אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדברים ✔דיבור של אמת, לפתח את השכל, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, לראות את הדברים כמו שהם, לפתח את החשיבה, לדייק את החשיבה, להיות מדוייק, להיצמד לאמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:54דיבור של אמת, לפתח את השכל, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, לראות את הדברים כמו שהם, לפתח את החשיבה, לדייק את החשיבה, להיות מדוייק, להיצמד לאמת, מה לומדים אצל אליעד כהן? לכוון את השכל, לפתח את המוח, איך לחשוב נכון?
למה חשוב לדבר דיבור של אמת לפי אליעד כהן?

אחת הנקודות המרכזיות שאליעד כהן מדגיש בהרצאה היא החשיבות של דיבור של אמת. הוא מצטט את רבי נחמן מברסלב, שאמר כי אדם עם שכל צריך להתפלל כל חייו רק כדי להצליח פעם אחת לומר משהו שהוא באמת אמת. לפי אליעד כהן, המשמעות העמוקה של המשפט הזה היא שבני אדם צריכים להתאמץ כל חייהם לחדד את החשיבה שלהם, עד שיגיעו לרגע אחד של דיוק מוחלט. הוא מסביר שאין משמעות לכך שאנחנו עוברים מנושא לנושא במהלך שיחה או דיון, כל עוד אנחנו לא מגיעים לפחות פעם אחת לנקודה של אמת מדויקת.

לכן, אליעד כהן מתאר סיטואציה בה אדם שואל שאלה, והנוכחים בדיון מתחילים לנתח את השאלה ולפרק אותה לפרטים קטנים יותר, ולכאורה מתרחקים מהנושא המקורי. הוא מבהיר שלכאורה נראה כי מדובר בהתנהגות לא תכליתית, שכן הדיון מתרחק מהשאלה הראשונית, אך בפועל המטרה היא הפוכה: המטרה היא להגיע לפחות פעם אחת לנקודת דיוק ואמת. זאת אומרת, עדיף להתעמק בפרטי הפרטים של כל משפט, מאשר להמשיך להתקדם בדיון באופן שטחי וחסר דיוק.

מה המשמעות של לפתח את החשיבה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מדגיש שוב ושוב את החשיבות של פיתוח החשיבה המדויקת והחדה. לשיטתו, החשיבה צריכה להיות מדויקת ברמה שבה כשמישהו אומר משפט, האדם יהיה מסוגל לזהות מיד את המשמעויות הנסתרות והאפשריות של המשפט. אליעד מסביר שלכל משפט יכולים להיות כמה פירושים וכמה הנחות יסוד, ואם אדם לא מודע לכך שקיימים פירושים מרובים, הוא אינו באמת חושב בצורה נכונה ומדויקת.

לדוגמה, אם אדם אומר משפט מסוים ולמשפט יש שלושה פירושים שונים, והאדם השומע לא מבחין שיש כמה פירושים אלא ממשיך הלאה כאילו מדובר רק בפירוש אחד, הדבר מעיד על כך שאין לו שכל מפותח. אליעד מדגיש שהמטרה אינה להתקדם במהירות מנושא לנושא, אלא לפתח את יכולת התפיסה, ההבנה והדיוק באופן יסודי ועמוק.

הוא משתמש בדימוי של מצלמה שצריך לכוון אותה בדיוק רב, או שעון שיש לכוון אותו כך שיראה את הזמן המדויק. כך בדיוק עובד השכל האנושי לפי אליעד - הוא מחשב מורכב שדורש כיול מדויק, וכאשר האדם מגיע לנקודת דיוק מוחלטת, הוא יכול להיות חופשי באמת ולהבין את המציאות כפי שהיא.

איך לראות את הדברים כפי שהם באמת לפי אליעד כהן?

נקודת המפתח שאליעד כהן מדבר עליה היא לראות את המציאות כפי שהיא באמת. לדבריו, החשיבות של דיבור האמת ופיתוח החשיבה המדויקת היא רק אמצעי להגיע למטרה העליונה - ראיית המציאות בדיוק כפי שהיא. המטרה האמיתית של הלימוד והתרגול שאליעד כהן מלמד היא לא לאסוף ידע אינסופי או להשתפר בשיחות וויכוחים, אלא להגיע למצב תודעתי בו האדם מבין באופן ברור ומדויק את מהות הדברים ואת המציאות כפי שהיא.

כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמאות רבות למקרים שבהם אנשים מתווכחים או מנהלים שיחות ארוכות בלי לשים לב לכך שכל אחד מבין את המשפטים באופן שונה לחלוטין. לדבריו, החשיבות הגדולה היא קודם כל לזהות את כל המשמעויות האפשריות של כל משפט ורק אז להתקדם. אם אדם אינו מסוגל לזהות זאת, כל הדיון או השיחה חסרי ערך עבורו.

מדוע חשוב לדייק את החשיבה ולהיצמד לאמת?

אליעד כהן מדגיש שוב ושוב שחשיבה מדויקת והיצמדות לאמת הן המפתח האמיתי לשינוי תודעתי מהותי. הוא אומר שלא משנה כלל לאן אתה מגיע בדיון, אם לא שמת לב לפרטים הקטנים שמרכיבים אותו. במילים אחרות, אין שום משמעות בהתקדמות טכנית בדיון אם האדם אינו מודע לתוכן הפנימי של כל מילה ומשפט.

כשהחשיבה מדויקת, אדם יכול להבין את האפשרויות האמיתיות שלפניו - הוא יודע בדיוק מה אפשרי, מה נכון, ומה המציאות כפי שהיא. לפי אליעד, אחרי שהאדם מגיע לנקודה כזו של דיוק, הוא יכול לעשות כרצונו, כי הוא כבר רואה בבירור את האמת. אך בלי היכולת לראות דברים כפי שהם, כל החלטה או פעולה שיעשה תהיה פגומה או מוטעית.

לסיכום, אליעד כהן מבהיר שהמטרה של כל הלימוד והדיון שהוא מוביל היא לפתח את השכל, לדייק את החשיבה, לדבר אמת ולהגיע לראות את המציאות כפי שהיא באמת. התכלית העליונה, לפי אליעד, היא לא ידע תיאורטי אלא שינוי עמוק באופן בו האדם חושב, מבין, ופועל במציאות.
