אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
איך אפשר לעזור לילד שמסתגר בחדר ולא עושה כלום?

הורים רבים מתמודדים עם סיטואציה שבה הילד שלהם, לרוב בגילאי עשרים ומעלה, מסתגר בתוך חדרו, לא עושה שום פעילות משמעותית, מנותק מבחינה חברתית, ואפילו מתנהג בדיכאון. הוא עשוי לישון במהלך היום, להיות ער כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ההורים או עם אף אחד אחר, ואם כבר מתקיימת איזו תקשורת, היא מינימלית ומסתכמת במשפטים קצרים כמו "הכל בסדר", או "עזבו אותי בשקט".

אליעד כהן מציג את הבעיה ומדגים אותה דרך ילד בן 22, שמצופה ממנו להתנהג בהתאם לגילו אך בפועל נמצא במצב קשה של הסתגרות ודיכאון. ההורים מתמודדים עם רגשות אשמה ואכזבה עצמית, כי הם תוהים האם הם אשמים במצב הזה, מה שמוסיף לחץ עליהם ועל הילד. אליעד מדגיש כי הגישה המוכרת, שבה ההורה דוחף את הילד לעשות דברים או כופה עליו שינוי התנהגות, לא רק שאינה מועילה, אלא עלולה אף להזיק ולגרום לילד להיסגר עוד יותר בתוך עצמו.

האם הפתרון הוא לזרוק את הילד מהבית כדי שילמד לקח?

אליעד מסביר שלמרות שלעיתים הורים חושבים לזרוק את הילד מהבית, הדבר לא תמיד נכון או מועיל. להיפך, לפעמים זה יכול להחמיר את המצב ולסכן את הילד. הוא נותן דוגמה למקרה שבו ילד שחווה טראומה בילדות (כגון חרם, פגיעה מינית או אירוע רגשי קשה) מסתגר כחלק ממנגנון הגנה. לילד כזה אין בדרך כלל כלים להתמודד עם המציאות שמחוץ לבית, והוצאה שלו בכוח יכולה להוביל אפילו לתוצאה טראגית כמו ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית.

אליעד כהן מסביר כי השאלה האמיתית להורה היא עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת. אם ההורה מוכן אפילו "לשבת שבעה" על הילד, כלומר, מוכן שהילד יגיע למצב של סיכון חיים, זו נקודת הגבול. אך רוב ההורים לא מוכנים לכך, ולכן צריכים למצוא דרך אחרת לעזור.

איך התקשורת בין ההורה לילד יכולה לשפר את המצב?

הגישה שאליעד מציע מתחילה קודם כל בשינוי תפיסתי אצל ההורים עצמם. לדבריו, הצעד הראשון לעזרה לילד הוא לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה "מציק לו" או "עושה דווקא", ומתכחש לכך שיש לילד בעיה אמיתית.

אליעד מדגיש כי השלב הראשון בעזרה לילד חייב להיות שההורה יפסיק להאשים את עצמו, ויקבל את עצמו ואת הילד כפי שהם.

מהי הגישה הפרקטית לטיפול בילד שמסתגר ומסרב לשתף פעולה?

השלב הפרקטי הוא להתחבר אל הילד דרך הדבר שהוא כן עושה, ולא לנסות לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, בלי להעיר ובלי לנסות לחנך או להוכיח אותו. המטרה היא ליצור אמון בין ההורה לילד. אליעד מסביר שבדרך כלל הילד מסתגר כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו.

לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד כניסיון להשתלט עליו או לשנות אותו בכוח. הוא מביא דוגמה מהסיפור "מעשה בהינדיק" של רבי נחמן מברסלב, שם...
עכשיו יש ילד אוקי בן כמה הילד?

ש: 12.

אליעד: נכון אבל זה לא המקרה שלנו למרות שהשאלה תהיה נכונה גם לגיל הזה אם נלביש אותה בצורה אחרת אבל בא נגיד נדבר על ילד בגיל.

ש: 22.

אליעד: 22 אוקי עכשיו למה חשוב פה הגיל כי ברגע שהוא נהיה בן 22 יש לך ציפיות ממנו של גיל 22, עכשיו בא נניח שיש לך ילד בן 22 ואז אתה מצפה שהוא יתנהג כמו שילד בגיל 22 אמור להתנהג דהיינו, מה שיש לך בראש אבל בפועל מה שקורה שהילד נגיד כל היום בחדר שלו מסתגר בחדר ויש הרבה כאלה, למה הוא מסתגר בחדר כנראה שהוא בדיכאון מאיזה משהו יכול להיות שהוא כל היום מעשן סמים יכול להיות שהוא לא מעשן סמים הוא ישן כנראה בשעות לא רגילות הוא ישן בימים ולא בלילות מסתגר לא יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, מסתגר עם עצמו מתכנס עם עצמו ולא מתקשר.

כל מה שאתה מציע לו לעשות הוא לא עושה וכמובן שהחדר שלו מוזנח הוא מטונף וכו' כל מה שאתה אומר לו "בוא תעשה ככה ובוא תאכל איתנו לא רוצה, בוא תהיה לא רוצה, בוא תצא לא רוצה, בוא זה לא רוצה ולא רוצה", עכשיו השאלה איך אפשר לעזור לאותו בן אדם לצאת מהלופ זאת השאלה עכשיו וגם שתי ווריאציות יש וריאציה אחת שהוא גם לא מדבר עם ההורים שלו שהוא לא מדבר איתם לא כלום ווריאציה אחת שכן מדבר, אז בא נלך על האופציה שכן מדבר מה עושים?

ש: לבוא לטיפול הוא מוכן?

אליעד: הוא לא מוכן.

ש: אז רק התקשורת דרך ההורים.

אליעד: כן כשאתה אומר לו בוא לטיפול מה הוא אומר לך "הכל בסדר מה טיפול" כי מבחינתו הכל בסדר אין מה לטפל הוא לא רוצה להכיר בכך שיש בעיה, מה עושים?

ש: קודם כל צריך ללמוד מההורים מה הגבולות שלהם זאת אומרת עד כמה הם מוכנים ללכת בקטע הזה זאת אומרת לדוגמה.

