אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החשיבה ✔הרמוניה, הרגלי חשיבה, שינוי בחיים, שינוי צורת החשיבה, שינוי מחשבתי, לשנות את צורת החשיבה, שינוי חשיבה, קיבעון מחשבתי ✔מי שיתבונן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 הרמוניה, הרגלי חשיבה, שינוי בחיים, שינוי צורת החשיבה, שינוי מחשבתי, לשנות את צורת החשיבה, שינוי חשיבה, קיבעון מחשבתי
מי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו, יש המון הרגלי חשיבה והמון צורות חשיבה. וכאן נגלה, מהו הרגל החשיבה הגדול ביותר שיש לכל בני האדם בעולם? ונסביר, מהו הייאוש הגדול ביותר שיש בעולם? וכיצד הוא קשור להרגל החשיבה הגדול ביותר שיש בעולם? ואיזה שינוי חשיבתי צריך לעשות, כדי לצאת מהרגל החשיבה הגדול ביותר שיש בעולם? וכיצד שינוי חשיבה עמוק ואמיתי, יכול לעזור לאדם לעשות שינוי בחיים, ולשנות לו את החיים, מקצה לקצה באופן מהותי? וכיצד שינוי חשיבה, יכול להביא את האדם לתחושה של חופש פנימי באמת?

ומי שיעמיק יראה, כי הרגל החשיבה הגדול ביותר שיש בעולם הוא, שהאדם מפריד, בין מה שישנו, לבין מה שאיננו. דהיינו, מפריד, בין יש לבין אין. או בצורה פשוטה יותר, מפריד, בין מה שיש לו, לבין מה שאין לו. כי אצל האדם, יש בתת המודע שלו הפרדה מאוד ברורה, בין מה שישנו, לבין מה שאיננו. והאדם מבדיל כל הזמן, בין מה שיש לו, לבין מה שאין לו.

לדוגמה: האדם מבדיל, בין מצב שבו, יש לו רצון שיקרה דבר כלשהו, לבין מצב שבו, אין לו רצון שיקרה דבר כלשהו. והאדם מבדיל בין מצב, שבו קורה לו דבר כלשהו, לבין מצב, שבו לא קורה לו דבר כלשהו. והאדם מבדיל, בין מצב שבו, יש לו תחושה כלשהי, לבין מצב שבו, אין לו את אותה התחושה, אלא יש לו תחושה אחרת.

והרעיון הוא, שהאדם סובל ונהנה, רק בגלל תנודות של יש ואין. כי הסבל וההנאה של האדם בחיים, תלויים, בהתאמה שיש, בין הרצון של האדם לבין המציאות. והרצון של האדם, יש לו שני מצבים. מצב אחד שהאדם רוצה דבר כלשהו, דהיינו, יש רצון לדבר כלשהו. ומצב שני, שאין לאדם רצון לדבר כלשהו, דהיינו, שהאדם לא רוצה דבר כלשהו. וכך גם במציאות, או שיש את מה שהאדם רוצה, או שאין את מה שהאדם רוצה.

וכל התנודות הרגשיות שיש לאדם בחיים, הן תנודות של יש ואין. כי כאשר יש לאדם רצון כלשהו, וגם במקביל יש במציאות את מה שהוא רוצה, אז טוב לאדם. וכאשר אין לאדם רצון לדבר כלשהו, אבל, כן יש במציאות את מה שאין לאדם רצון כלפיו, אז רע לאדם. או גם כאשר יש לאדם רצון כלפי דבר כלשהו, אבל אין במציאות את מה שהוא רוצה, גם אז רע לאדם.

ולצורך ההסבר נגדיר, כי למציאות, יש את הרצון שלה. דהיינו, המציאות עושה את מה שהיא רוצה. או במילים אחרות, מה שקורה לאדם, זה מה שהמציאות רוצה שיקרה לו. וכאשר יש התאמה, בין הרצון שיש למציאות, לבין הרצון שיש לאדם, אז טוב לאדם.

וככל שיש יותר התאמה, בין הרצון שיש או שאין לאדם, לבין הרצון שיש או שאין למציאות, כך האדם מרגיש טוב יותר. וככל שאין התאמה בין הרצון שיש או שאין לאדם, לבין הרצון שיש או שאין למציאות, כך האדם מרגיש יותר רע. כך, שכל הטוב והרע שיש לאדם בחיים, הוא רק בגלל, שיש התאמה או שאין התאמה, בין הרצון שיש לו או שאין לו, לבין המצב שיש במציאות או שאין במציאות, באותו הרגע.

