אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ✔חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ✔ובו יתבאר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים / בעיות התנהגות אצל ילדים / הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד.

ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר?

ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר.

והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, שהיא שפת האם שלהם. הם לומדים את הסביבה, שבה הם חיים. הם לומדים, מה מותר ומה אסור. הם לומדים, את עצמם ומכירים את הרצונות שלהם. הם לומדים, כיצד לבצע משימות שונות וכיו"ב. כך שהדבר המרכזי שאיתו הילד מתעסק רוב הזמן, זה עם למידה.

ולא רק שילדים לומדים רוב הזמן, אלא, שחלק גדול משמחת החיים של הילדים, נובעת מכך שהם לומדים כל הזמן דברים חדשים. כי השמחה של האדם, תלויה בעד כמה הוא לומד דברים חדשים. שהלימוד של הדברים החדשים, הוא יוצר אצל האדם סוג של התחדשות פנימית. וילדים צעירים, הם מאושרים. גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים.

וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה חוויה רוחנית מאוד חזקה של התחדשות. כי אצלו, הכל חדש לגמרי.

וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא מתלהב מכך, כאילו שהוא רואה מופע קסמים. כי הילד נמשך אחרי לימוד של דברים חדשים, ומתלהב מכל דבר חדש. ולכן ילדים מתלהבים מצעצועים שונים וכיו"ב. כי בשבילם, זה כמו מופע קסמים. כי אצל הילדים, הכל זה חדש לגמרי. והם ממש "נולדו מחדש", ואצלם הכל חדש וכולי.

ונמצא אם כן, כי הדבר המרכזי שמעסיק את הילד כאשר הוא מתבגר, זה עניין הלימוד. וא"כ השאלה הנשאלת היא, מדוע בכל זאת ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר. ואם הילד כ"כ אוהב ללמוד ולימודים זה כ"כ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר?

והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים?

ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם מטבעו, מחפש לעשות, את מה שעושה לו טוב. והאדם מטבעו, מחפש כל הזמן, ליצור אצל עצמו הנאה. וגם הילד, כמו כל אדם אחר, גם הוא מחפש ליהנות. והסיבה האמיתית שבגללה הילד לא אוהב את הלימודים של בית הספר, היא משום, שהלימודים האלו, כמעט לא יוצרים אצלו שום הנאה.

כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך להשיג את המטרות.

לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ירגיש יותר מאושר. אבל, כדי להרכיב את הפאזל, לשם כך צריך ידע. והילד לומד איך להרכיב פאזל, ורוכש את כל הידע של הרכבת הפאזל, כדי להשיג את ההנאה שיש לו, מהרכבת הפאזל.

דוגמה נוספת: ילד לומד ללכת. איך הילד לומד ללכת? באמצעות זה שהוא מנסה להשיג את ההנאה שלו. ז"א, הילד רוצה להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת, כדי להשיג דבר כלשהו. ואז הילד מנסה להתקדם אל הנקודה הרחוקה. משום, שמבחינתו של הילד, אם הוא יגיע לנקודה הרחוקה, הוא ימלא את רצונו וירגיש סיפוק והנאה. ותוך כדי זה שהילד מנסה להגיע לנקודה הרחוקה, כדי להשיג את ההנאה שלו, תוך כדי זה הוא לומד ללכת.

ולילד, יש סקרנות. וכאשר דבר כלשהו...
התנהגות צליל ריכוז וקשב ריכוז להיות מאושרים התקדמות לומדים שפה מאמץ הפרעת קשב וריכוז של ילדים איך לגרום לילדים נולד adhd אהבה איך לאהוב איך לגרום לילד איך לגרום לילד לאהוב איך לגרום לילד לאהוב ללמוד איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך את הילדים איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך ללמוד איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז של ילדים הקשבה התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לאהוב לאהוב ללמוד לגרום לילד לגרום לילד לאהוב לגרום לילד לאהוב ללמוד לגרום לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ללמוד למידה לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לאהוב לשכנע ילד לאהוב ללמוד לשכנע ילדים מחנך מחנכים ממי ללמוד קשב קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים קשב וריכוז של ילדים ריכוז ריכוז וקשב
חלק 2
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים ...
חלק 3
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום ...
חלק 4
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד ... היסטוריה על משהו שקרה בעבר, הרי שתת המודע של האדם, מקבל באמצעות זה מסר כלשהו, לגבי, איך האדם צריך להתנהג בחיים שלו, כדי להצליח טוב יותר מבחינה חברתית וכיוב. וכל הלימודים שהאדם לומד, למרות שנדמה לאדם שהוא רוכש ידע, ...
חלק 5
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות ... האמיתית לדוגמה, שיש למורה מכך שהוא יודע את מה שקרה בהיסטוריה, היא בכך, שהמורה מבין טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם שהמורה נתקל כאדם בסיטואציה חברתית כלשהי, הרי שבוודאות שבדרך כלשהי, הידע שלו בהיסטוריה, ...
חלק 6
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד ... של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו ...
