אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבדל ✔מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו?

אליעד כהן מסביר בהרצאה שהדרך להשגת חופש פנימי אמיתי עוברת דרך חקירה עצמית יסודית, שמטרתה היא להשתחרר מההיאחזות בסיפורים ובדמויות שאנו מספרים לעצמנו על עצמנו. האדם בדרך כלל מזוהה עם הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, "אני גבר, קוראים לי משה". אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה עם זהות חדשה ושונה לגמרי.

לדוגמה, אליעד משתמש בדימוי מתוך הסרט "עליסה בארץ הפלאות", שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל הגוף שלה. כשהגוף משתנה, עליסה מתחילה לשאול "מי אני?". הדוגמה הזו מבהירה כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב. ברגע שאדם מבין שהזהות שהוא מזוהה איתה היא זמנית ומותנית, הוא יכול להתחיל לשחרר את ההיאחזות בה.

האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל?

אליעד מבהיר שהמטרה איננה לבטל את ההזדהות לחלוטין, אלא לפתח יכולת "להיות גם וגם": גם להזדהות וגם להשתחרר מההזדהות בו זמנית. הוא מתאר זאת כיכולת של האדם להכיל בתוך עצמו כמה זוויות מבט במקביל. לדוגמה, אפשר להבין שיש חלק בך שלא מזדהה עם כלום, שלא אכפת לו משום דבר, והחלק הזה יכול להתבונן על החלקים האחרים שמזדהים, רוצים ופוחדים.

מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות?

כאשר אדם אומר "אני לא אוהב את עצמי", הוא עדיין נמצא בהזדהות עם משהו ספציפי בתוכו שהוא לא אוהב. לעומת זאת, לא להזדהות זה מצב שבו אתה לא מתחבר בכלל לאף דמות, ולכן אינך שונא ואינך אוהב - אתה פשוט נמצא במקום אחר לגמרי, שאינו תלוי בטוב או רע, אהבה או שנאה.

מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים?

אליעד מתייחס למקרה שבו גבר מרגיש משיכה לאישה שמתנהגת כלפיו בצורה עדינה וחמודה. הוא מציע לבדוק מדוע זה גורם למשיכה: אולי הגבר נמשך אליה כי הוא תופס אותה כחלשה, וזה מאפשר לו להרגיש חזק. במילים אחרות, הוא לא באמת נמשך לאישה, אלא לתחושה שהוא מקבל ביחס לעצמו דרכה. האדם למעשה מחפש תחושה מסוימת של שלמות פנימית או ערך עצמי, ולא באמת את האדם השני.

למה אנחנו נאחזים בדימוי עצמי מסוים?

אליעד מדגיש שכל הדמויות שאנחנו מנסים להיות, כמו חכם, יפה, מוצלח, נועדו למטרה אחת: לגרום לנו לאהוב את עצמנו. אנחנו מאמינים שאם נהיה בדמות מסוימת, נרגיש בעלי ערך וראויים לאהבה. לכן האדם נאחז בדימוי העצמי שלו כל כך חזק, כי הוא חושב שזו הדרך היחידה להרגיש טוב עם עצמו.

מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור?

כשאדם מבין שהדמות שהוא מנסה להיות היא רק סיפור פנימי, הוא יכול להשתחרר מהתלות שלו בסיפור הזה. הוא יכול להמשיך לשחק בדמות אם הוא רוצה, אך מתוך בחירה חופשית ולא מתוך פחד או תלות. השחרור מהסיפור מאפשר חופש אמיתי, שבו האדם אינו תלוי בדמות מסוימת כדי להרגיש שלם.

האם יש יתרון בלרצות להיות כלום?

המחשבה "לא אכפת לי מי אני" מסמלת חופש גבוה, מכיוון שאתה לא תלוי בזהות מסוימת. עם זאת, אליעד מזהיר שיש בכך גם טעות - אנשים רבים מתבלבלים וחושבים שזה אומר להיות אדיש לחלוטין. הוא מבהיר כי החופש האמיתי אינו אדישות מוחלטת, אלא יכולת להכיל ולהזדהות בו זמנית עם שני הצדדים - גם הצלחה וגם כישלון, גם זהות וגם חוסר זהות.

כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"?

אליעד מסביר כי להבין את "האלוהים שבי" פירושו לחקור מי מהווה את המציאות ואת התודעה ברגע הזה ממש. זה לא רק להיות...
איך חקירה עצמית מובילה לחופש פנימי?

אליעד כהן מדגיש שחופש פנימי אמיתי מגיע מתוך חקירה עצמית עמוקה. הוא מסביר שכדי להבין את האמת של עצמך, צריך לנתק את התודעה מההיאחזויות - כמו השם שלך, הגוף שלך, הסיפורים שאתה מספר לעצמך. החקירה מתחילה בהבנת העובדה שאתה לא בהכרח מי שאתה חושב שאתה. אתה מזדהה עם הדמות שלך, אבל זאת רק מסכת של סיפור.

לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא "משה" - יש לו זיכרונות, תחושות, זהות. אבל אליעד אומר שזו פשוט תודעה שמזהה את עצמה עם גוף, שם, תכונות - וכל אלה הם תוצר של תהליך השפעה חיצונית. אם היית גדל עם שמות אחרים, עם חוויות אחרות, היית מזדהה עם דמות אחרת לגמרי. זה מדגיש שה"אני" שלך הוא בעצם סיפור בלבד.