ומי שיעמיק בנושא הזה יראה, כי האדם מטבעו, תמיד הוא רוצה לשנות את המציאות בצורה כלשהי. ז"א לכאורה נראה, כי תמיד יש חוסר התאמה כלשהו, בין מה שהאדם רוצה שהמציאות תהיה, לבין מה שהמציאות בפועל. כי תמיד האדם מרגיש שחסר לו משהו, ותמיד האדם רוצה לשנות את המציאות, בצורה כזו או אחרת.

וכאשר האדם מעמיק בנושא הזה, הוא יכול להגיע לייאוש ועצבות מאוד גדולים. כי הוא מבין, שכדי שהוא לא יסבול, וכדי שיהיה לו טוב, לשם כך הוא צריך להגיע להתאמה מלאה, בין הרצון שיש לו, לבין המצב של המציאות. והאדם לא יודע, כיצד הוא יכול ליצור התאמה שכזו. וכאן נסביר, כיצד האדם יכול ליצור התאמה, בין הרצון שלו לבין המציאות?

ומי שיעמיק יראה, כי ההרגל המחשבתי והקיבעון המחשבתי העמוק ביותר שיש לאדם, הוא, שהוא מבדיל בין יש לבין אין. כי האדם יודע להבדיל, בין מה שישנו, לבין מה שאיננו. וזהו ההרגל המחשבתי העמוק ביותר שנמצא אצל האדם. וההרגל המחשבתי הזה, גורם לכך, שתמיד האדם ימצא חסרונות כלשהם, בכל דבר שהוא.

כי כאשר האדם רואה איזה דבר, והאדם רגיל להפריד בין מה שיש לבין מה שאין, הרי שמוכרח שהאדם ימצא באותו הדבר, גם יתרונות שיש בו, וגם יתרונות שאין בו. דהיינו, גם חסרונות שיש בו, וגם חסרונות שאין בו. כי אם לא מבדילים בין מה שיש לבין מה שאין, אז ממילא אין הבדל בין שום דבר לבין שום דבר, ואז האדם מגיע לחשיבה נייטרלית, שבה שום דבר, הוא לא טוב יותר או טוב פחות משום דבר אחר.

והרעיון הוא, שלא משנה מה יש או אין לאדם בחיים, הוא לעולם לא מרוצה. משום, שמה שהאדם באמת רוצה, זה להגיע לחשיבה נייטרלית, שבה אין שום הבדל בעיניו, בין מה שיש לבין מה שאין. שאז ממילא האדם חי בהרמוניה מלאה עם המציאות. ואז, אין חוסר התאמה, בין הרצון של האדם לבין המציאות.

ולא משנה כמה האדם יתאמץ לחיות בהרמוניה עם המציאות, כל זמן שהאדם מבדיל, בין מה שיש לבין מה שאין, הוא תמיד ימצא חסרונות כלשהם וגם יתרונות כלשהם, בכל דבר שהוא שיש בעולם. וכך לעולם אין התאמה מוחלטת, בין הרצון של האדם לבין המציאות. כי המציאות מצידה, אין אצלה יתרונות או חסרונות כלשהם, בשום דבר. כי היא נייטרלית לגמרי. ומי שרוצה להגיע להתאמה עם המציאות, גם הוא עליו להיות נייטרלי לגמרי. ולא להבדיל, בין מה שיש לו לבין מה שאין לו.

וכיצד יכול האדם להביא את עצמו למצב, שבו הוא לא מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, עד כדי כך שהוא הופך להיות נייטרלי לגמרי? תשובה: על ידי זה שהאדם מנסה להיות כמה שיותר נייטרלי, לגבי כל דבר בחיים שלו באופן כללי. וזה כמובן, על ידי זה שהאדם עושה פחות הפרדות, בין דבר לבין היפוכו.

דהיינו, על האדם לראות, היכן הוא חושב שיש הבדלים במציאות שלנו, בין מה שיש לבין מה שאין. כגון לדוגמה, יש לי כסף, מול אין לי כסף. יש לי כבוד, מול אין לי כבוד. יש לי בריאות, מול אין לי בריאות. וכיו"ב, כל דבר שהאדם מבדיל, בין יש לבין אין.

