אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החלפת הסיבה ✔שינוי עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, ע"י החלפת הסיבה שלו לסיבה רעה - חינוך ילדים / איך לשכנע את ההורים? מניפולציות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨שינוי עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, ע"י החלפת הסיבה שלו לסיבה רעה - חינוך ילדים / איך לשכנע את ההורים? מניפולציות / לשכנע אנשים / דיבייטינג / לשתול מחשבות
וכאן אבאר עוד שיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו לשנות את העמדה שלו. והדרך לכך היא, על ידי החלפת הסיבה לדבריו, בסיבה דומה, אך שהיא סיבה שהוא לא ירצה להזדהות איתה.

ואסביר: כי לכל דבר יש סיבה. וכאשר מישהו נוקט בעמדה כלשהי, בד"כ הוא עושה זאת בצורה סיבתית ולא בצורה אקראית. בפרט מי שמתעקש על כך שהוא צודק ולא מוכן לשנות את דעתו, שאם הוא היה נוקט בעמדה שלו בצורה אקראית, הרי שהוא לא היה מתעקש כ"כ לחשוב כך או אחרת. כך שכל אחד שנוקט בעמדה כלשהי, הוא נוקט בה בגלל סיבה כלשהי.

והנה, מי שנוקט בעמדה כלשהי בגלל סיבה כלשהי, הרי שזה אומר שהוא מזדהה עם אותה הסיבה לדבריו, והוא חושב שהיא נכונה, והוא אוהב את אותה הסיבה. כי יש לאדם סיבה כלשהי, שבגללה הוא חושב כך או אחרת. והאדם חושב שהסיבה שהוא חושב כך או אחרת, היא סיבה טובה ולא סיבה רעה.

והדרך הבסיסית לגרום לאדם לשנות את העמדה שלו, היא על ידי זה שגורמים לו לגלות ולחשוף את הסיבה שהוא חושב כך או אחרת. ולאחר מכן מנסים לגרום לו לחשוב, שהסיבה שהוא חושב שהיא סיבה טובה, היא בכלל סיבה רעה, כדי שהוא ירצה להתנגד למסקנה שהוא הסיק בגלל אותה הסיבה.

אבל לפעמים ישנם מצבים, שלא מצליחים לגרום לאדם לא להזדהות עם הסיבה שבגללה הוא חושב כך או אחרת. כי האדם מתעקש שהסיבה שלו היא מוצדקת. ובמקרה כזה לדוגמה, ניתן לנסות לשכנע את האדם ולשתול בתוכו את המחשבה, שהוא אומר את מה שהוא אומר, בגלל סיבה אחרת, שאיתה הוא לא ירצה להזדהות.

ז"א גורמים לאדם לחשוב שהוא עושה כך או אחרת, בגלל סיבה שבעיניו היא סיבה לא לגיטימית ולא מוצדקת. ועל ידי זה האדם מרגיש התנגדות כלפי מה שהוא עושה. משום שנראה לו שהוא עושה את מעשיו, בגלל סיבה שהוא חושב שהיא שגויה.

כגון לדוגמה מתחום חינוך הילדים, ילד שמבקש מאבא שלו לקנות לו איזה דבר כלשהו. והאבא מסיבות מוצדקות כאלו ואחרות, לא רוצה לקנות את הדבר לילד. שאז הילד עושה מניפולציה על אבא שלו, ואומר לאבא שלו "אתה לא רוצה לקנות לי, כי אתה לא אוהב אותי".

וזאת בעצם המניפולציה שהצגנו כאן. שבה הילד מנסה לשכנע את אבא שלו, שהסיבה שבגללה הוא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר, היא לא בגלל שהוא אוהב אותו ורוצה לשמור עליו מדבר רע כזה או אחר, אלא בגלל שהוא לא אוהב אותו, ובגלל אולי שהוא אפילו שונא אותו את הילד. ושבגלל זה הוא לא רוצה לקנות לילד את מה שהילד מבקש שיקנו לו.

והילד בעצם לוקח את התוצאה, שהיא שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר. והילד מחליף את הסיבה לכך שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר, בסיבה רעה שאיתה האבא לא ירצה להזדהות. שהיא בעצם הסיבה של חוסר אהבה כלפי הילד. כי ההורה לא מוכן ולא רוצה שהילד שלו יחשוב שהוא לא אוהב אותו / שונא אותו וכיו"ב. ובד"כ ברגע שהילד מצליח לגרום למצב להראות, כאילו באמת הסיבה להתנהגות של ההורה, היא סיבה רעה שגם ההורה עצמו מתכחש אליה, על ידי זה הוא גורם להורה לעשות את מה שהוא רוצה.

ועוד אחדד, כי בד"כ תמיד יש שמץ של אמת, בכל טענה שהיא. ז"א כאשר הילד אומר לדוגמה להורה שלו, שהוא לא רוצה לקנות לו את הדבר, בגלל שהוא לא אוהב אותו, תמיד ובכל מקרה יש שמץ של אמת בטענה הזאת. כי אף אחד לא אוהב אף אחד אחר בלב שלם.

