אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
מדוע אנשים סובלים כאשר אינם יודעים מה הם רוצים לעשות בחיים?

אליעד מסביר שאנשים חווים סבל כאשר הם אינם יודעים מה הם רוצים לעשות בחייהם, וזאת למרות שלכאורה, מי שאינו יודע מה הוא רוצה אמור להרגיש טוב עם כל דבר שהוא עושה. לכאורה, אם לאדם אין מטרות מוגדרות, הוא היה אמור להיות מסופק מכל פעולה ומכל מצב בחיים, כי אין לו סטנדרט שמולו הוא מודד את המציאות. אך בפועל, אנשים רבים מרגישים רע בדיוק מהסיבה הזו - מכך שהם לא מצליחים להגדיר מהי המטרה שלהם, או במילים אחרות, מה הם באמת רוצים.

אליעד נותן דוגמה פשוטה להבנת העניין: אם אדם לא מגדיר כלל מה הוא רוצה לאכול, הוא לא יוכל להתאכזב מהאוכל. אם האדם אומר "לא אכפת לי מה אני אוכל", אז מה שיקבל יהיה בסדר מבחינתו. אך אם האדם מגדיר מראש מה הוא רוצה לאכול, נוצר פוטנציאל לאכזבה, כי יתכן שלא יקבל בדיוק את מה שרצה.

מהו המצב שמעורר את הקונפליקט הרגשי הפנימי?

אליעד מתאר מצב מעורבב שבו האדם גם אינו מגדיר באופן מלא מה הוא רוצה, אך גם כן מגדיר חלקית. לדוגמה, האדם אומר "לא אכפת לי מה יקרה איתי, אבל בתנאי שאהיה בריא" או "לא אכפת לי מה אעשה, אבל בתנאי שארגיש משמעות". במצב זה, האדם למעשה כן הגדיר משהו - למשל להיות בריא, או להשיג משהו מסוים - ולכן הוא חשוף לתחושת אכזבה אם המצב לא יתאים להגדרה חלקית זו.

כלומר, המצב המעורבב גורם לכך שהאדם נמצא במתח בין חופש מלא (שבו לא אכפת לו כלל) לבין הגדרה חלקית, מה שיוצר תחושה של חוסר סיפוק או אי - נחת.

האם אפשר לחיות ללא שום מטרה מוגדרת וליהנות?

אליעד מסביר שאם אדם קם בבוקר ואומר לעצמו "לא אכפת לי מכלום, כל מה שיקרה איתי זה בסדר", אז באמת לא יכולה להיות לו שום בעיה. במצב כזה, האדם לא יוכל לסבול משום דבר, כי אין לו שום יעד או קריטריון שמולו הוא משווה את מצבו.

אבל, כאשר האדם אומר "לא אכפת לי", אבל במקביל מגדיר תנאי כלשהו כמו "לא אכפת לי, אבל אני רוצה למצוא מטרה בחיים", אז הוא כבר יוצר סתירה פנימית. הוא נמצא באמצע הדרך - מצד אחד לא באמת אכפת לו, ומצד שני כן אכפת לו ממשהו מסוים, כמו להגדיר מטרה ברורה. זה בדיוק המקום שמייצר קונפליקט רגשי וסבל.

כיצד להבין מה באמת גורם לך לסבול?

אליעד מחדד כי הדבר החשוב ביותר הוא להבין באמת מה גורם לסבל שלך. לדוגמה, אדם שאומר "אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד", בפועל בדרך כלל יודע מה הוא לא רוצה לעשות, למשל לעבוד בעבודה מסוימת שאינה מוצאת חן בעיניו. זאת אומרת, האדם כן יודע מה הוא לא רוצה, אך הוא עדיין לא יודע מה הוא כן רוצה. זה מצב שיוצר סבל, מפני שהאדם לא נמצא במצב של "לא אכפת לי באמת", אלא הוא כן אכפת לו, אבל אינו יודע במה לבחור.

הסבל, לפי אליעד, נוצר רק כשיש לאדם מטרה כלשהי - אפילו מטרה כללית כמו "למצוא את הדבר הנכון עבורי" - והוא אינו מצליח להשיג אותה. אם באמת לא היה אכפת לו בשום נושא באופן מוחלט, לא היה לו שום בסיס לתחושת סבל.

האם אפשר לשלב בין שני המצבים - הצבת מטרות והתעלמות מהן?

אליעד מסביר שאפשר לנסות לשלב בין שני המצבים - של להציב מטרות ברורות ושל "לא אכפת לי" - אבל צריך להיות מודעים לכל התוצאות של הבחירה. הוא נותן דוגמה של אדם שמישהו מנסה לסחוט ממנו דמי חסות. אם פעם אחת הוא מתנגד ופעם אחרת הוא משלם, הסחיטה תמשיך לנצח. האדם חייב להיות מודע למה שקורה - להבין שכשהוא מחזק מחשבה מסוימת, הוא נותן לה כוח. לדוגמה, אם עולה מחשבה של "מה אני עושה עם החיים שלי?" והאדם מתייחס אליה ברצינות - הוא נותן לה כוח לייצר סבל. אבל אם האדם מתייחס אליה כמו לזבוב שעובר, הוא פשוט מתעלם ממנה והיא נחלשת.

אם האדם פועל מתוך מודעות מלאה ליתרונות ולחסרונות של כל בחירה, הוא יכול לנוע בחופשיות בין מצב של הצבת מטרות לבין התעלמות מהן. אך חשוב מאוד להיות אמיתי עם עצמך ולא לשקר לעצמך בנוגע להשלכות של כל בחירה.

מדוע...
אנחנו קוראים בספר "הצלחה אהבה וחיים טובים" בעמוד 148 אז תקרא.

ש: אז מהפסקה השנייה "כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים הרי שהוא היה אמור להרגיש טוב מכל מה שהוא עושה בחיים אז למה הוא מרגיש רע מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה".

אליעד: כן אז מה כתוב פה אז קודם כל מה שכתוב, אתם איתי אוקי אז קודם כל הפרק הזה נקרא "חופש אישי, הצבת גבולות הגדרת מטרות תגדיר אך אל תוגדר" מה זאת אומרת מה שכתוב שמה שכשבן אדם מגדיר הגדרה אז בעצם הוא יוצר לעצמו מרווח של טוב ורע, זאת אומרת אם אתה לא מגדיר מה אתה רוצה אז לא יכול להיות לך רע אבל אם אמרת "אני רוצה את זה" עכשיו בעצם הגדרת הגבלת את הטוב שלך יכול להיום לך טוב רק אם. אז פה יש שאלה אז רגע אז מה כתוב בפסקה אחת לפני כן אז כתוב ככה "תסתכל", בא נראה מה כתוב פסקה אחת לפני כן תקרא פסקה אחת לפני בעמוד 147 אז כתוב "ומי שלא יגדיר בכלל שום הגדרה כלשהי" תקרא.

ש: "מעבד את הזהות העצמית שלו והוא יהיה ממש כמו כלום וכמו אוויר שהוא אומנם לא במאבק עם אף אחד".