פיתוח יכולות שכליות הבנה מהירות לפתח יכולת קוגניטיבית שאלה יכולות לשפר יכולת קוגניטיבית מה לומדים אצל אליעד כהן תרגילים לפיתוח החשיבה הנחות יסוד להבין את איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב איך לחשוב בהיגיון איך לחשוב נכון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אמת דיבור דיבור של אמת דיוק הדברים החשיבה המוח השכל התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לדייק לדייק את החשיבה להיות יותר חכם להיות מדוייק להיצמד להיצמד לאמת לחשוב לחשוב בהיגיון לחשוב נכון לימוד לימוד אצל אליעד לכוון לכוון את השכל למידה לפתח לפתח את לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לראות לראות את הדברים כמו שהם לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מדוייק מה לומדים אצל אליעד כהן מוח מטרות מטרת הלימוד מטרת הלימוד אצל אליעד מטרת הלימוד אצל אליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
... המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2 מה מקיף את כל הדברים בעולם? אליעד מתחיל בשאלה מה מקיף את כל הדברים בעולם. הוא מציין שמה שמקיף את כל הדברים הוא מקום וזמן, כי כל דבר בעולם נמצא במקום ובזמן. אפילו מחשבות, רצונות ותחושות קיימות במציאות בתנאים של מקום וזמן. ואז הוא שואל מהו המקיף האמיתי של כל הדברים, ולדבריו, הכלום הוא המקיף האמיתי. כל דבר בעולם ... התשובה היא שהכלום הוא המקיף של הכל. כל מהות אחרת, גם אם היא מסוימת ומובחנת, היא בתפיסה של כלום שצורתה הופכת את התפיסה למשהו. האם יש מהות לכל הדברים? החלק הבא עוסק בשאלה האם יש מהות פנימית לכל הדברים שבעולם. אליעד מציין שמהות נוגעת להוויה של הדבר, ומה שמקיף את כל הדברים הוא הכלום. לכן, הוא טוען שלמעשה המהות של כל דבר ... דבר משמעותה תלוית אך ורק בידע שלנו אודות השולחן, כלומר, במידע שמצטרף לו כדי להעניק לו משמעות. לכן הוא מסביר כי המהות נמצאת מחוץ לדברים עצמם, ושהדברים מתחברים לנקודות משמעותיות המאפשרות את ההגדרה של שולחן או כיסא. מהו הכלום שממנו כל הדברים מורכבים? הסוגיה המשמעותית ביותר שמעלה אליעד היא ... בתוכו של כל דבר או שמא היא מחוצה לו. הוא מתאר את הדמיון הזה כלפי מציאות כמו מקום וזמן, ומציג את הכלום כסוף ההבנה - שהכלום הוא מה שמקיף את כל הדברים. כל דבר שבלעדיו לא ניתן היה להוציא את דבר ... כל הצורות והתופעות. מהות השולחן מהות ותרבות הבנת הקיום הגדרת הכלום מהות הצורות הספר להיות אלוהים חלק ראשון עמוד 65 אליעד: מה בעצם מקיף את כל הדברים בעולם? שאלה: זה שהם ישנם. אליעד: מה זה מבחינתנו ... ובזמן. אליעד: אמרנו שהמקיף הגדול ביותר הוא מקום וזמן, כל דבר בעולם נמצא במקום ובזמן. אפילו מחשבה, רצון ותחושה. ואנחנו אומרים שהמכנה המשותף לכל הדברים הוא שהם ישנם. אנחנו אומרים שהמכנה המשותף של כל הדברים זה שהם ישנם, וכן מה שמקיף אותם זה מקום וזמן, ... ביותר הוא מקום וזמן, למה? כי המקום והזמן זה שניים. אני רוצה להוביל למהלך שתבינו שמה שמקיף את הכל זה האין. האם אתה יודע מה המכנה המשותף של כל הדברים? כלום. יש דבר אחד שנמצא בשווה בכל הדברים שבעולם, ומה הוא? הכלום. אפשר להגיד שהמכנה ... אתה אומר שהמקיף זה זמן ומקום אז זה שניים, ועדיין לא הגעת לאחרון, אתה חייב ללכת עוד אחד אחורה. המכנה המשותף של המקום והזמן צריך להיות מעבר לכל הדברים. ומה נמצא מחוץ לכל הדברים? כלום. כי הוא מחוץ לכל הדברים, הוא בשום מקום. מה ההפך מצורה? כלום. בסוף המכנה ... עליו, אי אפשר להגדיר אותו, ולכן הוא כלום. יבוא אדם ויגיד, אולי המהות היא בתוך הדבר עצמו, אולי בכלל אין מהות, למה אתה טוען שיש מכנה משותף לכל הדברים, אולי בסוף אין מהות משותפת? אז נגיד לו נכון, יש מכנה משותף לכל הדברים שהאין הוא המקיף של הכל. אני אומר שיש הוויה אחת של כל הדברים שהיא הכלום. אתה אומר, לשום דבר בעולם אין מהות, ... שום דבר לא יהיה קיים. אנחנו אומרים שיש משהו שמקיף את הכל, ובלעדיו שום דבר לא יהיה קיים. יכולה להיות שאלה, שאולי יש מהות, אבל היא לא מחברת בין הדברים, לכל דבר יש מהות אבל היא נמצאת רק בתוכו ולא מקיפה את הכל? אולי אין קשר בין הדברים? אבל אם תסתכלו בזה בהיגיון תראו שזה משפט לא ... להיות שולחן. מה זה שולחן? מה שאתה יודע על שולחן. השולחן זה מה שאתה מתקשר אסוציאטיבית עם הצליל שולחן. שולחן, זה הידיעות שיש לך על המילה שולחן. הדברים שאתה יודע הם לא השולחן, אלא הם דברים שאתה יודע ... אם לא היה רגליים לשולחן ולא היה שימוש לשולחן וכו, אז אין משמעות לשולחן. ניקח למשל שולחן, נוריד ממנו את הרגלים, הוא עדיין נשאר שולחן, נוריד את הדברים שנמצאים עליו, הוא עדיין יישאר שולחן, אבל אם נוריד את כל הדברים שאתה יודע עליו, יישאר פה אוויר, אז למה אתה קורא ... שמה שמהווה את השולחן זה דברים שנמצאים מחוץ לשולחן. יש דברים שקיימים שכאשר הם מתחברים ביחד קוראים לזה שולחן. האם השולחן היה יכול להיות קיים בלי הדברים שאנחנו יודעים עליו? לא. כי אם לא היית יודע שום ... לשולחן. למשל ההבדל בין השולחן לכסא הוא רק בגלל התיאור החיצוני. אבל אצל האדם אין שום הבדל בין שתי מילים שהן חסרות משמעות עבורו. והמשמעות של הדברים נמצאת מחוץ לדברים. אני יודע משהו על שולחן ויודע ... בלי שיהיו עוד דברים קיימים סביבו? לא. כי אין משהו שזה לא הוא. זאת אומרת שלשום דבר אין משמעות בפני עצמו. לשולחן עצמו אין קיום בפני עצמו מלבד הדברים שמרכיבים אותו. למשל מה אני יודע על השולחן, שהוא ... שלו. למשל כתום מורכב מאדום וצהוב, בלי שני הצבעים האלו לא יהיה כתום אבל אדום וצהוב יכולים להיות קיימים לבד. עכשיו השאלה הנשאלת היא, מה לגבי הדברים שבעולם? אנו מבינים ששולחן הוא הרכבה של דברים ...
