אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
וכאן אסביר, על 2 דרכים איך אפשרי להיעזר בי וללמוד ממני. ואסביר האם באמת צריך ללמוד ממני או שאפשרי להסתדר לבד ועוד.

כשאדם מבקש ממני יעוץ וסיוע, עליו להבין שהוא צריך להבין שיש לו 2 אפשרויות לקבל ממני עזרה והוא צריך לבחור באחת משתי האפשרויות האלו. ולכל אפשרות יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. וכמובן שאפשר גם את שתי האפשרויות ביחד, אבל צריך לבחור באיזה מינון כל אחת מהאפשרויות.

ואסביר: בעיקרון כאשר בן אדם מתייעץ איתי על איזה נושא ומבקש עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא לשאול אותי שאלה, לדוגמה "איך להתמודד עם פרידה" "איך להיגמל מהתמכרות" "איזה עסק להקים" וכל כיו"ב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא רוצה שאני "אגלה" לו את התשובה ואומר לו מה אני חושב ומה דעתי שהוא צריך לעשות כדי להשיג מטרה כזו או אחרת. זאת אפשרות אחת. דהיינו, האדם רוצה דגים לאכול.

והאפשרות השניה היא, שהוא רוצה שאני אלמד אותו לדוג. דהיינו, שהוא רוצה שאני אלמד אותו איך לחשוב ואיך למצוא תשובה לשאלה שהוא שואל. ואיך לנתח את הסיטואציה שהוא רוצה לנתח. כאשר המיקוד יהיה לא במה הפתרון לבעיה שהוא ניצב בפניה, אלא ב איך לנתח את הבעיה שהוא ניצב בפניה.

כי כאשר בן אדם שואל אותי שאלה כלשהי, אז ברור שבדרך כלל אני אשאל אותו שאלות כלשהן, כדי להגדיר יותר טוב את מה שהוא רוצה. אבל לאחר מכן, אם אותו אדם רוצה עזרה מהירה וסיוע מהיר, אז הוא ישר ישמע ממני את דעתי, מה לדעתי הוא צריך לעשות כדי להתמודד עם הבעיה שהוא רוצה להתמודד איתה.

ובפועל, אני לוקח את המידע מהאדם, עושה לו אנליזות וחישובים כאלו ואחרים, ועל בסיס זה אני נותן לו תשובה לשאלה שלו.

ומי שמבקש עזרה, צריך לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי.

והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות דעתי, מה עליו לעשות, ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שיש לו, ולמה כדאי לו לעשות כך או אחרת, ומה כנראה יקרה אם הוא יעשה כך או אחרת וכולי וכולי.

והיתרון המרכזי הוא, שהאדם מקבל תשובות במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר.

אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם פחות לומד לחשוב לבד עם עצמו, להבין בעצמו איך לנתח את הבעיות שלו. כי הבעיות במהותן חוזרות על עצמן ודרכי הפתרון לבעיות השונות, די זהים. וצורת הניתוח של בעיות, די זהה אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי.

ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר קשה, יותר מסורבלת, יותר ארוכה, יותר מתסבכת, יותר מסחררת, שהיא הדרך שבה האדם לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן.

וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה לשאלה שלו, ושלא אכפת לו מה התשובה לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את השאלה שלו.

ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה והקצרה, כך האדם לומד יותר מהר ללמוד ללכת לבד. כי הפוקוס זה להעביר את המאמץ המחשבתי אל האדם עצמו, שילמד לחשוב באופן עצמאי.

ומה החיסרון של האפשרות השניה? החיסרון הוא, שהאדם יכול לצאת יותר מבולבל, האדם יכול לצאת עם יותר ספקות מאשר קודם, האדם אולי לא יקבל תשובה לשאלה שלו ואולי יהיו לו עוד יותר שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי.

אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או שמישהו אחר ירים בשבילך את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד.

ובאופן כללי אני אומר, שהרצון לנתח נכון את השאלה, יותר מאשר למצוא תשובה לשאלה, הוא חשוב ביותר באופן כללי. הרצון להבין את האמת לגבי השאלה, בלי קשר לרצון למצוא תשובה לשאלה, הוא קריטי ביותר, כאשר כן רוצים למצוא תשובה לשאלה. וזה כמובן נושא אחר.

