אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התורה ✔הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:23הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
מהם סוגי המידע שאליעד כהן מדבר עליהם?

אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של מידע שאפשר ללמוד ולהבין:
  • מידע פשוט

    - מידע שניתן להבין אותו מידית ללא צורך בהקדמות מוקדמות. לדוגמה, כאשר אומרים לילד "זה שולחן", "זה חתול", "זה אדום" - אין צורך בהקדמה או בהסברים מורכבים. כל אחד מסוגל להבין זאת באופן מיידי.
  • מידע מורכב

    - מידע שכדי להבין אותו חייבים קודם כל להבין מידע אחר, הקדמות מוקדמות. למשל, כדי להבין מושגים מורכבים כמו "פער בין רצוי למצוי", לא מספיק לדעת מה כל מילה אומרת בנפרד, אלא צריך להבין מושגים ותהליכים קודמים שעליהם בנוי המידע החדש.
מהי החשיבות של הקדמות בתהליך הלמידה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מדגיש כי הקדמות הן קריטיות להבנת מידע מורכב. הוא מסביר שכדי להבין רעיון מורכב באמת, ישנם רעיונות בסיסיים יותר שצריך ללמוד ולהפנים תחילה. אם נדלג על הקדמות אלו, לא ניתן יהיה להבין את הרעיונות המתקדמים יותר. הוא נותן כדוגמה שאם במהלך הרצאה משתמשים במונחים חדשים, המאזינים צריכים לדעת מראש למה מתכוונים במונחים האלה, אחרת לא יבינו את מה שנאמר בהמשך. למשל, אם נקרא לחתול בשם חדש - "יום עוזר" - לפני שהמאזין יוכל להבין משפטים שמשתמשים במונח "יום עוזר", הוא חייב להבין קודם שהכוונה היא לחתול.

למה אנשים מתקשים להבין רעיונות מורכבים לפי אליעד כהן?

לפי אליעד כהן, אנשים רבים מתקשים להבין רעיונות מורכבים כי הם מנסים לדלג ישירות לרעיון הסופי מבלי להכיר וללמוד את ההקדמות הנדרשות לכך. הוא מסביר שהבעיה אינה רק אי - הכרת מושגים או מילים, אלא חוסר היכרות והבנה עמוקה של רעיונות יסודיים הנחוצים כדי לתפוס את הרעיונות המורכבים יותר.

כיצד לדעת אם אני מתקדם בתהליך הלמידה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר שיש שני אופנים לבחון התקדמות בלמידה:
  • התקדמות יחסית

    - כאשר אתה לוקח מידע שקודם היה לך קשה להבין, וכעת הוא מובן לך מהר יותר, זו התקדמות. גם אם עדיין לא הגעת להבנה סופית, עצם העובדה שאתה מצליח להבין רעיונות במהירות ובקלות רבה יותר לעומת העבר, מראה שאתה מתקדם.
  • התקדמות מהותית

    - זו התקדמות לקראת הבנת רעיונות עמוקים יותר. לא מספיק רק שתבין את הרעיונות הראשוניים, המטרה האמיתית היא להגיע להבנה עמוקה יותר של המהות מאחורי הדברים, להבין את הסיבה העמוקה שבגללה הדברים קיימים או מתנהגים בצורה מסוימת.
האם יש טעם בלימוד אם לא מגיעים להבנה הסופית לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר שגם אם האדם לא מגיע להבנה הסופית או המוחלטת של הרעיונות, יש עדיין ערך לתהליך הלמידה וההתקדמות היחסית שלו. עצם ההבנה שיש הבנה מורכבת שדורשת הקדמות, מהווה התקדמות בפני עצמה. הוא טוען שבמקרים רבים, גם אם בסוף לא הגעת לתשובה הסופית או להבנה מוחלטת, עדיין קיים שינוי ביכולת שלך להבין רעיונות, וזהו תהליך משמעותי בפני עצמו.

מהי המשמעות של "להבין את כל ההקדמות שבעולם"?

אליעד כהן מסביר שישנם רעיונות עמוקים במיוחד, שעבורם נדרש להבין "את כל ההקדמות שבעולם". המשמעות היא שכדי להגיע להבנת רעיון מסוים ברמה הגבוהה ביותר, צריך להבין את כל מושגי היסוד האפשריים. לדוגמה, כדי להבין שאלות כמו "האם יש אלוהים?" או "האם יש לי בחירה חופשית?", נדרש להכיר לעומק מהו "יש", מהו "אין", מהו "זמן", מהו "מקום", ומה המשמעות העמוקה של מושגים אלו. כל הבנה כזו היא הקדמה להבנה מורכבת וגבוהה יותר.

למה אי אפשר ישר להגיע לתשובה הסופית ללא הקדמות?

אליעד כהן מדגיש כי התשובה הסופית לשאלות מורכבות נראית חסרת משמעות או לא מובנת אם לא למדנו קודם את כל ההקדמות הדרושות. הוא מסביר שלומר לך את התשובה הסופית בלי שהבנת קודם כל את מושגי היסוד, יהיה חסר תועלת, שכן אתה פשוט לא תבין. זה דומה למצב שבו אדם שלא למד מוזיקה ינסה להבין הרצאה מתקדמת על מוזיקה, הוא פשוט לא יצליח לתפוס את המשמעות של הדברים, לא משום שההרצאה עצמה אינה הגיונית, אלא משום שחסרה לו ההכנה המתאימה לכך.

מה אפשר ללמוד מהגישה של אליעד כהן?

מהגישה של אליעד כהן ניתן ללמוד שכדי להבין באמת כל רעיון מורכב, חייבים ללכת בתהליך הדרגתי, שלב אחר שלב, ולהכיר את כל ההקדמות הנדרשות להבנה. כמו כן, הוא מדגיש את החשיבות של תהליך למידה מתמשך, שבו כל שלב מהווה הכנה ושלב לקראת הרעיון הבא. ההתקדמות האמיתית היא ההבנה שאתה מתקדם, גם אם עדיין לא הגעת להבנה מוחלטת או סופית.