איך לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית
איך לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית וכאן אבאר, עוד דרך כיצד באפשרותך לעזור למישהו להבין את עצמו, או כיצד לעזור לך להבין את עצמך, בסיטואציה שבה מנסים לשנות הרגל כלשהו / התנהגות אובססיבית כלשהי / ocd כלשהו. והרעיון הוא, שכדי לשנות משהו, לשם כך צריך להבין את החוקיות שלפיה הוא עובד. דהיינו, כדי שבן אדם יוכל לשנות התנהגות כלשהי של עצמו, לשם כך עליו להבין למה הוא עושה את מה שהוא עושה. דהיינו, מה הטוב שהוא חושב ... מישהו רוצה לשנות הרגל, בדכ הוא לא באמת יודע למה הוא עושה את מה שהוא עושה. בפרט אם מדובר בהתנהגות טורדנית ובהתנהגות כפייתית, שאין לאדם מושג למה הוא מתנהג כך או אחרת. ונדמה לאדם, כאילו נכפה עליו בצורה שאינה נשלטת, לעשות את מה שהוא עושה ולחשוב את מה שהוא חושב. והשאלה היא, איך ניתן לעזור לבן אדם לגלות, למה הוא עושה את ההתנהגות האובססיבית שלו. שרק אחכ יהיה ניתן לעזור לו להיפטר ממנה. והטיפ שאתן הפעם לכך, הוא, שאם ברצונך לעזור לעצמך ... מה הסיבה שהוא פועל כך או אחרת, הכי חשוב שתעזור לו להבין ושתשכנע אותו / את עצמך, שיש סיבה להתנהגות הטורדנית וה - או סי די שמנסים להיפטר ממנו. ואיך תשכנע אותו בכך? ואיך תשכנע את עצמך בכך? זאת ... אחרים. אבל המהות היא, שהדבר הכי חשוב, אומנם לא הכי קריטי, אבל עדיין הכי חשוב, זה להבין שיש סיבה להתנהגות האובססיבית. ואחרי שמבינים את זה, גם לפני שיודעים מה הסיבה, מכאן הרבה יותר קל לגלות מה הסיבה. ולפעמים האדם ... ומודחקת יותר בתת מודע וצריך לגלות גם אותה. אבל בכל מקרה התחלת התהליך, היא בכך שהאדם יבין, שיש סיבה להתנהגות שלו, סיבה שהוא חושב שיצא לו משהו טוב כלשהו מההתנהגות שלו. ורק דרך גילוי הסיבה האמיתית, ניתן באמת להיפטר מכל ocd ומכל התנהגות טורדנית כלשהי.
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך ... בהרגלים שגורמים לאדם סבל או לא מועילים לו, אך אליעד כהן מציע גישה שמבוססת על חקירה פנימית של הסיבות להתנהגות. גישה זו, המתמקדת בשאלה אחת בלבד, יכולה להקל על תהליך השינוי. מהי הדרך לשנות הרגלים? כדי לשנות הרגל, על ... להפוך פעולה אוטומטית לפעולה מודעת? הרגל הוא פעולה אוטומטית, פעולה שאדם עושה מבלי לחשוב עליה, פעמים רבות מתוך דפוסי התנהגות שהפכו לנטייה טבעית. לדוגמה, אדם שמעשן סיגריה או שוטף ידיים פעמים רבות כי זה מרגיע אותו - אלו פעולות ... מחייבת את האדם להפעיל שיקול דעת ולבחון אם ההרגל באמת מועיל לו. אותו הדבר נכון גם לגבי אדם שסובל מהתנהגות כפייתית, כמו שטיפת ידיים חוזרת. כאשר הוא שואל את עצמו למה אני עושה את זה?, ייתכן שהוא יגלה שהתנהגות זו נובעת מתוך פחד מחיידקים. אז עליו להמשיך ולשאול, האם החרדה שלי רציונלית? האם יש דרך אחרת להרגיש בטוח? ... עד שיגיע לסיבה האמיתית. זהו שלב קריטי שבו על האדם להמשיך לחקור את עצמו עד שימצא את השורש האמיתי להתנהגות. כיצד לזהות את הסיבה האמיתית? אם אדם שואל את עצמו למה אני עושה את זה? ומוצא תשובה, אך עדיין ... שהוא מפסיק את ההרגל, או שהוא מבין שהוא ממשיך בו מתוך בחירה מודעת, כי זה הגיוני לו. איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים? שינוי הרגלים לירידה במשקל? שינוי הרגלים רעים? איך להפסיק הרגלים רעים? מה זה הרגל? איך לשנות ... לי, עליו לשאול: האם העישון באמת פותר את השעמום שלי? האם אין דרך אחרת להתמודד עם שעמום? אדם שסובל מהתנהגות כפייתית (OCD), כמו שטיפת ידיים חוזרת - הוא שואל: למה אני עושה את זה? אם התשובה היא כי אני ... או שמפסיקים את ההרגל, או שמקבלים אותו מתוך הבנה מודעת. איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? טיפול בהתמכרות OCD והתנהגות כפייתית איך לדעת למה אני עושה משהו? איך למצוא את הסיבה להתנהגויות שלי? איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים, שינוי הרגלים לירידה במשקל, שינוי הרגלים בתת מודע, שינוי הרגלים רעים, פעולות אוטומטיות, איך לשנות הרגלים? איך לשנות הרגלים רעים? כיצד ניתן לשנות הרגלים? איך לעשות שינוי התנהגות? איך לשנות דפוס התנהגות? איך לשנות דפוסי התנהגות? איך להפסיק הרגלים רעים? איך להיפטר מהרגלים רעים? איך להיגמל מהרגלים רעים? איך נפטרים מהרגלים רעים? מה זה הרגל? ...