ובהקשר של לקבל ממני יעוץ, כמובן שהאדם יכול לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל הוא גם רוצה לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה לשאלה.

ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה ללמוד איך לחשוב באופן עצמאי, למה בעצם שהוא ירצה בכלל להתייעץ איתי על משהו ולמה שהאדם לא ישב עם עצמו ושילמד לחשוב לבד באופן עצמאי?

והתשובה היא: שכל מה שאני יכול ללמד מישהו, כל דבר שכזה האדם יכול גם ללמוד לבד, בלעדי מתוך עצמו בלבד. למעט דברים שקשורים לניסיון ושאינם תלויים בשכל. לדוגמה, אני לא יכול ללמוד לבד סינית, בלי סיני שילמד אותי סינית. כי מדובר כאן על משהו שתלוי בזיכרון, בדמיון, בניסיון, ולא מדובר על משהו שתלוי בשכל ובהיגיון. לדעת ששולחן בסינית קוראים לזה X, זה לא משהו של שכל אלא של ניסיון.

ולכן את הניסיון שיש לי, לא כל אחד יכול ללמוד לבד. וגם אני לא יכול לדעת עם השכל שלי, את כל הניסיון שיש לדוגמה לרופא עיניים מומחה וכולי וכולי.

אבל ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לנתח דברים, ללמוד להסיק מסקנות, ללמוד לפתח את השכל, את כל זה, כל אחד יכול ללמוד לבד מעצמו, בלי שום סיוע חיצוני כלשהו של מישהו כלשהו.

אז מה ההבדל בין אדם שמנסה ללמוד ולפתח את השכל באופן עצמאי, לבין אדם שלדוגמה בוחר ללמוד איתי לפתח את השכל שלו?

והתשובה היא, שמצד האמת האדם יכול ללמוד הכל לבד. אלא שאם האדם ינסה ללמוד לבד להרים משקל כבד, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שתוך כדי תהליך הלמידה הוא ייפצע וינסה להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיו"ב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי.

במובן שכאשר האדם לומד לחשוב לבד, יש כאן המון תהליכים. וצריכים לדעת לעשות אותם בצורה נכונה ומדורגת לפי רמת קושי. ומי שיקפוץ מהר מידי רחוק מידי, עלול להיתקע להתייאש ולפרוש.

או לדוגמה בן אדם שינסה ללמוד להמציא מכשיר חשמלי, באופן עצמאי. תאורטית ועקרונית זה אפשרי. אבל זה מגדיל את הסיכוי, לכך שהוא יתחשמל בדרך...

לדוגמה העניין של למצוא הנחות יסוד, ברמת העיקרון כל דבר אפשרי לפרק אותו, עד לרמה של מי אמר שיש הבדל בין יש לאין, ולהטיל ספק בחושים וכולי וכולי. אבל כאשר אדם לומד לחשוב, הוא לא צריך לרוץ הרחק מידי, אלא הוא צריך בתור התחלה ללמוד לזהות, באיזה הנחות יסוד להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק. מה כן אפשרי להניח כעובדה ומה להגדיר את זה כפירוש.

כי אם לא, אז האדם עשוי להגדיר את הכל כפירוש. שזה נכון במובן מסוים, שהכל זה רק פירוש. אבל זה למתקדמים של המתקדמים. ומי שיתחיל שם, להגדיר את הכל כפירוש, הוא תוך שניה ילך לאיבוד. וצריכים לדעת בהתחלה, מה להגדיר כפירוש ומה להגדיר כעובדה. ויש רמות של עובדה ופירוש וכולי.

ולדוגמה הנושא של ניתוח סיבתיות, שצריך לנתח 4 שאלות, את הסיבה, את התוצאה, את הקשר בין הסיבה לתוצאה ובין התוצאה לסיבה. אבל צריכים לדעת מאיפה להתחיל להתמקד, כדי לא ללכת לאיבוד.

וכאשר בן אדם מנסה לאתר הנחות יסוד של רעיון, הוא צריך לדעת איך לסדר את הנחות היסוד בסדר נכון. ועד היכן לפרק את הנחות היסוד ומה לא להגדיר כהנחת יסוד, אלא לקבל את זה כאמת מוחלטת שאינה הנחת יסוד.