ונזכיר, כי המציאות, מבחינתה, אין לה הבדל, בין אם יש לאדם כסף או אין לו כסף. ואין לה הבדל, בין אם יש לאדם בריאות או אין לו בריאות. כי היא עושה כרצונה, והיא, כפי מה שהיא, בלי להעדיף צד כזה או אחר. אבל האדם, כן מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין. ואז יש לפעמים התאמה ויש לפעמים חוסר התאמה, בין האדם, לבין המציאות.

ומי שרוצה להגיע להשתוות עם המציאות, עליו להתחיל להסתכל על הדברים גם בצורה נייטרלית. ז"א, זה בסדר גמור לחשוב שיש הבדל, בין יש לך אוכל לבין אין לך אוכל. אבל זה לא בסדר לחשוב, שרק יש הבדל, בין יש לך אוכל לבין אין לך אוכל. כי נכון שיש הבדל בין מה שיש לבין מה שאין, אבל לא רק יש הבדל, בין מה...
חיים טובים הרגשה של חופש לא להבדיל רוצה לשנות את המציאות מרגיש טוב מהות שינוי בחיים רוצה חיים של האדם הרצון רוצה שהמציאות בחיים דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה החשיבה הרגל הרגלי חשיבה הרגלים הרמוניה חיים חשיבה לשנות לשנות את לשנות את החשיבה לשנות את צורת החשיבה מחשבות מחשבתי צורת החשיבה צורת חשיבה קיבעון קיבעון מחשבתי שינוי שינוי בחיים שינוי החשיבה שינוי חשיבה שינוי מחשבות שינוי מחשבתי שינוי צורות שינוי צורת החשיבה שינוי צורת חשיבה שינויים
להיות יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה
להיות יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה
... יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה מהו השכל שבכל דבר ואיך נוכל לפתח את החשיבה שלנו? בשיחה המובאת, אליעד כהן מדבר על איך לפתח את החשיבה ולהסתכל על כל דבר דרך השכל וההיגיון. מדובר בשיפור החשיבה, בפיתוח היכולת להבין תהליכים, ולהתמקד בהיגיון שמאחורי כל פעולה או תופעה. אליעד מסביר איך לחשוב בצורה חכמה ... תוכל למצוא את הדרך לפתרונו. זהו חיפוש תמידי אחרי ההיגיון שבדבר. מה זה חיפוש השכל שבדבר? כיצד נוכל לפתח את החשיבה? מהם החוקים שמניעים את התהליכים? האם כל תופעה בעולם נובעת מסיבה? כיצד להתמודד עם קונפליקטים על פי החוקיות ...
לפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח
לפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח
... את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח מה זה לפתח את השכל ואיך אפשר לשפר את החשיבה? לפיתוח השכל ולשיפור החשיבה, לפי אליעד כהן, אין נוסחה קסומה או קיצורי דרך. התהליך מתחיל בהעלאת שאלות באופן מתמיד ושיטתי. הדרך ... שוב ושוב, באופן טבעי מסתברותית מגיעות תשובות חדשות, אפילו אם לא לכולן יש מיד מענה ברור. עצם העלאת השאלות והניסיון לענות עליהן מוביל בהדרגה לשיפור החשיבה. אליעד מסביר שהדרך לפיתוח החשיבה עוברת קודם כל דרך שאלות קטנות, יומיומיות, שאלות שנראות אולי פשוטות או מובנות מאליהן, אבל בדיוק בשאלות ... כזאת?. כאשר אדם מתרגל לשאול מדוע התשובה שקיבל נכונה, הוא מתחיל להבין לעומק את התבניות שחוזרות על עצמן במציאות. על ידי זיהוי והבנה של תבניות אלה, החשיבה שלו הופכת להיות חדה ומדויקת יותר. למה חשוב להתחיל דווקא מהדברים הקטנים כדי לשפר את החשיבה? אליעד מדגיש שהשיפור בחשיבה ובהבנה תמיד מתחיל בדברים הקטנים, משום שהמוח האנושי לומד ומתחזק בהדרגה. כל ... או למה דברים קורים דווקא כך ולא אחרת, התשובות יוצרות אצלו הבנה טובה יותר של תהליכים פנימיים וחיצוניים. האם ניתן להעריך כמה זמן ייקח לפתח את החשיבה? אחת הנקודות שאליעד מדגיש היא הקושי להעריך כמה זמן לוקח לפתח את השכל או לשפר את החשיבה, מפני שאין לכך סוף ברור או מטרה מוגדרת באופן מוחלט. ההתפתחות היא אינסופית, וככל שאדם מתמיד יותר, הוא ... ההתפתחות המחשבתית אינה ליניארית ואינה ניתנת לחיזוי מדויק. לפעמים אדם מתקדם לאט, ולפעמים הוא מתקדם במהירות. בכל מקרה, אם אדם רוצה או חייב לפתח את החשיבה, אין לו משמעות לשאלות על הזמן. הוא פשוט מתחיל ללכת, ועם הזמן, הוא מתקדם באופן טבעי. איך לדעת אם כמות ההשקעה בפיתוח החשיבה משתלמת? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא שכדי לדעת אם כמות ההשקעה בפיתוח השכל משתלמת או לא, אדם צריך לשאול ... כמה זמן ייקח לו לסגור את החוב - הוא פשוט עושה כל שביכולתו לצאת מהמינוס, משום שהמטרה חשובה לו יותר מכל חישוב זמן. באופן דומה, אדם שרוצה לשפר את החשיבה לא צריך לחשב מראש כמה זמן זה ייקח לו, אלא פשוט להתמיד בתהליך מתוך הבנה שכל צעד שהוא עושה מקרב אותו למטרה הסופית. מדוע אין סיום מוגדר לתהליך פיתוח החשיבה? אליעד מסביר שאין סיום מוחלט או נקודת סוף לפיתוח השכל, מפני שהשכל מתפתח ומתחדד ככל שאדם ממשיך לשאול ... בכל פעם שאדם מבין משהו, הוא יכול לשאול שאלות נוספות על אותה הבנה, וכך להעמיק עוד ועוד. זו הסיבה שבגללה אי אפשר להגיד כמה זמן בדיוק ייקח לפתח את החשיבה. התהליך הוא דינמי ומשתנה, וחשוב מכך - אין בו הפסדים. כל פעולה של שאילת שאלות וחשיבה לעומק מייצרת התקדמות, לא משנה אם היא איטית או מהירה. בשורה התחתונה, אליעד מציע לאנשים פשוט להתחיל לפתח את החשיבה מבלי לדאוג לזמן, להתמיד בתהליך ולא להפסיק לשאול שאלות. כל שאלה קטנה, אפילו הכי פשוטה, היא הזדמנות לשיפור החשיבה והקוגניציה, וכך השכל מתפתח ללא הרף. איך לפתח את החשיבה? שיפור יכולת קוגניטיבית למה חשוב לשאול שאלות? כמה זמן לוקח לפתח שכל? מהי הדרך לשיפור השכל? כיצד משפרים את יכולות המוח? האם יש סוף לפיתוח החשיבה?
מה חשוב יותר שינוי המעשים או שינוי החשיבה? האם ככל שרוצים משהו יותר כך יש יותר סיכוי להשיג אותו? למה שינוי המעשים חשוב יותר משינוי החשיבה? מתי צריך לנסות לשנות את החשיבה ולא את המעשים? האם העיקר זה הרצון?
מה חשוב יותר שינוי המעשים או שינוי החשיבה? האם ככל שרוצים משהו יותר כך יש יותר סיכוי להשיג אותו? למה שינוי המעשים חשוב יותר משינוי החשיבה? מתי צריך לנסות לשנות את החשיבה ולא את המעשים? האם העיקר זה הרצון?
... חשוב יותר שינוי המעשים או שינוי החשיבה? האם ככל שרוצים משהו יותר כך יש יותר סיכוי להשיג אותו? למה שינוי המעשים חשוב יותר משינוי החשיבה? מתי צריך לנסות לשנות את החשיבה ולא את המעשים? האם העיקר זה הרצון? האם ככל שנרצה משהו יותר, הסיכוי להשיג אותו גדל? אנשים רבים מאמינים שככל ... ובכך להרחיק מעצמו את ההצלחה. מצד שני, אם הוא יגיע רגוע ופחות אובססיבי למטרה, ייתכן שיתנהג באופן טבעי יותר ונכון יותר, ודווקא אז יצליח. מה חשוב יותר - לשנות את החשיבה או לשנות את המעשים? לשאלה זו אליעד כהן עונה באופן חד - משמעי: מה שמשנה את התוצאות בשטח זה המעשים ולא החשיבה. כדי להמחיש זאת, הוא נותן דוגמה שבה אדם אומר שהוא רוצה מאוד להפיל קיר. אם הוא רק ישב ויחשוב שהוא רוצה ... זה לא יקרה. אך אם בפועל הוא ייקח רכב וייכנס בקיר - הקיר ייפול. הרצון בלבד אינו גורם למציאות להשתנות, אלא הפעולה עצמה. עם זאת, אליעד מדגיש שלמרות שהמעשים חשובים יותר מהחשיבה, בפועל לעיתים קרובות אי אפשר לשנות את המעשים בלי לשנות את החשיבה. כאשר מישהו אינו מצליח להשיג את הבחורה שהוא רוצה, הדבר הראשון שאליעד מציע זה לשנות את החשיבה של אותו אדם. למה? לא בגלל שהחשיבה עצמה היא שמשפיעה ישירות על התוצאה, אלא בגלל שקשה מאוד, ואף בלתי אפשרי, ללמד אדם כל פעולה שהוא צריך לבצע בכל מצב נתון. לכן, כדי להשפיע על המעשים שלו, הרבה יותר קל