אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים /...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הדבר החשוב ביותר, הוא שתבין את דעתו של האדם השני. ותבין מה הסיבה שבגללה הוא חושב את מה שהוא חושב. ותבין כמה שיותר, את הנחות היסוד העמוקות ביותר שעומדות מאחורי הדעה של האדם שאתה רוצה לשכנע. ושתמצא, את נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו.

ואז, כאשר ברורות לך הסיבות שבגללן האדם השני חושב כך או אחרת, וברור לך מה נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו, עכשיו הרבה יותר קל לגרום לו לשנות את דעתו.

ומי שמדלג על החלק הזה, של להבין את דבר האדם השני + את הנחות היסוד שלו + את נקודות התורפה שלהן, הוא פשוט גורם לעצמו להתאמץ יותר וגם לפעמים להיכשל ולא להצליח לשכנע את האדם השני. מה שאפשרי, כאשר מבינים את הנחות היסוד + את נקודות התורפה של הנחות היסוד של האדם השני.


אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, ואתה רוצה לבסס את הטענה שלך מולו, על הנחת יסוד כלשהי, לפעמים לא צריך לרוץ ולמהר ולהביא את הטענה. אלא צריך להשקיע ביסודות של הטענה. שזה אומר לחזק היטב ולעגן היטב אצל השומע, את הנחות היסוד שלך, שמהן אתה רוצה אח"כ לשכנע אותו בנכונות הטענה.


"לעשות X, זאת לא חוכמה. החוכמה היא, לעשות Y". כאן לדוגמה יש מניפולציה, שגורמת לשומע למסר לתת מודע, שאם הוא יעשה X הוא לא יהיה חכם, אבל אם הוא יעשה Y הוא יהיה חכם.

"לעשות X, זאת טיפשות. החוכמה היא, לעשות Y". - כאן יש מסר קיצוני יותר. שהוא יותר טוב מהיבט מסוים. אבל הוא גם עלול ליצור התנגדות אצל השומע, שלא יהיה מוכן לקבל את זה שהוא בעצם טיפש בעיניך.

"לעשות X, זאת חוכמה. החוכמה האמיתית היא, לעשות Y". - כאן יש מסר יותר חלש. אבל היתרון שלו הוא, שמהצד של השומע, יש פחות התנגדות לקבל את המשפט, כי הוא לא שולל אותו.

וכך ניתן להוסיף ולשלב משפטים כגון, "לעשות X, זאת חוכמה קטנה. החוכמה הגדולה היא, לעשות Y". וכיו"ב.

כאשר הרעיון הוא, מצד אחד לשלול את הדעה של השני, בצורה החזקה ביותר, אבל שהשני יהיה מוכן ומסוגל לקבל את זה ששללו את הדעה שלו. ומצד שני לחזק את העמדה שלך בצורה הקיצונית ביותר, אבל עדיין בצורה שהשומע יהיה מוכן לקבל, ולא בצורה קיצונית מידי.

והחוכמה של מומחה לשכנוע היא, שבזמן אמת הוא יודע עד כמה אפשר למתוח את הגבולות, אצל האדם שאותו הוא משכנע.


כשאתה אומר למישהו "החלטתי, שאני רוצה לעשות X", זה הרבה יותר חלש, מאשר לומר לשומע "החלטתי, שאני עושה X". כי "רוצה לעשות", זה יותר חלש מ"עושה". כי המילה "רוצה", מבטאת אופציה ואפשרות בלבד. והיא בעצם משדרת לשומע, שעדיין מדובר בשלב של רצון בלבד ולא בשלב מוחלט של החלטה מלאה.


כשמישהו אומר לך תודה ומודה לך על מה שאתה נותן לו, יש לפניך מספר אפשרויות, כיצד להתייחס לאמירת התודה שהוא מודה לך. כגון לדוגמה: "אתה לא צריך להודות לי" / "אין בעד מה" / "נכון, אתה בהחלט צריך להודות לי" / "אתה לא יודע עד כמה אתה צריך להודות לי" / "אני מעריך את זה שאתה מודה לי" / "אל תודה לי, אני בכלל צריך להודות לך" וכיו"ב ניסוחים שונים שמתייחסים לאיך הוא אמר לך תודה.

