אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורים ✔מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
האם משפטי מוטיבציה חיוביים תמיד מועילים לילדים?

שימוש במשפטי מוטיבציה חיוביים לילדים יכול לחזק את ביטחונם העצמי ואת הערך העצמי שלהם, אך חשוב להקפיד שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. משפטים שמגזימים ביכולות הילד, כמו "אתה סופרמן ואתה יכול לעוף באוויר", עלולים לגרום לתוצאה ההפוכה. ילד שישמע זאת עשוי להרגיש טוב לזמן קצר, אך כשינסה ויכשל, הוא יחווה נפילה כואבת בביטחון העצמי שלו. מצד שני, גם אמירות שמצמצמות את היכולת האמיתית של הילד או שמציגות אותו כמוגבל ללא צורך, עלולות להזיק לו ולמנוע ממנו להתפתח.

לכן, הדרך הנכונה היא להימנע משני הקצוות: לא להפריז בשבחים מוגזמים ולא להמעיט בערכו של הילד. משפטים מאוזנים כמו "תן לעצמך צ'אנס להצליח" או "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול" הם המשפטים הנכונים לשימוש, מכיוון שהם אינם יוצרים ציפייה לא מציאותית ולא מלחיצים את הילד, אלא מעודדים אותו להתנסות ולגלות את יכולותיו האמיתיות.

איך לעודד ילד שחושש מכישלון במבחן?

כאשר ילד חושש מכישלון במבחן, נטיית ההורים היא לומר לו משפטים כמו "אתה בטוח תצליח". הבעיה עם המשפט הזה היא, שאם הילד ייכשל בסופו של דבר, הוא יאבד אמון גם במשפטים הללו וגם בעצמו. הכישלון לאחר משפט מוטיבציה כזה עלול לגרום לו לחשוב שהוא חסר יכולת לחלוטין, וההשלכות עשויות להמשך גם לפעמים שבהן באמת תהיה לו יכולת להצליח. הילד פשוט יפסיק לנסות מחשש לחוות שוב כישלון.

הגישה הנכונה היא לעודד את הילד בעזרת משפטים מציאותיים וחיוביים שמעודדים מאמץ והתנסות, ללא הבטחת הצלחה ודאית. דוגמאות למשפטים כאלה הן:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
כיצד לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שמקבל ציונים נמוכים?

כאשר ילד מקבל באופן עקבי ציונים נמוכים, חשוב להדגיש לו שהמצב הקיים אינו חייב להישאר לנצח. המטרה היא לשכנע אותו שלמרות שהוא התקשה עד עכשיו, תמיד קיימת האפשרות להשתפר בעתיד. המסר צריך להיות שהוא לא חייב להישאר במצב של כישלון ושיש לו את היכולת והאפשרות להתפתח.

משפטים מתאימים לשימוש במקרים כאלה הם:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
חשוב להימנע ממשפטים שעלולים ליצור לחץ או תחושה של שיפוט שלילי על הילד, ולהדגיש שהמאמץ וההתנסות חשובים בדיוק כמו התוצאה הסופית.

מדוע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים מזיקים לביטחון העצמי של ילדים?

ילד ששומע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים, כמו "אתה יכול הכול", עלול לאמץ אותם לזמן קצר. אך כשהוא ייתקל במציאות המנוגדת להבטחה הזו, הביטחון שלו ייפגע משמעותית. לדוגמה, ילד ששמע "אתה בטוח תצליח במבחן" ובסוף נכשל, עלול להסיק שהוא לא מספיק טוב ושאין לו את היכולת להצליח בעתיד.

ההשפעה המצטברת של המשפטים הלא מציאותיים על הילד היא שהוא עלול להפסיק לנסות ולהתמודד עם אתגרים חדשים, גם כאשר יהיו לו הכישורים והיכולת להצליח. סיפור הפיל הוא דוגמה מפורסמת לכך: הפיל הקטן האמין שהוא יכול לברוח אך נכשל שוב ושוב, וכשהוא גדל כבר הפסיק לנסות, אף על פי שהיה לו את הכוח להצליח. הכל החל ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים שהוא האמין בהם, שהובילו לכישלון ואיבוד האמון העצמי.

מהי הדרך הנכונה לנסח משפטי מוטיבציה לילדים?

כדי להימנע מהנזקים שעלולים להיגרם ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים, חשוב לנסח משפטים שמעודדים את הילד להתמודד ולהתנסות, אך אינם מבטיחים הצלחה מראש. הניסוח צריך לעודד התפתחות אישית, מאמץ וחקר עצמי, בלי ליצור לחץ או ציפייה לא מציאותית.

דוגמאות למשפטי מוטיבציה יעילים ונכונים הן:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
משפטים מסוג זה הם הדרך הנכונה לחיזוק הביטחון העצמי, לחשיבה חיובית ולבניית הערך העצמי של ילדים בצורה ארוכת טווח ובריאה, כי הם יוצרים תחושת אמון עצמי בלי לייצר אכזבות מיותרות.
האם כדאי לעודד ילד במשפטים חיוביים גם כשהם לא נכונים?

לעודד ילד בעזרת משפטי מוטיבציה חיוביים זה דבר טוב, אבל חשוב שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. לומר לילד שהוא "סופרמן ויכול לעוף באוויר" אולי יחזק לו לרגע את הביטחון, אך ברגע שהוא ינסה וייכשל, זה יהרוס לו את הביטחון העצמי באופן מוחלט. מנגד, לומר לילד שהוא מוגבל או שאינו יכול לעשות משהו שהוא כן יכול, גם זה בעייתי, כי זה מגביל את הפוטנציאל שלו. לכן, צריך להימנע משני הקצוות - לא לשבח באופן מוגזם ושקרי, וגם לא להקטין או להגביל אותו שלא לצורך.