להבין אותו הקדמה מצליח להבין מוסיקה רעיונות סיבה הגבוהה ביותר משמעות הוכחה לקיומו של אלוהים הסברים הוכחות לכך שיש אלוהים איך להבין איך להבין רעיונות איך להבין רעיונות מורכבים אליעד אליעד כהן אני לא מבין רעיונות מורכבים אני מתקדם האם אני מתקדם הכל הקדמות הכל הקדמות אל המכוון הלימוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות הקדמות אל המכוון הקדמות להבנת רעיונות מורכבים התורה התורה שלי כולה הקדמות התקדמות התקדמות בלמידה יהדות תורה מצוות אלוהים כל ההקדמות שבעולם לא מבין רעיונות מורכבים להבין להבין רעיונות להבין רעיונות מורכבים לימוד לימוד אצל אליעד ללמוד ללמוד מאליעד למה אני לא מבין רעיונות מורכבים למידה מה הלימוד אצל אליעד כהן רעיונות רעיונות מורכבים תהליך תהליך למידה תהליכים תורה
מעמד הר סיני, מתן תורה, הוכחות אמיתות התורה, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, תורה מן השמים, חזרה בתשובה, לחזור בתשובה, הוכחות לאלוהים, נבואות התורה, משה רבנו
... הר סיני, מתן תורה, הוכחות אמיתות התורה, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, תורה מן השמים, חזרה בתשובה, לחזור בתשובה, הוכחות לאלוהים, נבואות התורה, משה רבנו מי נתן את התורה במעמד הר סיני? אליעד דן בשאלה מי נתן את התורה, האם זו אכן יצירה אלוהית או אולי יצירה אנושית מתוחכמת במיוחד. ... הפרק היא כיצד אפשר לדעת בוודאות שאלוהים נתן את התורה, ולא אדם שהמציא סיפור או תיאוריה מתוחכמת, מתוך שכל מוגבל או אפילו מתוך אינטרסים מסוימים. אליעד מסביר שמי שטוען כי התורה ניתנה מאלוהים נשען על שכל אנושי מוגבל, ולכן אינו יכול להיות בטוח ... אפשרות שהוא טועה. האם ניתן להוכיח בוודאות שהתורה ניתנה על ידי אלוהים? אליעד מדגים את הבעיה בכך שגם אם יבוא אליך ... הזו. האם נסים ונפלאות מוכיחים את אמיתות התורה? אליעד מבהיר שגם אם היו מתרחשים ניסים גלויים, כמו במעמד הר סיני ... בימות המשיח, זה עדיין לא הוכחה מוחלטת לאמיתות התורה. הוא מסביר כי אם עכשיו פתאום יתחיל אירוע על - טבעי לחלוטין, כמו ... רעמים, ואפילו קול אלוהי שאומר אני אלוהים, הנה התורה שלי, הוא עצמו לא היה משנה את תפיסתו. הסיבה היא שאירועים על - ... אם נניח שאלוהים אכן קיים והוא נתן לנו את התורה, עדיין קיימת האפשרות שהוא מטעה אותנו בכוונה, או שהמסרים שלו לא הובנו נכון על ידינו. מי שטוען שאלוהים כתב את התורה ושאלוהים לא יכול לטעות מסתמך על תפיסה אנושית מוגבלת, ולפיכך אינו ... הראשון. מה הפתרון שאליעד מציע לשאלת אמיתות התורה? אליעד מציע לאנשים לבדוק בעצמם את הדברים, מבלי להאמין לו או ... התבוננות, חקירה עצמית והבנה עצמית. מי נתן את התורה? האם התורה באמת מאלוהים? איך יודעים שאלוהים קיים? האם אפשר להוכיח את מעמד הר ...
שאלות לאלוהים, נעשה ונשמע, התורה כמשל, הוכחות למתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה מן השמים, בחירה חופשית, אמונה באלוהים, תורת הסוד, חוכמת הקבלה
שאלות לאלוהים, נעשה ונשמע, התורה כמשל, הוכחות למתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה מן השמים, בחירה חופשית, אמונה באלוהים, תורת הסוד, חוכמת הקבלה
... לאלוהים, נעשה ונשמע, התורה כמשל, הוכחות למתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? מי נתן את התורה? הוכחות לאמיתות התורה מן השמים, בחירה חופשית, אמונה באלוהים, תורת הסוד, חוכמת הקבלה אילו שאלות ... על ידי כך שהיו להם פירושים על גבי פירושים, והם לא באמת חקרו לעומק את השאלות המהותיות על המעמד עצמו. עוד אפשרות שמציע אליעד היא שהתורה עצמה אולי לא אירעה כפשוטה אלא כמשל בלבד, ולכן לא באמת היו שאלות. לדעתו, הדבר מעורר שאלות גדולות אף יותר - אם הכל משל, אז מה הערך של הסיפור כולו? ואם התורה אכן כפשוטה, מדוע אין התייחסות לשאלות בסיסיות כל כך מצד העם? האם התורה יכולה להיות משל בלבד? אליעד כהן מדגיש כי אפשר לפרש כל סיפור, כולל את התורה , כמשל ונמשל, אך הוא מציין כי יש בכך בעיה גדולה. לדבריו, אם התורה היא רק משל, אז מה ההבדל בין ספר התורה לבין כל ספר אחר בעולם, כמו כתבי דאעש או אפילו עיתון יומי? הוא מציג דוגמה ... של הבריאה. לטענתו, אפשר לעשות זאת לכל טקסט, וכך גם לספרי פנטזיה כמו הארי פוטר. אליעד מבהיר שהפרשנות הזו מחלישה את הטיעון לפיו התורה היא מיוחדת או קדושה, כי אם הכל משל בלבד - אז במה בדיוק התורה שונה מכל טקסט אחר שניתן לפרש כך? האם התורה נכתבה בידי אלוהים? אליעד דן גם בשאלת המקור של התורה. אם באמת התורה ניתנה בידי אלוהים, אז למה לא שואלים שאלות מהותיות על המקור שלה? לדוגמה, מדוע שנאמין שאלוהים נתן את התורה ולא מישהו אחר? הוא מדגיש שהטענה לפיה התורה ניתנה ישירות מאלוהים חייבת להיות מבוססת על תשובות לשאלות בסיסיות - מי נתן את התורה, מי כתב אותה בפועל, ומה ההוכחות לכך שהייתה התגלות אלוהית? אליעד מציע את האפשרות שהכל בא מאלוהים, לא רק התורה אלא כל דבר שקיים. לפי טיעון זה, גם ספרים אחרים נכתבו בידי אלוהים, וכך גם ... יש רגע שבו האדם באמת מחליט בעצמו? ואם האדם מחליט בעצמו בשבת, אז למה לא בשאר הימים? לסיכום, אליעד כהן מציג שאלות יסוד מהותיות על התורה, מעמד הר סיני, הוכחות לקיומו של אלוהים, פרשנויות של התורה, ובחירה חופשית. הוא מעודד חקירה יסודית של האמונות ומדגים כמה חשוב לשאול שאלות בסיסיות ולא להניח הנחות בלי לחקור לעומק. האם מעמד הר סיני קרה באמת? מי כתב את התורה? האם יש הוכחות לאמיתות התורה? מהי משמעות בחירה חופשית? האם אפשר לפרש את התורה כמשל בלבד? מה הסתירה בין הכל צפוי לרשות נתונה? האם יש שאלות לאלוהים שלא ...
