אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבדל ✔סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
האם מורים רוחניים שתומכים בשימוש בסמים הם נוכלים?

אליעד כהן מסביר שיש בעולם אנשים רבים שמוכרים "אושר", כלומר, מלמדים אחרים איך להרגיש טוב, להיות מאושרים ולאהוב את עצמם. הוא מעלה את השאלה כיצד ניתן לדעת אם האדם שמוכר לנו את האושר הוא באמת אותנטי, או שאולי מדובר בנוכל שמוכר לנו אשליה. אליעד מציג שיטה נוספת לזיהוי מורים רוחניים שאינם אמינים, שמתמקדת בגישה שלהם לשימוש בסמים.

מה החשיבות של הגישה של מורים רוחניים לסמים?

לפי אליעד, אחת הדרכים להבחין אם מורה רוחני או גורו מסוים הוא אמיתי או מזויף, היא לבדוק את היחס שלו לשימוש בסמים. הוא מדגיש כי אינו מתנגד באופן אישי לשימוש בסמים, אך כל מה שהוא מלמד ניתן להשגה גם ללא סמים. לדבריו, כל התחושות הטובות ביותר שסמים יכולים לספק לאדם, הוא מלמד להשיג באופן טבעי, בצורה חזקה ואמיתית יותר, מבלי להזדקק לסמים.

אליעד מסביר בפירוט שהסיבה לכך היא פשוטה: אם שיטה מסוימת דורשת סמים או לחלופין מתנגדת לשימוש בסמים, היא אינה טובה מספיק. שיטה טובה חייבת להיות בלתי תלויה בשימוש בסמים, כלומר, היא צריכה להיות אפקטיבית ללא קשר אם האדם משתמש בסמים או לא משתמש בהם. הוא מדגים זאת בכך שהוא אומר שגם אם אדם נמצא במצב של שימוש בסמים באופן קבוע, או אפילו מסומם לחלוטין, השיטה שהוא מלמד עדיין תעבוד ותאפשר לאדם להרגיש מאושר ולהיגמל מסמים, אם ירצה בכך.

מה הבעיה במורים רוחניים שמעודדים שימוש בסמים?

אליעד מדגיש שיש מורים רוחניים רבים שמעודדים את השימוש בסמים או אפילו מוכרים אותם לתלמידיהם, מתוך טענה שזה יעזור להם להגיע להארה רוחנית או לאושר רוחני. לטענתו, מורים אלו עושים זאת מכיוון שהשיטה שלהם אינה באמת עובדת והם צריכים "לכסות" על חוסר ההצלחה שלהם בעזרת סמים. הוא מכנה אותם "נוכלים", מאחר והם למעשה מוכרים סמים במסווה רוחני.

הוא מסביר שאם המורה הרוחני היה מסוגל באמת להעניק אושר אמיתי, הוא לא היה זקוק לסמים כדי לגרום לתלמידיו להרגיש טוב. לדעתו, מורה רוחני אמיתי אמור להיות מסוגל להעניק לתלמידיו תחושות חיוביות אמיתיות, עמוקות וחזקות יותר מכל סם, ללא תלות בשימוש בחומרים חיצוניים.

למה גם מורים רוחניים שמתנגדים לסמים יכולים להיות נוכלים?

אליעד ממשיך ואומר שגם המורים שמתנגדים לשימוש בסמים הם בעייתיים מבחינתו. הוא מסביר שאם מורה רוחני טוען שהשיטה שלו לא תעבוד במידה ותשתמש בסמים, זה אומר שהשיטה שלו חלשה מדי או לא יציבה מספיק. לדעתו, אם השיטה הייתה טובה באמת, היא הייתה עובדת בכל מצב, גם אם התלמיד משתמש בסמים או אפילו אם מישהו מסמם אותו נגד רצונו.

מבחינת אליעד, אושר אמיתי הוא אושר בלתי תלוי. שיטה רוחנית חזקה צריכה לעבוד ללא תנאים מקדימים כמו איסור שימוש בסמים, או להיפך, דרישה לשימוש בסמים. שיטה שלא עובדת בתנאים האלה אינה אותנטית או מספיקה טובה.

מהי הדרך הנכונה להתייחס לשימוש בסמים בתחום הרוחני?

אליעד מציע גישה מאוזנת לפיה הוא עצמו אינו מתנגד ולא מעודד שימוש בסמים. הוא טוען שכל מה שהוא מלמד אפשר ליישם בין אם האדם משתמש בסמים ובין אם לאו. לפי גישה זו, סמים אינם מהווים איום על השיטה שלו, כי היא עובדת בכל מצב. הוא מציע למעשה דרך שבה האדם יכול להיות מאושר לחלוטין, עם או בלי סמים, תוך הדגשה שהאושר המושג בשיטתו הוא אמיתי, עמוק ויציב יותר מכל סם.

האם סמים יכולים להוביל להארה רוחנית?

