אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית החיים, למה לחיות, למה לא להתאבד, משמעות החיים, מטרת החיים - ליקוטי מוהרן חא רסח (ברסלב) ✔ מה המשמעות של תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:45תכלית החיים, למה לחיות, למה לא להתאבד, משמעות החיים, מטרת החיים - ליקוטי מוהרן חא רסח (ברסלב)
מה המשמעות של תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב?

השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה, תוך שהוא מתבסס על ליקוטי מוהרן תורה רס"ח של רבי נחמן מברסלב, היא שאלת תכלית החיים, מדוע לחיות, ומה נותן משמעות לקיום ולאדם עצמו. הוא מתחיל בהסבר פשוט: לפי רבי נחמן, אם האדם אינו מסתכל על התכלית, אין לו סיבה אמיתית לחיות. במובן הפשוט, אדם שחי בלי להבין למה הוא חי ולשם מה הוא מתאמץ, בעצם חי חיים חסרי משמעות.

אליעד מסביר שיש למשפט הזה גם פירוש פנימי יותר. אם אדם מבין באמת את מטרת החיים, רק אז הוא יכול ליהנות מהם באמת. אדם שלא מבין מה תכלית חייו לא מסוגל ליהנות בצורה שלמה ואמיתית, כי הוא כל הזמן רודף אחרי מטרות חיצוניות וחולפות. לדוגמה, אנשים חיים במרדף תמידי אחרי הצלחה חומרית או חברתית, בלי לחשוב על השאלה העמוקה יותר - למה כל זה שווה בסוף?

למה אנשים מפחדים לחשוב על סוף החיים?

אליעד נותן דוגמה שממחישה כמה אבסורדי המרדף אחרי מטרות זמניות: אנשים עובדים קשה מאוד בחיים, למרות שהם יודעים מראש שהם ימותו בסוף. הוא מדגים זאת דרך אדם שמקים עסק, למרות שהוא יודע מראש שהעסק יקרוס בסופו של דבר ויישכח. אליעד טוען שאנשים מפחדים לחשוב על העובדה הזאת, כי אז החיים נראים להם חסרי היגיון, כמו פעולה חסרת תוחלת. לכן אנשים בוחרים להדחיק את העובדה שיום אחד הכל ייגמר.

למה אנשים ממשיכים להביא ילדים למרות שהם יודעים שגם הם ימותו בסוף?

אליעד שואל מדוע אנשים מתעקשים להביא ילדים לעולם, בידיעה שגם הילדים וגם הדורות הבאים ימותו בסופו של דבר. הוא מסביר שזה חלק מהשיגעון האנושי: הרצון להשאיר אחרינו משהו, לשמור על כדור הארץ ועל האנושות, למרות שבסוף הכל ייגמר והמציאות תימשך גם בלעדינו.

מדוע אדם נכנס לדיכאון לפי רבי נחמן?

לפי רבי נחמן, כפי שאליעד מסביר, דיכאון נובע מכך שהנפש האנושית רוצה להתחבר לשורשה, כלומר, לחוות את האחדות של המציאות, את התחושה שהכל טוב והכל אחד. כאשר האדם מתמקד רק בדברים חיצוניים וחולפים, הנשמה מתגעגעת לחזור לשורש שלה, ואז מתעוררת תחושת ריקנות ודיכאון. אדם שמבין את האחדות לא ייכנס לדיכאון, כי הוא חווה שהכל טוב ומושלם כפי שהוא.

מה הבעיה עם המטרות החיצוניות בחיים?

אליעד מסביר שאנשים מתאמצים מאוד להשיג מטרות חיצוניות - כסף, הצלחה, משפחה או אפילו עולם הבא - אבל תמיד אחרי שהם משיגים את המטרה, הם נכנסים שוב לדיכאון, כי הנשמה יודעת שזה לא מה שהיא באמת רצתה. הנשמה רוצה להתחבר לאחדות ולשלמות המציאות, ולא למטרות חולפות.

הוא נותן דוגמה משעשעת אך ברורה: אפילו המוסלמים שמאמינים שאחרי מותם יחכו להם 70 בתולות בגן עדן, אם היו משיגים את זה בעולם הזה, מהר מאוד היו משתעממים ומחפשים דבר אחר. הרעיון הוא שכל מטרה חיצונית לא מספקת לאורך זמן. אפילו חוויות רוחניות כביכול גבוהות, כמו אנשים שמספרים על מוות קליני, לא מחזיקות מעמד לאורך זמן. אנשים חוזרים לעולם הזה כי בסופו של דבר גם שם לא באמת היה להם כל כך טוב כמו שחשבו.

