אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חווית... ✔קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
איך לא להשמין בתקופת הקורונה?

הקורונה גרמה לרבים לעבור לסגר בבית, דבר שגרם להרבה אנשים לאכול יותר, לעלות במשקל ולהרגיש תקועים. השאלה המרכזית היא איך לשמור על המשקל ולא להשמין בסגר הקורונה, לאור השפעתו על התנהגויות האכילה.

אליעד מציין שהשמנה נובעת בעיקר מהכמות שנכנסת לפה ולאו דווקא מהכמות של הספורט שנעשה. אמנם פעילות גופנית היא חיובית ומומלצת, אך אם לא אוכלים נכון, משמינים, ללא קשר למאמץ הגופני. חשוב להבין שהשמנה היא לא תוצאה של חוסר פעילות גופנית בלבד, אלא אם אוכלים יותר ממה שהגוף מוציא, אז בהחלט נצבור עודפים.

למה לא מספיק רק להתאמן?

אחת הסיבות המרכזיות לכך שאין זה מספיק רק להמליץ על פעילות גופנית כדי למנוע השמנה, היא שהתמודדות עם ההשמנה היא הרבה יותר מורכבת מההמלצה הכללית "תתאמן". רוב האנשים בבתים בזמן הקורונה מוצאים את עצמם אוכלים מתוך שעמום או כדי להתמודד עם רגשות לא נעימים. ההמלצה לאכול פחות, ולפני הכל, להבין מה גורם לך לאכול, היא הצעד הראשון כדי למנוע אכילה מיותרת.

אכילה רגשית: איך להתמודד עם התיאבון?

הקורונה לא יצרה בעיות חדשות, אלא רק הבעיות שהיו קיימות קיבלו הדגשה חזקה יותר. לדוגמה, אנשים שנמצאים במערכות יחסים קשות, ככל הנראה, במהלך הסגר, ימצאו את המצב קשה עוד יותר. זה בדיוק המצב עם אכילה רגשית: אם אדם היה נתון לדיכאון או תחושות קשות לפני הקורונה, הסגר רק העצים את תחושות אלו, והאדם יפנה לאוכל כדי להתמודד עם רגשותיו.

הקורונה לא גרמה לאנשים לאכול יותר, אלא רק העצימה את הצורך להתמודד עם חוסר האיזון הרגשי על ידי אכילה. הדרך להתמודד עם זה היא לא לחפש תחליף מיידי שימנע אכילה, אלא לזהות את הצורך הרגשי שגורם לאכילה ולחפש לו תחליף. זה יכול להיות תחום לימודים, יצירת מטרות חדשות או כל פעילות אחרת שמספקת את הצורך הרגשי.

איך לצמצם אכילה רגשית?

כדי להימנע מאכילה רגשית, צריך להבין שהיא לא נובעת מהקורונה עצמה, אלא מהצורך להתמודד עם רגשות של שעמום, חרדה או עצב. אליעד מציע למצוא תעסוקה שתמנע את השעמום, בכך שהאדם יתחייב לפתח תחום לימוד חדש או עיסוק כלשהו שימלא את הזמן. הוא מציע למנוע את הזמן הפנוי, שבו לא יודעים מה לעשות, כי אז ההתעסקות באוכל תגדל.

מה אפשר לעשות אם אין עבודה?

אם אדם לא עובד או לא יודע איך להעביר את הזמן, הוא עשוי למצוא את עצמו אוכל הרבה יותר. לכן, הצעד הראשון הוא להחליט על מטרות. מטרות אלו יכולות להיות לימוד של תחום חדש, השקעה במיומנויות חדשות, או עבודה על פרויקטים אישיים. המטרה היא לא להשאיר זמן פנוי שמוביל לשעמום, ולמצוא מטרות אישיות שמעוררות עניין.

האם ספורט או צפייה בסדרות מספקות פתרון?

הפעילות הגופנית והצפייה בסדרות טלוויזיה הן בהחלט דרכים להעביר את הזמן, אך בסופו של דבר הן לא מספקות פתרון שלם. ככל שמישהו יעמוד מול מסך טלוויזיה, ירגיש צורך לנשנש משהו תוך כדי צפייה. לעומת זאת, אם אדם מפתח תחום לימוד אישי וממוקד, הוא לא ירגיש צורך להימשך לאוכל. לימוד אינטליגנטי ומעמיק, כך אליעד טוען, יכול למלא את הזמן בצורה טובה יותר ולהסיח את הדעת מהאוכל.

למה כדאי ללמוד?

לימוד מפתח את השכל, נותן תחושת סיפוק ומשאיר את המחשבה עסוקה בתחום שמעניין. אליעד מציע לבחור תחום שמעניין אותך, ללמוד אותו לעומק, ולהתמקד בו כך שתשכח בכלל מאוכל. הדרך להימנע מאכילה היא למלא את הזמן במטרות שמספקות תחושת הישג, כמו לימוד אינטליגנטי בתחום שמעניין.

המלצות מעשיות

אליעד מציע להימנע מללמוד תחום שקשור לאוכל, כמו מתכונים. במקום זאת, יש לבחור תחום לימוד אחר, כמו משפטים, מתמטיקה, פיזיקה או ספרות. כל נושא שמסקרן אותך יכול להיות הזדמנות ללמוד ולהתפתח.

שימוש באתרים לשיפור הידע

המלצה נוספת היא להשתמש במשאבים כמו גוגל ו - EIP.co.il כדי למצוא מידע וללמוד נושאים שמעניינים אותך. אתרים אלה יכולים להעשיר את הידע שלך ולספק תחום העיסוק שממלא את הזמן בצורה מועילה יותר מאשר התעסקות באוכל.