אליעד: עד כמה הם מוכנים ללכת כי כשהוא יעבור את הגבול שלהם אז, בא נמשיך לאז...?

ש: יזרקו אותו מהבית אתה יודע מותר להם.

אליעד: בכל מחיר?

ש: לא אני שואל מה הגבולות.

אליעד: לא אז אני רק רוצה להסביר הבעיה היא שבמקרים האלה בדרך ככל יזרקו אותו מהבית יכול להוביל כמו מבחינתך האם אתה מוכן לשבת עליו שבעה אם כן אוקי הוא מת אבוד נגמר אם אתה מוכן לשבת שבעה אז זה הגבול אם אתה לא מוכן לשבת שבעה עוד לא הגעת לגבול. עכשיו אני אסביר לך משהו לא תמיד גם ילדים שהם טרוריסטים אוקי יש ילדים שנגיד הוא חווה איזו טראומה בילדות לא יודע מה מישהו אנס אותו צחקו עליו החרימו אותו בבית הספר נפגע רגשי, נפגע ממשהו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו ועכשיו הוא לא ישרוד בחוץ אין לו יכולות הישרדות אין לו מקצוע אין לו ידע אין לו השכלה אין לו חברים הוא לא יודע לעלות לאוטובוס כאילו רגשית הוא קשה לו כל דבר.

מבחינתך להגיד לו "תקשיב או שככה או שתעזוב את הבית" אתה תראה אותו בבוקר עם כדורי שינה או חבל או משהו, עכשיו שזה לגיטימי השאלה אם אתה רוצה את זה זה הכל לגיטימי.

ש: אז בא נניח שההורים לא רוצים את זה נכון?

אליעד: נכון בדיוק השאלה איך הם אומרים אני רוצה להתעקש להציל אותו זאת השאלה.

ש: אסטרטגיה להיות חברים שלו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: קודם כל לתקשר איתו על בסיס חברות "מה שלומך מה נשמע".

אליעד: "בסדר הכל בסדר הכל בסדר" במקרה הטוב במקרה הרע הוא גם לא אומר לך כלום אומר לך "עזוב אותי אל תפריע לי", אין בעיה אז בא נגיד שאלת אותו "מה שלומך? הכל בסדר" הלאה מה הלאה?

ש: לדאוג לו לאוכל לאט לאט להתעניין בכל מיני נושאים להיכנס שהוא יראה אותי לא יראה אותי כאויב יראה אותי חבר לאט לאט להיכנס לא יודע.

אליעד: מה שאמרת זה נכון אבל מה לעשות פרקטית זה נכון אבל מה לעשות פרקטית אז בוא נוסיף לבעיה הזאת עוד בעיה מה שקורה בדרך כלל כשהורים יש להם כזה ילד אז יש שתי בעיות שנוצרות בעיה אחת שהם רוצים לעזור לילד אומרים "אנחנו רוצים לעזור לו" אבל יש עוד בעיה בדרך כלל כשיש להם כזה ילד הם מתחילים להאשים את עצמם "איך זה שיש לנו כזה ילד אנחנו לא מספיק טובים לא מספיק" זה כאילו הם חווים כישלון האבא או האמא אומרים "אני כישלון אני לא מספיק טוב" ואז הם גם עצבניים על עצמם שהם לא מספיק טובים ואז את העצבים הם מוציאים גם על הילד על הדרך.

כשאתה אומר לו תהיה חבר של הילד זה כמו להגיד לו תכיר בכך שהיה שלך יש לו בעיה נגיד שהוא נכה חולה אם לדוגמה נגיד הילד היה חולה סופני אז בסדר אז הם יודעים "יש לי ילד חולה סופני אני אשב לידו ליד המיטה" ואז הוא מטפל בו אבל ברגע שהוא לא חולה סופני אז אתה אומר לו תכיר בכך שיש לו נכות נכות נגיד רגשית אבל תכיר בכך שיש לו נכות רגשית זה בעצם אומר תכיר בכך שאתה, האבא אומר לעצמו "כנראה יש משהו דפוק בי" ההורים אומרים "משהו דפוק בנו".

ש: צריך להסביר להם.

אליעד: רגע שנייה ואז מה שקורה שהם לא "מה אני אהיה חבר שלו אני לא רוצה שהוא יהיה ככה מה חבר שלו אני רוצה שהוא ישתנה", עכשיו האבא רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמה שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו "הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט" הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא.

עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא רוצה בכלל הוא לא מכיר בכך בכלל והוא כל מה שהילד עושה מבחינתו הילד עושה כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר "הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי" דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון.

ש: צריך להסביר לו.

אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון זה לעזור להורה לא להאשים את עצמו כי אם הוא יאשים את עצמו הוא לא יפעל נכון קודם כל שההורה יקבל את עצמו או להגיד לאחד ההורים תעזור להורה השני לבן בת הזוג לקבל את עצמו ולא להאשים את עצמו כי בדרך כלל ההוא שמאשים את עצמו יפעל לא נכון ביחד לאותו ילד, בדרך כלל ככה זה כי אז הוא לא פועל רק כדי לעזור לילד אלא הוא פועל כדי לשנות את הילד בהכרח איך שהוא רוצה שזה יקרה כי הוא מאשים את עצמו.

הלאה ועכשיו איך לעזור לילד פיזית מה צריך לעשות אז מה שקורה זה כזה דבר כשהאבא או האמא מאשימים את עצמם אז הוא אומר "הילד שלי לא עושה כלום, מה הוא עושה כל היום? כלום כל מה שאני אומר לו לעשות הוא לא עושה כלום" למה כי ביחס למה שההורה רוצה שהילד יעשה הילד באמת לא עושה כלום זאת באמת האמת אבל מה האמת האם באמת הילד לא עושה כלום ברור שהוא לא עושה כלום הוא עושה משהו, הרעיון זה להתחבר אליו דרך המשהו שהוא עושה ולשדרג אותו במשהו שהוא עושה הרי הילד בסוף עושה משהו זה לא שהוא לא עושה כלום משהו הוא עושה.

הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה דברים הכי ביזאריים תתעניין במה שהוא רואה תתחבר אליו במה שהוא רואה, הוא משחק במחשב תתחבר אליו הוא יש לו כל מיני התנהגויות מוזרות תנסה להתחבר לעולם שלו אל תנסה לשנות אותו תיקח את הרצונות שלו תנסה להתחבר לרצונות שלו, קודם כל שהוא יראה שאתה לא משנה לשנות אותו כי הרבה פעמים הילד מסתגר כמנגנון הגנה נגיד שצחקו עליו בבית הספר והוא הסתגר בתוך החדר אמר "הנה זה המקום הבטוח אף אחד לא יצחק עלי" ואז הוא התאהב במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמה או נגיד משהו שיכול להיות.

עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו "אתה אני רוצה לשנות אותך" אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו "אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה" אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה.

עכשיו זה לא בהכרח קל זה לא בהכרח פשוט אבל אין פתרון אחר, עכשיו למה זה לא בהכרח קל כי יכול להיות שהוא מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול להגיד "אין לי כוח לעזור לו תביא מישהו שיעזור לו" אבל לעזור לו פירושו קודם כל להתחבר לעולם שלו לא משנה מה העולם שלו להתחבר לעולם שלו עכשיו אחרי שהתחברת לעולם שלו עכשיו אתה מנסה להזיז אותו טיפה מהעולם שלו, מה זה אומר להזיז אותו טיפה מהעולם שלו זה אומר להזיז אותו מהעולם שלו קודם כל בתוך העולם שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה שהגלגלים של המוח יעבדו על מה שהוא ראה.

דבר איתו על הדבר עצמו תפתח איתו תגרום לגלגלים של המוח לעבוד על המטרות שלו הוא אומר "אני רוצה" יש לו איזה שיגעון "אוקי בא נדבר על זה למה מה ההיגיון מה פה מה שם" תתחבר לעולם שלו לאט לאט המטרה היא שהמוח שלו יתחיל לזוז לצאת מהטריטוריה שלו לתוך טריטוריה שונה שנראית לו בטוחה, זאת אומרת נגיד שהוא רואה סדרה מסוימת להגיד לו "בוא נראה עוד סדרה אחרת" אז הוא עדיין מרגיש בטוח כי הוא בטריטוריה שלו של הסדרות אבל כבר הנה עברנו לסדרה אחרת כאילו זה אומר עשינו שינוי אבל עדיין נשארנו באזור הבטוח.

אוקי אחר כך אחרי שאתה כבר מתחיל לעשות שינויים קטנים או נגיד לדוגמה אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו "אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא יהיה לי יותר נוח לשבת על הכיסא במקום על הרצפה, בוא נפתח את החלון שיכנס אוויר לחדר אתה יודע אולי נסדר טיפה את החדר" לאט לאט "אולי נסדר טיפה את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר" אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו "תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה" לא "אני איתך בדברים שלך" כאילו גם זה לא "בוא נתחיל" זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ומינוריים כביכול.

ואתה גם מפעיל לו טיפה את השכל ואתה גם מרגיל אותו טיפה לשנות דברים קטנים ואז מפה לשם משם לפה אתה אומר לו "אוקי אולי עכשיו נשב לראות את הסרט בסלון לא חייב בחדר" ואז אחר כך "אולי נלך לראות סרט בקולנוע" ואז "אולי נעשה הליכה פה ואולי נעשה שם ואולי זה ואולי שם" עד שאתה מוציא אותו החוצה וכמובן שזאת עבודה סיזיפית וכמובן שלא תמיד יש לך את העצבים וכמובן שאם יש לך רגשי נחיתות אתה לא תצליח לעשות את זה כי אתה אומר "כמה זמן זה לוקח אני צריך שזה יהיה יותר מהר" ואז כמובן שזה לא יצליח וכמובן שזה לא בהכרח קל אבל זה הפתרון, אתה לא יודע לעשות את זה לבד אפשר לעזור לך אבל זה הפתרון זאת הדרך כי אם אתה תלחץ אותו לצאת ולהשתנות "צריך זה וצריך זה" אין עם מי לדבר אין מה לעשות ואם תאיים עליו יהיה עוד יותר גרוע.