איך לעודד ילד שפוחד מכישלון במבחן?

כאשר ילד מפחד להיכשל, המשפט "אתה בטוח תצליח" אינו פתרון נכון, כי אם הוא ייכשל בפועל, הוא עלול לאבד אמון לא רק במשפטי העידוד שנאמרו לו, אלא גם בעצמו ובסביבה. משפט כזה אומנם נותן ביטחון רגעי, אבל יוצר לחץ וסטרס סמוי. הילד לומד שאם אמרו לו שהוא בטוח יצליח ובכל זאת נכשל, אז אולי הוא באמת חסר יכולת, והאמון שלו נפגע קשות. מצב כזה עלול לגרום לכך שבעתיד, גם כשהילד יוכל להצליח באמת, הוא כבר לא ינסה כלל, מחשש לחוות שוב כישלון כמו בפעמים הקודמות.

הדרך הנכונה היא להשתמש במשפטים מציאותיים יותר, כגון:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
אלו משפטים שמעודדים את הילד לחשוב חיובי בלי לשקר, כי הם לא מבטיחים הצלחה מוחלטת אלא מאפשרים לו להתנסות, לנסות ולהתמודד.

איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שקיבל ציונים נמוכים עד עכשיו?

כאשר ילד חווה כישלונות קודמים ומקבל ציונים נמוכים במקצוע מסוים, חשוב להעביר לו את המסר הברור שהמצב הנוכחי שלו אינו מחייב שיישאר כך תמיד. יש לומר לו שיש לו תמיד אפשרות להשתפר, ושהוא עדיין יכול לגלות יכולות חדשות. חשוב לא לומר לו דברים שיגרמו לו להרגיש לחץ או שיפוט שלילי, אלא להראות לו שהמאמץ חשוב לא פחות מהתוצאה.

משפטי מוטיבציה מומלצים לילדים עם קשיים לימודיים:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
למה משפטים שקריים של מוטיבציה עלולים לפגוע בביטחון העצמי של הילד?

כאשר ילד מקבל מסרים מוטעים של "אתה יכול הכול", הוא עשוי להאמין בהם לזמן קצר עד הרגע שבו המציאות תפריך אותם. ברגע זה, הביטחון שלו ייפגע באופן קשה. למשל, אם אומרים לילד "תאמין שאתה בטוח תצליח במבחן", והוא נכשל במבחן, הוא עלול להסיק מסקנות שליליות על עצמו ועל היכולות שלו. ההשפעה המצטברת של כישלונות אחרי משפטים שקריים היא אובדן האמון של הילד בעצמו, חוסר נכונות להתמודד עם אתגרים עתידיים, והפחתה משמעותית בביטחון העצמי ובערך העצמי שלו.

דוגמה נוספת לכך היא סיפור הפיל: כשהפיל היה קטן, הוא האמין שהוא יכול לברוח וניסה שוב ושוב, אך הוא נכשל בכל פעם. לאחר מכן הוא כבר הפסיק להאמין בעצמו, גם כשכבר גדל והפך לפיל חזק ויכול היה להשתחרר בקלות. הכל התחיל מכך שהפיל חשב חיובי באופן שקרי על יכולותיו, נכשל, ואיבד את האמון ביכולת שלו. באותו אופן, כאשר ילד מאמין בצורה לא מציאותית שהוא מסוגל לעשות משהו שאינו מסוגל לו באמת, הוא עלול להפסיק לנסות גם בעתיד, כשבאמת יהיה לו את הכוח והיכולת להצליח.

כיצד לנסח משפטי מוטיבציה לילדים בצורה נכונה?

הניסוח הנכון של משפטי מוטיבציה לילדים צריך להיות כזה שנותן מוטיבציה מבלי ליצור ציפיות לא מציאותיות. משפטי מוטיבציה יעילים לילדים הם כאלה שמעודדים את הילד לנסות, להתמודד ולהתאמץ, מבלי להבטיח לו מראש הצלחה מוחלטת.

משפטים נכונים לדוגמה:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
לסיכום, כדי לחזק את הביטחון העצמי והערך העצמי אצל ילדים, ולהביא אותם לחשיבה חיובית, חשוב להשתמש במשפטי מוטיבציה שמעודדים ניסיונות חדשים, לא משפטים המבטיחים הצלחה מובטחת מראש. משפטים נכונים ישמרו על אמון הילד בעצמו, ימנעו אכזבות מיותרות ויחזקו את ביטחונו העצמי לטווח הארוך.
ש: האם להגיד לילד משפטים מעודדים חיוביים כדי לחזק אותו.

אליעד: כן למה לא?

ש: שהם לאו דווקא נכונים.

אליעד: מה זאת אומרת, רגע תאמין שאתה סופרמן שאתה יכול לעוף באוויר מה לדוגמה נגיד בא נראה מה בטוח נכון להגיד לילד "תקשיב אתה סופרמן אתה יכול לעוף באוויר" זה יתן לו המון ביטחון עצמי.

ש: לא הוא גם יודע שהוא לא.

