אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבדל ✔מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
מהי היכולת השכלית של אליעד כהן ואיך היא מתפתחת?

אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין ידע לבין שכל, ושם דגש על כך שלעיתים אנשים טועים לחשוב שיש לו ידע עצום במגוון נושאים. הוא מבהיר שבפועל אין לו הרבה יותר ידע מאנשים אחרים, אלא יכולת שכלית גבוהה מאוד שמאפשרת לו להבין לעומק ולחבר בין נושאים שונים. לדעתו, אין מדובר בהצטברות של עובדות, אלא ביכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולבצע חיבורים בין רעיונות שונים.

מה ההבדל בין ידע לשכל?

אליעד מציין לדוגמה שידע הוא אוסף של פרטי מידע, כמו לדעת שמדינה בשם הולנד קיימת ושהיא נשלטת על ידי ראש ממשלה. אך כדי להבין ולהסיק מסקנות על בסיס המידע הזה, נדרש שכל. אם לדוגמה היה נמסר שמדינה נוספת בשם זימברויר קיימת וראש ממשלתה נקרא כמו ראש ממשלת הולנד, אז היכולת של מישהו עם שכל הייתה להסיק שגם את ראש ממשלת זימברויר קוראים באותו שם. כלומר, הוא לא שינן מידע, אלא השתמש ביכולת השכל שלו כדי להבין דבר מתוך דבר.

האם אפשר ללמוד הכל רק משינון ידע?

אליעד טוען כי אי אפשר לצבור את כל הידע הזה רק באמצעות קריאה ושינון של ספרים, שכן היכולת להתמודד עם מגוון נושאים, להבין רעיונות שונים ולפתור בעיות דורשת בעיקר יכולת שכלית. הוא מציין ששיעור העוסקים בהבנת המידע עומד על פי רוב על הפיתוח של שכל ולא הצטברות של ידע, גם אם ניתן למצוא אותו באינטרנט או בספרים.

איך משתמשים בשכל כדי לפתור בעיות?

כשמדברים על פתרון בעיות, כמו חוסר ביטחון עצמי, אליעד מסביר שהשכל מאפשר לא רק לדעת שיש בעיה בשם "חוסר ביטחון עצמי", אלא גם להבין מה גורם לה, איך היא נוצרת ואיך אפשר לפתור אותה. זהו תהליך הדורש הבנת סיבתיות, קשרים בין תופעות שונות וניהול תהליך חשיבה מעמיק כדי להגיע לפתרונות פרקטיים.

איך ניתן לפתח את השכל?

אליעד מדגיש את חשיבות הלימוד של צורת החשיבה עצמה ולא רק הצטברות של ידע. הוא מציין מספר כלים שיכולים לפתח את השכל:
  • ניתוח סיבתיות - להבין את הקשרים שבין סיבות לתוצאות.
  • חקר עובדות ופירושים - להבין את ההבדל בין עובדות אובייקטיביות לבין פרשנויות סובייקטיביות.
  • בדיקת מהות וצורה - להסתכל על הדברים מעבר למה שמופיע לעין.
  • הטלת ספק בהנחות יסוד - לזהות את הנחות הבסיס שלנו ולערער עליהן כשנחוץ.
הוא מסביר שכלים אלה מסייעים להסיק מסקנות מעמיקות מכל רצף של אירועים או מידע, גם במקרים שבהם יש צורך לקחת בחשבון גורמים רבים.

מהו התהליך שצריך לעבור כדי לפתח את השכל?

השלב הראשון הוא להבין את צורת המחשבה ולהתאמן עליה. אליעד מציע לעקוב אחרי הנושאים שהוא מפרסם ולהתנסות בניתוח בעיות בעצמכם, תוך הבנת הסיבות וההשלכות. הוא מציין שחשוב להטיל ספק, לשאול שאלות ולהיות פתוחים ללמוד ולבחון את כל האפשרויות, ללא תלות רק בידע שנמצא במקורות חיצוניים.

איך זה קשור לכל אדם שרוצה להרחיב את היכולות השכליות שלו?

אליעד טוען שכל אחד יכול לפתח את השכל ולחבר בין רעיונות שונים, לא רק להיות תלוי בידע שמסופק לו. כל אדם יכול לשפר את היכולת השכלית שלו ולהבין דברים לעומק על ידי לימוד כלים לניתוח, חקירת תהליכים והבנת העולם בצורה רחבה יותר. אליעד מסכם בכך שכל אדם יכול ללמוד לפתח את המיומנויות האלה וליישם אותן בחיים היומיומיים, מה שיאפשר לו להתמודד עם כל בעיה שניצבת בפניו.
מאיפה נובע הידע הרב של אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר שאנשים רבים תוהים כיצד הוא מתעסק בכל כך הרבה נושאים שונים. בפועל, הוא מדגיש שאין לו "הרבה ידע" במובן של שינון עובדות רבות, אלא יש לו יכולת שכלית לנתח ולחבר בין נושאים בצורה מעמיקה. הוא מדגיש שידע הוא אוסף של עובדות, בעוד השכל הוא יכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולהבין דברים לעומק.