וההורה מדחיק בתת המודע שלו, את זה שהוא לא אוהב בלב שלם את הילד שלו, וההורה לא מספיק אוהב את עצמו, בגלל שהוא יודע שהוא לא באמת אוהב את הילד שלו, בלי שום תנאים וכיו"ב. ואז הילד מנגן על המצפון של ההורה, על ידי זה שהוא מזכיר להורה, את מה שההורה לא רוצה לחשוב על עצמו. וזה דומה לשיטה של הקצנה לצורך ניטרול, שבה בעצם מקצינים את הרע שבדבר, כדי שהאדם יתנגד לדעה שלו עצמו.

והרעיון הוא, שלכל אדם יש מחשבות שהוא לא רוצה לחשוב על עצמו (אא"כ האדם שלם עם עצמו בשלמות אמיתית, שאז לא ניתן להפעיל עליו שום לחץ פסיכולוגי וכיו"ב). ויש לאדם נקודת תורפה, שהם בעצם הדברים שהוא לא רוצה להיזכר בהם ולא רוצה לחשוב אותם ולא רוצה להזדהות או להיות מזוהה איתם.

ומי שרוצה להפעיל לחץ פסיכולוגי על מישהו אחר, ומי שרוצה לשכנע מישהו אחר לעשות כך או אחרת, ומי שרוצה לגרום לאדם אחר לשנות את עמדתו, עליו לאתר את נקודות התורפה של האדם האחר. דהיינו, לאתר את אותם רעיונות שהאדם האחר מתנגד אליהם ולא רוצה להזדהות איתם. ואז בדרך כזו או אחרת, לנסות לגרום לאדם השני, לחשוב שהוא פועל מכוח אותם סיבות ורעיונות, שהוא עצמו לא מזדהה ולא רוצה להזדהות איתם. ועל ידי זה גורמים לאדם לשנות את עמדתו.

ויש לשים לב לכך, שלפעמים ברגע שמנסים לגרום לאדם לחשוב שהוא פועל מכוח רעיונות וסיבות שהוא עצמו מתנגד אליהן, אז לפעמים דווקא נוצרת תוצאה הפוכה. שבה האדם כדי להגן על עצמו מהמחשבה שאומרת לו שהוא לא מספיק בסדר, בגלל זה הוא מתחיל לתת לגיטימציה לאותם הסיבות שאיתן הוא לא הזדהה עד כה. ואז בעצם נקודת התורפה של האדם, נחלשת.

או במילים אחרות, לפעמים זה שגורמים למישהו לחשוב שהוא פועל מכוח של סיבה שהוא לא רוצה להזדהות איתה, לפעמים זה באמת גורם לו לשנות את דעתו, כדי לברוח מהמחשבה שהוא מזדהה עם דבר שהוא חושב שהוא רע. אבל לפעמים זה פשוט גורם לאדם לקבל את אותה הסיבה הרעה, והוא מתחיל לקבל אותה כלגיטימית, כדי להגן על עצמו.

כגון לדוגמה, שיש סיבה מאוד חזקה ומוצדקת, לכך שההורה לא רוצה לקנות לילד שלו דבר כלשהו. והילד שמנסה לגרום להורה שלו לחשוב שהוא לא רוצה לקנות לו את הדבר, בגלל חוסר אהבה כלפיו, בכך לפעמים הילד משיג בדיוק את התוצאה ההפוכה. דהיינו, הסיבה האמיתית לכך שההורה לא רוצה לקנות את הדבר, היא כ"כ חזקה, עד כדי כך, שגם אם ההורה משתכנע בכך שזה שהוא לא רוכש את הדבר לילד, שזה מבטא חוסר אהבה כלפי הילד, הרי שבגלל שהסיבה האמיתית היא כ"כ חזקה, אז זה בעצם גורם להורה לקבל את זה שהוא לא אוהב את הילד שלו.

וזה בעצם מתרחש, כי התודעה של ההורה מנסה להגן על עצמה, מתחושת הרע שההורה מרגיש מכך שהוא לא אוהב את הילד שלו. ז"א שבד"כ אם ההורה חושב שהפעולה שלו מבטאת חוסר אהבה כלפי הילד, אז בד"כ המחשבה הזאת גורמת לו להרגיש רע, והוא ימנע מלעשות את אותה הפעולה. אבל אם ההורה מרגיש שהוא מוכרח לעשות את אותו הדבר בכל מקרה, אז לפעמים כדי לא להרגיש רע מכך שהוא חושב שהוא בעצם מבטא חוסר אהבה כלפי הילד שלו, הוא פשוט ייתן לגיטימציה, לכך שהוא לא אוהב את הילד שלו. גם אם באמת הוא דווקא כן אוהב את הילד שלו.

והמסר הוא, שלפעמים ברגע שמחליפים לאדם את הסיבה שלו, בסיבה אחרת שהיא סיבה שאיתה הוא לא רוצה להזדהות, לפעמים זה יוצר את האפקט, שבו האדם לא רק שהוא לא משנה את דעתו, אלא שהוא הופך להיות יותר קיצוני בדעתו, ועכשיו הוא כבר כן מקבל, דבר שדרכו היה ניתן להפעיל עליו לחץ בתנאים אחרים.

כך שצריך לדעת לעשות את הדברים האלו בחוכמה, כדי לא להשיג את התוצאה ההפוכה. ז"א אם אתה מטיח במישהו האשמה, שהוא עושה כך או אחרת, בגלל סיבה רעה כזו או אחרת, עליך לשים לב, שאם הוא מתחיל להזדהות עם הסיבה עצמה ולקבל אותה כלגיטימית, עליך גם להכניס לו לראש, שהוא לא באמת מקבל את הסיבה הרעה הזאת, למרות שהוא פועל בגללה.

