אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנה ✔שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית - פרומו ✔ מה הקשר בין חשיבה מופשטת לבין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
מה הקשר בין חשיבה מופשטת לבין המציאות היום - יומית?

הרבה אנשים שואלים כיצד שיחות מופשטות ופילוסופיות, כגון השיחות שאליעד מנהל, משפיעות על החיים האמיתיים שלהם. מה התועלת בלדבר על דברים לא מוחשיים, כשבחיים עצמם אנחנו עסוקים בדברים מוחשיים ומיידיים, כמו לאכול כשאנחנו רעבים? הסיבה שאליעד מדבר על דברים מופשטים היא שהלא - מוחשי, החשיבה הפילוסופית וההבנות הפנימיות האלו, דווקא משנות את הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות המוחשית. הוא מדגים זאת דרך הרעיון שככל שאדם מפתח את החשיבה שלו, כך הוא רואה יותר אפשרויות בעבודה ובחיים. הוא מתחיל לראות אופציות נוספות שלא היו קיימות מבחינתו קודם לכן, ולכן הבחירות שהוא עושה ביום - יום משתנות.

כיצד הבנה פנימית משנה את החוויה הממשית?

אליעד מסביר שהבנה פנימית יכולה לשנות לחלוטין את החוויה של אדם, אפילו כאשר התנאים הממשיים לא משתנים כלל. הוא משתמש בדוגמה של הרעב כדי להסביר זאת: אדם יכול לחוות רעב כדבר שלילי שגורם לו לסבל, אבל אותו רעב בדיוק יכול להיחוות כחיובי. למשל, אדם דתי שחווה רעב ביום כיפור מרגיש שהוא עושה משהו קדוש ומשמעותי, ולכן הוא חווה את אותו רעב כמשהו חיובי ומרומם. אדם דתי אחר שאינו אוכל אוכל לא כשר, יכול להרגיש שמחה מהרעב שלו כי מבחינתו הוא מקריב את הנוחות שלו למען האמונה שלו.

מדוע אנשים חווים אותו מצב באופן שונה לחלוטין?

אליעד מבהיר שההבדל בחוויה בין אנשים שונים אינו נובע מהמצב החיצוני עצמו, אלא מהמשמעות הפנימית שהם מייחסים לו. הוא נותן דוגמה נוספת של אש ששורפת נייר - בפועל, הנייר יישרף בכל מקרה, כי חוקי הפיזיקה אינם משתנים. אבל החוויה של אותו אירוע משתנה לפי האופן שבו האדם חווה את האירוע: האם הוא חושב שזה קרה נגד רצונו, בעדו, או אולי באופן אקראי. כל פרספקטיבה תיצור אצלו חוויה אחרת לחלוטין.

איך חשיבה מופשטת משפיעה על החלטות מעשיות?

אליעד מסביר שהמטרה של השיחות הפילוסופיות והלא - מוחשיות היא לפתח את החשיבה ולגרום לאדם לראות את המציאות מזוויות שונות. זה מאפשר לאדם לקבל החלטות טובות יותר, או לפחות לקבל החלטות מתוך הבנה עמוקה יותר של האפשרויות השונות. החשיבה מופשטת אינה מנותקת מהמציאות המעשית, אלא להפך - היא משפרת ומחדדת אותה. כשאדם מבין שישנם תמיד צדדים נוספים לסיפור, הוא פחות נאחז בעמדה מסוימת ופחות מפחד מהתוצאות של הבחירות שלו.

מה הקשר בין פחדים להחלטות שאנחנו עושים?

אליעד מתאר מצב שבו אדם מפחד להיות רעב, למשל, כי הוא מפחד למות. אבל אם הוא מרחיב את החשיבה ומבין שגם למות יכול להיות דבר חיובי, הוא כבר לא פוחד מהמוות באותו אופן. לכן, החשיבה המופשטת מאפשרת לאדם להיפתח לאפשרויות חדשות ולשחרר פחדים וחרדות שהגבילו אותו קודם לכן.

האם לא לעשות כלום זו גם פעולה אקטיבית?

לדעתו של אליעד, כל דבר שאדם עושה או לא עושה הוא פעולה אקטיבית. אפילו להחליט לא לעשות שום דבר, כמו לא למכור מניה או לא לצאת לקרב, זו החלטה פעילה. הוא מדגיש זאת כדי להראות שאין מצב שבו האדם הוא לחלוטין פסיבי. השאלה היא רק האם הפעולה האקטיבית שהוא עושה היא פעולה שמשנה או שאינה משנה את המצב. לכן, האדם תמיד במצב של פעולה, גם כאשר נראה לו שהוא לא עושה דבר.

האם חייבים לפעול כדי להרגיש טוב?

לפי אליעד, אדם בדרך כלל פועל כי הוא חושב שהפעולה תביא לו תועלת, כלומר, תגרום לו להרגיש טוב יותר. אך הוא מסביר את החשיבות של להגיע למצב שבו האדם ירגיש טוב בלי קשר לתוצאה של הפעולה. כלומר, מצב שבו אדם יכול להרגיש...
שאלה: האם הבנתי נכון?

אליעד: כל מה שהבנת נכון, אבל מהיבט מסוים, למה? כי תמיד יש עוד היבטים.