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות ובו יתבאר העניין של אובססיות / התמכרויות / התנהגות טורדנית כפייתית וכיוב. ממה נובעות האובססיות וההתמכרויות? האם הן רעות? האם הן טובות? האם אפשר להיגמל ולהשתחרר מהן? וכיצד? ועוד. אז מהי אובססיה? אובססיה היא התנהגות של האדם, שהאדם חוזר עליה פעם אחרי פעם, בלי להבין את הסיבה שבגללה הוא חוזר על הפעולה הזאת. ובנוסף, ... היא מיותרת, גוזלת ממנו משאבים מיותרים, ואפילו גורמת לו נזק. ולזה האדם קורה אובססיה. ונחדד שוב פעם. אובססיה היא התנהגות כלשהי של האדם. זא כל התנהגות של האדם באשר היא, יכולה להיחשב בעיני האדם לאובססיה. והכל תלוי ביחס של האדם לאותה התנהגות ספציפית שלו. כי אם האדם מרוצה מאותה התנהגות שלו, אז האדם לא יתלונן עליה. ואדרבה, האדם יהיה מרוצה מכך שיש לו אינסטינקטים טובים, וטבע שני טוב וכיוב. אבל ברגע שהאדם לא מרוצה מאותה התנהגות, אז היא כבר יכולה להיחשב לאובססיה. זא, ההתנהגות בפני עצמה, היא אינה אובססיבית או לא אובססיבית. התנהגות בפני עצמה, היא רק התנהגות בפני עצמה. השאלה היא, כיצד האדם תופש ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיוב. כי כל התנהגות באשר היא, היא בפני עצמה, היא אינה טובה או רעה. אלא היא הופכת להיות התמכרות / הפרעת התנהגות / אובססיה וכיוב, רק בגלל הפרשנות של האדם, את מה שהוא עושה. ובנוסף, יש כאן עוד היבט. והוא, עד ... אבל אם האדם חווה, שהוא עושה פעולה כלשהי באשר היא, לא ממש מתוך בחירה חופשית. אלא מתוך חוויה של התנהגות כפייתית, שהאדם חווה כאילו נכפה עליו בכפיה לעשות את מה שהוא עושה נגד רצונו, אז האדם יגדיר את ההרגל ... כהפרעה טורדנית כפייתית / טורדנות כפייתית / התמכרות / אובססיה וכיוב. וזה כמובן, רק אם האדם לא מרוצה מאותה התנהגות כפייתית. כי אם האדם מרוצה ממנה, אז הוא אולי יגדיר אותה כהתנהגות כפייתית, אבל הוא לא יגדיר אותה כהפרעת אישיות / הפרעת התנהגות וכיוב. אלא הוא דווקא יברך על כך, שהוא בלי שום מאמץ, רגיל לעשות את מה שהוא עושה. כך שראשית כל צריך לזכור, שמי שסובל מהתנהגות אובססיבית / התנהגות טורדנית וכיוב, הרי שמצד האמת, הבעיה שלו, היא לא רק ההתנהגות עצמה. אלא היא בעיקר, חוסר שביעות הרצון שלו, מההתנהגות העצמית שלו. כי אם לדוגמה האדם היה מקבל את עצמו, בלי שום תנאים / אוהב את עצמו, בלי שום ... שהוא באמת רוצה, דהיינו, את מה שהוא חושב שהוא רוצה יותר, אז ממילא הוא יקרא לשאר הרצונות והמעשים שלו, התנהגות כפייתית טורדנית וכיוב. זא, האדם תמיד עושה רק את מה שהוא רוצה. ואם האדם לדוגמה תולש לעצמו את השיער ... בריא. ולרצון השני של האדם, שגורם לו לתלוש את השערות מהראש, לרצון הזה האדם קורא לו רצון אובססיבי / התנהגות כפייתית וכיוב. והרצון של האדם להסתפר מידי פעם, האדם קורא לו רצון בריא. ולרצון של האדם לתלוש את השערות ... האדם עושה את מה שהוא רוצה. אלא, שיש לו התנגשות בין הרצונות שלו. ואז לאחד הרצונות, האדם קורא לו התנהגות כפייתית. ובאותו הרגע שהאדם המכור, הולך אחרי ההתמכרות שלו, אז באותו הרגע האדם חווה סוג של חופש ושל שחרור, ... וכיוב. אבל אחכ כאשר האדם מתבונן על מה שהוא עושה, מנקודת המבט של הרצון האחר, אז האדם חווה סבל מההתנהגות הקודמת שלו, שלפני כמה דקות, היא דווקא הסבה לו אושר רב. ואם האדם לא היה מפיק כל הנאה שהיא ... את מה שהוא חושב באותו רגע, שמביא לו הכי הרבה תועלת ביחס לאותו הרגע. ואם האדם חושב ברגע אחד, שההתנהגות הטורדנית / ההתמכרות, תביא לו סוג של חופש רגשי / שחרור רגשי / ביטחון רגשי / תועלת רגשית וכיוב, ... יותר תועלת מאשר נזק. ביחס לרצון של האדם באותו הרגע. כך שחשוב להכיר בכך, שברגע שהאדם עושה את אותה התנהגות טורדנית שלו, באותו הרגע, מבחינתו, הוא משוכנע שהדבר יביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ולא שהוא לא יודע שההתנהגות תביא לו נזק. אלא שהוא חושב, שביחס למה שהוא רוצה באותו הרגע, אותה התנהגות אובססיבית, תביא לו יותר תועלת מיידית, מאשר נזק בטווח הרחוק וכיוב. כך שבכל מקרה, האדם תמיד עושה, את מה ... להרגיש הכי טוב באותו הרגע. אלא, שאחכ הרצונות המנוגדים שיש באדם מתעוררים. ואז האדם לפעמים כאשר הוא לא מרוצה מההתנהגות שלו, אז הוא קורא לה בשמות שונים, של הפרעת טורדנית / התנהגות כפייתית / התמכרות / אובססיה וכיוב. אך מצד האמת, באותו הרגע שהאדם עשה את הפעולה, הוא יותר רצה לעשות ... כדי שהמציאות תהיה כמה שיותר כרצונו. ולפעמים כאשר יש התנגשות בין רצונות שונים, אז לדבר כזה, קוראים אובססיה / התנהגות טורדנית כנל. ונחדד: כי גם מי שנראה שהוא לא עושה את הכל כדי שיהיה לו הכי טוב, הרי שהוא ... ואז האדם עושה את אותו הדבר. ונמצא אם כן, כי הכל מתחיל ונגמר, במה שהאדם חושב, לגבי התועלת שאותה התנהגות אובססיבית תביא לו. זא שאם האדם יצליח להשתכנע באמת, שאותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא יעשה את אותה התנהגות. גם אם זה אומר, שהוא יוותר על התועלת שבאותה התנהגות, בגלל הנזק שהיא גורמת. ולכן, מי שרוצה להתמודד עם טורדנות כפייתית / הפרעה אובססיבית, עליו לשכנע את עצמו / ...