כי ברגע שאומרים למישהו שהוא עושה כך או אחרת מסיבה כלשהי, בעצם אומרים לו, שבעיניו אותה הסיבה היא...
בולימיה בגלל הסיבה תחושות להכריח מישהו לא להזדהות בולמיה קיצוני חכם קיצוניות הזדהות לשכנע אדם לשנות איך לשכנע איך לשכנע את ההורים דיבייט דיבייטינג הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים החלפת הסיבה התנגדות חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לאנשים לגרום להורים לחנך לחנך ילדים לשכנע לשכנע אנשים לשכנע את ההורים לשתול לשתול מחשבות מחנך מחנכים מחשבות מניפולציה מניפולציות סיבה סיבה רעה סיבות פנימיות שינוי שינוי עמדות שינויים שכנוע שתילת מחשבות
מוטיבציה שלילית, הנעה שלילית, איך לא לתת מוטיבציה? להחליש מוטיבציה, מוטיבציה מניפולטיבית, הורדת מוטיבציה, החלשת מוטיבציה, מוטיבציה רעה, שכנוע מניפולטיבי, החלפת הסיבה, מוטיבציה נמוכה
מוטיבציה שלילית, הנעה שלילית, איך לא לתת מוטיבציה? להחליש מוטיבציה, מוטיבציה מניפולטיבית, הורדת מוטיבציה, החלשת מוטיבציה, מוטיבציה רעה, שכנוע מניפולטיבי, החלפת הסיבה, מוטיבציה נמוכה
... שלילית, הנעה שלילית, איך לא לתת מוטיבציה? להחליש מוטיבציה, מוטיבציה מניפולטיבית, הורדת מוטיבציה, החלשת מוטיבציה, מוטיבציה רעה, שכנוע מניפולטיבי, החלפת הסיבה , מוטיבציה נמוכה איך מוטיבציה יכולה לפגוע ברצון המקורי של האדם? אליעד כהן מדבר על מקרים שבהם מתן מוטיבציה עלול דווקא להחליש את הרצון של האדם לבצע פעולה ...
הרע הוא לא טוב, להתנגד לאירועים לא נעימים, להכיל ממקום של שתיקה, לא לקבל את המציאות, מעבר לטוב ורע
הרע הוא לא טוב, להתנגד לאירועים לא נעימים, להכיל ממקום של שתיקה, לא לקבל את המציאות, מעבר לטוב ורע
... הוא לא טוב, להתנגד לאירועים לא נעימים, להכיל ממקום של שתיקה, לא לקבל את המציאות, ... לא נעימים? אנשים באופן טבעי מתנגדים למצבים לא נעימים, כגון כאב, רעב, פחד או סכנה, כי אלה מצבים שגורמים לסבל ומצוקה. אליעד כהן מסביר שההתנגדות הזאת היא תגובה טבעית ואפילו הכרחית. הוא מדגיש שאין בכוונתו לומר שהרע הוא טוב או שצריך לקבל אירועים לא נעימים בהשלמה פסיבית. להפך, הוא מבהיר שצריך להמשיך להתנגד, להיאבק ולהימנע מכאב, מפחד ומסכנות ככל האפשר. לדוגמה, אם יש אש, האדם אמור לברוח ממנה ולא לקבל אותה כמציאות נעימה. מהי הפרספקטיבה הנוספת שמציג אליעד כהן לגבי קבלה והתנגדות? אליעד כהן מוסיף שישנה פרספקטיבה נוספת ועמוקה יותר, מעבר להתנגדות ולקבלה המוכרות. זוהי נקודת מבט שמאפשרת לאדם להכיל את המציאות באופן שקט ופנימי יותר, מתוך הבנה שיש רובד נוסף שבו הדברים הם מעבר לטוב ורע. זו לא גישה שמחליפה את הצורך בהתנגדות, אלא כזו שמעניקה לאדם שקט פנימי עמוק יותר. למשל, הוא מסביר שאפשר לברוח מאש ועדיין להכיל את עצם העובדה שרע לך מזה שאתה חייב לברוח. כלומר, גם כשאתה נאלץ להתנגד ולפעול, עדיין יש רובד נוסף שבו אתה מקבל את עצם המאבק והקושי שלך. מהי המשמעות של קבלה אמיתית לפי אליעד כהן? אליעד מדגיש שקבלה אמיתית איננה פאסיביות או ויתור על התנגדות למשהו שמזיק לך. קבלה אמיתית משמעותה להבין ולהכיל את כל ... לו מהמצב. מדוע חוסר רצון לברוח מאירועים רעים נחשב לפי אליעד לטוב יותר? אליעד כהן טוען שבאופן אידיאלי, אילו האדם היה מסוגל באמת ובאופן פנימי ועמוק להכיל את הכל, כולל את הכאב והסבל, היה לו טוב יותר מאשר ... ולסבל. כאשר בעל חיים מותקף או נמצא במצב מסוכן, הוא באופן אינסטינקטיבי בורח. אך ההבדל המרכזי הוא שלבעלי החיים אין את אותה תודעה או מודעות פנימית שיש לבני אדם. בעוד שבני אדם יכולים להבין את התגובה שלהם ולהכיל אותה במובן עמוק יותר, בעלי חיים פועלים בצורה אינסטינקטיבית. כלומר, אליעד מדגיש שלמרות שההתנגדות עצמה דומה, ההבנה והמודעות האנושית מאפשרות לאדם להכיל את המצב גם ברמה של שקט פנימי, מעבר לתגובה האינסטינקטיבית. איך הגישה של