איך להסתכל נכון על סבל וצרות בחיים לפי רבי נחמן?

אליעד כהן מסביר שרבי נחמן טוען שאם אדם היה מסתכל על התכלית של כל מה שקורה לו, הוא היה מבין שאין באמת רע בעולם. כל הצרות והייסורים נראים רעים רק בגלל שהאדם לא מבין את התכלית שלהם. לפי רבי נחמן, התכלית היא תמיד טובה, ולכן כל דבר, אפילו הצרה הכי גדולה, הוא בעצם טוב מוחלט אם מסתכלים עליו מהפרספקטיבה הנכונה, שהיא הפרספקטיבה של אלוהים או האחדות השלמה של המציאות.

מדוע לפי רבי נחמן אנשים רחוקים מהאחדות ומהאושר?

רבי נחמן מסביר שאנשים רחוקים מהאחדות, מאלוהים ומהאושר רק משום שהם לא שואלים את עצמם מה באמת התכלית של המציאות. הם עסוקים במטרות חיצוניות, ולכן לא מצליחים להתחבר לתכלית הפנימית העמוקה שהיא האחדות המוחלטת.

אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות "למה אני חי?", "מה הסיבה למציאות?", ומסביר שהשאלות האלו, אם נענות בצורה עמוקה ואמיתית, מביאות את האדם לתחושת אחדות ושלווה מוחלטת. מצד אחד, אין באמת תכלית או סיבה מוחלטת למציאות, ומצד שני, עצם ההבנה של זה היא התכלית עצמה.

כיצד הפתרון לתחושת חוסר משמעות מגיע לפי אליעד כהן?

הפתרון שאליעד מציע, בעקבות רבי נחמן, הוא להתחבר להבנה העמוקה של המציאות: שהמציאות היא אחדות מוחלטת, שאין באמת רע וטוב מוחלטים, שהכל הוא טוב אינסופי. כאשר האדם מגיע לתובנה הזאת, אין לו צורך לרדוף אחר שום מטרה חיצונית, והוא חי בשלווה מלאה עם עצמו ועם המציאות, בלי תחושת דיכאון או חיסרון.

