... קשה להדגים ללקוח כמה טוב יהיה לו אם יקנה מוצר מסוים, ניתן להציע לו הנחה ולהקטין את החיסרון שהוא מרגיש מהצורך לשלם. ככל שרמת
הוודאות של הלקוח ביתרון נמוכה יותר, כך הפער בין היתרון לחיסרון חייב להיות גדול יותר. אליעד מביא דוגמה: אם אדם בטוח ב - 100% שייתן שקל ויקבל בתמורה שני שקלים, הוא יבצע זאת ללא היסוס, כי היתרון אמנם קטן, אך הוא בטוח. לעומת זאת, אם אין
ודאות מוחלטת ברווח שיקבל, האדם ידרוש יתרון גדול משמעותית כדי לקחת את הסיכון, כמו אנשים שמהמרים על הבית שלהם כדי לזכות בכל הקזינו. כלומר, עוצמת היתרון מפצה על הספק שיש ללקוח לגבי
הוודאות של העסקה. מה החשיבות של זיהוי הצרכים המדויקים של הלקוח? אליעד מדגיש שחשוב מאוד להבין את הצרכים והרצונות האמיתיים של הלקוח, ... לדוגמה, כאשר אישה אומרת לבעלה: כשהתחתנו היה לנו טוב, ועכשיו תראה כמה אתה רע, היא יוצרת מניפולציה חזקה. האמירה התחתנו היא
ודאית, היה לנו טוב הוא דבר שבני הזוג רוצים להאמין שהוא נכון, ואילו האמירה אתה רע היא דבר מוטל בספק. חיבור הדברים יחד יוצר מניפולציה ... פוליטיקאי שאומר מי שבעד חיסול הטרור שיתמוך בי ויראה שניצחנו את הטרור, משתמש בעובדה שכל האנשים רוצים לחסל את הטרור (דבר
ודאי), כדי לקשור זאת לתמיכה בו (דבר ספק). איך מניפולציות קיימות גם בחוקי הטבע ובתפיסת המציאות? אליעד מציג גם את הרעיון לפיו גם חוקי הפיזיקה הם סוג של מניפולציה: כשאדם לא יוצא דרך קיר אלא רק דרך דלת, זה מפני שהמוח שלו יוצר
ודאות על סמך ניסיון עבר, בעוד שהמציאות היא שיש כאן ספק - אולי הקיר הספציפי הזה כן מאפשר מעבר דרכו? גם כאן המוח מדביק
ודאות על משהו אפשרי. איך מנגנון השכנוע פועל בתוך האדם עצמו? בסופו של דבר, אליעד מסביר שהמנגנון של מוכר - קונה קיים בתוך האדם עצמו בכל ... את עצמו לעשות משהו (למשל, להתחיל לעשות ספורט כדי לרדת במשקל), הוא צריך לשכנע את עצמו שהיתרון עולה על החיסרון ושהיתרון הוא
ודאי מספיק. ככל שהאדם יצליח ליצור תחושת
ודאות לגבי התועלת שהוא יקבל, כך יוכל יותר בקלות לשכנע את עצמו לפעול. לסיכום, אליעד מציג את טכניקות השכנוע השונות תוך הדגמה רחבה בכל תחומי החיים, ומדגיש את החשיבות של ההבנה המדויקת של הצרכים, השימוש באסוציאציות ובמניפולציות הממוקדות ביצירת
ודאות אצל האדם לגבי היתרון שבקנייה. איך לשכנע לקוח לקנות? טכניקות מכירה ושכנוע איך לזהות את צורכי הלקוח? מהן מניפולציות בשיווק? כיצד ... הוא ייתן לך 2 שקל, אז אתה תביא לו את השקל (אם זה כרוך רק במאמץ קטן של למסור לו את השקל). אומנם 2 שקל הם תועלת קטנה, אבל יש לך
ודאות של 100% בתועלת הקטנה הזו ולכן אתה תבצע את העיסקה הזו. אולם, לפעמים יש מצב של סיכון - חוסר
ודאות אם באמת תקבל את היתרון, או כמה באמת זה טוב לך. במקרה כזה, כדי לבצע עיסקה, לא מספיק לשכנע את הלקוח שיש יתרון מעל חיסרון, אלא, יש צורך ... אם אין לך מוטיבציה לעשות משהו, עליך לבדוק ולהבין למה זהו המצב. התשובה היא, שכנראה שמבחינתך, החיסרון גדול מהיתרון או שאין לך
ודאות לגבי היתרון. אם תרצה, תוכל לשכנע את עצמך שיש בדבר תועלת גדולה, או שיש
ודאות שתקבל את התועלת מהדבר. כלומר, כל התהליך של מוכר - קונה נמצא בתוכך בכל פעולה. יש לך מלא רצונות, וכל רצון מוכר לכיוון שלו. רצון אחד ... וזה גרם לה להאמין למחשבה של עצמה שאומרת בעלי לא טוב (=בעלי רע). אם כן, ניתן לראות שהאדם חושב לפעמים על משהו נכון ואמיתי
(ודאי, מחויב המציאות), ואחכ הוא מתבונן במשהו שהוא אולי נכון או אולי לא נכון (ספק, אפשרי המציאות), ואז בטעות הוא חושב שהספק הוא
ודאי - משמע, זאת מניפולציה עצמית. המניפולציה תהיה חזקה יותר - אם הוא יחשוב אחכ שוב, על משהו נכון, ובכך יעטוף את הספק בודאות. דוגמה נוספת ... הספציפי הזה כן תצליח לעבור? זאת אומרת, בגלל שראית הרבה פעמים שמשהו קורה, אתה מניח שגם פעם הבאה, יקרה אותו הדבר. אבל האם זה
ודאי? לא! גם במקרה זה של חוקי הפיסיקה, הודאות מתלבשת בתוך הספק.
ודאי לך שניסית לעבור דרך קיר ולא הצלחת, אבל עד שלא תנסה לעבור דרך קיר אחר, לעולם לא תדע אם אתה יכול לעבור דרכו או לא, כי אתה מדמה במוח שלך (זוכר) ניסיונות כושליםקודמים, ובכך מדביק
ודאות למשהו שמוטל בספק אפשרי - להצליח לעבור דרך הקיר... ...