אליעד כהן יכולה לשפר ... לא מתוך ויתור אלא מתוך מודעות עמוקה לכך שהעולם הוא מעבר לטוב ולרע, הוא יחווה את החיים בצורה אחרת. זה אומר שהוא יחוש פחות סבל נפשי ופחות התנגדות פנימית, ובכך איכות החיים שלו תשתפר. אליעד מדגיש כי האדם ימשיך להתנגד לדברים רעים באופן מעשי, אך הוא יוכל ליהנות מהחיים בצורה עמוקה יותר, כשהוא אינו תלוי לחלוטין בהבחנות שבין טוב לרע. איך להכיל רגשות קשים? התנגדות למציאות לא נעימה מהי קבלה אמיתית? איך להשיג שקט פנימי? האם יש טוב ורע מוחלטים? מה המשמעות של קבלת המציאות? ...
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
... האדם רעב, הוא יכול לאכול, אך הוא לא צריך לאכול, אלא בוחר לאכול כי הוא רוצה למלא את הצורך הזה. זה שינוי קטן אך מהותי בתפיסה: האדם לא צריך שום דבר, אלא רק ... צריך במילה רוצה או מעדיף. במקום לומר אני צריך לעשות משהו, עדיף להגיד אני מעדיף לעשות את זה. זה שינוי שיכול לשנות את התחושה של האדם מן היסוד, מפני שהוא ... שהאדם מבין שאין באמת שום דבר שהוא חייב לעשות או לשנות, הוא מקבל את המציאות בצורה שלמה יותר, בלי התנגדות פנימית שמייצרת סבל. אליעד מציע לשחרר את המחשבה הזו ולראות שהכל כבר עכשיו בסדר, גם אם נראה שיש צורך דחוף בשינוי. התפיסה הזו מאפשרת לאדם לחוות שלווה פנימית ולקבל את החיים כפי שהם, ללא מאבק פנימי מתמיד. איך משתחררים מתחושת ההכרח? אליעד מסביר שיש ... את חייו מתוך בחירה חופשית ואמיתית יותר. אליעד מדגיש שאפשר לקחת את הדברים האלה ברצינות ולחוות שינוי עמוק ומשמעותי באופן שבו האדם חווה את עצמו ואת ...
להבין את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות
להבין את המציאות כפי מה שהיא לפני כל ההגדרות
... חושבים או מרגישים, תמיד מבוסס על הגדרות שקיבלנו או יצרנו במהלך חיינו. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני כועס, הוא בעצם מתייחס לתחושה מסוימת על בסיס הגדרה פנימית של מהו כעס. הוא לקח תחושה גולמית של מציאות מסוימת, ושם עליה תגית של כעס. אבל להבין את המציאות לפני ההגדרה זה לחוות את התחושה הזו ללא תווית, ללא כותרת. ... בלי לפרש אותן מראש. במקום לומר אני מרגיש חרדה, האדם מתבונן בתחושה עצמה, בלי לשפוט אותה או לתייג אותה. זה מצב של מפגש ישיר ואמיתי יותר עם המציאות הפנימית של האדם. למה חשוב לראות את המציאות ללא הגדרות? לפי אליעד, כל הקשיים והסבל של בני האדם נובעים מההגדרות שהם נותנים למציאות. לדוגמה, אדם שמרגיש שהוא נכשל ... מסוימת של הצלחה או כישלון. אם הוא היה מסוגל לחוות את אותה מציאות ללא ההגדרה הזו, הוא לא היה מרגיש סבל כלל. ההגדרות הן אלה שמייצרות קונפליקטים פנימיים, מכיוון שהן יוצרות הפרדות בין רצונות שונים או בין תפיסות סותרות. לכן, הפתרון הוא ללמוד לראות את המציאות לפני שההגדרות משתלטות על החוויה. כיצד אפשר לחוות את המציאות ללא הגדרות? אליעד מציע תהליך של התבוננות פנימית, שבו האדם מתחיל לבחון כל הגדרה וכל אמונה שיש לו לגבי עצמו ולגבי החיים. כאשר מתעוררת תחושה מסוימת, האדם מתבונן בתחושה ולא בפרשנות שלה. התהליך הזה הוא כמו ... ההגדרות ואת כל הפרשנויות שהאדם יצר. כדי להגיע להבנת המציאות כפי שהיא, האדם צריך להתבונן במה שנמצא לפני ההגדרות, במציאות עצמה כפי שהיא קיימת ללא שינוי, בצורה בלתי תלויה בשום הגדרה או תנאי. לדברי אליעד, אנשים בדרך כלל מתקשים להבין את המחויב הראשון בגלל שהם חיים בתוך עולם של הגדרות. לכן, האתגר הוא ללמוד להתבונן על הדברים בצורה נקייה, להניח לרגע בצד כל תפיסת עולם קיימת, ולראות את הדברים כפי שהם באמת. מדוע חשוב להשתחרר מהגדרות כדי להפסיק לסבול? הסיבה לכך היא שכל סבל נובע מחוסר התאמה בין הרצון של האדם למציאות. אם המציאות נתפסת באופן ישיר וללא הגדרה, אין סבל מכיוון שאין התנגדות למציאות עצמה. הסבל מופיע רק כאשר המציאות סותרת את ההגדרות