לפי אליעד, סמים יכולים להעניק חוויות נעימות או לתרום לחוויות מסוימות, אך אינם הכרחיים להארה רוחנית או לאושר. הוא מתייחס לסמים כמשהו שאינו פוגע במה שהוא מלמד, אך גם אינו נחוץ לשם כך. הוא מציין שכל התחושות הטובות שאדם מחפש בסמים יכולות להיות מושגות בצורה יציבה וטובה יותר ללא תלות בסמים.

סיכום הגישה של אליעד כהן לשימוש בסמים ורוחניות

אליעד כהן מציג את הגישה האידיאלית לרוחניות ולסמים ככזו שאינה תלויה בשום חומר חיצוני. שיטה אמיתית לאושר רוחני לא צריכה להגביל או לעודד שימוש בסמים, אלא לעבוד תמיד ובכל מצב. הוא רואה במורים רוחניים שמעודדים או שמתנגדים באופן נוקשה לשימוש בסמים ככאלה שאינם מסוגלים להציע אושר אמיתי, מאחר ששיטתם תלויה בתנאים חיצוניים.
רוחניים מסוממים, סמים מרחיבי תודעה, סמים משני תודעה, סמים הזייתיים, טיפול בסמים, סמים פסיכדליים, סמים מעוררי הזיות, מדיטציה וסמים, סמים רוחניים, סמים ותודעה, סם משנה תודעה, הרחבת תודעה באמצעות סמים, שימוש בסמים ורוחניות, שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית, רוחניות ושימוש בסמים, האם סמים יגרמו לך להיות רוחני? נגד שימוש בסמים להארה רוחנית, מורים רוחניים שרלטנים, למה לא להשתמש בסמים בהתפתחות אישית? טיפול תוך כדי שימוש בסמים
אידיאל להיות מאושרים להבדיל הבדלים להציע להגיע התמכרות אושר מורים רוחניים שרלטנים ליישם משני תודעה eip אושר במקביל לשימוש בסמים בעד ונגד בעד ונגד שימוש בסמים גראס הארה הארה רוחני הארה רוחנית הארה רוחנית ושימוש בסמים הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן חשיש טיפול טיפול במקביל טיפול במקביל לשימוש בסמים טיפולים להבדיל מורה רוחני מורה רוחני נוכל מורים רוחניים מורים רוחניים ושימוש בסמים מורים רוחניים סוחרי סמים מטופל מטופלים מטפל מצא את ההבדלים מריחואנה נגד שימוש בסמים סוחרי סמים סמים סמים ורוחניות סמים קלים קנאביס רוחני רוחניות רוחניים רוחניים סוחרי סמים שיטת eip שימוש בסמים שימוש בסמים ואושר רוחני
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה של מושגים כמו שולחן והמהות של היש. במהלך החקירה היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר בהירות. אליעד מציין שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא מדגיש שאם היא ... היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. היא מציינת שההבנה ... עדיין מבחינה בין יש לאין, כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם חווה חוסר משמעות, עליו לשאול אם באמת אין משמעות, או שאולי יש משמעות שהוא ... לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל? לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום. להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות. הוא נותן דוגמה נוספת: כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם הפוך, אם אדם חושב שמשהו חסר לו או לא משנה לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של המציאות שלו. אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף ... הוא נותן דוגמה על אדם שעובר לידו מבלי להפריע לו, עליו לשאול האם זה באמת חסר משמעות עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו. המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? השיחה מתחילה בסיפור אישי של השואלת, אשר מתארת את חוויית החקירה הפנימית שלה. היא ניסתה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה מעמיקה של מושגים כמו שולחן והמהות של היש. במהלך התהליך היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת בלבול וחוסר ידיעה. אליעד מסביר לה שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא ... בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף. כאשר היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, אליעד מצביע על כך שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין. איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. לדוגמה, אם אדם סובל מכאב גב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. ומנגד, אם הוא חווה חוסר משמעות, עליו לשאול האם באמת אין משמעות, או שאולי קיימת משמעות ... של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: - לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? - לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
... הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית מה המשמעות של אין הבדל בין יש לאין? הנושא העמוק שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאין באמת הבדל בין המושגים יש ואין. בשכל הרגיל של האדם, יש הבדל ברור: יש משמעותו קיום, ואילו אין משמעותו חוסר קיום. אך ברובד עמוק יותר, אליעד מסביר שבמהות של הדברים עצמם אין הבדל אמיתי. ההבחנה בין יש ואין היא תוצאה של התפיסה השכלית, שהיא מוגבלת מעצם טבעה. אליעד מדגיש שכאשר אדם אומר אין הבדל, הוא כבר עושה הבחנה בין המושגים, ובעצם כבר מגדיר שיש דבר כזה הבדל. הוא מסביר שכאשר אדם נמצא במצב של הבנה מוחלטת של הדברים, במצב של אמת מוחלטת, הוא לא מבדיל כלל בין המושגים הללו, ואז מבחינתו אין סתירה לומר שאין הבדל בין יש לאין. כיצד השכל האנושי יוצר מגבלות בתפיסת המציאות? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל באופן מהותי מעצם היותו מפריד ומבדיל בין דברים. כל תפיסה שכלית, כל מחשבה על משהו ספציפי ... יוצרת מיד מצב מוגבל. למה מוגבל? כי ברגע שהשכל מתייחס למשהו, הוא כבר מבדיל אותו מדברים אחרים, וכך נוצרת מגבלה מובנית. אליעד מחדד ... אליעד מדגיש שמצב מוחלט של אמת הוא מצב שבו אין חוויה כלל, כי האדם לא מבדיל בין שום דבר לשום דבר אחר. הוא לא חווה את היש יותר ... לא קיים במובן הרגיל, ואין לו שום תחושת מוגבלות. איך אפשר להבין שאין הבדל בין הבדל לאין הבדל? אליעד ממשיך את ההסבר ואומר שגם בין המושגים הבדל ואין הבדל אין באמת הבדל. לכאורה, השכל מתנגד לכך בתוקף, כי ההיגיון הרגיל טוען ... הזאת אינה קיימת. למה? כי כל מושג הוא רק מושג, ואין באמת הכרח שיהיה הבדל ממשי בין שני מושגים מנוגדים. ההבחנה עצמה בין מושגים כמו יש הבדל ואין הבדל היא פעולה שכלית בלבד, וברגע שהשכל מפסיק לפעול - או ... לכן, מבחינת האמת המוחלטת, אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית, כמו להבדיל ולא להבדיל או יש הבדל ואין הבדל, מבלי שתהיה בכך כל סתירה ממשית. האם אפשר לצאת ממגבלות ...
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
... הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין יש לאין, ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר. הוא עורך דיון מעמיק בנוגע למושגים של נפרדות ואחדות, ולמה לא תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ושאלות שמאתגרות את הקהל לחשוב על הפערים בין תפיסות שונות של העולם. מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם? אליעד מתאר את הדרך בה תופסים אנשים את הקיום, את תחושת העושר ואת ההשפעה של הארה רוחנית על תפיסת העולם. הוא מציין כי, לעיתים, תחושת שלמות או היעדר הבדל בין הדברים יכולה להיות מסולפת או לא מדויקת. הדיונים עוסקים בקיום המושג של הבדל בין דברים, איך לשאול את השאלות הנכונות ומה המשמעות של להגיע למסקנות שלא בהכרח נכונות או מוחלטות. ההרצאה מציעה שהמחשבה על ההבדל יכולה להוביל לתחושת חיסרון, ובכך חוסר שלמות, בעוד ששלמות מושגת כשאדם מסוגל להבין שאין צורך בהבדל בין הדברים. אבל, ישנה גם אפשרות שמישהו יגיע להכרה זו מתוך ספק, או מתוך הכרה שייתכן מאוד שאין באמת הבדל בין דברים. האם נוכל לדמיין מציאות בלי הבדל בין טוב ורע? אחת השאלות המרכזיות שנשאלת במהלך ההרצאה היא האם נוכל לדמיין מציאות שבה אין הבדל בין תחושות של טוב ורע. אליעד מציין כי כל דבר תלוי בשאלה שאנחנו שואלים את עצמנו, ואם אנחנו מבינים את מהות השאלות שלנו, נוכל לשנות את הדרך בה אנו תופסים את העולם. הוא מראה כי כל תחושה או הבדל בין רע לטוב נובע מהמחשבה שהדבר הזה צריך להתקיים. במהלך הדיאלוג, אליעד מציין כי אנשים שונים יכולים לחוות את אותו דבר בצורה שונה, תלוי במודעות שלהם ובתפיסה הפנימית של המצב. הוא ... לשאול שוב ושוב את השאלה. מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר? לאחר ההבנה העמוקה של מהות אין הבדל, על פי אליעד, מתחילים להיווצר ספקות על הדברים הפשוטים ביותר. הוא שואל את השאלה האם אפשר להגיע לשלמות באמת, או אם ישנו מקום לשאלות ולספקות, גם אם הגענו למסקנה שהכל נכון ושאין הבדל. למעשה, אליעד מראה כי כשהאדם מגיע להכרה שאין הבדל , הוא מתחיל להבין כי הוא לא בהכרח יודע את כל התשובות, ויכול להיות שאינו מצליח להתאים את המחשבות שלו למציאות החיצונית. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר שהדרך בה אנחנו מבינים את ... נוכל אולי להבין יותר, אך עדיין נצטרך להתמודד עם המתח הפנימי שבין תפיסות שונות של העולם. הבדל בין יש לאין הארה רוחנית ההבדל בין טוב ורע שלמות והשלמה פנימית נפרדות ואחדות האם יש הבדל בין דברים? ההבנה של העולם בתפיסות שונות ...
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