אליעד: את פה בכלל אז אני שואל שאלה, עכשיו אם אתה תגיד לו אתה סופר מן אתה יכול לעוף באוויר זה יתן לו הרבה תחושת ערך כן עד שהוא ינסה ויפול נכון יפה אז זאת אומרת וודאי לנו שאם הוא בטוח לא יכול לעשות את זה למרות שאנחנו נפמפם לו את האגו למספר שניות עד שהוא ינחת בקרקע אנחנו לא נגיד לו את זה זה נכון יפה, להגיד לו "תקשיב אתה נכה אתה לא יכול ללכת" כשהוא יכול ללכת אנחנו כנראה גם לא נגיד לו כי אנחנו נגביל אותו נכון אז מה השאלה בעצם איפה השאלה אם לשקר אותו קצת מה השאלה אם זה לא נכון למה שנגיד לו.

ש: נניח הוא מפחד מאוד מהמבחן ואני רוצה לעודד אותו שלא יפחד הוא יצליח אתה תצליח כאילו נכון יש סיכוי שהוא לא יצליח להגיד לו את זה איך להגיד לו את זה.

אליעד: חכי את פה או לא פה.

ש: לא אמרתי לך שלא.

אליעד: אז אם את לא פה אני לא אדבר איתך כי אמרתי חכי את המשכת את השאלה, עכשיו היא אמרה אני רוצה לעודד אותו שלא יפחד שהוא יצליח וזה נכון אבל זה שקר כי אם הוא מפחד להיכשל יש שתי אפשרויות או לא משנה אם תיכשל או אתה בטוח תצליח, עכשיו היא רוצה לפתור את הבעיה רק דרך אתה בטוח תצליח ומה האמת שלהגיד למישהו אתה תצליח את מתישהו תסבלי הרבה יותר ההוא שקרא את השלט "אל תפחד אתה תצליח" אולי את מחזקת לו את הביטחון אבל אחרי שהוא יכשל פעם ראשונה פעם שנייה איבדת אותו אחר כך גם כשהוא יוכל להצליח הוא לא יגש למבחן כי אמרו לו שהוא יצליח וזה לא עבד אז גם כשיהיה בטוח שהוא יכול להצליח הוא לא יגש למה כי הוא אומר "אבל גם פעם חשבתי שאני יכול להצליח ולא הצלחתי נכשלתי" ולכן זה לא הניסוח הנכון.

אם ילד לדוגמה נגיד אומר "אני מפחד להיכשל במבחן, תקשיב תן לעצמך צ'אנס להצליח" זהו "בוא תנסה להצליח במבחן ותראה מה אתה יכול לעשות הכי טוב" לא יודע משפטים כאלה כאילו מי אמר תאמין בעצמך כאילו מה זה אומר תאמין בעצמך ואם הוא לא יצליח מה יקרה. את הבנת או לא הבנת או שלא מקובל עלייך התשובה מה התשובה הייתה?

ש: לנסח את זה קצת אחרת.

אליעד: נכון במשפטים שלא יוצרים לו סטרס שהוא חייב להצליח ולא משפטים שקריים אם אתה תשקרי אותו פעם פעמיים שלוש אין משמעות יותר למשפטים האלה ואז גם אין משמעות למשפטים גם הוא איבד אמון במערכת גם הוא איבד אמון בעצמו והכל בגלל שאמרת לו להאמין בעצמו במשהו שהוא לא יכול כשאת אומרת לו תאמין שתצליח והוא לא מצליח דפקת לו את כל רצף ההמשך. הבנו את זה פשוט אתה מסכים?

ש: רגע שנייה.

אליעד: מה את אומרת?

ש: אז מה היא בעצם צריכה לומר לו אתה תעשה את המאמצים האישיים שלך.

אליעד: מה הבעיה של הילד איך הכל מתחיל?

ש: שנגיד הוא מרגיש שהוא לא מצליח במקצוע מסוים וחשוב לנו לתת לו הרגשה שאם עד עכשיו הוא לא הצליח וכל הציונים שלו הם מאוד נמוכים זה עדיין לא אומר שהוא חייב להישאר במצב הזה ומאוד יכול להיות שהוא כן יכול להשתפר.

אליעד: אז אפשר לכתוב כשמוכרים למישהו לוטו מה כותבים לו בלוטו אתה יכול להצליח נכון ואם הוא לא יצליח אבל אתה יכול נכון.

ש: נכון.

אליעד: יפה "אתה יודע לא משנה מה קרה עד עכשיו אתה תמיד יכול להצליח יותר" או "תמיד תראה את האפשרות שלך להצליח עוד יותר" או "בוא תיתן לעצמך צ'אנס לגלות את היכולות שלך" זהו.

ש: או גם עצם זה שאתה עושה מאמץ ואתה לומד.

אליעד: היא מדברת על שילוט שזה משהו שצריך להתאים לכולם היא לא אומרת משהו פרסונלי לילד אם זה פרסונלי לילד אפשר להגיד לו משהו אחר אפשר להגיד לו "תקשיב תבין אתה בסדר איך שאתה אבל בא תנסה בא תראה" זה אם זה פרסונלי זה משהו אחר אנחנו צריכים איזה סלוגן כזה סלוגן שאומר "אתה לא יודע כמה אתה יכול" או "אתה תמיד יכול עוד" או "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב" או "מה שהיה אתה תמיד יכול שיהיה יותר טוב" משפטים כאלה לא משפטים של "אתה בטוח" בטוח אתה תדפוק אותו רוב האנשים שחושבים שלילי זה כי מתישהו הם חשבו חיובי לא עבד להם והם עברו לשלילי אתה מאמין בעצמך זה לא מצליח ואז אתה מפסיק להאמין בעצמך ואז גם כשאתה יכול אתה אומר אני לא יכול.