וכמובן שזה כמו הסיפור של רבי נחמן עם בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו "מעשה בהינדיק" ואז כולם אמרו לו "אתה לא תרנגול הודו" והוא אמר "אני כן תרנגול הודו" ואז החכם אמר למלך "אין בעיה אני ארפא אותו" ואז החכם הלך והתחיל להתנהג בדיוק כמו הבן של המלך ואז הבן של המלך שאל אותו "מי אתה" אמר לו "גם אני תרנגול הודו" אמר לו "אוקי סבבה יש עוד תרנגול הודו" ואז הם התחברו אחד לשני ואז לאט לאט הוא אומר לו "אוקי אתה יודע מה אני עכשיו בא לי לאכול...
לעשות פעולות מטרה החלטות קשיים השכלה נאמנות כדורי שינה להישאר קשר מיני לשנות הרגלים נוצר בלי חברים דיכאון דיכאונות הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בדיכאון הילד בלי חברים הילד לא יוצא מהחדר הילד לא מתקשר הילד לא עושה כלום הילד לא רוצה הילד לא רוצה לעשות כלום הילד לא רוצה לצאת מהחדר הילד מסתגר הילד סגור בחדר הינדיק חברים חינוך ילדים ילד בדיכאון ילד בלי חברים ילד לא רוצה ילד ללא חברים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כלום לא יוצא מהחדר לא עושה כלום לא רוצה לעשות לא רוצה לעשות כלום לא רוצה לצאת מהחדר לחנך ילדים ללא חברים לעשות כלום לצאת סגור סגור בחדר רוצה רוצה לעשות רוצה לצאת רצון
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
... אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם איך נוצרים רגשות אשם כלפי חבר? רגשות אשם כלפי חבר נוצרים כאשר אדם מרגיש שהוא גרם למשהו רע לקרות לחברו. המונח רגשות אשם כולל שני חלקים: רגשות, שמתארים תחושות מסוימות, ואשם, שמשמעותו היא שמישהו אחראי למשהו רע שקרה. כלומר, רגשות אשם הם תחושה של אדם שהוא הסיבה לדבר רע שקרה. במקרה של רגשות אשם כלפי חבר, זה אומר שהאדם מאמין שהוא גרם לחברו להרגיש רע, ולכן הוא מאשים את עצמו על כך. מדוע אדם מרגיש רגשות אשם? ... אשם נובעים מהשיפוט של טוב ורע. אם אדם לא היה מגדיר דבר מסוים כרע, הוא לא היה חווה רגשות אשם לגבי אותו דבר. בנוסף, רגשות אשם נובעים גם מהקשר הרגשי שיש לאדם עם חברו. כלומר, השילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי יוצר את רגשות האשם. כיצד רגשות אשם כלפי עצמך קשורים לרגשות אשם כלפי אחרים? כאשר אדם פוגע בעצמו, הוא יכול להרגיש רגשות אשם, בדיוק כמו שהוא מרגיש כלפי חבר. לדוגמה, אם אדם עבר תאונה כי לא היה זהיר מספיק, הוא עשוי להרגיש אשם ולומר למה לא הסתכלתי?. גם במקרה כזה הוא מאשים את עצמו על כך שקרה לו משהו רע. כך גם כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. ... ורע, הוא יצטרך למצוא את היתרונות במה שקרה כדי להפחית את רגשות האשם. אולם, בגישה מוחלטת שבה אין הבחנה בין טוב ורע, רגשות האשם פשוט לא קיימים. איך רגשות אשם כלפי חבר קשורים לכלל המושג? כפי שהוסבר קודם, רגשות אשם נובעים מהשילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי. כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. אליעד מסביר שכאשר אדם חווה רגשות אשם כלפי חבר, הוא למעשה מאשים את עצמו על כך שגרם למצב הרע לחברו, גם אם לא הייתה לו כוונה רעה. מהי הדרך לנטרל את רגשות האשם? כדי ... עם רגשות אשם? מדוע אנחנו מאשימים את עצמנו? האם אפשר להפסיק לכעוס על עצמנו? איך להפסיק לשנוא את עצמנו? מה ההבדל בין חרטה לרגשות אשם? איך נוצרים רגשות אשם כלפי חבר? רגשות אשם כלפי חבר נוצרים כאשר אדם מרגיש שהוא גרם לדבר רע לקרות לחברו. המונח רגשות אשם מורכב משני חלקים: רגשות שהם תחושות מסוימות, ואשם שמשמעותו היא שמישהו נושא באחריות לדבר רע שקרה. כלומר, רגשות אשם הם תחושה שאתה הסיבה למשהו רע שקרה. כאשר מדובר ברגשות אשם כלפי חבר, המשמעות היא שאדם מאמין שהוא גרם לחברו להרגיש רע, וכתוצאה מכך הוא מאשים את עצמו. מדוע אדם מרגיש רגשות אשם? רגשות אשם נובעים משיפוט של טוב ורע. אם אדם לא היה מגדיר דבר מסוים כרע, הוא לא היה חווה רגשות אשם לגביו. כמו כן, אם אדם לא היה מחובר רגשית לחברו, הוא גם לא היה חווה רגשות אשם כלפיו. כלומר, השילוב בין תפיסת טוב ... לבין קשר רגשי יוצר רגשות אשם. כיצד רגשות אשם כלפי עצמך קשורים לרגשות אשם כלפי אחרים? כאשר אדם פוגע בעצמו, הוא יכול להרגיש רגשות אשם בדיוק כפי שהוא מרגיש כלפי חבר. לדוגמה, אם מישהו עבר תאונה כי לא היה זהיר מספיק, הוא עשוי להרגיש אשם ולומר למה לא הסתכלתי?. זה קורה כי הוא מחפש את הסיבה לכך שקרה לו משהו רע, והוא מאשים את עצמו על כך. באותו אופן, כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. ... עם רגשות אשם? מדוע אנחנו מאשימים את עצמנו? האם אפשר להפסיק לכעוס על עצמנו? איך להפסיק לשנוא את עצמנו? מה ההבדל בין חרטה לרגשות אשם? עכשיו רגשות אשם כלפי חבר מה השאלה תסביר. ש: להגיד את הצורה שזה מופיע? אליעד: לא תסביר רק את השאלה. ש: השאלה היא. אליעד: בא נראה מה זה רגשות אשם באופן כללי, תראה אתה שאלת אותי שאלה רגשות אשם כלפי חבר מה זה אומר מאיפה זה נובע כל הסיפור נכון? ש: כן. אליעד: בוא נפרק אחד אחד מה זה רגשות אשם מה זה חבר, עם מה נתחיל מה זה חבר? מישהו שאתה מחובר אליו, מה זה מחובר אליו? ש: הוא עשה לך טובות ... משהו שקרה יש מסובב לכך שהדבר הזה קרה ובהנחה שמה שקרה הוא רע אז האשם בדבר הוא המסובב של הדבר, זאת אומרת רגשות אשם פירושו להרגיש שאתה גרמת לדבר רע רגשות אשם כלפי חבר זה בעצם להרגיש שאתה עשית דבר רע לחבר זה נקרא רגשות אשם כלפי חבר. עכשיו אם לא הייתה לך שיפוטיות של טוב ורע או אם לא היו לך רגשות או אם הוא לא היה חבר שלך אז לא היו לך רגשות אשם כלפי חבר. אתה מבין? ש: לא השאלה שלי. אליעד: מה השאלה? ש: ממה זה נובע ...