בסופו של דבר, המסר של אליעד כהן, דרך רבי נחמן, הוא שהתכלית האמיתית של החיים היא להבין את מהות המציאות, לחוות אחדות פנימית ושלווה מוחלטת, ולהשתחרר מכל השיגעונות של המטרות הזמניות והחיצוניות של העולם הזה.
ליהנות כל מה שקורה אנשים מפחדים לא רוצה להיות אבא להשתחרר בגן עדן פחדים להתחבר רוצה להתחבר ליקוטי מוהרן חא רסח אל הוריים אובדנות ברסלב התאבדויות התאבדות חיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לא להתאבד להתאבד לחיות לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא רסח למה לא להתאבד למה לחיות מהות החיים מחשבות אובדניות מטרה בחיים מטרות מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעותיות נטיות אובדניות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוצה להתאבד רצון להתאבד תכלית תכלית החיים תכליתיות
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
... השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים, ולמה אדם רוצה דברים מסוימים בעוד שאת האחרים ... מעניק למציאות ולא במציאות עצמה. מדוע אותה מציאות נתפסת באופן שונה אצל כל אדם? אליעד ממשיך להסביר שהמציאות עצמה היא נייטרלית. אין לה משמעות חיובית או שלילית בפני עצמה, אלא המשמעות נובעת רק מתוך האופן שבו האדם מתבונן בה. הוא נותן דוגמה: אם אדם נמצא לבד בבית, האם זה טוב או רע? הדבר תלוי באדם עצמו. ישנם אנשים שעבורם להיות לבד זה טוב, ויש ... יש להם הכל. הוא מסביר שהסיבה לכך נעוצה בפנימיות של האדם ובדרך שבה הוא מפרש את המציאות. אם האדם מפרש את חייו בצורה שלילית או חסרת משמעות, הוא ירגיש רע ללא קשר לנסיבות החיצוניות. למשל, ישנם אנשים עשירים ומצליחים שחשים דיכאון וריקנות, משום שהפרשנות הפנימית שלהם לגבי החיים היא שלילית, או שהם עדיין לא הצליחו למצוא משמעות אמיתית שתיתן להם סיפוק פנימי ותחושה טובה לאורך זמן. כיצד אפשר להרגיש טוב יותר בכל מצב בחיים? אליעד נותן פתרון ודרך מעשית כיצד אפשר להרגיש טוב יותר בכל מצב ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר ... שאליעד מתאר כלימוד אמיתי - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים ... איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא ... הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה ... תהליך של למידה שבו לא מוותרים על הבנה של שום פרט, אפילו אם הוא נראה שולי או פחות משמעותי , מפני שכל פרט קטן עלול להכיל את הסוד להבנת הדברים הגדולים והמורכבים יותר. אליעד נותן ... עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ... שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי השיטה הזו, חשוב לא להיתקע על משפטים קשים או מושגים מורכבים מדי, אלא להמשיך ולזרום עם הקריאה. המטרה בשיטה הזאת היא להשיג קודם כל היכרות כללית וראשונית עם כל התוכן, על אף שלפעמים הקורא לא יבין את הכל במהלך הקריאה הראשונה. לדבריו, כשניגשים לספר כמו ליקוטי מוהרן , שיש בו כמות גדולה של אינפורמציה והוא מורכב מאוד מבחינה רעיונית, חשוב מאוד קודם כל לבצע קריאה כללית, משום שזה יוצר תמונה ראשונית שמאפשרת להבין בהמשך ביתר קלות את הרעיונות העמוקים יותר. מדוע חשוב לקרוא את הספר ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים ברציפות, ללא עצירה? אליעד מדגיש שקריאה רציפה מבלי לעצור, על אף הקושי ... מאפשרת לקורא להתרגל לסגנון ולמורכבות, ומכינה אותו לשלב הבא, שבו יחזור ויעמיק בכל פרט. מהי השיטה השנייה והעמוקה יותר ללימוד ספרי ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים? הדרך השנייה, שאליעד כהן מפרט עליה בהרחבה, מתרחשת לאחר שהקורא כבר השלים את הקריאה הראשונה. בשלב הזה, יש לחזור ולקרוא מחדש את הספר, והפעם לעצור על