🖨מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?מציאות. המציאות מקיפה את הכל וממלאת את הכל.
מהותם האמיתית של כל הדברים, זו המציאות.
כל הדברים כולם, ובכללם התודעה של האדם, המחשבות, הרגשות, הרצונות, מימד הזמן, מימד המקום וכל מה שבתוכם, כל הדברים כולם מהותם אחת, שהיא מהותה של המציאות.
מצד מהותה של המציאות, הכל אחד.
מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין שום דבר נפרד ממנה, ממילא מצד מהותה של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר.
מצד מהותה של המציאות, אין שום דבר מלבד המציאות.
מאחר שהמציאות מהווה את הכל, ממילא אין שום דבר חוץ ממנה.
המהות של המציאות היא השורש הפנימי ביותר והעמוק ביותר של כל מה שקיים.
כל דבר באשר הוא, בשורשו, במהותו בתוך תוכו, מהותו היא מהותה של המציאות.
גם מה שמקיף את כל הדברים כולם, זו המציאות. כל הדברים כולם נמצאים בתוך המציאות והם חלק ממנה.
המציאות גם מקיפה וגם ממלאת כל דבר.
מצד מהותם האמיתית של הדברים, מצד מה שהם באמת, אין הבדל בין שום דבר לשום דבר.
יחד עם זאת, שכלו של האדם, אינו מסוגל לתפוס את המהות המלאה של המציאות כפי מה שהיא באמת.
מדוע?
משום שהמציאות היא אין סופית, ממילא לא ניתן להכניס אותה לתוך מחשבה סופית.
האדם שנמצא בתוך המציאות, אינו יכול להכניס את המציאות לתוכו.
רק המציאות עצמה יודעת את מהותה האמיתית של עצמה.
מה שכן, באמצעות חוש הדמיון וליבו של האדם, באמצעותם האדם יכול לשער ולהרגיש את מהותה של המציאות.
אבל בכל מקרה, גם אם האדם מצליח להרגיש את מהותה של המציאות וגם אם לא, עליו לזכור, כי מצד האמת מהותו לעולם תהיה אחת עם המציאות.
ז"א גם אם האדם מצידו אינו מבין / מרגיש את מהותה של המציאות, מצד האמת האובייקטיבית הבלתי תלויה, מצד האמת האמיתית, מצידה האדם לעולם יהיה אחד עם המציאות.
כאשר האדם מתבונן בנושאים האלו, על ידי זה הוא מבין טוב יותר את המציאות, ומבין טוב יותר את מהותו האמיתית.
ככל שההבנה גדולה יותר, כך תחושת הטוב האמיתי גדולה יותר.
תוספת:
המהות של המציאות היא הדבר שמהווה בכל רגע ובכל מקום את כל הדברים כולם.
המהות של המציאות היא המהות שקיומה אינו תלוי בדבר ושקיומה נמצא בכל דבר.