סיכום

הדרך להתמודד עם אכילה מיותרת בתקופת הקורונה היא לשנות את התפיסה ולהימנע מאכילה מתוך שעמום או רגשות לא נעימים. במקום זאת, יש להתמקד בלימוד, הצבת מטרות חדשות, פיתוח השכל, והתרכזות בתחומים שמספקים עניין והישג אישי. כל שינוי כזה יכול לעזור להימנע מהשמנה ולשמור על בריאות פיזית ונפשית בתקופה מאתגרת זו.
איך לא להשמין ולא להעלות במשקל למרות הקורונה?

אז איך לא להשמין ולא להעלות במשקל למרות הקורונה? היתה אחת שקראו לה קורונה, והיא באה לבקר אותנו. מרוב שאהבנו אותה נכנסנו לסגר, ומה אנשים עושים בסגר? אוכלים, משמינים ועולים במשקל. השאלה היא איך לא להשמין ולא להעלות במשקל למרות הסגר. מה צריך לעשות? כידוע, השמנה תלויה בעיקר בכמות האכילה, ולא רק בכמות הספורט שעושים. נכון שחשוב לעשות ספורט, וזה עוזר לפיתוח השרירים ולבריאות כללית, אבל לפי מה שידוע לי (ויכול להיות שאני טועה, והמציג אינו רופא), אם אוכלים יותר ממה שמוציאים, משמינים. לא משנה כמה מתאמנים ומה עושים, אם בסופו של דבר מכניסים יותר אנרגיה ממה שהגוף מוציא, מגיעים להשמנה. לכן השורש של ההשמנה הוא לא האם מתאמנים, אלא כמה אוכלים בפועל.

למה לא מספיק רק להגיד "תתאמן" כדי לא להשמין?

אם אנשים נמצאים בבית ואוכלים, לא יעזור להגיד להם "בשביל לא להשמין כדאי להתאמן". השורש הוא כמות האוכל שנכנסת. להתאמן זה כמובן דבר מומלץ וכדאי לעשות פעילות גופנית, אבל בפועל אם אוכלים יותר מדי - משמינים. לכן הסוגיה האמיתית היא איך לאכול פחות ואיך לצמצם את כמויות האוכל.

איך לחפש את הסיבה האמיתית לאכילה מוגזמת?

כדי לגרום לעצמך לא לאכול יותר מדי, צריך לבדוק אילו דברים טובים האוכל נותן לך, ולמצוא להם תחליף. אם האוכל נותן תחושה טובה שמפיגה שעמום, או שהוא עוזר להתמודד עם לחץ נפשי, או שיש בו היבט רגשי אחר - חשוב לזהות את זה ולחפש איך אפשר למלא את הצורך הזה בדרך אחרת.

מדוע הקורונה רק העצימה בעיות קיימות?

הקורונה לא המציאה בעיות חדשות, אלא הציפה והגדילה בעיות קיימות. אם מישהו היה במערכת יחסים רעה, כנראה שבתקופת הקורונה המצב רק החמיר. אם מישהו ניהל עסק בקשיים, בתקופת הקורונה העסק נהיה עוד יותר קשה. גם להפך, אם מישהו הוא איש עסקים טוב, סביר להניח שהוא הצליח אפילו להרוויח מהמצב, כי הוא זיהה הזדמנויות עסקיות מראש. כך גם לגבי ניהול המדינה: מי שניהל טוב, יכול היה להיערך, ומי שלא - נקלע לקשיים. כל זה מדגיש שקורונה מגדילה תופעות שכבר היו קיימות.

מדוע אכילה רגשית מתגברת בבית?

כשנמצאים הרבה בבית, והחיים נכנסים לסגר, מי שסובל מאכילה רגשית ימצא את עצמו אוכל עוד יותר. זה לא באמת בגלל הקורונה עצמה, אלא בגלל שהאכילה עושה טוב באופן רגשי, וכשעצוב או משעמם או מדוכא - חוזרים שוב לאוכל. לכן הקורונה רק העצימה את מה שכבר היה קיים.

האם אפשר לפתור במהירות את הגורמים לאכילה רגשית?

אם הסיבה לאכילה היא דיכאון, פרידה או קושי רגשי עמוק, אי אפשר לפתור את זה בחמש דקות. אבל יש דבר פרקטי שאפשר לעשות מיד: למצוא תעסוקה שתמנע את האכילה מתוך שעמום. כשיש לאדם שעמום, כעס או חוסר מעש, הוא עשוי לפנות לאוכל כדי למלא את החוסר. לכן מי שרוצה לצמצם אכילה ולמנוע השמנה חייב למצוא לעצמו מטרות ותעסוקה בבית.

איך תעסוקה ומטרות אישיות עוזרות לצמצם אכילה?

אם היית שכיר לפני הקורונה ועכשיו אתה לא עובד, או שפשוט אין לך מה לעשות, אתה עלול למצוא את עצמך משועמם ומחפש נחמה באוכל. כדי להתמודד, כדאי להחליט על מטרות חדשות שאפשר להשיג גם במגבלות הסגר. אפשר להחליט ללמוד תחום מסוים, אפשר לנסות לפתח מיומנויות חדשות או להשקיע בעסק בדרך כלשהי. הרעיון הוא להימנע ממצב שבו כל היום פנוי ואין תעסוקה, כי אז ההתעסקות באוכל תגבר.

האם ספורט או צפייה בסדרות יכולים למלא את כל הזמן?

חשוב לציין שספורט הוא דבר טוב, אבל יש גבול לכמה אפשר להתאמן במשך היום. גם צפייה בסדרות טלוויזיה יכולה לעזור, אבל לפעמים האדם עדיין ירגיש צורך לנשנש תוך כדי צפייה. כדי למלא את הזמן באמת, מומלץ להציב מטרה משמעותית שאפשר להתמסר אליה לאורך שעות ארוכות.

למה מומלץ להתמקד בלימוד ופיתוח השכל?