כל משפט, מילה ורעיון, ולנסות להבין לעומק את המשמעויות החבויות מאחורי הטקסט. אליעד מבהיר כי בשלב זה יש להתמודד עם כל המשפטים הקשים, הרעיונות המורכבים והמושגים הייחודיים, ולנסות לפענח אותם עד תום. לפי אליעד, התהליך הזה יכול להיות מאתגר במיוחד בספר כמו ליקוטי מוהרן, שהוא ספר ששובר שיניים, כדבריו, משום שהוא כתוב בשפה מורכבת ויש בו שכבות רבות של משמעות. בשלב השני, הלימוד נעשה איטי הרבה יותר, תוך כדי התבוננות מדויקת בכל פרט. כיצד מומלץ ליישם ... בטקסט קשה או במשפט מורכב, לעצור, לחשוב עליו, ולפרק את המשפט למרכיביו השונים. לאחר הפירוק של המשפט, יש לשאול שאלות מנחות כמו מה המשמעות המדויקת של המילה הזו?, מדוע המחבר בחר דווקא בניסוח כזה? ואיך הרעיון הזה מתחבר לנושאים אחרים בספר?. באמצעות שאלות אלו, אפשר להגיע להבנה מעמיקה ויסודית של הטקסט. לדוגמה, כאשר אליעד עצמו למד את ליקוטי מוהרן , הוא חזר שוב ושוב לקרוא את הספר, עצר בכל פעם שנתקל במשפט או רעיון לא ברור, וחיפש את הדרך לפצח ולהבין את הדברים עד הסוף. מה ההבדל המהותי בין שתי שיטות הלימוד? ההבדל המהותי בין שתי שיטות הלימוד הוא שבשיטה הראשונה הדגש הוא על רצף והיכרות ראשונית עם הספר, מבלי לעצור ... היא לשלב את שתיהן - ראשית קריאה רצופה וראשונית, ואחריה לימוד חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע להכיר בכך שזה טבעי לחלוטין להרגיש קושי ותסכול בקריאה ראשונית של ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או הספר להיות אלוהים. הקושי הוא חלק מהתהליך הטבעי של הבנת חומר עמוק ומורכב. במקום להילחץ או להתייאש, יש לקבל את הקושי הזה כחלק מהתהליך ולסמוך על כך שעם הזמן ועם חזרה נוספת לספר, המשמעות תתבהר באופן טבעי. אליעד מדגיש שוב ושוב שהספרים הללו דורשים קריאות חוזרות, וכל קריאה נוספת ... את הספר יותר פעמים, כך הוא יבין אותו לעומק, והקושי הראשוני ייעלם ויתחלף בהבנה אמיתית ויסודית של הרעיונות העמוקים שיש בספר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? שיטות לימוד של ליקוטי מוהרן מהי הדרך הנכונה לקרוא את הספר להיות אלוהים? כיצד להתמודד עם קושי בהבנת טקסטים מורכבים? מדוע חשוב לקרוא את כל ליקוטי מוהרן? ...
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
... השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב) מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, המדבר על כך שהאדם צריך להיות ... - לקח את הדברים שנאמרו לו ופרש אותם בדרך שמזיקה לו, עד כדי כך שהוא מתרחק עוד יותר מהאמת. אליעד מסביר שרבי נחמן טוען שכל הארבעה הם למעשה בחינת צדיקים בדרגות ... או הציץ ומת, גם הוא עשה מאמץ אמיתי להתקרב לאמת ולכן אינו נחשב לרשע מוחלט. מהו הרעיון של לזרוק את השכל לפי רבי נחמן? ההסבר המרכזי שמביא אליעד מדברי רבי נחמן הוא שלפעמים אדם צריך לסלק לגמרי את השכל שלו, גם את השכל שנראה בעיניו חכם ומעמיק. רבי נחמן מדגיש שלא רק את השכל הפשוט של היום - יום צריך ... ביותר - אפילו רעיונות פילוסופיים עמוקים חייבים להיזרק הצידה לפעמים, כדי להגיע לפשיטות. הפשיטות הזו משמעותה לעבוד את השם ולהיות מחובר לאחדות, ללא תלות בשום הבנה שכלית. מה הקשר בין אהבה לשיגעון בעבודת השם לפי רבי נחמן? אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שכדי לעבוד את השם באמת, על האדם להיות מוכן ... הכי מוזרים, והכי פחות נעימים, אם הוא חושב שזה יקרב אותו לאמת ולאלוהים. מה ההבדל בין בן המלך לעבד לפי רבי נחמן? אליעד מוסיף הסבר מדברי רבי נחמן על ההבדל בין בן המלך לבין עבד. בן המלך הוא בעל ... לעומת זאת, העבד אינו יכול לשאול שאלות או להרהר בתפקידו, אלא חייב לבצע את המשימה מבלי להבין את טעמה. אולם רבי נחמן מוסיף שיש מצב גבוה יותר, שבו