שהאדם מחזיק בהן. לדוגמה, אדם סובל כי הוא חושב שדבר מסוים אמור להיות בדרך אחת, ובפועל הוא ... כפרשנות ולא כאמת מוחלטת. האדם יכול להשתמש בהגדרות כחלק ממשחק החיים, אך ללא הזדהות מוחלטת איתן. כך הוא יכול להפסיק לסבול ולחיות בתחושה של חופש פנימי אמיתי. כיצד ניתן ליישם את ההבנה הזו בחיי היומיום? אליעד מציע לתרגל את היכולת להתבונן במציאות ובתחושות פנימיות מבלי למהר לתת להן שם או הגדרה. כאשר מופיעה תחושה או בעיה, האדם שואל את עצמו: מהי התחושה הבסיסית הזו, בלי הגדרות?. עצם התרגול וההתנסות הזו מביאה להבנה ישירה ...
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
... האחריות שלנו לגבי אסונות כמו צונאמי? אחת ההתנגדויות הנפוצות שעולה בנושא הזה היא: אבל מה זאת אומרת שאני אשם בכל דבר שקורה בעולם? מה, ... שהמציאות משקפת אותך ואת תפיסתך, ולכן כל שינוי שתרצה במציאות יתחיל בשינוי פנימי שלך. אשמה איננה מועילה בפני עצמה, אלא היא הזדמנות להבנה עמוקה יותר של ...
לקיחת אחריות, לקחת אל כל האחריות כולה על עצמך כמו אלוהים, לא להאשים אחרים, לקחת אחריות כאלוהים
לקיחת אחריות, לקחת אל כל האחריות כולה על עצמך כמו אלוהים, לא להאשים אחרים, לקחת אחריות כאלוהים
... שקורה, ממש כפי שאלוהים אחראי לכל. בדרך כלל, בני האדם רגילים להעביר את האחריות לבעיותיהם ולמציאות חייהם לאחרים או לנסיבות חיצוניות. כשקורה להם משהו רע או לא רצוי, האדם תמיד מוצא סיבה חיצונית להאשים: אנשים אחרים, אירועים חיצוניים, גורמים סביבתיים או אפילו מזל רע. לדוגמה, אם מתרחשת תאונת דרכים, האדם בדרך כלל יחפש ... את כל האחריות באופן מוחלט. האדם יכול לומר לעצמו אני מוכן לקחת אחריות, אך תמיד יוסיף לכך הסתייגויות או יסביר מדוע גם נסיבות אחרות היו שותפות להתרחשות. לדוגמה, אדם יכול להגיד אני לוקח אחריות על התאונה, אבל גם הנהג השני אשם, גם העירייה שלא תיקנה את הכביש. ... כל מה שקורה זו בדיוק בחירה שלו. במצב כזה, אין הבדל בין טוב לרע, משום שכל מה שקורה הוא תוצאה של הרצון שלו, ולכן אין סיבה להרגיש רע. מדוע תחושת אחריות מלאה כאלוהים מביאה לטוב מוחלט? אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: הסיבה שבגללה תחושת אחריות מלאה, כמו אלוהים, מביאה לטוב מוחלט, היא שהרע תמיד נובע מהתנגדות למה שקורה. כלומר, האדם מרגיש רע אך ורק משום שהוא לא רוצה את מה שקורה. אם האדם מרגיש שהכל הוא באחריותו ושכל מה שמתרחש זו ... כל מה שקורה הופך להיות טוב. למשל, אם קרתה תאונה והאדם באמת מרגיש שהוא זה שיצר את האירוע ושהוא בחר אותו, הוא לא יחווה התנגדות כלפי מה שהתרחש, ולכן הוא יחווה תחושה של שלמות. מנקודת מבט זו, האחריות המוחלטת גורמת לכך שהחוויה של המציאות תמיד תהיה חיובית ... אלוהים? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא רק לשמוע עליו אלא לחוות אותו באופן ממשי. לא מדובר רק בתיאוריה מופשטת אלא בחוויה פנימית עמוקה שבה האדם באמת מרגיש שהוא זה שיוצר את המציאות כולה. אליעד אומר שיש עוד שלבים מעבר לתחושה הזו, מצבים גבוהים יותר, אך ... הוא באמת מבין שהוא כמו אלוהים ושהכל נעשה מתוך רצונו האמיתי, המצב הזה מתהפך לתחושה של שלווה מוחלטת. הוא לא חש יותר התנגדות לשום דבר, ולכן הוא חווה את המציאות כטובה באופן מוחלט. מה התהליך המעשי שאליעד מציע? התהליך שאליעד כהן מתאר הוא: ראשית, להפסיק להאשים אחרים או נסיבות חיצוניות במה שקורה. להתחיל לקבל שכל דבר שמתרחש הוא פרי הרצון והבחירה שלך. לחוות ולהרגיש באופן ממשי שכל מה שקורה לך הוא רצוי, גם אם ... עם המציאות, ולטוב מוחלט. לסיכום, אליעד כהן מסביר את הרעיון של לקיחת אחריות מוחלטת כאלוהים כאמצעי לשחרור מוחלט מסבל, התנגדות או תחושת קורבנות. לקיחת אחריות מוחלטת פירושה לחוות כל דבר במציאות כתוצר ישיר של הרצון האישי שלך, ולכן הכל הופך להיות טוב ...
