🖨חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד איזה דבר, שלב ראשון על המורה לנסות להבין, מה בעצם הוא מלמד את התלמיד, מלבד את הידע עצמו. כי הידע עצמו כידע, הוא ברובו, לא מעניין בעולם הממשי. ובפרט, לא את התלמיד בחייו האישיים כרגע. ועל המורה לנסות להתבונן היטב ולנסות להבין מול עצמו, מה בעצם הוא מלמד את התלמידים, מעבר לידע ולמידע הטכני עצמו.
ואחרי שהמורה מבין את מה שהוא מלמד, דהיינו, אחרי שהמורה מבין, שהוא לא מעביר כאן ידע יבש ומשעמם, אלא הוא עושה כאן משהו אחר לגמרי. שהוא, להקנות לילדים שכל כלשהו, שבאמצעותו הם יהיו יכולים לחיות טוב יותר, עכשיו, יותר קל למורה, גם להתעניין באופן אישי במה שהוא מלמד, וגם לגרום לתלמידים, להתעניין בחומר הנלמד.
והעיקר המרכזי הוא, שהמורה צריך להפסיק להסתכל על מה שהוא מלמד, כעל מידע יבש שלא מעניין אף אחד, או שהוא מעניין רק יחידי סגולה, אלא הוא בעצם מלמד כאן משהו אחר, משהו מעבר, משהו שנותן לאדם תועלת ממשית בחייו.
ואחרי שהמורה מבין את כל זה, והמורה באמת מתייחס למה שהוא מלמד, לא כאל דרך לעשות שטיפת מוח במידע מיותר, למוחם של התלמידים שלא יכולים להתנגד לו, אלא כדרך של לעזור לתלמידים, לרכוש כישורים אמיתיים כדי לחיות טוב יותר, עכשיו מגיע השלב הבא.
והוא, שעל המורה לנסות לראות ולהבין, כיצד המידע שאותו הוא מלמד, כיצד הוא שימושי בחיי היום יום של התלמידים. ואם נחזור לדוגמה, לעניין של הכלל במתמטיקה, שאומר, שכל פעולה שמבצעים על צד אחד של המשוואה, מבצעים אותה גם על הצד השני, הרי שבשלב הראשון, על המורה לנסות להבין בעצמו, את המשמעות לחיים של הכלל המתמטי הזה.
ועכשיו, על המורה לנסות להתבונן, כיצד התלמידים, בחיים האישיים שלהם, כיצד השימוש בחוק הזה, בא לידי ביטוי אצלם. ועל המורה לנסות להבין אל מול עצמו, כיצד זה שהתלמידים יבינו טוב יותר, את הסיבה שבגללה הכלל המתמטי הזה, הוא כפי מה שהוא, כיצד זה ישפר את צורת המחשבה שלהם, ואת החיים האישיים שלהם.
וכיו"ב לדוגמה, לגבי לימודי ההיסטוריה. שעל המורה, בשלב הראשון לנסות להבין, את המוסר השכל שאפשר ללמוד מהאירוע ההיסטורי. ולאחר מכן, על המורה לנסות להבין, מהי בעצם מהות התהליך החברתי, שהתרחש באותו אירוע ההיסטורי. ועל המורה, לנסות למצוא דוגמה, לאירוע בחיי התלמידים, שהתלמידים יכולים ללמוד מהאירוע ההיסטורי, לחיים האישיים שלהם.
וכיו"ב, בכל שאר התחומים. שהדגש המרכזי הוא, שעל המורה לנסות להבין, כיצד הלימוד של התלמידים, את החומר שהוא רוצה ללמד אותם, כיצד זה יכול בצורה כלשהי, לעזור להם בחיים האישיים שלהם, בשלב הזה של החיים שלהם, לפי הרצונות שיש לתלמידים, בשלב הזה של החיים שלהם.