איך לגרום למישהו להיות חבר שלך? איך לגרום למישהו להעריץ אותך? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך להיות חבר של מישהו? תחומי עניין משותפים, תחביבים משותפים, נושאי שיחה משותפים, זוגיות, החבר של החבר שלי, האויב של החבר שלי
איך לגרום למישהו להיות חבר שלך? איך לגרום למישהו להעריץ אותך? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך להיות חבר של מישהו? תחומי עניין משותפים, תחביבים משותפים, נושאי שיחה משותפים, זוגיות, החבר של החבר שלי, האויב של החבר שלי
... מציע הוא פשוט ופרקטי: יש להכין שתי רשימות. אחת של הדברים שהצד השני מאוד אוהב, והשנייה של הדברים שהוא מאוד שונא. לאחר מכן, צריך להביע הזדהות עם אותם דברים: לאהוב את מה שהוא אוהב ולשנוא את מה שהוא שונא. אין חובה שבאמת תאהב את הדברים הללו, אך חשוב שהאדם השני יחשוב שאתה אכן אוהב אותם בכנות, מכיוון שאם תעמיד פנים, סביר שהזיוף יתגלה והצד השני לא יימשך אליך. לדוגמה, אם האישה שונאת כדורגל ואתה דווקא ... עליו. סיכום הפרקטיקה של יצירת אהבה ואהדה: לגלות מה הדברים שהאדם אוהב ולשתף פעולה בהתלהבות שלו. להימנע מהבעת שנאה או התנגדות לתחביבים או לדברים שהוא אוהב. לייצג עבורו את מה שהוא מעריץ ושואף להיות, כך הוא יימשך אליך באופן ... אצל בן או בת הזוג כיצד מתחיל הסיפור על האיש והאישה? הדברים נפתחים בסיפור על איש שרצה שמישהי תגיד לו שהיא אוהבת אותו. במקביל, מסופר גם על אישה שרצתה שמישהו יגיד לה שהוא לא רוצה אותה, כדי שהיא תוכל להכיר מישהי אחרת שתגיד לה ... לאהוב אותך? אליעד מציע להכין שתי רשימות: רשימה של הדברים שאתה חושב שהצד השני מאוד אוהב. רשימה של הדברים שאתה חושב שהצד השני מאוד שונא. לאחר מכן, צריך לאהוב את הדברים שהוא מאוד אוהב ולשנוא את הדברים שהוא מאוד שונא, וכמובן שהוא גם ידע על כך. האם חייבים באמת לאהוב את מה שהצד השני אוהב? אליעד מדגיש שלא חייבים באמת לאהוב את הדברים שהצד השני אוהב, אבל כדאי מאוד שהצד השני יחשוב שאתה אוהב אותם. לרוב, אם מישהו רק יעמיד פנים שאוהב משהו, הצד השני ירגיש שהוא מזויף, ולכן רצוי באמת לפתח עניין ואהבה ... לכן אין ביניהם אהבה אמיתית, כי הם לא חולקים את הדברים שכל אחד מתלהב מהם באמת. אדם רוצה להרגיש טוב, והדרך לכך היא לשתף את מה שהוא אוהב עם בן או בת הזוג. מדוע חשוב לא להתנגד למה שהצד השני אוהב? הכלל הוא שהאויב של החבר ... מגלם את שאיפתו, והוא רוצה להיות קרוב אליך. ומה לגבי הדברים שהצד השני מפחד להיות? אם מישהו מפחד להיות מסוים (למשל רגזן) והוא רואה שאתה כזה, זה מרחיק אותו ממך. לכן חשוב לא רק לייצג את מה שהוא אוהב ורוצה להיות, אלא להתרחק ממה ... מה השורה התחתונה? אם רוצים שמישהו יאהב אותך: גלה מהם הדברים שהוא אוהב ועזור לו לחוות אותם יחד איתך. נסה לא להיכנס למקום של שנאת הדברים שהוא אוהב. זכור שאם הוא מעריץ משהו, תוכל לייצג עבורו את אותו הדבר ובכך לגרום לו לרצות בקרבתך. ההיגיון הבסיסי הוא: אדם אוהב את מי שעושה לו טוב, ושונא את מי שעושה לו ... יאהב אותך מה שאתה צריך לעשות זה להכין רשימה של הדברים שאתה חושב שהוא מאוד אוהב ולהכין רשימה של הדברים שאתה חושב שהוא מאוד שונא ואז אתה צריך לאהוב את הדברים שהוא מאוד אוהב ולשנוא את הדברים שהוא מאוד שונא וכמובן שהוא גם ידע על זה. אם יש מישהי שאתה רוצה שהיא תאהב אותך צריך להגיד לעצמך מה היא אוהבת? תאהב את זה גם אתה למרות שהאמת היא שאתה לא חייב אבל חייב ... הזה איך זה עובד מה ההיגיון פה בסיפור בן אדם אוהב את הדברים שעושים לו טוב ובן אדם לא אוהב את הדברים שעושים לו רע ברגע שמישהו אוהב משהו אתה נגיד עכשיו רוצה להתחיל עם מישהי יש לך ידידה ואתה רוצה להפוך אותה לחברה שלך אתה צריך לדבר איתה על משהו ולשים לב כשהיא מדברת ... עכשיו יש הרבה זוגות שמדברים המון במשך היום אבל רק על הדברים ששניהם לא מתלהבים לדבר עליהם ולכן גם כן אין ביניהם אהבה הם מדברים המון יש ביניהם המון תקשורת אבל התקשורת היא רק בנושאים ששניהם לא מתלהבים מהנושאים האלה מה אכלת מה בישלת רק נושאים טכניים אבל הדברים שהם מתלהבים לא מדברים על זה כי הוא מתלהב מסוימים והיא מתלהבת מדברים אחרים אין ביניהם תקשורת בדברים שהם מתלהבים ולכן גם אין ביניהם אהבה. עכשיו בן אדם רוצה להרגיש טוב ... תפיסתית אם יש מישהו שאתה רוצה שיאהב אותך תבדוק מה הדברים שהוא אוהב תאהב אותם תבדוק מה הדברים שהוא שונא ותשנא אותם. עכשיו בא נסביר עוד פרספקטיבה נחדד את זה יותר אנשים אוהבים אנשים עשירים אנשים אוהבים אנשים מפורסמים אנשים אוהבים בחורות יפות בחורות אוהבות ... אוהב ולא אוהב אלא תהיה מה שהוא היה רוצה להיות כאילו הדברים שהוא אוהב ושהוא עדיין לא היו לו הדברים האלה. ומצד שני כמובן גם ההפך אל תהיה משהו שהוא מפחד להיות זאת אומרת אם הוא נגיד מפחד להיות רגזן נגיד שיש בן אדם שהוא לא רגזן והוא מפחד להיות רגזן ואתה רגזן הוא לא ... אתה רוצה שהוא יאהב אותך תהיה יותר חד יותר מרוכז תהיה הדברים שהוא אמר שהוא רוצה להיות, תוך כדי שיחה כשמדברים עם מישהו אפשר להבין מה הוא רוצה להיות ומה הוא רוצה לא להיות הוא לא אוהב את זה שהוא מה הוא לא אוהב הוא לא אוהב את זה ... מפוזר מה תהיה אל תאחר לעבודה ואל תהיה מפוזר אל תהיה הדברים שהוא לא רוצה להיות, תבדוק מה הוא רוצה להיות ותהיה תבדוק מה הוא לא רוצה להיות ואל תהיה תבדוק מה הדברים שהוא אוהב ותאהב תבדוק מה הדברים שהוא לא אוהב ואל תאהב. עכשיו האם כדאי לעשות את מה שאמרתי או לא כדאי לעשות זאת שאלה אחרת אבל בהנחה שאתה רוצה שמישהו יאהב אותך זה מה שאתה צריך לעשות ויש פה משהו עוד ...
למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים?
... זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים? כפי שכבר ביארתי, כאשר קורים לאדם דברים כרצונו, זה לא ממש מעניין אותו למה הדברים קורים. אך כאשר קורה לאדם דבר נגד רצונו, האדם רוצה להרגיש טוב. וכדי להרגיש טוב, לשם כך על האדם לרצות את מה שקורה לו. וכדי שהאדם ירצה את מה שקורה לו, ... צריך להבין מדוע קורה לו מה שקורה לו. ואז האדם שואל את עצמו, למה זה קורה לי? , כדי לנסות להתחבר רגשית למצב שלו. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות להסתכל על הסוף של הדברים. כי לכל דבר יש התחלה ויש סוף. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה, וכל אירוע גורר אחריו אירוע אחר, עד התוצאה הסופית שכל הדברים שבעולם מובילים אליה. ומי שרוצה להבין למה הדברים קורים, עליו לנסות להסתכל למרחק אל העתיד, ולנסות להתבונן בעיני שכלו, ולראות את הדבר שאליו כל הדברים מובילים. כי כל הדברים שבעולם, הם כולם תהליכים שיוצרים תוצאות שונות. אבל, כל התהליכים כולם, הם כולם חלקים של תהליך אחד גדול יותר. שהוא לכשעצמו גם לו יש סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות לראות להיכן הדברים מובילים אותו. כי הדברים קורים לאדם, כדי שהוא יתקדם אל הנקודה שאליה הם מובילים אותו. וכל מה שקורה לאדם, הכל יוצר אצל האדם שינוי כלשהו ומוביל אותו למצב חדש כלשהו. וכאשר קורים לאדם דברים, המטרה שלהם היא להוביל את האדם אל המקום שבו הוא נמצא בעקבות מה שקרה לו. וגם אם הדברים מובילים את האדם, אל מקום שנראה לאדם כמקום לא טוב, הרי שבסוף הכל טוב. וכל הדברים שבעולם, הכל מוביל את האדם אל השלמות ואל האושר המושלם. אלא, שהאדם לא רואה בעיני שכלו, את הקשר שיש בין מה שקורה לו כרגע, לבין האושר שלו בסוף הדרך. ... לבין התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא בכל דבר שקורה, הוא יודע להיכן הוא מוביל בנקודה האחרונה שלו, בסוף של כל הדברים. וכאשר האדם החכם מתבונן על הסוף של הסוף, על ידי זה הוא מוצא את הטוב שיש בכל דבר. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התוצאה האחרונה של ... האדם ברמה המעשית והיום יומית, פשוט לנסות להתבונן על האירועים השונים שקורים לו ושקורים סביבו, ועל האדם לנסות להבין טוב יותר, מדוע הדברים קורים, ולמה הם גורמים. לדוגמה: נניח שהאדם רואה אירוע כלשהו. על האדם לשאול את עצמו. למה זה קרה ומה הסיבה שבגללה זה קרה. ומה עכשיו יקרה בעקבות זה ומהי התוצאה של האירוע הזה. וכאשר האדם משפר את היכולת שלו להבין את הסיבה ואת התוצאה של הדברים השונים בעולם, על ידי זה בסופו של דבר, הוא מבין גם את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, ועל ידי זה הוא יודע למה זה קורה לו. ...
איך למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך?
איך למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך?
... למצוא את המהות? איך לזהות את המהות? מהי מהות? ההגדרה של מהות, איך לשאול שאלות? מה המהות של הדברים? מה הסיבה של הדברים? איך להבין אנשים? איך להבין תהליכים? איך להבין את עצמך? מהי בכלל המהות ואיך למצוא אותה? אליעד כהן מסביר כי ... הוא אומר זאת? או מה מאפשר לו להגיד את הדבר הזה? ברגע שמצליחים לענות על השאלה הזו, מגלים את המהות האמיתית של הדברים, שהיא תמיד עמוקה ופנימית יותר מהצורה החיצונית שבה הדברים מתבטאים. למה חשוב להבין את המהות של הדברים? הבנת המהות חשובה מאוד כי כאשר מבינים את המהות, מבינים באמת את הדבר לעומקו, ולא רק ברמה השטחית. למשל, כאשר מישהו אומר משהו, בדרך כלל אנחנו מבינים רק את הצורה החיצונית של הדברים, את המילים או הפעולות. אך אם רוצים להבין באמת למה הוא אמר את מה שאמר, צריך לחפש את הגורם שמאחורי הדברים. כאשר מזהים את הגורם הזה, מבינים באמת את הכוונה הפנימית ואת המהות של האדם או האירוע. אליעד מדגיש כי ככל ... לזה להיות כך? ומה היה קורה אם זה לא היה קיים?. שאלות אלה מכוונות ישר אל המהות. מהו המחויב הראשון שגורם לכל הדברים להתקיים? אליעד כהן מסביר כי כשאדם חוקר מספיק לעומק ומחפש את המהות של כל דבר, הוא יגיע בסופו של דבר לדבר האחד שמאפשר לכל הדברים להתקיים. לדבר הזה הוא קורא המחויב הראשון, הדבר היחיד שחייב להיות קיים, כי בלעדיו לא היה יכול להתקיים שום דבר אחר. אליעד טוען שאם אדם יצליח למצוא את המחויב הראשון של כל הדברים, הוא יגיע להבנה עמוקה מאוד של המציאות, והמוח שלו ייפתח לרמות חדשות של תובנה. המחויב הראשון שאליעד מדבר עליו הוא ההבנה שאין הבדל בין הדברים ברמה הפנימית העמוקה ביותר. כל ההבדלים שאנו רואים סביבנו הם למעשה צורות שונות של מהות אחת, בסיסית וראשונית, ... שהצורה היא למעשה ההיפוך של המהות. הצורה היא מה שאנו רואים בחוץ, ההבדלים החיצוניים. אך כאשר מתבוננים פנימה לתוך הדברים ומגיעים למהות העמוקה ביותר, מתברר כי הצורה והמהות אינן באמת שונות. כלומר, כשמבינים לעומק, רואים שהצורה ... הוא לא היה קיים, שום דבר לא היה יכול להתקיים. בדרך זו אדם לומד לראות מעבר לפני השטח, ולהגיע אל ההבנה העמוקה של הדברים. איך זה קשור להבנת אנשים, תהליכים ואת עצמך? אליעד כהן מציין כי השיטה הזו של חיפוש המהות באמצעות שאלות עומק ...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