ולכל ניסוח וצורת התבטאות, יש כמובן את היתרונות ואת החסרונות שלה. כאשר בקצה האחד בעצם השומע נכנס לחוויה שבה הוא מרגיש חזק לידך, כי הוא לא צריך להודות לך. ובקצה השני יש את החוויה שהשומע מרגיש שהוא חלש לידך, כי הוא כן צריך להודות לך. וכל שאר טווח החוויות באמצע.

כי מי שנמצא בחוויה שבה הוא אומר תודה, הוא בעצם נמצא בחוויה של חולשה. כי המקבל מודה ואומר תודה לנותן. והנותן הוא החזק, שנותן את מה שנותן לחלש. כי הנתינה משדרת כוח והקבלה משדרת חולשה. ואמירת תודה, היא בעצם ממקמת את השומע כחלש, ביחס לנותן שהוא החזק.

וכאן צריך לשים לב, שאם מישהו מודה לך, אז אם תשדר לו שהוא לא צריך להודות לך, זה יגרום לו להרגיש יותר בנוח במחיצתך, כי הוא בעצם מרגיש שאתה קרוב אליו, ושלאדם קרוב בד"כ פחות צריך להודות. כמו שהאדם לא מודה לעצמו, כך האדם מודה פחות למי שקרוב אליו יותר. ובכך שאתה מבהיר לשני שהוא לא צריך להודות לך, הוא מרגיש יותר קרבה, והוא גם מרגיש בנוח לידך, והוא לא מרגיש חלש מולך / לא מרגיש רע מכך שהוא מרגיש חלש, במהלך השיחה איתך.

אבל מצד שני, אם הוא לא צריך להודות לך, הוא גם פחות מעריך את מה שהוא מקבל ממך. ולעומת זאת, אם הוא מרגיש שהוא כן צריך להודות לך וכולי, בהקצנה של "אתה לא יודע עד כמה אתה צריך להודות..." וכיו"ב, הרי שבמקרה הזה הוא יותר מודע למה שהוא מקבל ממך, אבל מצד שני הוא מרגיש יותר חלש ויותר רע במחיצתך. לצד זה כמובן שהוא גם יכול להרגיש אסיר תודה במובן החיובי עבורך, אבל הוא גם יכול להרגיש אסיר תודה, במובן השלילי שהוא לא ירצה להיות אסיר תודה, ולא ירצה להמשיך את הדינאמיקה מולך, כדי לא להרגיש חלש ואסיר תודה.

והחוכמה כמו תמיד היא, לדעת גם לגרום לשומע להרגיש חיסרון שיגרום לו להעריך את מה שאתה נותן לו, וגם בו זמנית שלא ירגיש חיסרון יותר מידי, שעלול לגרום לו לא לרצות להיות מולך בפוזיציה שבה הוא מרגיש חיסרון.


"אני הצלחתי לעשות" = היה קשה לעשות. אם לא היה קשה, לא היה נחשב להצלחה.


"תחשוב על זה" = זה לא מחייב אותך, רק תחשוב על זה.


לפעמים, אם אתה מדבר בביטחון עצמי גבוה מול השומע, ואתה אומר את הדברים שלך בוודאות, זה עלול לגרום לשומע להטיל ספק ולשאול את עצמו, אולי הוא מנסה לעבוד עלי?! אולי הוא מראש תכנן לומר לי את הדברים?!

ולעומת זאת, אם תשדר שאתה לא כ"כ בטוח בעצמך, ואעפ"כ תאמר את מה שאתה חושב, לפעמים זה דווקא יכול לשדר לדברים שלך יותר אותנטיות.

וכמובן שיכול להיות גם להפך, שאם תשדר ספק, זה דווקא יחשיד אותך. והביטחון העצמי שתשדר, הוא דווקא יגרום לך להיראות יותר אמין.

נניח לדוגמה שאתה מציג עובדה. יש אפשרות להציג אותה כעובדה מוחלטת, ובכך לשדר אמינות. אבל בכך גם אתה עלול להחשיד את עצמך. ולפעמים, אם דווקא תציג את העובדה כעובדה נכונה, אבל תראה סימן היסוס קל, שאולי אתה דווקא טועה בהצגת העובדה, זה דווקא יכול להוסיף לאמינות שלך.