המהות של המציאות...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה... את החושב את האני לבין האני שהוא חושב עליו = המחשבה עצמה. לפני שנדון במהות האמיתית של השאלה ובתשובה האמיתית שלה, לפני כן נציג מספר שאלות למחשבה. כללי: האם תינוק ... שולחן וכיוב? מה הופך את הידיעה של האני לשונה משאר כל הידיעות כולן? מהי מהותו של אותו האני הזה שחושב אני? האם האני מסוגל בכלל להבין את מהות האני? כדי להבין משהו צריך להכניס אותו לתוך מחשבה. המחשבה נמצאת עצמה בתוך האני. האם האני יכול להיכנס כולו אל תוך עצמו ולהבין את מהות עצמו בשלמות? האם ניתן להבין מהו אני בלי להבין את מהותו בשלמות? עולם החלומות והשינה: האם בשעת שינה האני נמצא בעולם שבתוך החלום או בעולם שמחוץ ... האם כאשר דמות מצוירת אומרת אני, האם היא באמת מודעת לעצמה? האם יש הבדל מהותי בין האנשים שבחלום לבין שאר הדומם צומח בעלי חיים שבחלום? והאם ומדוע יש הבדל כזה בעולם ... דג מסוגל לדמיין את הים שבו הוא שוחה? האם דמות מצוירת מסוגלת להבין את המהות של זה שמצייר אותה? האם האצבע של האדם מסוגלת להיות מודעת לקיומו של הגוף כולו? האם האצבע ... כולן נובעות מכך שהאדם אינו יודע את מקומו, את האלטרנטיבות שלו, ואת המהות האמיתית שלו. כאשר האדם מודע ומבין באמת את המהות של המציאות, ממילא נחסכים ממנו כל העימותים קונפליקטים וממילא הוא נהנה מהמציאות. כאשר ... דבר, אלא מסבירה את קיומם של כל הדברים. אז מהי האמת האמיתית? האמת היא שהמהות של המציאות שהיא אחת, היא זו שמהווה את כל הדברים כולם. המהות של המציאות = הרובד הפנימי ביותר של המציאות, שאינו משתנה בשום צורה חיצונית של המציאות. המהות של המציאות = הדבר שנמצא בכל מקום ובכל זמן באופן שווה. המהות של המציאות = הדבר שמהווה בכל רגע את ציר הזמן ובכל מקום את מימד המקום. המהות של המציאות = השורש של המציאות = הסיבה של כל הסיבות הסיבה הראשונה = הרצון שממנו נובעים כל הרצונות הרצון הראשון = השורש של כל המחשבות רגשות וכולי. המהות של המציאות = הדבר היחיד שתמיד קיים ושקיומו אינו תלוי בדבר. מהי מהותה של המציאות? מהי המהות הזאת שמהווה את הכל? זה כבר עניין אחר, אך המהות של המציאות מהווה את הכל. גם האני של האדם, גם הדברים שעליהם האדם חושב, וגם המחשבה שלו עצמה, כל הדברים האלו מהותם הפנימית היא אחת. האני החושב העולם שחושבים עליו המחשבה שמחברת את החושב ואת העולם, אלו הכל בגדים שונים צמצומים שונים של המהות האין סופית האחת. מאחר שהמחשבה של האדם יכולה להכיל בתוכה רק דברים שאפשר לעשות להם סוף, ממילא לא ניתן להכניס לתוכה את המהות של המציאות האין סופית. אך בהחלט כן ניתן להבין, כי כל הדברים כולם, בכל רגע מקום, כולם, כל מה שקיים, הכל מתהווה בכל רגע מחדש באמצעות המהות והשורש של המציאות שמהווה את הכל. בנוסף, על האדם לזכור, כי הסיבה היחידה שבגללה נראה לו שיש הבדל בין האני לבין כל דבר אחר, היא רק משום שהוא אינו מבין בשלמות את המהות הפנימית של עצמו שמהווה אותו עצמו. אם היה האדם מבין את המהות האין סופית שמהווה את האני שלו עצמו, הוא ממילא היה מבין שאין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר, כי הכל אותו הדבר במהותו. ושום דבר לא יכול להיות קיים שהמהות שלו תהיה שונה מדבר אחר. מאחר שאותה המהות מהווה את הכל, ממילא לא יכול להיות שמשהו אחד יהיה באמת שונה ממשהו אחר מצד האמת. הסיבה ... שהדברים עצמם (האני של האדם), אינם מבינים ואינם מקשרים את העולמות כולם למהות שלהם. מצד המהות אין הבדל בין שום דבר לשום דבר וגם לא יכול להיות, כי המהות תמיד תישאר אותה