שאלה: אני מרגיש שהשיחות כאן הם מופשטות לא מוחשיות ומשכיחות ממני את חיי היום יום, אז לאן זה מוביל אותנו?

אליעד: הלא מוחשי מוביל למוחשי. הלא מוחשי יש לו כמה יתרונות, דבר ראשון הוא מפתח לך את החשיבה, ואז למשל בעבודה תחשוב ביותר אופציות, כך שהלא מוחשי מפתח לך את חיי היום יום. היבט נוסף אומר שכול תרגילי המחשבה האלה, הם בסוף יביאו אותך לשחרור פנימי. מה זה אומר שחרור פנימי? שהחוויה האמיתית שלך תשתנה. למשל כאשר הגוף שלך רעב ורע לך, הבעיה היא לא בזה שהגוף רעב, אלא במה שאתה מבין על הרעב.

אם אתה חושב שהרעב בא לדפוק אותך, אז אתה אומר, רע לי כי אני רעב. אבל אם לדוגמה אתה מבין שזה סוג של משחק, שיש עוד פרספקטיבות נוספות, אז את אותו דבר מוחשי אתה חווה אחרת.

האש תשרוף את הנייר, אבל השאלה איך אתה חווה זאת? האם זה קורה מעצמו, האם אתה בוחר את זה, האם זה קורה כרצוני או לא כרצוני?

אז מה שאנו עושים פה, א' מפתחים את החשיבה, ודבר נוסף הוא, שככול שתבין את התפיסה של האחד, כך פחות תאחז במציאות, ולמשל פחות תפחד.

למשל למה האדם מפחד להיות רעב? כי הוא אולי מפחד למות. אבל אם הוא מבין שגם ההפך נכון, אז הוא יכול לחשוב, אולי למות זה טוב? כך שזה משחרר אותך מהפחד למות. זה מכניס עוד פרספקטיבות על החוויה המוחשית שלך.

שאלה: אני רוצה להיות יותר אקטיבי.

אליעד: למה אתה רוצה להיות אקטיבי? כי בסוף זה יגרום לך להרגיש יותר טוב. אתה במצב עכשיו שנמאס לך לשבת על הגדר ואתה שואל, איך הדיונים האלה עוזרים לי להחליט מה לעשות עם עצמי? נכון?

. קודם כל ברמה המעשית, ככול שתפתח את החשיבה כך הסיכוי שתקבל החלטה נבונה גדול יותר, נכון? או שכן או שלא, אבל זאת גם פרספקטיבה.

אתה כרגע חווה אי נוחות ממה שקורה לך כרגע, נמאס לך לשבת באי החלטה.

שאלה: אני רוצה להיות במצב של פעולה.

