אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חיים ✔איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
מה המשמעות של לחיות בתוך דמות?

בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא למעשה מערכת שלמה של תפיסות, ציפיות והתנהגויות שאדם מאמץ, לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו.

מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל?

אליעד מבהיר שהבעיה העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של "המוצלח", "הנחמד", "האהוב", או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי תלוי בזה, ירגיש מושפל במקרה של כישלון או דחייה, מכיוון שהדמות שלו נפגעת.

הסבל נובע מהצורך הבלתי פוסק לשמור על הדמות שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה.

איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה?

הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של "בן זוג רגיש ואוהב" מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך.

ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע.

מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש?

הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי "כאילו" או "בערך". אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי.

הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית.

איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"?

כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת זוגו תראה שהוא מסדר את הבית, כי כך היא תחשוב עליו דברים חיוביים, ואז הוא ירגיש בעל ערך. על מנת להשתחרר, האדם צריך לחקור כל אחת מההנחות: האם באמת בת הזוג תחשוב כך? האם באמת זה יהפוך אותו לבעל ערך? ואולי ההפך הוא הנכון?

חקירה כזו מאפשרת לאדם לזהות את המנגנונים הפנימיים שהופכים אותו לעבד של הרצון, ומאפשרת לו לבחור בצורה מודעת אם הוא באמת רוצה או צריך את הדמות הזו.

איך להיות חופשי בתוך הדמות?

השלב...
למה אדם צריך להבין את המהות של "דמות" כדי להשתחרר מהשפלה פנימית?

הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך "דמות"? מהי בכלל דמות, והאם ניתן לחיות בלי לאמץ אחת? אליעד מסביר שכל אדם מגלם סוג של דמות - תבנית אישיותית או רעיונית שאנחנו מאמצים לעצמנו - לעיתים במודע ולעיתים באופן בלתי מודע. הדמות הזו כוללת את התפיסות שלנו על עצמנו, האידיאלים שאנו שואפים אליהם, התחושות שאנו מצפים לחוות, והתגובות שאנו מצפים מהעולם.

כל פעולה שלנו מתבצעת מתוך עמדה מסוימת, שהיא בעצם דמות. לדוגמה, אדם שמכין לעצמו קפה, עורך את הבית, בוחר בגדים, אפילו מתקלח - כל אלה פעולות שמתבצעות מתוך הדמות שהוא בוחר לגלם. ברגע שאדם מבין שהוא תמיד נמצא בתוך דמות, נוצרת הבחנה בין "האני" לבין הדמות, ומתוך ההבחנה הזאת אפשר לבחון מחדש את הרצונות, את תחושת החובה, ואת מקור הסבל.

מה הבעיה בכך שאנחנו חיים בתוך דמות?

הבעיה המרכזית היא שאנשים מבלבלים בין הדמות לבין הזהות האמיתית שלהם. הם לא מבינים שהדמות היא רק כלי משחק, לא האני האמיתי. אדם שמזדהה יותר מדי עם הדמות שלו - לדוגמה, דמות של אדם מוצלח, אהוב, נחמד, חזק - עלול להרגיש מושפל או חסר ערך כשהמציאות לא תואמת את הדמות שהוא מבקש לגלם. כאן נוצרת השפלה מרצון, משום שהוא מחויב להיות בדמות הזו כדי להרגיש טוב עם עצמו.

למשל, אם אדם מרגיש שעליו להיות "מוצלח עם נשים", וכל הערך העצמי שלו תלוי בזה, הרי שכל כישלון בתחום הזה יתפרש אצלו כפגיעה בזהות. לעומת זאת, אם הוא מבין שזו רק דמות, רק משחק, הוא יכול לבחור לשחק אותה מבלי להזדהות עמה לחלוטין.

איך ניתן להשתמש בדמות מבלי להילכד בה?

אליעד מסביר שהמפתח הוא לא להימנע מהדמות, אלא לדעת להשתמש בה ככלי משחק. החיים הם משחק של דמויות - להיות בן זוג, בן, חבר, עובד, מטפל, תלמיד, וכו'. אך כשאדם מבין שזו רק בחירה - שהוא לא חייב להיות אף אחת מהדמויות האלו, אלא בוחר להיכנס אליהן - הוא חווה חופש פנימי.

היכולת לבחור את הדמות ולשחק בה בלי להיות מחויב לה - זהו השורש לחופש פנימי. לדוגמה, אם אדם רוצה להתנהג ברגישות כלפי אחרים, הוא יכול לבחור לשחק דמות כזו, אך אם ייאלץ להתנהג כך כדי לא להרגיש רע - הוא נשלט על ידי הדמות.

מהו הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"?

אדם שלא מוכן להתפשר על "בערך", על חצי אמת, נכנס למאבק פנימי מתמיד. הוא לא יכול לחיות חיי "כמו", חיי אשליה, חיים של דמות בלי מהות. הוא דורש אמת מלאה, אך במקביל גם מבין שאין אפשרות לחיות בלי לגלם דמות כלשהי. מכאן נולד הקונפליקט: איך לחיות חיים רגילים מבלי לשקר לעצמי? איך לקיים מערכות יחסים, לצאת לעבוד, לדבר עם אנשים - מבלי להרגיש שאני משחק תפקיד שקרי?

אחד הפתרונות שאליעד מציע הוא ההבנה שהבחירה בדמות יכולה להיעשות מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה. אפשר לבחור להיות בדמות של "חבר טוב", "עובד רציני", או "אדם נקי" - מתוך חיבור למהות, ולא מתוך פחד מאיבוד ערך עצמי. כשהבחירה מגיעה ממקום של חופש ולא מתוך פחד - מתבטלת ההשפלה הפנימית.

האם אפשר לא להרגיש תלות רגשית בלי לשקר לעצמי?

שאלה מהותית שצפה בשיחה היא איך אדם יכול לא להיות תלוי רגשית באחרים ועדיין לפעול בתוך מערכת יחסים. אליעד מציג הבחנה עדינה בין שני מצבים: במצב אחד אדם "משקר לעצמו" ומעמיד פנים שהוא לא תלוי, בעוד שבמצב השני הוא באמת מרגיש שאינו תלוי. השוני ביניהם הוא שהראשון דורש מאמץ פנימי מתמיד ושכנוע עצמי, בעוד שהשני נובע מתוך הבנה שורשית ש"הדמות" אינה הכרחית אלא כלי.

המעבר מהזדהות עם הדמות להבנה שהיא בחירה מאפשר לאדם להיכנס למערכות יחסים מתוך חופש. לדוגמה, אם אדם בוחר להיות נאהב מבלי לחוש חובה, הוא לא יפחד לאבד את הקשר - כי הוא לא תלוי בו להגדרת זהותו.

איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"?

אליעד מציע לפרק את כל שרשרת ההנחות שמובילה לרצון להיות דמות מסוימת. לדוגמה: אדם רוצה שבת זוג תראה שהוא מסדר את הבית - כי היא תחשוב עליו דברים טובים - ואז הוא יחשוב שהיא חושבת עליו כך - ואז הוא ירגיש בעל ערך. ניתן לפרק את השרשרת הזו על ידי כך שבודקים את כל אחת מההנחות שמרכיבות אותה: למה זה חשוב לי? האם זה באמת נכון? מה ההפך? האם אני יכול להרגיש טוב גם אם היא לא תחשוב כך?

באמצעות השאלות האלו נבנה תרשים זרימה פנימי שמאפשר לאדם לזהות את נקודות השקר - וכך להשתחרר מהשיעבוד הרגשי.

מה זה אומר "להיות חופשי בתוך הדמות"?

השלב הגבוה ביותר הוא להבין שכל החיים הם אוסף של דמויות, והחוכמה היא לבחור בהן מתוך מודעות. אדם שבוחר לשחק את הדמות של "עובד רציני", של "אב מסור", של "חבר חם" - מתוך מודעות שזהו משחק - יוכל ליהנות גם מהסבל, כי הוא בוחר לסבול.