ויעיל לשנות את החשיבה שלו. למה האקסית לא רוצה אותי למרות שהשתנתי? אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להסביר טעות נפוצה מאוד: אדם חושב שהוא שינה את החשיבה שלו, בעוד שבפועל הוא לא באמת שינה אותה. הוא אולי אומר שהוא כבר פחות אובססיבי או שהוא פחות לחוץ, אך בפועל - המעשים שלו לא השתנו באמת. הדרך לדעת אם באמת החשיבה השתנתה היא לבדוק את המעשים. אם המעשים זהים למעשים שלפני השינוי - אז כנראה שגם החשיבה לא באמת השתנתה. למשל, אם אדם אומר שהוא כבר לא לחוץ לגבי הבחורה, אבל בפועל הוא עדיין מתנהג בלחץ כאשר הוא מנסה להתחיל איתה, זה סימן ברור לכך שהוא עדיין באותו מצב נפשי כמו קודם. השינוי האמיתי בחשיבה בא לידי ביטוי רק בשינוי אמיתי במעשים. מה קורה כאשר החשיבה נכונה אך המעשים אינם תואמים לה? אליעד מסביר שגם מקרה כזה אפשרי: אדם יכול לחשוב נכון ובכל זאת לעשות מעשים ... לפעול בצורה הפוכה. זה יכול לנבוע מכך שאותו אדם לא באמת רוצה את ההצלחה שהוא מצהיר שהוא רוצה, ויש לו סיבות פנימיות, מודעות או לא מודעות, להכשיל את עצמו. איך לבדוק אם החשיבה באמת השתנתה? הדרך היחידה לדעת אם החשיבה השתנתה היא לבדוק את המעשים בשטח. אם אדם מצהיר שהשתנה והוא כבר לא לחוץ, כבר לא אובססיבי, או שהוא כבר מבין מה צריך לעשות - אך המעשים שלו עדיין מראים אחרת - אז החשיבה שלו לא השתנתה. שינוי החשיבה חייב להתבטא בשינוי מעשים. אם אדם שינה את החשיבה באמת, לא יכול להיות שיפעל באותן דרכים שהביאו אותו לכישלון קודם לכן. האם הרצון מספיק בפני עצמו להשגת מטרות? ... חשמל בבית ומקלקל במקום לתקן - לא משנה כמה הוא רצה לתקן, הוא יצטרך לשלם את הנזק שגרם. בחיים המעשיים, רק הפעולה הממשית חשובה, ללא קשר לכוונות או לרצונות. איך לשנות את החשיבה באמת? האם הרצון משפיע על הצלחה? למה המעשים חשובים יותר מהחשיבה? איך לגרום לאקסית לרצות אותי? האם חשיבה חיובית מספיקה להצלחה? למה האקסית לא רוצה אותי למרות שהשתנתי? איך ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות ... שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין ... שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג ... של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על ... משחקים שמסתמכים בעיקר על זיכרון, כמו משחקי טריוויה ותשבצים, אינם תורמים ישירות לפיתוח החשיבה האנליטית, אך הם בהחלט משפרים את יכולת ... בשחמט, השחקן חייב לחשוב כמה מהלכים קדימה כדי להגיע לניצחון, מה שמפתח באופן משמעותי את החשיבה האנליטית ואת יכולות הניתוח והאסטרטגיה. ... ושליפת מידע, משחקים כמו טריוויה או תשבצים יהיו הבחירה המומלצת. אם המטרה היא לפתח את החשיבה האנליטית, האסטרטגית ויכולת פתרון הבעיות, ... שחמט, סודוקו או חידות מתמטיות מורכבות. משחקים הדורשים תכנון לטווח ארוך יסייעו בשיפור החשיבה האסטרטגית ויכולת החיזוי. משחקים הדורשים ... המשחק לצורך האישי ולמטרות שאותן השחקן מעוניין לקדם. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית? אסטרטגיות לשיפור יכולת הניתוח מהם משחקי החשיבה היעילים ביותר? איך לבחור משחק חשיבה ... שונים, ולכן חשוב להבין אילו כישורים הוא מחזק בפועל. מה משפיע על תרומת המשחק לפיתוח החשיבה? ניתן לחלק את משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: ... מסוימים. לדוגמה, משחקי תשבצים או טריוויה מצריכים זיכרון וידע, אך פחות מאתגרים את יכולת החשיבה המופשטת והלוגית. משחקים הדורשים יכולת ... תכנון מהלכים. כיצד להעריך את תרומת המשחק? על מנת להעריך איזה משחק מחזק יותר את יכולות החשיבה, יש לבדוק: כמה ידע מקדים