אליעד: ולמה אתה רוצה את זה? כי אתה חושב שזה יביא לך יותר תועלת. אבל אני רוצה להביא אותך...
להרגיש שמחה איך לפתח יכולת חשיבה אפשרות פיתוח יכולת קוגניטיבית להגיע לאושר פרספקטיבות להשתחרר פיתוח המוח אילוצים כישורים שכליים לעשות או לא לעשות הבנה הבנה פנימית הרגשה חוויה ממשית לא לעשות או לעשות לעשות או לא לעשות פילוסופיה פנימיות רגש רגשות שינוי שינוי חוויה שינוי מעשי שינוי מעשים שינוי פנימי שינוי רגש שינוי רגשות שינוי תחושה שינויים תחושה תחושות
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת למה האדם מחפש הבנה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מדוע האדם מחפש הבנה ומנסה להבין דברים. אליעד פותח באמירה שלכל חיפוש יש מכנה משותף - בין אם ... פירוש הדבר שהוא חווה שחסר לו משהו - חסרה לו הבנה. מה מניע את הרצון להבין? הרצון להבין נובע מחוויה של חיסרון או אי - ידיעה. ... נופל ולא מבין מדוע הוא נפל, הוא חווה חוסר הבנה. חוסר הבנה זה יוצר בו רצון לדעת. אם לא היה מבחין בעלה, לא היה מתעורר הרצון להבין את ... אני כאן?. כל שאלה כזו יוצרת תחושה של חיסרון בהבנה. איך מתבטאת חוויית החיסרון בחיי היום יום? החיסרון מתבטא במצבים יומיומיים ... למה היתוש עקץ אותי?. עצם השאלה מבטאת חוסר הבנה, ומעידה שהאדם חווה שמשהו חסר לו. אם האדם לא היה יודע בכלל על קיומו של יתוש ... זה אומר שכדי שתהיה שאלה, חייבת להיות לפחות הבנה חלקית. מדוע ההבנה תמיד חלקית? הסיבה שהאדם תמיד חווה חוסר הבנה היא שהוא תמיד מבין דברים בצורה חלקית. למשל, אדם יודע שהוא נמצא בבית ולא בים, כי חסרים לו גלים וחול. ההבנה החלקית יוצרת חוסר הבנה ומכאן הרצון להבין עוד. אליעד מסביר שכדי שתהיה לאדם שאלה כלשהי, הוא צריך ... שמביא אותו לניתוק הדרגתי מהאחיזה שלו באותה הבנה חלקית. מה גורם לאדם להמשיך לחפש תשובות? האדם ממשיך לחפש תשובות כי הוא ... עדיין אותו הדבר. אחד קורא לחיפוש הארה, השני הבנה, ואחר קורא לזה אמת. אבל בסוף אתה מחפש משהו. אז שאלנו, למה את רוצה להבין? ... פירושו, אני ישות קיימת, שחווה שחסרה לי הבנה. אני חווה חיסרון של הבנה. אז מה מניע את הרצון להבין? חוויית החיסרון של ההבנה. כמו למשל אדם שחווה שחסר לו ילדים, ירצה ילדים. אדם שחווה שחסרה לו הבנה, ירצה הבנה. למשל את הולכת ברחוב, ורואה עלה נופל, ואת לא מבינה מדוע העלה נפל, ואז את ... למעשה כל השאלות שלך גורמות לך לחוויה של חוסר הבנה. אפילו למשל שעוקץ אותך יתוש, את שואלת, למה עקץ אותי, זה בגלל שאת חווה חוסר הבנה. אם למשל עקץ אותך יתוש, ואת לא שואלת, למה עקץ אותך יתוש, אבל אם את יודעת ... של חיסרון, שאת לא יודעת משהו. הרצון שלך להבנה, נובע מכך שאת חווה חוסר הבנה. אולי אפילו מבחינתך לא אכפת לך לא להבין, ואת רק רוצה למלא את החיסרון. אבל ... בחוויה של, אני לא מבינה. ולכן את רוצה את ההבנה. מצד השכל, כדי שאני ארצה משהו, אני צריך לחוות שהוא חסר לי. אני רוצה להבין, ... שהוא לא מבין, אז למעשה הוא אומר שחסרה לו ההבנה. עכשיו נשאל, מה זה חסרה לי הבנה? במה זה תלוי? למה אני חווה שיש משהו שאני לא מבינה? התשובה, כי את מבינה ...
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
... הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית מה ההבדל בין חוסר הבנה לשקר? הבנת המושג של חוסר הבנה היא קריטית בהבנת איך ניתן לזהות שקר. אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם חוסר הבנה למעשה מהווה שקר, וההבדל תלוי בכמה אנו מבינים את המידע שאנחנו מציגים. אם אדם אינו מבין משהו עד הסוף, אך מתיימר להבין אותו, הוא למעשה משקר, גם אם לא מתוך כוונה רעה. יש הבדל בין חוסר הבנה של דבר מסוים לבין הטעיית אחרים לגבי מה שאנחנו יודעים או מבינים. מהם סוגי השקר השונים? ישנם סוגים שונים של שקרים: שקר במזיד - כאשר אדם ... אדם משקר מתוך טעות, מבלי לדעת שהוא טועה. שקר מתוך חוסר ידיעה - כאשר אדם לא מבין את האמת, אך עדיין טוען שהוא יודע אותה. הבנה חלקית - כאשר אדם מבין רק חלק מהאמת, אך לא מבין את התמונה כולה. אליעד כהן מדגיש שהבנה חלקית עלולה לגרום לנו לשקר, כי אם אדם לא מבין את כל התמונה אך חושב שהוא מבין, הוא מבצע שקר בעצם אמונתו החלקית. למה הבנה מעורפלת היא שקר? ההבנה המלאה של משהו היא חיונית כדי להימנע משקר. כאשר אדם לא מבין משהו עד הסוף, אך חושב שהוא מבין אותו, זהו שקר. כל הבנה מעורפלת למעשה מתפרשת כאמונה, וכל אמונה היא שקר, שכן היא לא מבוססת על ידיעה ישירה ואמיתית. אם אדם מאמין במשהו אך