מומלץ במיוחד להיכנס לתחום למידה כלשהו, כי למידה יכולה למלא את הראש ולספק עניין רב. אפשר לשבת מהבוקר עד הלילה ולצלול לתוך נושא שמעניין אותך, לשכוח בכלל מאוכל ופשוט להתרכז במשהו אינטלקטואלי. זה מפתח את המוח, מעניק תחושת סיפוק, ועוזר לצלוח את התקופה בלי אכילה מיותרת. אם אין לך עבודה בבוקר, תוכל ללמוד לאורך שעות ארוכות, לנוח כשאתה עייף, ואז לחזור וללמוד שוב. כך אפשר להעביר את הימים בלי לצבור קלוריות עודפות.

אילו תחומי לימוד כדאי לבחור?

אפשר לבחור כל תחום חוץ מאיך להכין אוכל, כי זה רק יגרום לאדם לרצות לנסות מתכונים ולאכול עוד יותר. אפשר ללמוד כל נושא אחר: משפטים, מתמטיקה, פיזיקה, ספרות או כל דבר שמסקרן אותך. חשוב שהעיסוק יהיה מעניין יותר מאשר האכילה. אם הדבר היחיד שמסב הנאה הוא אכילה, זה כמובן מצב מורכב יותר. לכן כדאי לגלות עניין בנושאים אחרים ולהשקיע בהם זמן.

איך לנצל את גוגל ואתר EIP.co.il?

יש שני אתרי אינטרנט שכדאי להכיר. האתר הראשון נקרא גוגל: אפשר לחפש בו כל מה שעולה על דעתך, לקרוא ולהתרחב בנושא שמעניין אותך עד שתהיה מומחה בו. האתר השני הוא EIP.co.il (האתר של אליעד), שבו יש כמות עצומה של מידע בנושאים שונים של התפתחות אישית ועוד נושאים רבים. אפשר לצלול לתוכו ולמצוא בו הסברים מקיפים, וכך למלא את היום בצורה מועילה יותר מאשר לאכול.

לסיכום, מה כדאי לעשות כדי לא להשמין בתקופת הקורונה?