כי השומע מניח, שאם היית רוצה לשכנע אותו, היית צריך לדבר בוודאות מוחלטת. ולכן, דווקא אם אתה מדבר בהיסוס קל, זה דווקא יכול לשדר יותר אמינות.


כאשר אתה מתווכח עם מישהו על משהו, והוא נוקט בעמדה שאתה לא רוצה שהוא יחשוב שהיא נכונה, עליך להימנע מלהסתמך על העמדה שלו, אפילו בצחוק ואפילו לא לצורך הדיון.

לדוגמה: נניח שמישהו אומר לך שיש פילים שרודפים אחריו. ואתה רוצה לשכנע אותו, שפילים לא רודפים אחריו. אז במקרה כזה לדוגמה, אסור לך במהלך השיחה איתו, משום סיבה שהיא, אסור לך לומר משהו, שממנו עלול להשתמע כאילו אתה גם חושב שאפילו אולי יש פילים שרודפים אחריו. גם לא בצחוק ולא גם לצורך הדיון וכיו"ב. (אא"כ אין ברירה כמובן).

כי ברגע שאתה מזדהה עם הטענה הנגדית מסיבה כלשהי, זה רק מחזק אצל השומע את הדעה שלו. ולמרות שהוא משדר שהוא כבר בטוח בה, אתה מחזק אצלו את הדעה שלו.

אבל יש מקרים לדוגמה, שבהם השיטה לגרום למישהו לשנות את דעתו, היא דווקא על ידי זה שתזדהה עם השומע לגבי הדעה שלו. אבל תכניס את השומע לקונפליקט פנימי, שיגרום לו להתנגד לדעה של עצמו, דווקא דרך זה שאתה מזדהה עם הדעה שלו.

לדוגמה: אתה אומר לאדם השני, נכון, יש כאן פילים שרודפים אחריך, ולכן אסור לך לישון בלילה ואסור לך להסיח את דעתך ולא לחשוב עליהם. אלא אתה צריך כל הזמן לזכור שהם רודפים אחריך ולברוח מהם.

וכאן בעצם יצרת מולו קונפליקט פנימי. כי אתה יודע מראש, שיותר ממה שהוא מאמין שרודפים אחריו פילים, יותר מזה הוא לא מוכן לוותר על החופש האישי שלו. ואתה בעצם גורם לו להבין, שהמחשבה שרודפים אחריו פילים, היא בעצם מאיימת על החופש האישי שלו. על ידי זה שהקצנת את המחשבה שלו, והפכת אותה לאבסורד גם בעיניו, ביחס לאמונות היותר חזקות שלו.