לא מבין אותו לעומק, הוא בעצם חי בשקר. האם יש הבדל בין לא להבין לבין לשקר? אם אדם לא מבין משהו, אך הוא לא טוען להבנה, הוא לא משקר. אך אם הוא טוען שהוא מבין משהו, בעוד שהוא מבין רק חלק מהדבר, הוא משקר. השקר הוא בתביעה להבנה מלאה כאשר בפועל ההבנה חלקית בלבד. למה שקר מתוך חוסר הבנה חמור יותר משקר במזיד? כשהאדם משקר מתוך חוסר הבנה, הוא מטעה גם את עצמו וגם את סביבתו, כי הוא מאמין במה שהוא אומר. לעומת זאת, שקר במזיד הוא חמור פחות, כי לפחות האדם המהרהר בו יודע שהוא משקר. אדם שלא מבין שהוא טועה חמור יותר, כיוון שהוא מטעה את עצמו בתמימות. מה ההבדל בין הבנה מלאה להבנה חלקית? ההבנה המלאה נדרשת כדי להבין את האמת כולה. אם אדם לא מבין את כל המרכיבים של משהו, הוא למעשה לא מבין את האמת. הבנה חלקית נותנת לאדם תחושת ביטחון כוזבת, כאילו הוא מחזיק באמת, בעוד שבפועל הוא לא מבין את התמונה המלאה. האם אפשר לומר שחוסר ידע הוא חוסר ... אך בטוח שהוא לא קיים. השקר של האחרון חמור יותר, כי הוא לא מודע לכך שהוא טועה. מה הקשר בין אמונה לשקר? כפי שצוין, כל הבנה מעורפלת היא בעצם אמונה, וכל אמונה היא שקר. אם אדם מקבל משהו כעובדה מבלי להבין אותו באופן ישיר ומוחלט, הוא למעשה חי בשקר. הבנה אמיתית לא דורשת אמונה - היא מבוססת על ידיעה ישירה וברורה של האמת. כיצד ניתן להימנע משקר? כדי להימנע משקר, על אדם לוודא שהוא מבין את הדברים באופן מלא ולא חלקי. אם הוא לא בטוח, עדיף שיאמר אני לא יודע במקום לטעון להבנה חלקית. הדרך הנכונה להימנע מהטעיה עצמית היא לשאוף להבנה מוחלטת ומדוקדקת, מבלי להסתמך על אמונות או השערות. למה חשוב לבדוק את ההבנה שלנו? הבנתנו צריכה להיות תמיד ברורה ומבוססת. אם יש לנו ספק לגבי ההבנה שלנו, כדאי לבדוק אותה מחדש, לבדוק כל הנחה ולוודא שהיא נכונה. כל חוסר הבנה או הבנה מעורפלת עשויה להוביל לשגיאות חמורות, ולכן יש להטיל ספק בהבנתנו ולעבוד על שיפור היכולת להבין את הדברים באופן שלם ומלא. מה ההבדל בין שקר לחוסר הבנה? מדוע אמונה היא סוג של שקר? איך אפשר לדעת אם אנחנו באמת מבינים משהו? האם שקר מתוך חוסר ידיעה חמור יותר משקר במזיד? מה המשמעות של הבנה חלקית? איך ניתן להימנע מהטעיה עצמית? מה ההבדל בין חוסר
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים ... החדש הזה?, וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר מסוים לעומק ולפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא באמת מבין אותו. מדוע? מפני שכדי להבין משהו עד הסוף חייבים להגיע אל ... של שולחן: אם האדם מתעקש להבין מה זה שולחן עבורו, הוא יבחין שחלק מההבנה שלו לגבי שולחן נשענת על הבדל מסוים - למשל ההבדל בין דומם לחי, או בין רהיט לריצוף. ככל ... הזאת, המנגנון שמאפשר לשאול שאלות ולהבין דברים מפסיק לפעול. מכיוון שכל הבנה וכל חוויה שלו מבוססות על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו אינה ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא ... שאלה מסוימת, הוא מבין את מגבלות התשובות שהוא מקבל. במילים אחרות, עצם ההבנה של השאלה ושל מגבלות התשובה היא הפתרון הכללי. הוא מציין שככל שהאדם מתעקש להבין לעומק, ... והבין שאין באמת תשובה מוחלטת מאחורי שום דבר. מדוע אי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר? לסיכום, אליעד טוען שאי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר בעולם מכיוון שכל הבנה נשענת על הבדלה ראשונית בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההבדלה הזאת היא יחסית ולא מחויבת ... בהבדל הבסיסי ביותר - בין קיום לבין אי - קיום, בין יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי הנחת היסוד ... תכנס ללופ, לא תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא ... בסוף? שאלה: אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה ... אתה רואה שאתה בעצם לא מבין שום דבר. שאלה: אני מבין זאת. אליעד: האם כל הבנה שעוברת לך בראש, אתה רואה שמאחוריה אין שום מחויב? מה שאמרתי עכשיו זה בעצם התשובה לשאלה. כי אם אתה מבין, שעל כל הבנה שאני אתן לך, תהיה לך עוד שאלה, אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן ... מה. אם אתה שואל שאלה כל שהיא, כמו איך אני מבין שזה שולחן? ואני נתתי לך הבנה כל שהיא לשאלה שלך, ככול שתבין את ההבנה יותר לעומק, כך השאלה עצמה תעלם. כי להבין את השאלה עצמה, להבין את המגבלות של התשובה, זה ... יוצאות כל ההבנות? כל החוויות, המחשבות, הרגשות, התחושות וכו מושתתות על ההבנה הבסיסית של ההפרדה בין מה שיש לבין מה שאיננו. ואם אתה שואל מה עומד מאחורי זה, ברגע ...