מהי משמעות הדימוי של עליסה בארץ הפלאות?

אליעד מביא את הדוגמה של הסרט "עליסה בארץ הפלאות", שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל גופה. כאשר הגוף שלה משתנה, היא שואלת את עצמה "מי אני?". זהו רגע שממחיש כיצד שינוי פיזי, כמו גודל הגוף, מזעזע את תחושת הזהות, ומתחיל תהליך של חקירה. אם אני מזדהה עם הגוף, אבל הגוף משתנה - האם אני עדיין אותו אני?

האם אפשר לא להיות מזוהה עם שום דבר?

אליעד מציג את הרעיון שהמטרה היא לאו דווקא לבטל כל רצון, אלא להבין שניתן גם וגם - גם להזדהות וגם להשתחרר מהזדהות. הוא מציע דימוי: כאילו יש בך חלק שלא מזדהה עם שום דבר, שלא אכפת לו מכלום - והחלק הזה יכול להתבונן על שאר החלקים שבך, שמזדהים, שרוצים, שפוחדים. ככל שאתה מפתח יותר זוויות מבט פנימיות, כך אתה פחות לכוד בזווית אחת בלבד.

מה ההבדל בין לא להזדהות לבין לא לאהוב את עצמך?

אליעד מסביר שמי שאומר "אני לא אוהב את עצמי" - עדיין מזדהה עם משהו. כדי להגיד שלא אוהב את עצמך, אתה צריך לזהות דמות מסוימת בעצמך שאותה אתה לא אוהב. זה כשלעצמו סוג של הזדהות. לעומת זאת, אם אתה לא מזדהה בכלל - אז אתה גם לא שונא ולא אוהב, אלא נמצא במקום אחר לגמרי, שאינו תלוי בהגדרות של טוב ורע, אהבה או שנאה.

כיצד נוצרת משיכה לבן או בת זוג?

בהרצאה מתוארת סיטואציה שבה גבר נמשך לאישה מסוימת כי היא מתנהגת כלפיו בצורה עדינה או חמודה. אבל אליעד שואל - למה זה עושה לך את זה? אולי זה בגלל שהיא חלשה, ואם היא חלשה זה גורם לך להרגיש חזק, וזה ממלא לך איזה חסרון פנימי? כלומר, אתה לא נמשך אליה - אתה נמשך אל התחושה שאתה מקבל ממנה על עצמך.

למה אנחנו רוצים להיות מישהו מסוים?

אליעד טוען שמהות החיפוש של האדם היא: הרצון לאהוב את עצמו. הסיבה שאדם רוצה להיות חכם, יפה, מוצלח - היא כי הוא חושב שזה מה שיגרום לו לאהוב את עצמו. כלומר, הדמות שאתה בונה לעצמך היא כלי לאהוב את עצמך. אתה נאחז בדמות כי היא אמצעי להרגיש תחושת ערך.

מה קורה כאשר מבינים שזה רק סיפור?

כאשר אדם מבין שהדמות שהוא מנסה לבנות - היא סיפור בלבד, אז הוא יכול לבחור להמשיך לשחק את הסיפור, או להשתחרר ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ולא מתוך פחד.

האם יש יתרון בלרצות להיות כלום?

האפשרות של "לא אכפת לי מי אני" - מייצגת חופש גבוה מאוד, כי אז אתה לא נאחז בזהות מסוימת. אבל גם לזה יש צד שמטעה - כי לפעמים אנשים מדמיינים שזה אומר להיות אפאתי לחלוטין. אליעד מדגיש שיש הבדל בין לא להזדהות בכלל לבין להזדהות עם שני הצדדים - למשל, גם עם הצלחה וגם עם כישלון. זה לא שאתה הופך לאבן, אלא שאתה מצליח להכיל גם את הפלוס וגם את המינוס.

כיצד להבין את "האלוהים שבי"?

יש הבדל בין להגיד "אני אלוהים", לבין "אני מגלה את האלוהים שבי". אליעד מסביר ש"אלוהים שבי" זה מי שמחיה את כל מה שקורה...
מהו חופש פנימי ואיך ניתן להשיג אותו?

ההרצאה של אליעד כהן נוגעת בנושאים עמוקים של תודעה, זהות ואחיזה פנימית, תוך חקירה של איך חופש פנימי נרכש על ידי אדם ומהי הדרך האמיתית להרגיש חופשי. אליעד מציין כי אחד הצעדים הראשונים בדרך להשגת חופש פנימי הוא להבין שהאדם לא בהכרח מזוהה עם הגוף או עם הסיפור שהוא מספר לעצמו. יש צורך לשאול את עצמנו את השאלות החשובות, כמו "מי אני?", "מה אני רוצה?", ולנסות להבין את התודעה מעבר לאחזויות שאנחנו יוצרים סביב עצמנו.

כחלק מההסברים, אליעד עושה שימוש בדימויים מעולם התודעה: הוא מציין כי אם אדם מזהה את עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא "מישהו מסויים", אך אם הוא יצא מתוך ההגדרה הזו, הוא יוכל להבין שהוא לא מחויב להיות שום דבר מסוים.

האם האני שלנו הוא תוצאה של האחזויות?

השאלה הגדולה של ההרצאה נוגעת לא רק במהות האני, אלא גם לשאלה אם האני נוצר כתוצאה מאחזות, כמו הסיפור שלנו על עצמנו. התשובה לפי אליעד היא כן - כל אגו שנבנה סביב תודעה מסוימת הוא תוצאה של האחזויות שמתחזקות עם הזמן. הוא מסביר שבעצם ברגע שבן אדם משחרר את האחזויות הללו, הוא יכול להתחבר לאני הפנימי שלו, שאינו תלוי בהגדרות חיצוניות. זהו אחד הצעדים הראשונים בדרך להשגת חופש פנימי.