האדם הוא אמנם בן ... להסתכן, לזרוק את השכל ולהתנהג כמו משוגע, מרוב שהוא רוצה לעשות טוב ונחת רוח למלך. אדם כזה זוכה, לדברי רבי נחמן, לגלות דברים שאפילו הבן הרגיל אינו יכול לגלות. ... להתאמץ ברמה שמעבר להיגיון, יכול להגיע למקום שאפילו משה רבנו לא זכה להשיג בחייו. מדוע לחשוב מחוץ לקופסה משמעותו לחשוב כמו משוגע? אליעד מפרש שהמסר המרכזי של רבי נחמן הוא שכדי לפתור בעיות קשות, שאלות פילוסופיות ... כמו עבד מוחלט, להגיע לדרגה של שיגעון מתוך אהבה, יוכל להגיע להבנה שהבן הרגיל לעולם לא יגיע אליה. מהי משמעות השיגעון לפי רבי נחמן? איך לחשוב מחוץ לקופסה? מה פירוש לזרוק את השכל? ...
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
... יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהרן , הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק מדוע אנשים מתקשים ללמוד לעומק ואיך אפשר לשפר את זה? אנשים רבים ... כדי לפתור זאת, אליעד מציע להקדיש תשומת לב מירבית לכל מילה ומשפט, לחפש משמעות נסתרת ולא לפסוח על אף מונח או מושג לא ברור. מה הקושי האמיתי בלימוד טקסטים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או להיות אלוהים? אליעד כהן נותן דוגמה של הספר להיות אלוהים ומסביר שמדובר בטקסט קשה להבנה אפילו למי שמבין ... כאלה אך לא באמת מבינים אותם לעומק. אליעד מתאר כיצד הוא עצמו התמודד עם ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, כשהוא הרגיש שיש שם סיסמה שהוא חייב להבין כדי להתחבר למשהו חשוב עבורו. הוא היה קורא משפט אחד עשרות ומאות פעמים, מנתח כל מושג, מילה ומטרה, שואל שאלות כמו מה המשמעות של המילה הזאת?, למה דווקא הוא אמר אותה כך? ואיך המשפט הזה מתחבר עם המשפט הקודם או הבא?. איך ללמוד לעומק ... לפעול בזוויות ובצורות שלא הכיר קודם. למה הלמידה לעומק חשובה כל כך לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד מציין שרבי נחמן אמר שנשלם הדעת, נשלם כל החסרונות. המשמעות היא שכל מה שחסר לאדם בחיים הוא תוצאה של חוסר הבנה עמוקה מספיק. לפי גישה זו, כל החסרונות - בין אם מדובר בכסף, ... דעת, בחוסר הבנה. אדם שיש לו הבנה עמוקה לא יחסר לו שום דבר. לכן, לדעת רבי נחמן, הדבר החשוב ביותר הוא לפתח את הדעת, כי כל בעיה אחרת נובעת מתוך חוסר בהבנה יסודית של המציאות. האם טכניקות ... חייב לחקור ולהעמיק את ההבנה שלו עד שיגיע לפתרון ברור ומוחלט. איך ללמוד ליקוטי מוהרן לעומק? חשיבה אנליטית ופיתוח מיומנויות למידה מה הפירוש של נשלם הדעת נשלם כל החסרונות? מדוע קשה להבין את רבי נחמן מברסלב? האם מדיטציה מספיקה כדי לפתור בעיות בחיים? איך לשאול שאלות נכונות בטקסט קשה? ...
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
... ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר איך לשלוט על המלאכים לפי לימוד ליקוטי מוהרן? בחלק השני בתורה א בספר ליקוטי מוהרן , אליעד כהן מציג את הרעיון שישראל נברא כדי לשלוט על המלאכים. על פי דבריו, כל יהודי צריך לשאול את עצמו בבוקר כיצד הוא מתחיל לשלוט על המלאכים. אליעד מציין שמטרה זו אינה פשוטה ויש להיזהר בתהליך, שכן אם לא נזהרים, המלאכים עשויים להפעיל השפעה רעה ולפגוע באדם. כדי לשלוט במלאכים, על האדם לחבר את עצמו למקום בו נמצאות הנשמות ולהתמקד ... של אמת לבין אלו של שקר. כשלומדים להכיר את המפורסמים האמיתיים, ניתן ללמוד מהם ולחזק את המהות הרוחנית של האדם. מהו תיקון הלב וכיצד הוא קשור לבניית ירושלים? עוד עניין שעלה בהרצאה היה תיקון הלב, שהוא תהליך רוחני חשוב מאוד. אליעד כהן דיבר על שלושה דברים העוזרים לתקן את ... תהליך זה מאפשר לאדם להיות חלק מהמערכת הרוחנית העליונה, ולהרגיש את השמיים והקדושה יותר. ליקוטי מוהרן שליטה במלאכים שורשי