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
... רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה מהי המשמעות של הבנה ואי הבנה בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד כהן מסביר את התהליך של ההתפתחות הרוחנית כתהליך מתמשך של הבנה ואי - הבנה, שבו האדם נמצא תמיד בין שני מצבים אלה. הוא מדגיש שהאדם יוצא מנקודת פתיחה שבה הוא ... את מה שאני עושה?, הוא מקבל תשובה שנותנת לו תחושת מילוי. אך המילוי הוא זמני, ומיד לאחריו חוזרת תחושת אי - ההבנה. התהליך מתואר בצורה מעגלית: האדם שואל שאלות, מקבל תשובות ומרגיש שהבין, ואז שוב חוזר לנקודת ההתחלה של אי ההבנה. אליעד משתמש בדוגמה מהסיפור של יציאת מצרים, שבה נאמר ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף. הכוונה של הדוגמה היא להמחיש את ההרגשה של האדם כאשר הוא מגיע להבנה חדשה, ולאחר מכן שוכח או מאבד את התחושה של ההבנה שהייתה לו קודם. כלומר, לאחר כל הבנה חדשה, באה נקודה שבה האדם מרגיש שהוא שוב לא מבין כלום, וכך הוא מתקדם לשאלה הבאה. מדוע אחרי כל הבנה חוזרת אי - הבנה גדולה יותר? אליעד כהן מסביר שאי - ההבנה החדשה היא תוצאה של העלייה במדרגה רוחנית. הוא מדמה את התהליך לאימון בקרב או ... שהוא תמיד חוזר למצב שבו הוא נתקל ביריב שהוא לא מסוגל להתמודד איתו בקלות. אבל למעשה, כל מצב חדש של אי - הבנה הוא רמה גבוהה יותר של התמודדות, שמסמנת התקדמות רוחנית. אליעד מדגיש שהאי - הבנה של עכשיו היא כבר הרבה יותר מתקדמת מההבנה של אתמול. במילים אחרות, אי - ההבנה החדשה מסמנת שהאדם הגיע למקום עמוק יותר וגבוה יותר של חקירה רוחנית. הוא מדגים זאת ... וקשות יותר מצביעה על כך שהוא התקדם רוחנית, למרות שלעתים זה מרגיש כמו חזרה אחורה. מהי המשמעות של חוויה של הבנה חלקית? אליעד מתאר גם מצב שבו לאדם יש תחושה של הבנה חלקית בלבד. הוא מבין משהו, אך לא מבין אותו לחלוטין. התחושה הזו מתחלפת בין ההבנה לבין אי - ההבנה. האדם לא באמת שוכח את ההבנות הקודמות שלו, אלא פשוט חווה רמות שונות של בהירות ... כבר הוציא נמצאים בצד, והדרך שכבר עבר גדולה מאוד. באופן דומה, האדם אולי מרגיש שהוא עדיין מתמודד עם חוסר הבנה, אבל למעשה הוא נמצא עמוק יותר בתהליך החקירה וההתפתחות שלו. מה קורה בסופו של התהליך הרוחני, ומה משמעות הכל אחד? אליעד כהן מסביר שהסוף של התהליך הרוחני מתרחש כשהאדם מגיע להבנה מוחלטת שהכל אחד. במצב זה מתבטלת הדואליות - אין יותר הבדל בין מבין ללא מבין. כשמגיעים לנקודה הזו, האדם מבין שאין שום הבדל בין הבנה לאי - הבנה, בין ידיעה לאי - ידיעה. כלומר, ההבנה המוחלטת היא ההבנה שגם הידיעה וגם האי - ידיעה הם אחד. הוא מתאר זאת כנקודת הקצה, שבה האדם חווה באופן ... הוא כבר לא מרגיש את החסר הזה, מכיוון שהוא רואה את האחדות של כל המצבים, ללא הבדל ביניהם. האם התהליך של הבנה רוחנית יכול להסתיים? אליעד מציין במפורש שבסופו של התהליך אין יותר חוסר בהירות או ...
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
... בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך ... בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה איך ליישם את העצות של אליעד כהן? כשהשאלה שעולה היא כיצד ... באופן מיידי, כמו לאכול, להתאמן או להתפלל. במקום זאת, היישום של העצות שלו מתמקד בהבנה. כל הרעיון שמביא אליעד כהן נשמע כמשהו שנשאר ברובו במישור המחשבתי וההבנה האישית של האדם. כדי להבין את הדרך שבה עלינו ליישם את העצות, ... איך ליישם משהו, לרוב הוא מדמיין בראשו פעולה מסוימת שהוא צריך לעשות, אך כשמדובר בהבנה, היישום הוא לא בהכרח פעולה פיזית. במקום זאת, היישום של הרעיון הוא הבנה מעמיקה של אותו רעיון. האם היישום הוא פעולה? היישום כפי ... אליעד כהן מסביר שכשיש רעיון שמוצג, היישום הוא לא על ידי פעולה פיזית אלא על ידי הבנה. איך מיישמים רעיון? כיצד מבינים את מה שנאמר? כדי ליישם את ... ומה הפירוש של הרעיון הזה? כל התהליך הזה הוא הדרך ליישם את הרעיון. האם היישום הוא הבנה? איך מיישמים את הרעיון על ידי הבנה? כפי שאליעד כהן מסביר, היישום הוא למעשה הבנה. כל רעיון שתגידו או שתקראו צריך לעבור תהליך של הבנה מעמיקה. חשוב לא רק להבין את הרעיון בצורה שטחית, אלא לבדוק ... נכון או לא נכון. בשיטה הזאת, היישום עצמו לא מתרחש על ידי פעולה פיזית, אלא על ידי הבנה מעמיקה שמתבצעת בתהליך של חקירה וניתוח. איך ניתן ליישם את ... לסיכום, היישום של העצות לא מתרחש על ידי פעולות פיזיות, אלא על ידי למידה והבנה. כל רעיון צריך לעבור את תהליך ההתבוננות וההבנה כדי להגיע למקום שבו לא רק המוח מבין אלא גם הלב מרגיש את מה ... זהו תהליך שבו חקרו את הרעיון על כל צדדיו ומובניו, ותוך כדי חקירה ושאלות, הגענו להבנה מלאה. איך ליישם את העצות של אליעד כהן? מהו היישום של ...