הכח של חקירה עצמית

אליעד מדגיש את החשיבות שבחקירה העצמית - האדם יכול להרגיש חופשי רק כאשר הוא מתנתק מההגדרות החיצוניות והאחזויות החזקות, כמו "אני גבר" או "אני אדם מוצלח". הוא מבהיר כי תהליך החקירה העצמית דורש התנתקות מהצורך הזהותי, ומוביל את האדם לחוויה של חופש פנימי אמיתי. כחלק מתהליך זה, יש לקחת צעד אחורה, לבחון את הצרכים והמניעים, ולשאול את השאלות הקיומיות: "למה אני מרגיש כך?", "מה באמת חשוב לי?"

האם חופש חיצוני באמת מוביל לחופש פנימי?

בנוגע לשאלה אם חופש חיצוני באמת משלים את החופש הפנימי, אליעד מציין כי לא תמיד יש קשר ישיר. הוא מציין כי אנשים פעמים רבות מחפשים חופש חיצוני - כמו להפסיק לעבוד או לעזוב את המקום שבו הם נמצאים - אך בסופו של דבר זה לא תמיד משחרר אותם מהכלא הפנימי. הוא מסביר כי החופש הפנימי מגיע ממקום...
רצון מה המשמעות של להיות מסוגל תלוי בעיה אמיתית מחויבות בעצמך מהו האני העלאת ערך עצמי יכולות אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים איך לגדל איך לגדל ילדים איך מבינים אלוהים אנשים אפשר להפסיק ארץ הפלאות האלוהים האם אפשר האם אפשר ל האם אפשר להפסיק האם יש הבדל הבדלה הבדלים הגוף הדרכה להורים הדרכת הורים ההבדל הזדהות הזדהות עם הזדהות עם הגוף הישגים המושג אלוהים הנאה חופש חופש פנימי חינוך ילדים חקירה חקירה עצמית חקירות ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים יתרון יתרונות כלום לא לאהוב לא לאהוב את עצמי לא לאהוב את עצמך לא להזדהות לא מחוייב לאהוב לאהוב את לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לאנשים לגדל לגדל ילד להבדיל להזדהות להזדהות עם להזדהות עם הגוף להיות כלום להפסיק להשיג להשיג אותו לחנך ילדים למה אנשים לרצות לרצות להיות מה ההבדל בין מהו חופש מודעות מושגים מחויב מחוייב משחק משחקים משיכה נמשך סבל סיפור עליסה עליסה בארץ הפלאות פנימיות רצון
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה של מושגים כמו שולחן והמהות של היש. במהלך החקירה היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר בהירות. אליעד מציין שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא מדגיש שאם היא באמת הייתה מבינה את המהות, היא לא הייתה ... הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, ואליעד ... אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם חווה חוסר משמעות, עליו לשאול אם באמת אין משמעות, או שאולי יש משמעות שהוא לא מבחין בה. המטרה היא להגיע למצב שבו, גם ... מציע את הפעולות הבאות: לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל? לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום. להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות. הוא נותן דוגמה נוספת: כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם הפוך, אם אדם חושב שמשהו חסר לו או לא משנה לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק ... חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של המציאות שלו. אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, הוא מרגיש שזה כאילו הכסף עדיין אצלו. ... לשאול האם זה באמת חסר משמעות עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו. המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? השיחה מתחילה בסיפור אישי של השואלת, אשר מתארת את חוויית החקירה הפנימית שלה. היא ניסתה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה מעמיקה של מושגים ... והמהות של היש. במהלך התהליך היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת בלבול וחוסר ידיעה. אליעד מסביר לה שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא אומר שאם הייתה באמת מבינה את הנושא, היא לא ... שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. כאשר היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, אליעד מצביע על כך שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. לדוגמה, אם אדם סובל מכאב גב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. ומנגד, אם הוא חווה חוסר משמעות, עליו לשאול האם באמת אין משמעות, או שאולי קיימת משמעות שהוא לא מבחין בה. המטרה היא להגיע למצב שבו גם ... את הפעולות הבאות: - לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? - לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
... הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין יש לאין, ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר. הוא עורך ... תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ושאלות ... שונות של העולם. מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם? אליעד מתאר את הדרך ... תחושת שלמות או היעדר הבדל בין הדברים יכולה להיות מסולפת או לא מדויקת. הדיונים עוסקים בקיום המושג של הבדל בין דברים, איך לשאול את השאלות הנכונות ומה המשמעות של להגיע ... מציעה שהמחשבה על ההבדל יכולה להוביל לתחושת חיסרון, ובכך חוסר שלמות, בעוד ששלמות מושגת ... מסוגל להבין שאין צורך בהבדל בין הדברים. אבל, ישנה גם אפשרות שמישהו יגיע להכרה זו מתוך ספק, ... שייתכן מאוד שאין באמת הבדל בין דברים. האם נוכל לדמיין מציאות בלי הבדל בין טוב ורע? אחת השאלות המרכזיות שנשאלת במהלך ההרצאה היא האם ... לדמיין מציאות שבה אין הבדל בין תחושות של טוב ורע. אליעד מציין כי כל דבר תלוי בשאלה שאנחנו ... מראה כי כל תחושה או הבדל בין רע לטוב נובע מהמחשבה שהדבר הזה צריך להתקיים. במהלך הדיאלוג, ... העמוקה של מהות אין הבדל, על פי אליעד, מתחילים להיווצר ספקות על הדברים הפשוטים ביותר. הוא ... למסקנה שהכל נכון ושאין הבדל. למעשה, אליעד מראה כי כשהאדם מגיע להכרה שאין הבדל, הוא מתחיל להבין כי הוא לא בהכרח יודע את כל התשובות, ויכול להיות ... תפיסות שונות של העולם. הבדל בין יש לאין הארה רוחנית ההבדל בין טוב ורע שלמות והשלמה פנימית נפרדות ואחדות האם יש הבדל בין דברים? ההבנה של העולם בתפיסות שונות ...
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
... את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל? האם כדאי לקבל את המציאות או לא לקבל אותה? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא ההתמודדות עם המציאות ... את הלופ בין לקבל ללא לקבל? אליעד מסביר שהמפתח לפרוץ את הלופ הוא להטיל ספק מוחלט בשאלות היסוד שעומדות מאחורי הבעיה: מי אמר שיש בכלל הבדל בין לקבל את המציאות ללא לקבל אותה? מי אמר שיש הבדל בין יש לבין אין? הוא טוען שההנחה שקיים הבדל בין שני המצבים הללו היא הבסיס שעליו נשענת כל תחושת החיסרון, חוסר הסיפוק והקונפליקטים הפנימיים. הדרך האמיתית לפתרון, לפי אליעד, אינה להחליט אם לקבל את המציאות או לא לקבל אותה, אלא לשאול לעומק: מי אמר שיש בכלל הבדל? מי אמר שקבלה והתנגדות הם שני דברים שונים? מי אמר שבאמת יש הבדל בין יש לאין? הוא טוען שההבדלים הללו קיימים רק בדמיון, ורק כאשר אדם מבין זאת באמת, הוא משתחרר מהקונפליקטים הפנימיים ומהחיסרון התמידי. למה ההבדל בין יש לאין יוצר סבל? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות רבות. למשל, הוא מביא דוגמה של אדם שכואבת לו ... הוא מתייחס אחרת לכאב - פחות בפאניקה, ומקבל את הכאב יותר בשלווה. אולם אליעד מסביר שזה עדיין לא פתרון מושלם, כיוון שהאדם עדיין מניח שיש הבדל בין להרגיש טוב ללהרגיש רע. הוא עדיין חושב שעדיף להרגיש טוב מאשר רע, וזה מה שיוצר את החיסרון והסבל. הוא נותן דוגמה נוספת, של אדם שמתלבט אם להישאר עוד שעה בעבודה כדי להרוויח כסף או ללכת הביתה לנוח. האדם חושב שיש הבדל בין שני המצבים ולכן מתלבט וסובל. אבל אם האדם היה מבין באמת שאין הבדל מהותי בין להישאר לעזוב, לא הייתה מתעוררת בו שום התלבטות. עצם ההבדלה היא זו שיוצרת את החיסרון והקושי. איך להטיל ספק במציאות ברמה העמוקה ביותר? אליעד מציע דרך מעמיקה להטיל ספק באופן מלא בכל הבדל שקיים. הוא ממליץ לא לקחת שום הבדל כמובן מאליו, אפילו לא את ההבדלים הבסיסיים ביותר כמו הבדל בין צבעים, בין תחושות, או אפילו בין להיות קיים ללא להיות קיים. הוא אומר שאפילו התפיסה של אני חושב, ... הוא יכול להיות בטוח שהוא חושב? כאשר אדם מגיע לרמת ספק כזו עמוקה, הוא מתחיל להבין שהשכל עצמו, הלוגיקה שעליה הוא נשען כל חייו, בנויה על ההבדלים האלו. אם אין הבדל בין שום דבר לשום דבר אחר, אפילו לא בין יש לאין, אז כל תחושת החיסרון, הרצון, הפחד והסבל נעלמת. מה המשמעות של חוסר הבדל מוחלט? אליעד מציג גם את הפחד הגדול שהאדם חווה מול האפשרות שלא יהיו כלל הבדלים . זה מצב שבו כל המושגים שהאדם מכיר, כל הזהויות והאמיתות, מתבטלים לגמרי. הוא מתאר את המקום הזה כמשהו ... זהו מצב של מוות מוחלט של כל זהות וכל קיום מוכר. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא במצב הזה נמצא החופש המוחלט, מכיוון שאין יותר שום תלות בשום הבדל או בשום תנאי כדי להרגיש שלם ומאושר. מהו פתרון מוחלט לסבל לפי אליעד? הפתרון המוחלט לסבל, לפי אליעד, הוא להבין באופן אמיתי שאין שום הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר. לא מדובר בהכרה אינטלקטואלית שטחית, אלא בחוויה ישירה ועמוקה שהופכת את התפיסה הזו למציאות פנימית בלתי ניתנת לערעור. רק כשאדם מבין באופן מוחלט שאין שום הבדל בין לקבל את המציאות לבין להתנגד לה, בין להרגיש טוב ללהרגיש רע, ובין להיות לחדול מלהיות - הוא יוצא מהלופ ונפטר לחלוטין מכל חיסרון. לקבל את המציאות או לא לקבל? האם יש הבדל בין יש לאין? איך לאהוב את המציאות כפי שהיא? מהי אחדות ההפכים? האם המציאות היא אשליה? למה קשה לקבל את ...
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
... הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית מה המשמעות של אין הבדל בין יש לאין? הנושא העמוק שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאין באמת הבדל בין המושגים יש ואין. בשכל הרגיל של האדם, יש הבדל ברור: יש משמעותו קיום, ואילו אין משמעותו חוסר קיום. אך ברובד עמוק יותר, אליעד מסביר שבמהות של הדברים עצמם אין הבדל אמיתי. ההבחנה בין יש ואין היא תוצאה של התפיסה השכלית, שהיא מוגבלת מעצם טבעה. אליעד מדגיש שכאשר אדם אומר אין הבדל, הוא כבר עושה הבחנה בין המושגים, ובעצם כבר מגדיר שיש דבר כזה הבדל. הוא מסביר שכאשר אדם נמצא במצב של הבנה מוחלטת של הדברים, במצב של אמת מוחלטת, הוא לא מבדיל כלל בין המושגים הללו, ואז מבחינתו אין סתירה לומר שאין הבדל בין יש לאין. כיצד השכל האנושי יוצר מגבלות בתפיסת המציאות? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל באופן מהותי מעצם היותו מפריד ומבדיל בין דברים. כל תפיסה שכלית, כל מחשבה על משהו ספציפי כמו רוצה, לא רוצה, צריך או לא צריך, יוצרת מיד מצב מוגבל. למה מוגבל? כי ברגע שהשכל מתייחס למשהו, הוא כבר מבדיל אותו מדברים אחרים, וכך נוצרת מגבלה מובנית. אליעד מחדד את הרעיון בעזרת דוגמה פשוטה: אדם שאומר שהוא מבין משהו ... לו מגבלה מסוימת, כי הוא לא חווה את ההיפך של הדבר שהוא חווה. אליעד מדגיש שמצב מוחלט של אמת הוא מצב שבו אין חוויה כלל, כי האדם לא מבדיל בין שום דבר לשום דבר אחר. הוא לא חווה את היש יותר מאשר את האין, ולכן באופן מהותי זה מצב שבו האדם לא קיים במובן הרגיל, ואין לו שום תחושת מוגבלות. איך אפשר להבין שאין הבדל בין הבדל לאין הבדל? אליעד ממשיך את ההסבר ואומר שגם בין המושגים הבדל ואין הבדל אין באמת הבדל. לכאורה, השכל מתנגד לכך בתוקף, כי ההיגיון הרגיל טוען שיש סתירה מובנית בין המושגים. אבל ברמה המוחלטת של המציאות, ברמה שהיא מעבר להיגיון הרגיל, הסתירה הזאת אינה קיימת. למה? כי כל מושג הוא רק מושג, ואין באמת הכרח שיהיה הבדל ממשי בין שני מושגים מנוגדים. ההבחנה עצמה בין מושגים כמו יש הבדל ואין הבדל היא פעולה שכלית בלבד, וברגע שהשכל מפסיק לפעול - או פועל ברובד המוחלט - המושגים מאבדים משמעות ממשית והופכים ... שכל מוגבל, ואילו המציאות עצמה לא מוגבלת ולא מחויבת להיגיון השכלי. לכן, מבחינת האמת המוחלטת, אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית, כמו להבדיל ולא להבדיל או יש הבדל ואין הבדל, מבלי שתהיה בכך כל סתירה ממשית. האם אפשר לצאת ממגבלות ההיגיון? אליעד כהן מסביר שברמת השכל הרגיל אי אפשר ...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
... הפרדה בין אלוהים לבין הצורה שבה אני חווה את עצמי. התשובה האמיתית היא שאין הבדל בין הצורה למהותה. אם אני חווה את עצמי כבן אדם, אז אין הבדל בין הצורה (הבן אדם) לבין המהות (האלוהים). איך אני יכול להבין שאין הבדל בין המהות לצורה? ההסבר מתמקד על ההפרדה שכולנו עושים בין נפרדות ואחדות. למשל, אם אני אומר שהשולחן הוא חלק מהחדר, אני יכול להבחין שהוא חלק מהחדר, אבל לא אוכל להודות בכך שהשולחן ... שאלה אחרת תתפוגג. כך גם ההפרדה בין אני לבין אלוהים. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השולחן והחדר, כך גם תוכל להבין שאין הבדל בין עצמך לבין אלוהים. האם יש הבדל בין צורה למהות? לאחר שההבנה מגיעה למקום בו הצורה והמהות הם אחד, מתחילים להיבחן רעיונות כמו הבחירה האישית. השאלה למה אני לא מרגיש שאני אלוהים? מתמקדת בדיוק בניסיון להבין את ... נראית כצמצום, שבה הוא מחפש את האידיאל, את השליטה, אבל ברגע שהוא מבין שאין הבדל בין האני לבין כל השאר, אז הוא לא יתייחס יותר להבדל שבין אחד לשני. למה זה קשה להבין? ההסבר המרכזי כאן הוא שלמעשה אין שום הבדל בין האחדות לנפרדות. על מנת להבין זאת, האדם צריך להפסיק לחשוב שמישהו או משהו אחר שולט בו. זו ההבנה הסופית, אין צורך להפריד את החיים בין יש ואין, בין מהות וצורה. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השניים, תוכל להבין את ההוויה שכוללת את הכל. למה יש סבל אם אני אלוהים? שאלה נוספת שעולה כאן היא אם אני אלוהים, למה אני סובל? התשובה היא שאנחנו עדיין נפרדים בין רע לטוב, ... שאנחנו עדיין מפרידים בין החלקים של המציאות לבין השלם. מהות הצורה וההוויה הבדל בין נפרדות לאחדות הבנת אלוהים והאדם ההבדל בין מהות לצורה איך חוויית הסבל קשורה לאחדות? שאלה: איך זה שאני הגוף, חווה שאני רק אצבע? אליעד: הוא למעשה שואל, איך זה שאני המצומצם חווה שאני לא אלוהים? יש שתי תשובות, התשובה ... לך את מהות השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא האלוהים הגדול, אז למה אני חווה שאני המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה בין אלוהים לבינך. אתה חושב שיש ... יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל בין המציאות לבינך המצומצם. וזה מה שאני מנסה להסביר לך שאין כלל הבדל. השכל הרגיל שמבדיל בין אני ללא אני, אומר שיש הבדל בין דבר גדול לדבר קטן, למשל זה שולחן וזה חדר, ולא יכול להיות שהשולחן הוא החדר והחדר הוא השולחן. המוח מוכן לקבל שהשולחן הוא חלק מהחדר אבל לא מוכן לקבל שהשולחן הוא החדר. אתה ... חלק מהמציאות שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה המצומצם, המהות שלך זה המציאות או אלוהים, ואתה שואל, איך אני הצורה שמחובר למהות, איך אני שוכח את המהות? התשובה היא, שמצד האמת אין מהות, ... שמהווה את הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות. אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז אחד, או שני תפוזים, את לא מבדילה ביניהם. אמנם תראי תפוז אחד, ותראי שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד, שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או שניים. שלא יהיה אצלך הבדל בין דבר להיפוכו. שאלה: זה כמו טיפה בים? אליעד: הוא שאל למעשה, אם הוא טיפה בים, למה הוא חושב שהוא מניע את עצמו, הרי הים מניע אותו? כי למעשה זאת האמת. העניין הוא שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך שאין הבדל בין הטיפה לים. וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין שאלה למה אני חושב שאני הטיפה, או למה אני חושב שאני הים. כאשר האדם אומר אני, הוא מתכוון שהוא לא שאר הדברים האחרים. שאלה: אמרת פעם לצאת מהדמיון. אליעד: ... שלי לא ברורה, הרי ברור שיש הפרדה בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30. אבל מי אמר שיש הבדל בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30? בערוץ 22 יש תוכנית על אוכל למשל, ובערוץ 30 אין תוכנית על אוכל, למעשה כאן יש ושם אין. ולכן יש הבדל. אני טוען שאם אדם מתעמק במוח שלו, להבין את המציאות, הוא בסוף לא יבדיל בין יש לאין. מה זה אומר? הוא יגיד זה ערוץ 22 ויש תוכנית על אוכל, וזה ערוץ 30 שיש בו סרט, אבל בחוויה שלו ובהבנה שלו, הוא לא יבדיל בין היש לבין ההפך שלו, שזה - האין. זה נקרא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. למשל האדם הולך בים והשמש קופחת לו על הראש, והוא מקבל מכת שמש, אז הוא כועס על השמש. אבל מי למעשה גרם למכת השמש? המציאות או אלוהים. האדם למעשה חווה, ... אתה ההוויה של השמש. אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של השמש והשמש היא ההוויה של האדם. כל הצורות הם ההוויה. אבל האדם רואה
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו? מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן? בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן או הרע. לכאורה, אלוהים עצמו הוא זה שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה ... ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ... והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, מייצגת את המקום בו כן יש הבחנה מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של נפרדות והיווצרות העולם. רבי נחמן מסביר שבעצם המלך והמלכה הם שתי בחינות של אותה מציאות מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין אצלה שום הבדל בין יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן ... לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום. מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר להסתכל על אלוהים... אפשר לומר שמצד האחדות יש נפרדות ושאפילו האחדות ... נפרדות. אתה מכיר את התפישה הזו. יש את התפישה שאומרת אלוהים ברא את העולם, ויש את התפישה שאומרת - לא, מהצד שלך הוא ברא את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה מתקשר לפה? יש את המלך ואז נהיה תחלופה בין בין המלך לבין בן השפחה. ... בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה. אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם. מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין בחינת ...
חווית האחדות, קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה מתוך אושר, בחירה מתוך איך הבדל, מהו אושר מוחלט? אין הבדל בין יש לאין
חווית האחדות, קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה מתוך אושר, בחירה מתוך איך הבדל, מהו אושר מוחלט? אין הבדל בין יש לאין
... האחדות, קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה מתוך אושר, בחירה מתוך איך הבדל, מהו אושר מוחלט? אין הבדל בין יש לאין מהי חווית האחדות ומה הקשר לקבלת החלטות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק על מהי חווית האחדות, איך היא משפיעה על קבלת החלטות, וכיצד ניתן לחיות מתוך הבנה שאין הבדל אמיתי בין טוב לרע, בין יש לאין, או בין פעולה לאי - פעולה. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא מצב תודעה שבו האדם חווה שאין שום הבדל בין דברים שונים, למשל, אדם שחווה אחדות לא יראה הבדל בין סבל לבין אושר, או בין הצלחה לכישלון. ההסבר מתחיל בתיאור מצב התודעה שבו אין שום הבדל - אין הבדל בין טוב לרע, אין הבדל בין חי למת, והכל הוא בעצם דבר אחד. אבל אז עולה מיד השאלה: אם אין הבדל בין שום דבר לשום דבר אחר, איך האדם ממשיך לקבל החלטות ביום - יום? אליעד מתאר מצב שבו האדם חי מתוך הבנה שאין הבדל בין שום דבר לשום דבר, אך עדיין מתפקד ברמה הפרקטית. הוא מסביר שאדם כזה חי כחלק מהמציאות, ופועל לא מתוך הצורך לבחור בין טוב לרע, אלא מתוך מצב פנימי שבו הוא מזהה שאין באמת הבדל בין שתי האפשרויות שעומדות לפניו. עם זאת, כאשר נשאלת השאלה, האם אדם כזה באמת יכול לבחור אם אין אצלו הבדל בין האפשרויות? התשובה של אליעד היא שברמה הפרקטית האדם בוחר דווקא מהצד שבו כן קיימת הבדלה, כלומר, מהצד של התודעה שכן מבחינה בהבדלים, גם אם ברמה עמוקה יותר אין הבדל . איך אפשר לבחור כשאין הבדל בין שום דבר? אליעד מסביר את הפרדוקס של הבחירה מתוך חווית האחדות באמצעות דוגמאות פרקטיות, למשל אדם ששואל את עצמו בבוקר אם לשתות קפה או תה. ברגע שאותו אדם מנסה להחליט, הוא נתקל בפרדוקס: אם באמת אין הבדל בין קפה לתה, אז למה בכלל לשתות משהו? למה לא פשוט לא לשתות כלום? אם באמת הכל אותו דבר, אז אין שום משמעות גם לפעולה וגם לאי - פעולה. הפתרון שמציע אליעד הוא להיכנס לעומק השאלה: האם יש הבדל או שאין הבדל? הוא לא ממליץ לאמץ עמדה חד - צדדית ולהחליט שאין הבדל רק מתוך רצון להרגיש טוב, כי החלטה כזו לא תחזיק לאורך זמן. אם האדם רק יגיד אין הבדל, הוא לא יצליח להחזיק בגישה הזו בצורה עקבית, כי ברמה הפרקטית הוא תמיד יצטרך לפעול. האם יש תשובה שיכולה לספק אותך ב- ... והפכים, ולכן לא ייתכן שדבר מסוים יהיה שלם ומוחלט לחלוטין. הוא מביא כדוגמה מישהו ששואל שאלה כדי להבין כיצד הוא יחיה אם יגיע למצב שבו אין הבדל. האדם מבין ברמה מסוימת שאין באמת הבדל, אך עדיין לא מצליח לקבל תשובה מלאה כי הוא רוצה לחוות מצב של אחדות באופן מוחלט, דבר שאליעד טוען שהוא בלתי אפשרי ברמה ... לא יכול לחיות בחוויה של אחדות מלאה, מכיוון שכל ניסיון לתפוס דבר כלשהו הוא בעצם ניסיון להגדיר אותו, וכל הגדרה היא כבר יצירת הפרדה, הבחנה והבדל. הפתרון, לפי אליעד, הוא לא לנסות להכריע או להיצמד לתפיסה מסוימת, אלא להמשיך ולחקור את האמת עד הסוף. כשהאדם חוקר לעומק את השאלה האם יש הבדל או אין הבדל? , הוא מגיע בסופו של דבר להבנה פנימית עמוקה יותר. במצב כזה הוא לא מתאמץ להכריע אם הכל זהה או שונה, אלא חי מתוך ידיעה ... בו, אלא מצב תודעה שבו האדם חי בלי תלות בהחלטות, אך עדיין פועל מתוך התודעה הזו בצורה חופשית וטבעית. מהי חווית האחדות? איך אפשר לבחור כשאין הבדל? האם יש משמעות מוחלטת? איך להגיע לאושר מוחלט? האם קיימת תשובה מוחלטת? מהו אושר מוחלט? האם יש הבדל בין יש לאין? ...
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
... להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? ההרצאה עוסקת בשאלות עמוקות ונבנות כמו איך אפשר להיות שני הפכים בו זמנית, כיצד אפשר להבדיל ולא להבדיל, ואיך לצאת מהשכל האנושי שמבצע הבחנות. שאלות אלה מנסות להוביל אותנו להבנה של אחדות ההפכים - מצב שבו יש חיבור בין שני צדדים מנוגדים, כמו חיים ומוות, טוב ורע. האם ניתן להגיע למצב שבו לא מבדילים בין דברים? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלות הנוגעות לאיך אדם יכול לדעת שהוא נמצא במצב שבו הוא לא מבדל בין דברים. מהנחה אחת שמציג, האם יכול להיות אדם שיגיע למצב של לא להבדיל? עולה השאלה האם יש אפשרות כזו במציאות. בהמשך, הוא דן בשאלות של איך אפשר לדעת שבן אדם הגיע למצב הזה, אם הוא לא יודע שהוא לא מבדיל, האם הוא בכלל נמצא בו. דוגמת השולחן שהוזכרה מתארת את המצב שבו אדם לא מבחין בין אובייקטים שונים כמו שולחן ומעבר. מהם ... לא מבדל בין הדברים, אך בה בעת לא יכול לדעת את זה בוודאות. אליעד מדגים את המצב באמצעות סיטואציות שיכולות להתרחש בעולם שבו לא מבדילים - כמו חשיכה וטרגדיות שמתרחשות כאשר אדם לא מבחין בין מצבים שונים. אדם לא מבדיל בין האור לחושך, בין יש לאין, בין קיר לדלת, עד כדי מצב שבו הוא יכול להיתקל בקיר מתוך אי - הבנה בסיסית. מה קורה כשלא מבדילים בין הדברים? ההרצאה נוגעת בהיבטים פסיכולוגיים ועמוקים יותר של האדם. אליעד מציין כי כאשר אדם לא מבדל, כל דבר יכול להיראות אותו הדבר. מצב זה יכול להוביל את האדם למצב של חוסר עשה, חוסר רצון להימנע מההבדלה שבין פעולות שונות, אשר מביא למצב של חוסר אכפתיות או חוסר תוצאה. מצב זה מתואר כמצב שבו אדם נכנס לאיזשהו בית משוגעים או למצב דמוי - מוות פסיכולוגי, שבו אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. האם המצב הזה יכול להיגרם בהדרגה? באופן דינמי, אליעד מדבר על איך אדם לא בהכרח יפסיק להבדיל באופן חד, אלא יעבור שלב אחרי שלב בין מצבים של שימוש בהבדלה ומצבים שבהם הוא לא עושה הבחנה. ההסבר כולל את הקונספט של חזרה לתוך השכל שמבדיל - האדם עשוי להפסיק להבדיל, אך ברגעים מאוחרים יותר יתחיל להבדיל שוב, וכתוצאה מכך נמצא את עצמו במצב של חוסר - אכפתיות או חוסר - תוצאה. מהן האפשרויות כשיש חפיפות בין שני הפכים? ההרצאה ... אך הדבר אפשרי לפי הגישה הפילוסופית שמציג. לסיכום, מהו המצב של אחדות ההפכים? ההרצאה מסתיימת בהבנה שהמצב שבו יש אפשרות של לא להבדיל הוא גם המצב שבו יש חיבור בין הפכים, שבו האדם חווה מצב של אחדות ההפכים - מצב שבו כל דבר עשוי להופיע בצורה שונה או זהה בו זמנית, תלוי בהבנתו של האדם את המציאות שסובבת אותו. לא מבדילים בין האובייקטים, לא מבדילים בין הזמן והמקום, והמוח הופך לגורם המבדיל את כל הדברים. האם אפשר להיות דבר והיפוכו בבת אחת? מהו המצב של אחדות ההפכים? מה קורה כשלא מבדילים בין דברים? איך לצאת מהשכל? האם ניתן לא ל