התורה היהודית, הוכחות לאמיתות התורה, תורה מן השמים, חזרה בתשובה, מי כתב את התורה, סנפיר וקשקשת, נבואות התורה, הדת היהודית, חזרה בשאלה, אתאיסטים
התורה היהודית, הוכחות לאמיתות התורה, תורה מן השמים, חזרה בתשובה, מי כתב את התורה, סנפיר וקשקשת, נבואות התורה, הדת היהודית, חזרה בשאלה, אתאיסטים האם אפשר להוכיח שהתורה ניתנה מאלוהים? אליעד מסביר שיש אנשים הטוענים שיש הוכחה שהתורה היהודית היא תורה אלוהית, שניתנה מן השמיים ולא נכתבה על ידי בני אדם. הטענה המרכזית שהוא מנתח קשורה למה שנאמר בתורה על הדגים, לגבי סימני הטהרה של סנפיר וקשקשת. על פי הטענה הרווחת, התורה מצהירה באופן חד - משמעי שכל דג בעל קשקשת חייב להיות גם בעל סנפיר, ולא תמצא בעולם דג שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר. זה, לפי הטוענים, מוכיח שהתורה נכתבה על ידי ישות אלוהית בעלת ידע מוחלט, משום שאף אדם לא יכול היה לדעת או ... שבאוקיינוסים בכל העולם. אליעד מפרק את הטענה הזאת לפרטים ומראה את הבעייתיות שיש בה, תוך כדי מתן דוגמאות והסברים מפורטים: מהי הבעיה בטענה של הוכחת התורה מסנפיר וקשקשת? אליעד מסביר שהבעיה הראשונה בטענה הזאת היא שמניחים מראש שבתורה יש התחייבות מוחלטת שלא יימצא אף פעם דג עם סנפיר ללא קשקשת, או להיפך. ראשית כל, הוא מסביר שצריך לבדוק האם בכלל קיימת התחייבות כזו במפורש בטקסט של התורה. הוא אומר שיכול להיות שבתורה פשוט מתואר מצב או נאמר משהו כללי על סימני דגים כשרים, אבל לא התחייבות מוחלטת וחד משמעית לעתיד. לכן, ההוכחה הראשונה נפגעת כבר בשלב הזה. האם באמת לא נמצאו טעויות בהתחייבויות התורה? אליעד ממשיך להסביר שגם אם נניח שהתורה אכן התחייבה באופן מוחלט שאין יוצאים מן הכלל לגבי סימני הכשרות בדגים, עדיין הטענה אינה חזקה מספיק. הוא טוען שכן נמצאו בעבר דוגמאות לתופעות טבע אחרות שהתורה לכאורה התחייבה עליהן, ובסופו של דבר התגלה שהן לא נכונות. במקרים האלה, הדתיים אמרו שהתורה לא באמת התכוונה לזה באופן מילולי, אלא בצורה מטאפורית או חלקית. אם כך, אז גם התחייבות זו לגבי הדגים יכולה להיות מטאפורית או חלקית בלבד. כלומר, הוא מסביר שאם מגלים שיש טעות, תמיד אפשר לומר שהתורה לא התכוונה בצורה ברורה למקרה המסוים הזה, וכך הטענה מפסיקה להיות הוכחה ... הטענה, ואם מלכתחילה לא היה סביר למצוא כזה דג, אין בהתחייבות זו גדולה או ראיה מיוחדת. האם ידיעה מוקדמת מצביעה על אלוהות? אליעד מסביר שגם אם נניח שהתורה באמת ידעה דברים מראש שאף אדם לא יכול היה לדעת, זה עדיין לא מוכיח שהיא ניתנה ... ואומר שייתכן שהיה אדם מאוד חכם או מישהו שהגיע מהעתיד עם ידע מוקדם. לדוגמה, ייתכן שבעתיד תומצא מכונת זמן ומישהו יחזור לעבר עם ספר מדעי, וכך נכתבה התורה מתוך ידע עתידי. גם במקרה כזה אין הוכחה לאלוהות, אלא רק לידע יוצא דופן. לכן, הטענה הזו לבדה אינה מוכיחה שהתורה נכתבה על ידי אלוהים. גם אם אלוהים נתן את התורה, האם צריך להקשיב לה? אליעד מוסיף עוד נקודה מעניינת ואומר שגם אם נניח שאלוהים עצמו כתב את התורה, זה עדיין לא אומר שחייבים להקשיב או לבצע את דבריו. הוא מעלה את האפשרות שאפילו אם אלוהים כתב את הדברים, אולי בכלל הכוונה שלו הייתה שנעשה ההפך. אולי הוא רצה לבדוק אם נחשוב בעצמנו או לא. כלומר, גם במקרה שהוכח שהתורה היא אלוהית, עדיין אין מכאן חובה או הכרח ללכת לפי ההוראות הכתובות בה. מדוע אנשים מתעקשים לחפש הוכחות לאמיתות התורה? אליעד מדגיש שהשאלות האלה על הוכחות התורה מעניינות לא רק בהקשר דתי אלא באופן כללי, משום שהן מדגימות כיצד אנשים לוקחים ... יותר. בסיכומו של דבר, אליעד מציע לבחון את הטענות האלה בצורה ביקורתית ועניינית, ולא להיגרר למסקנות מופרזות או להאמין באופן עיוור להוכחות לכאורה של התורה, אלא לשאול שאלות ולהטיל ספק באופן מתמיד. האם התורה ניתנה מן השמיים? סנפיר וקשקשת הוכחה לתורה? מי כתב את התורה? האם יש טעויות בתורה? הוכחות לאמיתות התורה היהודית האם התורה מחייבת אותנו? ...