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
... חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף למה ההבנה נעלמת ואיך להשיג חוויה מושלמת? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להשיג הבנה מוחלטת וחוויה מושלמת, ומדוע לעיתים ההבנה או הפתרון שמצאנו נעלמים לנו. הוא מתאר מצב נפוץ בו אדם מתמודד עם קושי בחיי היומיום, מגיע להבנה מסוימת שמקלה עליו, אך לאחר זמן קצר ההבנה נעלמת, והקושי חוזר שוב. מה המשמעות של הבנה מוחלטת ושל חוויה מלאה? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית היא שהאדם משיג פתרון זמני בלבד, מכיוון שההבנה שלו לא מוחלטת אלא חלקית בלבד. להבנתו, מוחלטות פירושה מצב בו האדם כל כך בטוח במסקנה או בתובנה שלו, שהוא אינו יכול אפילו לדמיין מצב אחר. הוא נותן דוגמה מוחשית מאוד ... יצטרך לשכנע את עצמו מחדש כל פעם שהוא רואה אש. ההבנה ברורה ומוחלטת עד כדי כך, שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. מה הקשר בין חוסר ביטחון להבנה חלקית? לפי אליעד, הסיבה העיקרית לכך שההבנות שלנו לא מחזיקות מעמד היא שאין לנו ביטחון מלא ואמיתי בהן. כל עוד אנחנו מסוגלים לחשוב או לדמיין אחרת, ההבנה שלנו אינה שלמה. לכן, אם אדם חושב כיף לי, סימן שהוא עדיין יכול לדמיין מצב שבו לא יהיה לו כיף. כך הוא מזהה שמדובר בטוב יחסי בלבד, ולא בטוב מוחלט. החוויה המושלמת היא ... לפתרון מוחלט, לפי אליעד, היא לא להרפות עד שההבנה הופכת להיות מוחלטת. הוא מדגיש שוב ושוב את המושג מאה אחוז, כלומר, שעל האדם להמשיך ולחקור את המחשבות והתחושות שלו עד שיגיע למצב שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. רק אז ההבנה תהיה קבועה, ולא תיעלם שוב ושוב. מה פירוש להעלות את הרף של האמת? אליעד אומר שצריך להעלות את הרף של האמת, כלומר, לדרוש מעצמנו יותר דיוק, יותר עומק ויותר מוחלטות בכל הבנה שאליה אנחנו מגיעים. הוא מזהיר שאסור להתפשר על הבנה נוחה או שטחית, כי אז הפתרון יהיה זמני בלבד. אם האדם מתפשר, הוא ימשיך להתעייף מלהתמודד שוב ושוב עם אותן הבעיות. מדוע חשוב לחקור עד הסוף ולשאול שאלות באופן מוחלט? ... חוויה מושלמת וקבועה. איך להשיג חוויה מושלמת? מהי הבנה מוחלטת? מדוע ההבנה שלי נעלמת? איך להגיע למאה אחוז ביטחון? מה זה ללכת עד הסוף? איך להפוך הבנה לזמינה תמיד? ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית איך אפשר ללמוד מתהליך אחד ... במקום אחר. עליו להפשיט את התהליך המקורי, לזהות את המרכיבים הבסיסיים ולהתאים אותם לסביבה החדשה. כך אדם מגיע להבנה עמוקה יותר, מופשטת יותר, שיכולה לשרת אותו במגוון מצבים אחרים. מה המשמעות של להפשיט תהליך למידה? להפשיט ... רק אם אדם מבין את המשמעות המלאה של מושג זה, הוא יכול להשתמש בו בתהליכים אחרים. מדוע אי אפשר להשליך רעיונות ללא הבנה מלאה? אליעד מדגים זאת באמצעות המשל של קריאת ספר בעברית. אם אדם נתקל במילה לא מובנת, כגון שולחן, עליו ... כמו אלה של רבי נחמן. כדי להשליך רעיון אחד על רעיון אחר, צריך קודם להבין את המשל המקורי באופן שלם ומדויק. אם אין הבנה מלאה של המשל, ההשלכה על הנמשל תהיה מוגבלת או שגויה. איך מיישמים את עקרון ההבנה המלאה במציאות היומיומית? אליעד מדגיש שיישום נכון של רעיונות מופשטים תלוי ברמת ההבנה שלהם. ככל שההבנה עמוקה יותר, כך קל יותר ליישם את הרעיונות למציאות היומיומית. הוא מציין שאנשים רבים מבינים רעיונות בסיסיים ... מסוימים רבי נחמן כותב דווקא להוריד את היראה לשורשה בהקשרים שונים. לכן חשוב להבין את הרעיון המקורי לעומק, כי בלי הבנה כזאת לא ניתן לדעת מתי להעלות ומתי להוריד, ומדוע בכלל עושים זאת. לסיכום, אליעד מדגיש שהשלכה נכונה מדבר לדבר דורשת הבנה מעמיקה ומדויקת של המקור. רק כאשר האדם מבין את הרעיון המופשט בצורה שלמה, הוא יכול לקחת את אותו רעיון ולהשליך אותו בצורה נכונה על בעיות ומטרות שונות בחייו. הבנה חלקית תוביל להשלכה מוגבלת או שגויה, בעוד הבנה מלאה מאפשרת גמישות ויישום נכון בכל מצב. איך ללמוד מדבר לדבר? מהי הבנה מלאה? מה הכוונה להעלות את היראה לשורשה? מה המשמעות של משל ונמשל? איך פותרים בעיות בעזרת תהליכים מקבילים? ...