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
... כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות נפרדת, ולא מסוגל להבין את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו ... להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא ... האחדות לא מסתכמת בהבנה תאורטית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, ויכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על ... פעולה. לדוגמה, אליעד מסביר שבזמן שיחפש אם יש לו שפה סינית בטלפון או שיחליט אם לסגור חלון, על האדם לבחון את המשמעות של ההפרדה, ולהבין שאין הבדל אמיתי בין יש לבין אין. השאיפה היא לחוות את האחדות בכל ... אליעד מסביר שלדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות מוגבלת, ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו ... הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, בין אם מדובר במציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא ... לא מסתכמת רק בהבנה הפילוסופית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, והיכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו ... להגיע לשלמות בשלמות. בסוף התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו אחר, והחיבור אמור להיות בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור ... אומר? שכול השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל ... תמלא אותך בחוויה. ונניח שאתה מתחבר דרך הספר, אבל אם יש פרסומת בטלוזיה ודרכה אתה לא מצליח להגיע לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת ... שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר. זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני ... ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות במצב שאין הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות. המנגנון של האדם לא יכול לראות ... אבל בשנייה שהפסקת את המדיטציה ולמשל התנעת את הרכב, אתה בחווית ידיעה. זאת אומרת שיש הפרדה בין האחדות לנפרדות. בסוף אתה צריך להבין שאין הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין. ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין. הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח ... בכל דבר. תקרא את הספר להיות אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר שכל, אלא שתשתמש בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך ... אנשים מפרידים בין דבר והיפוכו? כי זה דבר והיפוכו. כי או שאכפת לי מה קורה עם החלון או שלא אכפת לי מה קורה עם החלון. ואם אכפת לי, זה נקרא יש הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, ... שלו, ואת יכולת התפיסה שלו, אז בסוף הוא מגיע ליכולת כזאת שהוא יכול לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית. מצד אחד הוא בחווית נפרדות רגילה, ומצד שני אין הבדל עבורו. אבל צריך לחבר את התהליכים לאין הבדל. מה זה אומר? לדוגמא, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חווית ...
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביב המונחים גבר ואישה. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת. אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של מה ההבדל, אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין יש לאין, ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות ... והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות. מהו ההבדל בין גבר לאישה? מה המשמעות של המשיכה המינית? מהי היאחזות בצורת דבר? מהו תהליך החקירה הפנימית של ... המיניות? מהי תפיסת רבי נחמן מברסלב לגבי גברים ונשים? מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת. העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של מה ההבדל אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין יש לאין, בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות ... להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות. גברים ונשים הבדלים בין גבר לאישה היאחזות רגשית משיכה מינית רבי נחמן מברסלב ש: מבחינתי ביררתי עם עצמי לגבי מה זה אישה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבדל, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבדל, איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, יועץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ בתחום הבדל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 22:52:48 - wesi1