העיקרון פשוט: השמנה מגיעה מאכילת יתר. כדי לא להשמין, כדאי לצמצם אכילה רגשית ואכילה משעמום על ידי כך שמוצאים דברים אחרים שמעניקים תחושת סיפוק. מומלץ להציב מטרות, לעסוק בלימוד, לפתח את השכל ולהתרכז בתחומים שמעניינים אותך, במקום להקדיש את הזמן לאוכל מיותר. למי שרוצה עוד מידע, אפשר להיכנס לאתר ולכתוב מילים כמו השמנה, דיאטה, תזונה, פיתוח החשיבה, קורונה, התמודדות עם הקורונה, שיעמום, איך להציב מטרות, איך להגדיר מטרות, איך לדעת מה אני רוצה, ועוד.
אכילה מתוק שעמום, התמכרות לאכילה, אוכל מתוך שעמום, אוכל מתוך דיכאון, איך להצליח בדיאטה? איך להתמודד עם שעמום?
שריר לשפר יכולות קוגניטיביות לשמור על המשקל בסגר הקורונה טיפול בהתמכרויות הרזיה מפתח את השכל לנהל התמודדות לפתח סיבה מצא את ההבדלים אוכל איך לא להשמין איך לא להשמין בסגר הקורונה איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה איך להפסיק איך להפסיק התמכרות איך להפסיק התמכרות לאכילה איך להתמודד איך להתמודד עם אכילה רגשית איך לשמור איך לשמור על המשקל איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות דיאטה דיאטות הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרגשת הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמודדות התמכרויות התמכרות התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה חוויה חוויות חווית טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות ירידה במשקל לא להשמין לא להשמין בסגר הקורונה לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות להפסיק להפסיק התמכרות להפסיק התמכרות לאכילה להשמין להשמין בסגר הקורונה להתמודד להתמודד עם אכילה רגשית לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות לעלות במשקל לעלות במשקל בתקופת הקורונה לרדת במשקל לרזות לשמור לשמור על המשקל לשמור על המשקל בסגר הקורונה מכור סגר הקורונה סגר קורונה עודף משקל קורונה קורונה ודיאטה קורונה והשמנה קורונה ושמירה על המשקל רגש רגשות רגשיות שמירה על המשקל תזונה תזונה נכונה תחושה תחושות תחושת
חווית האלוהות בנפרדות, חווית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חווית האלוהות
חווית האלוהות בנפרדות, חווית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חווית האלוהות
חווית האלוהות בנפרדות, חווית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, צורות של חווית האלוהות מהי חווית האלוהות בנפרדות ומה המשמעות שלה? חווית האלוהות בנפרדות מתוארת על ידי אליעד כהן כתחושה שבה האדם חווה את המציאות כאילו הכל מתרחש בהתאם לרצונו. זוהי חוויה שבה האדם חווה עצמו כאלוהים, מתוך ... האנושי נובע בעיקרו מחווית הנפרדות, מהתחושה שיש דברים שהם בניגוד לרצון של ... רצונו שלו. זו בעצם חוויה שבה הוא חש אהבה שלמה לכל מה ... לכל אירוע. כיצד מתוארת חווית האלוהות באחדות שמעל אלוהים? חווית האלוהות באחדות שמעל אלוהים, ... שונה באופן משמעותי מחוויית האלוהות בנפרדות. בחוויית האחדות הזו, האדם אינו חווה רק שהוא ... אליעד מדגיש כי בעוד שבחוויית האלוהות בנפרדות האדם מזהה את עצמו כאלוהים, הרי שבחוויית האחדות שמעל אלוהים, האדם נמצא במצב ... ובנוסף לכך, הוא גם מרגיש שכל מה שקורה הוא גם כרצונו וגם נגד רצונו באותה העת. החוויה הזו מתוארת על ידי אליעד כמשהו ... או גבול. מה ההבדל בין חווית האלוהות בנפרדות לבין חווית האחדות שמעליה? אליעד כהן ... ברורה שההבדל בין שתי החוויות הוא מהותי. בחווית האלוהות בנפרדות, האדם מרגיש שיש רצון אחד בלבד שהוא רצונו שלו, ושכל ... בדיוק לפיו. לעומת זאת, בחוויית האחדות שמעל האלוהים, האדם נמצא במצב ... סותרים בו - זמנית. הוא מרגיש שהוא גם רוצה וגם לא רוצה, גם יודע וגם לא ... האלוהות בנפרדות יכול להרגיש שכל המציאות תואמת את רצונו הפרטי באופן מושלם, ולכן יחווה תחושה של סיפוק מוחלט ואושר. אבל אדם ... יחוש משהו שונה: הוא ירגיש שגם הסיפוק וגם חוסר הסיפוק קיימים בו - זמנית, ולכן החוויה שלו תהיה מעבר לכל תפיסה של ... הזה הוא משמעותי משום שחווית הנפרדות מוגבלת למושג של רצון ...
אחדות - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה?
אחדות - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה?
... - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה? מהי חווית האחדות האמיתית? חווית האחדות היא נושא עמוק ומורכב שאליעד כהן ... אנשים רבים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות, מצב שבו הם מרגישים שהכל אחד, תחושה של הרמוניה ושלמות. אנשים לעיתים ... במיוחד לאחר שימוש בסמים או חוויות מיוחדות אחרות, שבהן הם הרגישו שהכל אחד, אך אליעד מבהיר שמצב זה אינו אחדות אמיתית. ... על כך שעדיין יש אני שחווה חוויה, מה שאומר שיש לפחות שתי ישויות - האדם עצמו והחוויה שחווה, ובכך הוא לא נמצא במצב של אחדות ממשית. מדוע לא ניתן לומר חוויתי את האחדות? אליעד מסביר כי אדם שנמצא באמת במצב של אחדות, לא יכול לדעת או להרגיש שהוא חווה אותה. באחדות אמיתית האדם אפילו לא מודע לכך ... מדמיין שהוא ציפור, הוא יכול להרגיש כאילו הוא ציפור, אבל הציפור האמיתית לעולם לא תרגיש כמו האדם שמדמיין את החוויה שלה. הציפור פשוט קיימת במצב שלה באופן ... לנפרדות, נשאר רק רושם של