ואז ממילא, זה גורם לו להודות על האמת, שלא...
טכניקות שכנוע פיתוח הביטחון העצמי כישלון לרכוש ביטחון עצמי להבין מה הסיבה סיבה שידור ביטחון עצמי אפשרויות להזדהות איך להתווכח עם מישהו עובדה מוחלטת nlp nlp טכניקות איך לנהל איך לנהל שיחה איך לנהל שיחה משכנעת איך לתקשר עם אנשים איך לתת מחמאה איך לתת מחמאות איך מנהלים שיחה אמון אמונה דיבייט דיבייטינג העברת מסר העברת מסרים טכניקות טכניקות שכנוע יכולת רטורית יצירת אמון להחמיא להעביר מסרים לנהל לנהל שיחה לנהל שיחה משכנעת לפרגן לפתח שיחה לשכנע לתקשר לתקשר עם אנשים לתת מחמאה לתת מחמאות מחמאה מחמאות מנהל מנהלים מסרים משכנע נאמנות ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות נלפ פיתוח שיחה רטוריקה רכישת אמון שיחה שיחה טובה שיחה משכנעת שכנוע
חלק 1
...יותר, יש לשומע יותר הזדמנות לעבד את המידע שאתה מוסר לו, לטוב ולרע. לפעמים אתה מציע למישהו לעשות משהו, כדי להשיג מטרה כלשהי. ולפעמים השומע יכול להביע התנגדות, להשגת המטרה שאתה אומר שהוא ישיג כאשר הוא יבצע את מה שאתה מציע. ואז באפשרותך להבהיר לפני / אחרי מה שאתה אומר, שמדובר על לתת לו אפשרות שאינה מחייבת אותו לממש אותה. ובדכ אנשים מוכנים / רוצים שתהיה להם עוד אפשרות. לדוגמה, נניח שהמוכר אומר ללקוח: כשתקנה את הטלביזיה הזאת, אתה תחבר אותה גם לאינטרנט ותראה דרכה סרטים. ואז הלקוח יכול / עלול להביע התנגדות...
חלק 2
... מחייבת, רק בגלל זה השומע יסרב לביצוע ההצעה. ואם תעלה את ההצעה, בצורה שגורמת לשומע להרגיש שאתה מכבד את זכות הבחירה שלו, ושאתה לא אומר לו מה לעשות, לפעמים זה בעצמו יגרום לו להרגיש רצון להסכים איתך, בגלל שפרגנת לאגו ... נורמאלי או אפילו חכם. אם אתה מבקש בקשה שאתה חושש שלא יסכימו איתה, תציג אותה בצורה אפשרית שמכבדת את זכות הבחירה של השומע, לבחור אם להיענות לבקשתך או לא. נניח שמישהו אומר על עצמו דבר רע, ואתה יודע שהוא מגזים ...
חלק 3
...אם אתה רוצה לומר דעה מסוימת ואתה חושש שהשומע ישאל את עצמו, מי אמר שמה שאתה אומר זה נכון, באפשרותך לרכך את מה שאתה אומר, על ידי זה שתציג את מה שאתה אומר כסובייקטיבי. לדוגמה כל מי שרוכש את המוצר הזה פעם ראשונה, בדרך כלל / כמעט תמיד הוא מרוצה ממנו ובא לרכוש אותו פעם נוספת. כך שהצגת טענה כעובדה, שאם היית מציג אותה כמוחלטת, היה יותר קל להבין שהיא אינה נכונה. אך כאשר אתה אומר שרק בדכ / כמעט תמיד זה כך או אחרת, אז השומע שחושב לעצמו על המקרים שבהם מה שאתה אומר, זה לא נכון, הוא משייך את זה למקרים שהם היוצאי...
חלק 4
...עליך לזכור מה מחויב עבורך לשלול ומה רק אפשרי עבורך לשלול. ועליך להתמקד במה שמחויב עבורך. כי לפעמים אם אתה רוצה להשיג שינוי חשיבה מעמיק ויסודי של השומע, זה יגרום לכך שלא תשיג אפילו לא שינוי זמני וקל. ובפועל זה אומר, שנניח שמישהו פועל בדרך כלשהי ואתה רוצה שהוא ישנה את החשיבה שלו, כדי שהוא יפעל אחרת. אז לפעמים אתה מנסה לגרום לשומע לשנות את דעתו באופן עמוק ומקיף ובאופן יסודי, ועל ידי זה אתה גורם לכך שלא תשיג את המטרה שלך בכלל. ולפעמים טוב יותר להתמקד במה שהכי חשוב לך. כגון לדוגמה שאם חשוב לך שכרגע הוא...