נדרש? - ככל שהמשחק דורש יותר מידע חיצוני, כך הוא פחות מאתגר את החשיבה היצירתית והלוגית. עד כמה המשחק מחייב ... בעיות? - משחקים שמצריכים פתרון בעיות מורכבות, ניתוח מצבים והסקת מסקנות - מחזקים את החשיבה יותר. כמה מהלכים קדימה צריך לחשוב? - משחקים כמו שחמט או משחקי אסטרטגיה אחרים, הדורשים תכנון לטווח ארוך, מחזקים את החשיבה האנליטית. כמה שימוש בזיכרון נדרש? - ... המשחק כמעט ואינו תלוי בידע קודם אלא בכישורי חשיבה בלבד. במקרה הזה, השחמט מפתח את החשיבה במובן הלוגי - אסטרטגי יותר, בעוד שהתשבץ ... ולהתאים את הבחירה בהתאם למיומנויות שרוצים לשפר. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית אסטרטגיות לשיפור יכולת הניתוח מהם משחקי החשיבה היעילים ביותר ...
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
... גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, ... ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח ... דבר מסוים מוביל לדבר אחר, הוא עוסק בניתוח סיבתיות, תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון שלו. אדם יכול לשנן מאות פעמים קטע מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא ... או פרשנויות שאינן מבוססות על ניתוח לוגי, אלא על דמיון. תהליך כזה אינו מפתח את החשיבה, אלא דווקא את הדמיון או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או ... שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק ... רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את ... באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד. ראשית, צריך להבין מה הכוונה ... שלה עשוי לשפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם לימוד גמרא מפתח את החשיבה הלוגית והיכולת לנתח, כלומר, את היכולת להסיק מסקנות בצורה חדה ומדויקת. התשובה לכך היא - תלוי. לימוד ... לוגיות - כל אלו אכן מפתחים את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו. עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת אגדות ואמונות שאינן בהכרח קשורות לפיתוח ... את השאלות והסיבות שמאחורי הטיעונים, הוא עשוי לפתח את זיכרונו ולא את יכולת החשיבה . הבעיה היא שלפעמים אדם יכול ללמוד גמרא רק כדי לזכור אותה בעל פה מבלי לעסוק בחקירה או בניתוח מחשבתי מעמיק. אז במקום לפתח את החשיבה, הוא מפתח את הזיכרון. במקביל, בלימוד תורה ישנם גם מרכיבים שיכולים להוביל לפיתוח חשיבה בצורה לא ... דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
... לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? המפתח העיקרי ... מתרחש בעיקר כאשר המשימה היא שכלית לחלוטין, כמו לפתור תשבץ, לסדר חדר או לשחק משחקי חשיבה. פעולות כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ילדים ... ניתן להציב מטרות מורכבות יותר כמו משחקי חשיבה מתקדמים, תרגילי חשבון, או פעולות שדורשות פתרונות יצירתיים יותר. האם פעולות פיזיות כמו ריצה יכולות לפתח את החשיבה? באופן יחסי, פעולות פיזיות כמו ריצה או הרמת משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ פיזי. למרות שהן עדיין דורשות חשיבה, הפעולה תיעצר כאשר הילד יגיע לקצה היכולת הגופנית שלו, ולכן הן פחות מומלצות. במקום זאת, מומלץ להתמקד בפעילויות שכליות טהורות כמו חידות, פאזלים, תשבצים או פעילויות הדורשות אסטרטגיה. האם צפייה בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד? גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת מתעניין בתוכן ומנסה להבין אותו. אם הילד רק בוהה בטלוויזיה בלי לחשוב על התוכן, הוא לא