יש את הסיפור על הפיל נכון כשהוא היה קטן והוא רצה לברוח וניסה והוא לא הצליח ואז גם כשהוא גדל הוא לא הצליח למה כי הוא האמין בעצמו שהוא יכול הוא לא באמת יכל לברוח אבל הוא אמר אני אברח והוא לא הצליח ואז הוא אמר "טוב אני לא יכול" ואז גם כשהוא יכול הוא לא מנסה, הכל מתחיל בזה שהוא שיקר את עצמו שהוא חשב חיובי ברגע שהוא חשב חיובי הוא אמר אני יכול ואז הוא לא הצליח ואז נדפק. אמת או לא?
להתפתח אמונה בניית ביטחון עצמי לשכנע את הילד פחד אצל ילד ביטחון עצמי חלקי ציפיות סיכוי חרדה אצל ילד להאמין בעצמי לשכנע אותו איבוד ערך עצמי איך לבנות איך לבנות ביטחון עצמי איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים איך לבנות ערך עצמי איך לבנות ערך עצמי לילדים איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לא לפחד איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון איך לגרום לילד להאמין איך לגרום לילד להאמין בעצמו איך לגרום לילד לחשוב איך לגרום לילד לחשוב חיובי איך לגרום לילדים איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך לנסח איך לנסח משפט איך לנסח משפטי מוטיבציה איך לנסח משפטים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים אמונה עצמית בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי אצל ילד ביטחון עצמי אצל ילדים ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך ביטחון עצמי של ילד בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי שלילי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חוסר הערכה עצמית חוסר ערך עצמי חיוביות חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חינוך ילדים חסר ביטחון עצמי חסר ערך עצמי חרדה מכישלון חרדת כישלון חשיבה חיובית טיפול בהערכה עצמית טיפול בערך עצמי ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כישלון כישלונות לא לפחד לא לפחד מכישלון לא לפחד ממך לבנות ביטחון לבנות ביטחון עצמי לבנות ביטחון עצמי אצל ילד לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים לבנות ערך עצמי לבנות ערך עצמי לילדים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לא לפחד לגרום לילד לא לפחד מכישלון לגרום לילד להאמין לגרום לילד להאמין בעצמו לגרום לילד לחשוב לגרום לילד לחשוב חיובי לגרום לילדים להאמין להאמין בעצמו להאמין בעצמי להאמין בעצמך להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להיכשל להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעלות ערך עצמי להעצים את הביטחון העצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי להשיג ערך עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי לחנך ילדים לחשוב לחשוב חיובי ליצור ביטחון עצמי לנסח לנסח משפט לנסח משפטי מוטיבציה לנסח משפטים לפחד לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לא לשכנע ילד לא לפחד לשכנע ילד לא לפחד מכישלון לשכנע ילד להאמין לשכנע ילד להאמין בעצמו לשכנע ילד לחשוב לשכנע ילד לחשוב חיובי לשכנע ילדים לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי לשפר דימוי עצמי מה זה ערך עצמי מוטיבציה מוטיבציה לילדים מחשבה חיובית מחשבות חיוביות משפטי מוטיבציה סובל מדימוי עצמי ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי לילדים ערך עצמי נמוך פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי פיתוח הערכה עצמית רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור דימוי עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי תחושת ערך עצמי
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
... אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? ההרצאה מתמקדת בשאלה האם אפשר לאהוב ילד ללא תנאים, ומביאה ... אלא בקשר ההולך ומתרקם עם הזמן, גם כאשר הילד לא תמיד עונה לציפיות או עשוי לפגוע בהורים במקרים מסוימים. באמצעות שאלות רטוריות, אליעד מציע שהאהבה ההורית, למרות כל התנאים והכאב האפשרי, ... היכולת לשאת את הילד גם אם הוא מתנהג בצורה קשה או מזיקה. אליעד מתאר את התהליך שבו הורים עשויים לאהוב את הילד שלהם למרות כל הקשיים, אך טוען שלמעשה, האהבה תמיד תלויה במשהו - אם זה תחושת משמעות או תועלת שההורה מקבל ממנה. במילים אחרות, ההורה לא רק אוהב את הילד כפי שהוא, אלא גם מתוך חוויותיו האישיות, תחושותיו או הצרכים הרגשיים שהוא מספק לו. ... תועלת אישית או חווייתית. האם כל אהבה היא לאהוב את עצמך? בהמשך, אליעד מציע כי אהבת ההורים לילדים לא נטולת תנאים, שכן היא עשויה להיות תוצאה של תחושת תועלת אישית - אני אוהב אותו כי אני ... לחיים שלי. אהבה זו לא בהכרח קשורה לדברים שהילד עושה או לא עושה, אלא לתחושות שההורה מקבל מהקשר עם הילד. אהבה כזו, הוא טוען, אינה תהליך מנותק לחלוטין מהתועלת האישית של ההורה. לסיכום, אליעד מציין כי אהבה כזו עשויה להתקיים בתנאים, אם לא בהכרח מהסיבות שמצפים ממנה, אלא כתגובה למערכת יחסים שמועילה בשלב כלשהו להורה עצמו, ואין זה אומר בהכרח שהאהבה היא ללא תנאים. אהבה ללא תנאים? אהבת הורים לילדים אהבה עצמית כיצד לאהוב ילד האם אהבה היא תוצאה של תועלת? אהבה ותנאים ...