מיומנויות חברתיות, חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים
מיומנויות חברתיות, חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים
... חברתיות , חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים מהם העקרונות שיכולים לעזור לנו לדבר עם אנשים מבלי להרגיש כמו חופרים? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא של מיומנויות חברתיות, ומסביר כיצד ניתן לשוחח עם אחרים מבלי להרגיש שאנחנו חופרים או מטרידים. הוא עובר על המהות של החפירה בשיחה, ... שני הצדדים. האתגר הוא לדעת לזהות את הנקודות שבהן השיחה עשויה להפוך לחפירה ולהגיב בצורה שתשמור על האיזון בין ההבנה לבין השיתוף. מיומנויות חברתיות חפירות בשיחה איך לא לחפור תשומת לב בשיחה שיחה נעימה ...
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
... למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים? מה הבעייתיות בעצות בספרים ובמדריכים? אליעד כהן מסביר במהלך ההרצאה כי העצות שמגיעות ממדריכים וספרים, כמו איך לגרום לאנשים לאהוב אותך או איך לרכוש חברים, מציינות פתרונות שנכונים רק בחלקם. לדוגמה, ספרים כאלה לרוב מציעים טכניקות שמטפחות את יכולת האדם להתחבר לאחרים, כמו להתחבר לעולם של השני, לגרום לו להרגיש שהוא חשוב ולהתמזג עמו. אך אליעד מציין שהעצות הללו עשויות שלא לעבוד, במיוחד אם אדם כבר פועל בצורה מנוגדת למה שכתוב בספר. ... נכתבות על פי עקרון הפוך, בו אדם שהיה בדיכוי חברתי ועשה משהו שונה ממה שעשה בעבר, מצליח ואז משלב את זה בספר כדי לשתף את הדרך. הבעיה בכך היא שאותן עצות עשויות לעבוד רק כאשר האדם נמצא בניגוד מוחלט למה ... הבעייתיות של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? מה הבעייתיות של העצות שמקבלים ממדריכים או ספרים? הנושא המרכזי בהרצאה היה הסבר על הבעייתיות שבעצות שמועברות בספרים ובמדריכים. אליעד מסביר כי ... לתוצאה הפוכה. לדוגמה, ספרים כמו איך להשיג חברים מציעים טכניקות כמו להתחבר לעולם של השני, לגרום לו להרגיש שהוא חשוב ולהתמזג עמו. אבל לעיתים העצות האלה לא יועילו במקרים מסוימים, כמו אם האדם כבר פועל בניגוד להן. איך לגרום ... גם אם תעשה בדיוק את מה שכתוב בספר איך לרכוש חברים, זה לא בהכרח יוביל לתוצאה הרצויה אם לא תמצא את המינון הנכון בין הנתינה לקבלה. המטרה היא לדעת שהכל משחק, וצריך למצוא את האיזון בין הדברים, אם ... הבעייתיות של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? עכשיו אני רוצה להסביר על בעיתיות של עצות שאתה מקבל מאנשים עצות מה לעשות, אתה נגיד לדוגמה הולך קונה ספר איך לגרום למישהו לאהוב אותך, איך ככה ... סיפר על זה פשוט לאחרונה נגיד ספר איך להשיג חברים או איך לרכוש חברים או משהו כזה אוקי, לא בא נדבר על חברים זה היה הספר ספציפית השפעה לא בא נדבר על חברים אז מה לדעתך נגיד היה כתוב בספר איך לרכוש חברים מה יכלו לכתוב בכזה ספר? ש: למשל איך לגשת איך ליצור תקשורת עם אותם חברים. אליעד: ומה היה כתוב נגיד, לא אם אתה רוצה לגרום לאנשים להיות חברים שלך איך תגרום לאנשים להיות חברים שלך איך תגרום לאנשים לאהוב אותך, אז מה היה כתוב מה היה כתוב בגדול אז אני אתן לכם את הדוגמה. ש: אירוח מפגשים. אליעד: לא, בסדר אבל היה משהו בגישה ... לדוגמה זה נגיד תסתכל דרך העיניים שלהם תנסה להתחבר לעולם שלהם, תגרום להם להרגיש שהם בעלי ערך חשובים תזדהה איתם וכו אבל מה הבעיה בעצות האלה? ש: שהם חצי נכונות. אליעד: ולמה הן חצי נכונות כי מה שהיה באותו ... רצה לקבל ולא היה מוכן לתת ואז הוא לא היה לו חברים ואז אמרו לו אתה רוצה שיהיה לך חברים תעשה את ההפך ואז הוא עשה את ההפך ונהיה לו חברים אז הוא כתב ספר איך לעשות שיהיו לך חברים אבל מה הבעיה בזה הבעיה היא שיש אנשים לדוגמה שהם עושים מראש כבר את ההפך וזה לא עובד להם. מה הכוונה, הכוונה היא שאם אתה תתעסק רק בלתת ולא בלקבל ... אצלך אנשים רק בפה ובשם גם אז אנשים לא יהיו חברים שלך. ש: כי זה אין לזה איזון. אליעד: למה כי אז הם רואים אותך כמחויב ולא כאפשרי, יש בעיקרון לקבל ולתת אם אתה רוצה שאנשים יהיו חברים שלך זה מאוד פשוט לעשות את זה מה הם רוצים להרגיש טוב, מה הם הכי אוהבים להרגיש טוב, מה הם חולמים בלילה להרגיש טוב, מה הם לא רוצים להרגיש רע, אם במוח שלהם השם שלך והמילה טוב יתחברו ביחד הם ירצו להיות חברים שלך זה כל הסיפור. אלא מה אז לכאורה מה הבעיה תעשה להם כמה שיותר טוב ואז הם יהיו חברים שלך אבל איפה פה הבעיה, רגע שניה אבל איפה פה הבעיה אז איפה פה הבעיה? ש: איך תעשה להם טוב. אליעד: תעשה להם טוב תשאל אותו מה אתה רוצה לך תקנה לו ...