נבואות שהתגשמו, נבואות התורה, עשרת בני המן, מגילת אסתר, חג פורים, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות בתורה, נבואות התנך, הוכחות לאמיתות התורה, נבואות בתנך, מחזירים בתשובה, האם התורה אמת?
... שהתגשמו, נבואות התורה, עשרת בני המן, מגילת אסתר, חג פורים, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות בתורה, נבואות התנך, הוכחות לאמיתות התורה, נבואות בתנך, מחזירים בתשובה, האם התורה אמת? האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך, ובמיוחד אלה המופיעות במגילת אסתר, יכולות להוות הוכחה לאמיתות התורה. אליעד מתמקד בעיקר בניתוח הרמז שמצא בין עשרת בני המן במגילת אסתר לבין משפטי נירנברג. הוא מציין את המקרה ... בנבואה אלוהית. האם אפשר למצוא רמזים כאלה בכל ספר אחר? אליעד מסביר שגם אם אנו מוצאים רמזים או התאמות לכאורה בין טקסטים עתיקים לאירועים עתידיים, הדבר לא מהווה הוכחה שהתורה נכתבה על ידי כוח עליון. הוא מביא דוגמה מספר טלפונים: אם נשקול את כל המספרים האפשריים והחיבורים האפשריים בין ... אובייקטיבי ולא לאחר מעשה. האם דתיים משתמשים בטיעוני נבואות כדי להחזיר בתשובה? אליעד מציין כי לעיתים קרובות נעשה שימוש בנבואות ככלי להחזרה בתשובה. לדברי אליעד, אם התורה מצליחה לחזות אירועים עתידיים באופן מדויק, זה נתפס כהוכחה שהיא ניתנה מאלוהים. אך הוא מבקר גישה זו, שכן היא ... קשות, כמו ייאוש או חיפוש אחר משמעות בחיים. סיכום לסיכום, אליעד סבור כי הנבואות שהתממשו, כמו זו שקשורה במגילת אסתר ומשפטי נירנברג, אינן מהוות הוכחה חד משמעית לאמיתות התורה. מדובר ברמזים שניתן למצוא גם בספרים אחרים גדולים, ואין בהם ראיה לנבואה אלוהית. כל נבואה שכזו, אם היא באמת נבואה, צריכה לעמוד בקריטריונים מאוד מחמירים, ובסופו של דבר יש להבין שאמונה בנבואות אינה בהכרח הוכחה לנכונות דתית. נבואות שהתממשו הוכחות לאמיתות התורה מגילת אסתר ומשפטי נירנברג איך יודעים אם נבואה אמיתית? האם קיימת נבואה שמגשימה את עצמה? האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? הרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה, ובמיוחד התמקדה במקרה של עשרת בני המן במגילת אסתר ובמשפטי נירנברג. אליעד הציג לעומק את הטענה המפורסמת שניתן ... הוא הביא דוגמה מספר טלפונים או מכל טקסט אחר ארוך, שבו ניתן למצוא רמיזות רבות אם מחפשים מספיק זמן ובדרכים מגוונות. לכן, גם אם מוצאים רמזים לכאורה בתורה, זה לא מוכיח שהתורה נכתבה על ידי כוח עליון. האם נבואה שהתממשה מעידה בהכרח על כוח אלוהי? אליעד הדגיש שיש עוד אפשרויות להסביר איך ... מידע מוקדם או חישובים מדויקים, או אפילו אפשרות עתידית כלשהי של מסע בזמן שמאפשר לאדם לחזור אחורה עם ידע מוקדם על אירועים עתידיים. האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה? ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה המרכזית: האם נבואות התנך מוכיחות את אמיתות התורה, ובמיוחד התמקדה במקרה של עשרת בני המן במגילת אסתר ובמשפטי נירנברג. אליעד הציג לעומק את הטענה המפורסמת שניתן ... הוא הביא דוגמה מספר טלפונים או מכל טקסט אחר ארוך, שבו ניתן למצוא רמיזות רבות אם מחפשים מספיק זמן ובדרכים מגוונות. לכן, גם אם מוצאים רמזים לכאורה בתורה, זה לא מוכיח שהתורה נכתבה על ידי כוח עליון. האם נבואה שהתממשה מעידה בהכרח על כוח אלוהי? אליעד הדגיש שיש עוד אפשרויות להסביר איך ... אובייקטיבית ולאחר מעשה. כיצד דתיים משתמשים בטיעוני הנבואות כדי להחזיר בתשובה? אליעד הסביר שהטענה לגבי הנבואות משמשת לעיתים קרובות ככלי להחזרה בתשובה, בטענה שאם התורה מנבאת אירועים עתידיים באופן מוצלח, זה מוכיח שהיא ניתנה מאלוהים ולכן חובה לקיים את מצוותיה. הוא הסביר את ... ולמלא את החלל שנוצר בחיים. הוא הוסיף שאנשים לא נולדים מאמינים, אלא הופכים למאמינים בגלל חינוך או בעקבות משברים אישיים. לסיכום, האם הטענות לנבואות מוכיחות את אמיתות התורה? אליעד הגיע למסקנה שהטענות על נבואות, כמו הדוגמה של מגילת אסתר ומשפטי נירנברג, אינן מוכיחות את אמיתות התורה באופן חד - משמעי. לדבריו, קיימות אינספור אפשרויות אחרות המסבירות את אותן תופעות, ולכן אי אפשר לקבוע שהן מעידות דווקא על אמת דתית או כוח אלוהי. כל ניסיון להוכיח אמת דתית באמצעות נבואות חייב לעמוד בקריטריונים חמורים ביותר, שרובם לא מתקיימים במקרה של הטענות הנפוצות. האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה נבואות שהתגשמו מגילת אסתר ומשפטי נירנברג איך יודעים אם נבואה אמיתית? האם קיימת נבואה שמגשימה את עצמה? ...