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, ... חש נחיתות וחושב שכולם נגדים, וכל ניסיון לטפל בכך עלול רק להחריף את המצב. אליעד מדגיש שכאשר הורים או יועצים נותנים עצות, הם אינם מכירים את כל המשתנים ... תמיד, בעצם גורמת לנזק במקום אחר. הוא נותן דוגמה לכך שאם ילד לא עושה שיעורי בית, ואומרים להורה לאסור עליו טלוויזיה, ייתכן שזה יצליח בטווח הקצר אך ייצור בעיות ... לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו בעיה קשה במיוחד, כי אם ההורה לא מבין איפה הוא צריך להשתפר, אין לו סיכוי לעזור לילד שלו להשתפר. אליעד מדגיש שהקושי של הילד להשתנות הוא בדיוק כמו הקושי של ההורה להשתנות. אם ההורה רוצה שהילד יפסיק להיות אלים, ההורה חייב לבדוק איפה הוא עצמו מתנהג בצורה דומה או איפה הוא מתקשה ... בנושא הרחמנות והאכזריות בחינוך. הוא מסביר שלעיתים רחמנות היא בעצם אכזריות סמויה. למשל, הורה שרץ לעזור לילד שנפל אולי חושב שהוא מרחם עליו, אבל למעשה מונע ... הוא מבהיר שצריך להיות מדויקים מאוד באיזון בין רחמנות לאכזריות, וזו בדיוק המומחיות הנדרשת להורה או למנהיג אמיתי. מפורסמים של שקר והנזק בחינוך על פי עצותיהם - מה ... בעצמם לא מסוגלים ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו מומחה. לדוגמה, אם ההורה מיישם את העצות של סטיב גובס להצלחה עסקית, הילד עשוי להצליח, אך גם לקבל על עצמו את התסביכים והקשיים הנפשיים של סטיב גובס. לכן אליעד מציע להורים להימנע מללכת בצורה עיוורת אחרי עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ביקורתית על עצות שהם ... איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו נכשל או לא עומד ביעדים שלו. רק לאחר שההורה מצליח להתגבר על הקשיים של עצמו, הוא יוכל באמת לעזור לילד להתמודד ... ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו לעצות כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? ...
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים למה אנשים חושבים שההורים שלהם אוהבים אותם הכי הרבה בעולם? אנשים רבים מרגישים שההורים שלהם אוהבים אותם יותר מכל אדם אחר, והתחושה הזו נשענת בעיקר על שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שההורים הם אלו שהעניקו לאדם הכי הרבה דברים בחיים שלו, בין אם זה טיפול בילדות, תמיכה כלכלית, או כל השקעה אחרת במהלך השנים. בגלל שההורים משקיעים כל כך הרבה בילדים שלהם ולא מבקשים כמעט שום דבר בתמורה, נוצרת התחושה שהם אוהבים ללא תנאים. אם משווים זאת לאדם אחר, כמו עובד שמקבל משכורת, ברור כי ההורים נותנים הרבה יותר ולא מצפים לתמורה מוחלטת מהילדים שלהם. הסיבה השנייה שמייצרת את התחושה הזאת היא העובדה שהורים בדרך כלל לא דורשים מהילד שלהם תמורה ישירה על ההשקעה העצומה בהם. זה מחזק את התחושה של אהבה חסרת תנאים. עם זאת, אליעד כהן מציין שצריך לבדוק לא רק מה ההורים נתנו, אלא גם מה ההורים מקבלים בחזרה מהילד. למרות שהילדים לא מעניקים כסף או שירותים ישירים להוריהם, הם מעניקים להורים דברים אחרים בעלי ערך רגשי משמעותי, כמו תחושת גאווה, משמעות בחיים, הפגת בדידות והרגשה של הגשמה עצמית. האם ההורים באמת אוהבים אותך ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות הילדים שלהם, ומקבלים משמעות וסיפוק מעצם היותם הורים. הם מתמלאים בשמחה ובגאווה כשיש להם ילד שהם יכולים להתגאות בו. לכן, לא נכון לחשוב שהורים מעניקים הכל לילדים בלי שום אינטרס או תמורה, כי התמורה קיימת, פשוט בצורה אחרת ופחות מוחשית. מה ההבדל בין אהבת הורים לאהבת אנשים אחרים? לדברי אליעד, אנשים טועים לחשוב שרק ההורים שלהם מסוגלים לאהוב אותם בצורה מלאה ועמוקה. טעות זו נובעת מההנחה שההורים מעניקים הכי הרבה ביחס לכל אדם אחר. עם זאת, אם בודקים לעומק, זה ... לך אלא גם כמה מקבלים ממך חזרה. יכול להיות מצב שבו אדם זר מעניק לך פחות, אבל מקבל ממך עוד פחות ממה שההורים מקבלים, ולכן באופן יחסי הוא יכול לאהוב אותך יותר. האשליה שההורים הם אלו שאוהבים אותך הכי הרבה נובעת מכך שאנשים אחרים לא מעניקים באותה כמות שההורים מעניקים, בעיקר משום שההורים משקיעים בילד הרבה שנים ואילו אנשים אחרים לא מחויבים לכך. זהו סוג של אהבה מובנה בהגדרה, שהיא לא בהכרח עוצמתית יותר מאהבה של אחרים. האם ניתן למדוד באמת אהבה של הורים לילדים? מדידת האהבה לפי מה שההורים נתנו לך לעומת מה שקיבלו ממך יכולה לחשוף את העובדה שאולי דווקא ...