וכאשר לומדים לחשוב לבד ובאופן עצמאי, מאוד קל ללכת לאיבוד ולהתייאש. או לחשוב שאתה חכם, למרות שאתה בדרך לבית המשוגעים. והמון אנשים משתגעים ומתחרפנים, כי הם מנסים להיות חכמים, מנסים להטיל ספק, מטילים ספק בצורה לא נכונה, מטילים ספק באופן חלקי, מטילים ספק במשהו שהוא מחויב ולא מטילים ספק במשהו אחר שהוא אפשרי. ואז האדם הולך לאיבוד, מתחרפן וכולי.

ולכל אדם יש גם הטיות קוגניטיביות במקביל לזה שהוא מחפש את האמת לבד. ובכל דבר יש סם חיים וסם המוות. וההטיות הקוגניטיביות של האדם, והפחדים שלו וכולי, מטים את המוח של האדם לחפש את האמת. והאדם מחפש את האמת, באמצעות השכל של עצמו, שהוא עצמו לא מספיק מכויל.

וזה מגדיל את הסיכוי שהאדם ישתבש וכולי. ואם האדם במקרה גם צורך סמים תוך כדי, ואם האדם גם לומד במקביל קבלה / תורת הנסתר / רעיון כזה או אחר, הוא עשוי לעשות מיקס שלם וכאוס שלם בתוך המוח של עצמו וללכת לאיבוד.

ולכן אני חוזר שוב, מצד האמת, לפתח את השכל במאה אחוז, בצורה מושלמת, כל אחד יכול לבד במאה אחוז. אבל זה מגדיל באופן די גבוה את הסיכוי לכך שהאדם יישבר ויתייאש. ולכן כאשר האדם עושה את זה עם הכוונה שלי לצורך העניין, אז זה מגדיל את הסיכוי שהוא יתקדם בלי להתייאש.

כי אני מסביר לו, איך לנתח דברים ובמה כן להטיל ספק ובמה לא להטיל ספק וכולי. כאשר כמובן שבעתיד האדם יצטרך באופן עצמי, להטיל ספק גם בכל מה שהוא למד ממני והוא יצטרך לבדוק עם האמת של עצמו, את הכל כולל הכל בלי שום הטיה חיצונית כלשהי. אבל בהתחלה, זה נותן לאדם איזה בסיס ואיזה כיוון מחשבתי להתקדם ולא לעשות לעצמו כאב ראש, שלא מחויב לעבור אותו בהתחלה.

וכמובן אני אוסיף, שללמוד ממני איך לחשוב בהיגיון, זה הכל בהנחה שאני יודע לחשוב בהיגיון ושאני יודע ללמד לחשוב בהיגיון. וגם זאת הנחת יסוד וכולי. אבל בטוח נכון, שאני מלמד את האדם לחשוב בצורה מסוימת. האם היא חשיבה הגיונית או לא, זאת שאלה אחרת.

לסיכום: כשאדם שואל אותי שאלה, הוא יכול או לבחור לרצות לקבל תשובה כמה שיותר מהר לשאלה שלו, על בסיס דעתי וכולי, או לבחור ללמוד ממני איך לחשוב ואיך לנתח את המצב שלו, בלי קשר למה התשובה לשאלה שלו ולמתי שהוא יקבל תשובה לשאלה שלו.