מה ההבדל בין ידע לשכל?

לדוגמה, אם שואלים מי ראש ממשלת הולנד, מדובר בפרט מידע שלא ניתן להסיקו באמצעות היגיון בלבד. זהו "ידע" שנצבר מספרים או ממקורות חיצוניים, כמו לדעת שיש מדינה בשם הולנד. אבל "שכל" הוא היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים. אם מישהו אומר שראש ממשלת זימברויר נקרא על אותו שם של ראש ממשלת הולנד, בעזרת שכל ניתן להסיק שגם אותו קוראים באותו שם. הדגש הוא על היכולת לחבר בין נקודות מידע שונות ולהגיע למסקנות, ולא רק על הצטברות של עובדות.

מדוע אי אפשר לצבור כל כך הרבה ידע רק מקריאה?

אליעד מציין שאי אפשר ללמוד כל כך הרבה עובדות ממקורות כמו ספרים ולהקיף את כל התחומים שהוא מדבר עליהם באופן מלא. גם אם היה אפשר, בפועל היכולת להתמודד עם מגוון רחב של שאלות ופתרון בעיות דורשת בראש ובראשונה יכולת שכלית. הוא מציין שפעמים אנשים חושדים שאולי התכנים שלו תורגמו מאיזה מקור אחר, אך בפועל ההסברים שלו נובעים מצורת חשיבה ולא מאוסף בלתי נגמר של עובדות.

איך מיישמים את השכל כדי לפתור בעיות מגוונות?

לדוגמה, אדם שיש לו בעיה של חוסר ביטחון עצמי. עצם הידיעה שיש תחום שנקרא "חוסר ביטחון עצמי" היא סוג של ידע, אבל כדי להבין למה יש לאדם חוסר ביטחון עצמי, מהם הגורמים לכך ואיך לפתור זאת, נדרשת יכולת הסקה וניתוח. אליעד מדגיש ש - 99.9% מהדברים שהוא מסביר מתבססים על שכל, ולא רק על שינון של ידע תאורטי.

איך ניתן לפתח את השכל ולהעמיק את יכולת הניתוח?

אליעד מדגיש את החשיבות של לימוד צורת מחשבה. בין היתר:
  • ניתוח סיבתיות - להבין את הסיבה והתוצאה שעומדות מאחורי כל פעולה או תופעה.
  • חקר עובדות ופירושים - להבדיל בין מהי עובדה אובייקטיבית לבין הפרשנות הסובייקטיבית שנלווית אליה.
  • בדיקת מהות וצורה - לנסות להבין מה עומד מאחורי צורה חיצונית של אירוע או רעיון.
  • הטלת ספק בהנחות יסוד - לזהות את הנחות הבסיס שלנו ולערער עליהן כאשר נחוץ.
הוא מסביר שהכלים הללו מאפשרים להסיק מסקנות מעשיות מכל רצף אירועים או מידע, גם כשמדובר בסיטואציות מורכבות או כאשר יש צורך לקחת בחשבון גורמים רבים.

מדוע חשוב להבדיל בין ידע לשכל בכל תחום בחיים?

אליעד מחדד שידע הוא בסיס חשוב - הוא מאפשר לזהות שמות, הגדרות ועובדות בסיסיות. אך כדי להתמודד עם בעיות אמיתיות, כמו איך לשפר ביטחון עצמי או איך להבין לעומק רעיונות שונים, נדרשת יכולת חשיבה והסקת מסקנות. בעזרת שכל, ניתן גם לקחת נושא שהתחלת ללמוד ולהעמיק בו באופן עצמאי, בלי להיות תלוי רק במקור הידע הראשוני.

איך הדבר קשור לכל אדם שרוצה להרחיב את היכולות השכליות שלו?

כל אדם יכול לשפר את היכולת השכלית שלו ולהבין דברים לעומק. הדגש הוא על רכישת כלים לניתוח ותשאול מתמיד של המציאות. אליעד אומר שאת הכלים הללו ניתן לפתח באמצעות תרגול מתמשך של הטלת ספק, העלאת שאלות חדשות וחקירת הנחות יסוד. זה תהליך שמאפשר להתמודד עם מגוון רחב של נושאים ולקבל תשובות מעמיקות יותר מאשר שינון של עובדות.

כיצד ליישם את הדברים בפועל?