נשמות כיסא הכבוד מפורסמים של שקר תיקון הלב בניית ירושלים ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1 מה המשמעות של להיזהר מאוד להיות שמח בשבת לפי ליקוטי מוהרן? הנושא המרכזי עליו מדבר אליעד הוא מאמר מליקוטי מוהרן חלק ב, תורה יז, שם רבי נחמן מברסלב מתאר את החשיבות הגדולה של השמחה בשבת. אליעד פותח את דבריו ומסביר את האמירה של רבי נחמן: צריך להיזהר מאוד להיות שמח בשבת, ומסביר שהמילה להיזהר כאן לא מתייחסת רק לפעולה טכנית, אלא מצביעה על ... בשבת הוא בעצם ביטוי של חוסר שלמות עמוק יותר. אליעד מדגיש נקודה חשובה, שרבי נחמן מציין במקומות אחרים בליקוטי מוהרן שצריך להמשיך את קדושת השבת לששת ימי החול, ושאדם יכול להגיע למצב שהוא חווה את שמחת השבת כל השבוע. ... אדם צריך להיות שמח בשבת לא באופן אקראי, אלא מתוך מודעות מלאה. לכן, כאשר רבי נחמן אומר להיזהר מאוד, הכוונה היא שביום שבת האדם צריך להיות מודע באופן מיוחד לרגעים שבהם הוא מתרחק משמחה, ולזהות מה גורם לכך. מה הקשר בין יראה, דעת וחירות בשבת לפי רבי נחמן? בהמשך אליעד מתעמק בנושא מושג ההיראה בשלמות בשבת. הוא מסביר שרבי נחמן מתאר בשבת מצב של יראה בשלמות, כלומר, היראה בשבת אמורה להיות שלמה ולא חלקית. לדבריו של אליעד, שלמות זו ... שהאדם לא חושש מאירוע ספציפי, אלא חווה פחד מהשורש עצמו, ממקור המציאות. המשמעות של פחד מהשורש לפי אליעד היא שהאדם מפסיק לפחד מההשלכות הפרטניות והשטחיות, והוא פונה להתייחס למקור הפחד ... צריכה להיות שלמה היא כי בשבת האדם נמצא במצב של חירות. אליעד מסביר, לפי רבי נחמן, שחירות זו היא החופש מהרצון, או במילים אחרות, האדם לא משועבד לרצונותיו הפרטיים ולצמצומים שלו, אלא ... מתאפשרת רק כאשר יש דעת אמיתית ושלמה. איך מגיעים למצב של חירות אמיתית לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של חירות, רבי נחמן אומר שהאדם חייב להגיע לידיעה שלמה. ללא דעת אין חירות, כי החירות נובעת מתוך המודעות. רבי נחמן קושר בין דעת לבין חירות - ככל שהדעת שלך יותר שלמה, כך החירות שלך תהיה גדולה יותר. בשבת, לפי אליעד, יש ... המיוחדת שבה, האדם יכול לחוות את החירות הזו. אליעד מוסיף דוגמה פרקטית: כאשר רבי נחמן מדריך אנשים להקדיש כסף או משאבים למען שבת, המטרה אינה הכסף או הפעולה עצמה אלא לגרום למוח לחשוב על חשיבותה של השמחה בשבת. אם האדם משקיע מאמץ וכסף כדי ... להעריך יותר את השמחה הזו, וכך הוא מתקרב לאותה דעת שלמה שמובילה לחירות. למה רבי נחמן שם דגש מיוחד על שמחה בשבת? אליעד מדגיש שרבי נחמן רוצה לגרום לאדם לשאול את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי השמחה שלו בשבת. כאשר האדם מנסה להיות שמח ואינו ... יותר. איך שבת יכולה לעזור בהעלאת פחדים ויראות נפולות? אליעד מציין שלפי רבי נחמן, כשאדם נמצא בשבת, הוא נמצא במצב של חירות ושל דעת, וכך הוא יכול להעלות את היראות והפחדים הנפולים. ... חלקית) ומגיע לחירות. בסיכום הדברים, אליעד מסביר שלימוד והבנת העומק של דברי רבי נחמן בליקוטי מוהרן בנושא שמחה ויראה בשבת, מאפשרים לאדם להגיע לחירות אמיתית, להשתחרר ממגבלות הדעת החלקית שלו ולחוות את השלמות הפנימית. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הכוונה להיזהר בשמחת שבת? איך להשיג חירות אמיתית? למה בשבת היראה צריכה להיות שלמה? מה זה פחד ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מהי דרך השם יתברך לפי ליקוטי מוהרן חב תורה יז? בליקוטי מוהרן חב תורה יז, רבי נחמן מברסלב מציג עיקרון חשוב: דרך השם יתברך להביט על הטובות שעושים. משמעות האמירה הזאת, שאלוהים כביכול מסתכל רק על המעשים הטובים של האדם. אליעד ... אליעד מסביר שמה שכתוב בליקוטי מוהרן, שאלוהים מסתכל רק על הטובות שעושים, הוא כמו עידוד לאדם. רבי