אם אדם מקבל את העובדה שאי אפשר לא להיות בדמות כלשהי - אך יודע שאין דמות אחת שמגדירה אותו - הוא חופשי. הוא חי את החיים בעוצמה ובבחירה, תוך הבנה שהכל הוא סיפור, שהכל הוא פירוש.

איך חיים את החיים באמת, בלי לאבד את עצמך בדמויות?

המהות היא...
מהו חופש פנימי והחופש החיצוני?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בקונספטים של חופש פנימי וחופש חיצוני, ותוהה האם הם באמת נפרדים, או שהחופש החיצוני הוא רק תוצאה של החופש הפנימי. אחד הנושאים המרכזיים שעלה בשיחה הוא איך האדם יכול להשיג חופש אמיתי, ללא תלות במצבים חיצוניים.

אליעד מתאר כיצד רבים מאיתנו בוחרים תחושות של חופש במובנים שונים, אך לעיתים ה"חופש" הזה מלווה בחסמים פנימיים שמונעים מאיתנו להיות באמת חופשיים. כאשר אדם חווה את עצמו כאדם חופשי, הוא חייב להבין את משמעות החופש לא רק במונחים של מציאות חיצונית אלא גם בהתמודדות הפנימית שלו עם פחדים, רצונות ומחשבות שיכולות לשעבד אותו.

איך החופש הפנימי משפיע על הבחירות שלנו?

נראה כי חופש פנימי הוא תוצאה ישירה של הבחירות האישיות שלנו. אם אדם בוחר לחיות מתוך פחד, פחד משינוי או פחד מלקיחת סיכון, הוא משאיר את עצמו כעבד לתחושות של כלא פנימי. לעומת זאת, אם אדם בוחר לחיות לפי עקרונותיו האישיים, מתוך רצון אמיתי לחיות את החיים, הוא יוכל להרגיש חופשי גם אם ימצא את עצמו במצבים חיצוניים מאתגרים. אליעד מסביר שהחופש הפנימי הוא בחירה, בחירה שמתחילה בהבנה של האמיתות הפנימיות של האדם, אלו שמוליכות אותו לפתח את היכולת לבחור מחדש את דרכו בחיים.

מהם חסמים פנימיים שמונעים חופש אמיתי?

במהלך השיחה, אליעד מציין כי חסמים פנימיים יכולים להתבטא בתלות רגשית, פחד מכישלון, ובחירות שהן לא באמת שלנו אלא משפעות מגורמים חיצוניים כמו החברה, המשפחה או הסביבה. הוא מדבר על כך שלעיתים אנו עושים דברים מתוך תחושת "חובה" ולא מתוך רצון אמיתי, מה שיוצר תחושת כלא פנימי. דוגמה לכך היא אנשים שבוחרים במקצועות או במערכות יחסים מתוך פחד או כי זה מה שמצופה מהם, ולא כי זו הבחירה האישית שלהם.