החוויה. מה משמעות הביטוי אילו ידעתיו הייתיו בקשר ... אחר. כיצד החיים משתנים אחרי שחווים אחדות אמיתית? כאשר אדם יוצא ממצב האחדות וחוזר ... הוא נושא עמו רושם עמוק של החוויה שחווה. למרות שהוא לא יכול לתאר או לזכור באופן ברור את החוויה עצמה, נשאר בו הרושם הפנימי של האחדות. האדם הזה ... ולא מתוך תודעה פעילה בזמן החוויה עצמה. כיצד יודעים שהחוויה היא לא שלמות? אליעד מוסיף עיקרון חשוב ... באופן דומה, אם אדם מתלבט האם החוויה שחווה היא חוויית אחדות אמיתית, הוא יכול להיות בטוח שזו אינה אחדות ... וכאשר הוא מגיע לאחדות, החוויה הזו משנה את חייו לחלוטין, גם אם אין ביכולתו לתאר את החוויה עצמה במילים או להבין אותה בצורה נפרדת. מהי חווית האחדות? איך אפשר לדעת שחוויתי אחדות אמיתית? האם אפשר להגיע לאחדות דרך סמים? ... אחדות באופן מודע? אחדות - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה? הפעם אני רוצה לדבר על
האם חווית אחדות? מהי חווית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שנים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?
... חווית אחדות? מהי חווית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שנים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית? מהי חווית אחדות, ואיך אפשר לדעת אם חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חווית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד, אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן לעזור לאדם להבין האם הוא באמת חווה את האחדות או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חווית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ... שתיים, לא תוכל להסכים איתו כי אתה באמת חווה אותה כאחת מוחלטת. אבל אם מישהו מראה לך שני חפצים שונים, למשל שתי אצבעות נפרדות, ואתה מתאמץ לראות אותם כאחד, אתה תרגיש שאתה רק מנסה לשכנע את עצמך ולא חווה את זה באופן טבעי. זוהי הוכחה שאתה עדיין לא חווה באמת את האחדות. למה האדם לא יכול לחוות אחדות ונפרדות בו - זמנית? אליעד מבהיר כי חווית אחדות אמיתית לא מאפשרת לך להבדיל בין אחד לרבים, משום שההבדלה עצמה יוצרת את תחושת הנפרדות. לכן, כל עוד האדם מתלבט בין מצבים שונים - לדוגמה, באיזה כיסא לשבת מתוך עשרה כיסאות, הוא עדיין בנפרדות ולא באחדות. אם אדם היה באמת חווה את הכל כדבר אחד, הוא לא היה מתלבט, משום שלא היה הבדל מבחינתו בין כיסא אחד ל - 10 כיסאות. גם אם ייתנו לו לבחור בין 10 אפשרויות, מבחינתו זו תהיה אותה תחושה בדיוק כמו לבחור דבר אחד בלבד, ללא שום הבדל. איך לדעת אם אתה באמת חווה את האחדות? אליעד מציע מבחן נוסף: אם מישהו אומר לך משהו לא הגיוני, כמו למשל שיש כאן כיסא אחד אבל הוא טוען שיש עשרה, ואתה לא מסוגל לתפוס את זה ולהסכים איתו רגשית - סימן שלא הגעת עדיין לאחדות המוחלטת. במצב של אחדות אמיתית, האדם יכול לתפוס באופן מוחלט שאין הבדל בין ריבוי לאחדות, ולכן גם מצבים אבסורדיים לחלוטין ... את האחדות האמיתית באופן מוחלט, האדם צריך להיות מסוגל לתפוס באופן שווה את כל המצבים, בלי להבחין בין נפרדות לאחדות. רק כאשר אין שום הבדל בין אחד לריבוי - זו חווית האחדות האמיתית. מהי חווית האחדות? איך לדעת אם חוויתי הארה רוחנית? האם הכל באמת אחד? אחדות או נפרדות? מה זה להגיע לאחדות אמיתית? מה ההבדל בין אחדות לריבוי? האם הכל באמת אחד? ...
אחדות, להגיע לאחדות, חווית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חווית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
אחדות, להגיע לאחדות, חווית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חווית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
... להגיע לאחדות, חווית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חווית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות מה המשמעות של לחזור לאחד? אליעד מסביר את הביטוי לחזור לאחד ואומר שאין זה אומר ללכת ... מתאר פעולה פיזית, אלא מהלך פנימי של הבנה, שבו האדם מבין שכל ההבדלים הם בעצם ביטויים שונים של מציאות אחת מוחלטת, וההבדלים הם רק תפיסות סובייקטיביות. כיצד מוגדרת חווית האחדות? לפי אליעד, חווית האחדות מתרחשת כאשר האדם מסוגל להסביר באופן מלא מדוע כל דבר הוא רק נכון ומדוע כל דבר הוא רק לא נכון. לדבריו, ככל שהאדם מסוגל יותר להסביר מדוע דבר מסוים הוא נכון וגם מדוע הוא לא נכון, כך הוא מתקרב לחוויית האחדות. אליעד מדגיש שכדי להבין מהי אחדות, התודעה של האדם צריכה להבין שהמציאות נתפסת דרך שכל, התפיסה השכלית יוצרת הפרדות כמו זה אני וזה לא אני, ודווקא התודעה שיצרה את ההפרדות הללו היא זאת שצריכה להבין שהכל הוא אחד. מהי ההוכחה לחווית האחדות? אליעד מבהיר שהחוויה של אחדות מתרחשת כאשר האדם כבר לא מבין מה ההבדל בין דבר לדבר. הוא נותן דוגמה פשוטה, למשל ההבדל בין שני מקומות ישיבה. אדם ... אדם שחווה אחדות, לא יבין את השאלה בכלל. מבחינתו כל מקום הוא אותו הדבר בדיוק, ואין שום משמעות להבדל. האדם שחווה אחדות לא רק יודע שאין הבדל בין הדברים, אלא ממש מרגיש זאת. הוא חווה מצב שבו אין שאלה, אין העדפה, אין קונפליקט. כיצד אחדות קשורה לאמונה בנפרדות? אליעד מציין כי כדי להגיע לאחדות אמיתית, על האדם להתמודד עם