אליעד: אבל, אוקי אני אקרא "וכאשר אין לאדם שום זהות עצמית זה לא בהכרח רע עבורו כי מי שאין לו שום רצון מוגדר הוא לא יכול להרגיש רע מכך שאין לו שום רצון מוגדר אבל מי שכן יש לו רצון מוגדר כלשהו הוא דווקא כן יכול להרגיש רע מכך שאין לו מספיק רצונות מוגדרים" אז מה כתוב פה, אז כתוב פה כזה דבר "מי שכן יש לו רצון מוגדר" ואנחנו קוראים את זה מהאמצע אז צריך להבין את ההקשר "מי שכן יש לו רצון מוגדר כלשהו הוא דווקא יכול להרגיש רע מזה שאין לו מספיק רצונות מוגדרים".

מה זאת אומרת אז בעיקרון זה עובד ככה כדי שיהיה לבן אדם רע הוא צריך להגדיר מה הוא רוצה אם אתה אומר "לא אכפת לי מה אני אוכל" אז לא יכול להיות שיהיה לך רע ממה שאתה אוכל אבל אם אתה רוצה שתהיה אפשרות שתתאכזב מהארוחה אתה פשוט צריך להגדיר מה אתה רוצה לאכול לפני שאתה אוכל ואז יש אופציה שתתאכזב יש אופציה שתהנה ויש גם אופציה שתתאכזב. עכשיו אז זאת אומרת שההיגיון אומר שאם אתה לא מגדיר בכלל מה אתה רוצה לאכול אתה לא יכול להתאכזב אבל אם אתה מגדיר מה אתה רוצה לאכול אתה יכול להתאכזב.

אבל מה כתוב פה, פה כתוב שיש מצב מעורבב שאתה גם לא מגדיר מה אתה רוצה לאכול אבל אתה גם מגדיר חלקית שאתה רוצה לאכול כאילו יש לך חצי רצון מוגדר וחצי רצון לא מוגדר ואז מי שאין לו שום רצון מוגדר, מי שקם בבוקר ואומר "אני לא מגדיר שום דבר מה שקורה איתי לא מתלונן הכל שווה בעיני" אז לא יכול להיות לו רע אבל מי שאומר "לא אכפת לי מה יקרה איתי אבל בתנאי שאני אהיה בריא" או "לא אכפת לי מה יקרה איתי אבל בתנאי שמשהו" אז זאת אומרת הוא גם לא מגדיר אבל הוא גם כן מגדיר ואז כן יכול להיות לו רע למה "כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים" יש אנשים שאומרים "לא יודע מה אני רוצה לעשות בחיים".

"ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז הוא היה אמור להרגיש טוב בכל מה שהוא עושה בחיים" אם אתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז כל מה שאתה עושה בחיים אמור לגרום לך להרגיש טוב אז למה רע לבן אדם מזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז למה רע לו מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה וההסבר הוא "שהאדם מרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה להחליט רק משום שהוא כן יודע שהוא כן רוצה לקבל החלטה ורק משום שהוא כן יודע שהוא לא רוצה להמשיך לעשות את מה שהוא עושה כרגע".

מה זאת אומרת זאת אומרת אם האדם באמת בלב שלם לא היה לו שום רצון אז הוא קם בבוקר ואומר "אני לא יודע מה אני רוצה אז כל מה שאני עושה זה טוב לי" אבל אם הוא אומר "אני לא יודע מה אני רוצה לעשות אבל אני יודע שאני רוצה למצוא משהו שאני ארצה לעשות אותו" אז הוא בקונפליקט כי הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות אבל הוא יודע שהוא כן רוצה לעשות ואז החלק שהוא לא יודע שנקרא החלק של האחדות דופק לו את החלק של הנפרדות, זה הסיפור הבנו את זה ולכן עכשיו זה עובד ככה בכל התחומים זאת אומרת או שאתה משחרר לגמרי שאתה אומר "לא אכפת לי בשום נושא בשום עניין" ואז אין שום בעיה או שאתה צריך להתחיל להשיג את המטרות שלך כי אם לא אם אתה תהיה על האמצע אם אתה משחרר אבל לא עד הסוף אז אתה בעיה.

ש: כשאתה אומר עד הסוף זה ממש את האמונה הזאת לבטל אותה לגמרי.

אליעד: עד הסוף זה עד הסוף.

ש: אז איך זה בצורה יזומה עצם זה שאתה רוצה לשחרר עד הסוף.

אליעד: קודם כל תבין נגיד שאין צורה יזומה לפחות תבין את הסיפור, לא כי אנשים מתפלאים הוא אומר "אין לי שום מטרה בחיים אבל רע לי" עכשיו זה לא יכול להיות אם אין לך שום מטרה בחיים איך רע לך הכוונה היא "אין לי שום מטרה בחיים" הכוונה "אין שום מטרה בחיים שאני רוצה אותה" אבל יש לו הרבה מטרות שהוא לא מוכן שיהיו נגיד הוא לא רוצה להיות חולה הוא לא רוצה להיות עני, הוא לא רוצה להיות זה אז או שאתה משחרר לגמרי או שאתה סובל.

ש: אז אליעד אם אני יושב בחודשים האחרונים ניסיתי להיות בלי תוכנית ובאמת כל פעם זה בא אלי כאילו לעשות תוכנית להשיג מטרות ואתה אומר או שאתה משחרר לגמרי או שאתה משיג את המטרות שלך.

אליעד: או שאתה סובל זאת גם אופציה.

ש: כן אז לשחרר לגמרי זאת נראית כמו דרך הרבה יותר ארוכה.

אליעד: תקשיב בא נניח שאין דרך בכלל, אתה שומע נניח שאין דרך בכלל אז זה לא משנה שיש דרך או אין דרך זה משנה שתבין את המצב ברגע שאתה סובל תבין למה אתה סובל יכול להיות שאין דרך ויכול להיות שאין פתרון לפחות תבין שמהצד שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז זה לא משנה מה אתה עושה בחיים אבל אם רע לך מזה שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים סימן שאתה לא באמת אין לך שום העדפה.

נגיד בן אדם אומר "אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד" אבל הוא יודע שהוא רוצה לעבוד והוא לא יודע במה אז הוא אומר "אתה מוכן לעבוד בזבל" הוא אומר "לא", "רגע אבל אמרת שאתה לא יודע במה אתה רוצה לעבוד אז מה אכפת לך לעבוד שם", "לא אבל אני יודע שאת זה אני לא רוצה" אז זאת אומרת שאת זה הוא יודע שהוא לא רוצה והוא יודע שאת זה הוא לא רוצה, והוא לא יודע מה הוא כן רוצה הוא לא בן אדם שהוא באמת לא אכפת לו בגלל שהוא גם אכפת לו וגם לא אכפת לו.

ש: אפשר ללכת בשני הכיוונים במקביל?

אליעד: כן תבחר מה שאתה רוצה ותלך.

ש: לא, במקביל?

אליעד: כן במקביל לצד אחד ללכת אתה יכול עכשיו רק נשאר לך לשניהם במקביל אז אני באמת עונה אני אומר קודם כל תלך לצד אחד אחר כך נראה אם אתה יכול לשניהם במקביל, מה מסובך אל תסתבך המטרה של הטקסט הזה זה להסביר לך תהליך יש תהליך שהבן אדם לדוגמה לא מקבל החלטה, עכשיו לכאורה "ולא לקבל החלטה זה יכול לגרום לאדם נזק רק אם יש לו מטרה כלשהי להשיג כשאז האדם נלחץ ומרגיש תלוש כשהוא לא יודע מה הוא רוצה וזה רק משום שזה מתנגש לו עם מה שהוא כן רוצה להשיג אבל מי שלא רוצה שום דבר בכלל הוא לא אכפת לו כלל מכך שהוא לא יודע מה שהוא רוצה" זה מסביר לך את החוקים של המשחק מסביר לך.