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2... אחר, דהיינו, הזמן והמקום וכמובן כל מה שיש בהם, הם נגזרת של מהותה של המציאות. זא בטרם היה העולם ... המקום כולו? נשיב: השלם, ההכל, המציאות עצמה שבתוכה נמצא המקום. המהות של המציאות, גדולה מכל המקום כולו. ... (ראה כאן). בכל מקרה, מה שמקיף את המקום כולו הוא ההכל דהיינו, המהות של המציאות שחלק ממנה הוא המקום. ... עם כלום. אבל הכלום הזה הוא מה שמקיף את המקום כולו, הוא אותה המהות ממש של מה שגדול יותר מכל המקום ... כל המציאות כולה?! על האדם להתבונן בעין אמיתית ולהבין כי קיימת מהות כלשהי אחת שמהווה בכל רגע מחדש את כל מה שישנו. זא קיימת ישות אחת שהיא המהות הבסיסית ביותר של המציאות, שהמהות הזאת נמצאת בכל דבר שקיים. המהות של המציאות הייתה קיימת גם בטרם היה קיים הזמן וגם בטרם היה קיים המקום. המהות של המציאות קיימת גם עכשיו אחרי שיש זמן וגם עכשיו אחרי שיש מקום. המהות של המציאות שהייתה בטרם בריאת ... גם ממש עכשיו בתוך המקום והזמן. כל דבר שישנו, חייב שתהיה בו המהות של המציאות. המהות של המציאות היא גם מקיפה את המקום ... מה שנמצא במקום עצמו בכל רגע ורגע. כל דבר שקיים, כולל בתוכו את המהות של המציאות. המהות של המציאות מהווה גם את הזמן עצמו. כל רגע ורגע של הזמן, מתהווה בכל רגע מחדש ממהותה של המציאות. למהות של המציאות שמות רבים. יש כאלו ... תת המודע, ברהמן, השלם האחד הנצחי, השכל של העולם, הישות האחת, המהות הנצחית. יש כאלו שקוראים לה שורש המציאות, מהות המציאות, סיבת הסיבות, רצון ... הכוונה האמיתית היא שאלוהים שהוא האין דהיינו, השלם, ברא מתוכו וממהותו את כל מה שישנו. כאשר אומרים ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 3... לאדם למשהו ממשי שהוא היש הוא בעצם כלום אמיתי, מאחר ש: 1 - מהותו היא באמת הכלום כנל. 2 - הוא עצמו באמת כלום אמיתי, משום שאין לו ישות עצמית כלל, אלא הוא רק צמצום של ישות אין סופית אחרת. ... קיימת האפשרות שהם בכלל לא יהיו קיימים. על האדם לזכור כי המהות האמיתית של המציאות, היא הכלום השלם שמהותו היא אין סופית ואינה נכנסת לתוך מחשבה. על האדם להבין כי בכל רגע ורגע המהות של המציאות מהווה את מרחב המקום את ציר הזמן ואת כל מה שנמצא בתוכם, ובכללם התודעה של האדם. אם לרגע אחד המהות של המציאות תפסיק להוות את המקום ואת הזמן, הרי שהמציאות תחזור למה שהיא הייתה קודם הבריאה המפץ הגדול. כל המקום וכל הזמן ... ברגע הזה, היא אך ורק הרצון של המציאות. למה היא רוצה? מה מהות הרצון שלה? זה נושא אחר (ראה כאן וגם כאן), אך הסיבה של כל הסיבות, השורש של כל הרצונות, זה כמובן הרצון של המציאות. המציאות ... חושב עליו וכולי, אלו הכל צמצומים שונים וגוונים שונים של המהות האחת של המציאות. המהות האחת של המציאות מכילה בתוכה את כל הדברים כולם כדבר אחד. אם נתבונן נראה, כי כמות האפשרויות כיצד יראו המקום והזמן היא ... של רגע אחד ומקום אחד, גם זה עצמו עדיין לא באמת ימחיש את