חלק 5
...אותו מספיק טוב, ואז הוא יתייחס פחות ברצינות לדעה הנגדית שתציג לו וגם הוא יהיה פחות מרוכז במה שתאמר לו. ובמקרה כזה לדוגמה, כדאי דווקא לדובב את האדם השני, שיאמר את כל אשר על ליבו, עד שהוא יהיה בטוח שהוא כבר אמר את כל מה שהוא חושב ושהוא אכן הובן במאה אחוז. אלא, שהחיסרון הוא, שכך בעצם הוא מתחפר יותר בדעה שלו שאתה רוצה שהוא ישנה אותה. לפעמים, כשאתה לא מוכן להסכים עם מישהו על משהו קטן, זה גורם לכך שהוא לא יהיה מוכן להסכים איתך על הרבה דברים נוספים, יותר גרוע ממה שהיה קורה, אם היית מסכים איתו קצת על מה...
חלק 6
...הכרתיים שאתה מעביר לו. אם תגרום לו להירגע, הוא ירגיש יותר בנוח במחיצתך... ומכאן יהיה יותר קל להשפיע עליו. יש לשים לב לכך, שעודף רוגע, עוזר לאדם השני לחשוד בך יותר. וחלק מהשכנוע, זה גם לדעת איפה להפעיל לחץ. כי מי שהוא רגוע לגמרי וחושב על הכל לעומק, אי אפשר לעבוד עליו בקלות. ואעפכ מי שהוא לחוץ, קשה להשפיע עליו, כי הוא לא מרוכז במה שאתה אומר. לכן צריך ליצור אווירה רגועה. תחמיא לאדם השני. וגם אם לא מחמאה ישירה, אז מחמאה עקיפה. זא שיש מקרים שאתה לדוגמה לא יודע עליו מידע באופן ישיר, כי אתה עדיין לא מכיר...
חלק 7
...שאכן גם לא אפשרי לעשות את הדבר הראשון. כי הוא כבר בתחושה של הדבר שאינו אפשרי. והרעיון הוא, שאם תביא דימוי שבו השומע יחשוב שאתה בטוח צודק, זה יגרום לו יותר לחשוב שאתה צודק באופן כללי. ובפרט אם תביא לו דימוי, שיצור אצלו את התחושה שאתה רוצה שהוא ירגיש לגבי הדבר הראשון שעליו הוא מהסס. לדוגמה אנחנו חייבים לעשות X, כמו שאנחנו חייבים לאכול כדי לחיות. שגם יש הסכמה של השומע לחלק השני של המשפט. וגם כאשר הוא מסכים למשפט, הוא כבר נכנס לחוויה שהוא אכן חייב לעשות משהו. ואז קל לו יותר להאמין שגם את הדבר הראשון...
חלק 9
... במקום לומר בא נעשה X, תאמר מה דעתך שאולי נעשה X. שזה כאילו אותו הדבר. אלא, שאתה משאיר את זכות הבחירה אצל השומע. ואתה לא משדר לו שהוא חייב לעשות משהו, אלא שרק יש אפשרות לעשות משהו. ואז יותר קל ...
מוטיבציה, חוסר מוטיבציה, מחמאות, עודף פירגון, חוסר פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז
מוטיבציה, חוסר מוטיבציה, מחמאות, עודף פירגון, חוסר פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז
מוטיבציה, חוסר מוטיבציה, מחמאות, עודף פירגון, חוסר פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז מדוע מחמאות ופירגון יכולים לפגוע במוטיבציה ובריכוז? לפעמים אנשים חושבים שפירגון או מחמאה תמיד מעלים את המוטיבציה, אך למעשה, אליעד כהן מסביר שדווקא פירגון או מחמאה עשויים לפגוע במוטיבציה ובריכוז. הוא נותן דוגמה ברורה של מתאגרף שהיה באימון, והמאמן שלו נתן לו מחמאה (כל הכבוד). עד אותה נקודה המתאגרף היה דרוך ומרוכז מאוד באימון, אך מיד לאחר שקיבל את המחמאה, הוא איבד את הריכוז ואת היכולת המוטורית שלו, ולמרות שרצה להמשיך להתאמן ולהתאמץ, הוא לא הצליח. אליעד מסביר שהתופעה ... מתרחשת משום שבזמן שהמתאגרף היה דרוך ומרוכז, המחשבה היחידה שהייתה לו בראש היא אני חייב להצליח. לאחר שקיבל את המחמאה, תשומת הלב שלו עברה מהאימון ומהמטרה של להצליח, אל המחמאה עצמה. הוא התחיל לחשוב על המחמאה שקיבל, והריכוז שלו פחת משמעותית. זה כמו מצב שבו אתה נוהג ברכב, ומסיבה כלשהי דעתך מוסחת, למשל אם ראית תאונה או אירוע חריג, פתאום אתה מאבד את הריכוז והפוקוס שלך משתנה. איך מחמאה יכולה לפגוע דווקא כשמרגישים טוב? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: לפעמים מחמאה יכולה לפגוע לא משום שהיא שלילית או מעליבה, אלא דווקא משום שהיא חיובית מדי. כשהמתאגרף שמע את המאמן שלו ... כבר השיג את המטרה שלו, מה שהפחית את הדריכות שלו והוריד לו את המוטיבציה להמשיך ולהתאמץ. לכן, אליעד מסביר שהמחמאה פוגעת דווקא משום שהיא ממלאת את החוסר. כל אדם שמנסה להצליח במשהו מונע מתוך תחושת חוסר. ברגע שהחוסר מתמלא על ידי מחמאה או שביעות רצון חיצונית, נעלם אותו דרייב פנימי להתאמץ ולהשתפר. כיצד פירגון מזויף שונה מפירגון אמיתי בהשפעתו על מוטיבציה? אליעד מבחין בין שני סוגי פירגון: פירגון אמיתי - מחמאה שבאמת מגיעה לך בעקבות מאמץ אמיתי והצלחה ברורה. פירגון כזה יכול לגרום לסיפוק אמיתי, אך אם הוא מגיע מוקדם מדי, הוא עלול להפחית את הרצון להמשיך ולהתאמץ. פירגון מזויף - מחמאה שניתנת בצורה לא אותנטית, כשהמקבל שלה מזהה שהיא לא באמת מגיעה לו. מחמאה מסוג זה יכולה לגרום לתחושת זלזול ופגיעה במוטיבציה מכיוון שהיא עלולה לשדר חוסר כבוד או חוסר הערכה אמיתית. אליעד מסביר שהמתאגרף במקרה זה לא הרגיש פגוע או נעלב מהמחמאה, ולכן לא מדובר בפירגון מזויף, אלא דווקא בפירגון אמיתי שגרם לו להרגיש סיפוק מוקדם, מה שפגע במוטיבציה שלו. האם לחץ מציפיות משפיע על המוטיבציה והריכוז? קיימת אפשרות נוספת שאליעד דן בה, והיא לחץ מציפיות. יש אנשים שכאשר מחמיאים להם, הם מתחילים לחוש ציפייה חדשה ומוגברת כלפיהם. זה יוצר אצלם לחץ נוסף ומונע מהם לתפקד בצורה טובה כפי ... אליעד מסביר שזה לא מה שקרה במקרה של המתאגרף, כי הוא לא חשף תחושה של לחץ או פגיעה בעקבות המחמאה, אלא להפך - הוא המשיך לרצות להצליח, אך פשוט איבד את היכולת להתרכז ולהתאמץ באופן פיזי ומוטורי. מדוע חשוב ... זאת, אם המטרה שלו היא מעבר לפירגון (למשל להיות אלוף או להשיג מטרה גדולה יותר), אז גם אם יקבל מחמאה, הוא ימשיך להתאמץ כי המטרה הסופית עדיין רחוקה ממנו. הוא נותן דוגמה: אדם שהולך לחדר כושר במטרה לנצח בקרב משמעותי - לא יתייחס למחמאות באמצע האימון כאל משהו שממלא את המטרה שלו, כי הוא מכוון גבוה הרבה יותר. לעומת זאת, אם כל מטרתו היא לקבל מחמאות, ברגע שיקבל אותן - לא יישאר לו רצון אמיתי להמשיך ולהתאמץ. איך למנוע פגיעה במוטיבציה ובריכוז בעקבות מחמאות? אליעד נותן פתרון מעשי: אדם שמבין איך עובד המוח שלו יוכל למנוע מצב בו מחמאה פוגעת במוטיבציה שלו. כשמישהו אומר לו כל הכבוד, הוא צריך להזכיר לעצמו שזה לא אומר שכבר הגיע למטרה. הוא צריך לזכור שהמחמאה אינה סוף הדרך, אלא סימן שהוא בדרך הנכונה, ולכן עליו להמשיך להתאמץ ואף להגביר את המאמץ. כך, כאשר מגיעה מחמאה, צריך לפרש אותה באופן שיגדיל את הדרייב ולא שיקטין אותו. במקום לחשוב כבר הצלחתי מספיק, צריך לחשוב אם זה