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת למה ההורים כועסים שהילדים מתנהגים כמו ילדים? אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים היא הטענה של ההורים כלפי ילדיהם על כך שהם מתנהגים בצורה ילדותית ולא בוגרת. ההורים מתוסכלים ומביעים כעס כאשר הילד מתנהג כילד ולא כפי שההורים מצפים מאדם בוגר. הורים רבים שואלים את עצמם: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? או למה הוא מתנהג בצורה ילדותית?. מבחינת ההורים, ישנה ציפייה שהילד יתנהג ... מסוימת, וכאשר זה לא קורה, הם מביעים אכזבה ותסכול. מנגד, התלונה הנפוצה ביותר מצד הילדים היא שההורים מתייחסים אליהם כמו אל ילדים קטנים ולא כמו אל אנשים בוגרים. ילדים מתוסכלים מכך שההורים מנהלים אותם, מחליטים עבורם, ... של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר זה מתאים לו, וכמו לבוגר כאשר זה נוח עבורו. לדוגמה, ההורה עשוי לפנק את הילד, להעניק לו זכויות מיוחדות, לדאוג לו ולתמוך בו ללא תנאים רק משום שהוא ילד. ההורה עושה דברים רבים למען הילד שלא היה עושה עבור אדם בוגר, כמו לדאוג לו יתר על המידה, לספק לו כסף, להקל עליו מטלות שונות ועוד. אבל כאשר ההורה דורש מהילד להתנהג בבגרות, הוא פתאום כועס על כך שהילד מתנהג כמו ילד. הסתירה הזו יוצרת בלבול אצל הילד. ההורה לא יכול מצד אחד להעניק לילד ... ומצד שני להתלונן כשהילד אינו נוטל על עצמו אחריות של מבוגר. הפתרון המוצע כאן הוא חד משמעי: אם ההורה רוצה שהילד יתנהג בצורה בוגרת, עליו להתייחס לילד כמעט אך ורק כאל אדם בוגר, הן בזכויות והן בחובות. אם אתה כהורה ממשיך להתייחס לילד שלך כאל ילד ... כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם הילדים מעבירים מסרים סותרים להורים. הילד רוצה שההורים יראו בו אדם בוגר, יכבדו ... יחסים אחרות? אליעד כהן מרחיב את הרעיון ומסביר שהבעיה של המסרים הסותרים איננה ייחודית רק ליחסי הורים וילדים, אלא היא נפוצה כמעט ... ניתן לשנות את הדינמיקה של יחסים בעייתיים? אליעד כהן מדגיש שכדי לשנות את מערכת היחסים, בין אם בין הורה לילד או בכל מערכת אחרת, צריך לשנות את המסרים שאתם משדרים. אם ההורה רוצה שילדו יתנהג כמו אדם בוגר, עליו להתחיל להתייחס אליו כאל אדם בוגר כמעט בכל מצב. אם ילד רוצה שהוריו יכבדו אותו ויראו בו בוגר, עליו ... יחסים במשפחה ובמערכות יחסים בכלל לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששינוי מערכות יחסים מתחיל מבפנים. להורה שרוצה שהילד יתנהג בבגרות מומלץ ... הוא תוצאה של היחס שאתה מעניק לעצמך ולדרך שבה אתה מציג את עצמך לסביבה. לשיפור מערכות יחסים בין הורים לילדים או בכל תחום אחר, ... סותרים, ולתקן אותם כדי לקבל יחס שתואם את הציפיות שלכם. למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? מריבות בין הורים לילדים מסרים סותרים במערכות יחסים איך לגרום לאנשים לכבד אותך? בעיות בין הורים וילדים למה לא מתייחסים אליי ...
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים איך להתמודד עם קונפליקטים ביחסים בין ילדים להורים מתבגרים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בבעיה נפוצה ורגישה במיוחד: היחסים בין ילדים להורים מתבגרים, קונפליקטים מוסריים, ייסורי מצפון, ובעיקר בסוגיית כיבוד ... פוסק בין שניהם. מהי ההתלבטות המרכזית במערכת היחסים בין הורים מבוגרים לילדיהם? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית אינה האב או ההתנהגות ... לאביו ואז הוא יחוש ייסורי מצפון קשים על כך שהוא מזלזל בהוריו ולא מכבד אותם. כלומר, הסבל של הבן נובע מההתנגשות בין הרצון לכבד את ההורים לבין הרצון לשמור על האני שלו, על העצמאות ועל החופש האישי. מהן האפשרויות שאליעד מציג להתמודדות עם המצב הקשה מול ההורים? אליעד מציג שלוש אפשרויות עיקריות להתמודדות עם הבעיה: האפשרות ... - להמשיך להתנהג כפי שאתה רוצה, ללא התחשבות ברצון של ההורה. היתרון בכך הוא שמירה על עצמאות, אבל יש מחיר כבד של תחושת אשמה ואי נעימות מול ההורה, ולעיתים גם פגיעה ממשית ביחסים. האפשרות השנייה - לציית להורה, ולמעשה לוותר על האוטונומיה האישית לטובת כיבוד אב ואם. היתרון הוא ... זה הבית שלי, אלו הכללים שלי. אתה חייב לכבד אותם. אם ההורה מסרב, הבן יכול להחליט על צעדים קיצוניים יותר כמו התרחקות או הפרדה ... חשובה שאליעד מחדד היא שהבעיה של הבן איננה רק יחסים עם ההורה, אלא עצם התחושה של המוסריות. הוא מדגיש שהמוסריות היא הגורם העיקרי לסבל ... צריך לבחור את סוג הסבל. או שהאדם יסבול בגלל שהוא מתנגד להורה, או שהוא יסבול כי הוא פוגע בעצמו. הפתרון היחיד שאינו כולל סבל בכלל הוא ... ולכן יוכל להכיל את הקושי. באופן דומה, הבן צריך להבין שההורה הוא חלק מחייו, ואפשר לבחור כיצד להתייחס לכך, אבל תמיד עם ההבנה שהבחירה ... של המוסר והעצמי. איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך לכבד הורים מתבגרים? האם חייבים לכבד הורים בכל מצב? איך לפתור בעיות במשפחה? מה עושים כשההורים מזדקנים? למה קשה לכבד את ההורים? איך להשתחרר מתחושת אשמה? ...