לאהוב אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי
לאהוב אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי
... אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי מה טוב בלבוב אנשים רעים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה ...
קנאה, מהי קנאה? איך נוצרת קנאה? שנאה מתוך קנאה, איך מתמודדים עם קנאה? איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה
קנאה, מהי קנאה? איך נוצרת קנאה? שנאה מתוך קנאה, איך מתמודדים עם קנאה? איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה
... איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה מהי קנאה ... או חוסר סיפוק. לדוגמה, אדם רואה חבר עם רכב חדש ומרגיש רע, לא בגלל שהחבר עשה לו משהו, אלא מפני שהחבר הזכיר לו שיש לו חיסרון: שאין לו רכב כזה בעצמו. במקרה זה, החבר הוא רק טריגר שמפעיל את תחושת החיסרון הפנימית, ולכן האדם מרגיש קנאה. מה הקשר בין ... אישית, כמו אקסית, בני משפחה או חברים קרובים. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא ההזדהות הגבוהה איתם. למשל, אם אדם רואה ... את הקנאה. לדוגמה, אדם שרואה את החבר שלו מצליח כלכלית עלול לומר: הוא בכלל לא כזה חכם, הוא פשוט היה לו מזל. למעשה, זו דרך להקטין את ההישג של החבר כדי להרגיש פחות רע על כך שהוא עצמו לא הצליח. איך מתבטאת שנאה מתוך קנאה? אליעד מסביר ... איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים שנאה מתוך קנאה התגברות על קנאה למה אנשים מקנאים? הדשא של השכן ירוק יותר ...
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
... עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע למה ... דן אנד ברדסטריט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על ניהול עסקי, על החשיבות של ניהול נכון של התשלומים לספקים, תוך התמקדות בדירוג של חברות על ידי חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריו, דן אנד ברדסטריט מדרגת חברות על פי פרמטרים שונים, כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא אם החברה מעכבת או משלמת בזמן לספקים. ההסבר מדגיש כי כאשר חברה מדורגת ככזו שמעכבת תשלומים, היא מסתכנת בפגיעה משמעותית בדירוג העסקי שלה, דבר המשפיע על האמינות שלה מול לקוחות וספקים בעתיד. איך ... עיכוב תשלומים בצורה שלא תפגע בדירוג העסק? אליעד מפרט שיטות כיצד ניתן להציג עיכובי תשלומים באופן שלא יזיק באופן חמור לדירוג החברה. הוא מסביר שהעניין אינו שחור ולבן: חברה יכולה לעכב תשלום באופן חד - פעמי או בצורה שיטתית. העיכוב יכול להיות קצר או ארוך, יכול להיות חלקי או מלא, ויש משמעות אם הוא נעשה ... המחשוב או טעות אנוש חד - פעמית מתקבל באופן סלחני יותר מאשר דפוס של עיכוב תשלומים לאורך זמן. הוא מדגים זאת בצורה מפורטת: אם חברה מעכבת באופן שיטתי את כל התשלומים לספקים, ללא הודעה מוקדמת וללא הסכמה, הדבר נתפס בצורה החמורה ביותר ופוגע קשות בדירוג שלה. אם העיכוב ... (לדוגמה שבוע בלבד), הפגיעה בדירוג תהיה מינורית. אליעד מציין גם את האפשרות להפנות את האחריות לסיבה חיצונית או לנסיבות שאין לחברה שליטה עליהן, מה שלדבריו עשוי להקטין את הפגיעה בדירוג של דן אנד ברדסטריט. מהי הטכניקה להעברת האחריות בעיכוב תשלומים? אליעד מציג טכניקה נוספת לשכנוע, הנקראת העברת האחריות, לפיה החברה יכולה להציג את העיכוב כמשהו שאינו תלוי בה. לדוגמה, ניתן לטעון שהספקים עצמם לא סיפקו את המוצר בזמן או שהלקוח של החברה לא שילם בזמן, ולכן החברה נאלצה לעכב את התשלום לספקים שלה. כך, לפי אליעד, החברה מצליחה להפוך את המצב הבעייתי לפחות שלילי בעיני דן אנד ברדסטריט. כיצד אפשר לשפר דירוג עסקי לאחר בעיית תשלומים? בהמשך, אליעד כהן מסביר שאם כבר נוצרה בעיית תשלומים מול הספקים והדבר דווח לדן אנד ברדסטריט, ניתן לנקוט בכמה צעדים כדי לשפר את המצב: להציג בפני החברה מידע חיובי כמו צמיחה עסקית, גידול בהכנסות או נתונים פיננסיים חיוביים אחרים, ובכך לאזן את הרושם השלילי שנוצר עקב העיכובים. להסביר בצורה ... חד - פעמיים ויוצאי דופן. אליעד מבהיר כי הצגת התמונה הכוללת, שבה הצדדים החיוביים מודגשים, יכולה לשפר משמעותית את התפיסה לגבי החברה ולשפר את דירוגה למרות הבעיות שהיו בעבר. מהן שיטות השכנוע בעבודה מול דן אנד ברדסטריט? אליעד מתייחס גם לטכניקות שכנוע בעבודה ישירה מול ... להשתמש בהסברים הגיוניים ומשכנעים, תוך מתן דוגמאות ספציפיות וברורות מדוע האירוע החריג לא צריך להגדיר את המצב העסקי הכולל של החברה. לשלב בטיעון את העובדה שיש אינטרס משותף שלא לפגוע בדירוג החברה, מכיוון שהדבר יפגע בשיתוף הפעולה העתידי ובאפשרויות להמשך עבודה. בסיכום הדברים, אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההכנה המוקדמת, הסברת הנתונים בצורה נכונה והיכולת להבין את הצד השני, כדי לשפר את דירוג החברה ולאפשר לה לפעול בצורה אפקטיבית יותר בעתיד מול ספקים ולקוחות. איך לשפר דירוג בדן אנד ברדסטריט? איך להימנע מעיכוב תשלומים לספקים? טכניקות שכנוע בעסקים מה לעשות אם החברה שלי מדורגת נמוך? כיצד להעביר אחריות בצורה אפקטיבית? איך לשכנע אדם לשנות החלטה? ...