ש: הבנתי את זה השאלה שלי הייתה אם אתה יכול בדרך להשיג נגיד את המטרות שלך וכן לדעת מה אתה רוצה ולחשוב על זה.

אליעד: אתה צריך בכל רגע נתון להיות אמיתי עם עצמך, מה זאת אומרת להיות אמיתי עם עצמך לדעת באיזה מגרש אתה משחק האם אתה משחק במגרש של "לא אכפת לי" ואז אתה לא מתלונן על שום דבר או שאתה משחק במגרש של "אכפת לי" ואז אתה לא מתלונן על העלויות של זה. יש יתרונות וחסרונות לכל דבר להגיד "אני יודע מה אני רוצה מעצמי" יש לזה יתרונות כי עכשיו אתה יכול לבנות דברים ליצור דברים ויש לזה גם חסרונות כי עכשיו אתה גם יכול להתאכזב ולהגיד "לא אכפת לי מה אני עושה" יש לזה יתרונות כי אתה לא יכול להתאכזב אבל יש לזה גם חסרונות.

ש: כן אבל אני לא מצליח לשחק במשחק הזה של "הלא אכפת לי".

אליעד: אתה לא צריך לשחק במשחק הזה אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך אתה צריך להבין שברגע שאתה קם בבוקר, אוקי קם בבוקר עכשיו פתאום באה לך מחשבה "תגיד לי מה אתה הולך לעשות עם עצמך בחיים", נכון פתאום באה לך מחשבה כזאת עכשיו אתה צריך לדעת שיש לך שתי אלטרנטיבות אחת להזדהות איתה ואחת לא, עכשיו אחד להגיד "בוא נהיה חבר של המחשבה הזאת" ואופציה נוספת "לא אכפת לי מה המחשבה הזאת אומרת" זאת אומרת אתה צריך לדעת מה המשמעות של ההזדהות עם המחשבה זה הכל.

כשהמחשבה קופצת לך בפעם הראשונה עוד אין לה כוח וכשאתה מתחיל לחשוב על המחשבה הזאת אז יש לה כוח, אני אתן לך דוגמה נגיד אתה קם בבוקר ואתה שומע רעש מלמטה שמישהו דופק בפטיש נתן דפיקה אתה מתעלם, נכון אתה מתעלם אבל אם אתה תתחיל עכשיו להקשיב לרעש זה פתאום יתחיל להישמע לך רעש מפריע. עכשיו מה אני בא לומר, אני בא לומר ברגע שהמחשבה באה ואומרת לך "מה אתה הולך לעשות עם החיים שלך, כאילו בשביל מה אתה חי ככה אתה מבזבז את החיים שלך" כאילו באה אליך מחשבה עכשיו אתה יכול יש לך שתי אופציות אופציה אחת להתייחס לזה כאילו זה היה זמזום של זבוב סתם זבוב "מה אתה הולך לעשות עם החיים שלך" אתה עושה ככה לזבוב אין נגמר הבעיה, עכשיו אתה יכול להגיד "לא, מה זאת אומרת זה לא זבוב זה פרפר בא נסתכל עליו בא נראה מה הוא בא נראה מה קורה איתו" עכשיו יש לך בחירה אבל כשאתה בוחר תבין מה משמעות הבחירה כשאתה בוחר להתייחס למחשבה הזאת כאל משהו שאתה רוצה להתבונן בא תבין מה המשמעות, תבין שהמשמעות היא שעכשיו אתה הולך להגדיר הגדרות ואז אתה יכול לפעמים גם להתאכזב. אתה מבין מה הבנת?

ש: הבנתי שאתה יכול או להתעלם מזה.

אליעד: איך להתעלם מזה כמו שאתה מתייחס ליתוש נגיד, נגיד שמעת צפצוף לא יודע מה משהו גרגיר חול שנפל שמעת את הרעש ככה תתייחס.

ש: לא לתת לזה חשיבות בעצם להגיד את ההיפוך של זה שלא צריך תוכניות.

אליעד: איזה היפוך עזוב אותי היפוך אתה מתעלם שכחת את ההיפוך אתה לא צריך אפילו את ההיפוך.

ש: אבל אז זה ממשיך לבוא אליך.

אליעד: אז אתה מעיף את היתוש עוד פעם ואם לא אתה נותן לו מכה ואם אתה אומר "לא זה לא יתוש יש פה דבר רציני".

ש: או שאתה מתייחס אליו ברצינות ואז אתה בעצם מתחיל לשחק במשחק הזה של להציב מטרות להשיג אותם ואז יש לך סיכונים.

אליעד: טוב הנושא הזה, כן היום אין לי מטרה לענות תשובות.

ש: זה מה שאני אומר שבחודשים האחרונים כל פעם אני מנסה להעיף את היתוש הזה.

אליעד: אתה באמת מנסה להעיף אותו איך אתה מעיף אותו באיזו אסטרטגיה?

ש: אני לא עושה כלום.

אליעד: לא אז אתה לא מעיף אותו מה זה היתוש, רגע מה זה היתוש המחשבה נכון עכשיו איך אתה אמור להעיף מחשבה.

ש: אני מה שאני עושה עכשיו זה את ההיפוך שלה.

אליעד: נכון יפה, עכשיו אתה צריך לקחת את המחשבה ולקחת את הספר לעשות לה ככה כי הספר אם אתה תקרא את זה לא רק את הספר הזה גם את הקודם ואתה תבין אותו זה יהיה המכה, כן זה הסיפור אני אתן לך דוגמה נגיד שבאה אליך מחשבה בבוקר "תגיד לי מה אתה הולך לעשות עם עצמך" מחשבה עכשיו אם אתה אומר "לא יודע מה אני הולך לעשות עם עצמי בוא נפתח עיתון דרושים" מה בעצם עשית חיזקת אותה, אם אתה אומר "עזוב את המחשבה הזאת בוא נפתח ספר שמסביר לי שזה לא משנה מה אני עושה בבוקר" החלשת אותה.

השאלה מה עשית איתה אסטרטגיה אם אתה אומר "בוא נפתח עכשיו נראה איפה אני הולך להשקיע" כן זה כמו מישהו שמנסה לסחוט אותך נגיד שיש לך חנות ומישהו מנסה לקחת ממך דמי חסות אז ביום ראשון הוא בא אתה אומר לו "מה פתאום זה, אם אתה תבוא אני אחסל" אוקי הוא בורח עכשיו הוא אחר כך מנסה עוד יומיים עוד פעם ואתה אומר לו "כן בוא תיכנס בוא אני אשלם לך אתה צודק" ואז אתה אומר "רגע הוא סוחט אותי" אז פעם הבאה שהוא בא אתה עוד פעם מגרש אותו הוא אומר "רגע אבל הוא קודם נתן לי מה פתאום" ועכשיו הוא עוד פעם בא לבקש ואתה עוד פעם נותן לו, אתה מבין את המשחק אז אתה כאילו אתה לא החלטי.

ש: אז מה זה או זה או זה, זה או ללכת לשם או לפה.