ואחרי שהמורה מתחיל להתייחס לעצמו, לא כאל מישהו שמעביר מידע, אלא כאל מישהו שמלמד משהו, בעל משמעות אמיתית לחיים. ואחרי שהמורה מבין, כיצד גם התלמידים יכולים בחיים האישיים שלהם, להיתרם מכך שהם לומדים את המקצוע שאותו הוא מלמד. מכאן, הדרך לגרום לתלמיד לאהוב את הלימודים, היא די קצרה.
כי עכשיו, על המורה לנסות ללמד את התלמידים, כיצד לשפר את החיים שלהם, באמצעות חומר הלימודים, שאותו הוא ילמד אותם. ואם התלמיד יבין בצורה פשוטה, כיצד באמת הדבר שאותו הוא לומד, כיצד זה מביא לו תועלת מעשית בחיים שלו, הרי שממילא, הילד שהוא מאוד אוהב ללמוד מטבעו, ממילא, הוא יתעניין בלימודים.
ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנ"ל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיו"ב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין את זה כלפי חוץ, גם אם זה באופן בלתי מודע. וממילא, גם הילד, לא מתעניין בחומר הנלמד.
והפתרון לבעיית חינוך הילדים, היא בכך, שהמורים עצמם יעברו שינוי פנימי. ושהמורה, לא יסתכל על עצמו, כעל מי שמעביר מידע טכני יבש חסר תועלת. אלא, כעל מישהו שמלמד את התלמיד שכל כלשהו. שבאמצעותו, הוא יכול לחיות טוב יותר.
והדבר הזה, דורש מהמורה עצמו, להיות יותר בעל מודעות עצמית אישית. כי המורה עצמו, צריך להתבונן על המידע שאותו הוא מלמד. והמורה עצמו, לא מספיק שהוא יחליט שהוא מפסיק להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע טכני. אלא, הוא באמת צריך להתחבר רגשית ושכלית, לדבר שאותו הוא מלמד.
והמורה עצמו, שרוצה שהתלמידים שלו יתעניינו במה שהוא מלמד, קודם כל, הוא עצמו חייב להתעניין בכל פעם מחדש, במה שהוא מלמד. אחרת, הוא לא שונה מרובוט מדבר, שמדבר דברים חסרי כל עניין. כי הרי הדברים האלו, לא מעניינים, אפילו לא אותו עצמו.
ועל המורה לעבור שינוי פנימי עם עצמו, ולנסות להבין, מה בעצם...
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקריתאני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקריתאני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית מהי הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית? הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית היא מצב חמור שבו האדם מרגיש שהאני שלו נמחק, הזהות שלו נעלמה, הרגשות והרצונות שלו אבדו, ואין לו חשק או רצון לשום דבר. מדובר בהפרעה קשה שמשפיעה עמוקות על חייו של האדם, גורמת לו להרגיש חסר משמעות, מנותק מעצמו ומהמציאות, והוא חווה סבל עצום ... בחיים ובקיום עצמו. לרוב, שתי הסיבות הללו פועלות יחד, והאדם מוחק את עצמו גם מרגש וגם משכל. איך מתבטאת ההפרעה של מחיקת האני? אדם שסובל מהפרעת מחיקת האני חווה תסמינים כמו: תחושת ניתוק מעצמו - אין לו תחושה ברורה של זהות או רצון. דיכאון קיצוני ... האדם לומד לשחזר רצונות חדשים או ישנים, ובונה מחדש את האני שלו. האם ניתן להגיע למצב טוב יותר לאחר ההפרעה? כן. אדם שעבר את התהליך יכול להגיע למצב טוב אף יותר מהמצב הראשוני שלו, משום שהוא למד לראות את ... שבזמנים