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה למה קשה כל כך לשנות התנהגות חיצונית בלבד? אנשים רבים רוצים ליצור שינוי אמיתי בחיים שלהם - להצליח יותר בעבודה, לרדת במשקל, להפסיק לעשן או להימנע מאיחורים. בדרך כלל הם חושבים שהדרך לשינוי מתחילה בשינוי ההתנהגות החיצונית בלבד. למשל, אדם שרוצה לרדת במשקל מחליט שיקנה פחות מתוקים ויתחיל לאכול אחרת, ואדם שמאחר לעבודה מחליט שמעכשיו ייצא חצי שעה מוקדם יותר. ההיגיון הפשוט אומר שזה אמור לעבוד, אבל במציאות, לרוב זה נכשל. הסיבה היא ששינוי התנהגותי חיצוני, ללא טיפול בשורש הרגשי והמחשבתי, נדון כמעט תמיד לכישלון חוזר ונשנה. מהן הבעיות בהתמקדות בשינוי חיצוני בלבד? כשמתמקדים רק בשינוי חיצוני של ההתנהגות, הבעיות האמיתיות שמניעות את ההתנהגות אינן נפתרות. למשל, אדם שמרגיש רע עם עצמו ואוכל יותר מדי, עושה זאת לא מתוך רעב פיזי, אלא מתוך ... לא בשורש המחלה - מה שגורם למחלה להישאר ולצוץ שוב ושוב בצורות שונות. איך האמונות והדפוסים הפנימיים משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית נובעת מדפוסי חשיבה פנימיים. אם רוצים ליצור שינוי יציב, יש לחקור ולגלות את הדפוסים האלה. לדוגמה, אדם שמנסה ... הרגלים או לחפש עבודה אחרת, אלא שהשינוי יבוא מתוך בהירות פנימית, ולא מתוך בריחה או פחד. איך ליצור שינוי התנהגותי יציב ואמיתי לאורך זמן? שינוי אמיתי בהתנהגות מגיע רק מתוך שינוי פנימי עמוק. במקום לנסות להתנהג כמו רובוט ולהגיד לעצמך מעכשיו אעשה כך וכך, צריך לחקור מה בראש שלך גורם לך להתנהגות הזו. אדם שלא רוצה לאכול מתוקים לא צריך להסתמך רק על טכניקות של שליטה עצמית, אלא לשאול את עצמו ... אותי כל כך למתוקים? מה אני מנסה למלא או לפצות?. כשאדם מבין את השורש הזה, הוא מפסיק להזדקק לאותה התנהגות, והשינוי מגיע באופן טבעי, ללא מאבק מתמיד. מהו העיקרון המרכזי להצלחה בשינוי התנהגות? העיקרון המרכזי הוא שבכל פעם שרוצים לשנות התנהגות לא רצויה - כגון התמכרות, פחדים, דיכאון, או איחורים - צריך להתחיל תמיד בשאלה למה בכלל אני עושה את זה?. יש לטפל בשורש הרגשי, לשנות את האמונות וההנחות הפנימיות, ואז ההתנהגות משתנה מעצמה. ללא טיפול בשורש הבעיה, האדם יחזור שוב ושוב לאותה נקודה. איך ניתן ליישם בפועל שינוי אמיתי בהתנהגות ובחשיבה? השינוי המעשי ביותר מגיע משינוי פנימי של החשיבה והאמונות ולא מפעולות חיצוניות בלבד. במקום להישען על פתרונות חיצוניים ... אתה באמת הופך להיות חזק ומצליח בעצמך. זוהי הדרך היעילה והאמיתית לשינוי ארוך טווח, ללא מאמץ תמידי לשמור על ההתנהגות החדשה. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית? שיטות להתמודדות עם פחד מכישלון כלים מעשיים לשינוי דפוסי חשיבה הקשר בין קבלת המציאות לפיתוח חוזק פנימי הפסקת עישון מתוך שינוי פנימי אמיתי למה אנשים מנסים קודם כל לשנות את ההתנהגות החיצונית שלהם? אנשים רבים רוצים להצליח יותר בתחום מסוים, או לשנות התנהגות שהם לא אוהבים בעצמם. לדוגמה, מי שאוכל יותר מדי מחליט אני אקנה פחות מתוקים ואעשה דיאטה. או מישהו שרוצה להפסיק לאחר לעבודה מחליט מעכשיו אצא חצי שעה מוקדם יותר מהבית. במבט ראשון, נראה הגיוני להת רק בשינוי ההתנהגות: לשנות הרגלים, לאמץ פעולות חדשות או להציב לעצמם כללי התנהגות חדשים. מה הטעות בהתמקדות בשינוי התנהגותי בלבד? הבעיה בשינוי חיצוני בלבד היא שאם לא מטפלים בשורש הרגשי או המחשבתי שגרם להתנהגות מלכתחילה, ההתנהגות השלילית יכולה לחזור. לדוגמה, אדם שפוחד מכישלון בגלל טראומה מבית הספר עשוי להחליט מעכשיו אפסיק לפחד ואעיז יותר. אבל ... חיצוני אחד. ייתכן שישנם אזורים או חלקים נוספים בגוף שנפגעו, ואותם לא ריפאו כלל. איך שורשי המחשבה משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית היא ביטוי של אמונות, דפוסי חשיבה והנחות יסוד עמוקות. אם מגלים את המקור לדפוס, אפשר לשנות את האמונה ... אם עוזבים או לא, אבל ממקום של בהירות פנימית ולא מתוך בריחה מרגשות שליליים. איך שינוי פנימי מוליד שינוי התנהגותי אמיתי? שינוי אמיתי פירושו שלא רק מתחפשים להתנהגות חדשה אלא משנים את שורש החשיבה שממנו ההתנהגות נובעת. במקום להגיד יש לי חבר חזק ואני מסתמך עליו בכל דבר, עדיף לפתח חוזק פנימי משל עצמך. במקום ... את הבעיה מבפנים, השינוי החיצוני מגיע מעצמו, בלי להרגיש מאולצים לשמור עליו בכוח. מה העיקרון המנחה בכל הנוגע לשינוי התנהגות? בכל פעם שרוצים לשנות דפוס התנהגות - אכילה, פחד מכישלון, התמכרות, איחורים או דיכאון - כדאי לשאול למה בכלל אני עושה את זה?. לא להסתפק בפתרון חיצוני (אגיד לעצמי להתעורר מוקדם יותר), אלא להבין את השורש הפנימי. מי שבוחר לטפל בדפוסי חשיבה יגלה שההתנהגות משתנה מעצמה לאורך זמן, ונחסכת ממנו החזרה המתסכלת לאותו הרגל ישן. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית שיטות להתמודדות ... יגרום לי להצליח? אם אני אעשה ככה וככה זה יגרום לי להצליח ואז הם מתמקדים בעצם באיך לשנות את ההתנהגות שלהם, הרבה פעמים בן אדם יש לו התנהגות שהוא לא אוהב אותה והוא מנסה לשנות את ההתנהגות זה יכול להיות במיליון ואחד תחומים. בן אדם לא אוהב את זה שהוא אוכל יותר מדי אז הוא אומר ... לעצמי לאכול פחות? אוקי אני אקנה פחות מתוקים אני אעשה ככה ואני אעשה ככה כל מיני כאלה מתמקד בשינוי התנהגותי. ש: בעצמו. אליעד: בדיוק ואין ספור פעמים אתה יכול למצוא מישהו שלא רוצה לעשות משהו נגיד והוא מנסה לחשוב טוב איך אני משנה את ההתנהגות שלי בצורות חיצוניות אני אעשה ככה ואני אעשה ככה, טוב מעכשיו אני אתחיל להגיד ככה מעכשיו אני אגיד ככה ... ככה וזאת כמובן טעות. למה זאת כמובן טעות כי בן אדם צריך להסתכל על השורש אם אתה רוצה לשנות התנהגות אל תתמקד באיך לשנות את ההתנהגות. תתמקד בלהבין למה אתה מתנהג ככה מה בראש שלך גורם לך להתנהג ככה, ...
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות מדוע קונפליקט בין המודע לתת מודע גורם להתנהגות אובססיבית? קונפליקט בין המודע לתת מודע מתרחש כאשר האדם חש פער בין מה שהוא חושב באופן מודע לבין התחושה ... אדם חושב בתת מודע שדבר מסוים אינו מסוכן, אבל במודע יש לו ספק מסוים שאולי הוא כן מסוכן, נוצרת התנהגות אובססיבית של בדיקות חוזרות כדי לוודא האם הדבר אכן מסוכן או לא. לעומת זאת, אם גם המודע וגם התת ... לו דבר רע, ובמודע הוא חושש שאולי כן יקרה משהו, מתעורר הדחף לבדוק את התנור שוב ושוב, מה שיוצר התנהגות טורדנית וכפייתית. התנהגות זו משמשת למעשה ולידציה, ניסיון בלתי פוסק לאשר את תחושת הביטחון הפנימית, אך במקרים מסוימים הדבר יכול להסתיים בנזק ... כיוון שלפעמים התת מודע עלול לטעות ולהעריך באופן שגוי את הסיכון האמיתי. מה הקשר בין קונפליקט רגשי להפרעת OCD והתנהגות כפייתית? הקשר הוא ישיר. ההתנהגות הכפייתית ב - OCD נובעת בדיוק מהקונפליקט בין המחשבות בתת מודע לבין הספקות שמעלים במודע. אליעד כהן מסביר שכאשר ... השונות שלו. ההרגל לפתור קונפליקטים קטנים אלה מקטין בהדרגה את הנטייה של המוח להסתבך בקונפליקטים משמעותיים ומורכבים יותר, כגון התנהגות טורדנית וכפייתית (OCD). מה בדיוק ההבדל בין המודע לתת מודע על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, למעשה אין ... לגבי מה שהוא באמת מרגיש וחושב, כך הוא יכול לפתור בקלות רבה יותר את הקונפליקטים הפנימיים שלו ולהפסיק לבצע התנהגויות טורדניות ולא הגיוניות. היבטים נוספים של טיפול ב - OCD דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה כיצד קונפליקט בין המודע לתת מודע מוביל להתנהגות אובססיבית? כאשר אדם חווה קונפליקט בין המודע לבין התת מודע, נוצרת התנהגות אובססיבית או טורדנית. המודע מייצג את מה שהאדם חושב באופן ישיר (זה מסוכן או אולי זה מסוכן), ואילו התת ... אובססיביים, כמו לבדוק חום של תנור, גם אם זה עלול להיות מסוכן. כיצד התופעה קשורה לטיפול ב - OCD ובהתנהגות טורדנית? טיפול ב - OCD (הפרעת כפייה טורדנית) כולל הבנה של הקונפליקט הפנימי. כאשר אדם בודק שוב ושוב דברים ... מודע משדר שאין באמת סיכון, זוהי פעולה כפייתית. הטקסים האובססיביים הם מעין ולידציה (וידוא) חוזרת כדי להרגיע את המודע. התנהגות זו עלולה ללבוש צורות שונות: בדיקת תנור, בדיקת דלת נעולה, חשש מהיגיינה ועוד. למה חשוב לסנכרן בין המודע לתת ... כאשר אין התאמה בין שתי הרמות, המוח מסתבך בקונפליקט רגשי, שעלול לגרום לסבל נפשי. אדם עלול להיכנס ללופ של התנהגות לא הגיונית, לחוש מחשבות מנוגדות או לפחד שהוא עומד להשתגע. אחת הדרכים להקל על המצב היא להשוות את המודע ... OCD דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ... מסוכן. אליעד: כן עושה ולידציה כאילו חלק מהטקס אנשים שיש להם OCD חלק מהטקס. ש: מה זה? אליעד: OCD התנהגות כפייתית חלק מהטקס מהטקסיות זה בעצם לבדוק דברים שבתת מודע הם לא מסוכנים אבל שהמודע אומר אולי הם כן ... רוצה לבדוק את זה וזה כאב ראש גם כן זה לא רק הקטע של המסוכן לא מסוכן זאת אובססיה, ההתנהגות הכפייתית אתה חייב לבדוק את זה ואתה חייב לבדוק את זה. ש: זאת דוגמה חיה. אליעד: לא זאת דוגמה ...