אליעד: לא אתה יכול ללכת לשני הכיוונים, אתה יכול ביום ראשון להגיד לו בוא וביום שני בבוקר להגיד לו לך אבל שתבין שכשאתה אומר לו בא תבין מה היתרונות והחסרונות, כשאתה פותח את העיתון של הדרושים או שאתה פותח בטלוויזיה איפה להשקיע לא יודע משהו תבין מה החסרונות של הדבר אם אתה תשלה את עצמך שיש רק יתרונות אתה תשבר מהר מאוד תבין מה החסרונות אם תבין מה החסרונות ותמשיך לעשות את זה אז זה יחזיק לך מעמד ואם אתה תגיד "לא אין בזה חסרונות אז אני אהיה מאושר" אז אתה מהר מאוד תגלה שאתה לא תהיה מאושר אתה תעזוב את זה או הפוך אם אתה אומר "לא בא לי יותר להתעסק בזה" תבין גם מה החסרונות של להמשיך לא לעשות...
בלב שלם להשיג אותה לדעת אמיתי עם עצמי לחיות מזהה את עצמי לשאול מחלות אתה לא צריך מה אני להרגיש פחות איך להחליט אתה רוצה בחיים הגדרות הגדרת הגדרת מטרות הגדרת מטרות בחיים החלטה החלטות החלטיות הצבת מטרות הצבת מטרות בחיים הרגשה הרגשת חוויה חוויות חווית חיים כיצד להחליט להגדיר להגדיר מטרות להגדיר מטרות בחיים להחליט למצוא למצוא משמעות למצוא משמעות בחיים לעשות בחיים לקבל החלטה לקבל החלטות מה אתה רוצה מה אתה רוצה לעשות בחיים מטרה בחיים מטרות מטרות בחיים משמעות משמעות בחיים משמעות החיים קבלת החלטה קבלת החלטות קונפליקט קונפליקט רגשי קונפליקטים רגש רגשות רגשיות רוצה רוצה לעשות רוצה לעשות בחיים רצון תחושה תחושות תחושת תכלית
יש מאין או אין מיש - מהות ההגדרות - הקיום האמיתי
... מאין או אין מיש - מהות ההגדרות - הקיום האמיתי מי שיתבונן על כל הדברים שישנם, יראה ששום דבר לא באמת קיים כישות ממשית, אלא הכל אלו הגדרות, של צירוף של ישויות שונות אחרות. כמו למשל המילה דכגעגכ שאין לה שם משמעות כלל, לעומת המילה שולחן שיש לה משמעות. והמשמעות של המילה שולחן, נמצאת מחוץ לשולחן. כי המילה שולחן בפני עצמה, היא חסרת כל משמעות. והמשמעות של המושג ושל הישות של השולחן, היא נובעת ותלויה במשמעות של סך כל הדברים שיוצרים את מהות השולחן. כגון למשל השימוש בשולחן, הצורה שלו, הידע שהאדם יודע על השולחן וכולי, שהם בעצם המהות של ישות השולחן. ואם בכל העולם כולו, היה רק שולחן בלבד, והשולחן היה ממלא את כל המקום והזמן, הרי שלא הייתה שום משמעות לשולחן ולא היה שום שולחן ושום ישות שולחן כלל. וקיומו של השולחן, תלוי בקיומן של עוד ישויות אחרות. כי השולחן לא יכול להתקיים, בלי כל שאר הישויות, שנותנות לו את המשמעות שלו. כי שולחן לא יכול להיות קיים סתם כך משום דבר, אלא מוכרח שיהיו ישויות ממשיות אחרות שהן אינן השולחן, ושהצירוף שלהן ... את הישות של השולחן. אבל בלי שיהיו ישויות ממשיות אחרות, אין שום קיום לישות של שולחן כלל. והצירוף של הישות עגכעג עם הישות ראטראט, לא יוצר משהו בעל משמעות כלשהי. כי הישויות הבסיסיות עצמן, הן עצמן חסרות כל משמעות. ומוכרח שתהיה משמעות כלשהי למשהו, שעל בסיסו יהיה ניתן ליצור משמעויות נוספות. ומי שיתבונן היטב יראה, כי הישות של שולחן, נראית לאדם הרבה יותר ממשית מאשר הישות של דכגעגכ. וזה משום שהישות של השולחן, מורכבת מישויות שהן בעלות משמעות עבור האדם, בשונה מהישות דכגעגכ, שהיא לא מורכבת והיא לא מבטאת שום ישות בעלת משמעות אמיתית. כי אם נאמר לדוגמה שהישות דכגעגכ, מורכבת מהשילוב של הישות עגכעג עם הישות ראטראט, הרי שלא אמרנו בכך שום דבר משמעותי. כי עדיין אין שום משמעות, גם לא לישויות הבסיסיות, שמרכיבות את הישות הסופית. ולכאורה, הכל נראה הגיוני עד כאן. אלא שמי שיעמיק ויתבונן, הוא יגלה כי מצד האמת גם השולחן, אין לו משמעות יותר או פחות מאשר לישות של דכגעגכ. ולמה? משום שלאדם נדמה שהשולחן מבטא צורה והרכבה של ישויות בעלות משמעות, שהן יוצרות את המשמעות של השולחן. אך אם האדם יתבונן היטב, הוא יגלה שגם הישויות שההרכבה שלהן נותנת לשולחן את המשמעות שלו, גם הן אין להן משמעות וקיום בפני עצמן, אלא גם הן רק ביטוי של צירוף והרכבה של ישויות אחרות, ושבלי אותן ישויות אחרות, אין קיום לישויות, ... עצמן. וזהו כמובן דבר פלא. כי ההיגיון אומר שלא יכול להיות שמשום דבר יתהווה משהו ממשי. ובהכרח שיש איזה משהו ממשי, שהצורות השונות שלו, הן הישויות והמשמעויות השונות. ועפ ההיגיון בהכרח שיש איזו ישות אחת שהיא תמיד קיימת, ושממנה עשויים כל הדברים כולם. אבל מי שיחפש את הישות ... וגם הן, כל אחת מהן, עשויה מישויות אחרות וכך הלאה. וכל הישויות כולן, אינן קיימות בזכות עצמן, אלא הן כולן סוג של תעתוע ואחיזת עיניים. שהאדם מייחס משמעות לישות שהיא חסרת כל משמעות. ואחכ האדם מייחס עוד משמעות אחרת לישות אחרת שגם היא חסרת כל משמעות. ואחכ השילוב של הישויות האלו, הוא נראה לאדם כמשמעותי. ואחכ המשמעויות שנוצרו ברבדים החיצוניים, הם כאילו יוצרים
מוגדר ושאינו מוגדר כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות
... ושאינו מוגדר כישות אחת - שלמות העדר ההגדרות, היא שלמות ההגדרות כי יש מוגדר ושאינו מוגדר. והאדם מסוגל להגדיר כל דבר, מלבד להגדיר שני הפכים בבת אחת כישות אחת. ואצל האדם תמיד יש, גם חוויה של הגדרה, וגם חוויה של דבר שהוא לא יכול להגדיר אותו שאינו מוגדר. (השכל ומעל השכל). והאדם צריך להשיג את השלמות, שבה הכל אחד. שהאדם עובר למצב שבו יש חוסר הגדרה מוחלט, עד שבעיניו אין שום הגדרת הפרדה בין דבר להיפוכו, עד שהם הופכים להיות אחד ממש. מקום שהוא ככ לא מוגדר, עד שהאדם מסוגל להגדיר ממש, ואעפכ להישאר בחוסר הגדרה. וכך גם האדם צריך להשיג את השלמות, שבה הכל אחד. שהאדם עובר למצב שבו הכל כן מוגדר ממש, ושבו אין שום הגבלה להגדיר דבר כלשהו, ושכל דבר בו הוא מוגדר ממש. עד שהאדם יכול להגדיר את הדבר והיפוכו, כישות אחת ממש. כי מי שלא יכול להגדיר דבר והיפוכו בבת אחת, הוא בעצם חי במקום של חוסר הגדרות. והאדם צריך להיות מסוגל להגדיר את הכל, שהוא יוכל להגדיר את הדבר והיפוכו, כדבר אחד ממש. ואז האדם עובר למקום שבו הכל מוגדר, עד שהוא מגדיר את הדבר והיפוכו, כדבר אחד ממש. עד שהוא מסוגל להגדיר רק צורה אחת, ולהפריד בין הדבר לבין היפוכו. אבל עדיין נשארת ביניהם אחדות. משום שהאדם מסוגל גם אחרי ההגדרה שלו, שמפרידה את הדבר מהיפוכו, עדיין להגדיר, שלמרות שיש הגדרה שמפרידה, עדיין אפשר להגדיר ולחבר את שני ההפכים המוגדרים והנפרדים, להגדרה אחת. כך, שבקצה של האין הגדרה או של היש הגדרה, בקצה, הכל אחד ממש. שיש גם נפרדות, אבל עדיין היא אחדות. שיש גם הגדרות שמפרידות, אבל בו זמנית, ההגדרות המפרידות, הן באחדות. כי אפשר להגדיר גם את הנפרדות, בתוך הגדרה אחת שנפרדת מהאחדות. ובו זמנית, אפשר גם לא להגדיר ולא להבדיל, בין ההפרדה שבין הצורות, לבין האחדות שלהן, כי מגדירים אותן, כישות אחת. ...
מציאות - מהי המציאות? ההגדרה של מציאות - מהי מציאות? מציאות מחויבת / מציאות אפשרית / מציאות מוחלטת
... - מהי המציאות? ההגדרה של מציאות - מהי מציאות? מציאות מחויבת מציאות אפשרית מציאות מוחלטת מציאות פירושה, מה שמצוי קיים. ובספר הזה, לפעמים המושג מציאות, פירושו הוא, המציאות ... אפשרית). ולפעמים פירושו הוא, המציאות שקיומה הוא מחויב, דהיינו, מהות המציאות, דהיינו, מה שמצוי תמיד (מציאות מחויבת מציאות מוחלטת). ובכל פעם, הפירוש הוא לפי ההקשר המתאים. ...
להבין את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות
להבין את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות
... את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות מה זה אומר להבין את המציאות לפני כל ההגדרות? להבין את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות, משמעותו להתבונן על העולם ועל עצמך בצורה נקייה מכל הנחות מוקדמות, דעות או הגדרות. אליעד כהן מסביר שבדרך כלל, אנשים חיים בתוך הגדרות, שהם אלו שנותנות משמעות לכל חווית החיים שלהם. ההגדרות הן כמו מסננים דרכם האדם חווה את המציאות. לכן, להבין את המציאות לפני כל ההגדרות פירושו לחזור אל המקור, אל הדבר הבסיסי והראשוני ביותר, לפני שנתנו לו שם, לפני שיצרנו לו מסגרת או משמעות מסוימת. כיצד הגדרות יוצרות את תפיסת המציאות שלנו? אליעד מסביר שכל דבר שאנו חושבים או מרגישים, תמיד מבוסס על הגדרות שקיבלנו או יצרנו במהלך חיינו. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני כועס, הוא בעצם מתייחס לתחושה מסוימת על בסיס הגדרה פנימית של מהו כעס. הוא לקח תחושה גולמית של מציאות מסוימת, ושם עליה תגית של כעס. אבל להבין את המציאות לפני ההגדרה זה לחוות את התחושה הזו ללא תווית, ללא כותרת. כשהאדם מנסה להבין את עצמו ללא הגדרות, הוא למעשה מתבונן על התחושות והרגשות שלו באופן ישיר, בלי לפרש אותן מראש. ... זה מצב של מפגש ישיר ואמיתי יותר עם המציאות הפנימית של האדם. למה חשוב לראות את המציאות ללא הגדרות? לפי אליעד, כל הקשיים והסבל של בני האדם נובעים מההגדרות שהם נותנים למציאות. לדוגמה, אדם שמרגיש שהוא נכשל במשהו, מרגיש רע בגלל שיש לו הגדרה מסוימת של הצלחה או כישלון. אם הוא היה מסוגל לחוות את אותה מציאות ללא ההגדרה הזו, הוא לא היה מרגיש סבל כלל. ההגדרות הן אלה שמייצרות קונפליקטים פנימיים, מכיוון שהן יוצרות הפרדות בין רצונות שונים או בין תפיסות סותרות. לכן, הפתרון הוא ללמוד לראות את המציאות לפני שההגדרות משתלטות על החוויה. כיצד אפשר לחוות את המציאות ללא הגדרות? אליעד מציע תהליך של התבוננות פנימית, שבו האדם מתחיל לבחון כל הגדרה וכל אמונה שיש לו לגבי עצמו ולגבי החיים. כאשר מתעוררת תחושה מסוימת, האדם מתבונן בתחושה ולא בפרשנות שלה. התהליך הזה הוא כמו לקלף שכבות של משמעות שניתנו למציאות, כדי להגיע לחוויה הגולמית של המציאות כפי שהיא, ללא שיפוט ... זה כיסא, עליו לנסות לראות את החוויה הבסיסית שיש לו מהעצם שהוא קורא לו כיסא. הוא יגלה כי לפני ההגדרה, הדבר הזה פשוט קיים בפני עצמו, ללא שם וללא הגדרה. זוהי חוויה של חופש מוחלט, מכיוון שהאדם פוגש את המציאות בלי מגבלות של מחשבה או הגדרה. מהי המשמעות של המחויב הראשון? המחויב הראשון שאליעד כהן מדבר עליו הוא המציאות הבסיסית והראשונית ביותר, זו שממנה נובעות כל ההגדרות. המחויב הראשון הוא הדבר היחיד שחייב להיות נכון בכל מצב ובכל זמן, דבר שאי ...
חלום, עוצמה של חלום, דרגות של דמיון, חלום מוחשי, ההגדרה של חלום, לדעת שאתה בחלום
חלום, עוצמה של חלום, דרגות של דמיון, חלום מוחשי, ההגדרה של חלום, לדעת שאתה בחלום
... חלום, דרגות של דמיון, חלום מוחשי, ההגדרה של חלום, לדעת שאתה בחלום מהו חלום ואיך אפשר לדעת שאנחנו חולמים? בשיחה זו, אליעד כהן מסביר על המשמעות של חלום, מהי עוצמה של חלום, ואיך אפשר לדעת שאתה נמצא בתוך חלום. תחילה, אליעד מתייחס למצב שבו אדם מודע לכך שהוא ... הידיעה שזאת רק אשליה מפחיתה באופן משמעותי את ההשפעה של התחושה. אליעד מדגיש שכאשר אדם יודע שהוא חולם, הוא יכול גם לתהות אם הוא רוצה להמשיך לחלום את מה ... שהוא מבין שזה רק חלום, הוא יכול להחליט אם הוא מעוניין להמשיך בחלום הזה או לא. מה המשמעות של רצון בתוך חלום? אליעד מוסיף נקודה עמוקה יותר: אם אדם חולם שהוא נפגע ממשהו, למשל שמישהו פוגע בו, והוא מודע לכך ...
