... איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי איך למסור מידע לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע שלילי או לחשוף
חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת
החיסרון באופן מוגזם ואבסורדי, לבין הקטנת
החיסרון באופן עדין ומינימלי ככל האפשר. מדוע כדאי לפעמים להעצים
חיסרון עד לאבסורד? כאשר מציגים
חיסרון בצורה מוגזמת או אבסורדית, הצד השני עשוי להרגיש שהמסר נאמר בהומור ויקבל אותו בצורה פחות חמורה. לדוגמה, במקרה שמישהי שואלת בגדת בי?, במקום לנסות להתחמק או להכחיש, אפשר ... מודע במילים יכול לשפר שיחות מכירה? אליעד מציין שחשוב להיות מודעים מאוד לכל מילה בזמן אמת. אנשים רבים מקשקשים ומוסיפים משפטים מיותרים בזמן שיחה, מה שיכול לגרום להדגשת
החיסרון או לטשטוש היתרון. כאשר אדם מודע לכל מילה שהוא אומר, הוא יכול לשלוט טוב יותר בהשפעה של המסרים, ולכוון במדויק למה שברצונו להשיג. איך לטפל בטעויות כדי להדגיש יתרונות של ... איך לשכנע לקוחות? איך להתמודד עם שאלות קשות בשיחה? למה לפעמים חייבים לתת מידע שלא נעים למסור? לעתים מתעוררת סיטואציה שבה נדרשים לתת ללקוח מידע שפחות נוח לחשוף, כמו
חיסרון במוצר. יש מקרים שהלקוח שואל שאלה שחייבים לענות עליה בכנות או שיש צורך בגילוי נאות על פי חוק או נוהג. במצבים אלה לא רוצים להדגיש את
החיסרון, אך גם לא משקרים ואי אפשר להתחמק מהתשובה לחלוטין. מה ניתן לעשות כאשר חייבים לספק מידע שלילי? אפשר לפעול בשתי דרכים עיקריות. מצד אחד, אפשר להעצים את
החיסרון ולהציג אותו בצורה מוגזמת, כך שהלקוח ירגיש שהתשובה נאמרת בהומור ויראה בכך קצת צחוק מהנושא. מצד שני, ניתן להקטין ולצמצם את היקף
החיסרון, כך שייראה שולי או פחות משמעותי עבורו. הרעיון הוא לשים לב באיזו צורה ממסגרים את המידע, כדי לצמצם את הפגיעה ברושם החיובי של המוצר. איך ממחישים זאת בדוגמה של בגדת בי? ... שם. הדובר מעצים את התשובה השלילית לכדי אבסורד ויוצר רושם של הגזמה, מה שעשוי לגרום לצד השני להתייחס לזה בספק או בהומור במקום בזעזוע מוחלט. איך לצמצם את תשומת הלב על
חיסרון? אם יש
חיסרון שאי אפשר להסתיר, כדאי למסור אותו מהר ככל האפשר ובהכי פחות מילים. מיד לאחר מכן מומלץ להסיט את השיחה למידע חיובי וחשוב יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל: הכנת את הדוחות? ... נאות שאתה צריך, חייב להגיד או לפעמים הוא שואל שאלה ואתה חייב לתת תשובה. אתה לא רוצה לתת את התשובה, אתה צריך לתת, מה למה אתה לא רוצה לתת את התשובה כי אתה בעצם מדבר על
החסרונות של המוצר. עכשיו, השאלה היא מה לעשות במקרה כזה, מה לעשות? מה עושים במקרה כזה כשאתה צריך לתת מידע ואתה לא רוצה לתת אותו אבל אתה חייב לתת אותו? ש: יש לך שתי אפשרויות. אליעד: ואתה לא משקר, אתה לא אמור לשקר. ש: ואני לא משקר, אני יכול להעצים את
החיסרון בצורה
חסרת פרופורציה שזה יהיה כמו צחוק ואני יכול להקטין. אליעד: מה זה אומר? ש: לדוגמה, אם יש לי, סתם לדוגמה, יש לי נגיד מוצר ויש לו
חיסרון, או בדיוק הגעת
לחיסרון אז זהו הוא כל כך רע, כאילו מעצים את
החיסרון כמו שמישהי אומרת לך בגדת בי? בטח שבגדתי בך עם חמישה בלונדיניות עכשיו הייתי שם, סתם לדוגמה, מעצים את זה בצורה כאילו כן בגדת. אליעד: שאתה שם את זה על האבסורד כאילו. ש: ...