... כאשר אדם רוצה שיהיה לו יותר כסף, זוגיות טובה יותר או בריאות טובה יותר, אבל במציאות הנוכחית אין לו את הדברים האלו, נוצר פער בין הרצון שלו לבין המצב הקיים. הפער הזה, הוא הגורם לתחושת ... מבין את המניעים העמוקים של הרצונות שלו, הוא מבין שלמעשה הרצון האמיתי שלו הוא להרגיש טוב, והוא רק חושב שהדברים החיצוניים (כסף, זוגיות, הצלחה, וכדומה) יגרמו לו את הטוב הזה. ברגע שהאדם ... טוב לבין רע במציאות עצמה. הוא מציין שהאדם מפרש את המציאות באמצעות שיפוטים של טוב ורע, ולכן הוא סובל כאשר הדברים נראים לו רעים. ההבנה שהמציאות אינה טובה או רעה במהותה, אלא שהיא פשוט קיימת ... אינה המטרה הסופית אלא הדרך עצמה. האם כל דבר צריך להיות מוגדר? ההגדרה יוצרת נפרדות. כשהם לא מוגדרים, הדברים הם אחד. המהות של אל תגדיר היא לחזור למצב שבו הכל היה אחד, לפני כל בריאה או ... וההבדלים קיימים אך אינם באמת נפרדים. מהו חווית האחדות? הדרך לחוות את האחדות היא להבין שאין נפרדות בין הדברים, שכל פרט הוא חלק מהשלם. הכל קשור, ולמעשה כל הדברים הם ביטויים של הדבר האחד. חווית האחדות היא כאשר אדם מבין שאין שום דבר נפרד ... האחדות? על מנת להגיע לחווית האחדות, על אדם להתבונן ולחפש את האמת. ככל שתשאל את עצמך יותר שאלות על משמעות הדברים, תוכל להבין יותר את האחדות. השאלות לא תמיד יובילו לתשובות מוחלטות, אך תהליך השאלה יקרב אותך להבנת האחדות. מה זה חווית הלא משנה? אם אדם חווה את הדברים כלא משנה, הוא לא יפחד מהם. פחד נובע מהנפרדות וההבחנה בין טוב לרע. אם תבין שאין הבדל בין הדברים, תוכל להפסיק לפחד ולקבל את הכל כפי שהוא. אם תבין שהכל לא משנה, תוכל למצוא ... לכל, אדם צריך להבין שמהות השאלה האם זה משנה? היא קריטית. ברגע שתחווה את חווית האחדות, תוכל להבין את כל הדברים בצורה חדשה. תהליך זה דורש חקירה פנימית, שאלות ואיזון של כל הפנימיות. חווית ... העולם שלנו היה לפניו אין עולם, מה היה לפני הכל לפני הכל היה הבלתי מוגדר. ההבדל בין עכשיו ללפני שלפני הדברים לא היו מוגדרים לפני שתי הידיים היו במקום אחד כי לא היה מקום ולא היה זמן, ... זה. ואם אתה לא מגדיר אתה בעצם חוזר לעמדת הכוח לנקודת ההתחלה. הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה שהנשמה קיימת זה עצמו תהליך של צמצום והיפרדות. יש ... הראשון שכל אחד חווה זה האני. מצד המציאות הכללית יש הבדל. יש פה חדר ובחדר יש דברים ויש דבר במקביל לכל הדברים והוא המקום. גם אם נוציא את כל הדברים המקום יישאר אותו מקום. המקום לא משתנה בהתאם לדברים שמכניסים לחדר. נניח שהיישות של האדם זה המקום, יש את האני יש את הגוף שלי ויש את הכסא והשולחן, הדברים האלה שונים. אבל יש את המקום המקום נשאר אותו סך מקום בין אם נמלא או נרוקן ... יש לו יישות עצמית, זה דומם וזה אדם אין שום הבדל בין האדם לכסא מצד החלום. אם נעשה סרט מצוייר אין הבדל בין הדברים. הרכב נראה שזה לא אתה. מצד האמת הרכב זה אתה בכלל. אתה רואה מולך רכב. 2 הדברים קיימים בו זמנית, אם יבוא רכב אזוז הצידה אבל שניהם קיימים בו זמנית. יש יישויות שונות. המקום קיים הזמן קיים יש הבדלים. בו זמנית אין הבדלים. מי שיחקור לעומק יגיע להבנה שכל הדברים נמצאים באותו מקום כרגע. כרגע הדברים נמצאים באותו מקום. מצד האמת, אני יוצר את המחשבה ואת התודעה העצמית. מדובר על עניין של הבנה, 2 הדברים קיימים בו זמנית, עניין של הבנה בחלום קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום ... אינסופי? רגע. גם כרגע המקום והזמן שלנו נמצאים בשום מקום ואין זמן. איך חווים את זה? ככל שמבינים טוב יותר שהדברים מחוברים אחד לשני, כך חווים את זה יותר זה כל הסיפור. בצורה הכללית. מבינים ... הכל. כל דבר שמעניין בעולם יש לו שורש. ואם היית מגיע לשורש של האחדות אז היה לך את כל העניין שבעולם. כי כל הדברים המעניינים הם ביטויים של דבר מעניין אחד ממנו התפצלו כל הדברים המעניינים אם תבין את הדבר המעניין ביותר שום דבר לא יעניין אותך כי כבר ... מה שיש את מה שהוא יבין אז השכל יגדל ואדם יבין את מה שהוא לא מצליח להבין. תתחיל לסגור פינות תתחיל לקחת את הדברים הלא ברורים לך ותתחיל לבדוק אותם אחד אחד. כאן יש שאלות בין המרצה למאזין. אם ... פעמים מה אתה רוצה הרצון ייעלם. אבל אם אדם ישאל את עצמו מספיק פעמים למה, אדם יחוה את האחדות. אחד משני הדברים לסבול ולמות הדבר הכי גרוע למות. אם תשאל למה, תגלה שזה לא משנה. בסופו של ... את הלא משנה של המקום הזמן. אם אדם בחוויה של הלא משנה זה החוויה הכי טובה בעולם. לא משנה שמשעמם לך. שני הדברים קיימים בו זמנית גם קיים העולם וגם דברים משנים ולא משנים. 2 הפרספקטיבות ... אתה יודע אתה לא יודע אותה. אם הגדרת משהו הגבלת אותו, והוא לא אמיתי. זה יותר פשוט ממה שנדמה, מצד האמת כל הדברים הנפרדים בעולם מחוברים. אחרי הרבה חצץ וכו אתה מבין שזה מאוד פשוט. קודם כל ...