קשים הוא מסוגל לעבור לנקודת מבט רחבה יותר ולסבול פחות. כך הוא חי חיים טובים יותר מאשר לפני ההפרעה. לסיכום, מה חשוב להבין לגבי הפרעת מחיקת האני? חשוב להבין שהבעיה אינה בלתי פתירה. יש לה פתרון, והוא שילוב בין ההבנה הרגשית וההתמודדות עם כאב, ... והמשמעות האמיתית של הזהות והאני. אם עושים זאת, אפשר לשוב לחיים תקינים ואפילו משופרים. אחדות שקרית מחיקת הזהות העצמית הפרעת אישיות נדירה ניתוק רגשי הבדל בין טוב לרע האני שלי נמחק טיפול בהפרעות נפשיות הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית - תופעה והפתרון הפרעה נפשית קשה ונפוצה היא מחיקת הזהות העצמית של האדם, כלומר, מצבים בהם אדם מאבד את תחושת האני שלו, את ... שקרית ביטול הרצון נפרדות ואחדות הבדל בין טוב ורע טיפול בהפרעות נפשיות אני לא יודע מה אני רוצה מעצמי, הפרעה נפשית נדירה, הפרעה נפשית מוזרה, הפרעה נפשית קיצונית, הפרעה נפשית מורכבת, הפרעה נפשית קשה, מחלת נפש נדירה, מחלת נפש מוזרה, מחלת נפש קיצונית, מחלת נפש מורכבת, מחלת נפש קשה, הפרעת אישיות נדירה, הפרעת אישיות מוזרה, הפרעת אישיות קיצונית, הפרעת אישיות מורכבת, הפרעת אישיות קשה, מחיקת הרצון, הרצון שלי נמחק, אין לי רצון, נמחק לי הרצון, אני לא יודע מי הרצון שלי, איבדתי את הרצון שלי, איבדתי את עצמי, איבדתי את האני של עצמי, הפרעת זהות מנותקת, טיפול במחלות נפש, הפרעת אישיות בעקבות טראומה, אני לא מזהה את עצמי, הפרעת אישיות מרובת פנים, מרגיש ניתוק מעצמי, מרגישה ניתוק מעצמי, אני מרגיש מחוק, אני מרגיש מחוקה, אני מרגיש מנותק, אני מרגישה מנותקת, אני לא מרגיש את עצמי, אני לא מרגישה את עצמי, תחושת ניתוק מהחיים, תחושת ניתוק מהמציאות, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעת אישיות גבולית, הפרעת אישיות די סוציאלית, ניתוק מהמציאות, הפרעת אישיות בעקבות חיפוש האמת, הפרעת אישיות בעקבות לימוד תורה, הפרעת אישיות בעקבות לימוד קבלה, הפרעת אישיות בעקבות לימוד ברסלב, הפרעת אישיות בעקבות הטלת ספק, ארבעה שנכנסו לפרדס, 4 נכנסו ... החופשית שלי, אין לי בחירה חופשית, מרגיש שאין לי בחירה חופשית, הפרעות נפשיות ואמונה באלוהים, אחדות שקרית והפרעות נפשיות, הפרעה נפשית מוכללת, הפרעת אישיות מוכללת, הפרעת אחדות שקרית, הפרעה נפשית בעקבות חיפוש האמת, הפרעה נפשית בעקבות לימוד תורה, הפרעה נפשית בעקבות לימוד קבלה, הפרעה נפשית בעקבות לימוד ברסלב, הפרעה נפשית בעקבות הטלת ספק, הרגשת ניתוק מהמציאות, מחיקת הרגשות, הרגש שלי נמחק, אין לי רגש, נמחק לי הרגש, אני ... זהות עצמית, נמחקה לי הזהות העצמית, אני לא יודע מה הזהות העצמית שלי, איבדתי את הזהות העצמית שלי, סיבות להפרעה נפשית, סיבות להפרעת אישיות, סיבות לסכיזופרניה, סיבות למחלות נפשיות, סיבות להפרעות אישיות, סיבות לפיצול אישיות, איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת הפרעת אישיות? איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרות מחלות נפשיות? איך נוצרות הפרעות אישיות? איך נוצר פיצול ...