נחמן אומר בעצם לאדם: אל תישבר ואל תתייאש גם אם עשית עבירה. אלוהים ייקח ... את ההיגיון מאחורי זה: המטרה של אלוהים היא לעודד את האדם להמשיך לפעול, לא לוותר ולא להישבר. אם האדם ... להיכנס לייאוש מוחלט. לפי רבי נחמן, מהות ההסתכלות החיובית של הקבה היא לחזק את האדם בעבודתו ... שבו חובה להתייחס גם לרע? רבי נחמן מציע שכל שכן שאסור לאדם להביט על הרע שבחברו, ואם הקבה בעצמו מתמקד רק ... בין טבע והשגחה פרטית לפי רבי נחמן? חלק מרכזי נוסף בהרצאה הוא ההסבר על טבע מול השגחה פרטית. אליעד מסביר שלפי רבי נחמן, הקבה מנהל את העולם בשתי דרכים שונות: דרך הטבע - העולם פועל לפי חוקים ... פועלת ההשגחה במציאות לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שלפי רבי נחמן, האדם שפועל טוב זוכה להשגחה פרטית שבה אלוהים מנהל את חייו באופן אישי, ... שהוא תכנן או ציפה. מה המשמעות המעשית של המסר של רבי נחמן? אליעד מבהיר שהמשמעות הפרקטית של התורה הזו היא שהאדם צריך להתמיד בעשיית הטוב ולראות בו את ... רוחנית אמיתית. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מהי השגחה פרטית? האם יש גבול לחשיבה חיובית? דרך השם יתברך לפי רבי נחמן הבדל בין טבע להשגחה מהי הסתכלות חיובית לפי רבי נחמן?
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה המשמעות של להתפרסם קודם הזמן לפי ליקוטי מוהרן? בליקוטי מוהרן חלק ב, תורה כ, רבי נחמן מברסלב מסביר את המושג של להתפרסם קודם הזמן. הכוונה היא לכך שאדם או רעיון מתפרסמים או יוצאים לאור לפני שהגיע הזמן הראוי לכך, וזה מוביל לבעיות ולהפרעות בתהליך ההתפתחות הרוחנית. לפי אליעד, המשמעות העמוקה של הרעיון היא שכל דבר חייב לעבור תהליך מדויק של התפתחות פנימית לפני שהוא יוצא לאור ומגיע לידיעת הציבור או אפילו להכרת האדם עצמו. הפרסום טרם ... היא שאדם מתחיל ללמוד דרך חדשה להתקרבות לאלוהים, או אפילו להבין את משמעות חייו, וכבר בשלב מוקדם מאוד של הדרך מחליט שזהו זה, הוא הבין, וכעת צריך לפעול על פי זה. ההתלהבות המוקדמת יוצרת מחלוקת פנימית או חיצונית, שכן לא ... עדיין לא בשל לקבל את הרעיון. דוגמה זו מובאת כהסבר לעיקרון המרכזי של רבי נחמן בליקוטי מוהרן, האומר שאם קיימת מחלוקת - סימן שעדיין לא הגיע זמנו של הדבר להתגלות. איך לזהות שלא הגיע הזמן לפרסם את הדרך הרוחנית שלך? ... ששואל את עצמו מדוע הוא לא מצליח להבין דבר מסוים, לדוגמה, להבין את משמעות החיים. האדם עשוי לחשוב שמשהו לא תקין בתהליך, אך בעצם אליעד מדגיש ששלב זה נקרא בחינת עיבור. כמו בעיבור של תינוק, יש שלבים שחייבים להתקיים ... וכיצד הוא מסביר את הרעיון? אליעד מביא את המשל של האישה ההרה, כפי שרבי נחמן משתמש בו. במשל זה, אישה בהריון מייצגת את האדם או את ההבנה שלו שעוברת תהליך של הבשלה פנימית. אם פוגעים בתהליך הזה, מתרחש מצב של הפלה, כלומר, לידה ... הוא לא רק כלפי העולם, אלא גם כלפי האדם עצמו, כאשר הוא מתחיל לנסות לחיות לפי הבנה חדשה, שאולי עדיין לא בשלה או שלמה. אם עדיין מתעוררות שאלות או ספקות, הדבר מסמן שזהו עדיין שלב של התבשלות ואין למהר להכריז או לפרסם את הדרך. מה המשמעות של הביטוי מפורסם קודם זמנו לפי רבי נחמן? אליעד מסביר כי מפורסם קודם זמנו הוא מצב שבו האדם או הרעיון מתפרסם לפני שהוא באמת מוכן לכך. הדבר יכול להיגרם מתוך התלהבות או לחץ פנימי לפרסם או מתוך ... מפני זירוז מיותר של התהליך הרוחני או של גילוי הרעיונות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה הסכנה בפרסום מוקדם של רעיון? ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כ מחלוקת קודם זמנה שלבי התפתחות רוחנית ...
