חתולים יש בה, הרי שבעצם נוכל לעשות אוטומציה לדבר הזה וליצור AI של ראיה ממוחשבת.

איך ה AI יודע מה לענות?

גם מה שנראה שה GPT מבין מה ששואלים אותו ומדברים איתו, גם כאן יש עניין של אוטומציה. ה AI יודע להעריך באמצעות כל מיני חישובים סטטיסטיים, מה אמורה להיות המילה הבאה שהוא אמור לענות, בהתאם למה שדיברו איתו. ולכן נראה שהוא עונה תשובות "הגיוניות". דהיינו, ל AI יש גישה להמון מידע והוא יודע לנתח באופן ממוחשב, מה ההסתברות שאחרי מילים מסוימות, יופיעו מילים אחרות כלשהן. זה כל הסיפור כולו באופן יחסי.

מה זה הזיות AI?

מפה לשם, כאשר ה AI לא באמת יודע מה אמורה להיות התשובה הנכונה, אז יש לו 2 אפשרויות. או לומר שאינו יודע, או להמציא משהו. כאשר הוא ממציא משהו, אז הדבר הזה נקרא "הזיות AI /הזיות בינה מלאכותית". שזה תוצאה של ניחושים של ה AI, כאשר הוא לא באמת "יודע" מה לענות. וגם כאן ניתן להגדיר אותו, האם שהוא ימציא תשובות שאז יהיו לו פחות הזיות, או שהוא פחות ינחש ואז ממילא הוא פחות יוכל לעזור גם בדברים שהוא כן יודע לנחש נכון.

אז מה 2 הדברים שה AI לא יודע לעשות?

אז בעיקרון יש 2 דברים שה AI לא יודע לעשות / יודע לעשות בקושי רב.

1 - להבין דבר מתוך דבר.

2 - להתמודד עם דברים שאי אפשר / קשה עד בלתי אפשרי, לעשות להם אוטומציה.

ואסביר:

להבין דבר מתוך דבר

אז בעיקרון יש דברים שכדי לדעת אותם, צריכים המון מידע כללי והמון זיכרון, אבל החישוב עצמו שצריכים לעשות כדי לדעת את המידע, הוא לא באמת מורכב. לדוגמה, איך אומרים חתול בסינית. זה משהו שכל ילד סיני יודע אותו, כי המידע עצמו לא מורכב. אבל מצד שני, צריך המון מידע כדי לדעת איך אומרים חתול בסינית.

דברים כאלו, גוגל ינצח את ה GPT וה GPT ינצח את בן האדם, כי הם מחשבים שיש להם הרבה יותר זיכרון ויכולת לאגור מידע. באופן כללי אני אומר, שבדרך כלל, היכולת לאגור מידע במוח, היא עובדת באמצעות הדמיון, שהוא ההפך של השכל, שהוא היכולת לנתח מידע בהיגיון. ובדרך כלל, יכולת הזיכרון באה על חשבון יכולת החשיבה. אבל כמובן זה עוד נושא שלם בפני עצמו (יכולת חשיבה / יכולת זיכרון).

בכל מקרה, ה GPT ינצח את גוגל, איפה שהיתרון הוא לא זיכרון אלא יכולת חשיבה. והבן אדם, ינצח את ה GPT איפה שצריך יכולת חשיבה יותר מורכבת.

ומה הופך יכולת חשיבה למורכבת? תשובה: לא כמות המידע שצריכים לדעת, אלא כמות החישובים שצריכים להבין דבר מתוך דבר, כדי להגיע למסקנה. לדוגמה נותנים לאדם כמה חתיכות מידע. והוא צריך להסיק מהן כמה מסקנות, שיובילו לכמה מסקנות אחרות, שיובילו לכמה מסקנות אחרות, כך כמה פעמים, עד שמגיעים למסקנה רצויה כלשהי. זה נקרא היכולת להבין דבר מתוך דבר.

באופן כללי, צריכים לעשות הפרדה בין מידע שכדי לדעת אותו צריכים לזכור הרבה דברים, שכאן הרובוט כנראה ינצח, לבין מידע שצריכים לעשות המון חישובים של דבר מתוך דבר, כדי לדעת אותו. כאן ה GPT התעלה על גוגל, בכך שה AI יודע לעשות חישוב, מה אמורה להיות התשובה. וזה בעצם להבין דבר מתוך דבר. דהיינו, לדעת מה אמורה להיות התשובה, לפי המון חישובים על המון מידע שיש לו. אבל עדיין הוא לא יודע לעשות חישובים יותר מידי מורכבים. וכאן האדם ינצח.