טוב, אני יכול אפילו יותר. מה המשמעות העמוקה של השפלת הרצון באמצעות מחמאה? אליעד משתמש במונח השפלת הרצון כדי להסביר תופעה מעניינת - כאשר המחמאה למעשה מורידה את הרצון להתאמץ. הוא משווה זאת למישהו שרוצה להתעשר, אך נותנים לו דמי אבטלה. האדם מרגיש שהוא מקבל מספיק כדי לא להתאמץ יותר, ולכן הרצון האמיתי שלו להרוויח הרבה כסף מושפל. כך גם במאמץ, מחמאה מוקדמת מדי יכולה להפחית את הרצון האמיתי להשתפר ולהשיג מטרות גבוהות יותר. המסר המרכזי של אליעד הוא שהבנה עמוקה של הרצון, הדרייב הפנימי ומה באמת מניע אותנו, מאפשרת שליטה טובה יותר במוטיבציה ובריכוז, ומונעת מצב בו פירגון או מחמאה הופכים למכשול במקום לתמריץ. איך מחמאה משפיעה על מוטיבציה? מדוע מאבדים ריכוז אחרי פירגון? מה ההבדל בין פירגון אמיתי למזויף? איך לשמור על מוטיבציה גבוהה אחרי מחמאות? מדוע פירגון יכול להוריד מוטיבציה? מה הקשר בין סיפוק מוקדם לחוסר מוטיבציה?
מערכות יחסים, לתת כבוד, לא לכבד, לשמוח בשמחת האחר, לזלזל במישהו, להעריך אחרים, לפרגן, לתת יחס טוב, לתת יחס רע, חוסר פירגון, חוסר הערכה
מערכות יחסים, לתת כבוד, לא לכבד, לשמוח בשמחת האחר, לזלזל במישהו, להעריך אחרים, לפרגן, לתת יחס טוב, לתת יחס רע, חוסר פירגון, חוסר הערכה
מערכות יחסים, לתת כבוד, לא לכבד, לשמוח בשמחת האחר, לזלזל במישהו, להעריך אחרים, לפרגן, לתת יחס טוב, לתת יחס רע, חוסר פירגון, חוסר הערכה מה המשמעות של לשתף מישהו בהישגים שלנו? כאשר אדם ... להתקבל לעבודה מעולה, הוא יכול לצפות לתגובה חיובית, לפירגון ולשבח, שיתנו לו להרגיש בעל ערך ומשמעותי. האם תמיד צריך לפרגן ולשבח? אליעד כהן מסביר שלפעמים, דווקא כשמישהו מספר שהוא הצליח במשהו, זה יכול להיות נכון להקטין או לזלזל בו, במקום לפרגן לו. הסיבה לכך היא שהתגובה החיובית יכולה לייצר אצלו תלות רגשית בפידבק חיצוני. אם כל פעם שהוא יצליח הוא ... לטובתו של האדם. אליעד מביא דוגמה של מישהו שחש רגשי נחיתות עמוקים והוא זקוק מאוד לחיזוקים. כשאותו אדם מקבל מחמאות הוא נאחז בהן יתר על המידה, ולכן דווקא הזלזול או ההתעלמות יכולים לעזור לו להשתחרר מהתלות הזאת. לדוגמה, אם אדם מספר בגאווה ציירתי את הציור הכי יפה, והסביבה לא מפרגנת לו, הוא עשוי בתחילה להרגיש רע, אך בטווח הארוך הוא ילמד לחיות בלי תלות בהערכת הסביבה ויהפוך לחזק ויציב ... שאין חובה לקבל יחס מסוים מאחרים יכולה להפוך את האדם לעצמאי וחופשי יותר מבחינה נפשית. לדוגמה, אם מישהו לא מחמיא לך, זה לא אומר שהוא נגדך, אלא פשוט שאין חובה כזו בעולם, וההבנה הזו יכולה לשחרר את האדם מתלות ... שבחים והערכה, הוא ייפגע כאשר לא יקבל אותם. אך אם הוא יבין שאין שום חוק במציאות שמחייב את האחר לפרגן לו, הוא יהיה פחות פגיע, פחות תלותי ויותר יציב מבחינה רגשית. כיצד לבנות מערכות יחסים טובות ובריאות יותר? אליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זכות הבחירה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זכות הבחירה, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום זכות הבחירה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:39:08 - wesi1