לפעמים יש לאדם מחשבות שמציקות לו. ולפעמים המחשבות האלו, הן דמיונות. דהיינו, שהאדם יודע שמה שמציק לו הוא דמיון, ובכל זאת הדמיון מציק לו. והשאלה היא, איך להתמודד כאשר הדמיון מציק לאדם?
תשובה: באפשרותו של האדם להתמודד עם דמיונות שמציקים לו, באמצעות ההפך של הדמיונות. כי מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל המהות של הדמיונות היא, שהם ההפך של השכל ושל האמת. כי האמת היא אמת, והשכל הוא שכל, אך הדמיון, הוא לא בהכרח האמת ולא בהכרח מתאים לשכל. נמצא אם כן, כי הכוח הנגדי לדמיון הוא השכל והאמת. והשכל והאמת, הם ההפך של הדמיון.
וזה בעצם אומר, שאם דמיונות מציקים לך, באפשרותך לנטרל אותם ממך, על ידי זה שתחזק אצל עצמך את הכוח השכלי שלך, ובעיקר את מידת האמת. ולמה בעיקר את מידת האמת? משום, שגם השכל יכול לטעות. ולא בהכרח, שכל מה שנדמה לאדם כנכון, שהוא אכן האמת. ולכן, הדבר החשוב ביותר שצריך להיאחז בו, הוא העניין של האמת. והאמת, משחררת את האדם מכל מיני דמיונות לא אמיתיים שמציקים לו.
ואם מציקים לאדם דמיונות שונים, באפשרותו לחזק אצל עצמו את מידת האמת בחייו בכלל, ולגבי הדמיונות הספציפיים בפרט. וכאשר האדם מחזק את עצמו בעניין ראיית האמת בכל התחומים בחייו,...
תשובה: באפשרותו של האדם להתמודד עם דמיונות שמציקים לו, באמצעות ההפך של הדמיונות. כי מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל המהות של הדמיונות היא, שהם ההפך של השכל ושל האמת. כי האמת היא אמת, והשכל הוא שכל, אך הדמיון, הוא לא בהכרח האמת ולא בהכרח מתאים לשכל. נמצא אם כן, כי הכוח הנגדי לדמיון הוא השכל והאמת. והשכל והאמת, הם ההפך של הדמיון.
וזה בעצם אומר, שאם דמיונות מציקים לך, באפשרותך לנטרל אותם ממך, על ידי זה שתחזק אצל עצמך את הכוח השכלי שלך, ובעיקר את מידת האמת. ולמה בעיקר את מידת האמת? משום, שגם השכל יכול לטעות. ולא בהכרח, שכל מה שנדמה לאדם כנכון, שהוא אכן האמת. ולכן, הדבר החשוב ביותר שצריך להיאחז בו, הוא העניין של האמת. והאמת, משחררת את האדם מכל מיני דמיונות לא אמיתיים שמציקים לו.
ואם מציקים לאדם דמיונות שונים, באפשרותו לחזק אצל עצמו את מידת האמת בחייו בכלל, ולגבי הדמיונות הספציפיים בפרט. וכאשר האדם מחזק את עצמו בעניין ראיית האמת בכל התחומים בחייו,...