אליעד ממליץ להיכנס לאתר שלו, שם ניתן למצוא נושאים שמלמדים כיצד לשאול שאלות, לנתח תהליכים סיבתיים ולהטיל ספק. ההבנה היא שאם לומדים "איך לחשוב", אפשר להגיע לפתרונות כמעט בכל תחום. המסר המסכם הוא שכל אחד יכול לפתח את המיומנות הזו וללמוד להסתכל על החיים דרך זווית רחבה יותר.
מה ההסמכה של אליעד כהן? המלצות על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, מה ההכשרה של אליעד כהן?
להיות חכם כמו אליעד כהן לנסות לפתח יכולות שכליות להגדיל את הביטחון העצמי הסוד של אליעד כהן הבנה שאלות על אליעד כהן הדרך של אליעד כהן איך לשפר את המוח עצמאים זווית eip איך להבין דבר מתוך דבר איך להיות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות חכם כמו אליעד איך להיות חכם כמו אליעד כהן איך להיות יותר חכם איך להשיג איך להשיג את השכל של אליעד כהן איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן אליעד כהן הסמכה דבר מתוך דבר האם כל אחד יכול הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן ההבדל שבין ההבדל שבין ידע לבין שכל ההכשרה של אליעד ההכשרה של אליעד כהן ההסמכה של אליעד ההסמכה של אליעד כהן הידע של אליעד הידע של אליעד כהן היכולת להבין דבר מתוך דבר הישגים הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חכם חכם כמו אליעד כהן חשיבה הגיונית ידע ידע או שכל יכול להיות יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת להבין יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כל אחד יכול כל אחד יכול להיות אליעד כהן לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבדיל להבין להבין דבר מתוך דבר להבין דברים להיות אליעד להיות אליעד כהן להיות חכם להיות חכם כמו אליעד להיות חכם כמו אליעד כהן להיות יותר חכם להשיג להשיג את השכל של אליעד כהן לחשוב בהיגיון לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מאיפה הידע של אליעד כהן מאיפה השכל של אליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מצא את ההבדלים פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטת eip שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ... היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר בהירות. אליעד מציין שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא מדגיש שאם היא באמת ... עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. היא מציינת שההבנה שלה ... - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם חווה חוסר משמעות, עליו לשאול אם באמת אין משמעות, או שאולי יש משמעות שהוא לא ... לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל? לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום. להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות. הוא ... כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם הפוך, אם אדם חושב שמשהו חסר לו או לא משנה לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש ... מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של המציאות שלו. אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, ... עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו. המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים ... האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? השיחה מתחילה בסיפור אישי של השואלת, אשר מתארת את חוויית החקירה הפנימית שלה. היא ניסתה להבין את טבע ... היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת בלבול וחוסר ידיעה. אליעד מסביר לה שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא אומר שאם ... האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. כאשר היא מציינת שההבנה ... שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. לדוגמה, אם אדם סובל מכאב גב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. ומנגד, אם הוא חווה חוסר משמעות, עליו לשאול האם באמת אין משמעות, או שאולי קיימת משמעות שהוא לא ... לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? - לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
... הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית מה המשמעות של אין הבדל בין יש לאין? הנושא העמוק שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאין באמת הבדל בין המושגים יש ואין. בשכל הרגיל של האדם, יש הבדל ברור: יש משמעותו קיום, ואילו אין משמעותו חוסר קיום. אך ברובד עמוק יותר, אליעד מסביר שבמהות של הדברים עצמם אין הבדל אמיתי. ההבחנה בין יש ואין היא תוצאה של התפיסה השכלית, שהיא מוגבלת מעצם טבעה. אליעד מדגיש שכאשר אדם אומר אין הבדל, הוא כבר עושה הבחנה בין המושגים, ובעצם כבר מגדיר שיש דבר כזה הבדל. הוא מסביר שכאשר אדם נמצא במצב של הבנה מוחלטת של הדברים, במצב של אמת מוחלטת, הוא לא מבדיל כלל בין המושגים הללו, ואז מבחינתו אין סתירה לומר שאין הבדל בין יש לאין. כיצד השכל האנושי יוצר מגבלות בתפיסת המציאות? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל באופן מהותי מעצם היותו מפריד ומבדיל בין דברים. כל תפיסה שכלית, כל מחשבה על משהו ספציפי כמו רוצה, לא ... מיד מצב מוגבל. למה מוגבל? כי ברגע שהשכל מתייחס למשהו, הוא כבר מבדיל אותו מדברים אחרים, וכך נוצרת מגבלה מובנית. אליעד מחדד את הרעיון ... מדגיש שמצב מוחלט של אמת הוא מצב שבו אין חוויה כלל, כי האדם לא מבדיל בין שום דבר לשום דבר אחר. הוא לא חווה את היש יותר מאשר את האין, ... קיים במובן הרגיל, ואין לו שום תחושת מוגבלות. איך אפשר להבין שאין הבדל בין הבדל לאין הבדל? אליעד ממשיך את ההסבר ואומר שגם בין המושגים הבדל ואין הבדל אין באמת הבדל. לכאורה, השכל מתנגד לכך בתוקף, כי ההיגיון הרגיל טוען שיש סתירה ... הזאת אינה קיימת. למה? כי כל מושג הוא רק מושג, ואין באמת הכרח שיהיה הבדל ממשי בין שני מושגים מנוגדים. ההבחנה עצמה בין מושגים כמו יש הבדל ואין הבדל היא פעולה שכלית בלבד, וברגע שהשכל מפסיק לפעול - או פועל ברובד ... לכן, מבחינת האמת המוחלטת, אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית, כמו להבדיל ולא להבדיל או יש הבדל ואין הבדל, מבלי שתהיה בכך כל סתירה ממשית. האם אפשר לצאת ממגבלות ההיגיון? ...
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
... הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין יש לאין, ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או ... של נפרדות ואחדות, ולמה לא תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ... הקהל לחשוב על הפערים בין תפיסות שונות של העולם. מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם? אליעד מתאר ... העולם. הוא מציין כי, לעיתים, תחושת שלמות או היעדר הבדל בין הדברים יכולה להיות מסולפת או לא מדויקת. הדיונים עוסקים בקיום המושג של הבדל בין דברים, איך לשאול את השאלות הנכונות ומה המשמעות של ... בהכרח נכונות או מוחלטות. ההרצאה מציעה שהמחשבה על ההבדל יכולה להוביל לתחושת חיסרון, ובכך חוסר שלמות, בעוד ששלמות מושגת כשאדם מסוגל להבין שאין צורך בהבדל בין הדברים. אבל, ישנה גם אפשרות שמישהו יגיע להכרה זו מתוך ספק, או מתוך הכרה שייתכן מאוד שאין באמת הבדל בין דברים. האם נוכל לדמיין מציאות בלי הבדל בין טוב ורע? אחת השאלות המרכזיות שנשאלת במהלך ההרצאה היא האם נוכל לדמיין מציאות שבה אין הבדל בין תחושות של טוב ורע. אליעד מציין כי כל דבר תלוי ... הדרך בה אנו תופסים את העולם. הוא מראה כי כל תחושה או הבדל בין רע לטוב נובע מהמחשבה שהדבר הזה צריך להתקיים. במהלך ... להארה או לאושר? לאחר ההבנה העמוקה של מהות אין הבדל, על פי אליעד, מתחילים להיווצר ספקות על הדברים הפשוטים ... לשאלות ולספקות, גם אם הגענו למסקנה שהכל נכון ושאין הבדל. למעשה, אליעד מראה כי כשהאדם מגיע להכרה שאין הבדל, הוא מתחיל להבין כי הוא לא בהכרח יודע את כל התשובות, ... להתמודד עם המתח הפנימי שבין תפיסות שונות של העולם. הבדל בין יש לאין הארה רוחנית ההבדל בין טוב ורע שלמות והשלמה פנימית נפרדות ואחדות האם יש הבדל בין דברים? ההבנה של העולם בתפיסות שונות ...
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
... חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל? האם כדאי לקבל את המציאות או לא לקבל אותה? הנושא המרכזי ... להטיל ספק מוחלט בשאלות היסוד שעומדות מאחורי הבעיה: מי אמר שיש בכלל הבדל בין לקבל את המציאות ללא לקבל אותה? מי אמר שיש הבדל בין יש לבין אין? הוא טוען שההנחה שקיים הבדל בין שני המצבים הללו היא הבסיס שעליו נשענת כל תחושת החיסרון, ... לקבל את המציאות או לא לקבל אותה, אלא לשאול לעומק: מי אמר שיש בכלל הבדל? מי אמר שקבלה והתנגדות הם שני דברים שונים? מי אמר שבאמת יש הבדל בין יש לאין? הוא טוען שההבדלים הללו קיימים רק בדמיון, ורק כאשר אדם מבין זאת באמת, הוא משתחרר מהקונפליקטים הפנימיים ומהחיסרון התמידי. למה ההבדל בין יש לאין יוצר סבל? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות רבות. ... אליעד מסביר שזה עדיין לא פתרון מושלם, כיוון שהאדם עדיין מניח שיש הבדל בין להרגיש טוב ללהרגיש רע. הוא עדיין חושב שעדיף להרגיש טוב ... עוד שעה בעבודה כדי להרוויח כסף או ללכת הביתה לנוח. האדם חושב שיש הבדל בין שני המצבים ולכן מתלבט וסובל. אבל אם האדם היה מבין באמת שאין הבדל מהותי בין להישאר לעזוב, לא הייתה מתעוררת בו שום התלבטות. עצם ההבדלה היא זו שיוצרת את החיסרון והקושי. איך להטיל ספק במציאות ברמה העמוקה ביותר? אליעד מציע דרך מעמיקה להטיל ספק באופן מלא בכל הבדל שקיים. הוא ממליץ לא לקחת שום הבדל כמובן מאליו, אפילו לא את ההבדלים הבסיסיים ביותר כמו הבדל בין צבעים, בין תחושות, או אפילו בין להיות קיים ללא להיות ... מתחיל להבין שהשכל עצמו, הלוגיקה שעליה הוא נשען כל חייו, בנויה על ההבדלים האלו. אם אין הבדל בין שום דבר לשום דבר אחר, אפילו לא בין יש לאין, אז כל תחושת החיסרון, הרצון, הפחד והסבל נעלמת. מה המשמעות של חוסר הבדל מוחלט? אליעד מציג גם את הפחד הגדול שהאדם חווה מול האפשרות שלא יהיו כלל הבדלים . זה מצב שבו כל המושגים שהאדם מכיר, כל הזהויות והאמיתות, ... שדווקא במצב הזה נמצא החופש המוחלט, מכיוון שאין יותר שום תלות בשום הבדל או בשום תנאי כדי להרגיש שלם ומאושר. מהו פתרון מוחלט לסבל ... הפתרון המוחלט לסבל, לפי אליעד, הוא להבין באופן אמיתי שאין שום הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר. לא מדובר בהכרה אינטלקטואלית ... פנימית בלתי ניתנת לערעור. רק כשאדם מבין באופן מוחלט שאין שום הבדל בין לקבל את המציאות לבין להתנגד לה, בין להרגיש טוב ללהרגיש ... מהלופ ונפטר לחלוטין מכל חיסרון. לקבל את המציאות או לא לקבל? האם יש הבדל בין יש לאין? איך לאהוב את המציאות כפי שהיא? מהי אחדות ...
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
... על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא ... העל - אנושי הוא תפיסת עולם המאפשרת לאדם לראות את המציאות מעבר להבדלות המחשבתיות הרגילות. תפקידה של תפיסה זו היא לראות את המהות הכוללת שמאחורי הדברים, במקום להתמקד בצורתם החיצונית בלבד. כאשר אדם מתעלה מעל השכל האנושי ... להארה רוחנית ולחוויית אחדות עם כל מהות. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך ההרצאה, הסביר אליעד כיצד אפשר להגיע להבנה שאין הבדל בין יש לאין. הטענה הזו דורשת שינוי תפיסה עמוק, שבו לא מתבוננים רק על הצורה החיצונית של הדברים, אלא על המהות הפנימית שמאחוריהם. כל הדברים, למרות צורתם השונה, חולקים את אותה מהות בסיסית, וההבדלים בין הדברים הם אך ורק בשכבות הצורה החיצונית, ולא במהות הפנימית. כך, למעשה, אין הבדל אמיתי בין יש לאין אם מבינים את הדברים מעבר לצורתם. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת המציאות? ההסבר של אליעד לגבי מגבלות השכל האנושי היה מבוסס על ההנחה ... לראות את האמת העמוקה של המציאות. מהי החוויה של ראיית המציאות ללא הבדלים? כאשר אדם מצליח להתעלות מעל ההבדלות השכליות, הוא חווה את המציאות כולה כשלם אחד. כלומר, כל מה שהוא רואה - ולא משנה מה - הוא חלק מאותו שלם. הוא אינו מבחין עוד בין טוב לרע, בין אמת ... זהו מצב שבו אדם משוחרר מהפחדים והסבל, כי הוא מבין שאם אין באמת הבדל בין יש לאין, אז גם אין משמעות לכאב או לאובדן. מה קורה כאשר אדם חווה את האחדות המוחלטת? אליעד הסביר כי חוויית האחדות המוחלטת היא חוויה עוצמתית ... לשחרר את האדם מפחדים ותחושת סבל, כיוון שמדובר בהבנה שאין משמעות להבדלים בין טוב לרע. מצד שני, החוויה עלולה להוביל לאובדן עניין במציאות הרגילה, כי אם הכל אחד ואין הבדל בין כל הדברים, אז לכאורה כל דבר שווה. עם זאת, ההבנה הזו יכולה להוביל לאורח חיים חופשי יותר, שבו אדם לא נתפס בכבלי התפיסות השכליות הרגילות. כיצד ניתן ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? ליישום ההבנה הזו יש כוח פרקטי מאוד. אליעד הדגים את הדרך בה אדם יכול להתמודד עם תחושות חרדה או פחד. כאשר אדם חווה פחד, הוא יכול לשאול את עצמו אם הפחד קיים באמת או שמא הוא תוצאה של התפיסות השכליות המבדילות בין טוב לרע. על ידי התבוננות פנימית, האדם יכול להשתחרר מהפחד ולהגיע לשלווה פנימית. מהו המכשול הגדול ביותר בהשגת השכל העל - אנושי? המכשול הגדול ... קטגוריות ברורות, כגון יש ונמצא. הבעיה היא שהשכל הרגיל, שהורגל בהבדלות, לא יכול לשחרר את האדם ולהבין את אחדות המציאות. כדי להגיע להארה או להבנה עמוקה של המציאות, יש צורך בתבוננות פנימית עמוקה והתמדה בהבנת מושגים אלה. ... דרך הבנה זו? ההארה הרוחנית היא תהליך שבו האדם מבין בפועל שאין הבדל בין יש לאין. כדי להגיע למצב זה, על האדם להעמיק בהתבוננות פנימית ולהתמודד עם מגבלות השכל הרגיל. תרגולים של מדיטציה, התבוננות בתודעה ושאלות פילוסופיות עמוקות יכולים לסייע בהשגת מצב זה. כאשר אדם מבין שאין באמת הבדל בין יש לאין, הוא חווה את המציאות באופן אחר, באופן שבו הוא והמציאות הם אחד. מדוע אנשים רבים לא מצליחים להגיע לתובנה זו? הסיבה העיקרית לכך שאנשים לא מצליחים להגיע לתובנה שאין הבדל