הקשר בין "דמות" לבין חיים חופשיים

נושא נוסף שעלה בהרצאה הוא איך נבנית הדמות של האדם והאם אנו באמת חופשיים לבחור את הדמות שלנו. אליעד מציין כי כל אדם בונה דמות מסוימת שתואמת את הערכים וההעדפות שלו, אך לעיתים הדמות הזו הופכת לכלא אם היא נבנית מתוך חובות ומחויבויות חברתיות. למשל, אדם שמרגיש שהוא חייב להיות מוצלח או שמוצא את עצמו מנסה להוכיח לאחרים משהו, יכול להרגיש כי הוא לא באמת חופשי....
איך להיות חופשי לבדוק אנחנו חיים לדבר מנגנון הבנה ערך עצמי מפרק מתוך בחירה עובד תלות באהבה איך אפשר איך להיות איך להיות חופשי איך להתמודד איך להתמודד עם רגשות איך להתמודד עם תחושת איך לשחק את משחק החיים אפשר לחיות דמות הזדהות הזדהות יתר החיים כמשחק הרגשה הרצון התמודדות התמודדות עם רגשות התמודדות עם תחושת חופש חיים חשק לא מוכן להתפשר לאבד להזדהות להיות דמות להיות חופשי להפוך להרגיש להרגיש חופש להרגיש חופשי להשתמש להתמודד להתמודד עם רגשות להתמודד עם תחושות להתמודד עם תחושת להתפשר לחיות לפרק לשחק את משחק החיים מנגנון מנגנון הרצון משחק משחק החיים משחקים משמעות משמעותיות סבל פנימיות קונפליקט קונפליקט פנימי קונפליקטים רגישות רגש רגשות רצון רצון להיות תחושה תחושות תלות תלות רגשית תלותיות
טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
... בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול מהו הקשר בין בני אדם ובעלי חיים, ואיך בעלי חיים יכולים להשפיע על רגשותינו? בני אדם, כמו בעלי חיים אחרים, הם קודם כל יצורים ביולוגיים שחיים בעולם טבעי. אליעד כהן מדגיש את הקשר העמוק בין בני אדם לבעלי החיים, ומסביר כי בני אדם, לפני שהם בני אדם, הם בראש ובראשונה בעלי חיים. כל בעלי החיים, כולל בני האדם, לומדים מהסביבה שבה הם גדלים. לדוגמה, אריה לא נולד עם היכולת לטרוף, אלא לומד את זה ממבוגריו ומהסביבה שבה הוא חי. בצורה דומה, בני אדם לומדים את כל מה שהם יודעים מהסביבה שבה הם גדלים, ובכך נתונים להשפעה רבה של הסביבה על רגשותיהם והתנהגותם. איך בעלי חיים יכולים לעזור לאדם להירגע? אליעד כהן מציין כי השפעת בעלי חיים על בני אדם ניכרת במיוחד בתחום הרגשות. בני אדם נוטים לחוות רוגע ושלווה כאשר הם נמצאים במחיצת בעלי חיים, זאת משום שבעלי חיים, בהשוואה לאדם, אינם מוטרדים מהעבר או מהעתיד. הם חיים את הרגע, ואין להם דאגות כמו בני ... לעומת זאת, בני אדם עסוקים לעיתים במחשבות על העתיד או על טעויות מהעבר, מה שמוביל להם ללחץ וחרדה. בעיות אלה יכולות להתפוגג כאשר האדם נמצא בסביבה של בעלי חיים. מהי השפעת הצפייה בבעלי חיים על מצב הרוח? אדם שמבלה זמן במחיצת בעלי חיים, או שמתבונן בהם, עשוי לחוות שינוי בהשקפת עולמו. כשאדם מתבונן בבעלי חיים, הוא מתחיל לראות את עצמו כחלק מהטבע ולא כישות נפרדת. בעלי חיים אינם עסוקים במחשבות על עתיד או עבר, הם פשוט חיים את הרגע, דבר שיכול להשפיע על מצב הרוח של האדם ולהביא אותו לרוגע. בעבודה עם בעלי חיים, יכול אדם ללמוד את כוחה של ההשתוות לצורה - כלומר, הזדהות עם בעלי החיים - דבר שעוזר לו לשחרר מתח ולחץ. הקשר בין בעלי חיים, ילדים והשלווה הרגשית באופן דומה, השפעת בעלי החיים על הרוגע ניכרת גם בהשפעת ילדים ...
להירגע, איפה להירגע? באיזה מקום להירגע? איך לבחור סביבה מרגיעה? איזה סביבה יותר מרגיעה? להירגע בטבע בלי בעלי חיים, להירגע בטבע עם בעלי חיים, רוגע של בעלי חיים, רוגע של צמחים, סוגים של רוגע, הזדהות עם בעלי חיים, בחירת מקום להירגע, איך להרגיע מישהו? טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים, דומם צומח חי מדבר, לחץ של בעלי חיים, לחץ של בני אדם, איך נוצר לחץ? טיפול במצבי לחץ
... איפה להירגע? באיזה מקום להירגע? איך לבחור סביבה מרגיעה? איזה סביבה יותר מרגיעה? להירגע בטבע בלי בעלי חיים, להירגע בטבע עם בעלי חיים, רוגע של בעלי חיים, רוגע של צמחים, סוגים של רוגע, הזדהות עם בעלי חיים, בחירת מקום להירגע, איך להרגיע מישהו? טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים, דומם צומח חי מדבר, לחץ של בעלי חיים, לחץ של בני אדם, איך נוצר לחץ? טיפול במצבי לחץ והפעם אסביר מה ההבדל בין להירגע בטבע, עם בעלי חיים או בלי בעלי חיים. לדוגמה מה ההבדל בין בן אדם שהולך למקום של טבע כגון יער ים מדבר וכיוב, מקום שאין בו בעלי חיים, כדי לנסות להירגע שם, מה ההבדל בינו לבין בן אדם שהולך למקום שיש בו בעלי חיים ומנסה להירגע שם? אז יש בזה כל מיני הבדלים, אבל אתן כאן עוד כמה נקודות מבט. אז קודם כל ברמת העיקרון אפשרי לומר, שאפשרי להירגע גם בלי בעלי חיים וגם עם בעלי חיים. כי ברמת העיקרון, באופן כללי, הטבע נחשב ליותר רגוע וגם בעלי חיים נחשבים ליותר רגועים מבני אדם, שוב, באופן כללי בלבד. לא מדבר על סופת ברקים ועל אריה שטורף גדי. אלא באופן כללי, עיקר הלחץ נמצא אצל בני האדם, יותר מאשר אצל בעלי חיים, יותר מצמחים ויותר מדומם. כי יש לנו דומם צומח חי מדבר. ולחץ הוא תוצאה של קונפליקט שינוי והתנגדות. ובאופן יחסי, יש יותר שינוי אצל אדם מאשר אצל חפץ דומם. ובאופן יחסי האדם יותר מתנגד למציאות מאשר החפץ הדומם, שיחסית הוא יותר סביל מאשר פעיל. ובעלי החיים הם פחות בלחץ מבני אדם ופחות משנים את המציאות באופן כללי, ביחס לבני אדם. ביחס לצמחים שעדיין יש בהם חיים, אבל יש בהם פחות התנגדות מאשר בעלי חיים ועדיין יש בהם יותר התנגדות מאשר בדומם. במילים אחרות באופן כללי ניתן לומר, שלחץ הוא תוצאה של התנגדות למציאות ושל רצון לשנות את המציאות. והאדם הוא בעל החיים שהכי הרבה מתנגד למציאות ורוצה לשנות אותה. ופחות ממנו בעלי חיים. ופחות ממנו צמחים. ופחות מכך הדומם. והכל כמובן מנקודת המבט של האדם עצמו, שממנה אנחנו מדברים כרגע, כפי שהאדם תופס את המציאות של דומם צומח חי מדבר. וזה בעצם אומר, שבאופן כללי, כנראה ככל שהאדם יהיה יותר בסביבה שיש בה פחות שינויים באופן כללי, ככה כנראה שהוא יותר יירגע באופן כללי. ולכן מנקודת מבט מסוימת, האדם יהיה יותר רגוע בטבע בלי בעלי חיים, מאשר עם בעלי חיים. כי בעלי חיים הם עדיין משדרים קונפליקט ומאבק במציאות. כי הם נלחמים כדי לשרוד והם עדיין פועלים כדי לשנות את המציאות, ביחס לסביבה שאין בה בעלי חיים, ושיש בה רק דומם צומח, שיחסית פחות נלחמים במציאות באופן כללי. ומנקודת המבט הזו, עדיף להירגע בלי בעלי חיים. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא שיש 2 סוגים של רוגע. יש רוגע שלוקח את האדם למקום של הלא משנה, במובן שהרצון של האדם נחלש באופן כללי ושהוא ...