לרצות את הסבל, הבנת סיבת הנפרדות יוצרת אחדות, חוויית האחדות, לרצות את התנגדות הרצון
לרצות את הסבל, הבנת סיבת הנפרדות יוצרת אחדות, חוויית האחדות, לרצות את התנגדות הרצון
... חוויית האחדות, לרצות את התנגדות הרצון איך לרצות את הסבל יכול להביא לחוויית האחדות? ... את המשמעות העמוקה של ההתנגדות שלו למציאות, ולכן מסוגל לאהוב ולקבל גם את ההתנגדות עצמה. לדוגמה, אליעד נותן מקרה שבו האדם סובל מכאב גב. ... והסבל ייווצר דווקא מתוך ההתנגדות לכאב. אולם אם האדם יחקור ויבין לעומק מדוע הוא אינו ... הוא יוכל לרצות את עצם ההתנגדות שלו לכאב הגב. כלומר, הוא עדיין יסבול בפועל, אך הוא ... עדיין חווה סבל ומודעות להתנגדות שלו לכאב, אך בו - זמנית הוא רוצה את הסבל ואת ההתנגדות עצמה. במצב זה, האדם מגיע למצב פנימי של שלמות שבו הוא מסוגל לחוות את שני המצבים יחדיו - גם לסבול ... שאם האדם יחקור לעומק את הסיבות לכך שהוא רוצה דבר אחד ולא אחר, ויבין באמת מדוע הוא מייצר ... השכל שלו. ברגע שיבין את הסיבה האמיתית לנפרדות, הוא יראה שגם הנפרדות וגם האחדות הן אותו דבר ... ניתן להבין את הרצון וההתנגדות באופן שמוביל לקבלה מוחלטת? אליעד משתמש בדוגמה נוספת ... ואת הכאב שנובע מההתנגדות הזאת. בכך הוא יגיע לחוויית שלמות, משום שהוא לא נאבק ... את מה שקיים, כולל את ההתנגדות שלו עצמו. כיצד הסבל מאפשר לאדם לגלות אהבה אמיתית ... אחדות? כיצד להשתחרר מהתנגדות למציאות? איך לקבל את הסבל? מהי אהבה אמיתית? מהי משמעות ... למצב שבו הוא רוצה גם את ההתנגדות שלו למציאות. מהי אהבה אמיתית וכיצד היא קשורה לסבל? ... בין רצון לסבל, בין קבלה להתנגדות, בין אחדות לנפרדות. כיצד ניתן ליישם זאת בחיים האישיים? ... אם האדם יחקור לעומק את הסיבות הפנימיות לרצונותיו ולסבלו, הוא יוכל לגלות שהוא כבר ...
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
דרך רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה, המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה
... רוחנית, התנגדות לאמת, כל הנחלים זורמים לים, לבושים של האחדות, מנהיג אמיתי, סיבתיות, סיבה ותוצאה , המחייב הראשון, חוקי הפיזיקה למה אנשים מתנגדים ... במסגרת החשיבה המוכרת שלהם כדי לא לחוות סתירה פנימית. לדוגמה, אליעד מסביר שאם מישהו מאמין שרק אהבה היא ... ומתוך כך תתאפשר פתיחות למושגים חדשים ולחקירה פנימית עמוקה יותר. כיצד סיבתיות מובילה להבנת המחויב הראשון? ... משתמש בדוגמאות רבות כדי להסביר את הקשר בין סיבה ותוצאה לבין המחויב הראשון (המחייב הראשון). הוא טוען שאנשים ... בגלל רצונו של המחייב הראשון, ולא רק בגלל סיבות פיזיקליות או אירועים קודמים. האדם הרוחני מבין שלכל רגע יש פוטנציאל אינסופי, וששום סיבה בעבר אינה יכולה להבטיח באופן מוחלט את מה שיקרה ברגע הבא. ... חדש לגמרי. אדם כזה לא רוצה להתכחש לאמת הפנימית שלו ולכן מתנגד לחקירה שנתפסת בעיניו כמאיימת. אליעד טוען שדווקא ההתנגדות היא ביטוי עמוק של רצון לחיפוש האמת ושל רצון להגיע ... את המהות הזאת. זו המשמעות של יציאה ממצב של סיבה ותוצאה למצב שבו האדם חווה את כל הרגעים כחדשים, בלתי ... את האמת? מדוע אנשים מתנגדים לרוחניות? מהי סיבה ותוצאה? האם המציאות מחויבת או אפשרית? מהו המחויב הראשון? ...
מכירות / שיווק / שכנוע - החלפת דעות - טיפול בהתנגדויות מכירה / טיפול בהתנגדויות לקוח / התנגדויות קשות / לקוח קשה / לקוח עוין - איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו?