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריהמחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריהמחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה מהו האתגר האמיתי בטיפול בהפרעות נפשיות קשות? ההרצאה מתארת את הדרך בה ניתן להעריך את המומחיות של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, כמו פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ואת הדרך בה ניתן להתמודד עם הפרעות נפשיות קשות ביותר. אליעד כהן מציע מבחן אמיתי לבחון אם אדם אכן מומחה בתחום - אתגר הטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות קשות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכופתיה והפרעות אישיות קשות. המבחן האמיתי עבור מומחה בנפש האדם, טוען אליעד, הוא היכולת לטפל במטופל שסובל ממחשבות והזיות שלא ניתנות ... לבדוק אם אדם אכן מבין בנפש האדם לעומק, יש להציג לו את האתגר הגדול ביותר - טיפול באדם הסובל מההפרעה הנפשית הקשה ביותר. אם אדם טוען שהוא המומחה ביותר בתחום, הוא צריך להתמודד עם אנשים שמחשבותיהם והזיותיהם אינן הגיוניות ... כזה ולהחזיר אותו למצב נורמלי, זהו מבחן למומחיותו האמיתית. למה טיפול במצבים קשים כל כך חשוב? הסיבה לכך שטיפול בהפרעות נפשיות קשות נחשב לאתגר הכי קשה בתחום בריאות הנפש היא שבני אדם אלו אינם משתמשים בהיגיון רגיל. כאשר אדם ... המשוגע, מבלי להיסחף לתוך המחשבות או ההזיות שהוא עובר, הוא אתגר עצום שמצריך מומחיות אמיתית. האם באמת ניתן לטפל בהפרעות נפשיות קשות? אליעד טוען כי כן, יש דרך לעזור גם לאנשים שנמצאים במצב קשה מאוד מבחינה נפשית. מדובר לא ... את המחשבות של המטופל ולכן לא מצליחים להעניק לו את העזרה שהוא זקוק לה. האם באמת יש פתרון לכל הפרעה נפשית? לסיום, אליעד מציין כי כל הפרעה נפשית ניתנת לטיפול, אם כי לא מדובר בפתרון קסם. עם זאת, אם יש למטפל הבנה עמוקה של כל שורשי המחשבה וההפרעות הנפשיות, יש סיכוי אמיתי לשנות את מצבו של המטופל ולחזור איתו למצב נורמלי. איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? טיפול לפסיכיאטרים הפרעות נפשיות והבנתן לעומק שיטות טיפול בחולי נפש קשים איך אפשר לבדוק אם מישהו באמת הכי חכם בתחומו? שאלה: מה ... תשובה: ההצעה היא לבחון אותם מול האתגר הקשה ביותר בנפש האדם, שהוא לטפל באנשים המשוגעים ביותר, או באלה עם ההפרעות הנפשיות הכי קשות: סכיזופרניה, פרנויה, פסיכופתיה, הפרעת אישיות גבולית, פרנואידית, שמיעת קולות ועוד. אם אותו מומחה מסוגל להתמודד עם הבן אדם שחווה מחשבות הכי לא הגיוניות, ... שהוא תרנגול? תשובה: ההסבר אומר שאדם שמחפש את האמת עד הסוף מוכרח לחקור את כל האפשרויות המחשבתיות, כולל כל הפרעות הנפש המוכרות והלא מוכרות. עליו לומר לעצמו: אולי באמת אני תרנגול, אולי באמת רודפים אחריי, אולי יש זאבים שאינני רואה, אולי אני חייזר או לא קיים, ואולי האצבע שלי היא ישות נפרדת שמחליטה לבדה. רק כשבודקים לעומק כל הפרעת אישיות וכל שיגעון אפשרי, מגיעים לבירור אם הוא נכון או לא. מה קורה אם בודקים את כל השיגעונות ונשארים ... לגמרי? תשובה: לפי הטקסט, התשובה היא כן, בתנאי שיש למטפל הבנה עמוקה ואמיתית של כל שורשי המחשבה ושל כל הפרעות הנפש. לא מדובר בפתרון מהיר וקסום. מדובר בדרך שדורשת הבנה מקיפה והיצמדות לאמת. נטען שזו דרך אפשרית וניתן להגיע ... אמת? תשובה: המשמעות היא שאדם שחוקר את האמת לעומק לא פוסל על הסף אף רעיון. הוא מבין שאם קיימת הפרעת אישיות שבה מישהו בטוח שהוא תרנגול, צריך לבדוק אולי זה נכון. אם מישהו טוען שמתוך העין שלו קופצת צפרדע, ... כך נוצרות התובנות העמוקות המאפשרות סיוע למקרי הקיצון הקשים ביותר. מה כדאי לזכור לגבי שיפור בריאות הנפש וההתמודדות עם הפרעות? שאלה: אם כן, מה המסר הסופי למי שרוצה להבין איך להתמודד עם הפרעות נפש, שיגעונות, דיכאון, חרדות ועוד? תשובה: המסר הוא שכל הפרעה נפשית ניתנת לטיפול, גם אם נחשבת החמורה ביותר. אבל כדי לעשות זאת באמת, יש צורך בהבנה עמוקה והיצמדות לאמת. ... ידע תיאורטי, אלא תהליך שבו החכם עצמו עבר והתמודד עם כל הרעיונות, ככה הוא מבין ומחוסן מפני אותם שיגעונות. הפרעות נפשיות והבנתן לעומק שיטות טיפול בחולי נפש קשים הסיפור על ההינדיק ורבי נחמן משמעות של חיפוש האמת עד הקצה איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? מחלת הרדיפה, רודפים אחרי, חושב שאני המשיח, ריבוי אישיות, דה פרסונליזציה, יחסי מטופל מטפל, יחסי מטפל מטופל, השפעת ... מטופלים של אליעד כהן, טיפול אצל אליעד כהן, מהי שיטת הטיפול של אליעד כהן? אבחון פסיכיאטרי, אבחון פסיכולוגי, אבחון הפרעות נפשיות, מה ההגדרה של חולה נפש? מה ההגדרה של משוגע? מה הופך משוגע למשוגע? חיפוש האמת ושיגעון, להשתגע בחיפוש ... בעולם לטיפול בכל מחלות הנפש ולטיפול בכל ההפרעות הנפשיות? מי יכול לפתור כל מחלה נפשית? מי יכול לרפא כל הפרעה נפשית? איך אליעד כהן כל כך חכם? מאיפה השכל של אליעד כהן? פסיכולוגיה, מי הכי מומחה בעולם? מומחה עולמי ... עולמי לנפש האדם, מחלות נפש קשות, הפרעות נפשיות קשות, פיצול אישיות, שיגעון גדלות, תרופות למחלות נפש, תרופות להפרעות נפשיות, הפרעה נפשית גבולית, הפרעות נפשיות אצל ילדים, הפרעה נפשית אצל מבוגרים, התפתחות הפרעה נפשית, הזיות, פרנויות, סכיזופרניה, הפרעה נפשית פסיכוטית, הפרעה נפשית קלה, הפרעה נפשית קשה, הפרעות נפשיות נפוצות, הפרעות נפשיות מוזרות, הפרעות נפשיות אישיות, גורמים להפרעות נפשיות, הפרעות נפשיות וגאונות, הפרעה נפשית דו קוטבית, הפרעה נפשית דרכי טיפול, הפרעה נפשית מאניה דיפרסיה, הפרעות נפשיות והתנהגותיות, הפרעות נפשיות ומיניות, הפרעות נפשיות והתנהגותיות כתוצאה משימוש בחומרים פסיכואקטיביים, איזה הפרעות נפשיות יש? הפרעה נפשית כפייתית, הפרעות נפשיות נדירות, הפרעות נפשיות פסיכוטיות, הפרעה נפשית פרנואידית, מחלת נפש גבולית, מחלות נפש אצל ילדים, מחלת נפש אצל מבוגרים, התפתחות מחלת נפש, מחלת נפש פסיכוטית, ... יש? מחלת נפש כפייתית, מחלות נפש נדירות, מחלות נפש פסיכוטיות, מחלת נפש פרנואידית, איך לטפל במחלות נפש? איך לרפא הפרעת אישיות גבולית?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...