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת איך הבנה חלקית יכולה להוביל לשלמות מוחלטת? הבנה חלקית, אף שאינה מושלמת בפני עצמה, יכולה ... אל שלמות מוחלטת. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא שגם הבנה חלקית של רעיון, מושג או תובנה רוחנית, יכולה להוביל בסופו של דבר להבנה מלאה ומוחלטת. כדי להבין לעומק כיצד ... הוא נותן מספר דוגמאות ומסביר אותן לפרטים. מה המשמעות של הבנה חלקית על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, ... תפיסה זו, ולו החלקית ביותר, חשובה מאוד כי היא מקדמת אותו להבנה מוחלטת. אליעד מדגים זאת באמירה שאם אדם רוצה להיות מאה אחוז אלוהים, כלומר, להגיע לשלמות המוחלטת של הבנה רוחנית וידיעת האמת המוחלטת, הוא עדיין יכול להתחיל עם 30 אחוז הבנה, וזה מספיק כדי להניע תהליך של התקדמות. ... יכולה להיות איטית והדרגתית, אבל העיקר שתהיה התקדמות. איך הבנה חלקית מקדמת להבנה מוחלטת? אליעד מסביר כי התהליך הזה קורה ... קטן בתוך התודעה שלו נתפס ומשתנה. השינוי הזה הוא תחילתה של הבנה. גם אם השינוי הוא קטן מאוד, הוא משמעותי ... כחוליה הראשונה בשרשרת של שינויים נוספים. הוא מדגיש שכאשר ההבנה הזאת מתרחשת אפילו בצורה חלקית, נוצר ... של האדם לגבי המציאות, ובכך מתחיל תהליך שבסופו האדם יגיע להבנה מלאה ושלמה. הוא מוסיף ומסביר שכאשר ... התנועה קדימה בתהליך. מדוע חשוב להמשיך ולנסות להבין גם אם ההבנה חלקית? אליעד מדגיש כי אין חובה להבין ... לנסות להבין ולו חלק קטן, וכך נוצר אפקט של התקדמות מתמשכת. ההבנה הראשונית והחלקית היא זו שיוצרת את הפתח להבנה נוספת. ככל שאדם חוזר שוב ושוב על ... מתרגל אליו, וכך צובר תובנות נוספות, עד שבסופו של דבר, ההבנה החלקית הופכת להבנה מוחלטת. מה המשמעות של להיות 30 אחוז ... 30 אחוז אלוהים או 100 אחוז אלוהים כמטאפורה לרמות שונות של הבנה רוחנית ושל חיבור לאמת המוחלטת. להיות 30 אחוז אלוהים פירושו להשיג רמה מסוימת של הבנה חלקית או תובנה רוחנית, שהיא כבר משמעותית בפני עצמה. המשמעות היא שגם הבנה לא מלאה עדיפה על פני חוסר הבנה מוחלט, מכיוון שהבנה חלקית כבר מניעה את האדם קדימה אל עבר יעדו הסופי - ההבנה השלמה והמלאה. הוא מדגיש שוב כי ההבנה החלקית היא כמו שלבים בסולם. ככל שאדם מבין חלקים נוספים מהרעיון, כך הוא עולה עוד שלב ומתקרב להבנה שלמה יותר. למה לא כולם מגיעים להבנה מלאה? אליעד כהן מציין גם שאם כולם היו ... ללמד ולהפיץ את הידע. בצורה זו מתקיימת הדינמיקה של לימוד והבנה הדרגתית, שבה אנשים מגיעים להבנה בקצב שלהם, דרך
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
... בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה? אליעד מסביר שלעיתים אנשים מאמינים בדבר מסוים אך לא באמת מבינים אותו. בתחילה, האמונה ... כאשר אדם מאמין, הוא עדיין לא יודע את הדבר, הוא רק חושב שהוא יודע. ההבדל הוא שידיעה או הבנה מלאה של דבר מסוים היא מצב שבו האדם חווה את האמת באופן ישיר ומלא, ללא ספקות. כל עוד ... הוא אינו חווה את המציאות באופן ישיר לחלוטין, ולכן עדיין קיים בתוכו ספק. איך אמונה הופכת להבנה אמיתית? אליעד מסביר שתהליך המעבר מאמונה להבנה מתרחש כאשר האדם מטיל ספק באמונה שלו וחוקר אותה לעומקה. לדוגמה, אדם שחווה בעיה או סבל, ... מעמיקה שבה האדם מטיל ספק בכל הנחות היסוד שלו, הוא יכול לעבור ממצב של אמונה בלבד למצב של הבנה מלאה. במצב של הבנה, האדם כבר אינו מאמין במשהו, אלא חי את הדבר עצמו, ללא ספק וללא צורך להאמין בו. מדוע כל הבנה היא למעשה סוג של אמונה? אליעד מציג רעיון נוסף ומעניין: כל סוג של הבנה היא למעשה סוג של אמונה. הוא מדגים זאת בכך שכאשר אדם אומר שהוא הבין משהו, הוא בעצם מאמין שהוא הבין. אם מבקשים ממנו להסביר את ההבנה, מתברר שהוא מסתמך על מושגים נוספים שגם בהם הוא מאמין. המשמעות היא שכל ידע שאדם חושב ... לבד. אדם חייב לבדוק את האמונות והידיעות שלו לעומק, כי רק בדיקה אישית יכולה להביא אותו להבנה מלאה של האמת. אליעד אפילו מבהיר כי אם עומדת בפניכם האפשרות להאמין לו או לבדוק לבד, ... רק בדיקה עצמית ואמיתית יכולה להביא למצב של ידיעה מוחלטת ולשחרור מלא. מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? מה זה לא לדעת שום דבר? איך אמונה הופכת לידיעה? מי אני ...
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
... כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה מה המשמעות של משוגע כמו כולם? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שלכל בני האדם יש חוסר הבנה מסוים לגבי המציאות, ולכן אף אחד מהם לא חכם יותר או פחות באופן מוחלט. אליעד כהן מציין כי ההבנה האנושית היא תמיד מוגבלת, והשקפת עולם של אדם עשויה להיראות נכונה לו, אך היא מבוססת רק על הבנה חלקית של המציאות. כל אדם משדר תחושה של חכמה או טיפשות מתוך תפיסת עולמו, אך למעשה כל בני האדם מצויים באותה רמה של חוסר הבנה. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או פחות מאחרים? ישנם מצבים בהם אנשים ... בעוד שהוא עשוי לחשוב שהתפיסות של אחרים שגויות. בהקשר זה, ניתן לראות כיצד אדם יכול להרגיש את ההפך - הוא לא רואה את התמונה המלאה וההבנה שלו אינה שלמה. כיצד אי - בנה נובעת מתוך הבנה? אליעד מציין פרדוקס חשוב - שהבנה חלקית יכולה להוביל לאי - הבנה. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך הוא מבסס את הבנתו על תובנה חלקית, הוא ... שלא לראות את התמונה הכוללת. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? הכרה בכך שכל בני האדם הם משוגעים במידה מסוימת היא הכרה מבססת של חוסר שלמות בהבנה האנושית. אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר כמשוגע לבין אדם שנחשב לנורמלי. ... את המגבלות של הבנתו, הוא יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו או להרגיש פחד שהוא טיפש. כיצד ההכרה בכך שכולם משוגעים יכולה לעזור לאדם? הבנה זו מסייעת לאדם לחיות בצורה רגועה יותר. כאשר הוא מבין שלכולם יש חוסר הבנה מסוים, הוא פחות ירגיש צורך להילחם או להוכיח את עצמו. כל אדם רואה את המציאות דרך עיניו שלו, ולכן אין טעם לדאוג לגבי טעויות אישיות או השוואה לאחרים. כיצד ליישם את ההבנה הזו בחיי היומיום? אליעד ממליץ שאדם יבחן את מחשבותיו ויבדוק האם הוא באמת ... כפי שהיא. אם אדם חושב שהוא חכם יותר מאחרים, או שהוא בטוח שהוא יודע משהו בוודאות, עליו לשאול את עצמו האם הבנתו שלמה או האם הוא אוחז רק בהבנה חלקית. כאשר אדם רואה מישהו אחר שהוא חושב שהוא משוגע, עליו לזכור שגם זו עשויה להיות פרשנות חלקית וייתכן שההבנה שלו אינה שלמה. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שהבנתו של כל אדם מוגבלת, ולא ניתן לקבוע באופן מוחלט שמישהו חכם יותר או פחות מאחרים. כל אחד חי באשליה מסוימת לגבי יכולותיו השכליות, והשילוב של ההבנה המוגבלת הזאת יוצר את תחושת החוכמה או טיפשות. בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה כזו או אחרת, אדם יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו ולפתוח את עצמו להבנה מעמיקה יותר של המציאות. איך להבין שאתה לא חכם יותר מאחרים? למה כולם משוגעים במידה מסוימת? מה הקשר בין הבנה לאי - הבנה? איך להשתחרר מהצורך להוכיח את עצמך? למה כל בני האדם חיים באשליה מסוימת? מה המשמעות של להיות משוגע כמו כולם? אליעד כהן מסביר כי כל בני האדם נמצאים ברמה מסוימת של חוסר הבנה לגבי המציאות, ולמעשה, אין אדם שהוא חכם יותר או פחות מאחרים באופן מוחלט. התחושה של אדם שהוא חכם יותר מאחרים או טיפש יותר מהם נובעת מהבנה חלקית של המציאות, ולא מהאמת המוחלטת. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או ... טוב יותר מאחרים, אך אליעד מסביר כי זו רק פרשנות סובייקטיבית. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חכם יותר מאחרים, זה נובע מכך שהוא תופס את ההבנה שלו כנכונה, בעוד שהבנות אחרות נראות לו שגויות. אולם, באותה מידה ניתן לראות מצב הפוך, שבו ההבנה שלו אינה שלמה והוא זה שאינו רואה את התמונה המלאה. כיצד אי - הבנה נוצרת דווקא מתוך הבנה? פרדוקס מעניין שאליעד מדבר עליו הוא שאי - הבנה נובעת מתוך הבנה חלקית. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך ההבנה שלו אינה שלמה, הוא עלול להסיק מסקנות שגויות. לדוגמה, אם אדם מבין עיקרון ... לו לא לראות דברים נוספים. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? אליעד מציין כי יש ערך בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה מסוימת. כלומר, ההבנה של כל אחד היא מוגבלת ומכילה טעויות, ולכן אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבנה, האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבנה, איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, אימון אישי בתל אביב, מטפל רב תחומי בנושאי הבנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 04:08:11 - wesi1