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
... את מהות החיסרון הזה, עלינו להבין תחילה את המושג של הגדרה והפרדה. כל דבר במציאות הוא מוגדר, וההגדרה שלו יוצרת באופן מיידי הפרדה מכל שאר הדברים. למשל, כאשר אנחנו מדברים על יד ימין, היתרון שלה הוא ייחודיותה - היא היחידה שנמצאת במיקום ובזמן המסוים הזה. אבל באותה מידה יש לה גם חיסרון, והוא שהיא לא יד שמאל ולא כל דבר אחר בעולם. כך כל דבר בעולם הוא מוגבל, כי הוא אינו שאר הדברים. כל שיטה רוחנית שקיימת בעולם מנסה להוביל את האדם למצב מסוים על ידי הכוונה מסוימת. למשל, היא אומרת לו לחשוב בצורה מסוימת, להרגיש רגשות מסוימים, או ... בצורה מסוימת. וכאן נמצא החיסרון המהותי שלה: כאשר השיטה אומרת תחשוב כך, היא מבטלת את האפשרות לחשוב את ההפך. המציאות כולה בנויה מכך שכל הדברים עשויים מאותו חומר יסודי, וממנו יוצאות כל האפשרויות. האדם מסוגל גם לאהוב וגם לשנוא, גם לחשוב חיובי וגם לחשוב שלילי. בכל אחד טמון הפוטנציאל לכל ... דבר בעולם מוגדר, וההגדרה עצמה יוצרת הפרדה והופכת את הדבר למה שהוא, אבל גם למה שהוא לא. כאשר אדם אומר אני, החיסרון בכך הוא שהוא לא כל שאר הדברים שאינם אני. המציאות כשלמות ללא חיסרון הישות היחידה שאין בה חיסרון היא המציאות כישות אחת, שכן היא מכילה את כל מה שקיים, את כל האפשרויות, את כל הדברים ואת כל הכוחות. המציאות עצמה היא השלמות, כי אין בה הגדרה שמגבילה אותה. כאשר מסתכלים על המציאות כשלמות אחת, רואים שאין בה חוסר, משום שהיא כוללת בתוכה ... ויש לו תפקיד. לכן, כל שיטה שמתמקדת רק באמת או רק בטוב או רק בחשיבה חיובית - מחסירה את ההפך שלה, וזה החיסרון שלה. הכל עשוי מאותו הדבר כל הדברים בעולם נובעים מאותו מקור, ובכל דבר יש את הפוטנציאל של כל שאר הדברים. אדם יכול לחוש אהבה, אבל הוא גם יכול לשנוא. הוא יכול להיות רחמן, אבל גם אכזרי. הוא יכול לסלוח, אבל גם לנטור טינה. כל הרגשות והתכונות קיימים בתוך ... כמו כן יש גם יתרון בכל דבר, כי הוא שונה משאר החלקים. והמציאות היא היחידה שאין בה חיסרון, המציאות כישות אחת היא מלאה ולא חסרה דבר, כי כל הדברים וכל האפשרויות כלולים בתוכה. ונחזור לשיטות הרוחניות, כל שיטה אומרת תחשוב כל וכך, או תנהג כך וכך ותגיע. אך היא אינה מכילה בתוכה את ההפך. אין בה את שאר הדברים ששונים ממנה. וכל דבר ודבר שקיים בעולם מתהווה מאותו הדבר. זאת אומרת שיש דבר, שממנו כל הדברים עשויים, והוא בא לידי ביטוי כל פעם בצורה אחרת, ובכל דבר ודבר יש את הפוטנציאל של כל הדברים בעולם, יש בכל אחד את היכולת לשנוא, ויכולת לאהוב, לנטור טינה, וגם לסלוח. וזה בעייתי ללכת בדרך של חשיבה חיובית, כי גם השליליות גם היא מצד האמת. גם ... בעולם! מי שיתבונן בשיטות הרוחניות בעולם יבחין שבכולן חיסרון אחד, חיסרון די פשוט. החיסרון של כל השיטות הרוחניות בעולם נובע מהחיסרון של כל הדברים בעולם. כפי שהסברתי יותר מפעם אחת, בכל דבר בעולם יש חיסרון. מה למשל החיסרון של יד ימין שלי? שהיא אינה יד שמאל. בכל דבר בעולם יש חיסרון. החיסרון הוא ההגדרה שלו. כאשר אנחנו מגדירים משהו אנחנו מגבילים אותו, מבודדים אותו משאר הדברים. למשל, כאשר אדם אומר אני, מה החיסרון של האני? שזה לא שאר הדברים שהם לא אני. המציאות היא אינסוף דברים קיימים, כל דבר ודבר הוא נפרד ושונה משאר הדברים . בכל דבר יש יתרון. למשל, מה היתרון של יד ימין שלי שאין בשום דבר אחר בעולם? שזו הישות היחידה שנמצאת ביחידת הזמן והמקום הזה. כל שאר הדברים בעולם אינם יד ימין שלי. בכל דבר בעולם יש יתרון וחיסרון. היתרון של כל דבר בעולם הוא שיש בו את מה שאין בדברים אחרים, כי בכל דבר בעולם יש לפחות דבר קטן שאין אותו בשום דבר אחר בעולם. אף על פי כן בכל דבר בעולם יש אינסוף חסרונות כי אין בו את כל שאר הדברים ששונים ממנו. הישות היחידה שאין בה שום חיסרון בעולם היא המציאות כישות אחת, כי היא מכילה בתוכה את סך כל הדברים. אם נסתכל על המציאות, כלומר, כל מה שנמצא כישות אחת, נראה שבכל מה שנמצא יש את השלמות. כי כל מה שנמצא מכיל בתוכו את הכל. עכשיו נחזור לנושא השיטות ... נאמר מחשבה חיובית. תראה את הטוב, תסתכל בחצי הכוס המלאה וכו. החיסרון כאן מאוד פשוט. האדם בתוכו, כל דבר ודבר עשוי מאותו דבר. כלומר, סך כל הדברים בעולם מתהווים מאותו דבר. כלומר, יש דבר שממנו כל הדברים עשויים. הדבר שממנו כל הדברים עשויים מכיל בתוכו את כל הכוחות וכל כוח בא לידי ביטוי לעתים כך ולעתים אחרת. לדוגמה: פעם בא לידי ביטי בחשיבה חיובית, פעם בא לידי ביטוי בחשיבה שלילית. הרעיון הוא שכל דבר בעולם יש בו את הפוטנציאל של כל שאר הדברים. כלומר, כל אדם יש רגש אהבה ורגש שנאה, גם רגש לכעוס וגם יכולת לוותר, גם יכולת לחשוב חיובי וגם יכולת לחשוב שלילי, גם יכולת להסתכל על חצי הכוס המלאה ... היחיד שאין בו חיסרון הוא הפרספקטיבה של האחדות, שצריכה לבוא מתוך האדם כי אי אפשר להגדירה. אם תגדיר למעשה הגבלת אותה ואז שוב הפרדת אותה משאר הדברים ושוב יש בה חיסרון. באחדות של הדברים האדם צריך להגיע בסופו של תהליך למצב שבו הוא חווה את הכל. למצב שבו לא יחפש את הטוב, לא את האמת ולא ינסה לחשוב חיובי. פשוט יכיל בתוכו. פשוט יכיל בתוכו את סך כל הכוחות כישות אחת. לא צריך ללכת עד הסוף בכל דבר, צריך מינונים שונים. בסופו של דבר, בכל דבר יש חיסרון בכך שהוא רק הוא ולא שאר הדברים והשלמות היא להכיל את כל הדברים כישות אחת. שיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמתית שאין בה שום חיסרון ויש גם גם חסרונות, ואף על פי כן, שניהם אחד. ...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 1