חשש לבגידה בזוגיות, התמודדות עם בגידה, התמודדות עם נטישה, חרדה מבגידה, חבר שלי באתר הכרויות, קנאה בזוגיות, בגידה במערכת יחסים, איך לשמור על הזוגיות? איך להצליח בזוגיות?
חשש לבגידה בזוגיות, התמודדות עם בגידה, התמודדות עם נטישה, חרדה מבגידה, חבר שלי באתר הכרויות, קנאה בזוגיות, בגידה במערכת יחסים, איך לשמור על הזוגיות? איך להצליח בזוגיות?
... לבגידה בזוגיות, התמודדות עם בגידה, התמודדות עם נטישה, חרדה מבגידה, חבר שלי באתר הכרויות, קנאה בזוגיות, בגידה במערכת יחסים, איך לשמור על הזוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך מתמודדים עם חשש לבגידה בזוגיות? כאשר אנשים חוששים שבני זוגם עשויים ... העיף אותו? לא הייתה סצנה כזאת רק אתה רוצה תאכל פה רק תלך לפי החוקים אבל דוגמה זה לא היה כאילו מהצד של אם אתה לא אוכל רק פה אל תאכל פה בכלל. היה פרק כזה לדעתי נראה לי בחברים של נאור היה פרק כזה משהו, מישהו זוכר ראה? שהיה שם מוכרים באיזה חומוס ואז הם בוגדים הולכים לאכול בחומוס אחר ואז הוא כאילו לא מוכן שהם יאכלו בחומוס משהו כזה הוא אמר מה ... נכון באיזה תחומים? ש: רומנטיקה למשל. אליעד: נכון יפה, מה איפה זה קורה תסביר גם פה זה נכון, איפה זה קורה בתחום הרומנטיקה? ש: מה אם הבן זוג ילך ל... אליעד: נגיד אתה חושב שחברה שלך אתה רואה שהיא נכנסת לאתר הכרויות מתכתבת עם מישהו מה ההיגיון אומר שאתה אמור לעשות. ש: יוצאת עם מישהו לצורך העניין. אליעד: יוצאת עם מישהו כן, מה אתה אמור לעשות על פי ... או משהו כזה. ש: כשהשקעת הרבה בבן אדם אחד. אליעד: נכון אף על פי כן יש היגיון בכל דבר אף על פי כן אני רציתי להראות גם את ההיגיון ההפוך, אם בן אדם בא ואומר שלום אני מפחד שחברה שלי תבגוד בי עם מישהו, שלום אני מפחד שהחבר שלי יבגוד בי עם מישהו מה לעשות?, תשובה תנסה לברר מה הוא אוהב אצלה מה היא אוהבת אצלו בשני, למה הוא רוצה לעזוב אותך ותנסה למלא את החיסרון הזה. עכשיו אני אגיד לכם יותר מזה בדרך ...
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
... להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים איך ליצור חברויות חדשות בגיל מבוגר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה החשובה: איך יוצרים חברויות חדשות, במיוחד בגילאים מאוחרים יותר, כמו בגילאי 30 או 40, כאשר כבר לא נמצאים במסגרת חברתית כמו בית ספר או צבא? אליעד מסביר שבשלב ראשון, אדם חייב להימצא בסביבת אנשים. הוא מדגיש שכדי ליצור קשרים חברתיים , חייבת להתקיים אינטראקציה בסיסית עם אנשים, שכן לא ניתן לפתח חברויות אם אין כלל מפגש עם אחרים. הוא נותן דוגמה: אפילו אם אתה ... של הימצאות בקרבת אנשים, מגיע שלב נוסף, שבו צריך ללמוד כיצד ליצור איתם קשרים משמעותיים. אליעד מפרט שאדם שרוצה חברים צריך לגרום לאחרים להרגיש טוב. אנשים באופן טבעי רוצים להרגיש טוב, ולכן הם ירצו להיות חברים של מי שגורם להם לתחושה טובה יותר לעומת אלטרנטיבות אחרות שיש להם. כלומר, כדי לרכוש חברים אמיתיים, צריך למצוא דרכים לגרום לאנשים תחושות נעימות וטובות. איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? אליעד כהן מתאר באופן מפורט איך אפשר לגרום לאנשים ... טוב מאוד, אפילו בלי להבין בדיוק למה הוא נמשך אליך או מעריך אותך. לדבריו, אחד המפתחות החשובים ביותר לרכישת חברים חדשים הוא היכולת לזהות את הצרכים והחסרונות של האדם שמולך ... נכונה, אנשים יזכרו בך כמי שגרם להם תחושה טובה, וזה יגרום להם לרצות לשוב ולהיות בקרבתך. איך לפתח מיומנויות חברתיות בצורה פרקטית? אליעד מתאר גם באופן פרקטי איך לשפר מיומנויות חברתיות וכישורים חברתיים. הוא מציע לנתח סיטואציות חברתיות באופן פרטני ולשאול את עצמך שאלות ספציפיות, כמו: מה הייתי ... או איך הייתי צריך להגיב כדי להעניק לאדם האחר תחושה טובה יותר? הוא נותן דוגמה לסיטואציות בעבודה או בקבוצות חברתיות, שבהן אנשים יכולים להפוך לחברים שלך רק מפני שאתה גורם להם עניין וסקרנות. עוד הוא מסביר ... שמולך מאבד עניין בשיחה, וכיצד לנווט את השיחה לנושאים שמעניינים את הצד השני. איך להתנהל נכון במערכות יחסים חברתיות? לבסוף, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של שמירת איזון נכון ביחסים. הוא מבהיר שלא כל אדם חייב להיות חבר שלך, ולא כל אדם אתה רוצה שיהיה חבר שלך. לפעמים, כדי להישאר נאמן לעצמך ולרצונות שלך, צריך לדעת ... מערכת יחסים שבה יש לך מקום גם לתת וגם לקבל. לסיכום, אליעד כהן מציע שיטה ברורה ומפורטת כיצד לפתח מיומנויות חברתיות: יצירת אינטראקציה ראשונית עם אנשים, זיהוי הצרכים והחסרונות שלהם, ומתן מענה מדויק ורגיש לצרכים אלה. הוא מדגיש את האיזון בין לתת לקבל, ואת החשיבות של פיתוח מודעות ורגישות חברתית כבסיס לרכישת חברויות אמיתיות ומשמעותיות. איך ליצור קשרים
איך להתחבר עם אנשים? איך למצוא חברים? איך להכיר אנשים? איך להכיר חברים? איך להשיג חברים? איך להתיידד עם אנשים? מעגל חברתי, להרחיב את מעגל החברים, לרכוש חברים, מיומנויות חברתיות