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה מהם הגורמים לחרדה אצל הורים לגבי שלומם של הילדים? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בחרדת הורים ובפחד העמוק שמרגישים הורים לשלום ילדיהם. הוא מתאר כיצד פחדים אלו יכולים להפוך לחרדה של ממש, במיוחד כאשר הורה מקבל טלפון בשעות לא רגילות, כמו בלילה, מה שעלול להיתפס כמשהו רע שקרה לילד. המחשבה הזו מלווה בתחושת פחד עצומה, וההורה נכנס למצב של חרדה מיידית. האם המחשבה אני חייבת שהילדים יהיו בטוב מזיקה? למרות שמחשבה זו נראית חיובית על פני השטח, אליעד כהן מסביר כי היא למעשה גורמת להורה לשלם מחיר כבד. המחיר הוא חרדה מתמדת שמלווה ברגשות של פחד ואי - נוחות. המחשבה מייצרת תחושת אמא טובה, תחושת משפחה חזקה, אבל במחיר של מתח וחרדה שלא פוסקות. אליעד מדגיש כי הבעיה במחשבה זו היא שהיא יוצרת דינמיקה של מתח נפשי שמלווה את ההורה לאורך זמן. היתרונות של חרדה כזו מעניין לדעת כי אליעד מציין גם את היתרונות שבחרדה כזו. לדוגמה, כאשר ההורה פוגש את ילדיו לאחר זמן ממושך, החרדה מתחלפת ברגיעה ובשמחה גדולה. החרדה גם מחזקת את תחושת המשמעות של ההורה כחלק ממשפחה, ומונעת ממנו תחושות של בדידות. מצד שני, הוא מציין שחרדה כזו אינה צריכה להימשך לאורך זמן, שכן היא מביאה איתה תוצאות שליליות. כיצד ניתן ... החרדה אליעד כהן מסביר כי המחיר האמיתי של החרדה הוא לא רק במובן הרגשי, אלא גם הפיזי: הלחץ, המתח והחוסר שקט. הוא ממליץ על זיהוי הסרטים שההורה מתחיל להכניס את עצמו אליהם, ואז להפסיק לייצר אותם באופן מודע. לדוגמה, כאשר הורה חושש שיגידו עליו שהוא לא מצליח לגדל ילדים טובים, אליעד מציע להטיל ספק במחשבה זו ולהבין שהיא לא בהכרח נכונה. איזון בין אהבה ודאגה לילדים ושלוות נפש הפתרון המוצע הוא לא להפסיק לאהוב את הילדים, אלא לאזן את הדאגה והאהבה עם שלוות הנפש האישית. על ההורים לזהות את המחיר שהם משלמים עבור חרדה זו, ולהחליט באופן מודע אם הם רוצים להמשיך לשלם אותו או להפחית אותו. אליעד כהן מציע לשחרר את התחושות שמובילות לחרדה, ולהתמקד בהבנה שהילדים לא חייבים להיות היסוד המרכזי של המשמעות בחיים. מסקנות ההבנה העמוקה של אליעד כהן היא שההורים צריכים להיות מודעים למניעים הרגשיים שמאחורי החרדה לשלום ילדיהם. כאשר מבינים את היתרונות והחסרונות של החרדה, אפשר לשחרר אותה ולחיות חיים שלווים יותר. השינוי לא צריך להיות בהכרח מחשבה של לא אכפת לי, אלא שינוי משמעותי במערכת האמונות והערכים האישיים. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן לילדים שלי? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? מה גורם להורים לחרדה ופחד לגבי שלומם של הילדים? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של חרדת הורים ותחושת הפחד הקבועה לשלומם של הילדים. בשיחה מפורטת, הוא מנתח מצב של אמא שחווה חרדה עמוקה בכל פעם שהטלפון מצלצל, בעיקר בשעות מאוחרות או לא ... באופן מודע אם רוצים להמשיך לשלם אותו או להקטין את התלות הרגשית הזו. מה המסקנה החשובה ביותר מהסבר זה? המסקנה שאליעד מגיע אליה היא שההורים צריכים להיות מודעים למניעים הרגשיים שמאחורי החרדה לשלום הילדים. רק כאשר מבינים לעומק את התועלות הרגשיות שהחרדה מעניקה, אפשר לשחרר אותה באמת. לכן השינוי אינו רק במחשבה לא אכפת לי, אלא בשינוי משמעותי של מערכת האמונות והערכים האישית לגבי מה זה אומר להיות הורה טוב. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן לילדים שלי? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? ...
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
... במשפחה, בעיות עם ההורים , יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית כיצד נוכל להתמודד עם בעיות במשפחה ויחסי הורים וילדים? ההרצאה של אליעד עוסקת בשורה של נושאים הקשורים לבעיות במשפחה, במיוחד ביחסי הורים וילדים. במהלך השיחה, אליעד נוגע בכמה בעיות המרכזיות שיכולות להיווצר בתוך משפחות, כולל קונפליקטים עם ההורים, כיבוד הורים, בעיות עם אמא, שקרים במשפחה, וכן התמודדות עם עצמך ושלום בית. כיצד ניתן להתמודד עם מריבות עם אמא ולשמור על כיבוד הורים? מריבות עם אמא הן נושא מרכזי בהרצאה, כשאליעד מסביר שחשוב להבין את הקונפליקטים ולהתמודד איתם בצורה בוגרת. הוא מציין שכשיש קונפליקט כזה, צריך לדעת גם לקבל ... לשמור על הכבוד וההבנה כלפי ההורה גם כשיש קונפליקטים. האם נכון תמיד לומר את האמת במשפחה, גם אם זה גורם לאי נוחות? שאלה נוספת שעולה במהלך השיחה היא האם חשוב להיות אמיתי ולהגיד את כל מה שאתה ... שבו אתה מרגיש צורך להסביר להורה משהו, אך עשוי להיתקל בבעיות של קבלה או הבנה. לפעמים אתה רוצה לעזור, אך לא בטוח אם זה יעזור או לא, ואז מגיעה השאלה האם זה מה שאתה באמת יכול לשנות. מהם הצעדים ... במיוחד בהקשר של כיבוד הורים. הוא מדבר על הצורך לקבל את עצמך, לנסות להיות אמיתי, ולהתמודד עם המורכבות של רגשות אשמה וכעס כלפי ההורים. הוא מדגיש את החשיבות של קבלה עצמית כדי לא להימנע מהשיחה האמיתית עם ההורים, וכיצד יש להתמודד עם קונפליקטים מתוך ראייה של שינוי פנימי, ולא בהכרח חיצוני. בעיות במשפחה יחסי הורים וילדים כיבוד הורים מריבות עם אמא שלום בית שקרים במשפחה כיצד להתמודד עם אשמה במשפחה? ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך ... שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ... שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל ... הילד לא עושה שיעורי בית? כאשר הילד מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, חשוב שההורה יבדוק איפה הוא עצמו לא מבצע את המשימות שלו בצורה אחראית. האם ההורה מצליח להשיג את מטרותיו או לא? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם משימותיו, זה עשוי להקשות עליו ללמד את הילד לקחת אחריות על המשימות שלו. כדי לעזור לילד, על ההורה לבחון את עצמו ולפתור את הקשיים האישיים ... כל. מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים? כאשר הילד מגלה התנהגות אלימה, ההורה צריך לשאול את עצמו איפה הוא עצמו מתנהג ... לא חייבת להיות פיזית, לפעמים היא מתבטאת בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם ההורה מבין איפה הוא עצמו מראה תוקפנות, יהיה לו ... הילד בצורה רגועה ומבוקרת. איך להיות מודל לחיקוי? כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ההורה רוצה שהילד יהיה אחראי, עליו להראות זאת ... שאנחנו לא חיים בו בעצמנו. מה אפשר ללמוד מהילד שלך? הילד הוא השתקפות של ההורה, לא תמיד ישירה, אבל ישנה השפעה רגשית והתנהגותית. כאשר ההורה מבין את הבעיות האישיות שלו, הוא יכול להבין גם איך לגשת לילד. כשההורה מתמודד עם הקשיים שלו ולא בורח מהם, הילד ... לעין. לסיכום הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר ... הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים ... ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. ... שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים ... לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים? ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל ... למצב תודעתי שבו הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו ... ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחוויית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ... אם מדובר בו ובין אם מדובר ביקרים לו ביותר. חרדה לשלום הילדים איך לא לפחד שיקרה רע לילדים? דאגת הורים לילדים מהי אהבת הורים אמיתית? מה המשמעות של אחדות מוחלטת? למה קשה ... וגם אם הוא מוכן לסבול ואינו מוכן שלילדים שלו יהיה סבל, הרי שאינו באמת יודע שאין מה לפחוד. אם להורה נדמה שהוא פוחד כי הוא דואג לילד, הרי זה שקר. כי באמת ההורה דואג לעצמו. כי הרי לא יטריד אותו מה שיקרה לילד שאינו שלו. דהיינו, שהאדם אינו מסוגל לראות שמכאיבים לו. ההורה מזדהה עם הילד שלו. האדם מחליף את זהותו עם זהות הילד. הילד הוא הופך להיות ההורה. הההורה נותן הכל עבור הילד. הוא מרגיש שהסבל של הילד הופך לסבל של עצמו. ונכון שההורה חושב שהוא אוהב את הילד, אך זהו דבר עצמי. אהבה ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל ... אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע אנשים מעדיפים להאמין ששכחת ילד ברכב יכולה לקרות לכל אחד? אליעד טוען שהאמירה ... לחשוב. לכן קל להם להכריז כי זו טעות שאינה מצביעה על הזנחה מכוונת או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את האחריות ובאיזו חומרה להעניש. האם אנשים באמת רוצים למנוע סבל, ... לו - לעולם לא ישכח את הדבר החשוב לו. שכחת הילדים ברכב היא ביטוי לצביעות, למוסר כפול ולחוסר הכנות של החברה ושל הפרט כלפי עצמו. למה הורים שוכחים ילדים ברכב? האם שכחת ילד באוטו היא פשע? מה זה מוסר כפול? מדוע המתת חסד אסורה? האם אנחנו באמת אוהבים את ילדינו? האם אפשר לשכוח ילד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הורים, האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורים, איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, אימון אישי לימודים, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא הורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4609 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:09:42 - wesi1