אמונת הנפרדות, כלומר, עם התחושה שיש הבדל מהותי בין דבר אחד לדבר אחר. האמונה בנפרדות מתבטאת ברצון להבדיל בין טוב לרע, אני ולא אני. הוא מדגיש שהאתגר הגדול ביותר הוא לפרק את חוויית אני קיים מול אני לא קיים, שהיא חווית הנפרדות החזקה והעמוקה ביותר של האדם. רק כאשר מצליחים לפרק את חווית האני, ניתן להגיע לאחדות מוחלטת. מהי הדרך המעשית להגיע לאחדות? אליעד מתאר דרך פרקטית להגיע להבנת האחדות: הוא מציע לאדם ... מוחלט ובטוח שדבר מסוים הוא רק רע או רק טוב, הוא מגלה שהוא לא מסוגל לעשות זאת, כי לכל דבר אפשר למצוא סיבות שהוא טוב וסיבות שהוא רע. דרך התהליך הזה, האדם מגיע לחוויה פנימית של ספק עמוק, שבו הוא כבר לא יכול לתפוס שום דבר כנפרד באופן מוחלט מדבר אחר. זה מביא אותו לתחושה פנימית של אחדות מוחלטת, כיוון שהוא מאבד את היכולת המוחלטת להבחין בין הדברים. מה המשמעות של השתוות מוחלטת? אליעד אומר שהאחדות ... בין יתרונות לחסרונות, זוהי השתוות חלקית בלבד, אך כאשר לאדם כבר לא משנה כלל, והוא רואה יתרונות וחסרונות כעניין זהה לחלוטין, זוהי השתוות מוחלטת ואמיתית, וזוהי חווית האחדות. כיצד האמונה בנפרדות נוצרת? אליעד מתאר את התהליך שבו נוצרת אמונת הנפרדות. לדבריו, התהליך דומה להונאה מתוחכמת, ... לעשות זאת ברצינות, הוא מגלה שהוא לא יכול להוכיח את הנפרדות באופן מוחלט. הגילוי הזה עצמו הוא האחדות. הוא חוזר ומדגיש שהאחדות אינה תיאוריה שצריך להוכיח, אלא היא החוויה הטבעית של האדם כאשר הוא מבין לעומק את המגבלות של השכל האנושי ושל ההיגיון. מהי חווית האחדות? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי אמונת הנפרדות? האם אפשר להוכיח נפרדות? כיצד להגיע להשתוות מוחלטת? ...
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
... חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות מהו המקור האמיתי של חווית הנפרדות? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק את הרעיון של חווית הנפרדות - התחושה שבה האדם מרגיש שהוא ישות נפרדת מהמציאות שסביבו. הוא מסביר כי שורש ... עובדת תמיד במנגנון של הבחנה בין דבר לדבר אחר, בין יש לבין אין, בין טוב לרע, בין מושלם לפגום. תפיסה זו יוצרת חוויה תמידית של חסרונות, כיוון שכל חוויה של יש מלווה באופן אוטומטי בתחושה שיכל להיות אחרת, שיכל להיות טוב יותר. כיצד נוצרת תחושת החיסרון במוח האדם? אליעד טוען שהתחושה של חיסרון בכל מצב נובעת מהמבנה הבסיסי של ... הזהות שלו יחווה חסר, אך אם הוא באמת היה תופס שאין הבדל בין מצב שבו יש לו תעודה לבין מצב שאין לו אותה, אז לא היה מרגיש תחושת חיסרון כלל. מה הקשר בין תפיסת המציאות לתחושת החיסרון? אליעד מסביר שכל תפיסת המציאות עוברת ... של הסתכלות על שולחן: אם השכל לא היה מסוגל להבין מה זה שולחן, האדם היה רואה רק צורה לא מוגדרת. השולחן הוא בעצם חוויה שמתווכת דרך חושים אל השכל. השכל הוא זה שקובע מה יש ... אפשרית, שבה יתגלה שיש פיל שקוף בחדר, אך האדם לא יכול לראותו, כי השכל שלו לא מסוגל לתפוס זאת. הוא מוסיף ומסביר כי החוויה של המציאות נובעת מכך שהשכל מבצע חלוקה ... אלא התבוננות פעילה על מנגנון התפיסה עצמו. למשל, אם אדם כועס, הוא יכול לא רק להתבונן בכעס, אלא גם להבין מאיפה באה התחושה שהכעס קיים, ומדוע הוא מוגדר כרע בעיניו. הוא מסביר כי כעס או כל תחושה אחרת איננה קיימת מצד עצמה אלא נוצרת מתוך מחשבה ... אם האדם ייכנס פנימה, מעבר לתפיסות, הוא יגיע למצב שבו הוא יכול לחוות שאין הבדל בין יש לאין. מה הקשר בין שחור ולבן לתחושת החיסרון? אליעד משתמש בדוגמה של שחור ולבן כדי ... אך אי אפשר לחשוב בו - זמנית שיש שחור מוחלט ולבן מוחלט באותה נקודה. חוסר היכולת הזו, לפי אליעד, הוא בדיוק השורש של תחושת החיסרון האנושית. האדם תמיד ירגיש חסר, כי התפיסה שלו תמיד נעה בין יש ואין ולא מצליחה לתפוס את ההפכים בו זמנית. מהי הדרך המעשית להתמודד עם חווית הנפרדות? אליעד מציע דרך מעשית להתמודד עם חווית הנפרדות, על ידי שאלה מתמדת וחקירה: למה אני ... בטוח בכך?. ההרגל לשאול שאלות על כל פעולה או מחשבה מוביל להתבוננות עמוקה יותר, המקרבת את האדם למקור של כל המחשבות והתחושות. כשהאדם עושה זאת, הוא מתחיל להבין שתחושת החיסרון עצמה נובעת ממנגנון מחשבתי שמטבעו אינו יכול לתפוס שלמות מוחלטת. איך חיים כשמבינים את המקור של המחשבות והנפרדות? אליעד טוען שאם האדם מגיע להבנה שהחוויה של יש ואין היא תוצר של תפיסת השכל שלו, הוא יוכל להכיל רגשית את החיסרון ולהגיע לחוויה פנימית של שלמות. הוא לא צריך לברוח מהתחושה שיש חיסרון, אלא להבין את המקור שלה. ההכרה בכך ... כיצד תפיסת המציאות שלו פועלת, וכך הוא חווה את העולם באופן שלם יותר, גם כשיש בו חסרונות. מאיפה מגיעות המחשבות? מהי חווית נפרדות? למה תמיד חסר משהו? מהי התבוננות פנימית? ...
מה זה רשימו? חווית האחדות, הארה רוחנית, ביטול לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חווית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה
מה זה רשימו? חווית האחדות, הארה רוחנית, ביטול לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חווית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה
... זה רשימו? חווית האחדות , הארה רוחנית, ביטול לאין סוף, להתבטל לאין סוף, מה זה כלום? להרגיש כלום, לחוות כלום, להרגיש כלום, איבוד הכרה, אובדן הכרה, חווית מוות, חוסר מודעות, חוסר תודעה מה זה רשימו? מהי חווית האחדות? מהי הארה רוחנית? מה זה כלום? ההרצאה עוסקת במושג רשימו ובחוויות של אחדות, הארה רוחנית וביטול לאין סוף, תוך כדי בחינה של המשמעות של הכלום ... ההרצאה נדונה השאלה האם חוויית האחדות שונה מחוויות יומיומיות, כמו מצב של אילפון או חוויות אחרות של איבוד הכרה. אליעד מציין כי חוויית האחדות אינה יכולה להיות דומה לחוויות יומיומיות רגילות, כמו ישיבה על כיסא או תודעה במצב של עייפות או אילפון. לפי אליעד, חוויית האחדות חייבת להיות חוויה שונה באופן מוחלט מהחוויה הרגילה, ואם היא לא כזו, אין לה את המשמעות של חוויית האחדות. הוא משווה זאת למצב של אדם שאיבד את הכרתו, ומדבר על האם זהו מצב זהה לחוויית האחדות או לא. בהמשך, אליעד מציע כי אם אדם חווה הרגשה של כלום, זו חוויה דומה לחוויית האחדות. אם אדם מודע לכך שהוא חווה את תחושת הכלום, הוא לא באמת יכול להרגיש את חוויית האחדות באופן מלא. ההסבר הוא שברגע שהאדם מודע לזה שהוא חווה כלום, הוא לא יכול באמת ... את עצמו כאחד עם הכל? האם כל חוויה רוחנית או חווית התפשטות יכולה להימשך אם הוא לא באמת מתנתק ממנה אחרי חוויית האחדות? לדוגמה, במהלך דיון על חווית מוות קליני, אליעד מציין כי במקרה של אדם שמאבד את הכרתו ומרגיש הכלום , הוא לא יכול להרגיש את החוויה כאחדות אמיתית. הוא מציין את החשיבות בהבנת ההבדל בין חוויית השכחה לבין
חווית הזמן - האם אפשרי להתבלבל בין זמן עבר לזמן הווה לזמן עתיד? האם אפשרי לחשוב שהעבר עדיין לא התרחש? האם אפשרי לחשוב שהעתיד כבר קרה? איך המוח מפרש את חווית הזמן? מה זה דה זה וו? מה זה דז'ה וו? האם אדם יכול להתבלבל בין עבר לעתיד בחוויית הזמן שלו?
חווית הזמן - האם אפשרי להתבלבל בין זמן עבר לזמן הווה לזמן עתיד? האם אפשרי לחשוב שהעבר עדיין לא התרחש? האם אפשרי לחשוב שהעתיד כבר קרה? איך המוח מפרש את חווית הזמן? מה זה דה זה וו? מה זה דזה וו? האם אדם יכול להתבלבל בין עבר לעתיד בחוויית הזמן שלו? שיחה בעניין חווית הזמן. הוסבר שהמוח לא יכול להתבלבל בין עבר הווה לעתיד. אלא לכל תמונה של אירוע, מוצמדת חווית זמן. ואין משמעות במוח לתמונה של אירוע, בלי חוויה של זמן. ניתן לדוגמה לראות פריים מתוך אירוע של זריחת השמש, ... אבל לא ניתן לחוות את זריחת השמש כאירוע, בלי לחוות שהוא קרה או קורה או יקרה. לגבי מה זה דה זה וו? תשובה: דזה וו, זה כאשר המוח חושב שמה שקורה, מרגיש כאילו זה כבר קרה. אבל לא שהמוח חושב שמה שקורה עכשיו קורה בזמן עבר ולא עכשיו. האם אדם יכול להתבלבל בין עבר לעתיד בחוויית הזמן שלו? במהלך השיחה ניסה האדם לבדוק עם אליעד כהן האם ייתכן להתבלבל בחוויית הזמן, כלומר, האם אדם יכול לחשוב שאירוע שקרה בעבר עוד לא התרחש, או ... להמחיש את כוונתו. לדוגמה, ייתכן שהוא שכח שהוא כבר שילם חוב כלשהו, ולכן הוא מתבלבל וחושב שהוא צריך לשלם אותו שוב. על כך שאל אליעד: האם אתה באמת חווית שהחוב הזה עתיד להתרחש, או שפשוט שכחת ששילמת? כלומר, האם הייתה ... - יש לה תיוג של זמן, אפילו אם לא באופן מודע. לדוגמה, כשאדם מדמיין את זריחת השמש, הוא יכול לזכור שראה אותה אתמול, או לדמיין שתהיה זריחה מחר - אך התחושה בכל אחד מהמקרים היא שונה. אלו לא אותן חוויות. כלומר, אותה תמונה של זריחה, כאשר היא מתקיימת בראש, היא כבר ... בכל פעם שאתה רואה משהו בדמיון או בזיכרון, הוא בהכרח מקבל תיוג של זמן. מה זה דזה וו והאם יש לו קשר לבלבול בזמן? האדם ניסה להעלות את המושג דזה וו, תחושה שמתרחשת כאשר משהו קורה, ונראה כאילו הוא כבר התרחש. כאן נוצר בלבול נוסף: האם בדזה וו יש בלבול בין עבר לעתיד? אליעד הסביר שדזה וו הוא לא בלבול בזמנים, אלא תחושת היכרות. האדם לא באמת חושב שמשהו שיקרה בעתיד כבר קרה. הוא מבין שהוא חווה את זה עכשיו, אבל התחושה שלו היא כאילו הוא כבר חווה את זה בעבר. אבל גם אז - אין כאן החלפה בין זמנים, אלא תחושת חזרתיות או דמיון. האם ניתן לתייג תמונה בראש בלי זמן? האדם ניסה ... יחשוב שראה תרנגול, כשזה היה מלפפון חמוץ - מאשר שיחליף בין עבר לעתיד של תמונה. כי הזמן הוא חלק מהותי מהתפיסה של המציאות. מה המסקנה הסופית לגבי חוויית הזמן? בסוף השיחה, האדם ניסה לנסח את מה שהבין: שהוא לא מצליח לחשוב ... מתויגת. ואם מישהו אומר שהוא מתבלבל - הוא מתבלבל בזיכרון, או מדמיין דברים, אבל לא מתבלבל בין זמן עבר לזמן עתיד באופן ממשי. אז מה זה כן להתבלבל בחוויית הזמן? אליעד סיכם שהתבלבלות בזמן, אם היא מתקיימת בכלל, היא תחושתית ולא עובדתית. כלומר, האדם לא באמת חושב שמה שקרה כבר הולך לקרות, אלא ייתכן שהוא מתאר תחושת דמיון או שכחה. אבל הוא לא מחזיק בשתי אפשרויות סותרות בו זמנית ... אחד. מה ההבדל בין זיכרון לבין דמיון? מה זה דזה וו? האם אפשר לחשוב על תמונה ללא זמן? האם יש בלבול בין עבר לעתיד? איך פועל המוח בתפיסת זמן? מהי חוויית הזמן? ...
נפרדות מתוך אחדות, קבלת החלטות, חווית ההפכים, חווית דבר והיפוכו, להבין דבר והיפוכו, לצאת משאלות, למה יש נפרדות
נפרדות מתוך אחדות, קבלת החלטות, חווית ההפכים, חווית דבר והיפוכו, להבין דבר והיפוכו, לצאת משאלות, למה יש נפרדות