יפתח את שכלו. כלומר, גם כאן החשיבות היא בהצבת מטרות - במקרה זה, המטרה תהיה להבין את התוכן הנצפה. איך אדם בוגר יכול לפתח את החשיבה של עצמו? אותו עיקרון נכון גם לאדם בוגר שרוצה לפתח את שכלו. אם אדם בוגר רוצה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלו, עליו להציב לעצמו מטרות שמחייבות חשיבה מתמדת. אפשר לשחק משחקי חשיבה, לפתור חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, סכיזופרניה של הילדות, סכיזופרניה של ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, סכיזופרניה בגיל הרך, ... סכיזופרניה בגיל מבוגר, איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? איך לגדל ילדים חכמים יותר? עיוותי חשיבה אצל ילדים, איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר את המוח באמצעות הצבת מטרות? משחקי חשיבה לילדים ...
תרגיל לפיתוח החשיבה, איך למצוא עניין בדברים? איך לפתח עניין? לזרוק את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, להיצמד לאמת, לפתח את החשיבה, היצמדות לאמת
תרגיל לפיתוח החשיבה, איך למצוא עניין בדברים? איך לפתח עניין? לזרוק את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, להיצמד לאמת, לפתח את החשיבה, היצמדות לאמת
... לפיתוח החשיבה, איך למצוא עניין בדברים? איך לפתח עניין? לזרוק את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, להיצמד לאמת, לפתח את החשיבה, היצמדות לאמת מהו תרגיל לפיתוח חשיבה ומציאת עניין בדברים? התרגיל לפיתוח החשיבה שמוצג בהרצאה נוגע ביכולת למצוא עניין בכל דבר על ידי פיתוח יכולת החשיבה וההיצמדות לאמת. כל אדם יכול לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהשקיע בהבנת כל פעולה שהוא מבצע, גם אם היא נראית אקראית או לא חשובה. התהליך הזה מצריך לזרוק את השכל הפשוט ולהתמקד בהבנת משמעותו ... להבין את הדרך הסיבתית לכך. במקום לפעול מתוך הרגל, כאשר אנחנו מקשרים כל פעולה למטרה, אנחנו מפתחים את יכולת החשיבה שלנו ומבינים את משמעותה. כל פעולה שנעשית עם מטרה ברורה ואידיאלית הופכת לתהליך סיבתי שמפתח את החשיבה שלנו, והיכולת להתמקד במהות של כל דבר. איך חשיבה אקראית הופכת לחשיבה סיבתית? כאשר אדם פועל מתוך חשיבה אקראית, הוא לא נותן לדברים ... לעבור את מבחן האמת - האם הם באמת נכונים? אם אדם שואל את עצמו את השאלות הללו כל הזמן, הוא יתחיל לפתח את כושר החשיבה שלו ולהבין את מהות כל מחשבה. לדוגמה, כשמישהו אומר אני לא יודע, השאלה היא למה הוא לא יודע - האם זה משום שהוא לא מסוגל לחשוב על זה או משום שאין תשובה ברורה? איך מפתח החשיבה משפיע על זמן ופעולות? אליעד כהן מדבר על הקשר בין פיתוח החשיבה לבין ניהול הזמן. אדם שמפתח את יכולת החשיבה שלו ישכיל לנצל את הזמן בצורה חכמה יותר, להימנע מטעויות ולבצע פעולות בצורה יעילה יותר. דוגמה לכך היא אדם הנוסע לעבודה בדרך ארוכה ומפנים לו אפשרות ללמוד דרך חדשה שמקצרת את הזמן. תהליך של פיתוח החשיבה מאפשר לאדם להימנע מבזבוז זמן על פעולות לא יעילות ולנצל אותו באופן טוב יותר. האם כל דבר יכול להיות מעניין? במהלך ההרצאה, אליעד כהן ... עליה, הוא לא מפיק ממנה שום תועלת מחשבתית. אך אם הוא מתחיל לשאול את עצמו שאלות על כל פעולה, הוא מתחיל לפתח את החשיבה שלו. כל שאלה שמתעוררת במהלך היום, כמו למה אני עושה את זה? או האם יש דרך טובה יותר לעשות זאת?, יכולה להוביל לפיתוח החשיבה ולהפוך את כל דבר לעניין מרתק. איך להיות בקשר עם האמת כל הזמן? ההיצמדות לאמת אינה פעולה מודעת שנעשית בכל רגע, אלא מצב טבעי שמתרחש כאשר אדם מפתח את יכולת החשיבה שלו ומתחיל להבין את מהות