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה פירוש תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב, שם רבי נחמן מתאר את התהליך של חידושי תורה והסכנות הרוחניות הקשורות בכך. התורה מדברת על כך שכאשר אדם מחדש חידושי תורה, כלומר, כאשר הוא מגיע לתובנות חדשות, ... מגלה דברים חדשים על המציאות, יש אלו הידועים - השדים והקליפות - שמנסים להכשיל אותו. מי הם אלו הידועים שמזכיר רבי נחמן? אלו הידועים, כפי שמסביר אליעד, הם בעצם השדים, הקליפות, או הכוחות השליליים. הכוונה היא לכוחות הנפרדות המנסים למשוך את האדם לחידושים לא נכונים, לא ... תורה, או אפילו סתם מחדש הבנה חדשה על עצמו - הכוחות האלה מנסים להכשיל אותו ולהפיל אותו בטעויות ובבלבולים. מדוע רבי נחמן ממליץ ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידוש? רבי נחמן אומר שכדי להימנע מכך שהקליפות והשדים יפילו אותך לחידושים שגויים, צריך ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידושים. אליעד מפרש את המושג פוסקים בצורה עמוקה ... חידוש שלך דרך השכל, דרך ההיגיון, דרך האמת, ולוודא שהחידושים שלך תואמים את האמת ולא סותרים אותה. אליעד מדגיש שהמטרה היא לא סתם ללמוד הלכה אלא לבחון את עצמך ואת המחשבות שלך בצורה מדויקת, אובייקטיבית, ולוודא שהן באמת מחוברות למציאות האמיתית ולא סותרות את השכל הישר והאמת המוחלטת. מה המשמעות הפנימית של חידושי תורה? אליעד מדגיש שחידושי תורה הם לא רק לימוד טקסט תורני, אלא כל תובנה, פעולה או שינוי שהאדם עושה במציאות שלו. כל פעולה, כל ... היא יש מאין, יצירת מציאות חדשה. בכל פעולה כזאת יש סכנה שהאדם ייפול לתפיסת נפרדות ולא יהיה מחובר לאחדות. לכן רבי נחמן מזהיר מהקליפות, ומייעץ ללמוד את הפוסקים (השכל, המשפט, ההיגיון, האמת) לפני ואחרי החידושים. כיצד קשורים אנשי חיל וחלל פנוי לעניין חידושי התורה? אליעד מפרש גם את הביטוי להעמיד אנשי חיל שמוזכר אצל רבי נחמן. אנשי חיל אלו מסמלים את המחשבות, השכלים וההבנות האמיתיות, שנועדו להגן על האדם מפני הקליפות והשדים (המחשבות המוטעות). המטרה היא ליצור חלל פנוי, מקום בתודעה שהוא נקי משקרים ובלבולים, שבו ניתן לקלוט את האמת באופן ישיר ובהיר. מה הקשר בין לימוד פוסקים, משפט, וכניסה לגן עדן? אליעד מציין שרבי נחמן בהרבה מקומות מחבר בין פוסקים, משפטים ודיני תורה לבין הכניסה לגן עדן. כשאתה מבין את החוקים של המציאות - כלומר, את דרך פעולת העולם וההיגיון האמיתי ... את חייו באופן נכון ואמיתי, להימנע מטעויות ולהגיע לחידושים מדויקים המחוברים לאחדות. לסיכום: איך נכון ללמוד ליקוטי מוהרן על פי ההסבר של אליעד? הדרך הנכונה ללמוד את ליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן היא לחפש את המשמעות הפנימית של המושגים, להבין איך הם קשורים לחיים שלך, ולראות שכל מושג שרבי נחמן מזכיר מתאר תהליך פנימי של התודעה שלך. חידושי תורה הם כל תהליך של שינוי והבנה בחייך, השדים הם הבלבולים הפנימיים, ולימוד הפוסקים הוא חקירה עצמית מדויקת וכנה. כך, לפי אליעד, התורה של רבי נחמן הופכת לכלי להבנת המציאות שלך, למציאת האמת המוחלטת, וליצירת תובנות אמיתיות ומדויקות שיביאו אותך לחיבור אמיתי ושלם עם המציאות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הפירוש הפנימי של חידושי תורה? מי הם אלו הידועים בליקוטי מוהרן? מה המשמעות של לימוד פוסקים? איך להימנע מטעויות רוחניות? הסבר על ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכלית החיים, למה לחיות, למה לא להתאבד, משמעות החיים, מטרת החיים - ליקוטי מוהרן חא רסח (ברסלב)
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: החיים, איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: החיים, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן משפחתי בנושא החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 18:49:43 - wesi1