צער בעלי חיים, התעללות בבעלי חיים, פגיעה בבעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, זכויות בעלי חיים, צמחונות, להתעלל בבעלי חיים, להתאכזר לבעלי חיים
... בעלי חיים, התעללות בבעלי חיים, פגיעה בבעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, זכויות בעלי חיים, צמחונות, להתעלל בבעלי חיים, להתאכזר לבעלי חיים למה קשה לנו לראות שמתעללים בבעלי חיים? כשאדם רואה מקרה של התעללות בבעלי חיים, למשל מישהו זורק אבן על חתול, מתעוררת בו תחושה קשה של צער וכאב. אליעד מסביר שהסבל במקרה הזה אינו נובע רק מכך שהאדם רואה את בעל החיים סובל, אלא משילוב של שתי אמונות מרכזיות שנמצאות בתודעת האדם: החתול סובל. זה רע לי שהחתול סובל (כלומר, האדם אינו רוצה שזה יקרה). אליעד מדגיש שלא מדובר באמונה אחת, אלא ... ומיד לאחר מכן הוא מרגיש שזה רע עבורו, או שהוא לא רוצה שזה יקרה. מהן האמונות שמובילות לסבל כשמתעללים בבעלי חיים? לפי אליעד, האמונה הראשונה - שהחתול סובל - עשויה להיות אמיתית או שגויה. אולי האדם רק מדמיין שהחתול סובל, או שהחתול באמת סובל. אבל האמונה השנייה - שזה רע לאדם עצמו שהחתול ... את האמונה שזה רע לך באופן אישי, או שאתה לא רוצה בזה. אליעד מביא דוגמה שממחישה זאת היטב: אם האדם יראה בעל חיים שסובל אבל יחשוב שזה לא רע עבורו, הוא לא יסבול בעצמו. הוא עשוי להיות אדיש או אפילו להרגיש טוב מהסבל של בעל החיים. מצד שני, אם הוא מאמין שהחתול סובל, ושהסבל הזה הוא רע עבורו באופן אישי - הוא יחווה צער גדול. איך אפשר להכיל את ההתעללות בבעלי חיים מבלי לסבול? אליעד מראה שיש כמה דרכים להכיל את הסיטואציה מבלי לסבול. דרך אחת היא לשאול למה אני חושב שזה רע?, להטיל ספק באמונה שזה רע שהחתול סובל. אם האדם מצליח להטיל ספק ... יותר, כי היא מעלה אפשרות שכל המציאות שהאדם תופס אינה וודאית. האם יש משהו טוב בתחושת הצער על התעללות בבעלי חיים? למרות הסבל, אליעד מסביר שיש צדדים חיוביים לתחושת הצער עצמה. למשל, אם לאדם לא תהיה שום תחושת רחמים על בעלי חיים, סביר להניח שגם לא יהיו לו רחמים על עצמו, והוא יפסיק לפעול ולקיים חיים נורמליים. מכאן עולה שהצער והרחמנות הן תחושות שמשרתות את האדם וגורמות לו לחוש משמעות וחיות. למעשה, התחושה השלילית שהאדם חווה כשהוא רואה התעללות בבעלי חיים מעידה על כך שהוא חי, אכפתי ובעל מוסר ורגישות. איך אפשר להפוך את החשיבה ולהיפטר מהסבל? אליעד מלמד אסטרטגיה של הטלת ספק והיפוך מחשבתי. במקום להילחם בתחושה השלילית, הוא מציע להתחיל דווקא ממה שהאדם כבר בטוח בו - למשל, שההתעללות בבעלי חיים היא דבר רע - ולשאול למה אני בטוח שזה רע?. על כל תשובה שהאדם מוצא, עליו לשאול שוב למה? וכך להעמיק עד שיגיע להבנה שמערערת על הנחות היסוד שלו. בשלב הזה, יכול האדם לראות שיש ... אדם מסוגל לראות את כל האפשרויות האלה, תחושת הצער כבר אינה מחויבת המציאות עבורו. למה ילדים מתעללים בבעלי חיים יותר ממבוגרים? אליעד מסביר שילדים נוטים להתעלל יותר בבעלי חיים, לא בגלל אכזריות מודעת אלא כי הם חלשים יחסית למבוגרים, ומחפשים משהו חלש מהם לפרוק עליו תסכולים ותחושת שליטה. המבוגר מתעלל בילד, הילד מתעלל בחיה, וכך הסבל מתגלגל הלאה. הוא ... לא להרגיש רע לעולם. הוא מדגיש שהאדם יכול להמשיך להיות רחמן, אך עליו להבין שהתחושה שהוא חווה כשמתעללים בבעל חיים נובעת מהמשמעות שהוא מעניק לסבל הזה. האדם יכול לבחור האם להמשיך להרגיש רע ולראות בזה משמעות חיובית (למשל, אני אדם רחמן וטוב), או להיפטר מהסבל דרך הבנת המנגנונים שתוארו. ... מתרגל הטלת ספק, הוא יוכל להגיע לרמת חופש תודעתי גבוהה שתאפשר לו לא לסבול משום אירוע - לא רק התעללות בבעלי חיים אלא גם מכאב פיזי או כל סבל אחר. איך להתמודד עם צער בעלי חיים? למה כואב לי כשפוגעים בבעלי חיים? איך להפסיק לסבול? האם סבל בעלי חיים הוא מוחלט? מה טוב ברחמנות? איך להפוך מחשבה שלילית לחיובית? ...
חייזרים, חוצנים, עבמים, חיים חוץ ארציים, חיים בחלל החיצון, האם יש חיים בחלל? יצורים חיים בחלל, מדע, האם קיימים חייזרים? יקומים מקבילים, חיים תבוניים, חיים מחוץ לכדור הארץ, חייזרים האם הם קיימים
חייזרים, חוצנים, עבמים, חיים חוץ ארציים, חיים בחלל החיצון, האם יש חיים בחלל? יצורים חיים בחלל, מדע, האם קיימים חייזרים? יקומים מקבילים, חיים תבוניים, חיים מחוץ לכדור הארץ, חייזרים האם הם קיימים
... חוצנים, עבמים, חיים חוץ ארציים, חיים בחלל החיצון, האם יש חיים בחלל? יצורים חיים בחלל, מדע, האם קיימים חייזרים? יקומים מקבילים, חיים תבוניים, חיים מחוץ לכדור הארץ, חייזרים האם הם קיימים האם קיימים חייזרים ומה ההגדרה שלהם? השאלה האם קיימים חייזרים? תלויה קודם כל בהבנה מהו חייזר. חייזר הוא ישות או יצור זר ... לאחר זמן מה היינו מתרגלים אליהם ולא היינו מגדירים אותם כחייזרים יותר. כדוגמה מוחשית, אליעד מדגים שאם לא היו בעלי חיים על כדור הארץ, ופתאום היו מגיעים פילים וסוסים בחללית, בתחילה הם היו נתפסים כחייזרים. אולם לאחר זמן מה, היינו מתרגלים והם היו הופכים לחלק מוכר מהסביבה שלנו. ... יכולים לחשוב שזה חייזר, אבל בפועל יכול להיות שזה פשוט קוף או יצור מוכר אחר שלא התרגלנו אליו. האם קיימות צורות חיים תבוניות מחוץ לכדור הארץ? ההיגיון הפשוט אומר שככל שהיקום גדול יותר, כך גדלה הסבירות לקיומן של צורות חיים תבוניות נוספות. מכיוון שהיקום הוא אינסופי בזמן ובמרחב, הגיוני לחשוב שצורות חיים נוספות קיימות איפשהו. אליעד מסביר שאם קיימת אפשרות תיאורטית לישות עם שלוש קרניים או ארבע עיניים, הרי שביקום אינסופי האפשרות הזאת ככל הנראה תתממש. האם חוקי ... והיא שאין לנו וודאות שחוקי הפיזיקה והמתמטיקה שלנו נכונים בכל רחבי היקום. גם אם מדענים ינסו להוכיח שחלק מצורות החיים הן בלתי אפשריות לפי חוקי הפיזיקה שלנו, אין לנו ערובה לכך שחוקים אלו תקפים בכל מקום ביקום. יכול להיות שבמקומות אחרים ביקום קיימים חוקים שונים לחלוטין, המאפשרים את קיומן של צורות חיים שאנחנו כלל לא יכולים לדמיין. מה הקשר בין יקומים מקבילים לחייזרים? בנוסף לאינסופיות של המרחב והזמן, קיימת גם האפשרות שיש אינספור יקומים מקבילים. יקומים מקבילים משמעותם שיש מציאויות נוספות שאולי איננו מודעים להן, וכל מציאות כזו יכולה להכיל סוגי חיים שונים. לכן, גם אפשרות זו מגדילה מאוד את הסבירות לקיומם של יצורים חייזריים שונים ומשונים. אליעד מדגיש כי עצם זה שאנחנו לא מבינים כיצד זה יכול להיות, אינו מוכיח ... בסופו של דבר, כל המספרים יופיעו במידה שווה. לכן, לפי אותו היגיון, ביקום אינסופי, כל האפשרויות לקיומן של צורות חיים שונות אמורות להתקיים במידה שווה. למרות שזה לא הכרחי במובן מוחלט, ההיגיון הלוגי אומר שככל הנראה ישנן צורות חיים חוצניות. אליעד מסביר כי ההיגיון הלוגי לא מחייב את המציאות בפועל, אך הוא מחייב ברמת ההבנה השכלית בלבד. כלומר, ההיגיון תומך בכך שיש חייזרים, אך אינו מחייב באופן ... פילוסופית ומדעית כאחד. מאחר והיקום ככל הנראה אינסופי ויש אפשרויות בלתי מוגבלות, סביר מאוד להניח שקיימות צורות חיים אחרות מלבד אלו שאנו מכירים בכדור הארץ. עם זאת, מאחר והתפיסה שלנו מוגבלת ואיננו יכולים להוכיח בוודאות שהיקום הוא אינסופי או שיש יקומים מקבילים, השאלה נותרת פתוחה. האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ? מהם יקומים מקבילים וכיצד הם קשורים לחייזרים? האם חוקי הפיזיקה שלנו תקפים בכל היקום? האם אפשר להוכיח מתמטית את קיומם של חייזרים? מה ההגדרה של ... לעצמו. במובן הרחב יותר, כל יצור שאינו מובן לנו נחשב לחייזר. מה ההבדל בין יצור זר לחייזר? אם לדוגמה, נניח שבעלי חיים לא היו קיימים על פני כדור הארץ, ואז הייתה נוחתת חללית ובה חיות כמו פילים וסוסים - היינו רואים בהם חייזרים. אך אם הם היו נשארים כאן ומתקיימים, היינו מתרגלים ... והם כבר לא היו נתפסים כחייזרים. כך, חייזר הוא פשוט יצור שטרם התרגלנו אליו או שלא הבנו אותו לחלוטין. האם יש צורות חיים תבוניות מחוץ לכדור הארץ? לפי ההיגיון, אם היקום הוא אינסופי בזמן ובמקום, הרי שיש אינסוף אפשרויות, ולכן לא סביר שכדור הארץ הוא המקום היחיד שבו התפתחו חיים תבוניים. אם יש אינסוף זמן ומרחב, קיימת גם האפשרות של חייזרים. האם חוקי הפיזיקה בכדור הארץ חלים בכל מקום ביקום? אם היינו חייזרים - מדענים המסתמכים על החוקים הפיזיקליים הידועים לנו, יכולנו להוכיח מתמטית שחלק מהצורות האפשריות של חיים אינן יכולות להתקיים. אך אם מבינים שהיקום עשוי להיות בעל אינסוף ממדים וחוקים שונים, הרי שאין הכרח שהמתמטיקה והפיזיקה שלנו תקפים בכל מקום. האם יש יקומים מקבילים ... יש חייזרים? על פי ההיגיון, אם נשליך קובייה אינסוף פעמים, כל מספר יופיע באותו אחוז מתוך כלל הזריקות. כך גם לגבי החיים: אם היקום הוא אינסופי, כל האפשרויות אמורות להתקיים. האם זה מחויב? לא בהכרח, אבל ההיגיון תומך בכך. לסיכום: השאלה האם יש חייזרים היא שאלה פילוסופית ומדעית כאחד. אם היקום אינסופי בזמן ובמרחב, הסבירות לכך שיש חיים מחוץ לכדור הארץ היא גבוהה מאוד. עם זאת, מאחר שאנחנו מוגבלים לתפיסת המציאות שלנו, איננו יכולים להוכיח זאת בוודאות. האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ? מהם יקומים מקבילים וכיצד הם קשורים לחייזרים? האם חוקי הפיזיקה שלנו תקפים בכל היקום? האם אפשר להוכיח מתמטית את קיומם של חייזרים? מה ההגדרה של ... בא נניח שהחייזרים האלה היו שולחים את החללית חזרה לחלל ונשארים פה בכדור הארץ ולא מפריעים לאף אחד, הולכים למדבר חיים את החיים שלהם לא מפריעים לאף אחד בשום דבר, לא מפריעים לא עושים כלום מדי פעם מפריעים אבל לא מפריעים יותר מדי, אחרי תקופה מסוימת הם כבר לא היו חייזרים היית אומר זה חתולים זה בעלי חיים, הרי מה זה בעלי חיים בעלי חיים לא חייזרים אם נגיד עכשיו תיקח את כל בעלי החיים ותעלים אותם פתאום יבוא, תחשוב הפוך תחשוב נגיד אם היה כדור הארץ בלי בעלי
התאכזרות לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, צמחונות, אכילת בשר, טבעונות, התעללות בבעלי חיים, סאדיזם, סדיסטיות, לכל דבר יש הפך, שום דבר לא מחויב, התעללות בחלשים, התאכזרות לחלשים
... לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, צמחונות, אכילת בשר, טבעונות, התעללות בבעלי חיים, סאדיזם, סדיסטיות, לכל דבר יש הפך, שום דבר לא מחויב, התעללות בחלשים, התאכזרות לחלשים מהו הקשר בין האכזריות לבעלי חיים לשאלות מוסריות רחבות יותר? ההרצאה עוסקת בקשר שבין אכזריות לבעלי חיים, טבעונות, התעללות בבעלי חיים והיבטים מוסריים של אכילת בשר. אליעד כהן מתחיל בכך שהוא מציין את ההתעללות בבעלי חיים כבעיה מוסרית חמורה, אך מציע להסתכל על המהות של ההתנהגות האנושית כלפי בעלי חיים דרך פרספקטיבה רחבה יותר של אכזריות בחברה. הוא מציין שלמרות ששיחה על אכזריות לבעלי חיים יכולה להיראות כמשהו ברור, חשוב לשאול האם לא כל התנהגות של בני אדם כלפי יצורים אחרים נובעת מאותו מקור של אכזריות. הוא מדבר על ההתעללות בבעלי חיים כמעשה שכולל סאדיזם, אך שואל האם הסאדיזם הזה נמצא גם בתוך כל אחד מאיתנו, כשהוא מזכיר את ההתנהגויות האנושיות שמובילות לסבל של אחרים - גם אם מדובר בבני אדם וגם אם מדובר בבעלי חיים. מה משמעות ההתמודדות עם אכזריות כלפי בעלי חיים? בהמשך, אליעד מציין שמי שמתעלל בבעלי חיים פועל מתוך סדיזם, ושיש קשר ישיר בין תחושות פנימיות של חוסר יכולת להתמודד עם פחדים אישיים לבין ההתנהגויות האכזריות כלפי בעלי החיים. הוא מציע שכשאנחנו רואים התעללות, יש לנו נטייה להזדהות עם הסבל של בעלי החיים כי אנחנו בעצם מייחסים את הסבל הזה לעצמנו, מתוך תחושת פחד והזדהות רגשית. הוא מוסיף שהקושי להתמודדות עם סבל הוא תוצאה ... של כל אדם מול עצמו. לדבריו, האנושות לא תמיד מודעת לפחדים ולסבל שהיא חווה בעצמה, ולכן תגובות כמו רחמים כלפי בעלי חיים או האשמת אחרים בהתנהגות אכזרית עשויות להיגרם מתוך פחד אישי או רגשות שליליים כלפי עצמנו. האם התעללות בבעלי חיים נובעת מבעיה מוסרית אוניברסלית? אליעד מדבר על הדילמה המוסרית של אכילת בשר והאם אנחנו בעצם אחראים למעשי ההתעללות בבעלי חיים רק משום שאנו צורכים בשר בתנאים של התעללות. הוא שואל האם יש הבדל בין התנהגות כלפי בעלי חיים לבין התנהגות כלפי דברים אחרים, כמו חפצים שאין להם רגשות. הוא מציין את הדמיון בין ההתנהגויות האכזריות כלפי בעלי חיים לבין האופן שבו אנחנו מתייחסים לדברים אחרים שמסביבנו, כמו חפצים שאנו לא מעריכים את כובד המשמעות שלהם. בהמשך, אליעד ... שופטים את המציאות דרך תודעה מצומצמת או מוטה, ולא תמיד רואים את כל התמונה. הוא מסביר שהאדם שצורך בשר ומתעלל בבעלי חיים לא תמיד מודע לכך שהוא בעצם משדר חוסר אמפתיה כלפי כל החיים, גם אם הוא לא מודע לכך. כיצד התפיסה שלנו לגבי בעלי חיים משפיעה על ההתנהגות שלנו כלפי עצמנו? אליעד מציע שכשאנחנו רואים התעללות בבעלי חיים או משהו שמזעזע אותנו, הדבר נוגע בעצם לפחדים האישיים שלנו. הוא מציין שכשאנחנו מתעוררים