לקבל את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל?
... את המציאות, אחדות ההפכים, חיבור ההפכים, לאהוב את מה שיש, לאהוב את המציאות, שלם עם המציאות, להבדיל בין יש לאין, מי אמר שיש הבדל? אולי אין הבדל? איך לא להבדיל? למה יש הבדל? האם כדאי לקבל את המציאות או לא לקבל אותה? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא ההתמודדות עם המציאות והיחס אליה, ובפרט הוא בוחן האם נכון לקבל את המציאות כפי שהיא או ... לקבל ללא לקבל? אליעד מסביר שהמפתח לפרוץ את הלופ הוא להטיל ספק מוחלט בשאלות היסוד שעומדות מאחורי הבעיה: מי אמר שיש בכלל הבדל בין לקבל את המציאות ללא לקבל אותה? מי אמר שיש הבדל בין יש לבין אין? הוא טוען שההנחה שקיים הבדל בין שני המצבים הללו היא הבסיס שעליו נשענת כל תחושת החיסרון, חוסר הסיפוק והקונפליקטים הפנימיים. הדרך האמיתית לפתרון, לפי אליעד, אינה להחליט אם לקבל את המציאות או לא לקבל אותה, אלא לשאול לעומק: מי אמר שיש בכלל הבדל? מי אמר שקבלה והתנגדות הם שני דברים שונים? מי אמר שבאמת יש הבדל בין יש לאין? הוא טוען שההבדלים הללו קיימים רק בדמיון, ורק כאשר אדם מבין זאת באמת, הוא משתחרר מהקונפליקטים הפנימיים ומהחיסרון התמידי. למה ההבדל בין יש לאין יוצר סבל? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות רבות. למשל, הוא מביא דוגמה של אדם שכואבת לו הרגל. פעם הוא היה מגיב בכאב וסובל מאוד, וכיום הוא מתייחס אחרת לכאב - פחות בפאניקה, ומקבל את הכאב יותר בשלווה. אולם אליעד מסביר שזה עדיין לא פתרון מושלם, כיוון שהאדם עדיין מניח שיש הבדל בין להרגיש טוב ללהרגיש רע. הוא עדיין חושב שעדיף להרגיש טוב מאשר רע, וזה מה שיוצר את החיסרון והסבל. הוא נותן דוגמה נוספת, של אדם שמתלבט אם להישאר עוד שעה בעבודה כדי להרוויח כסף או ללכת הביתה לנוח. האדם חושב שיש הבדל בין שני המצבים ולכן מתלבט וסובל. אבל אם האדם היה מבין באמת שאין הבדל מהותי בין להישאר לעזוב, לא הייתה מתעוררת בו שום התלבטות. עצם ההבדלה היא זו שיוצרת את החיסרון והקושי. איך להטיל ספק במציאות ברמה העמוקה ביותר? אליעד מציע דרך מעמיקה להטיל ספק באופן מלא בכל הבדל שקיים. הוא ממליץ לא לקחת שום הבדל כמובן מאליו, אפילו לא את ההבדלים הבסיסיים ביותר כמו הבדל בין צבעים, בין תחושות, או אפילו בין להיות קיים ללא להיות קיים. הוא אומר שאפילו התפיסה של אני חושב, משמע אני קיים יכולה להיות מוטלת בספק. כי אם האדם לא בטוח בקיומו, ... בטוח שהוא חושב? כאשר אדם מגיע לרמת ספק כזו עמוקה, הוא מתחיל להבין שהשכל עצמו, הלוגיקה שעליה הוא נשען כל חייו, בנויה על ההבדלים האלו. אם אין הבדל בין שום דבר לשום דבר אחר, אפילו לא בין יש לאין, אז כל תחושת החיסרון, הרצון, הפחד והסבל נעלמת. מה המשמעות של חוסר הבדל מוחלט? אליעד מציג גם את הפחד הגדול שהאדם חווה מול האפשרות שלא יהיו כלל הבדלים. זה מצב שבו כל המושגים שהאדם מכיר, כל הזהויות והאמיתות, מתבטלים לגמרי. הוא מתאר את המקום הזה כמשהו שאין לו שום הגדרה, שאין בו שום זמן, שום תחושה ושום מושג מוכר. ... מוחלט של כל זהות וכל קיום מוכר. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא במצב הזה נמצא החופש המוחלט, מכיוון שאין יותר שום תלות בשום הבדל או בשום תנאי כדי להרגיש שלם ומאושר. מהו פתרון מוחלט לסבל לפי אליעד? הפתרון המוחלט לסבל, לפי אליעד, הוא להבין באופן אמיתי שאין שום הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר. לא מדובר בהכרה אינטלקטואלית שטחית, אלא בחוויה ישירה ועמוקה שהופכת את התפיסה הזו למציאות פנימית בלתי ניתנת לערעור. רק כשאדם מבין באופן מוחלט שאין שום הבדל בין לקבל את המציאות לבין להתנגד לה, בין להרגיש טוב ללהרגיש רע, ובין להיות לחדול להיות - הוא יוצא מהלופ ונפטר לחלוטין מכל חיסרון. לקבל את המציאות או לא לקבל? האם יש הבדל בין יש לאין? איך לאהוב את המציאות כפי שהיא? מהי אחדות ההפכים? האם המציאות היא אשליה? למה קשה לקבל את המציאות? ...
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