השוואת AI שונים, מי יותר טוב, איך יודעים?

בהקשר הזה, כיום יש מבחנים שמעבירים את ה AI השונים, שאמורים לבחון את היכולת של ה AI להבין דבר מתוך דבר. ובאמצעות זה מדרגים את יכולת החשיבה / יכולת ההסקת מסקנות של ה AI.

איך לשאול את ה GPT שאלות בצורה נכונה?

כמו כן, כאשר שואלים את ה AI שאלה מורכבת, והוא מתחיל להמציא תשובות, לפעמים הדרך לעזור לרובוט, היא לפרק את השאלה לחלקים. דהיינו, לשאול אותו חלק אחד של השאלה ואחר כך חלק נוסף וכולי. במילים אחרות, לא לשאול שאלות שדורשות יותר מידי יכולת חשיבה, שזה כמובן עוד נושא שלם בפני עצמו (מהנדס פרומפטים).

אז מה בעצם הבנו עד עכשיו? הבנו, שה AI באופן יחסי קשה לו לעשות חישובים של דבר מתוך דבר. ולכן מי שיפתח את השכל שלו וידע להבין דבר מתוך דבר, הרי שתמיד הוא יהיה כמה צעדים לפני ה GPT.

למה קשה לעשות אוטומציה?

אבל יש גם עוד נקודה נוספת שכדאי להכיר אותה, והיא העניין של אוטומציה. דהיינו, שבעיקרון ה AI יודע מה לענות באופן אוטומטי בהתאם לכל מיני חישובים שהוא מחשב. אבל ה AI חייב לעשות חישובים, בהתאם לכל מיני נוסחאות שנתנו לו. אבל בשביל שיהיו נוסחאות, בשביל זה צריכים חוקים. וחוקים יכולים להיות, רק איפה שיש חוקיות. וזה משהו שהרבה יותר קשה למצוא אותו בתחומים שדורשים מיומנויות רכות / מיומנויות תקשורת בין אישית / חשיבה ניהולית / חשיבה עסקית וכיו"ב.

איזה מקצועות קל ל AI להחליף את העובד?

ואסביר: בעיקרון, מה נראה שיותר קל להיות, האם יותר קל להיות איש עסקים או שיותר קל להיות מדען אטום? או יותר פשוט, האם יותר קל לנהל עסק כלשהו, או להיות מתכנת ואיש פיתוח תוכנה? אז במובן מסוים נראה, שיותר קל להיות איש עסקים / לנהל עסק. כי להיות מתכנת / מדען אטום דורש יותר שכל. אבל נחשוב על זה מנקודת המבט הבאה, מה יותר קל ל GPT להחליף, האם יותר קל לו להחליף מתכנת / מדען אטום או איש עסקים?

תשובה: יותר קל לו להחליף מדען אטום. אבל איך זה יכול להיות? מה ההיגיון בזה?

אז העניין הוא כזה: במובן מסוים, יותר קשה להיות מתכנת / מדען אטום. למה? כי אלו דברים שדורשים יותר שכל ולרוב האנשים אין יותר מידי שכל. והרבה יותר "קל" להיות איש מכירות, מאשר "מתכנת". אבל מצד שני, כל מה שקשור לתכנות / למקצועות ריאליים, בתחומים האלו, יש המון לוגיקה והמון נוסחאות. ושם הרבה יותר קל ל GPT להחליף את הבן אדם. כי בתחומים האלו, הרבה יותר קל לעשות אוטומציה.

ולכן במובן מסוים, ה GPT הוא מתכנת די טוב, במובן של כתיבת קוד. כי הוא יודע לצפות מה הגיוני שיהיה כתוב. ובמובן מסוים, או שזה עובד או שלא. והוא יודע מה לכתוב כדי שזה יעבוד.

אבל יש תחומים, שבהם אין נוסחאות ברורות, שאלו התחומים הבין אישיים. לדוגמה: מה יותר קשה להיות? מתכנת או יועץ עסקי? תשובה: יותר קשה להיות מתכנת, כי זה דורש יותר חשיבה. אבל מה יותר קשה להיות, מתכנת ממוצע, או יועץ עסקי מצוין? תשובה: יועץ עסקי מצוין, זה יותר קשה להיות, מאשר מתכנת. כי זה דורש יותר חישובים ויותר שכל מאשר מתכנת.

באיזה תחומים יש פחות נוסחאות ברורות?