להכיל את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות
להכיל את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות
... את המציאות, לקבל את המציאות, לרצות את המציאות, מחוץ לכל ההגדרות, דבר והיפוכו, הכלת המציאות האם יש הבדל בין להכיל, לקבל ולרצות את המציאות? הנושא שאליעד כהן מדבר עליו הוא ההבדל והיחס בין שלושה מושגים ... עצמו בעייתי כי הוא מגדיר באופן מרומז שההפך מלהכיל (לא להכיל) הוא לא רצוי או פחות טוב. הוא טוען שמהצד של האמת המוחלטת, להכיל ולא להכיל הם מושגים שקולים ושווים בערכם. כלומר, אין באמת עדיפות להכלה על פני אי - הכלה, כי שניהם היבטים של המציאות. לדוגמה, כאשר ... אפשר לומר שאלוהים דווקא כן מכיל את הכל כי הכל בתוכו. שתי נקודות המבט נכונות באותה מידה, כי אלוהים נמצא מעבר לכל הגדרה. אליעד ממשיך ומסביר שבכל פעם שמשתמשים במילים כמו תכיל, תקבל או תרצה, למעשה מרמזים שההפך הוא שלילי. לכן מושגים אלה לא יכולים לתאר באופן מוחלט את המצב האמיתי שהוא מעבר להגדרות. האם לרצות את המציאות זו הגדרה נכונה? אליעד מתייחס לשימוש במושג לרצות ומסביר שגם מושג זה מוגבל. כשאומרים לרצות את המציאות, מניחים אוטומטית שלא לרצות הוא פחות טוב. למעשה, ... לאדם תשמח כמו אלוהים, גם זו אמירה לא מדויקת. למה רק השמחה נכונה? האם העצב לא טוב? המציאות האמיתית היא מעבר לכל ההגדרות האלה, ולכן אין משמעות אמיתית לומר שאדם צריך להיות שמח בלבד או להכיל בלבד. מה המשמעות של להיות מחוץ לכל ההגדרות? לפי אליעד, להיות מחוץ לכל ההגדרות פירושו להיות במצב שבו האדם מכיל בו זמנית גם את המצב וגם את ההפך שלו. כלומר, האדם צריך לחוות מציאות שבה הוא גם מכיל את הכל וגם לא מכיל את ... במצב שלישי, בלתי מוגדר, שבו שתי האפשרויות נכונות לחלוטין באותה מידה. זהו מצב שבו האדם רוצה את המציאות באופן מוחלט וגם לא רוצה אותה באופן מוחלט, בו זמנית ובאותה מידה. למה המחשבה אינה יכולה לתפוס דבר והיפוכו? אליעד מסביר שמחשבה אנושית בנויה על הגדרות ונפרדות, ולכן היא אינה מסוגלת לתפוס דבר והיפוכו יחד. מחשבה צריכה להגדיר דבר אחד כקיים והשני כלא קיים או כנכון ולא נכון, ולכן היא לא מסוגלת להכיל בו זמנית שני הפכים באופן מוחלט. מסיבה זו גם השפה לא מסוגלת לבטא בצורה מדויקת את המצב השלישי, שהוא בלתי מוגדר לחלוטין. הוא מציע שלמרות המגבלה של השפה והמחשבה, הדרך ... וגם לא רוצה, גם מכיל וגם לא מכיל בו זמנית. זוהי חוויה שיכולה להיות מובנת רק כאשר חווים אותה, ולא כאשר מנסים להגדיר או לתאר אותה במילים. דוגמה להתמודדות עם משהו רע - האם להכיל או לרצות? אליעד מציג דוגמה של אירוע שלילי או רע שקורה לאדם, ומסביר שאין הבדל ... שהמטרה אינה לבחור צד בין שני הפכים אלא להגיע למצב פנימי שבו ההפכים עצמם מתמזגים לחוויה אחת בלתי מוגדרת, שבה כל הגדרה וכל הפך קיימים בו זמנית ובאופן מוחלט. מה זה להכיל את המציאות? האם אפשר לרצות הכל? איך לחוות דבר והיפוכו? מה זה לקבל את המציאות? האם אפשר להיות מחוץ להגדרות? מה המשמעות של הכלת המציאות? האם אלוהים מכיל את המציאות? שאלה: האם יש הבדל בין להכיל משהו ולקבל אותו לבין לרצות אותו? אליעד: בא נדבר על הנושא הכלה. ... משהו מעבר, זה משהו בלתי מוגדר. אי אפשר להגיד ובסוף תשמח, ומה עם העצב? האם הוא לא טוב? אתה צריך להיות מחוץ לכל ההגדרות. וגם זה, מה זה מחוץ לכל ההגדרות, האם זה להכיל או לא להכיל? אתה צריך בו זמנית להכיל וגם לא להכיל. שאלה: אתה משתמש במילה לרצות. אליעד: נכון, בדימוי שלנו ובשפה שלנו אנו ...
רצח, רעידת אדמה, צונאמי, אסונות, אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות והנפרדות
רצח, רעידת אדמה, צונאמי, אסונות, אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות והנפרדות
... אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות והנפרדות איך תמונה של פיגוע ואסונות יכולה לגרום לאדם להרגיש טוב? אליעד כהן מסביר כיצד תמונות של פיגועים, גופות, אסונות, רעידות אדמה וצונאמי - דווקא ... המזעזעות ביותר - יכולות להביא את האדם לחוויה של תחושה אלוהית ואחדות מוחלטת. הוא מתאר תמונות קשות של פיגוע, של גופות מדממות, ומעלה את השאלה מה יכול להיות טוב בדבר כל כך קשה. התשובה המעמיקה של אליעד היא שהזעזוע שאנו חווים מתמונות כאלה נובע מכך שהן פוגעות בהגדרות שלנו, בתפיסות העולם שלנו ובאשליית הנפרדות שלנו. מדוע אנשים מזדעזעים דווקא מתמונות של גופות ודם? הסיבה לזעזוע היא פשוטה וברורה: התמונות האלה פוגעות ... כי הוא רואה שהדם שלו, המוות שלו, הוא בדיוק כמו דם של חיה או בשר בחנות. ההגדרה של אני בן אדם ולא חיה מתפרקת מול התמונות האלה. אם האדם היה רואה בשר מדמם של חיה, הוא לא היה מזדעזע באותה מידה. אבל כשהוא רואה דם של בני אדם, זה מערער את ההפרדה הזאת ומוביל לזעזוע עמוק. איך פירוק ההגדרות מוביל לחוויית אחדות אמיתית? התמונות הללו, הקשות והמטרידות ביותר, למעשה נותנות לאדם הזדמנות נדירה לפרק את ההגדרות שלו, לשבור את התפיסה שהוא מיוחד, נפרד או