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס מה זה בעצם נימוס ולמה הוא חשוב לנו? נימוס הוא מושג שנתפס בעיני רבים כסטנדרט התנהגותי מקובל בחברה. כאשר אומרים לאדם שהוא מתנהג בצורה לא מנומסת, מתכוונים בעצם שהוא מתנהג בצורה שלא עומדת בסטנדרטים המקובלים באותה חברה. אבל המורכבות של המושג נימוס היא עמוקה הרבה יותר. אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה שכל התנהגות נתפסת כמנומסת או לא מנומסת בהתאם לסטנדרטים התרבותיים המקובלים בחברה מסוימת, אבל גם לפי התפיסה האישית של מה שנחשב ... מערבית בדרך כלל יגידו שהוא לא מנומס. הסיבה היא שבחברה הזאת הסטנדרט המקובל הוא לאכול עם סכין ומזלג, וזאת התנהגות שנתפסת כתרבותית. לעומת זאת, בחברה אחרת ייתכן מאוד שלקיחת האוכל בידיים תהיה התנהגות נורמטיבית, ואכילה עם סכין ומזלג תיתפס כהתנשאות או כהתנהגות לא מנומסת. אליעד מדגיש שההגדרה של נימוס איננה מוחלטת אלא יחסית. התנהגות מסוימת יכולה להיתפס כמנומסת בחברה אחת וכלא מנומסת בחברה אחרת. הוא נותן דוגמה ברורה לכך: כאשר אדם יושב לאכול ... ובתפיסה החברתית הכללית של מה ראוי ומה לא. כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? כאשר מישהו מאשים אותנו בהתנהגות לא מנומסת, הוא בדרך כלל מתכוון לשתי נקודות עיקריות: שלא פעלנו כפי שהוא ציפה שנתנהג. שחרגנו מהסטנדרטים החברתיים המקובלים. ... השני שאין כוונה להתריס נגד הסטנדרט החברתי, אלא שמדובר בטעות תמימה או בחוסר הבנה. איך לשכנע שאתה מנומס, למרות שהתנהגת אחרת? אך מה קורה אם נרצה לשכנע את הצד השני שההתנהגות שלנו הייתה בעצם מנומסת, למרות שהיא נוגדת את התפיסה המקובלת שלו? במקרה זה אליעד ממליץ לגעת במהות האמיתית של ... מאשים אותנו בחוסר נימוס, עלינו להבין מדוע זה מפריע לו. ברגע שנזהה מה באמת חשוב לו, נוכל להסביר לו שההתנהגות שלנו, גם אם אינה עומדת בסטנדרט המקובל, נועדה בדיוק לממש את אותו ערך יסודי או צורך פנימי שהוא מעוניין ... שלנו היא דווקא לכבד אותו ולהרגיש בנוח לידו. כך, האדם יוכל לראות שהמהות האמיתית של הנימוס נשמרת, גם אם ההתנהגות החיצונית שונה. האם נימוס תמיד קשור לסטנדרטים חברתיים? אליעד מסביר כי לעיתים ההתנהגות המנומסת היא דווקא זו שחורגת מהסטנדרטים המקובלים. לפעמים, דווקא מי שמתמרד נגד הנורמות החברתיות עושה זאת מתוך אידיאל גבוה יותר של נימוס. לדוגמה, כשכולם מתעלמים מאדם מסוים וההתנהגות המקובלת היא לא לדבר איתו, דווקא האדם שיגש וידבר עמו ייחשב מנומס לפי סטנדרט מוסרי או אידיאלי גבוה יותר, למרות שיחרוג מההתנהגות המקובלת בקבוצה. מה ההבדל בין התנהגות לא מנומסת להתנהגות לא מכובדת? אליעד מסביר את ההבדל בין התנהגות לא מנומסת לבין התנהגות לא מכובדת. לא מנומס הוא ביטוי הקשור בעיקר לאופן שבו האדם מתייחס לסטנדרט ההתנהגות המקובל. התנהגות לא מכובדת היא יותר חמורה משום שהיא מתייחסת לערכים בסיסיים יותר ואינה תלויה רק בסטנדרט חברתי, אלא יש בה ... הם סוג של פגיעה. לסיכום, מהי מהות הנימוס? מהותו האמיתית של הנימוס, לפי אליעד כהן, איננה הצורה הספציפית של ההתנהגות, אלא הכוונה שמאחוריה. ההבנה של צרכי האדם השני, הרצון שלו להרגיש מוערך, אהוב או מוערך, היא זו שמעניקה משמעות אמיתית לנימוס. כך ניתן להתמודד ולהתאים את ההתנהגות שלנו לפי מהות הנימוס ולא רק לפי הצורות המקובלות והמשתנות. מה זה נימוס? איך להיות מנומס? התנהגות מנומסת בחברה כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? מי קובע מה מנומס? מה ההבדל בין לא מנומס ללא מכובד? נימוס והתנהגות תרבותית