... שיווק שכנוע - החלפת דעות - טיפול בהתנגדויות מכירה טיפול בהתנגדויות לקוח התנגדויות קשות לקוח קשה לקוח עוין - איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו? וכאן אבאר את אחד מהעקרונות החשובים ביותר, כיצד לטפל בהתנגדויות מכירה ובהתנגדויות של הלקוח? וכיצד אפשר לגרום ללקוח ששונא את המוצר שלך, לאהוב את המוצר שלך? וכיצד אפשר לגרום למישהו שחושב שאתה רק טועה, לחשוב שאתה רק צודק? וכיצד ... מרק לא לרק כן, לפעמים, זהו מעבר קיצוני וחד מידי עבור הלקוח ועבור האדם שמנסים לשנות את דעתו. ואם יש התנגדות גדולה ביותר של הלקוח, אפשר לעשות זאת בצורה הדרגתית, באמצעות זה שמשנים את ההתייחסות שלו, מרק לא לגם לא + גם כן. ואחכ משם הרבה יותר קל להעביר אותו ... מ: רק לא, לגם לא + גם כן? והדרך לכך היא, על ידי זה שהופכים את המחויב לאפשרי. זא שהאדם מזדהה עם ההתנגדות שלו למוצר שלך ולרעיון שלך, בהזדהות מחויבת. ועכשיו צריך להפוך את ההזדהות הזאת, להזדהות שהיא אפשרית בלבד. זא בשלב הראשון, הלקוח יכול להמשיך לשמור על דעתו ועל ההתנגדות שלו למוצר שלך ולדעה שלך. אבל הוא צריך לשנות את ההתייחסות שלו לדעה שלו, מכך שהיא דעה מחויבת לכך שהיא רק דעה אפשרית בלבד. כי בהתחלה האדם חושב שהוא רק ... תשובה: על ידי הטלת ספק גלוי + על ידי הטלת ספק סמוי. והטלת ספק גלוי, נעשית על ידי שאלת שאלות, על ההתנגדות המחויבת של הלקוח, שעל ידי זה הופכים אותה, מהתנגדות מחויבת להתנגדות אפשרית. כגון לדוגמה, השאלה למה. שמשמעותה היא הטלת ספק במחויבות של הדבר. שזה אומר, שאם הלקוח אומר שהוא בשום פנים ואופן לא רוצה את המוצר שלך, ושהוא ... איתך, עליך לשאול אותו, למה הוא אומר שהוא בשום פנים ואופן לא רוצה את המוצר שלך. זא אפשר לקחת את ההתנגדות של הלקוח, ולחזור אחריו מילה במילה, ופשוט להוסיף לפניה את המילה למה?! ולא צריך מיד לנסות לגרום ללקוח לחשוב שהוא אולי כן רוצה את המוצר שלך, וגם לא צריך לשאול אותו למה הוא לא חושב שהמוצר שלך, אולי הוא כן טוב עבורו, אלא פשוט אפשר לקחת את ההתנגדות שלו, ולחזור אחריה מילה במילה, ופשוט להוסיף לפניה את המילה למה. לדוגמה: הלקוח אומר שהוא בשום פנים ואופן לא יקנה את המוצר הזה. פשוט לשאול אותו, למה אתה אומר שאתה בשום פנים ואופן לא תקנה את המוצר הזה. בדוגמה הזאת, פשוט לקחנו את ההתנגדות של הלקוח, והוספנו אליה את השאלת למה בהתחלת המשפט. וזה בעצם גורם ללקוח לתהות על הסיבה שבגללה הוא לא רוצה את המוצר. ואז כאשר תת המודע של הלקוח, שומע את המשפט של למה הוא לא רוצה את המוצר, זה בעצם הופך את הדעה שלו, מדעה מחויבת, לדעה שהיא רק ... חושב כך או אחרת. ואם הוא לא מוכן לקבל את השאלה למה, אז אפשר לנסות להחליף את השאלה למה לשאלה מה הסיבה או להשלמת משפט של וזה בגלל ש או וזה כי וכיוב. כי לפעמים הלקוח מתנגד לשימוש במילה אחת, ועדיין מוכן להשתמש במילים אחרות. ויש עוד דרך נוספת לגרום ללקוח לשאול ... של הלמה הלקוח לא רוצה המוצר. כגון לדוגמה, שהמוכר אומר ללקוח, אני מבין שאתה לא רוצה את המוצר, כי סיבה כזו או אחרת. או שהמוכר שואל את הלקוח, האם אני מבין נכון שאתה לא רוצה את המוצר הזה, כי סיבה כזו או אחרת?! ואז כאשר הלקוח שומע את המוכר, הרי שבעצם זה גורם ללקוח להתבונן שנית על הסיבה שבגללה הוא לא רוצה את המוצר. וזה הופך אצלו את ההתנגדות שלו למוצר, מהתנגדות מחויבת, להתנגדות אפשרית בלבד. וכך גם ניתן לעשות ברמת כל רעיון ורעיון, בכל תהליך של טיפול בהתנגדויות לקוח וטיפול בהתנגדויות מכירה. וכך גם צריך ואפשר לעשות בכל תהליך שבו מנסים לשכנע מישהו לחשוב בצורה כזו או אחרת. ונסכם: הדרך לגרום לאדם לשנות את עמדתו מקצה אחד לקצה ...
התנגדויות לקוח / טיפול בהתנגדות לקוח - להטיל ספק בהתנגדות של הלקוח - הטלת ספק גלויה / הטלת ספק סמויה - סוגסטיה, NLP, שכנוע, מכירות, איך לשכנע לקוח? איך לטפל בהתנגדות לקוח?