מה כן כדאי לזכור, שבתחום המיומנויות הרכות / מדעי החברה, הרבה יותר קל לחשוב שמישהו הוא טוב, מאשר מה שהוא באמת טוב. וזה כי קשה ואין נוסחאות ברורות שאפשרי למדוד מי יותר טוב ממי באמת. לעומת זאת בתחומים של מדעים מדויקים, בתחומים האלו הרבה יותר קל לדעת מי יותר טוב ממי, כי יש נוסחאות יותר ברורות איך לבדוק אם משהו עובד.

ולכן, במובן מסוים, במקום שבו נמצאים המדעים המדויקים, שם יהיה יותר קשה לרוב בני האדם להתמודד, אבל שם יהיה יותר קל לרובוט להתמודד, כי זה הרבה יותר קל לרובוט, לעבוד בתחום שיש בו המון נוסחאות לבדוק דברים. לעומת זאת, אם נבקש מהרובוט לעשות לדוגמה גישור זוגי או טיפול נפשי / טיפול רגשי למישהו, כאן הרובוט יהיה פחות טוב, ממי שכן טוב בזה באמת. ולמה? כי כאן יש הרבה פחות נוסחאות בתחומים האלו, כי פחות מדובר כאן על מדעים מדויקים והחישובים כאן הרבה יותר מורכבים.

איזה מקצועות "אנושיים" ולא טכנולוגיים ה AI יחליף?

אז גם כאן צריכים להבין את הדבר הבא. והוא, ש AI לדוגמה, יכול להחליף איש מכירות גרוע. למרות שמדובר על מיומנות רכה, אבל ה AI באופן יחסי, יכול לעבוד לפי כל מיני אוטומציות ונוסחאות שיכולות להביא תוצאות יחסית טובות בממוצע. אבל ה AI יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי, להחליף איש מכירות מאוד מקצועי. כי איש המכירות המקצועי, עושה הרבה יותר חישובים הרבה יותר מורכבים, מאשר ה AI.

עוד דבר שצריכים לקחת בחשבון, זה שאחת הסיבות שאין מספיק נוסחאות בתחומים של מדעי החברה / מיומנויות בין אישיות, זה בגלל שבאופן כללי לבני אדם, אין באמת מושג מה קורה במוח שלהם.

דהיינו, יותר קל למתכנת להסביר למה הוא בנה משהו כך ולא אחרת, מאשר לאיש מכירות שיוכל להסביר ולנתח כל מילה וכל אות שהוא אמר אותה, להסביר האם ועד כמה היה הגיוני לומר אותה, עם חישובים מדויקים ולא סתם השערות כלשהן.

ואני לא אומר שאין המון "נוסחאות" בתחומים של מדעי החברה. כי יש המון נוסחאות למכירות / לטיפול רגשי / לניהול עסקים וכיו"ב. אבל את כל האנשים שמכירים את הנוסחאות האלו ברמה הזאת, אותם בהחלט ה AI יוכל להחליף מתישהו. כי הוא ידע לצפות יותר טוב, מה בדיוק לומר, כדי לטפל בבן אדם, בהתאם לנוסחאות שיזינו אותו מראש.

אבל רוב ככל הנוסחאות בתחום מדעי ההתנהגות, רוב ככל הנוסחאות האלו, לא באמת ידועות לאף אחד. ובחלק מהמקרים, גם אין באמת נוסחאות חד משמעיות, אלא מדובר רק על הסתברות ואפשרויות שונות.

ואלו כמובן עוד נושאים אחרים, שהסברתי אותם בפני עצמם, מתי יש ומתי אין נוסחאות חד משמעיות לכל מיני דברים.

האם ה AI יכול להיות יותר חכם ממי שהמציא אותו?

במילים אחרות, ה AI לא יכול להיות יותר "חכם" ממי שהמציא אותו. הוא יכול לזכור יותר ולדעת יותר, אבל לא להבין יותר מאשר מי שלימד את ה AI "לחשוב". ולכן ה AI יכול לנצח את מי שהמציא אותו, אם בשביל התשובה צריך יותר זיכרון. אבל לא אם צריך יותר יכולת חשיבה ויותר יכולת הסקת מסקנות.