ארנבת מעלה גירה, תורה ומדע, הארנבת והשפן, הוכחות לאמיתות התורה, האם התורה היא אמת? אמיתות התנך, אמיתות היהדות, הוכחות לאמת התורה, מדע ותורה, מעמד הר סיני, האם התורה אמת? חזרה בתשובה
... מעלה גירה, תורה ומדע, הארנבת והשפן, הוכחות לאמיתות התורה, האם התורה היא אמת? אמיתות התנך, אמיתות היהדות, הוכחות לאמת התורה, מדע ותורה, מעמד הר סיני, האם התורה אמת? חזרה בתשובה האם הארנבת באמת מעלה גירה כפי שכתוב בתורה? אליעד מציג מצב שבו אדם חילוני מנסה להפריך את אמיתות התורה בטענה כי התורה אינה נכונה מדעית, תוך התייחסות לדוגמה ספציפית - התורה מציינת שהארנבת מעלה גירה, בעוד שבמציאות הארנבת אינה מעלה גירה. האדם החילוני מחזיק בביתו ארנבת, רואה שהיא לא מעלה גירה, ופונה לרב באומרו: איך יכול להיות שבתורה כתוב שהארנבת מעלה גירה, כשבמציאות היא לא? האם זה לא מוכיח שהתורה שגויה? כיצד מתמודדים רבנים עם הסתירה בין התורה לחושים? אליעד מסביר כמה דרכים בהן רבנים מתמודדים עם הטענה הזאת. דרך אחת היא לומר: אם התורה אומרת שהארנבת מעלה גירה, היא מעלה גירה, והבעיה היא בחושים שלך או ביכולת התצפית שלך. כלומר, האדם החילוני כנראה לא רואה טוב או שהבדיקה שלו לא נכונה. זוהי תגובה נפוצה של מאמינים, השוללת מראש את האפשרות שהתורה טועה. אליעד ממשיך ואומר שהדרך הנכונה להתמודד עם תגובה כזו איננה להתווכח עם הרב על העובדות, אלא לומר לו בצורה מנומסת: אני מאמין שהתורה צודקת, ואני רק מבקש שתראה לי בפועל את העלאת הגירה הזו, כדי שאבין אותה לעומק. בכך, אותו אדם מחייב את הרב להראות לו את האמת בפועל ולא רק לטעון באופן מופשט שהתורה תמיד נכונה. האם אמונה בתורה מחייבת הטלת ספק בחושים? אליעד מצביע על נקודה מרכזית בדיון, והיא שאמונה מלאה בתורה עלולה להוביל לשלילת האמינות של החושים. אם התורה צודקת תמיד, אז כשקיימת סתירה בינה לבין החושים, המאמין חייב להניח שהחושים הם אלה שמטעים אותו. לכן, מי ... ספק בחושים, לפחות במקרים מסוימים. הוא ממשיך ומדגיש שאם המאמין מטיל ספק בחושים, הוא נכנס לבעיה לוגית חדשה: כל ההוכחות לאמיתות התורה מתבססות בעצמן על החושים. לדוגמה, הסיפור של מתן תורה במעמד הר סיני והנסים ביציאת מצרים, מבוססים על ... הוא נאלץ להגיד שהאמונה בתורה נמצאת מעל השכל, אך אז יש להסכים שהאמונה בתורה דורשת כפרה בלוגיקה עצמה. האם ניתן בכלל להוכיח שהתורה נכונה? אליעד טוען שאי אפשר להוכיח בוודאות מוחלטת שהתורה נכונה, לא דרך החושים ולא דרך השכל. החושים יכולים להטעות, והשכל נתקל בפרדוקסים. הרב תמיד יכול לומר שיש משהו מעבר להבנת האדם, וכי יש לקבל את התורה כעובדה ללא הסבר שכלי או חושי. אך אז נוצרת בעיה חדשה: מדוע דווקא לקבל את האמונה בתורה ולא להאמין לחושים או לשכל? אליעד ממליץ שלא לנסות להוכיח לרב שהתורה שגויה, אלא לנסות להראות לו שאין לו הוכחה שהתורה נכונה. במקום לטעון אני צודק ואתה טועה, כדאי לטעון אולי שנינו טועים, ואין לאף אחד מאיתנו הוכחה מוחלטת לנכונות העמדה שלו. טענה זו קשה יותר לסתירה, והיא מראה שגם הרב אינו יכול להוכיח באופן מוחלט את אמיתות התורה. מה קורה כאשר מאמינים אומרים ככה זה ללא סיבה? לבסוף, אליעד מדגיש את הנקודה האחרונה והמכרעת - כאשר הרב ... של הארנבת המעלה גירה כיצד אמונה מוחלטת בתורה ללא בדיקה חושית או שכלית מובילה לסתירות פנימיות ולהיעדר יכולת להוכיח את אמיתות התורה עצמה. האם ארנבת מעלה גירה? האם התורה נכונה? הוכחות מדעיות לתורה אמונה מול שכל האם החושים שלנו אמינים? איך מתמודדים עם סתירות בתורה? ...