בנוסף, בן אדם יכול לפתח את השכל לבד, בלי שום סיוע כלשהו, אבל ידע של מישהו אחר, לא בהכרח שאפשרי להשיג באופן עצמאי. החיסרון בלנסות לפתח את השכל לבד, הוא בכך שזה מגדיל את הסיכוי שהאדם יעשה את זה בצורה לא נכונה, יפצע נפשית ויפרוש לבית המשוגעים וכולי.
הרמת חפצים כבדים בצורה נכונה רוחניות למחוק מישהו מהראש דוגמה פתרון לשאלה הרמה לא נכונה של חפצים כבדים ההבדל להפוך עובדה לפירוש הרמת משא להבין מה הבעיה איך לחשוב 2 דרכים לקבל יעוץ 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן 2 שיטות 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן eip איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסיק מסקנות איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד איך ללמוד מאליעד כהן איך למצוא איך למצוא תשובות איך למצוא תשובות לשאלות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לקבל איך לקבל יעוץ איך לקבל יעוץ מאליעד כהן איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן אפשר ללמוד ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן דרכים לקבל יעוץ דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן האם כדאי ללמוד מאליעד כהן האם לקבל האם לקבל יעוץ מאליעד כהן הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היגיון המלצה המלצה על אליעד כהן המלצות הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יועץ יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעוץ כדאי ללמוד מאליעד כהן כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לבד להבדיל להבדיל בין עובדה לפירוש להיות יותר חכם להסיק מסקנות להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב לבד באופן עצמאי ללמוד ללמוד איך ללמוד איך להסיק מסקנות ללמוד איך למצוא תשובות ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות ללמוד לחשוב ללמוד לחשוב בהיגיון ללמוד לפתח את השכל ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד למה ללמוד מאליעד למה ללמוד מאליעד כהן למידה למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל יעוץ לקבל יעוץ מאליעד כהן לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה אפשר ללמוד מאליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מורה רוחני מורים רוחניים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מסקנה מסקנות מצא את ההבדלים עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים עצמאות עצמאי עצמאיים עצמאים פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרשנות או עובדה קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן רוחני רוחניות רמות של עובדה רמות של עובדה ופירוש שאלה שאלות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן שיטות שיטות ללמוד מאליעד כהן שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלות תלות במורה תלות במורה רוחני תלותיות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה תשובות תשובות לשאלות
מוות / חיים / תכלית החיים - מהן המסקנות ממפגש עם אדם מת?
... לחיות טוב באמת = ליהנות מכל רגע בשלמות. ליהנות מכל רגע בשלמות = ליהנות מהרובד הפנימי ביותר של המציאות, הרובד הנצחי שלעולם לא ימות. כל דבר שהוא זמני, הרי שהוא אינו התכלית. כל דבר שהוא תלוי בדבר כלשהו, הרי שהוא אינו התכלית. חבל להשקיע מאמץ להשיג דבר שאינו נצחי. הדבר הנצחי היחיד הוא הדבר הפנימי ביותר בתוך התודעה של האדם, הדבר שאינו מת לעולם. ... מוות = מציאות אחרת זהה לחלוטין לזו של החיים. מצד המהות עצמה של המציאות, כל מציאות באשר היא זהה לכל מציאות אחרת. התכלית של החיים היא ההתחברות למהות האמיתית ולטוב האמיתי של המציאות שאינו תלוי בצורה החיצונית שלה. אם הטוב של האדם נובע מדברים זמניים שאינם נצחיים, הרי שהוא עדיין לא חי טוב באמת. יחד עם זאת, אם האדם מחובר לרובד הבסיסי ביותר והפנימי ...