שונה, ולהתחבר לאחדות מוחלטת עם המציאות. כאשר האדם מבין שאין שום הבדל בינו לבין בעל חיים או אפילו חפץ דומם, הוא מגיע לחוויית האחדות, תחושה של שלמות מוחלטת. האדם סובל רק משום שהוא חושב שהוא בן אדם ולא חיה, שהוא שונה ונפרד. איך זעזוע מתמונות דם וגופות הופך לחוויה טובה? אליעד כהן מסביר שאם האדם מבין לעומק את משמעות פירוק ההגדרות, הוא מתחיל לחוות את המציאות בצורה אחרת לגמרי. הזעזוע הופך להזדמנות - הזדמנות להבין שאין שום הבדל בין הדברים, שכל הדברים הם אחד, וכך להגיע לשלווה ... אמיתית. במקום לברוח מהזעזוע, הוא יכול להשתמש בו כדי להיזכר באמת המוחלטת של האחדות. מדוע אנשים מוטרדים דווקא מאכזריות חסרת סיבה? אליעד ממשיך ומסביר מדוע אנשים מוטרדים מאכזריות בלתי מוסברת. בעולם שבו הכל היה מוסבר ... כי הוא רוצה, ולא כי הוא חייב. כך האדם נזכר באמת של קיום שהוא מעבר להגדרות, שהוא לא שולט, וזה מאפשר לו לחוות את עצמו כאלוהים, כמי שעושה דברים ללא סיבה - שזו החוויה של האחדות והחופש האולטימטיבי. מה מלמדת אותנו רעידת האדמה ... משל לתהליכים שקורים בתוך התודעה שלנו. לדוגמה, רעידת אדמה היא פירוק הגדרות פנימיות. כשהאדם מגדיר דברים, הוא מקבע אותם וחווה חוסר גמישות. אבל אם האדם בונה את ההגדרות שלו מתוך הבנה של אחדות בסיסית, של חוסר הגדרה מוחלטת, אז הוא הופך לגמיש ויציב גם בזמנים של זעזוע פנימי וחיצוני. איך להשתמש בחוויה של אסונות כדי להגיע לאחדות? בסיכומו של דבר, אליעד מציע ... בעולם - כהזדמנות להגיע להבנה עמוקה יותר של אחדות, של פירוק הנפרדות וההגדרות, של הזדמנות לזכור את האמת המוחלטת. במקום לסבול מאסונות, האדם יכול להבין שהכאב והזעזוע הם הכלי החזק ביותר שמאפשר לו לגלות את האמת הפנימית ולהגיע לחוויית שלמות ואחדות מוחלטת. איך להתמודד עם אסונות? מה הטוב שבדברים רעים? מה המשמעות של פירוק ההגדרות? מדוע אנשים מזדעזעים מתמונות דם? מה המשמעות של רעידת אדמה ביפן? איך להגיע לחוויית אחדות באמצעות זעזועים? מה המשמעות של אכזריות חסרת סיבה? ...
חרדות ופחדים מוגדרים - הגדרות מפחידות ומחרידות - הגדרה = פחד + חרדה
... ופחדים מוגדרים - הגדרות מפחידות ומחרידות - הגדרה = פחד + חרדה ובו יתבאר, הקשר שיש, בין הגדרות באשר הן, לבין פחדים וחרדות. והעניין הוא, כי בכל מקום שיש הגדרה, יש פחד וחרדה. וככל שיש יותר הגדרות, כך יש יותר פחדים ויותר חרדות. והכוונה היא, שככל שהרצון של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה הוא רוצה, וככל שהאדם יודע בצורה מוגדרת ... האדם חווה אפשרות אחרת של המציאות, מתוך אין סוף אפשרויות אפשריות של המציאות. והסיכוי שהאדם ירגיש רע, הוא כפי רמת ההגדרה של האדם, את מה שהוא בדיוק רוצה. כי יש אין סוף אפשרויות כיצד תהיה המציאות. ויש אין סוף אפשרויות, מה האדם יכול לרצות שיקרה. וככל שהאדם מגדיר טוב יותר, מה ... כך בתוכו גדלים הפחד והחרדה, מכך שהמציאות לא תהיה בדיוק כפי מה שהוא רוצה. ולא נכנס כאן לשאלה, האם ומתי האדם צריך להגדיר את מה שהוא רוצה או לא, אבל כן נחדד כאן את העובדה הברורה ביותר, והיא, שככל שהרצון של האדם יותר מוגדר וספציפי, שהאדם רוצה בצורה מפורטת יותר, שהמציאות תהיה ... יותר, מה הם בדיוק רוצים, כך הם יגדילו את הסיכוי לכך שהדבר הזה יקרה. כי אם לדוגמה האדם יגדיר לעצמו מה בדיוק הוא רוצה לעשות במשך היום, זה מגדיל את הסיכוי, לכך שאכן הוא יעשה בדיוק את מה שהוא רוצה לעשות במשך היום. ואם האדם לא יגדיר לעצמו מה בדיוק הוא רוצה לעשות במשך היום, זה מקטין את הסיכוי לכך שהאדם יעשה בדיוק את מה שהוא רוצה במשך היום. ומי שיתבונן יראה, כי בלי הגדרות, אי אפשר להתנהל בעולם. וכדי להתנהל בעולם, לשם כך האדם צריך להגדיר לעצמו מה הוא רוצה, ומה מותר ומה אסור לעשות, ומה טוב ומה רע עבורו. וכיוב הגדרות שונות. ואם האדם לא יגדיר לעצמו מה טוב ומה רע עבורו, הרי שיכולים לקרות לאדם המון דברים רעים, בלי שהוא ישים לכך לב. כי רק כאשר האדם מבין בדיוק, מה טוב ומה ... אז האדם יכול להתרחק כמה שיותר מהרע, ולהתקרב כמה שיותר אל הטוב. וזה כמובן נכון באופן חלקי בלבד. כי זה נכון, שבלי הגדרת טוב ורע, יכולים לקרות לאדם דברים רעים ולא טובים. אבל, זה נכון רק באופן חלקי. כי אם האדם לא יגדיר בכלל ולגמרי, שום הגדרת טוב ורע, הרי שאז, לא יוכלו לקרות לאדם, לא דברים רעים, ולא דברים טובים. כי אם באמת התודעה של האדם, תהיה נקייה לגמרי, מההבדלה שבין טוב לבין רע, הרי שאז לא יכול לקרות לאדם טוב או רע. אלא, שכאשר האדם כן מגדיר קצת, מה טוב ומה רע עבורו, אז האדם יכול להגדיר טוב יותר, מה טוב ומה רע עבורו, כדי להתרחק כמה שיותר מהרע עבורו. או לחלופין, האדם יכול גם להגדיר פחות, מה טוב ומה רע עבורו, ועל ידי זה להקטין את כמות הרע האפשרית שתקרה לו. כי מי שלא אכפת לו בכלל, מה הוא עושה במשך היום. הרי שכל מה שהוא עושה במשך היום, זה לא טוב ולא רע עבורו. אבל כאשר כן אכפת לאדם קצת מה הוא עושה במשך היום, אז אם האדם לא יגדיר לעצמו מה הוא רוצה לעשות במשך היום, אז זה מרחיק את האדם מלעשות משהו מוגדר במשך היום. ובכל מקרה, כאשר אין לאדם שום הגדרה בכלל, ממילא הוא מחוץ למשחק של הטוב והרע. וכאשר יש אצל האדם הגדרות כלשהן, אז הוא בתוך המשחק של הטוב והרע. ובכל מקרה, איך שלא נסתכל על זה, ככל שהרצון של האדם מוגדר יותר, כך גדל הסיכוי שהמציאות תהיה שונה ממה שהוא