ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?... שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך? איך להגיע לשלמות שכלית ולהיות יותר חכם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו מבוסס על תורה נג מתוך ליקוטי מוהרן חלק א, שעוסקת בחמישה דברים שמבדילים ... סמלית. להוליד פירושו להוציא מהכוח אל הפועל, לממש פוטנציאל, להיות יצירתי, למצוא משמעות, ולהשפיע. כשאדם מגיע לשלמות דעת, כלומר, מממש את כל הפוטנציאל השכלי שלו, הוא מסוגל להוליד דברים במציאות. לפי רבי נחמן, ההולדה תלויה בהא, כלומר, בדעת. זו היכולת להשתמש בשכל בצורה מלאה ולהוציא את הפוטנציאל השכלי אל הפועל. מהם שלושת הדברים המרחיבים את דעת האדם? אליעד כהן מציין שלושה דברים שמרחיבים את דעת האדם, על פי רבי נחמן: אישה נאה: מסמל חומר ממוזג בצורה מאוזנת, ראוי לקבל שכל ולהביא לידי ביטוי את הפוטנציאל השכלי. דירה נאה: מסמלת את היראה, רצינות, כבוד כלפי הידע והרצינות בהתייחסות לדברים. כלים נאים: הם תלמידים הגונים. כלומר, אנשים שאתה מלמד אותם, והם שואלים שאלות, מתנגדים, ומאלצים אותך לחדד את שכלך. הסברו של אליעד לכך הוא ששלושת הדברים האלה, ובמיוחד האתגר שהתלמידים ההגונים מציבים בפניך, עוזרים לך לממש את הפוטנציאל השכלי באופן מלא ולהגיע לדרגת ההבנה הגבוהה ביותר האפשרית. אליעד מדגיש כי הדרך להיות חכם יותר היא לחפש כל הזמן את מי שמתנגד לך, ומאלץ אותך להסביר בצורה הכי מדויקת. ... יוצרת התפתחות שכלית אמיתית ומאפשרת לאדם להשיג שלמות בדעתו. איך לפתח את השכל? חמישה הבדלים בין דעת האדם לאלוהים מה זה תלמיד הגון? איך לממש את הפוטנציאל השכלי? מדוע לא לחסום טרולים בפייסבוק? איך להגיע לשלמות הדעת? ...