בין יש לאין היא שהשכל הרגיל שלהם כל כך שגור ומושרש בהם, שהם לא מסוגלים להשתחרר ממנו. הם רגילים להבחין בהבדלים כל הזמן, ולא יכולים לתפוס את הרעיון שההבדלים הללו אינם באמת קיימים. למרות שהרעיון אולי נשמע הגיוני ברמה הפילוסופית, בשלב המעשי קשה לאדם לוותר על ההבדלות ולהתמודד עם המציאות כפי שהיא באמת. מה המשמעות האמיתית של יציאה מהשכל? יציאה מהשכל אינה אומרת שהאדם הופך לחסר היגיון או לא מבין את המציאות. להיפך, ... במצב כזה, הוא חי בהרמוניה עם המציאות כפי שהיא, ללא ניגודים והבדלות. מה זה שכל על - אנושי? איך להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהי האחדות של המציאות? כיצד להגיע להארה רוחנית? מהו המכשול בדרך לשכל העל - אנושי? למה קשה להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא קשור לאחדות ההפכים? השכל העל - אנושי הוא נקודת מבט המאפשרת לאדם לראות מעבר להבדלות השכליות הרגילות שמבדילות בין יש לאין, בין מהות לצורה, ובין ניגודים אחרים. הבנת השכל הזה מובילה לאחדות ההפכים, כלומר, להכרה בכך שמה שנראה כניגודים מוחלטים, בעצם יכול ... אינם באמת מנוגדים, אלא שהם חלק ממערכת אחת. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך השיחה שהתקיימה בהרצאה, המשתתפים ניסו להבין את המשמעות של הטענה אין הבדל בין יש לאין. הבנת העניין דורשת הסתכלות על המציאות מזווית שונה לחלוטין מהחשיבה הרגילה. כאשר אנו מסתכלים על מהותם של הדברים ולא רק על הצורה החיצונית ... לראות כי כל הדברים חולקים את אותה מהות בסיסית. הצורה היא מה שמבדילה ביניהם, אך המהות עצמה אינה שונה. דרך ההבנה הזו, האדם עשוי להגיע לתובנה שאין הבדל אמיתי בין יש לאין. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת המציאות? השכל הרגיל שלנו פועל על בסיס ההנחה שיש
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
... דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה ... מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהבין שהיא חלק ... אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, תודעת האדם יכולה למצוא ... של ההפרדה, ולהבין שאין הבדל אמיתי בין יש לבין אין. השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה של כל תהליך. הבנה ... רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה ... יביא אותך להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהגיע אל האחדות. ... אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, שאלות שמובילות את התודעה למצוא את ... שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? שכול השכל כולו, אמור ... כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה. אם יש תהליך אחד שלא ... לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות ... מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ההגדרות של הנפרדות. ואם ... ובו זמנית להיות במצב שאין הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות. המנגנון של האדם לא יכול לראות את הצמצום כשלם. והמורה הרוחני שאומר שחייבים ... בסוף אתה צריך להבין שאין הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין. ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, ... המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין. הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר. תקרא את הספר ... בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה היא שלא רק יהיה לך ... ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא מופעלת, לא משנה על מה היא ... ואם אכפת לי, זה נקרא יש הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו. ... נפרדות רגילה, ומצד שני אין הבדל עבורו. אבל צריך לחבר את התהליכים לאין הבדל. מה זה אומר? לדוגמה, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חוויית נפרדות, אם אתה רוצה לצאת לאחדות, אתה אומר, מה זה ...
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
... גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים? האם באמת קיים הבדל בין החוויה הרגשית של גברים ונשים? אליעד כהן פותח את השאלה על ההבדל בין החוויה הרגשית של גבר לאישה בהערה ביקורתית לגבי עצם השאלה. הוא מסביר שהשאלה מה ההבדל בין גברים לנשים בחוויה הרגשית? מניחה מראש שיש הבדל. אליעד מדגיש כי חשוב יותר לשאול תחילה האם בכלל יש הבדל, בדומה לאופן בו שואלים מה תכלית העולם? בלי לשאול קודם האם בכלל יש תכלית או האם בכלל יש עולם שנברא. הוא ממשיך ומסביר, שמנקודת מבט עמוקה, מהשורש של המציאות (האחדות), אין הבדל אמיתי בין שום דבר לשום דבר. אפילו רגשות שנראים לנו הפוכים לגמרי, כמו אהבה ושנאה, הם למעשה אותו דבר בשורש שלהם. לכן הוא טוען שאם אין הבדל בשורש בין רגשות מנוגדים כמו שנאה ואהבה, לא ייתכן שיש הבדל מהותי בין החוויה הרגשית של גבר לזו של אישה. איך סיטואציות חיים שונות מדגימות שהחוויה הרגשית של כולם זהה? אליעד נותן דוגמה ... הגוק חזק משום שהוא תופס מקום וזמן ייחודיים. כך, כל הגדרה יכולה להיות הפוכה לגמרי מפרספקטיבה אחרת. האם התרבות יוצרת הבדל בין גברים לנשים? אליעד כהן טוען שההבדלים שנראים לנו בין גברים לנשים הם למעשה הבדלים של נסיבות, תרבות, חינוך והגדרות חברתיות, ולא הבדלים מהותיים. הוא נותן דוגמה של נשים בתאילנד שיכולות לנהל עסקים בצורה גברית לכאורה, ושל נשים שולטות במערכת היחסים, מה שמראה ... נשית או גברית. הוא מוסיף שלמעשה כל אחד מאיתנו, בכל רגע נתון, חווה רגשות אחרים כתוצאה מהנסיבות של אותו רגע. כך, ההבדל בין שני אנשים הוא תמיד תוצאה של מצב ספציפי ולא של מגדר. לדוגמה, אפילו אותו אדם עצמו יחווה חוויות שונות לגמרי בכל פעם שהוא ... ופשוט כל אחד חושב שדרכו תוביל לתחושה טובה, אך מנגנון החשיבה וההרגשה הבסיסי הוא זהה לחלוטין. מה המסקנה הסופית לגבי הבדלים רגשיים בין גברים לנשים? אליעד מסכם שאין הבדל מהותי במנגנון הרגשי של גבר או אישה. החוויה הרגשית של כולם מתנהלת באותו מנגנון בסיסי, ולמרות שיש הבדלים בסיטואציות, בנסיבות ובפרשנויות האישיות, אין שום הבדל מהותי ברמה הרגשית בין גבר לאישה. ההבדלים שאנו רואים הם למעשה הבדלים של תסריטים, של סיטואציות ושל נקודות מבט שונות, ולא הבדלים מהותיים או טבעיים. המסקנה שלו היא שכל בני האדם, ללא קשר למגדר, עשויים מאותו מנגנון רגשי בסיסי, וההבדלים הם תמיד תלויי סיטואציה ופרשנות אישית בלבד. ההבדל בין אחדות לנפרדות בחוויית החיים הבנת המנגנון הרגשי של האדם מקומן של הגדרות ופרשנויות בחוויות אנושיות האם יש הבדל רגשי בין גברים לנשים? הקשר בין רצון, תחושות והסתכלות פנימית למה השאלה מה ההבדל מניחה מראש שיש הבדל? בשאלה מה ההבדל בחוויה הרגשית בין גבר לאישה מסתתרת הנחה מוקדמת שיש הבדל כלשהו. יש מקרים שבהם שואלים מה התכלית לשמה נברא העולם או מה ההבדל בין גבר לאישה, אבל למעשה יתכן שצריך קודם לשאול האם בכלל יש תכלית או האם בכלל יש הבדל. כאשר מניחים מראש שיש
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה ... כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת. אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של מה ההבדל, אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין יש לאין, ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות ... ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות. מהו ההבדל בין גבר לאישה? מה המשמעות של המשיכה המינית? מהי היאחזות בצורת דבר? מהו תהליך ... מהי תפיסת רבי נחמן מברסלב לגבי גברים ונשים? מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת. העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של מה ההבדל אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין יש לאין, בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות ... רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות. גברים ונשים הבדלים בין גבר לאישה היאחזות רגשית משיכה מינית רבי נחמן מברסלב ש: מבחינתי ביררתי עם ...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
... את האמת - אין בכלל הפרדה בין אלוהים לבין הצורה שבה אני חווה את עצמי. התשובה האמיתית היא שאין הבדל בין הצורה למהותה. אם אני חווה את עצמי כבן אדם, אז אין הבדל בין הצורה (הבן אדם) לבין המהות (האלוהים). איך אני יכול להבין שאין הבדל בין המהות לצורה? ההסבר מתמקד על ההפרדה שכולנו עושים בין נפרדות ואחדות. למשל, אם אני אומר שהשולחן הוא חלק מהחדר, אני יכול להבחין שהוא חלק ... והחדר הם אחד, אז כל שאלה אחרת תתפוגג. כך גם ההפרדה בין אני לבין אלוהים. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השולחן והחדר, כך גם תוכל להבין שאין הבדל בין עצמך לבין אלוהים. האם יש הבדל בין צורה למהות? לאחר שההבנה מגיעה למקום בו הצורה והמהות הם אחד, מתחילים להיבחן רעיונות כמו הבחירה האישית. השאלה למה אני לא מרגיש שאני אלוהים? ... לו. כל פעולה של האדם נראית כצמצום, שבה הוא מחפש את האידיאל, את השליטה, אבל ברגע שהוא מבין שאין הבדל בין האני לבין כל השאר, אז הוא לא יתייחס יותר להבדל שבין אחד לשני. למה זה קשה להבין? ההסבר המרכזי כאן הוא שלמעשה אין שום הבדל בין האחדות לנפרדות. על מנת להבין זאת, האדם צריך להפסיק לחשוב שמישהו או משהו אחר שולט בו. זו ההבנה הסופית, אין צורך להפריד את החיים בין יש ואין, בין מהות וצורה. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השניים, תוכל להבין את ההוויה שכוללת את הכל. למה יש סבל אם אני אלוהים? שאלה נוספת שעולה כאן היא אם אני אלוהים, למה אני סובל? התשובה היא ... יש סבל? התשובה היא שאנחנו עדיין מפרידים בין החלקים של המציאות לבין השלם. מהות הצורה וההוויה הבדל בין נפרדות לאחדות הבנת אלוהים והאדם ההבדל בין מהות לצורה איך חוויית הסבל קשורה לאחדות? שאלה: איך זה שאני הגוף, חווה שאני רק אצבע? אליעד: הוא למעשה שואל, איך זה שאני המצומצם חווה שאני ... ולא אחר? עכשיו אני אסביר לך את מהות השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא האלוהים הגדול, אז למה אני חווה שאני המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה ... שאתה קטן והמציאות גדולה. יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל בין המציאות לבינך המצומצם. וזה מה שאני מנסה להסביר לך שאין כלל הבדל. השכל הרגיל שמבדיל בין אני ללא אני, אומר שיש הבדל בין דבר גדול לדבר קטן, למשל זה שולחן וזה חדר, ולא יכול להיות שהשולחן הוא החדר והחדר הוא השולחן. המוח מוכן לקבל שהשולחן הוא חלק מהחדר אבל לא ... לכך שאתה שוכח שאתה חלק מהמציאות שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה המצומצם, המהות שלך זה המציאות או אלוהים, ואתה שואל, איך אני הצורה שמחובר למהות, איך אני שוכח את המהות? ... להבין שאתה הוא זה שמהווה את הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות. אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז אחד, או שני תפוזים, את לא מבדילה ביניהם. אמנם תראי תפוז אחד, ותראי שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד, שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או שניים. שלא יהיה אצלך הבדל בין דבר להיפוכו. שאלה: זה כמו טיפה בים? אליעד: הוא שאל למעשה, אם הוא טיפה בים, למה הוא חושב שהוא מניע את עצמו, הרי הים מניע אותו? כי למעשה זאת האמת. העניין הוא שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך שאין הבדל בין הטיפה לים. וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין שאלה למה אני חושב שאני הטיפה, או למה אני חושב שאני הים. כאשר האדם אומר אני, הוא מתכוון שהוא לא שאר הדברים האחרים. שאלה: ... הערוצים? לכאורה השאלה שלי לא ברורה, הרי ברור שיש הפרדה בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30. אבל מי אמר שיש הבדל בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30? בערוץ 22 יש תוכנית על אוכל למשל, ובערוץ 30 אין תוכנית על אוכל, למעשה כאן יש ושם אין. ולכן יש הבדל. אני טוען שאם אדם מתעמק במוח שלו, להבין את המציאות, הוא בסוף לא יבדיל בין יש לאין. מה זה אומר? הוא יגיד זה ערוץ 22 ויש תוכנית על אוכל, וזה ... בו סרט, אבל בחוויה שלו ובהבנה שלו, הוא לא יבדיל בין היש לבין ההפך שלו, שזה - האין. זה נקרא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. למשל האדם הולך בים והשמש קופחת לו על הראש, והוא מקבל מכת שמש, אז הוא כועס על השמש. אבל מי למעשה גרם למכת השמש? ... של השמש, אתה שנפרד מהשמש, אתה ההוויה של השמש. אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של השמש והשמש היא ההוויה של האדם. כל הצורות הם ההוויה. אבל האדם רואה
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו? מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן? בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן ... ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך ... והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, מייצגת ... והיווצרות העולם. רבי נחמן מסביר שבעצם המלך והמלכה הם שתי בחינות של אותה מציאות מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין אצלה שום הבדל בין יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין ... לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום. מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר ... נפרדות. אתה מכיר את התפישה הזו. יש את התפישה שאומרת אלוהים ברא את העולם, ויש את התפישה שאומרת - לא, מהצד שלך הוא ברא את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה ... בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה. אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם. מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבדל, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבדל, איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, מנטור, מנטורינג בנושא הבדל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 11:24:40 - wesi1