כל מחשבה או פעולה. אליעד כהן מדגיש שהרבה פעמים אנו חושבים שאנחנו בטוחים במשהו, אבל כשאנחנו שואלים את עצמנו ... מתחילים להסתכל על הדברים בצורה עמוקה ומובנים. פיתוח חשיבה היצמדות לאמת מציאת עניין בדברים חשיבה סיבתית שיפור החשיבה היומיומית פיתוח יכולת חשיבה ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים ... או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר ... חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. ... מנסה לשפר את הזוגיות על ידי חשיבה מעמיקה על דרכים לשיפור, הוא משתמש בשכל. תהליך החשיבה שמוביל לשיפור הוא מה שמפתח את השכל. ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה , התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע ... כזאת, הוא לא יטיל ספק עוד לעולם בתובנה שהגיע אליה. איך להגיע לוודאות מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה
... יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה וכאן אבאר איך לשפר את החשיבה ואיך באפשרותך להעמיק ולפתח את החשיבה שלך בכל נושא שהוא? וכיצד באפשרותך לפתח נושאי שיחה עם כל אחד על כל נושא שהוא, באמצעות היכולת לשאול שאלות שמעמיקות את השיחה על כל נושא שהוא? ומה הדרך הכללית לשיפור יכולת החשיבה לפיתוח יכולת החשיבה לפתח יכולת חשיבה אנליטית באופן כללי בכל נושא שהוא? ועוד... והדרך לפתח את החשיבה ואת יכולת ההעמקה שלך בכל נושא שהוא, היא כזו: שלב 1 - בחר נושא כלשהו ורעיון כלשהו, לדוגמה רעיון X. שלב 2 - עכשיו, אחרי ... אלא רק מאפשרת לו להתרחש. דהיינו, למרות הסיבה Y, עדיין לא מחוייב ש X יתרחש. ואז מכאן אפשר לשפר את החשיבה ולהמשיך להעמיק, למה בעצם X התרחש, למרות שלא מחוייב שהוא יתרחש?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר להמשיך בשלב 4 ... Y, מחייבת את האפשרות X להתרחש. דהיינו, שקיומה של הסיבה Y, מחייב את התוצאה X. ואז אפשר להמשיך לפתח את החשיבה ולהמשיך להעמיק ולשאול, למה ומה הסיבה שבגללה הסיבה Y מחייבת את התוצאה X להתרחש?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר ... רק הסיבה Y, יכולה לגרום לתוצאה X, ושלא יכולה להיות סיבה אחרת לכך ש X יתרחש. ועל זה אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה רק Y יכול להוביל לתוצאה X, ולמה לא יכולות להיות עוד סיבות נוספות שיובילו ל X?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה ... טוב?! והאם X יכול להיות טוב גם מעוד סיבות אחרות, או רק בגלל Y?! ועל כל תשובה שתתקבל אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה זה כך ולא אחרת. או לדוגמה: נניח שמישהו אומר, היום קרה לי אירוע כלשהו X. עכשיו באפשרותך לפתח שיחה ולשאול, למה ... סיבתיות ושל סיבה ותוצאה בכל הרעיונות שהאדם מתבונן בהם. ויש מבנים של שאלות, שבאמצעותם האדם יכול לשפר את החשיבה ולפתח את יכולת החשיבה האנליטית שלו, על ידי רצף ומבנה של שאלות על מנגנון הסיבתיות של האירועים השונים. עד שבסופו של דבר, האדם שחוקר לעומק את כל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרמוניה, הרגלי חשיבה, שינוי בחיים, שינוי צורת החשיבה, שינוי מחשבתי, לשנות את צורת החשיבה, שינוי חשיבה, קיבעון מחשבתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: החשיבה, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: החשיבה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן מכירות, מומחה בתחום החשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3604 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 02:44:19 - wesi1