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 1
... מהות פנימית שמתאחדת עם כל שאר הדברים במציאות. את המהות הפנימית הזו הוא מכנה כסוד הצמצום, כלומר, כל הדברים בעולם נראים לנו שונים בגלל שהן נפרדות במימדים של זמן ומקום, אך בעצם כל הדברים הם אחד, מכיוון שמהותם הפנימית זהה. לא משנה אם מדובר בספרים, ידיים או כל צורת ישות אחרת - מהותם הפנימית זהה ולכן הם כלולים באותה אחדות מוחלטת. ... להאמין שיש נפרדות מוחלטת בין כל הדברים, בגלל חוויית הזמן והמקום. בעצם, השכל שלנו מוגבל בתפיסת האחדות שבין כל הדברים. כיוון שהשכל שלנו לא מסוגל לתפוס את אחדותם של כל הדברים במציאות, אנו רואים כל דבר כישות נפרדת. מהו ריבוי אלוהים? נראה כי אליעד מבקש להראות שלמרות שהאדם עשוי לתפוס את אלוהים כמשהו אחד, זה לא בהכרח ... את אחדות המציאות. מה שמקיף את הדברים הוא בעצם מהותם, ולכן כל הדברים שייכים לאותו מקור פנימי. אם נאמר שכל דבר בעולם הוא חלק ממכלול מהותי אחד, זה אומר שכל הדברים בעולם הם כמו קבוצה אחת רחבה של ישויות שכל אחת מהן מתקיימת מתוך אותו מקיף מהות. אחדות המציאות סוד הצמצום יש מאין מהות המציאות הפכים ומהותם צמצום ... הפנימית של כל דבר, יגלה שכול הדברים מתאחדים. בעולם שלנו כל דבר שונה משאר הדברים, ואין שתי ישויות שזהות אחת לשנייה, כי אם הן זהות, אז הן ישות אחת. אבל יכול להיות שיש אין סוף ישויות שלא שונות אחת מהשנייה ובכל זאת הן ישויות ... של עכשיו. בעיקרון מה שמפריד בין הדברים זה או מקום שונה או זמן שונה, אם הדבר מקביל לדבר אחר, והם נמצאים באותו מקום ובאותו זמן, אז אנחנו אומרים שהם ישות אחת. זה מה שהשכל אומר, אבל מי ... יש ריבוי מהויות. בעולם שלנו כל הדברים שונים אחד מהשני. וכל ההפכים שנפרדים, הם נפרדים רק בצורה החיצונית. בין כל שתי ישויות שיש בעולם אפשר למצוא מכנה משותף וגם הפרדה מסוימת. ומה מהות ההפרדה בין כל הדברים שבעולם? שלאחד יש צורה מסוימת, ולשני אין את הצורה הזאת. למשל לאחד יש צורה של יד ולשני אין צורה של יד. ההבדל הוא בין יש לאין. יש צורה ואין צורה. שנבין שכול הדברים השונים שיש בעולם הם בגלל ההפרדה שיש בין האין ליש. אם למשל לא הייתה הפרדה בין יש לאין, אז לא הייתה הפרדה בין הצורות והכל היה אחד. עד עכשיו הבנתם ... רק בצורה החיצונית שלהם. אבל לכל הדברים בעולם יש מכנה משותף רחב מהם, שמקיף אותם. למשל שחור ולבן, למרות שהם שונים, המכנה המשותף שלהם למשל ששניהם צבעים, את שניהם אפשר לראות בעין, שניהם ... שחור וזה לבן, יש הבדל. ולכן כל הדברים במהותם הם אחד. מהות זה משהו שמקביל לפנימי, מקודם אמרנו שמה שמקיף אותם הוא אחד, ועכשיו אנחנו אומרים שהמהות הפנימית שלהם אחד. המקיף של הדבר הוא ... לא באמת קיים, והוא סך כל הדברים. ואם לא היו הדברים לא היה אלוהים. ומצד שני אפשר להגיד הפוך, שאם לא היה ישות צבע, אז לא היו צבעים, למעשה הצבעים זה הביטויים של הצבע. כך שאם לא הייתה מהות לא הייתה ... צורה לא נפרדת ממהותה. ושכול הדברים במהותם הם אחד. והאחד הזה הוא המקיף והמהות של הכל. כך שאין הבדל בין מקיף למהות. אם לא הייתה הפרדה בין המהות לצורה שלו, אז לא יכול להיות צבע לבן, ... אם נאמר שאין מהות פנימית לכל הדברים שבעולם, הרי שזה אומר שאין מהות, ואז האין מהות הוא זה שמקיף את כל הדברים.
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
... את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים האם יש דרך ... הקלים ביותר כדי להבין את הדברים הקשים ביותר. הוא מציע שנושא הלימוד תלוי בסדר שבו אנו בוחרים לגשת אליו, ומדבר על ... שבן אדם יתחיל לחקור את הדברים הגדולים ביותר, את מה שעומד ברומו של עולם, לפני שהוא מבין את הדברים הקשורים אליו ישירות, כמו מה קורה כרגע סביבו. דוגמה שהוזכרה הייתה של אדם שמנסה להבין ... שבן אדם יוכל להבין את הדברים המורכבים ביותר אם הוא לא מבין את הדברים הפשוטים ביותר. אם אדם לא מבין את עצמו, אין שום דרך שהוא יוכל להבין את המציאות ... טוען שיכול להיות שבחקר הדברים הגדולים יש יתרון, כי זה יכול לפתח את השכל ולהכין את האדם להבנת נושאים אחרים. הדבר ... כלומר, יש תועלת בלחקור את הדברים הגדולים קודם, כי זה עשוי לפתוח את השכל ולהביא להבנה טובה יותר של הנושאים הפשוטים יותר ... לקחת בחשבון שמי שחוקר את הדברים הגדולים לפני שהוא מבין את הדברים הקטנים, עשוי להיתקל בבעיות נפשיות. אליעד מדגיש שכאשר אדם מנסה להתמודד עם נושאים ... אליעד ממליץ לחקור את הדברים הגדולים מדי פעם, אך כשמתחילים להרגיש תחושות קשות, יש לחזור אל הבסיס ולחקור את הדברים הפשוטים יותר, שמובילים להבנת עצמך ולבנת המציאות כולה. זאת הדרך בה אתה יכול להביא את ...
איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?