לפחד מסוים, אנחנו לא בהכרח ... עם הפחדים שלנו, אנחנו נוטים להימנע מהם - וזהו המנגנון שמתנגד לכל שינוי אמיתי. מה המשמעות של העדפת ההתעללות בבעלי חיים? בהמשך, אליעד מציין את השאלות המוסריות שמלוות את ההתמודדות עם ההתעללות בבעלי חיים, והוא מציין שאנשים שמתמודדים עם סבל בעלי החיים בעצם משקפים את הדילמות הפנימיות שלהם. כל אדם שמנסה להבין את המוסריות של התנהגות כלפי בעלי חיים , צריך לשאול את עצמו כיצד הוא מתמודד עם סבלו האישי. אליעד מסביר את הצביעות של מי שמתנגד להתעללות בבעלי חיים , אך לא מסוגל להתמודד עם ההתנהגות האכזרית שהוא עצמו מפעיל כלפי עצמו או כלפי אחרים. לסיום, הוא מציע שכדי להבין את ההתנהגות האנושית כלפי בעלי חיים, צריך להסתכל על מערכת הערכים האישית שלנו ולבחון את השיפוטיות והאכזריות שמנחות אותנו. רק כשנבין את עצמנו, נוכל לראות את ההתעללות בבעלי חיים בהקשר רחב יותר ולהתמודד עם המוסריות של האכילה וההתנהגות כלפי בעלי
צמחונות, טבעונות, התאכזרות לבעלי חיים, אכילת בעלי חיים, צער בעלי חיים, מוסריות אוניברסאלית, מה מוסרי? מה לא מוסרי?
... טבעונות, התאכזרות לבעלי חיים, אכילת בעלי חיים, צער בעלי חיים , מוסריות אוניברסאלית, מה מוסרי? מה לא מוסרי? מהם עקרונות המוסריות הקשורים לצמחונות וטבעונות? במהלך השיחה נדונה השאלה אם כל התנהגות שמקורה בצרכים אנושיים, כמו אכילת בשר או שימוש במוצרי בעלי חיים, מהווה פעולה מוסרית או לא. המפגש היה ממוקד במוסריות אוניברסלית והשפעתה על מערכת הערכים האנושית. יש שיטות שונות שראו אכילת בעלי חיים כמעשה של התאכזרות, מכיוון שהיא גורמת לסבל ולקושי יצורים חיים חסרי אונים. באופן כללי, יש מי שטוען כי המוסריות של אכילת בעלי חיים נבדקת לאור התפיסה של צער בעלי חיים וההשפעה שלנו על יצורים אחרים הזקוקים להגנה. מהן הדעות השונות לגבי אכילת בעלי חיים? במהלך ההרצאה, הוצגו מספר גישות בנושא אכילת בעלי חיים. אחת הגישות טוענת כי יש לראות את האכילה כמעשה אכזרי, כיוון שמדובר במעשה שבו בעלי החיים לא יכולים להימנע ממנו ואינם יכולים למרוד במציאות בה הם משמשים מאכל לאדם. טיעון זה עלה מתוך הדיון אם בעלי החיים יכולים להיות שווים לבני אדם או לא. אחד הדוברים טוען כי אם לא ניתן לשאול את בעלי החיים את רצונם, יש מקום לשקול את האכזריות שבמעשה. האם בעלי חיים יכולים להיות שווים לנו? השיחה לא התמקדה רק בבעלי החיים עצמם, אלא גם בשאלה אם הם יכולים להיות שווים לבני אדם. היו דעות שטענו כי בעלי חיים אינם יכולים למרוד, כפי שעושה אדם, בכפייה עליהם לאכול אותם. בנוסף, במהלך השיחה עלה הנושא של הבחירה החופשית של בעלי החיים, אשר טוען אחד הדוברים כי בעלי חיים, כמו תרנגולות, לא יכולים לשאול על מנת להימנע להיות רכוש של בני האדם. מהו הגבול בין מוסר לאכזריות? אחת השאלות המרכזיות בשיחה הייתה האם אנו יכולים להחליט עבור בעלי חיים מה טוב להם, או האם עלינו להימנע ממעשים שנראים ככפייה עליהם. השאלה הזאת נגעה גם בהשפעה שלנו על בעלי החיים, במיוחד כשיש הנאה מהכוח שמצוי בידנו, ונוצר שיח סביב הגבול שבין מוסר לאכזריות. טענה אחת שהועלתה הייתה שההנאה שלנו מכוח זה, גורמת לנו לפגיעות מיותרות בבעלי חיים. האם כל אדם יכול להחליט מה טוב ... רשאי להחליט עבור עצמו מה נכון לו מבחינה מוסרית, או האם זהו שיקול של כלל החברה. בשיחה זו טענו הדוברים שמוסר איננו עניין פרטי, אלא יש להבין את השפעתו על הסביבה בה אנו חיים, ובמיוחד על היצורים חיים הסובלים מההחלטות שלנו. האם יש ... המוסריים בהתאם לפעולותיו האישיות. השאלה המרכזית היתה האם אנו יכולים להסכים על עקרונות מוסריים או האם כל אדם צריך להחליט בעצמו מה טוב בעיניו. צמחונות וטבעונות צער בעלי חיים מה מוסרי ומה לא מוסרי? אכילת בעלי חיים והשלכות מוסריות שוויון בין בעלי חיים לאדם? האם כל אדם יכול להחליט מה טוב לו? מהו המוסריות הקשורה בצמחונות וטבעונות? בשיחה על צמחונות, טבעונות, התאכזרות לבעלי חיים, אכילת בעלי חיים וצער בעלי חיים, נדונה השאלה האם כל התנהגות שמקורה בצרכים אנושיים, כמו אכילת בשר או שימוש במוצרי בעלי חיים, מהווה פעולה מוסרית או לא. ...
קורונה ותפישת המציאות של בעלי החיים, האם בעלי חיים מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים
קורונה ותפישת המציאות של בעלי החיים, האם בעלי חיים מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים
... ותפישת המציאות של בעלי החיים, האם בעלי חיים מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים האם בעלי החיים מוטרדים מנגיף הקורונה? בעלי חיים אינם מפחדים מנגיף הקורונה. הם אינם חוששים מהסכנות האפשריות של העתיד, למרות שהמציאות מראה כי במקרים מסוימים קיימת סכנה ממשית לחייהם בעקבות המגפה. למשל, בעלי חיים המתגוררים בבית עלולים להיפגע אם בעליהם, שהם בני האדם, ייקלעו למצב כלכלי קשה או למחסור במזון בשל המשבר. למרות זאת, בעלי החיים אינם מודאגים מהאפשרות הזאת, משום שהיכולת שלהם לחשוב קדימה מוגבלת מאוד בהשוואה לאדם. למה בעלי חיים לא דואגים לגבי העתיד? בעלי חיים מוטרדים רק מהמצב הנוכחי, מהרגע שבו הם נמצאים עכשיו. הם אינם חושבים על מה יאכלו מחר או בעוד שבוע, והם לא דואגים מה יקרה עם צאצאיהם בעוד ... אלא גם מהעתיד הרחוק, לעיתים אפילו עד כדי דאגה למה שיתרחש לאחר מותם, כולל עניינים כמו חיים לאחר המוות, גלגול נשמות וקרמה. בעוד שבעל חיים חושש רק ברגע סכנה ממשי או כשהוא רעב באותו רגע, האדם נמצא בדאגה מתמדת, רחבה יותר וממושכת. האם בני אדם באמת מוטרדים יותר מבעלי חיים? לכאורה, מצבם של בני האדם נראה קשה יותר משל בעלי החיים, מפני שהם מוטרדים לא רק מהעתיד אלא גם מן העבר. אנשים יכולים לשאת עמם טראומות, חרמות מבית הספר ודאגות לגבי אירועים שיתרחשו בעתיד הרחוק. לעומת זאת, בעלי חיים חיים את הרגע ואינם זוכרים באופן ממשי את העבר או דואגים ממנו, אלא מגיבים באופן מיידי לסביבה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלבעלי החיים יכול להיות סוג של התנאה במוח, שמזהירה אותם מסכנות מוכרות, אך זו אינה טראומה מודעת כמו אצל בני אדם. האם היכולת לחשוב על העתיד היא בהכרח ... ומהעבר מאפשרת לאדם ליהנות ולהתרגש במידה שווה כפי שהיא גורמת לו לדאגה. לעומת זאת, בעלי החיים אינם יכולים ליהנות בצורה זו, מאחר ואין להם מודעות ממשית לעבר או לעתיד. הם חיים באופן מיידי בלבד, ולכן אינם יכולים לשמוח מציפייה חיובית או להתרגש מזיכרונות טובים. האם ניתן לאמץ את תפיסת המציאות של בעלי