... על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא קשור לאחדות ההפכים? השכל העל - אנושי הוא תפיסת עולם המאפשרת לאדם לראות את המציאות מעבר להבדלות המחשבתיות הרגילות. תפקידה של תפיסה זו היא לראות את המהות הכוללת שמאחורי הדברים, ... מהות וצורה, אינם באמת ניגודים מוחלטים. אלא הם חלקים שונים של אותו הדבר. דרך תפיסה זו ניתן להגיע להארה רוחנית ולחוויית אחדות עם כל מהות. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך ההרצאה, הסביר אליעד כיצד אפשר להגיע להבנה שאין הבדל בין יש לאין. הטענה הזו דורשת שינוי תפיסה עמוק, שבו לא מתבוננים רק על הצורה החיצונית של הדברים, אלא על המהות הפנימית שמאחוריהם. כל הדברים, למרות צורתם השונה, חולקים את אותה מהות בסיסית, וההבדלים בין הדברים הם אך ורק בשכבות הצורה החיצונית, ולא במהות הפנימית. כך, למעשה, אין הבדל אמיתי בין יש לאין אם מבינים את הדברים מעבר לצורתם. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת ... את המציאות כפי שהיא באמת - אחדות מוחלטת. רק כאשר האדם משתחרר מהתפיסות המובנות הללו, הוא מתחיל לראות את האמת העמוקה של המציאות. מהי החוויה של ראיית המציאות ללא הבדלים? כאשר אדם מצליח להתעלות מעל ההבדלות השכליות, הוא חווה את המציאות כולה כשלם אחד. כלומר, כל מה שהוא רואה - ולא משנה ... את הכל כיחידה אחת. מצב כזה לא רק מביא להבנה עמוקה יותר של המציאות, אלא גם מציע שחרור פנימי. זהו מצב שבו אדם משוחרר מהפחדים והסבל, כי הוא מבין שאם אין באמת הבדל בין יש לאין, אז גם אין משמעות לכאב או לאובדן. מה קורה כאשר אדם חווה את האחדות ... האחדות המוחלטת היא חוויה עוצמתית שמשפיעה על תפיסת המציאות באופן דרמטי. מצד אחד, החוויה עשויה לשחרר את האדם מפחדים ותחושת סבל, כיוון שמדובר בהבנה שאין משמעות להבדלים בין טוב לרע. מצד שני, החוויה עלולה להוביל לאובדן עניין במציאות הרגילה, כי אם הכל אחד ואין הבדל בין כל הדברים, אז לכאורה כל דבר שווה. עם זאת, ההבנה הזו יכולה להוביל לאורח חיים חופשי יותר, שבו אדם לא נתפס בכבלי התפיסות השכליות הרגילות. כיצד ניתן ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? ליישום ההבנה הזו יש כוח פרקטי מאוד. אליעד הדגים את הדרך בה אדם יכול להתמודד עם תחושות חרדה או פחד. כאשר אדם חווה פחד, הוא יכול לשאול את עצמו אם הפחד קיים באמת או שמא הוא תוצאה של התפיסות השכליות המבדילות בין טוב לרע. על ידי התבוננות פנימית, האדם יכול להשתחרר מהפחד ולהגיע לשלווה ... שמונע מאיתנו את השגת השכל העל - אנושי הוא ההיצמדות לשכל הרגיל. כל אדם רגיל לתפוס את העולם דרך קטגוריות ברורות, כגון יש ונמצא. הבעיה היא שהשכל הרגיל, שהורגל בהבדלות, לא יכול לשחרר את האדם ולהבין את אחדות המציאות. כדי להגיע להארה או להבנה עמוקה של המציאות, יש צורך בתבוננות פנימית עמוקה והתמדה בהבנת מושגים אלה. כיצד ניתן להגיע להארה רוחנית דרך הבנה זו? ההארה הרוחנית היא תהליך שבו האדם מבין בפועל שאין הבדל בין יש לאין. כדי להגיע למצב זה, על האדם להעמיק בהתבוננות פנימית ולהתמודד עם מגבלות השכל הרגיל. תרגולים של מדיטציה, התבוננות בתודעה ושאלות פילוסופיות עמוקות יכולים לסייע בהשגת מצב זה. כאשר אדם מבין שאין באמת הבדל בין יש לאין, הוא חווה את המציאות באופן אחר, באופן שבו הוא והמציאות הם אחד. מדוע אנשים רבים לא מצליחים להגיע לתובנה זו? הסיבה העיקרית לכך שאנשים לא מצליחים להגיע לתובנה שאין הבדל בין יש לאין היא שהשכל הרגיל שלהם כל כך שגור ומושרש בהם, שהם לא מסוגלים להשתחרר ממנו. הם רגילים להבחין בהבדלים כל הזמן, ולא יכולים לתפוס את הרעיון שההבדלים הללו אינם באמת קיימים. למרות שהרעיון אולי נשמע הגיוני ברמה הפילוסופית, בשלב המעשי קשה לאדם לוותר על ההבדלות ולהתמודד עם המציאות כפי שהיא באמת. מה המשמעות האמיתית של יציאה מהשכל? יציאה ... שם בפניו. כך, האדם רואה את המציאות ללא פחדים ובלי סבל פנימי, כי הוא לא נאחז במחשבותיו ובאמונותיו. במצב כזה, הוא חי בהרמוניה עם המציאות כפי שהיא, ללא ניגודים והבדלות. מה זה שכל על - אנושי? איך להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהי האחדות של המציאות? כיצד להגיע להארה רוחנית? מהו המכשול בדרך לשכל העל - אנושי? למה קשה להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא קשור לאחדות ההפכים? השכל העל - אנושי הוא נקודת מבט המאפשרת לאדם לראות מעבר להבדלות השכליות הרגילות שמבדילות בין יש לאין, בין מהות לצורה, ובין ניגודים אחרים. הבנת השכל הזה מובילה לאחדות ... להתקיים כאחד. הרעיון המרכזי הוא שכאשר האדם מתעלה מעל השכל האנושי המוגבל, הוא רואה שהניגודים אינם באמת מנוגדים, אלא שהם חלק ממערכת אחת. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך השיחה שהתקיימה בהרצאה, המשתתפים ניסו להבין את המשמעות של הטענה אין הבדל בין יש לאין. הבנת העניין דורשת הסתכלות על המציאות מזווית שונה לחלוטין מהחשיבה הרגילה. כאשר אנו מסתכלים על מהותם של הדברים ולא רק על הצורה החיצונית שלהם, אנו מתחילים לראות כי כל הדברים חולקים את אותה מהות בסיסית. הצורה היא מה שמבדילה ביניהם, אך המהות עצמה אינה שונה. דרך ההבנה הזו, האדם עשוי להגיע לתובנה שאין הבדל אמיתי בין יש לאין. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת המציאות? השכל הרגיל שלנו פועל ...