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
...לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר להבין כך או אחרת. כאשר המילה אולי מחלישה עוד יותר את העוצמה של ההוכחה. כי זה רק אולי, אך לא וודאי. או לדוגמה לפי מה שאתה אומר, אתה מסיק מכך, שכך או אחרת. כאשר האתה מסיק מכך, גם זה מחליש את העוצמה של ההוכחה, כי זה הופך אותה להוכחה סובייקטיבית של הטוען, אך לא להוכחה אוניברסאלית של השומעים. או לדוגמה: לפי מה שאתה אומר, אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. כאשר בעצם כאן יש תוספת גם של המילה טוען, שהופכת את ההוכחה...
מניפולציה סיבתית - איך לעשות מניפולציה, באמצעות חיבור סיבתי שגוי, בין טענות שהן אכן נכונות? איך להציג משפטים שהם אמת, ולחבר אותם למסקנה שגויה? איך לשתול מחשבה? איך לשכנע מישהו? איך לנצח בויכוח, באמצעות חיבור לוגי סיבתי שגוי, בין רעיונות נכונים? קשר סיבתי שגוי
...יסכים גם לו. אבל הוא שונה מהרעיון הזה, בכך שהוא מחדד את הנושא, שלפעמים כל הרעיונות שמוצגים, הם אכן אמת לגמרי. אבל רק מילה אחת שנדחפה בחיבור שבין המשפטים האלו, היא לא בהכרח האמת. מילה שמייצגת סיבתיות. כגון: בגלל ש כאשר רק ולכן למרות וכיוב, מילים שמבטאות קשר סיבתי כלשהו בין שני רעיונות. כאשר יכול להיות שהרעיונות עצמם הם אכן אמת. אבל המסקנה הלוגית שמוסקת מהם, היא לא בהכרח אמת. לדוגמה, נניח שרוצים לשכנע את הילד לעשות שיעורים. אז אומרים לו שני רעיונות...
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
... השנייה חייבת להיות שגויה באופן מוחלט. כדי לקבוע האם יש סתירה, יש לוודא שהטענות מתייחסות לאותו זמן, אותו מקום ואותה משמעות מדויקת. לדוגמה, אם אדם אחד אומר יש שולחן בחדר ואחר אומר אין שולחן בחדר, הסתירה תלויה בכך ששני האנשים מתכוונים לאותו חדר, באותו זמן ובאותו המובן בדיוק. אליעד מסביר שייתכן מצב שבו שני אנשים חושבים שהם חולקים טענות מנוגדות, אך למעשה הטענות אינן סותרות. ...
חשיבה לוגית, איך להוכיח שדרך מסוימת עובדת? איך מוכיחים הוכחה? איך להוכיח שרק ואך ורק? הכנה לפסיכומטרי, כללי היסק לוגיקה, נביעה לוגית, כללי היסק תחשיב הפסוקים, תהליך לוגי, הנמקה, איך לנמק טענה? הסקת מסקנות, הוכחת הוכחות, לחשוב נכון
חשיבה לוגית, איך להוכיח שדרך מסוימת עובדת? איך מוכיחים הוכחה? איך להוכיח שרק ואך ורק? הכנה לפסיכומטרי, כללי היסק לוגיקה, נביעה לוגית, כללי היסק תחשיב הפסוקים, תהליך לוגי, הנמקה, איך לנמק טענה? הסקת מסקנות, הוכחת הוכחות, לחשוב נכון
...יש לבדוק האם הדרך המדוברת אכן מגיעה לירושלים. יש לבדוק האם כל דרך אחרת שתיבחר אכן לא מגיעה לירושלים. אם נצליח להוכיח רק את הדבר השני (ששאר הדרכים לא מגיעות לירושלים), עדיין לא הוכחנו שהדרך שבחרנו אכן מגיעה לירושלים. כלומר, הטענה רק הדרך הזאת עובדת היא טענה מורכבת שחובה להוכיח בה את שני החלקים - שאותה דרך עובדת, ושהאחרות לא. האם אפשר לוותר על הוכחת הדרך עצמה? התשובה של אליעד כהן ברורה: אי אפשר לוותר על ההוכחה של הדרך עצמה. גם אם אנחנו בטוחים לחלוטין...
ספקות ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי, תהליכי הסקת מסקנות
ספקות ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי, תהליכי הסקת מסקנות
... ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי, תהליכי הסקת מסקנות איך להתמודד עם ספקות באמצעות חשיבה ... מידע לוגי ומידע אקראי אליעד מסביר את ההבדל בין מידע לוגי למידע אקראי: - מידע לוגי הוא כזה שניתן להגיע אליו על ידי חשיבה או הוכחה עצמאית, מבלי להסתמך על ידע חיצוני. לדוגמה, אם מישהו מאחר לעבודה כל יום, אז הוא לא תמיד מגיע בזמן - זו הסקה לוגית. - מידע אקראי הוא מידע שמוסכם על ידי החברה או תלוי במוסכמות שאינן ניתנות להסבר לוגי ישיר, כמו המילה הסינית לשולחן. אין דרך לוגית להסיק את המידע הזה רק מתוך עצמך. מה לעשות כשאי אפשר לדעת מה נכון? כאשר אנו לא יכולים לדעת ... מהי האמת, ניתן להסתפק בכך שנדע אם מה שאנחנו חושבים עומד בקריטריונים לוגיים. אם אין סתירה לוגית בהשערה שלנו, אז ייתכן שהיא נכונה. איך לפתח חשיבה לוגית? חשיבה לוגית היא היכולת להסיק מסקנות נכונות מתוך מידע נתון, גם אם מדובר במידע מוגבל. כדי לפתח חשיבה לוגית, אליעד מציע ללמוד על מושגים כמו הסקה לוגית, ניתוח סיבתיות והוכחות. כלים אלה מסייעים לנו לנתח מחשבות ולשאול את עצמנו: האם מה שאני חושב עומד בהיגיון או לא? חשיבה ... לשלול אפשרויות לא לוגיות, זה יקרב אותנו לתשובה נכונה, גם אם זו לא תשובה שמתקבלת בצורה לוגית. לסיכום כדי להתמודד עם ספקות, עלינו לפתח את החשיבה הלוגית שלנו, לבדוק כל מחשבה בצורה מדוקדקת, ולהבין מתי נדרש מידע אקראי ומתי אפשר להסתמך על הסקה לוגית. דרך זו עשויה להקטין את הספקות ולקרב אותנו למענה נכון לשאלות שמעסיקות אותנו. מה בטוח נכון איך להתמודד עם ספקות חשיבה לוגית ניתוח סיבתיות פיתוח חשיבה איך להסיק מסקנות איך לצאת מספק למה לפעמים לא ניתן לדעת מה נכון? יש מקרים שבהם אדם מתמודד עם שאלה או התלבטות לגבי מה נכון לעשות, או כיצד לפרש סיטואציה. ... חשיבה פנימית. לדוגמה, השאלה איך קוראים בסינית לשולחן? או למה מישהו אמר בוקר טוב? איננה בהכרח ברת - הוכחה לוגית. היא יכולה להיות תלויה במידע חיצוני שאינו נובע מחוק או הסבר לוגי. מה עושים כשאי אפשר לדעת מה נכון באופן לוגי? לפעמים, התשובה שאנחנו מחפשים שייכת לתחום האקראי, ולכן לא משנה כמה נתאמץ לחשוב ... קרה, מה באמת הסיבה לדברים) לבין השאלה הפרקטית יותר: האם מה שאני חושב כרגע יכול להיות נכון מבחינה לוגית? השאלה השנייה אפשרית לבדיקה עצמאית בכל רגע, גם בלי להגיע לוודאות מוחלטת של מה באמת האמת. כיצד חשיבה לוגית עוזרת לצמצם ספקות? חשיבה לוגית מאפשרת לנתח אם רעיון מסוים או פירוש מסוים סותר את עצמו, או ... נותרות פחות אפשרויות, ודרכים נוספות (כמו בירור חיצוני, בדיקה עם אדם נוסף, או איסוף נתונים) עשויות להביא לגילוי האמת האקראית. איך לפתח חשיבה לוגית ולהשתמש בה בשאלות מעשיות? חשיבה לוגית מתבטאת ביכולת להסיק מסקנות נכונות משורה של נתונים, בלי קשר לידע חיצוני על העולם. לדוגמה, איך קוראים לי? איננו מידע לוגי טהור, אלא מידע שלתוכו נכנס מרכיב אקראי (השם ניתן באופן שרירותי). אבל אם מישהו שואל האם אני תמיד מגיע בזמן לעבודה? ישנה דרך לוגית לענות, על סמך עובדות של הגעה בפועל. מי שרוצה לפתח חשיבה לוגית, יכול ללמוד על מושגים כמו ניתוח סיבתיות, הסקה לוגית, דרכי הוכחה ועוד. ברגע שיש יותר מודעות וכלים לוגיים, אפשר לבחון כל מחשבה בשאלה: האם היא עומדת בכללי ההיגיון, ... המידע בדרך אחרת. אי אפשר לדעת מראש האם האמת לגמרי בלתי נגישה, או שפשוט לא הגענו אליה עדיין. לכן, מומלץ ללמוד כלים לוגיים, לעבוד על פיתוח חשיבה הסקתית, ולבדוק האם יש מקורות חיצוניים שעשויים להרחיב את הידע ולהקטין ספקות. בסופו של דבר, כאשר אדם רוצה להבין מה נכון לעשות או איך לפרש מצב מסוים, חשוב שיבדיל בין ... בין החשיבה לבין חוקי ההיגיון, ולנסות לצמצם את הפערים בכל דרך אפשרית. מה בטוח נכון איך להתמודד עם ספקות חשיבה לוגית ניתוח סיבתיות פיתוח חשיבה איך להסיק מסקנות איך לצאת מספק ...