... מתוך אחדות, קבלת החלטות, חווית ההפכים, חווית דבר והיפוכו, להבין דבר והיפוכו, לצאת משאלות, למה יש נפרדות למה אנשים מוטרדים משאלות וספקות? הסיבה לכך שאנשים חווים מתח וחוסר שקט היא מפני שיש להם שאלות, ספקות ומחשבות שחוזרות על ... מחוסר ודאות. כל זמן שיש יותר מאופציה אחת בראש, תיווצר חוויית מתח. איך להיפטר מהמתח ומהשאלות הבלתי פוסקות? אליעד מציג שני ... תנסה להגיע לידיעה אחת בלבד או לחוסר ידיעה מוחלט, תאבד את החוויה של אני קיים, כי ההגדרה של אני תלויה בהבחנה בין אני ... נמצא רק עם ידיעה אחת, ללא מודעות עצמית על כך. איך נראית חוויה של ידיעה מוחלטת אחת בפועל? אליעד נותן דוגמה של אדם ... לאכול לבין לא לאכול. הוא מסביר שכאשר אדם יכול להחזיק שתי חוויות מנוגדות באופן מלא, הוא משתחרר מהספק ומהשאלות. כי ההבנה ... והיפוכו מנטרלת את מקור השאלות. האם אפשר להתנהל בעולם מתוך חווית אחדות מוחלטת? אליעד מבהיר נקודה חשובה לגבי היכולת לחיות בעולם הפיזי מתוך חווית אחדות מוחלטת. הוא מציין שכאשר אדם נמצא במצב של אחדות ... של למה יש בכלל נפרדות בעולם, למה העולם קיים, ולמה האדם מרגיש שהוא נפרד מהאחדות. התשובה שלו היא שאין באמת סיבה לכך מתוך ... איך ניתן לחוות את ההבנה הזו בחיי היום - יום? הדרך להגיע לחוויית האחדות, לפי אליעד, היא לחקור כל דבר לעומק, עד שמתגלה לך שאין ... ולבחור, אך ללא מתח או ספק. איך להיפטר משאלות וספקות? מה זה חוויית אחדות? מדוע יש נפרדות בעולם? איך לקבל החלטות ללא ספקות? האם ...
חווית אמהות, חווית לידה, להביא ילדים לעולם, חוויה וירטואלית, איך ליצור חוויה? לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ילדים, אלהורות, חוויה מקבילה, חוויה זהה, להרגיש כמו אמא, להיות בלי להרגיש עם
חווית אמהות, חווית לידה, להביא ילדים לעולם, חוויה וירטואלית, איך ליצור חוויה? לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ילדים, אלהורות, חוויה מקבילה, חוויה זהה, להרגיש כמו אמא, להיות בלי להרגיש עם
חווית אמהות, חווית לידה, להביא ילדים לעולם, חוויה וירטואלית, איך ליצור חוויה? לא רוצה להביא ילדים, לא רוצה ילדים, אלהורות, חוויה מקבילה, חוויה זהה, להרגיש כמו אמא, להיות בלי להרגיש עם האם אפשר להרגיש אמהות בלי ללדת ילדים? אליעד כהן מציג שאלה מעניינת: האם אפשר לחוות את החוויה של הורות ואמהות, למרות שלא נולדו לנו ילדים? או האם החוויה הזו שמורה אך ורק לאלו שהביאו ילדים לעולם? דרך דיון מעמיק ומפורט, אליעד מברר את האפשרות של יצירת חוויה פנימית וזהה, גם אם היא אינה מתרחשת במציאות הפיזית. אליעד מדגיש שכל תחושה וכל חוויה מורכבת מצורה ומהות. הצורה היא האופן המדויק שבו מתרחשת החוויה (לדוגמה: אישה שנכנסת להריון ויולדת ילד). המהות היא התוכן הפנימי של התחושה או הרגש שמלווה את החוויה (אושר, עצב, פחד, התרגשות, חרדה וכדומה). האם יש חוויות שהן בלתי אפשריות באופן מוחלט? כדי להבין אם חווית ההורות אפשרית גם ללא ילדים, אליעד שואל את השאלה: האם יש משהו בעולם ... האלה אפשר לשנות או לדמיין אחרת. אליעד מרחיב את הטיעון גם לגבי ביולוגיה ומסביר שאם טוענים שלא ניתן להרגיש חוויית אמהות ללא לידה בגלל חוקי הביולוגיה, צריך לבדוק האם יש חוק ביולוגי מוחלט שקובע שרק אישה שילדה יכולה לחוש את החוויה הזו. הרי אין ניסוח מתמטי או ביולוגי מוחלט המוכיח שחוויה פנימית מסוימת מחייבת קיום מציאות חיצונית ספציפית. מה ההבדל בין חוויות זהות לחוויות דומות? אליעד נותן דוגמה פשוטה: כשצובטים מישהו באצבע אחת ואז באצבע אחרת, התחושה היא שונה. האם זה אומר שהתחושות האלה אינן דומות או שאי אפשר לקרוא להן באותו שם צביטה? ודאי שאפשר. זה רק מראה שכל חוויה, גם אם דומה מאוד, תמיד תהיה שונה בפרטים הקטנים של הזמן, המקום, והאופן שבו ... מילימטרים ימינה או שמאלה - עדיין יכאב לו, ועדיין יגיד תפסיק. כלומר, למרות השוני בפרטים, המהות של החוויה זהה: הכאב הוא אותו כאב במהותו. מה הקשר בין
לא לדעת / לחיות בחוסר וודאות - חווית העבדים / הפך חווית האלוהים
... לדעת לחיות בחוסר וודאות - חווית העבדים הפך חווית האלוהים כי האדם, הוא גם רק אלוהים. והאדם לא חווה את האלוהים שהוא, רק בגלל הטעות המחשבתית שלו (כאלוהים). והעניין ... חיה, למרות שהיא באמת מתה, ואין לה שום חיות כלל. כי ברגע שהאדם חי מתוך הרגל, הוא בעצם בתוך חווית הזמן , ואז האני שלו, הוא המשך של האני הקודם שלו מהרגע הקודם. ואז האדם מתרחק מהאני האמיתי שלו, שהוא נמצא לפני ... חוסר ההבנה של עצמו, ומוסר את נפשו להבין את עצמו באמת, על ידי זה האדם רואה את האלוהים שהוא, ומרגיש את האלוהים שהוא וכולי. ואעפכ, בשורשו, גם להיות עבד זה מושלם. וגם אלוהים, לא באמת יודע את סיבת מעשיו. ואדרבה, המלך שנמצא ... רק עבד שמשהו נגד רצונו, רק הוא צריך להבין את תכלית מעשיו. אבל מלך שהכל כרצונו, ממילא הוא לא מרגיש שום צמצום וחווית עבד, כי העשייה עצמה טובה לו, גם בלי להבין את תכליתה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חווית..., איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חווית..., איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, קואצינג, מטפל הוליסטי בנושא חווית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6875 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 12:42:35 - wesi1