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
... לדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות נפרדת, ולא מסוגל להבין את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהבין שהיא חלק מאחדות שלמה. לדוגמה, אליעד מדבר על כך ששאלות פשוטות, כמו למה אין ... הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת בהבנה תאורטית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, ויכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, תודעת האדם יכולה למצוא את האחדות, גם אם לכאורה הדברים נראים נפרדים ומוגבלים. איך לחיות ... האחדות בכל פעולה. לדוגמה, אליעד מסביר שבזמן שיחפש אם יש לו שפה סינית בטלפון או שיחליט אם לסגור חלון, על האדם לבחון את המשמעות של ההפרדה, ולהבין שאין הבדל אמיתי בין יש לבין אין. השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה של כל תהליך. הבנה רוחנית תהליכים רוחניים האחדות והנפרדות מדיטציה חקר המוח האנושי איך ... והיפוכו. אליעד מסביר שלדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות מוגבלת, ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, בין אם מדובר במציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהגיע אל האחדות. אליעד מדגיש את החשיבות של להחיות את ההבנה הזאת בכל פרט ופרט, החל ... האחדות לא מסתכמת רק בהבנה הפילוסופית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, והיכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, שאלות שמובילות את התודעה למצוא את האחדות גם בדברים שנראים נפרדים ומוגבלים. איך לחיות את האחדות ביום - ... שאתה צריך להגיע לשלמות בשלמות. בסוף התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו אחר, והחיבור אמור להיות בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? שכול השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה. אם יש תהליך אחד שלא מתחבר לך לסוף, אז אתה לא יכול להגיע לסוף, כי תמיד יהיה לך סוג ... שהשלמות תמלא אותך בחוויה. ונניח שאתה מתחבר דרך הספר, אבל אם יש פרסומת בטלוזיה ודרכה אתה לא מצליח להגיע לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר. זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ההגדרות של הנפרדות. ואם אני רואה תהליך, אני בוחר כמה אני רוצה להיות קרוב לאחד, אבל לא ... זה מושלם, ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות במצב שאין הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות. המנגנון של האדם לא יכול לראות את הצמצום כשלם. והמורה הרוחני שאומר שחייבים לסבול קצת, הוא פשוט לא הבין עד הסוף. והוא נוכל כי הוא בלב שלו ... אין חיסרון. אבל בשנייה שהפסקת את המדיטציה ולמשל התנעת את הרכב, אתה בחוויית ידיעה. זאת אומרת שיש הפרדה בין האחדות לנפרדות. בסוף אתה צריך להבין שאין הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין. ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין. הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר. תקרא את הספר להיות אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר שכל, אלא שתשתמש בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא מופעלת, לא משנה על מה היא מופעלת, אתה מגיע לאחד. ולמה אנשים מפרידים בין דבר והיפוכו? כי זה דבר והיפוכו. כי או שאכפת לי מה קורה עם החלון או שלא אכפת לי מה קורה עם החלון. ואם אכפת לי, זה נקרא יש הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו. אבל אם בן אדם מפתח את השכל שלו, ואת יכולת התפיסה שלו, אז בסוף הוא מגיע ליכולת כזאת שהוא יכול לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית. מצד אחד הוא בחוויית נפרדות רגילה, ומצד שני אין הבדל עבורו. אבל צריך לחבר את התהליכים לאין הבדל. מה זה אומר? לדוגמה, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חוויית נפרדות, אם אתה רוצה לצאת לאחדות, אתה אומר, מה זה משנה בסוף אמות - אחדות. אני בטוח שיש חלון? - אחדות. אני בטוח ...
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
... גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים? האם באמת קיים הבדל בין החוויה הרגשית של גברים ונשים? אליעד כהן פותח את השאלה על ההבדל בין החוויה הרגשית של גבר לאישה בהערה ביקורתית לגבי עצם השאלה. הוא מסביר שהשאלה מה ההבדל בין גברים לנשים בחוויה הרגשית? מניחה מראש שיש הבדל. אליעד מדגיש כי חשוב יותר לשאול תחילה האם בכלל יש הבדל, בדומה לאופן בו שואלים מה תכלית העולם? בלי לשאול קודם האם בכלל יש תכלית או האם בכלל יש עולם שנברא. הוא ממשיך ומסביר, שמנקודת מבט עמוקה, מהשורש של המציאות (האחדות), אין הבדל אמיתי בין שום דבר לשום דבר. אפילו רגשות שנראים לנו הפוכים לגמרי, כמו אהבה ושנאה, הם למעשה אותו דבר בשורש שלהם. לכן הוא טוען שאם אין הבדל בשורש בין רגשות מנוגדים כמו שנאה ואהבה, לא ייתכן שיש הבדל מהותי בין החוויה הרגשית של גבר לזו של אישה. איך סיטואציות חיים שונות מדגימות שהחוויה ... אחר אינו נמצא בה. כלומר, מנקודת מבט אחרת, הגוק חזק משום שהוא תופס מקום וזמן ייחודיים. כך, כל הגדרה יכולה להיות הפוכה לגמרי מפרספקטיבה אחרת. האם התרבות יוצרת הבדל בין גברים לנשים? אליעד כהן טוען שההבדלים שנראים לנו בין גברים לנשים הם למעשה הבדלים של נסיבות, תרבות, חינוך והגדרות חברתיות, ולא הבדלים מהותיים. הוא נותן דוגמה של נשים בתאילנד שיכולות לנהל עסקים בצורה גברית לכאורה, ושל ... שמראה שאין שום תכונה רגשית שהיא באופן מוחלט נשית או גברית. הוא מוסיף שלמעשה כל אחד מאיתנו, בכל רגע נתון, חווה רגשות אחרים כתוצאה מהנסיבות של אותו רגע. כך, ההבדל בין שני אנשים הוא תמיד תוצאה של מצב ספציפי ולא של מגדר. לדוגמה, אפילו אותו אדם עצמו ... לגבר או לאישה, כולם מנסים להרגיש טוב, ופשוט כל אחד חושב שדרכו תוביל לתחושה טובה, אך מנגנון החשיבה וההרגשה הבסיסי הוא זהה לחלוטין. מה המסקנה הסופית לגבי הבדלים רגשיים בין גברים לנשים? אליעד מסכם שאין הבדל מהותי במנגנון הרגשי של גבר או אישה. החוויה הרגשית של כולם מתנהלת באותו מנגנון בסיסי, ולמרות שיש הבדלים בסיטואציות, בנסיבות ובפרשנויות האישיות, אין שום הבדל מהותי ברמה הרגשית בין גבר לאישה. ההבדלים שאנו רואים הם למעשה הבדלים של תסריטים, של סיטואציות ושל נקודות מבט שונות, ולא הבדלים מהותיים או טבעיים. המסקנה שלו היא שכל בני האדם, ללא קשר למגדר, עשויים מאותו מנגנון רגשי בסיסי, וההבדלים הם תמיד תלויי סיטואציה ופרשנות אישית בלבד. ההבדל בין אחדות לנפרדות בחוויית החיים הבנת המנגנון הרגשי של האדם מקומן של הגדרות ופרשנויות בחוויות אנושיות האם יש הבדל רגשי בין גברים לנשים? הקשר בין רצון, תחושות והסתכלות פנימית למה השאלה מה ההבדל מניחה מראש שיש הבדל? בשאלה מה ההבדל בחוויה הרגשית בין גבר לאישה מסתתרת הנחה מוקדמת שיש הבדל כלשהו. יש מקרים שבהם שואלים מה התכלית לשמה נברא העולם או מה ההבדל בין גבר לאישה, אבל למעשה יתכן שצריך קודם לשאול האם בכלל יש תכלית או האם בכלל יש הבדל. כאשר מניחים מראש שיש
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד כהן מתחיל את הרצאתו בשאלה אם יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי והמהותי אין כל הבדל. ההבדלים, לטענתו, הם חיצוניים ונובעים מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביב המונחים גבר ואישה. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו באופן מסוים, אך ההבדלים האמיתיים הם תפיסתיים ולא מהותיים. לדוגמה, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך המהות של ההבדל היא הגדרה חברתית ולא בהכרח אמת מוחלטת. אליעד מציין כי העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים לא נוגע לשאלה של מה ההבדל, אלא למה קיימת ההבחנה הזו. הוא מביא את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים. רבי נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין יש לאין, ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או ... להוביל להבנה רחבה יותר של מהות הרצון והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות. מהו ההבדל בין גבר לאישה? מה המשמעות של המשיכה המינית? מהי היאחזות בצורת דבר? מהו תהליך החקירה הפנימית של הרצון? מהו עקרון ההעדפות המיניות? מהי תפיסת רבי נחמן מברסלב לגבי גברים ונשים? מהו ההבדל בין גבר לאישה ומה המשמעות של המשיכה המינית? אליעד מתחיל בשאלה אם באמת יש הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומדגיש כי בהיבט הפנימי המהותי אין הבדל - כל מה שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים שיש הבדל, אך מהותית, זה רק הגדרה של החברה ולא בהכרח אמת מוחלטת. העיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לדעת אליעד, לא קשור לשאלה מהותית של מה ההבדל אלא לשאלה מה עומד מאחורי ההבדלה הזאת. הוא מציין את רבי נחמן מברסלב, שביקש להראות שאין הבדל מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין יש לאין, בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או ... ולבדוק אם יש דרך לשחרר את עצמו מהן כדי להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות. גברים ונשים הבדלים בין גבר לאישה היאחזות רגשית משיכה מינית רבי נחמן מברסלב ש: מבחינתי ביררתי עם עצמי ...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