בדיוק ... מבין, שככל שהרצונות שלו יותר מוגדרים, כך גדל הסיכוי שהמציאות לא תהיה כרצונו. ואלו הם חוקי המשחק, שככל שיש יותר הגדרות של טוב ורע, וככל שהטוב של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה טוב עבורו, כך גדל הסיכוי שיקרה לאדם דבר רע נגד רצונו. וממילא גם גדל הסיכוי ... יותר גדולים. ועל האדם לזכור תמיד היטב את העניין הזה, שבכל פעם שהוא יושב וחושב ומגדיר עבור עצמו, מה בדיוק הוא רוצה לעשות, ומה בדיוק הוא רוצה שיקרה, כך הוא מגדיל אצל עצמו בתת המודע שלו, את הפחד ואת החרדה שלו, מכך שהמציאות לא תהיה כרצונו, ושהוא יתאכזב. וכאשר אין ציפייה, אין אכזבה וגם אין סיפוק. וכאשר אין טוב ורע, אין עצב ואין שמחה. וככל שיש יותר הגדרה של טוב ורע, כך יש יותר שמחה כאשר הרצון מתמלא, וגם יותר עצב כאשר הרצון לא מתמלא. ואין הכוונה לומר לאדם, שלא יגדיר מה הוא רוצה. אבל הכוונה היא כן לגרום לאדם, להבין את המשמעות של הגדרת הרצון שלו. שהאדם בהחלט כן יכול להיכנס למגרש המשחקים של הטוב והרע, ולשמוח ולהיות עצוב מכך שהרצון שלו מתמלא או שלא. אבל על האדם להבין את חוקי המשחק, שכאשר מזדהים עם אחד ...
אהבה מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה
... מהי? לאהוב, להתאהב - מהי אהבה? ההגדרה של אהבה? רגש של אהבה, תחושה של אהבה ובו יתבאר, מהי אהבה? ונחדד: כי רבים וטובים דנו בשאלה מהי אהבה, וספרים רבים נכתבו ומילים רבות ... אהבה? ואיך תדע שאתה אוהב? והאם רגש כלשהו הוא נחשב לאהבה? וכיוב. וכאשר רוצים להבין מהי אהבה, צריך להתמקד בהגדרה הפשוטה והממוקדת ביותר של אהבה, בלי להתעסק בסימפטומים של האהבה. וכאן נשיב לשאלה, מהי אהבה, בלי להתעסק באיך אהבה מתבטאת? וכמה טובה ... דהיינו, אהבה היא סוג של תחושה ושל הרגשה שיש לאדם. והשאלה הנשאלת היא, מהו השורש של רגש האהבה, וכיצד ניתן להגדיר טוב יותר, את סוג הרגש של האהבה? ומי שיתבונן בעניין המנגנון הרגשי של האדם, יראה, כי כל טווח הרגשות של האדם, מושתת ומבוסס על שני ... כלשהם, שגורמים לאדם להרגיש טוב, ויש דברים שגורמים לאדם להרגיש רע. וכל הרגשות שבעולם, ניתן לחלק אותם ולהגדיר אותם , לפי קנה מידה של טוב או רע. ובנוסף, בתודעה של האדם יש מחשבה חזקה מאוד, שאומרת לו שהוא רוצה להרגיש טוב. וכמה שיותר טוב, טוב ... ומרגיש טוב מדבר כלשהו? ויש להבין עוד המון דברים נוספים בהקשר של אהבה. אבל כפי שאמרנו, כאן רק הסברנו את ההגדרה של אהבה בצורה מדויקת יותר. כי אפשר להסביר המון על הסימפטומים של האהבה, ועל איך ליצור אהבה, ועל כמה אהבה היא טובה או רעה וכיוב. אבל ...
לשבת על הגדר, לא יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם
לשבת על הגדר, לא יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם
... על הגדר, לא יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם למה קשה כל כך לקבל החלטה כשאנחנו יושבים על הגדר? אליעד מסביר מדוע קשה לאנשים להחליט כשהם נמצאים במצב של לשבת על הגדר, מצב שבו הם לא מסוגלים להחליט בין שתי אפשרויות, כי בכל אחת מהאפשרויות קיימים יתרונות וחסרונות. ... הרצון לוותר על אף יתרון, האדם נשאר תקוע במקום, על הגדר, וכך למעשה סובל באופן מתמשך. איך יוצאים מהמצב שבו קשה להחליט? אליעד מציע פתרונות אפשריים להתמודדות עם מצב זה. הוא מפרט את כל האופציות העומדות בפני האדם המתלבט: להישאר בתוך הקונפליקט ולסבול ממנו. להישאר בתוך הקונפליקט, אבל בלי לסבול ממנו, מתוך הבנה שהקונפליקט הוא טבעי והגיוני. לבחור באחת משתי האפשרויות, מתוך קבלה של היתרונות והחסרונות שלה. לצאת לגמרי מהקונפליקט על ידי הבנה עמוקה שהיתרונות והחסרונות שקולים לחלוטין. מדוע אנשים בוחרים להישאר על הגדר למרות הסבל? אליעד מסביר שהרבה אנשים נשארים במצב בין לבין, כי זה ... באשליה שיש להם את כל היתרונות האפשריים. כשהם מחליטים, הם נאלצים לוותר על יתרונות, ולכן מעדיפים להימנע מההחלטה. כאשר המציאות מאלצת אותם להחליט, הם חשים לחץ ופחד, כי זה מחייב אותם להתמודד עם וויתור על יתרונות ... יש חיסרון? אליעד מסביר את הרעיון הבסיסי שכל קושי בקבלת החלטה נובע מכך שבכל אפשרות שנבחר תמיד יהיה חיסרון מסוים. הוא מדגיש ... כלומר, מצב ללא חסרונות. הרצון לשלמות הוא שמונע מהם לקבל החלטות בלב שלם, כי כל החלטה תיתפס כפשרה לא מושלמת. האם אפשר לקבל החלטה בלב שלם למרות החסרונות? אליעד טוען שהדרך היחידה לקבל החלטה בלב שלם היא להבין באופן עמוק שדווקא קיומו של חיסרון הוא מה ... את כל מה שקורה ללא התנגדות. זה מצב של שלוות נפש מוחלטת, שמגיע מההבנה הפנימית שהכל שווה, ושהרצון שלו עצמו הוא המקור לסבל או לשמחה. איך לחוות שלווה אמיתית מתוך הקונפליקט? אליעד מסביר שכדי לחוות שלווה אמיתית, האדם חייב להתחבר למקום שבו לא ... שאתה רוצה שיקרו. לוותר על כל הדברים האלו באופן מוחלט. לרשום את כל הדברים שאתה לא רוצה שיקרו. לקבל אותם לחלוטין, בלב שלם. ... גם בתוך החיים עצמם, עם היתרונות והחסרונות שלהם. איך להחליט בלב שלם? למה אני מתקשה ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חווית..., איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חווית..., איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי לימודים, קואצ'ר לילדים בתחום חווית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 01:25:43 - wesi1