דילוגי אותיות בתורה, צירופי אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים בתורה, צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, חוזרים בתשובה
... אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים בתורה, צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, ... במה שמכונה דילוגי אותיות בתורה, המכונים גם צופן התורה. הטענה הרווחת היא שבתוך טקסט התורה ניתן למצוא אירועים עתידיים שהיו לכאורה ... משמעותיים שהתרחשו בדורות האחרונים, ובכך מוכיחים שהתורה נכתבה על ידי ישות אלוהית שידעה את ... יכול באופן ידני לספור את האותיות בטקסט הארוך של התורה ולזהות דפוסים. באמצעות המחשב, מחפשים ... או המקור האלוהי שלו. האם דילוגי אותיות מוכיחים שהתורה אלוהית? אליעד מדגיש שגם אם נגלה בוודאות שספר מסוים (התורה או ספר אחר) יודע לנבא אירועים עתידיים, ... לו יכולת אנושית מפותחת מאוד שלא מוכרת לנו. מדוע התורה לא כותבת במפורש את העתיד? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת: אם אלוהים אכן כתב את התורה ורצה שנדע מה יקרה, מדוע הוא לא כתב את ... כתב אותם בדילוגים מסובכים? ההסבר שנותנים לכך הוא שהתורה כוללת מיליוני פרטים ועתידות, ולכן היה ... טוב ללא תלות חיצונית. במקום להתווכח איתו אם התורה נכונה או לא, צריך ללמד את האדם להרגיש ... משמעית, ולא ניתן להשתמש בכך כהוכחה שאלוהים כתב את התורה. השאלה החשובה באמת היא כיצד האדם יכול ... ובדתות. האם דילוגי אותיות אמיתיים? מי כתב את התורה? איך להשתחרר מתלות באמונה דתית? צופן התורה אמיתי? למה אנשים חוזרים בתשובה? האם יש ...
סנפיר וקשקשת, דג עם קשקשת ללא סנפיר, מי כתב את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, טענות של מחזירים בתשובה, מי ברא את העולם? שמירת מצוות, חזרה בתשובה, תורה ומדע, תורה מול מדע, נבואות התורה, תורה מהשמים
... וקשקשת, דג עם קשקשת ללא סנפיר, מי כתב את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, טענות של מחזירים בתשובה, מי ברא את העולם? שמירת מצוות, חזרה בתשובה, תורה ומדע, תורה מול מדע, נבואות התורה, תורה מהשמים האם הוכחת סנפיר וקשקשת מוכיחה שהתורה אמת? אליעד כהן מסביר על טענת הוכחת סנפיר וקשקשת לאמיתות התורה, שמובאת פעמים רבות על ידי מחזירים בתשובה. הטענה אומרת שכל דג שיש לו קשקשים בהכרח יש לו גם סנפירים, ולכן, לפי הטענה, מי שכתב את התורה ידע עובדה מדעית שלא היה אפשר לדעת בזמן שנכתבה, ומכאן שהתורה נכתבה על ידי בורא העולם. אליעד מדגיש כמה הנחות יסוד בטענה זו ומפריך אותן בהרחבה: מה באמת כתוב בתורה על דגים טהורים? בתורה (ויקרא יא, ט) נאמר שכל דג עם סנפיר ... היו כתובות תחזיות מדויקות שהתגשמו, זה עדיין לא היה מוכיח בוודאות שהתורה נכתבה על ידי אלוהים. זה יכול להוכיח רק שלמי שכתב את התורה הייתה יכולת או מידע מסוים. האם חזל ידעו דברים שאחרים לא ידעו בתקופתם? אליעד מסביר שאנשים רבים חושבים שחזל כתבו ידע נסתר שלא היה אפשר לדעת אותו בתקופתם. אך ... לילדיהם בנוגע לאלים ועבודת אלילים, למה שנאמין שהפעם, במקרה של התורה, דווקא לא הייתה טעות או הטעיה? איך נוצרו כל כך הרבה מחלוקות בהלכה אם הכל עבר במסורת מדויקת? אליעד כהן מדגיש שבעולם היהדות יש אינסוף מחלוקות על ההלכות. אם התורה נמסרה על ידי אלוהים בצורה ברורה ומדויקת, איך ייתכן שיש מחלוקות כל כך רבות בין רבנים, החל בתקופת חזל ועד היום? מדוע הרמבם כתב דברים שהיו שנויים במחלוקת כבר ... היכולת לחזות עתידות מוכיחה אלוהות? גם אילו הוכחנו בוודאות שכותב התורה הצליח לחזות דברים בעתיד, עדיין זה לא מוכיח שהוא בורא עולם. כפי שאליעד מסביר, אם קוף מצליח לנחש נכון מניות או תוצאות משחקי ספורט, זה לא הופך את הקוף לנביא או ... הידע המדעי בתורה איננו מדויק? אליעד מצביע על עובדה פשוטה נוספת: התורה אינה מכילה מידע מדעי אמיתי על כדור הארץ, על הגלקסיות ועל השמש. מדוע אין בתורה מידע מדויק על כוכבים או על מערכת השמש, שהיום ברור לנו שאינו נכון? מדוע המדע בתורה ... לו סנפיר. גם אם המשפט הזה היה כתוב במפורש, הוא לא מוכיח מי כתב את התורה. ידע מתקדם יכול להגיע ממקורות שונים, לאו דווקא מבורא עולם. המסורת היהודית מלאה במחלוקות וספקות, מה שמערער על אמינות ההעברה. אפילו אם התורה מכילה ידע נכון, אין זה מוכיח שהיא נכתבה על ידי אלוהים. אליעד מסכם ואומר שכל ההוכחות הללו, שנראות לכאורה מדעיות או לוגיות, למעשה מתפרקות תחת בדיקה מדוקדקת. כל ניסיון להוכיח את אמיתות התורה באמצעות מדע או נבואות הוא בסופו של דבר חסר בסיס אמיתי, כי הוא מתבסס על הנחות רבות מדי ולא ודאיות. האם סנפיר וקשקשת מוכיחים את אמיתות התורה? מי כתב את התורה? האם אפשר להוכיח שהתורה משמים? איך נוצרו מחלוקות בהלכה? האם התורה מתאימה למדע המודרני? ...