מהותה האמיתית של המציאות. לאדם בשכל האנושי אין יכולת להבין באמת את המהות של מה שהיה לפני הזמן, או בשביל הדיוק ובמילים אחרות: את מה שמהווה את הזמן בכל רגע מחדש. מאחר שהמהות של המציאות היא ככ גדולה, והאדם בכלל נמצא בתוך המציאות עצמה, לכן קשה לשכל אנושי רגיל להבין בשכל רגיל (ראה כאן) את המהות של המציאות וכולי. הבנת המהות של המציאות היא ככ גדולה, עד כדי כך שהיא לא נכנסת לתוך מחשבה רגילה, ועד כדי כך שמרוב שאי אפשר לחשוב עליה, משום כך היא ... בתוך המציאות, אלו הכל חלקים שונים וצמצומים שונים של מהות אחת. זו הסיבה שהאדם נמצא כל הזמן בעולם של שינויים, הפכים, ספקות, שאלות, תשובות וכולי. מנקודת המבט של המציאות אין שום שאלה בשום נושא בעולם. מנקודת המבט של המציאות קיימת רק מהות אחת שמהווה את הכל. מנקודת המבט של המציאות, היא השתיקה של השלמות. שתיקה שהיא הכל. שתיקה שכוללת בתוכה את כל הדיבורים ... אפילו לא לחשוב אותה. שתיקה גם ממחשבות. מנקודת המבט של המהות האחת של המציאות, אין שני מקומות שונים, אין שני זמנים שונים, אין שתי צורות שונות, ואין שתי ישויות שונות. מנקודת המבט של המציאות, הכל זאת מהות אחת. מאחר שהכל נמצא בתוך מעין מחשבה של המציאות כנל, ממילא אין שום הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר. הסיבה היחידה שנדמה לאדם שיש הבדל בין דברים שונים בכלל, ובין האני שלו לבין דברים אחרים, היא רק משום שהוא שוכח שהכל זו מהות אחת שמהווה את הכל באופן שווה. מאחר שהאדם אינו מבין את המהות האחת, משום כך נדמה לו שקיימים דברים שונים. אך באמת הכל כולל הכל זאת מהות אחת. מצד האמת, אין שום הבדל ולא יכול להיות שום הבדל בין שום דבר לשום דבר, מאחר שמהות אחת מהווה את כל מה שקיים בכל מקום ובכל זמן. ההבדלים כולם הם רק הבגדים של המציאות. זא האדם עצמו הוא סוג של בגד של ... האמת, כאשר האדם רואה משהו, הוא בעצם רואה את עצמו ממש. כי מהותו של האדם זהה לחלוטין ונמצאת באחדות מוחלטת עם כל דבר אחר. ורק משום שהאדם אינו זוכר את העניין הזה, רק משום כך הוא שוכח שהוא עצמו ממש נמצא בכל דבר שקיים. ... הידיעה שעומדת בבסיסן של כל הידיעות כולן, היא ידיעת המהות של המציאות, דהיינו, הכלום השלם. ראה: שורש הידיעות. מי שימשיך להתבונן בעניין יראה את האמת והיא שמצד האמת הדבר היחיד שבאמת ... את כל הדברים כולם. ולכן מה שישנו, דהיינו, כל הדברים כולם מהותם היא מה שהאדם קורא לו כלום. אבל, יותר מכך, כל מה שישנו הוא באמת כלום אמיתי. משום שהוא רק צורה חיצונית וצמצום חלקי וגוון חלקי של משהו אחר. לשום דבר שישנו אין בכלל מהות אמיתית והוויה עצמית. שום דבר אינו יכול לקיים את עצמו בכוחות עצמו. (התודעה של האדם אינה יכולה לקיים את עצמה בכוחות עצמה). ... מהדברים שקיימים במציאות, בכל אחד מהם קיים חלק כלשהו של המהות של המציאות עצמה. כדי להכיר את המהות של המציאות, צריך להכיר את כל הדברים שבתוכה (ראה כאן). השכל של המציאות נמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. כל נקודת מבט שקיימת בעולם, כל דעה שיש בעולם, השורש שלה הוא המהות של המציאות. מי שיחקור את כל הדעות כולן, יגלה בסופו של דבר שכאשר הוא מגיע אל הקצה של הכל, הוא מגיע אל מה שנקרא כלום שהוא ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?