איך להתחבר עם אנשים? איך למצוא חברים? איך להכיר אנשים? איך להכיר חברים? איך להשיג חברים? איך להתיידד עם אנשים? מעגל חברתי, להרחיב את מעגל החברים, לרכוש חברים, מיומנויות חברתיות
... להתחבר עם אנשים? איך למצוא חברים? איך להכיר אנשים? איך להכיר חברים? איך להשיג חברים? איך להתיידד עם אנשים? מעגל חברתי, להרחיב את מעגל החברים, לרכוש חברים, מיומנויות חברתיות איך להתחבר עם אנשים? איך למצוא חברים? איך להכיר אנשים? במהלך ההרצאה, דובר על דרכים שונות להתחבר עם אנשים ולבנות קשרים חברתיים. אליעד הציע כי על האדם ללמוד להיפתח לדברים חדשים ולהתעניין במה שמסביבו. הוא ציין שהיכולת להרחיב את המעגל החברתי תלויה לא רק ברצון ליצור קשרים, אלא גם ביכולת להיכנס לתחומים חדשים ולהתעניין בהם. שלב ראשון בקשר חברתי הוא להגדיר את מהות הקשר - מדובר על קשרים שנבנים מתוך אינטרקציות חיוביות, שנוצרות מתוך פעילויות משותפות של אנשים. יש להימנע מהבנה שמדובר רק בזוגיות - הקשר החברתי הוא הרבה יותר רחב ומגוון, וכולל את כל סוגי הקשרים עם בני אדם. היכולת הבסיסית היא להבין את מהות הקשר, ובסיס נוסף הוא ... לעשייה חדשה ומציאת עניין בדברים שלא הכרנו קודם. נושא חשוב שעלה בהרצאה היה הרעיון של איך אני יכול להיות חבר טוב - מדובר בכשלים בשני היבטים: אחד הוא לתת טוב לאחרים, והשני הוא היכולת ליהנות מהדברים שמסביבנו. אליעד חזר והדגיש את ... בהבנה שהחיבור עם אנשים הוא תהליך הדדי שבו כל אחד תורם ומקבל. במהלך השיחה נדון גם בנוגע לאדם שמתקשה להתחבר עם אחרים, ואליעד הסביר כי לעיתים הבעיה נובעת מקושי בהבנה של דברי האחרים או בהתחברות למשהו חדש. לדבר על דברים חדשים, להבין ולהתעניין בתחום אחר, הן פעולות שמאפשרות לאדם להרחיב את מעגל החברים שלו ולהפוך את הקשר המשפחתי, החברתי או הזוגי למתמיד ואמיתי. היכולת לתקשר, כמו גם היכולת להאזין ולהבין את האחר, מהווה את השלב הבא ביצירת קשרים חזקים ובריאים. כיצד ניתן לפתח מיומנויות חברתיות? ההרצאה התמקד במיומנויות החברתיות שיכולות לעזור בהשגת חברים ובבניית קשרים חזקים ומדברים. אליעד הדגיש את הצורך בפתיחות לעשייה ולתחומים חדשים. היכולת להיפתח לדברים חדשים, לנסות ... חיבור עם אחרים. בהמשך, אם אדם לא יכול להיחשף לדברים חדשים ולהתעניין בהם, יהיה לו קשה מאוד לפתח קשרים חברתיים. אם אדם נשאר נעול בתוך תחום עניין צר ומוגבל, הסיכוי שהוא יוכל לפתח חברויות חדשות מצטמצם. היכולת להיות גמיש מחשבתית, לחפש עניין בדברים שמסביבך ולגשת לסיטואציות מבלי להישאר עם דעות מקובעות, ... לא רק להקשיב, אלא גם לשתף, להביע את דעותיו בצורה ברורה וליצור שיחה מועילה. מהי הדרך המוצלחת ביותר להתחבר עם אנשים? שאלה מרכזית במהלך ההרצאה הייתה כיצד להתחבר באמת עם אנשים וליצור קשרים יציבים ומועילים. העצה הראשונה הייתה להיות פעיל, לא רק לחשוב על קשרים חברתיים, אלא גם לנקוט בצעדים אקטיביים כדי להכיר אנשים ולהיות חלק מקבוצות חברתיות . הדרך להתחבר בצורה אותנטית עם אחרים היא להראות עניין, לחפש את הדברים שמעניינים את האדם השני, להבין מה גורם לו להרגיש טוב ולהיות קשוב ...
חוקים של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות
חוקים של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות
... של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות מהם החוקים של מערכות יחסים ומה המשמעות של נתינה ... אליעד כהן מציין את החשיבות הרבה של חוקים של מערכות יחסים, במיוחד בתקשורת ובתחושת קרבה. הוא מתאר את התחושות השונות שיכולות להיווצר בין חברים, את תחושת הבדידות שנוצרת כאשר איננו תורמים מספיק לחברינו, ואת הצורך בנתינה ואכפתיות כדי להרגיש קרוב לאנשים. ההרצאה מתחילה בשיחה על סיטואציה יומיומית בה אדם נמצא עם חבר ורוצה לאכול, אך מרגיש לא בנוח לא להציע לו. אליעד מציין שלפי מהות הדברים, אדם מרגיש שהוא חייב להציע את האוכל לחברו, כי אם לא, הוא עלול להרגיש שהצד השני יחשוב שהוא לא אכפת לו. אליעד מנתח את השאלה מדוע אדם מרגיש כך ומגיע למסקנה שכולנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו, ולכן אנו מאמינים שלהציע לחבר זה דבר טוב. הוא מבצע ניתוח של המחשבות שמניעות את האדם לעזור ... לו. לדוגמה, אם אדם קרוב, לא יפריע לו לא להציע לך, כי הוא רואה את טובתך כשלו. בשלב מאוחר יותר של ההרצאה, אליעד נותן דוגמה נוספת - כאשר חבר הולך לבדוק משהו, ולא הזמין אותנו. השיחה מתחילה להיות על כך ... להיות קריטית. אליעד מציין שכשאדם לא נותן או לא עוזר לאחרים, הוא בעצם משדר לעולם שהוא לא מרגיש אכפתיות לאחרים, וזה עשוי להוביל לבידוד חברתי. הוא מדבר על איך נתינה עוזרת לאדם להבין את קשריו עם אחרים, ... ובני משפחה, ומדגיש כי לפעמים אף לא להציע עזרה יכול לשדר ריחוק. חוקים של מערכות יחסים תחושת בדידות נתינה וקבלה במערכות יחסים הבדל בין חברים קרובים לזר הקשרים בין קרבה לתקשורת בין אישית הקשר בין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חבר של הילד, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חבר של הילד, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושא חבר של הילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 15:31:05 - wesi1