חוכמת חזל, אסטרונומיה, אומנות הויכוח, רטוריקה, מספר הכוכבים, הנחות יסוד, האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, האסטרונומיה של חזל, תורה ומדע, מדע או תורה, מי כתב את התורה? חלק 1
... חזל, אסטרונומיה, אומנות הויכוח, רטוריקה, מספר הכוכבים, הנחות יסוד, האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, האסטרונומיה של חזל, תורה ומדע, מדע או תורה, מי כתב את התורה? חלק 1 איך בודקים הנחות יסוד של טקסט מסוים? אליעד כהן מסביר שכאשר קוראים טקסט מסוים, לפני שבודקים אם הוא נכון או לא, חשוב לבדוק קודם כל את הנחות היסוד שלו. לדוגמה, כאשר מישהו טוען יש הרבה הוכחות בסרט שהתורה אמת, הנחת היסוד הראשונה היא שקיים בכלל סרט כזה. הנחת יסוד נוספת היא שיש דבר כזה הוכחות ושאפשר בכלל להוכיח דברים. מעבר לכך, אליעד מחדד נקודה חשובה: הטענה שהתורה היא אמת מכילה בעצמה הנחת יסוד שהתורה קיימת, ושהמונח אמת ברור ומוסכם על כולם. בנוסף, צריך להבחין בין התורה לבין הפירושים של התורה. גם אם הוכח שהתורה אמת, זה לא מוכיח שפירוש מסוים של התורה הוא אמת. ייתכן שהתורה עצמה אמת, אבל פירוש ספציפי שלה אינו אמת. האם הוכחות שהוצגו בסרט מוכיחות באמת שהתורה נכונה? אליעד כהן מפרק את הטענה שיש הרבה הוכחות בסרט שהתורה היא אמת. לדבריו, קודם כל, אפילו אם יש הרבה הוכחות שמשהו הוא אמת, זה לא בהכרח הופך את הדבר לאמת מוחלטת, כי ייתכן שיש גם הוכחות נגדיות. לדוגמה, אם מישהו ... ששתי ההוכחות חלקיות או לא מוחלטות. באותה דרך, יכול להיות מצב שבו יש הוכחות שהתורה אמת, אך במקביל קיימות גם הוכחות נגדיות. לכן, גם אם יש הרבה הוכחות שהתורה אמת, עדיין לא בטוח שהתורה אמת באופן מוחלט ומוכרח. האם חזל חזו את מספר הכוכבים בצורה מדויקת? אליעד מתייחס לטענה שלפיה חזל ידעו מראש שיש מיליארדי כוכבים בשמיים, בעוד כל האחרים ... היא הנחת יסוד לא מוכחת. אולי היו אנשים אחרים שכן חשבו שיש מיליארדי כוכבים, והתורה לא חידשה בכך דבר. לא ניתן להוכיח שלא היה מקור קדום אחר שכתב על מיליארדי הכוכבים, ושהתורה רק העתיקה ממנו. עצם הידיעה הזאת אינה בהכרח מעידה על מקור אלוהי. לא ברור בכלל שהתורה באמת מציגה מספר מדויק של כוכבים. פעמים רבות מספרים כאלו מופיעים בתורה שבעל פה, שאותה כתבו בני אדם. אם בני אדם כתבו זאת, זה לא מוכיח שהמקור הוא אלוהי. בנוסף, אם מדובר במספר בערך ולא מדויק, גם אז לא מדובר בהכרח בהוכחה לאלוהיות של התורה. האם גילוי מדעי מאוחר מוכיח שהתורה ניתנה מאלוהים? אליעד מסביר כי גם אם באמת חזל או התורה חזו משהו שהמדענים גילו מאוחר יותר, זה עדיין לא בהכרח מוכיח שאלוהים נתן את התורה. יכול להיות שהייתה לחזל טכנולוגיה או ידע קדום שאבד עם הזמן, אולי חישובים מתמטיים או אמצעי אחר שלא מוכר לנו כיום. העובדה שאנו לא יודעים איך הם ידעו זאת לא ... מתקדמת, לא כי אלוהים דיבר איתם. למה קשה להוכיח שלא היה ידע קדום יותר מהתורה? אליעד מבהיר כי אחת הבעיות המרכזיות בהוכחות מסוג זה היא אי - היכולת להוכיח בצורה לוגית שאנשים אחרים לא ידעו את אותו הדבר לפני התורה. ייתכן שספר או מקור קדום כבר הכיל את המידע הזה, והתורה פשוט השתמשה בו. כמו כן, ייתכן שהיו אנשים שלא ידועים לנו כיום שחשבו אחרת ממה שהרוב חשב באותה תקופה. לכן, הטענה שחזל ידעו ראשונים איננה מוכחת, מכיוון שאי ... המיליארדים שהם טוענים שקיימים. לכן, הסתמכות על מדע מודרני בתור הוכחה לאלוהיות התורה היא רעועה, כי היא מניחה שהמדע הנוכחי הוא מוחלט ובלתי משתנה. כיצד נכון לתרגל זיהוי הנחות יסוד בחיי היומיום? לבסוף, אליעד כהן מציע דרך פרקטית לתרגול זיהוי ... בכל טענה שמוצגת לו, ולנתח אותה בצורה ביקורתית ויעילה. האם יש הוכחות לאמיתות התורה? כיצד לזהות הנחות יסוד בטענות? האם חזל ידעו אסטרונומיה? האם גילוי מדעי מוכיח את נכונות התורה? מי באמת כתב את התורה? האם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה , מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם למה אלוהים נתן את התורה ויצר את העולם? כדי להבין לעומק מדוע אלוהים נתן את התורה וברא את העולם, יש להבחין בין שני סוגי אלוהים שהוזכרו בהרצאה של אליעד כהן. הראשון הוא האלוהים היהודי, שהדת מתארת כי ברא ... היהודי, שהוא בעצם מקור כל ההתרחשויות ביקום, כולל מתן תורה, ללא יוצא מהכלל. אליעד כהן מדגיש שכאשר שואלים מדוע אלוהים נתן את התורה, הכוונה היא לא רק לאלוהים שנתן את התורה במובן הדתי, אלא לאותו אלוהים ראשוני שמנהל את הכל כל הזמן. אם אלוהים באמת אחראי להכל, כולל המחשבות והמעשים של האדם, יוצא ... הרצונות וההחלטות של בני האדם הם בעצם ביטויים של אלוהים עצמו, ולכן מבחינה אובייקטיבית האדם כלל לא קיים כישות עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא מניחה שיש לאדם בחירה חופשית, ומעודדת את המחשבה שאלוהים יכול לעשות טוב ורע. אליעד כהן מסביר שזוהי למעשה כפירה באלוהים, כי לפי האמת האלוהית, אלוהים אחראי להכל ועושה רק טוב. התורה טוענת שאם האדם לא יעשה טוב הוא ייענש, ואם יעשה טוב - יקבל שכר. הרעיון שאלוהים ייתן רע למישהו מנוגד למהות האלוהית, ובכך התורה עצמה הופכת לכפירה. אליעד כהן מבהיר שכפירה זו התחילה כבר ברגע שאלוהים ברא את העולם, לפני נתינת התורה. עצם קיומו של עולם ושל תחושת בחירה חופשית אצל האדם מהווה כפירה באחדות האלוהית. אלוהים עצמו ברא לאדם תחושת בחירה והפרדה, לפני שניתנה התורה בכלל. האדם כבר הרגיש נפרד מאלוהים, כבר חווה מקום וזמן, ולכן נתינת התורה היא רק המשך לאותו מצב של הפרדה וכפירה ראשונית שהייתה קיימת כבר קודם לכן. מה הקשר בין השאלה למה נתן אלוהים את התורה לשאלה למה נברא העולם? אליעד כהן מדגיש שהשאלה מדוע נתן אלוהים את התורה אינה באמת שאלה עצמאית, אלא חלק משאלה גדולה יותר - למה אלוהים בכלל ברא את העולם? נתינת התורה היא ביטוי נוסף לאותה פעולה של בריאת העולם, פעולה של הפרדה שיצרה אשליה של בחירה. התשובה לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם ... אלוהים לא זקוק לשום דבר מאף אחד, הוא פשוט פועל לפי רצונו החופשי ללא שום סיבה חיצונית. מדוע אלוהים יצר לאדם ניסיון באמצעות התורה והמצוות? ברמת הסבר פשוטה יותר, אליעד כהן מתייחס לטיעון הדתי, לפיו אלוהים נתן לאדם ניסיון. לפי תפיסה זו, אלוהים ברא רע ... מצב שבו האדם מתגבר על יצר הרע, וכתוצאה מכך מקבל שכר. אבל אליעד מבהיר שהרעיון של ניסיון הוא ניסיון עמוק יותר - אלוהים נתן את התורה כדי לחשוף מי באמת יודע את האמת ומי רק מאמין באופן שטחי. התורה היא בעצם מלכודת, מבחן לחשוף את השקרנים - אלו שרק מאמינים באלוהים, אך אינם באמת יודעים שכל המציאות מתהווה על ידי אלוהים ... ניסים אחרים. מבחינתו, כל אירוע הוא שווה ערך לחלוטין, בין אם מדובר בזבוב שעף ובין אם מדובר בברקים ורעמים מהר סיני. אליעד מתאר שהתורה היא למעשה עונש לאלו שמאמינים בה מתוך כפירה באלוהים האמיתי. העונש הוא עצם המחשבה שיש משהו שצריך לעשות, שיש טוב ורע, שיש ... או שאלה. ברמת ההבנה הגבוהה ביותר אין באמת מתן תורה ואין עולם ואין אדם שנפרד מאלוהים. כל השאלות, כולל השאלה למה אלוהים נתן את התורה, נובעות מאשליית הפרדה וזמן, שהן תוצר של תפיסת האדם עצמו, ולא מהאמת האובייקטיבית המוחלטת. בסופו של דבר, אליעד מסכם שאלוהים נתן את התורה ויצר את העולם רק כדי לבדוק האם האדם יוכל לראות מעבר להפרדה ולהגיע לאחדות האמיתית, או שיישאר תקוע באשליה ובנפרדות. למה אלוהים נתן את התורה? האם יש בחירה חופשית? מהי מטרת בריאת העולם? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי כפירה באלוהים? האם התורה היא עונש? ...
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
... למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות האם ניתן להוכיח את אמיתות התורה באמצעות עדויות היסטוריות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המורכב של הוכחות לאמיתות התורה, ומתייחס באופן מפורט למושגים כמו מתן תורה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? ושמירת מצוות. אחת השאלות המרכזיות שהוא מציג היא: איך ניתן לדעת בוודאות שאירוע היסטורי, כמו מתן תורה, אכן התרחש? ... שזה אמיתי? איך נוצרו המחלוקות בפרשנות התורה אם הכל עבר איש מפי איש? אליעד כהן מתייחס גם לנקודת המחלוקות בפרשנות התורה. הוא טוען שהעובדה שיש מחלוקות רבות בתורה היא הוכחה לכך שהתיעוד לא באמת עבר באופן מוחלט ומדויק מדור לדור. אם באמת כל ... האם אפשר להיות בטוח בוודאות באמיתות התורה? לקראת סיום, אליעד מדגיש שגם אם יש תיעוד כלשהו, אי אפשר להיות בטוח ב - 100% שהכל נכון. הוא מדגיש שהאדם חייב להחליט ... היה אירוע היסטורי? איך מוכיחים את אמיתות התורה? מי כתב את התורה? האם אפשר להוכיח את מעמד הר סיני? למה אנשים מאמינים בתורה? איך נוצרו מחלוקות ביהדות? האם חייבים לשמור מצוות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הלימוד של אליעד כהן, הכל הקדמות אל המכוון, התורה שלי כולה הקדמות, התקדמות בלמידה, האם אני מתקדם? איך להבין רעיונות מורכבים? כל ההקדמות שבעולם, למה אני לא מבין רעיונות מורכבים? תהליך למידה, הקדמות להבנת רעיונות מורכבים, ללמוד מאליעד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התורה, איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התורה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, אימון אישי לילדים, מאמן אישי לנוער בנושא התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 10:42:52 - wesi1