מיזולוגיה, עיוותי חשיבה לא הגיונית, למה מישהו לא חושב בהיגיון? איך נוצרת חשיבה מעוותת? איך נוצרת הפרעת אישיות? למה מישהו חושב בצורה לא הגיונית? הסקת מסקנות מוטעות, למה מישהו מפחד לחשוב בהיגיון? טיפול בהפרעה נפשית
מיזולוגיה, עיוותי חשיבה לא הגיונית, למה מישהו לא חושב בהיגיון? איך נוצרת חשיבה מעוותת? איך נוצרת הפרעת אישיות? למה מישהו חושב בצורה לא הגיונית? הסקת מסקנות מוטעות, למה מישהו מפחד לחשוב בהיגיון? טיפול בהפרעה נפשית
... או עיוותי חשיבה. אליעד כהן מסביר שישנן שתי סיבות עיקריות לכך שאדם אינו חושב בהיגיון: הסיבה הראשונה היא חוסר ידע או חוסר יכולת לחשוב בצורה הגיונית. האדם פשוט לא למד איך לחשוב בהיגיון. במצב כזה, הפתרון המתבקש הוא פשוט ללמד אותו את ... לחשוב בצורה לא הגיונית רק כי אין לו כלים מתאימים או ידע מספק, ולכן, הדרך לפתור זאת היא באמצעות לימוד, תרגול והכוונה לחשיבה נכונה והגיונית. הסיבה השנייה היא פחד מחשיבה הגיונית. במקרה זה, האדם כן מסוגל לחשוב בצורה הגיונית, ... הגיוני על מערכת היחסים שלו, הוא יגלה שהקשר הזוגי שלו רע לו, והוא ייאלץ לסיים אותו. לכן הוא מעדיף לא לחשוב בהיגיון כדי לא להתמודד עם המציאות הזאת. איך נוצר פחד מחשיבה הגיונית? אליעד כהן מפרט שלמעשה אדם מפחד מההיגיון כאשר הוא משער שהמסקנות שההיגיון יוביל אליו יכאיבו לו. לדוגמה, אם אדם נמצא במקום עבודה שלא מתאים לו, חשיבה הגיונית יכולה להוביל אותו למסקנה שעליו לעזוב, אך הוא ... למסקנה הבלתי נעימה הזאת. ככל שהחשש הרגשי גדול יותר, כך גדל הסיכוי שהאדם ימשיך להחזיק בחשיבה מעוותת ולא הגיונית, בכדי למנוע מעצמו כאב רגשי. כיצד ניתן לטפל בפחד מחשיבה הגיונית? אליעד כהן מסביר שכדי לפתור את הבעיה, יש לנסות ולהבין מהו האינטרס הרגשי של האדם להימנע מחשיבה הגיונית. הטיפול מתחיל בזיהוי החשש העמוק שמסתתר מאחורי ... הוא יפעל באופן הגיוני, הדבר יגרום לו לרע או לכאב. לאחר איתור החשש, יש לנסות ולהסביר לאותו אדם שגם אם יחשוב בהיגיון, הוא לא בהכרח ייפגע, או שהכאב הצפוי לו כתוצאה מחשיבה הגיונית הוא זמני בלבד וניתן להתמודד איתו. כאשר האדם ... נכונות ומדויקות יותר, מה שמשפר באופן משמעותי את איכות חייו ואת ההתנהלות שלו במציאות. למה אנשים לא חושבים בהיגיון? איך נוצרת חשיבה מעוותת? איך מתמודדים עם פחד מחשיבה הגיונית? כיצד נוצרת הפרעת אישיות? איך מתקנים הסקת ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... נכונות. הוא נותן דוגמה של מחקרים מדעיים, שבהם בודקים קבוצות שונות של אנשים כדי להסיק מסקנות , למשל על ירידה במשקל. גם כאשר המחקר המדעי מתבסס על ניסוי ותצפית, התוצאות אינן בהכרח נכונות, מכיוון שהניסיון אינו מאפשר ודאות מוחלטת. תמיד קיימת אפשרות לטעות, ולכן הניסיון ... והחוקיות שמאחורי הניסיון. הוא מסביר שאם אדם חווה תוצאה מסוימת, לא כדאי מיד להסיק מסקנות ממנה, אלא לבדוק למה התוצאה הזאת התקבלה ומה החוקיות שעומדת מאחוריה. רק כאשר ההיגיון ברור לחלוטין, אפשר לסמוך על המסקנות. לדוגמה, אין צורך לנסוע עד סוף הכביש כדי לגלות שיש שם ... הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין את ההיגיון שמאחורי הניסיון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הנוסחא של אליעד, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הנוסחא של אליעד, איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן מנטלי, פסיכותרפיסט בנושאי הנוסחא של אליעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 16:09:49 - wesi1