... להיות מאושר. והאושר הוא הבנה של המציאות. הבנה ככ גדולה, עד שאין מה להבין מרוב שהכל ברור. ולהבין את המציאות, פירושו להבין גם את הדברים שיש בה. וללמוד מכל דבר, זאת זכות. כי כאשר האדם לא יכול ללמוד מכל דבר, הרי שהוא מוגבל ביכולת שלו ליהנות. ... לו, שהיא זו שגרמה לו לקרות. ולכל סיבה, יש סיבה אחרת שקודמת לה. ולכל הסיבות, יש בהתחלתו של דבר, סיבה אחת, שהיא זו שמניעה את כל הדברים. והבנת המציאות, פירושו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקים כלשהם. ויש תבנית קבועה וכללים קבועים שלפיהם הדברים פועלים. וכל החוקים שיש בעולם, הם חלקים של חוקים אחרי כלליים יותר ורחבים יותר. כי כל כלל שיש בעולם, הוא ... מכלל אחר שכולל אותו. ויש דבר אחד וחוק אחד וכלל אחד, שהוא כולל את כל החוקים. וההבנה שלו, היא הבנת המציאות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שיש בעולם, כולם פועלים לפי שכל כלשהו. וכל דעה שיש בעולם, היא נובעת משכל כלשהו. וכל שכל שיש בעולם, הוא ... לנסות להבין את התהליכים שהוא רואה מולו. ועל האדם פשוט להתבונן על דברים שהוא רואה, ולנסות להבין אותם. להבין מה הוא רואה. ולמה הדברים הם כך ולא אחרת. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, היא באה לידי ביטוי בכל דבר. וכל הדברים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה הראשונה. ומי שרוצה לגלות את הסיבה הזאת של כל הסיבות, עליו לנסות לחפש את ... הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, תכליתה היא להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. כי כל דבר מוביל לדבר. וכל דבר מוביל לדבר אחר. וכל הדברים כולם, בסופו של דבר, כולם מובילים לדבר אחד, שהוא התכלית הסופית של כל הדברים. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התכלית הסופית של כל הדברים. וכל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלקים מהדרך אל התכלית הסופית של כל הדברים . וכל דבר שיש בעולם, הוא מוביל אל התכלית הסופית של כל הדברים. ומי שרוצה לגלות את התכלית הסופית של כל הדברים, דהיינו, להבין את תכלית הקיום ואת משמעות החיים, עליו פשוט לנסות להתבונן להיכן כל הדברים מובילים. כי כל דבר שקורה, הוא מוביל לאיזה דבר אחר. וכל הדברים בסופו של דבר, מובילים לדבר אחד. ומי שרוצה להבין את הסוף של כל הדברים, עליו פשוט להתבונן על התוצאה של כל הדברים. דהיינו, על האדם פשוט לנסות להבין, להיכן מוביל כל דבר. כי כל דבר וכל צורת מחשבה וכל אירוע, כל דבר גורר אחריו דבר אחר. ועל האדם לנסות להתבונן על הנקודה שאליה מובילים כל הדברים. ונמצא אם כן, כי האדם יכול להתבונן על הסיבה של כל דבר, או על התוצאה של כל דבר. ועל ידי זה האדם בסופו של ... מטרתה היא התוצאה האחרונה. כך שהאדם יכול להתבונן על הסיבות או על התוצאות, עד שהוא יגיע לקצה של התהליך כולו. וכאשר האדם מתבונן על הדברים בצורה כזו, על ידי זה הוא כל הזמן לומד ובכל רגע ורגע הוא מתקדם אל האושר שלו. כי האושר נמצא בסוף הדרך של ההבנה. ומי שמתבונן על הדברים, ומנסה להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמוד מכל דבר. כי בכל דבר יש את התלבשות ...
גלובליזציה / אפקט הפרפר - מהי מהותה של הגלובליזציה? ומהי משמעותה?
... הגלובליזציה (מלשון גלובאלי, כלל עולמי) היא הקשר העולמי והגלובאלי שיש בין הדברים השונים שקורים בעולם. כאשר מתרחש משבר כלשהו במקום כלשהו בעולם, הדבר הזה משפיע על ... אירועים אחרים שהם מורגשים בכל העולם כולו. ובמה הדבר תלוי? והדבר תלוי בעד כמה הדברים מחוברים אחד עם השני. וככל שהדברים מחוברים יותר אחד עם השני, וכל שהם משפיעים ומושפעים אחד מהשני, כך התהליכים ... השונים שקורים להם, משפיעים אחד על השני. וככל שהעולם מתקדם יותר יותר, כך הדברים השונים שיש בעולם, הופכים להיות מקושרים יותר ויותר, וכך גם כל דבר אחד שקורה ... גדול יותר של המציאות כולה. כי כל דבר שיש בעולם, הוא מקושר ומחובר לכל שאר הדברים האחרים שיש בעולם. כי כל החלקים של הפאזל, הם כולם מחוברים אחד לשני, על ידי תמונות הפאזל השלמה שמאחדת את כל החלקים. ובין כל הדברים שקיימים בעולם, ובין כל הדברים שהיו קיימים בעולם בעבר, ושקיימים בעולם בהווה, ושיהיו קיימים בעולם בעתיד, וכל הדברים שיכולים להיות קיימים בעולם, והדברים שקיימים בפועל, בין כל הדברים האלו קיים קשר. וכל הדברים כולם משפיעים אחד על השני בצורה כלשהי. ומהותה של הגלובליזציה שיש בעולם, היא להאיר את עיניו של האדם, ולהראות לו שכל הדברים שבעולם קשורים זה לזה. כי מי שרוצה להיות מאושר, עליו למצוא את הדבר המאחד שיש בין הדברים. כי כאשר האדם מרגיש רע, הרי שזה רק משום שהוא מרגיש נפרד מהדברים. ומי שהוא רואה את המאחד שיש בין כל הדברים, הוא מרגיש אחדות ואהבה עם כל הדברים. וכדי שהאדם יגיע אל האושר שלו, לשם כך הוא צריך למצוא ולהבין ולראות את הקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם. כי כדי לשלוט באיזה דבר, לשם כך צריך לשלוט בשורש שלו. ולכל הדברים בעולם יש שורש אחד, שהוא זה שמאחד אותם. ומי שרוצה לשלוט בעולם וליהנות ממנו, עליו לגלות את השורש של הדברים. וכדי שהאדם יגלה את השורש הזה, לשם כך עליו לנסות לראות את הקשר ואת המאחד שיש בין הדברים השונים. וכדי לגלות את הקשר שיש בין הדברים השונים, לשם כך על האדם להתבונן על ההשפעה שיש לדבר אחד על השני. ותהליכי ... העולם, הם משקפים את זה שהעולם כולו מתקרב אל השלמות שלו. כי השלמות היא כאשר הדברים מתאחדים והופכים להיות דבר שלם. והגלובליזציה, היא ביטוי של האחדות שיש במציאות. ... היא לגרום לאדם להבין שיש קשר בין דברים שונים, כדי שהאדם יחפש את הקשר שיש בין הדברים השונים שיש בחייו, וכך האדם יגלה את האחדות שיש בכל דבר ויגיע אל האושר. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דיבור של אמת, לפתח את השכל, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, לראות את הדברים כמו שהם, לפתח את החשיבה, לדייק את החשיבה, להיות מדוייק, להיצמד לאמת, מה לומדים אצל אליעד כהן? לכוון את השכל, לפתח את המוח, איך לחשוב נכון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הדברים, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הדברים, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, מטפל טוב, אימון אישי להרזייה בתחום הדברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 14:10:28 - wesi1