התנגדויות לקוח טיפול בהתנגדות לקוח - להטיל ספק בהתנגדות של הלקוח - הטלת ספק גלויה הטלת ספק סמויה - סוגסטיה, NLP, שכנוע, מכירות, איך לשכנע לקוח? איך לטפל בהתנגדות לקוח? וכאן אבאר, איך באפשרותך לגרום למישהו לשחרר את האחיזה שלו בדעה שלו. ובמקרה של לקוח, איך אפשר לגרום ללקוח להחליש את ההתנגדות שלו, למה שאתה רוצה שהוא יעשה. והדרך לכך היא, על ידי זה שמטילים ספק בהתנגדות שלו. בין בצורה גלויה ובין בצורה סמויה. לדוגמה: הלקוח אומר אני לא רוצה את המוצר הזה. צריך לומר לו למה אתה לא רוצה את המוצר הזה?. והמילה למה, היא בעצם הטלת ספק בהתנגדות של הלקוח. וככל שמטילים ספק גדול יותר בהתנגדות של הלקוח, כך מגדילים את הסיכוי, לכך שהלקוח ישחרר את ההתנגדות שלו, ושהוא יסכים עם דעתך. ונחדד, כי לפעמים, אין צורך להטיל ספק בהתנגדות של הלקוח. ואפשר פשוט לבדוק, איפה הלקוח כן מסכים איתך, ודרך זה לבצע את המכירה. כגון לדוגמה שהלקוח אומר אני לא רוצה את המוצר הזה. אז אפשר פשוט לשאול אותו איזה מוצר אתה כן רוצה. דהיינו, לא חייבים לרוץ מיד להטלת ספק בהתנגדות של הלקוח. אלא אפשר לנסות ולחפש נקודות התאמה, בין דעתך, לבין דעתו של הלקוח. אבל, לפעמים מגיעים למצב, שכבר לא מוצאים שום נקודת התאמה רצויה, בין דעתו של ... אבל אתה רוצה שהוא דווקא ירכוש מוצר אחר. או שאתה רוצה לנסות לגרום לו לרכוש מוצר כלשהו, למרות שהוא כן רוצה לרכוש מוצר אחר. ובמקרה כזה, הטלת ספק בהתנגדות של הלקוח, היא הדרך הטובה ביותר לשחרר את האחיזה שלו בהתנגדות שלו. כי כאשר מטילים ספק בהתנגדות של הלקוח, מצד אחד זה חיובי. כי זה גורם ללקוח להסס, ולהיות מוכן לרכוש את המוצר. אבל מצד שני, זה גם יוצר אצל הלקוח תחושה של חוסר נעימות. שהיא דווקא יכולה ... לא לקנות ממך שום דבר. משום שאתה גורם לו להטיל ספק בעצמו, וזה לפעמים גורם לאדם להרגיש רע. וצריכים להיות מודעים לכך, כאשר גורמים ללקוח להטיל ספק בהתנגדות שלו. ויש הטלת ספק גלויה ויש הטלת ספק סמויה. והטלת ספק גלויה, היא כאשר בצורה גלויה שואלים את הלקוח, למה הוא מתנגד לרכישת המוצר. שאז הלקוח רואה שבצורה ... כי הוא רואה שלא מסכימים איתו. אבל זה גם יכול להיות חיסרון, כי זה פוגע באגו של הלקוח וכולי. ולכן, יש גם הטלת ספק סמויה. ומהות הטלת הספק, היא נתינת סיבות לאותה התנגדות. כי הצורך לתת סיבה למשהו, זה מחליש את אותו הדבר. כי יש דבר שהוא מחויב, ושהוא לא צריך סיבות. ומה שצריך סיבות, זה אומר שהוא רק אפשרי בלבד, ושהוא אינו מחויב ושהוא לא מוכרח להיות נכון. וכאשר מנסים להבין את הסיבה של איזה דבר, הרי שבעצם זה שמנסים להבין את הסיבה של הדבר, בעצם זה מחלישים את הדבר עצמו. כי אפשר להאמין לאיזה רעיון, ובכך לחזק אותו, על ידי זה שלא מטילים בו ספק. ואפשר גם לנסות להבין את הסיבה של איזה דבר. ובכך שמבקשים סיבה לנכונות הדבר, בכך בעצם אומרים, שהדבר הוא לא מוכרח להיות נכון, ושאפשר להטיל בו ספק. ויש גם הטלת ספק סמויה. דהיינו, שלא מראים ללקוח בצורה ברורה ומפורשת שמטילים ספק בהתנגדות שלו, אלא שואלים אותו שאלה על ההתנגדות שלו, שאלת הבהרה. כאשר בעצם בתוך שאלת ההבהרה, בתוכה יש בעצם הטלת ספק בהתנגדות של הלקוח. לדוגמה, הלקוח אומר שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. עכשיו, אם נאמר לו למה אתה לא רוצה לקנות את המוצר, זאת הטלת ספק גלויה. ואפשר לומר לו. אשמח שתסביר לי את מה שאמרת שאתה לא רוצה לקנות את המוצר, ואשמח להבין את זה טוב יותר. ואז הלקוח בעצם יחזור עוד פעם על ההתנגדות שלו לרכישת המוצר, אבל הוא יצטרך להוסיף מידע של הבהרה על ההתנגדות שלו לרכישת המוצר (ואז ממילא גם אפשר לגלות נקודות טורפה ב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינוי עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, ע"י החלפת הסיבה שלו לסיבה רעה - חינוך ילדים / איך לשכנע את ההורים? מניפולציות / לשכנע אנשים / דיבייטינג / לשתול מחשבות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: החלפת הסיבה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: החלפת הסיבה, איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי להצלחה, מומלץ בנושאי החלפת הסיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 21:59:12 - wesi1