... אלוהים לבין הצורה שבה אני חווה את עצמי. התשובה האמיתית היא שאין הבדל בין הצורה למהותה. אם אני חווה את עצמי כבן אדם, אז אין הבדל בין הצורה (הבן אדם) לבין המהות (האלוהים). איך אני יכול להבין שאין הבדל בין המהות לצורה? ההסבר מתמקד על ההפרדה שכולנו ... תתפוגג. כך גם ההפרדה בין אני לבין אלוהים. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השולחן והחדר, כך גם תוכל להבין שאין הבדל בין עצמך לבין אלוהים. האם יש הבדל בין צורה למהות? לאחר שההבנה מגיעה למקום בו ... שבה הוא מחפש את האידיאל, את השליטה, אבל ברגע שהוא מבין שאין הבדל בין האני לבין כל השאר, אז הוא לא יתייחס יותר להבדל שבין אחד לשני. למה זה קשה להבין? ההסבר המרכזי כאן הוא שלמעשה אין שום הבדל בין האחדות לנפרדות. על מנת להבין זאת, האדם ... להפריד את החיים בין יש ואין, בין מהות וצורה. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השניים, תוכל להבין את ההוויה שכוללת את ... עדיין מפרידים בין החלקים של המציאות לבין השלם. מהות הצורה וההוויה הבדל בין נפרדות לאחדות הבנת אלוהים והאדם ההבדל בין מהות לצורה איך חוויית הסבל קשורה לאחדות? ... מהות השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא ... מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל בין המציאות לבינך המצומצם. וזה מה שאני מנסה להסביר לך שאין כלל הבדל. השכל הרגיל שמבדיל בין אני ללא אני, אומר שיש הבדל בין דבר גדול לדבר קטן, למשל זה שולחן וזה חדר, ... שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה ... הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות. אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז אחד, או שני תפוזים, את לא מבדילה ביניהם. אמנם תראי תפוז אחד, ותראי שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד, שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או שניים. שלא יהיה אצלך הבדל בין דבר להיפוכו. שאלה: זה כמו טיפה בים? ... את עצמו, הרי הים מניע אותו? כי למעשה זאת האמת. העניין הוא שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך שאין הבדל בין הטיפה לים. וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין שאלה למה אני חושב שאני ... הרי ברור שיש הפרדה בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30. אבל מי אמר שיש הבדל בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30? בערוץ 22 יש תוכנית ... למשל, ובערוץ 30 אין תוכנית על אוכל, למעשה כאן יש ושם אין. ולכן יש הבדל. אני טוען שאם אדם מתעמק במוח שלו, להבין את ... שלו, הוא לא יבדיל בין היש לבין ההפך שלו, שזה - האין. זה נקרא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. למשל האדם הולך בים ... ההוויה של השמש. אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן או הרע. לכאורה, אלוהים עצמו הוא זה שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה ... פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה ... את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, מייצגת את המקום בו כן יש הבחנה מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של נפרדות ... בחינה שאין אצלה שום הבדל בין יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ... אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר להסתכל על אלוהים... אפשר לומר שמצד האחדות יש נפרדות ושאפילו האחדות ... את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה מתקשר לפה? יש את המלך ואז נהיה תחלופה בין בין המלך לבין בן השפחה. ... הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה. אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם. מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבדל, איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבדל, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, קאוצינג, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום הבדל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 21:47:35 - wesi1