ומאחר שרוב בני האדם, לא באמת מבינים איך הם בעצמם חושבים ולמה אני חושב דווקא כך ולא אחרת. לכן, הרבה יותר קשה ללמד את ה AI להחליף את בני האדם, בתחומים שבהם בני אדם בעצם לא מבינים כל כך טוב את עצמם. לעומת מקצועות ההייטק, ברמות הנמוכות, ששם יש המון נוסחאות ויותר קל ללמד את ה GPT איך לכתוב קוד בצורה נכונה. כי שם יותר ברור מה הנוסחה הנכונה, ביחס לתהליכים אחרים שרוב בני האדם לא מבינים את עצמם.

לסיכום:

ה AI בהחלט יחליף את כל מה שהיכולת תלוי בעיקר בזיכרון וכל דבר שניתן לעשות לו אוטומציה. ככל שהמשימה פחות מורכבת מבחינת חשיבה, ככה ה AI יחליף אותה, ברמת העיקרון.

ולכן ההצעה היא, לפתח את השכל / לפתח את המוח / לפתח את החשיבה באופן כללי בכל תחום. כי בסופו של דבר, זה היתרון שלך על פני ה AI.
משימות כישורי חשיבה התמודדות עם תחרות תחושות לבצע איך לפרק שאלה דמיונות מה יותר קל איך לנהל ai ותקשורת בין אישית לשמור ai ai ומיומנויות רכות ai ותקשורת בין אישית claude gemini google gpt gpt מול google grok אוטומציה אוטומציה עם ai אומץ איזה מקצועות ai יחליף איזה מקצועות ייעלמו בגלל ai איזה מקצועות יעלים ה ai איך ה ai חושב איך ה gpt חושב איך המציאו את ה gpt איך להחליף איך נוצרות הזיות ai איך נוצרות הזיות בינה מלאכותית בינה מלאכותית גוגל גי פי טי גיפיטי האם ai יחליף מתכנתים האם ai יכול להחליף אותך האם להחליף האם לפטר הזיה הזיות הזיות ai הזיות בינה מלאכותית יכולת לאן ה ai מתפתח להחליף לענות לפטר מה ai לא יודע לעשות מה ה ai לא יודע לעשות מי לא מפחד מ gpt מיומנויות מיומנויות רכות מיומנות מכירות מכירות עם ai מקצוע פחד פחד מפיטורים פחד מפיטורים בגלל ai פחדים פיטורים תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, ... הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או ... שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם ... כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד ... מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם ... היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, ... בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ... אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או ... לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך ... ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי ... איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה ... הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת ... האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי ... שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? ... אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ברורה ופשוטה, ... להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. מה אלוהים ... לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי תמיד יהיה ... שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך ... או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם ... ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור או כפעולה ... זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את ... העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של אדם שהיה מטופל בריטלין עד כיתה ז, ואחרי שהחליט ... ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את האפשרות שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא בנושא המשעמם או בחוסר ... אילו הנושא היה מעניין ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא ... אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. מכאן עולה השאלה האם באמת מדובר בבעיה או שמדובר רק בפער ... אלא עלות גבוהה מדי של הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר להישאר מרוכז לאורך זמן. כיצד משפיעים גורמים פיזיים ורגשיים על הריכוז? אליעד כהן ... או לא רצוי בהתאם לכוחו של מי שמחליט. באותה מידה, ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה צעדים מרכזיים לשיפור הריכוז: להבין ולהמחיש את הערך והתועלת שיש בדבר שאליו רוצים ... ולחזק את השכל הכללי, וכך להוריד את עלות ההבנה של נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך הן אינן פותרות את שורש הבעיה, בעיקר אם הבעיה היא חוסר עניין או קושי בהבנה. לכן, ... התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם לגבי כמה הוא מרוכז או לא. הופיעה הדוגמה של מישהו שלא היה מרוכז בכלל, אך לעיתים ... אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם זו אכן בעיית ריכוז, או שהבעיה היא שהתוכן עצמו לא מעניין מספיק. אם היה מדובר ... כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם מרוכזים כל הזמן במשהו, רק לא תמיד ... אם אלמד זה יביא לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ולפרש אותם בקלות, העלות בריכוז פוחתת מאוד. כתוצאה מזה, גם אם החומר עדיין לא מרתק, לפחות ... מענה. אם מטפלים בצרכים פיזיים - אוכלים כראוי, מאזנים רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים גורמי נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו ... ריכוז גם כבעיה של האדם, ואפשר להגדיר את זה בדיוק להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ללמוד או להתמקד בעניין מסוים בכלל משתלם. אם האדם לא מבין מה יצא לו מזה, או מהן ... איננה בחומר אלא בסביבה הרועשת, או בהפרעות פנימיות כמו חששות, חרדות, תחושת חוסר ביטחון וכדומה. כשטפלים בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק השכל באופן כללי ככל שהאדם מתרגל יותר הבנה וחשיבה רחבה, כך העלות של לימוד נושאים חדשים ... וההדרכתי, ולא להסתפק רק בכדורים. הוויכוח: סביבה משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת אותו ולא מעניינת אותו בכלל. ייתכן שהמציאות מורכבת יותר: לפעמים יש באמת קושי ... מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ריטלין עד כיתה ז ואז החלטתי שאני לא לוקח יותר ... הצלחתי ולאט לאט שלטתי בזה. אליעד: אחלה עכשיו השאלה היא מה שאמרת זה נכון או לא כי אולי לא היית מרוכז וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן היית מרוכז, היה אחד שהיה כל כך לא מרוכז שלפעמים הוא חשב שהוא מרוכז כשהוא לא מרוכז והיה אחד שהיא מאוד מרוכז רק הוא התבלבל הוא חשב בטעות שהוא לא מרוכז. ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה מדברים במה מלמדים. אליעד: תסתכל אתה מכיר מישהו שסובל מבעית ריכוז? ש: אני. אליעד: מה ... זה אומר בעיית ריכוז לא מצליח להתרכז מה זה אומר? ש: אני מפרש בעיית ריכוז אצלי שאני יושב ואני לא מצליח להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת. אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי זאת בעיה שמה שהוא אומר לא מעניין אותך, דרך אגב גם אם המורה בבית הספר היה מדבר על נושאים יותר מעניינים היית מקשיב אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב ... שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח ... כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה ... שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך ... באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות ... ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל ... עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל האישי שלו. לא משנה אם לאדם ... והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את הדברים מזוויות שונות, אפשר לראות גם את היתרונות וגם את החסרונות של כל סיטואציה. אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. המהות היא לשאול את השאלות הנכונות ולראות את האפשרויות שמסתתרות בכל סיטואציה. מה קורה כשיש קונפליקטים או ... כי אחד האתגרים הגדולים בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את החשיבה? נראה כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה טבעית. כיצד נוכל לדעת אם אנו פועלים מתוך הבנה או מתוך אופי? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר ... בתחום הגישור בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. איך נוכל להפסיק לחשוב מתוך מגבלות ולפתח חשיבה חופשית? אחת מהדרכים לפתח חשיבה ... לפתח כל תחום בחיים, או שיש גבולות? אליעד טוען שבעצם הכל ניתן לפיתוח. יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל תחום, אפשר להגיע להישגים מדהימים - כמו דוגמתו של ארנולד שוורצנגר, שהיה ילד רזה ונראה לא כמתאים לספורט, אך עם עבודה קשה ותרגול התפתח להיות אחד הספורטאים הגדולים ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים ... אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת החיסרון הנגרמת מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם ... חוסר עקב כך שהוא לא מבין דברים שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת ... שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או קוגניטיבית. יש אנשים השואלים את עצמם שוב ושוב: האם אני ... להעריך את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל מחשבה, של כל אירוע ושל כל רעיון. ככל שאתה מצליח ... שהתקדמת. התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן להתקדמות רוחנית ושכלית. ככל שאתה מסוגל בזמן קצר ... ומתוך כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ולשלוט במחשבות וברגשות. המחשבות הן ... את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית אמיתית. איך תדע שאתה לא בדרך הנכונה? אליעד מזהיר ... שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ובמציאות סביבך, זו אינדיקציה ברורה לכך שאתה לא ... הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך שאתה בדרך הנכונה. איך לדעת אם אני מתקדם רוחנית? ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה ... היא שאלוהים הוא כל יכול, וזאת מאחר שהוא יצר את העולם ומבצע פעולות רבות. אולם יש להתבונן בשאלה זו בצורה עמוקה יותר: האם עצם העובדה שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא ... פועל, עושה דברים, משנה את המציאות, מעיד שהוא מוגבל, שהוא נתון תחת רצון וחוסר מסוים. פעולותיו מרמזות שהיה בו חסר, ורק מתוך החיסרון הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא אחרת? לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות או ... אולי הרצון שלו נכפה עליו מבחוץ, כלומר, הוא מוגבל ולא חופשי. אפשר לדמיין שאלוהים כמו רובוט או כמו בובה על יד, שמישהו אחר מפעיל אותם. פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר את ... האמונה הרווחת טוענת כי אלוהים הוא כל יכול, משום שהוא ברא את העולם ועושה דברים רבים. אך האם טענה זו נכונה בהכרח? ניתן לבחון זאת דרך התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה ... ועושה כל כך הרבה דברים, סימן שהוא כל יכול! אבל עכשיו נתבונן, ונשאל אם צורת החשיבה הזו נכונה? האם הקיר שמאחורי, האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה לעזור לנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים. מהי ... לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא ... במטרה ולהתחיל לפתח בהירות לגבי מה אנחנו רוצים להשיג. הוא מסביר כיצד חשוב לפתח חיבור פנימי ויכולת להבין את עצמנו על מנת להתגבר על תחושת התקיעות. האם יש דרך לשפר את היכולת האנליטית? אליעד מסביר שיכולת אנליטית היא היכולת להבין את המורכבות של בעיות שונות ולהוציא מהן פתרונות. הוא מציע להשתמש ... שטחיים. הוא מדגיש את החשיבות של עבודה עצמית מתמדת על הפיתוח הזה. כיצד אפשר לשפר את היכולת להבחנה? יכולת הבחנה היא היכולת לראות את ההבדלים והדמיון בין אלמנטים שונים ולתת להם משמעות בהקשרים שונים. אליעד מסביר שבחינה מדוקדקת של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה ... את החשיבה ליותר ממוקדת? למיקוד יש חשיבות רבה, ואליעד מדבר על איך אנחנו יכולים לפתח את היכולת להישאר ממוקדים בזמן פתרון בעיות. הוא מציע שחשיבה ממוקדת אינה רק טכניקת ... עם אתגרים בצורה אפקטיבית וממוקדת. איך להבין את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי ... עם האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. ... משחק שחמט: ככל שמשחקים יותר שחמט, כך ניתן לצפות מראש מה יהיו המהלכים הבאים של היריב. באותו אופן, גם טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק את מערכת החוקים בתחום שלו. האם ניתן לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את המציאות. אולם, ... הוא מוגבל בציפיות שלו, ואין לו שליטה מלאה על מה הוא יצליח או לא יצליח לצפות מראש. האם ניתן להחליט מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות לנתח לעומק תחומים מסוימים, וככל שאדם יחקור ויעמיק את ההבנה שלו בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה ... ההבנה שכל התמקדות בנושא אחד בהכרח באה על חשבון תחומים אחרים. מי שמקדיש יותר מדי משאבים קוגניטיביים למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת שמתפתחת עלולה לבוא על חשבון מיומנויות אחרות. האם התמקדות בתחום מסוים פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא ... למעשה, פעמים רבות, דווקא אנשים שהם מומחים בתחומים טכניים מתקשים בתקשורת עם אנשים אחרים, ביצירת קשרים חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, ... באמת אפשר להשתפר? והוא מסביר שלמעשה כל שיפור בתחום אחד מגיע בהכרח על חשבון תחום אחר. למשל, אפשר להגביר משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב ... הכל מראש בלי לאבד את ההנאה מהחיים? אליעד מסביר שידיעה מוחלטת של העתיד לא תאפשר לאדם ליהנות, כי כל ההתרגשות והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל משמעות להנאה, כי לא הייתה נותרת שום הפתעה ושום התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות הדברים יודע שבסופו של דבר הכל תלוי בפרספקטיבה פנימית, ולכן גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים ... בתחומים שונים, והפיכת החשיבה לאינסטינקטיבית. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מיומנות מפותחת יש מחיר בתחומים אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על AI, בינה מלאכותית, Gpt מול Google, איך ה GPT חושב? איך ה GPT יודע מה לענות? איך המציאו את ה GPT? לאן ה AI מתפתח? איזה מקצועות יעלים ה AI? פחד מפיטורים בגלל AI, מה AI לא יודע לעשות? איך ה AI חושב? מי לא מפחד מ GPT? האם AI יחליף מתכנתים? איזה מקצועות ייעלמו בגלל AI? האם AI יכול להחליף אותך? AI ומיומנויות רכות, AI ותקשורת בין אישית, איך נוצרות הזיות AI? איך נוצרות הזיות בינה מלאכותית? איזה מקצועות AI יחליף? מכירות עם AI, אוטומציה עם AI
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מאמן מנטלי, מאמן אישי בטלפון בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6094 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 16:57:41 - wesi1