החיים? אליעד כהן מציע לאדם לחשוב על עצמו לעיתים כמו בעל חיים, בדגש על השאלה האם דאגה תמידית לעתיד היא באמת הכרחית או רציונלית. אף שברור כי בני האדם הורגלו לחשוב כך כדי לשרוד, שכן דאגה לעתיד מאפשרת חיים ארוכים יותר, השאלה נשארת פתוחה - האם אדם כאינדיבידואל באמת צריך להיות מודאג באופן תמידי ממה שיקרה בעתיד? הדוגמה המובהקת לכך היא ילד קטן ... מהעתיד, ועלול לרוץ לכביש ולהיפגע. התודעה של האדם מבוססת על דאגה לעתיד, אך ניתן לשאול האם החיים יכולים להיות שונים ואולי טובים יותר אם האדם היה פחות מוטרד, חי את הרגע ומגיב רק לאירועים המיידיים כפי שעושים בעלי החיים . אליעד מציע גם את האפשרות לחיות כמו חתול, ללא דאגות לגבי העתיד, מתוך מחשבה שמה שיהיה, יהיה - העיקר הוא הרגע הנוכחי. לסיכום, הפרספקטיבה של בעלי החיים מעניקה נקודת מבט שונה וחשובה לגבי האופן שבו בני אדם מתנהלים בחייהם. השאלה המרכזית שאליעד מציג היא האם הדאגה לעתיד, שמהווה חלק משמעותי בחיי האדם, היא מחויבת המציאות או שאולי ניתן לחיות בצורה אחרת, רגועה יותר, ולקבל את החיים כפי שהם, יום ביומו. האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? האם תינוקות מפחדים מקורונה? איך לחיות את הרגע? האם אפשר ללמוד אושר מבעלי חיים? האם דאגה לעתיד היא הכרחית? לחיות את הרגע, לחיות כמו חתול, להיות כמו בעלי
צמחונות, טבעונות, אכילת בשר, סאדיזם, לא לאכול בשר, למה כן לאכול בשר? צער בעלי חיים, דומם מדבר, התעללות בחלשים, התעללות בחסרי ישע, התאכזרות לבעלי חיים, התעללות בבעלי חיים
... טבעונות, אכילת בשר, סאדיזם, לא לאכול בשר, למה כן לאכול בשר? צער בעלי חיים, דומם מדבר, התעללות בחלשים, התעללות בחסרי ישע, התאכזרות לבעלי חיים, התעללות בבעלי חיים למה אנשים בוחרים להיות צמחוניים? הדיון מתחיל בכך שלעיתים קרובות ... כאשר הוא מקבל את ההחלטה שלא לאכול בשר, כי זה יכול להיות קשור לתחושת משמעות או שליטה על חייו. האם צמחונות באמת קשורה לדאגה לבעלי חיים? הסוגיה המהותית שנדונה היא האם צמחונות נובעת רק מתוך רצון לא להזיק לבעלי חיים, או האם יש פה עניין אישי יותר של דימוי עצמי. אחד מההסברים הוא שצמחונים לא רוצים לראות את עצמם כרעים, כלומר, הם אינם רוצים להיות שותפים לפשע של הרג בעלי חיים. ברוב המקרים, אנשים חוששים כי אם הם ישתפו פעולה עם הרג בעלי חיים, זה יצור פער מוסרי ביניהם לבין עצמם, והם לא יוכלו להרגיש טוב עם עצמם. מהם המניעים האישיים מאחורי בחירת צמחונות? אליעד מציין כי לעיתים אנשים בוחרים בצמחונות לא מתוך דאגה כנה לבעלי חיים, אלא משום שמדובר בהימנעות מכאב נפשי אישי. הרבה פעמים מדובר במנגנון של הימנעות מאי נוחות רגשית. כלומר, האכילה של בשר גורמת לאדם הצמחוני להיזכר בכאב או סבל שהוא עצמו חווה בחיים, ולכן הוא בוחר להימנע מהאכילה כדי לא לחוות את התחושות הללו מחדש. ... מהכאב, ולא מתוך תוצאה של רגשות אשם. הקשר בין צמחונות לדימוי עצמי מעניין לציין כי לא כל הצמחונים עושים זאת מתוך דאגה לבעלי חיים. אליעד מסביר שבחלק מהמקרים הצמחונים פשוט רוצים להימנע מהסבל ... אני אדם רע. האם הצמחונות קשורה גם לפחד מעונש או לתחושת אשם? אליעד טוען כי לא תמיד הצמחונות נובעת רק מרצון להימנע מלהתעלל בבעלי חיים. לעיתים, מדובר במעין מנגנון הגנה פסיכולוגי שבו אדם לא רוצה ... שהם שותפים לפשע על ידי אכילת בשר, וכך הם בוחרים להימנע מכך על מנת לא להתמודד עם רגשות האשם שמציפים אותם. כיצד התעללות בבעלי חיים קשורה לתחושת פחד? כחלק מהדיון, אליעד מציין כי יש קשר ישיר בין התעללות בבעלי חיים לפחד ולכאב שבן אדם עשוי לחוות אם הוא היה במצב דומה. יש אנשים שמרגישים מאוד חזק את הסבל של בעלי החיים, וזה מציף אצלם את הפחדים האישיים שלהם. אנשים שמפחדים שהיו עלולים להתעלל בהם עשויים לפתח תחושות של שליטה או פחד בכל הנוגע להתנהלות שלהם עם בעלי חיים. האלמנט הפסיכולוגי כאן הוא מאוד חזק, כי ברגע שאדם רואה חיה סובלת, זה עשוי להזכיר לו את כל המקרים שהוא עצמו הרגיש במצוקה ובחוסר אונים. האם כל אחד יכול להבין את הסבל של בעלי החיים? כפי שמוסבר, אין תמיד את היכולת להבין את הסבל של בעלי החיים כמו שאנחנו מבינים את הסבל של בני אדם. הבעיה היא שגם כאשר אדם לא ... עדיין עלול להבין את המשמעות של המעשה, זאת אם יש לו את הרגישות הנפשית להבין את מצבו של האחר. אליעד מסביר שכאשר מישהו מתעלל בבעל חיים, הוא בעצם משדר לרוב את תחושת האכזבה שלו כלפי עצמו, הוא מפצה את ... שהוא עצמו לא עמד בציפיות או התמודד עם אתגרים מסוימים. מהם המניעים האישיים מאחורי בחירת צמחונות? האם צמחונות קשורה לדאגה לבעלי חיים? הקשר בין צמחונות לדימוי עצמי האם באמת אין מקום לאכול בשר? מהו הסבל של בעלי חיים? כיצד פחד מעונש משפיע על בחירת צמחונות? האם צמחונים מרגישים אשם ... הסיבות השונות לצמחונות ולטבעונות? בהרצאה זו, אליעד עוסק בנושא הצמחונות והטבעונות, ותוקף את השאלות הקשורות לאכילת בשר, צער בעלי חיים והתעללות. במהלך השיחה, הוא מעלה מגוון נקודות ומחשבות, תוך שימוש ... מתחיל בשאלה כללית אודות מהות הצמחונות, ושואל למה אנשים בוחרים לא לאכול בשר. אחד מהנימוקים המרכזיים לצמחונות הוא ההבנה שצער בעלי חיים הוא רע. אליעד מציין כי לא תמיד ההחלטה נובעת ממקום של אכפתיות ... האישי שלו, ובחלק מהמקרים, צמחונים עושים זאת מתוך דאגה לעצמם ולסבל הפנימי שהם חווים כשבזמן האכילה הם נזכרים בכאב ובסבל של בעלי החיים. האם צמחונות היא דרך להתמודד עם רגשות של סבל? אליעד מציין גם כי ... מרגיש רע עם עצמו. יש גם את אלו שאינם מוכנים לקבל את רעיון האכזריות ויכולים להיות מודעים לכך שהאכילה מבוססת על פגיעות בבעלי חיים, אך הם פועלים מתוך דימוי עצמי נמוך ומסיבות פסיכולוגיות. איך ... שמסרב להתאכזר לחיות. בנוסף, הצמחוני עשוי להימנע מאכילת בשר כדי להימנע מההשלכה של פגיעות על אחרים, מתוך תחושת רשעות כלפי בעלי חיים. מהו המניע מאחורי ההרגשה כלפי בעלי חיים? אליעד מסביר את המניע מאחורי תחושת הצער כלפי בעלי חיים. כשאנשים רואים חיה סובלת, הם מרגישים כאב וצער משום שזה מזכיר להם ... זה פשוט מביא אותו להזכיר את הכאב שלו עצמו. כל אחד יכול להרגיש סבל כפי שהוא היה מרגיש אם היו פוגעים בו. האם יש מקום לאכול בעלי חיים? אליעד שואל את השאלה האם יש מקום לאכול בעלי חיים, ומדוע יש אנשים שמעוניינים להימנע מכך. האם מדובר במניע מוסרי או בהבנה פנימית שכולנו שווים, כולל בעלי החיים? האם יש אמת בהשוואה בין אכילת בעלי