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של: בעיות התנהגות של ילדים. ויתבאר, ממה נובעות בעיות התנהגות אצל ילדים? וכיצד צריך לטפל בבעיית התנהגות של ילדים? ועוד. וכאן יתבאר, העניין המרכזי שאליו צריך לשים לב, כאשר לילד יש בעיות התנהגות כאלו ואחרות. כי לחלק מהפסיכולוגים, יש תיאוריות כאלו ואחרות, לגבי בעיות ההתנהגות של הילדים. ויש כאלו שנדמה להם, שבעיות התנהגות של ילדים, שונות במשהו, מהפרעות התנהגות של אנשים מבוגרים. אך האמת היא, שאין שום הבדל כלשהו, בין בעיות התנהגות של אנשים מבוגרים, לבין בעיות התנהגות של ילדים. כי הילד, הוא בן אדם לכל דבר ועניין. וכל מה שנכון לגבי אדם בוגר, נכון גם לגבי ... נראית כמערכת שיקולים לא הגיונית, בעיני המבוגרים, שלא מבינים את העולם של הילדים. והעניין שצריך לדעת הוא, שכל בעיית התנהגות של ילדים, בדיוק כמו כל בעיית התנהגות של אדם מבוגר, נובעת, מתוך בעיה רגשית שיש לאדם המבוגר, או לאדם הצעיר, שהוא הילד הקטן. כי לכל אדם בעולם, יש בעיות רגשיות כאלו ואחרות, שהן אלו שאחראיות להתנהגות שלו. וכאשר הילד הקטן, יש לו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, זה הכל רק בגלל בעיות רגשיות שיש לאותו אדם קטן, שהוא הילד הקטן. וכאשר רוצים לטפל בבעיות התנהגות של ילדים, מוכרחים להבין את הבעיה הרגשית של הילד, שממנה נובעת ההתנהגות הבעייתית שלו. ומי ששולח את הילד שלו, לטיפול פסיכולוגי לילדים, עליו לוודא, שאותו פסיכולוג ילדים, הוא מבין היטב, את הבעיה הרגשית של הילד, שבגללה הילד מתנהג כפי מה שהוא מתנהג. כי פסיכולוג ילדים, שלא מבין את תת המודע של הילד, ופסיכולוג ילדים, שלא מבין את הבעיה הרגשית האמיתית של ... בשלמות. וכמעט אף אחד לא מכיר את תת המודע שלו, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכאשר יש לאדם בוגר בעיית התנהגות כלשהי, אז ככל שהוא יותר מודע לעצמו, כך הוא מבין טוב יותר, מהי הבעיה הרגשית שלו, שהיא זו שיוצרת, את בעיית ההתנהגות שלו. אבל ילד קטן, שהוא עדיין אדם קטן, כמעט ואין לו שום יכולת להגדיר ולהסביר, לא לעצמו ולא לאחרים, מהי הבעיה הרגשית שלו שמציקה לו. והילד מבטא את הבעיה הרגשית שלו, דרך בעיית התנהגות כזו או אחרת. והילד מתנהג בצורה מופרעת ובצורה אלימה וכיוב, רק כדי לבטא את זה שהוא סובל מבעיה רגשית מאוד עמוקה, שאין לו מושג ... הזה, יוצר אצל הילד לחץ נפשי, ותסכול נפשי, ובעיות רגשיות מאוד עצומות וקשות. שהן אלו שיוצרות אצל הילד בעיות התנהגות כאלו ואחרות. וטיפול פסיכולוגי לילדים, ופסיכולוג ילדים טוב, הוא אמור להיות, עבור ההורים של הילד. כי מי שרוצה לדעת ... שלו. כי בלי להבין את נפש הילד היטב, בלי זה הבעיות הרגשיות של הילד, רק מתגברות. וכדי לטפל בבעיות ההתנהגות של הילד שלך, לשם כך עליך כהורה ללמוד להכיר את הנפש של הילד שלך. עד כדי כך, שאתה כהורה, ... המודע של הילד שלך, טוב יותר ממה שהוא מבין את עצמו. ובסיכומו של דבר, יש להבין ולזכור, כי בעיות התנהגות אצל ילדים, נובעות מבעיות רגשיות שיש בתת המודע של הילדים. ובפרט ילדים בגיל ההתבגרות, שלהם, יש יותר בעיות רגשיות כאלו ואחרות. וטיפול בבעיות התנהגות של ילדים, צריך להיות רק אצל מי שמבין היטב את נפש הילד, ולא אלו שמנסים לעשות אבחון ילדים, ולנסות לקבוע שלילד יש בעיית התנהגות כזו או אחרת, בלי להבין בכלל, מהיכן נובעת הבעיה הזאת, ומה צריך ומה אפשר לעשות איתה. ובסיכומו של דבר, ... ילדים מאושרים, על ידי זה שמתמודדים עם הבעיות הרגשיות של הילד, ולא רק עם התסמינים השונים שמתבטאים בצורת בעיות התנהגות. והבנת נפש הילד, היא הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים.