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
... זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים , ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים למה אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים, ומה יש בהם שמושך אותנו. הסיבה הבסיסית שהוא מציע היא שילדים ובעלי חיים מאפשרים לנו לראות פרספקטיבה אחרת על החיים שלנו, במיוחד ביחס למחויבויות ולתפיסות שלנו לגבי המציאות. כאשר אנשים מסתכלים על ילדים קטנים או על בעלי חיים, הם חווים סוג של שחרור או תחושת הקלה. ילדים קטנים, למשל, נתפסים כמתוקים כי בדרך כלל הם נראים שמחים, משוחררים מדאגות או ממחויבויות חברתיות ומנטליות שמאפיינות מבוגרים. זה גורם ... כי באותו רגע הוא מתחבר לחלק שבו הוא עצמו חווה חופש ממחויבות, רגעים שבהם הדברים נראו פחות רציניים או פחות כבדים. איך ילדים מעניקים לנו פרספקטיבה על החיים? אליעד מסביר שהערך האמיתי של להסתכל על ילד קטן לא נובע רק מהכיף או השמחה הפשוטה שהוא מעורר, אלא בעיקר מהפרספקטיבה שזה נותן לנו על עצמנו ועל החיים שלנו. למשל, כשאנחנו רואים ילד שלא אכפת לו מדברים שמטרידים אותנו מאוד כמבוגרים, אנחנו נזכרים שבעבר גם לנו לא היה אכפת מאותם דברים. זה מחדד אצלנו את התובנה שכל מה שנראה לנו מחויב ... אנשים אוהבים ילדים שמחים או רגועים ולא ילדים שבוכים או משתוללים, מכיוון שהם מתחברים לחלקים החיוביים והנעימים שבעברם. מה הקשר בין אהבת ילדים לאהבת בעלי חיים? אליעד מרחיב את הדיון גם לאהבת בעלי חיים, ומסביר שיש קשר הדוק בין הסיבה שאנשים אוהבים ילדים קטנים לבין הסיבה שהם אוהבים בעלי חיים. כאשר אנחנו מסתכלים על חתול, למשל, אנו רואים יצור ללא מחויבות, יצור שמבטא צורת חיים פשוטה, נטולת דאגות ואחריות מורכבת. בדיוק כמו ילדים קטנים, גם בעלי חיים מעוררים בנו תחושה של שחרור מחויבויות, כי אנחנו מזהים אצלם צורת חיים אחרת שבה הדברים המטרידים אותנו כבני אדם פשוט לא קיימים. הוא נותן דוגמה של צפייה בחתול שלא מוטרד מאותם דברים שמטרידים אותנו. אם אנחנו רואים את החתול רגוע לחלוטין בזמן שלנו יש דאגות, אנחנו יכולים לשאול את עצמנו - אם לחתול לא משנה, למה לי זה משנה? בעצם ההתבוננות בחתול או בכל בעל חיים אחר נותנת לנו הזדמנות לבחון מחדש את התפיסות והמחויבויות שלנו. כיצד אפשר ללמוד על עצמנו באמצעות ילדים ובעלי חיים? ההתבוננות בילדים ובעלי חיים מהווה כלי לחקירה עצמית עמוקה יותר. אליעד מציע שלא מספיק רק לחוות את ההנאה הרגעית מהם, אלא להשתמש ברגעים האלה כשער לשאלות פנימיות כמו: למה זה עושה לי טוב?, למה אני אוהב לראות את ... רגש או תחושה פנימית זה נובע. בדרך זו האדם יכול להבין טוב יותר את עצמו ואת המנגנונים הנפשיים שמפעילים אותו. מה המשמעות העמוקה של הפרספקטיבה הזו על החיים? אליעד מסביר שכל ההשוואות האלה, בין אדם לילד ובין אדם לחיה, מטרתן לעזור לנו להבין שבעצם כל הדברים שאנחנו מחויבים אליהם הם יחסיים בלבד. בסופו של דבר, כשאנחנו בוחנים לעומק, אנחנו רואים שכל מה שאנחנו חושבים שמחויב ואמיתי הוא רק עוד פרספקטיבה אחת מתוך אינספור אפשרויות אחרות. באמצעות התבוננות בילדים ובעלי חיים אפשר להגיע לתובנה עמוקה שהמציאות, כפי שאנחנו חווים אותה, היא לא באמת מחויבת כפי שהיא נראית לנו. אליעד מסכם באמירה שבסופו של דבר, כל ההיבטים האלה - ילדים, בעלי חיים או כל דבר אחר - הם רק דרכים שונות להגיע להבנה שאף דבר אינו מוחלט, והכל יחסי. החופש שאנחנו חווים כשאנחנו מסתכלים על ילדים או בעלי חיים הוא ביטוי לתובנה הפנימית העמוקה הזו. למה אנשים אוהבים ילדים? איך ללמוד מבעלי חיים? מה גורם לתינוקות להיות מתוקים? איך בעלי חיים עוזרים לנו להשתחרר מדאגות? כיצד לקבל פרספקטיבה חדשה על החיים?
סיפורי התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, איך המוח חושב? איך המוח פועל? מקום וזמן, לצאת מהמקום, לצאת מהזמן
סיפורי התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, איך המוח חושב? איך המוח פועל? מקום וזמן, לצאת מהמקום, לצאת מהזמן
... התנך, אריכות ימים, חיים ארוכים, כמה זמן חי אדם הראשון? כמה זמן חיו פעם? חיים קצרים, חיים לנצח, בית כלא, איך המוח חושב? איך המוח פועל? מקום ... לצאת מהזמן מהי המשמעות של חיים ארוכים והאם הם באמת טובים? ההבנה האנושית על זמן וגיל ... במיוחד בתנך, שם סיפורי חיים ארוכים של דמויות כמו אדם הראשון מציינים חיים שיכולים להיראות אינסופיים. השאלה שמועלת היא האם חיים ארוכים באמת טובים, או שמא, יש משהו עמוק יותר שמסתתר מאחוריהם. האם יש הבדל בין חיים ארוכים מאוד לבין חיים קצרים? הסיפור התנכי של אדם הראשון ושל הדורות שאחריו, ... מציין, כי למרות שמדובר בחיים ארוכים, אין בהכרח בהם משהו טוב יותר. הכוונה היא שהשוואה בין חיים ארוכים מאוד לבין חיים קצרים, כמו למשל לשבת בכלא במשך חודש או שנה, אינה ... באמת. במילים אחרות, אדם שחי חיים של אלף שנה ימצא את הזמן קצר אם היה נמצא במצב של סבל מתמשך, בעוד שכשכולם חיים חיים ארוכים, המשמעות של זמן משתנה. כיצד ... יכול להיראות אחרת אם כל החיים נמצאים במצב דמוי - כלא, שבו אין לאדם מקום לברוח או ... זמן ארוך מאוד משנה את תפיסת החיים? כאשר בני אדם חיים אלפי שנים, הם לא ישתנו באמת. החיים עשויים להרגיש משעממים אם לא יהיה להם שינוי דרמטי, כי ... הזמן לאין סופי. אם כולם היו חיים אלף שנה, היה מדובר בזמן שגרתי, כזה שלא משאיר הרבה ... זאת, אם כל בני האדם היו חיים מאה שנה בלבד, הם היו תופסים את הזמן כקצר ומוגבל. מה המסקנה לגבי החיים הארוכים בתנך? הסיפור התנכי עצמו, שבו אלוהים קיצר את ... שמנוגדת לחשיבה המודרנית על חיים ארוכים. אליעד טוען שההבנה האנושית על חיים ארוכים אינה בהכרח נכונה. לפי התיאוריה שלו, כשיש למישהו חיים של אלף שנה, אין זה בהכרח משפר את איכות חייו, אלא ... להוביל לתחושת שעמום. איך החיים הארוכים משפיעים על הבחירות של בני האדם? לפי אליעד, אם היו חיים של אלף שנה, כל פרט בחיים היה משתנה. לדוגמה, לא הייתה שום בעיה עם רכישת דירה ... הדבר גם היה משנה את הגישה לחיים, כי היינו מבינים שלא צריך למהר בשום דבר. אבל אם כולם היו חיים מאה שנה, הכל היה נראה אחרת. המשמעות של
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חיים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חיים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, אימון אישי לילדים בנושא חיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 19:48:54 - wesi1