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים וכאן יתבאר, כיצד ואיך צריך להתמודד עם הפרעה טורדנית כפייתית (ocd) באופן כללי ואצל ילדים בפרט (ocd ... של אובססיה וכיוב. והשאלה היא, מה עושים במקרים כאלו? והתשובה לכך היא, שראשית כל יש להבין, שמאחורי כל הפרעת התנהגות, יש שכל והיגיון וחוכמה כלשהי. ואין שום הפרעה נפשית בעולם, שאין מאחוריה היגיון כלשהו. וכדי לעזור לאדם להתמודד עם בעיית ההתנהגות שלו, לשם כך צריך להבין, מה השכל ומה הסיבה ההגיונית, שהיא זו שגורמת להתנהגות שלו. והסיבה לכך שהילד סובל מהפרעת התנהגות כפייתית, והסיבה לכך שהילד חוזר על עצמו ועל דברים שהוא עושה ועל משפטים שהוא אומר, היא לפעמים משום, שהילד ... להרגיש שלמות, בפעולות שאינן מושלמות. כי הילד, כאשר הוא נולד, הוא כמעט ולא סובל משום הפרעה נפשית / בעיית התנהגות. והילד מבחינתו, (כמעט) הכל מושלם. ואחכ הילד לומד מה טוב ומה רע. וההורים של הילדים, בתהליך חינוך הילד, מחנכים ... הוא זה שמקדם את האדם בחיים וגורם לו להשתפר כל הזמן. אבל מצד שני, הוא גם לפעמים גורם לאדם להתנהגות כפייתית וכיוב. שהאדם מתחיל להתנהג באובססיה לגבי איזה דבר, כאילו מתוך רצון שהדבר יהיה מושלם. כגון לדוגמה, ילד שחוזר על המשפטים שלו, פעם אחרי ... בהפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, היא על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההיגיון ואת השכל ואת החוכמה, שיש בהתנהגות שלו. כי פסיכיאטר / פסיכולוג שמאבחן את הילד, כמי שסובל מהפרעת התנהגות כפייתית של ילדים, הוא בעצם גורם לכך שהילד יחשוב שהפעולה שלו היא רק לא הגיונית. והוא גורם לילד לחשוב ... לילד, שגם טוב יחסי, הוא מספיק טוב. ובסיכומו של דבר. התמודדות עם פרפקציוניזם ילדים / ocd אצל ילדים / התנהגות כפייתית אצל ילדים, היא על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההתנהגות שלו. זא ראשית כל מוודאים שהוא מבין את השכל ואת ההיגיון שיש בביצוע אותה הפעולה פעם אחת. ומוודאים שהילד ... על עצמו, כדי להיות בטוח בעצמו. וגם אז מומלץ ללכת לטפל בביטחון העצמי של הילד באופן כללי, וממילא תיפטר ההתנהגות הטורדנית שלו. והדבר הטוב ביותר לעשות, זה לפנות לאיש מקצוע שמומחה בהבנת נפש האדם בכלל ונפש הילד בפרט. שהוא ... בדיוק עובר על הנפש של הילד שלהם. ולא לפנות לגורמים שונים ומשונים, שיאבחנו את הילד שלהם, כמי שסובל מהפרעות התנהגות כאלו ואחרות. אלא לפנות למישהו שבאמת מבין מה קורה בנפש של הילד. ושהוא יכול לעזור להורים ולילד, לחיות חיים ...
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את ... אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד ... להתמודד עם חייו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן ... את עצמו עם הפרעה נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש ... כלשהי והוא לא יודע איך להתמודד איתה ואז הוא מנסה להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, ... שהוא לא סופרמן שהוא לא יכול לעוף באוויר אז ככה בעצם הוא מרגיש פחות רע מכך שיש לו איזו התנהגות שמפריעה לו כי הוא אומר זה גנטי לא בשליטתי זה הרעיון. ש: או המאבחן עצמו לא מסוגל זאת אומרת ...
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD? מה זה ... ומה הם הסימפטומים שלו? הפרעה טורדנית כפייתית, או בשמה המוכר OCD, היא הפרעה נפשית בה האדם חווה מחשבות טורדניות והתנהגויות כפייתיות חוזרות ונשנות. הסימפטומים של OCD יכולים לכלול התנהגויות כמו שטיפת ידיים כפייתית, בדיקה חוזרת אם הדלת נעולה או צורך כפייתי בסדר וניקיון. אליעד כהן נותן דוגמה של אדם שמטרידה אותו המחשבה שהשולחן שלו לא מסודר במאה אחוז, או שאסור שיהיה שום לכלוך על הרצפה. כל התנהגות או מחשבה שחוזרת על עצמה בצורה אובססיבית יכולה להיות מוגדרת כ - OCD. למה יש לי OCD ומה יוצר ... אותו או מישהי שבעלה נפטר, מחפש פתרון או נחמה למצוקה שלו. כאשר האדם לא מוצא פתרון, הוא מתחיל לפתח התנהגות כפייתית או מחשבות אובססיביות כאמצעי להתמודד עם המצוקה. לדוגמה, אדם שחברתו עזבה אותו מרגיש בדיכאון, לא מוצא פתרון רגשי, ... שהיא לא מצליחה להתמודד איתו ישירות. איך נוצרת אמונה כפייתית והקשר שלה לאמונה באלוהים? אליעד כהן מדגיש קשר בין התנהגות OCD לבין יצירת אמונה חזקה שמחליפה את המצוקה. הוא משווה בין אמונה כפייתית (כמו שטיפת ידיים או ניקיון כפייתי) ... בגלל פרידה, אובדן או חרדה כלשהי, ברגע שימצא דרך יעילה להתמודד עם המצוקה הרגשית שלו, כבר לא יצטרך את ההתנהגות הכפייתית או את האובססיה כדי לברוח מהכאב. מה הנזק שברצון לוודאות מוחלטת וכיצד להגיע לתחושת שלמות אמיתית? אליעד כהן ... להגיע לשלמות פנימית אמיתית ולתחושת אושר יציבה. איך נוצרת הפרעה נפשית? למה אני סובל מ - OCD? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך נוצרת אמונה כפייתית? האם OCD יכול לעבור? למה רצון לשלמות גורם להפרעה? איך להתמודד עם OCD? Obsessive compulsive disorder, הפרעת סדר וניקיון, מחלת האנשים החכמים, שטיפת ידיים אובססיבית, שטיפת ידיים כפייתית, התנהגות כפייתית אובססיבית, להיות בטוח במאה אחוז, רוצה מאה אחוז, הרצון לשלמות, דיכאון ו OCD, מה יכול לגרום ל OCD? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, אימון אישי להצלחה, אימון אישי לילדים נוער והורים בתחום התנהגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5781 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 22:04:46 - wesi1