🖨אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושיתובו יתבאר, כי על האדם לקחת אחריות אלוהית, ולהבין כי הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם. או לכל הפחות על האדם לנסות לבדוק ולראות, האם הוא אכן בעל יכולות אין סופיות. כי אם האדם לא יעשה את זה בכוחות עצמו, אף אחד לא יעשה את זה במקומו.
והעניין הוא, כי יש כאלו שמתרצים את זה שהם לא מחוברים לשלמות של המציאות, בכך שהמציאות החיצונית להם, משפיעה על התודעה שלהם, והם אינם יכולים להתמודד איתה ולהתגבר עליה. והאדם בעצם מנסה להסיר מעצמו את האחריות, ומנסה לומר שאין לו בחירה חופשית, ושהוא לא מסוגל להתחבר לאמת המוחלטת. משום, שטבעו האנושי, שונה ממנה.
אך אי קבלת אחריות, אינה פוטרת מעונש. כי בכך שהאדם מסיר מעצמו את האחריות לצרותיו, צרותיו לא באמת נעלמות ממנו, אלא הן רק מתגברות עליו. (אא"כ הוא חווה חוסר בחירה מוחלט, והופך להיות אלוהים שקיים, לפני קיומו של רצונו העצמי).
והאדם יכול לנסות כמה שבא לו להסיר מעצמו את האחריות לגורלו, ולהאמין שאולי אלוהים / היקום / המציאות ירחמו עליו, ויעשו את העבודה השחורה או הלבנה במקומו, אבל למזלו הרע של האדם, חוקי המשחק מנוגדים למשאלת הלב של האדם.
ועל האדם להבין, שאם הוא לא ידאג לעצמו, אף אחד אחר לא ידאג לו. כי האושר נמצא בתוך האדם עצמו. והאושר נובע מכך, שהאדם חווה את האחדות ואת השלמות של המציאות. והמציאות היא אכזרית וקשה ביותר, וכל רצונה הוא, שהאדם יסבול (כי הסבל של האדם, הוא המשלים, של השלמות האין סופית שלה. והצמצום, משלים את האין סוף. וכל זה, רק מנקודת מבט של נפרדות).
והמציאות גורמת לאדם שיסבול, על ידי זה שהיא מחייה ומהווה ומקיימת את הישות העצמית של האדם. כי הסיבה שהאדם סובל, היא רק בגלל שהתודעה העצמית הנפרדת שלו קיימת. וכל זמן שהאדם מודע לקיום העצמי שלו, הוא סובל. משום שהוא חסר, את מה שנפרד ממנו.
והאדם החזק והגיבור ביותר בעולם, הוא יכול להתגבר ולנצח המון מלחמות ולפצח המון אתגרים, מלבד להתגבר על הקיום העצמי של עצמו. כי הקיום העצמי של האדם, לא תלוי בו בשום צורה שהיא. והאדם לא בוחר, האם התודעה שלו תהיה קיימת או לא. ומאחר שכך, האדם לא יכול לבחור להעלים את עצמו ולהפסיק לסבול.
והמציאות כולה, רוצה שהאדם ירגיש רע. ולשם כך היא יוצרת ומסובבת את האדם, בכל זמן ובכל מקום (כפשוטו), בחוויה נצחית ואין סופית של נפרדות. והאדם לא יכול להשתחרר מחוויית הנפרדות הזאת של המקום והזמן, בשום צורה שהיא. וכל חוויית נפרדות, היא חוויית סבל. כי ההפרדה, היא צמצום. והצמצום, הוא חסר את השלם, ולכן האדם סובל. והאדם לא יכול להיפטר בשום צורה מחוויית הנפרדות של ה"אני" שלו.
ובכך שהאדם מנסה להסיר מעצמו את האחריות לגורלו, בכך האדם לא פותר את צרותיו בשום צורה, אלא הוא רק מחזק את צרותיו. ובכך שהאדם מנסה לטעון, שאין לו בחירה להתנגד לחוויית הנפרדות של המציאות, בכך האדם רק מעמיק את האחיזה של הנפרדות, בייאוש שלו להיפרד ממנה. (הסרת אחריות, מחזקת את תחושת הייאוש של האדם, שחושב בטעות, שהוא לנצח יסבול).
ועל האדם להבין ולדעת, שאין שום ייאוש בעולם כלל. ואין שום יאוש בעולם כלל, משום שאין שום שקר בעולם כלל. והייאוש, הוא רק בגלל שהאדם משקר את עצמו סתם ובלי סיבה. כי האדם משקר את עצמו שהדבר אינו אפשרי, לפני שהוא בדק את כל האפשרויות כולן. ואין שום אדם בעולם, שנתן את כל כולו בשלמות למען פתרון הבעיה, ועדיין לא הצליח לפתור אותה. כי אין דבר העומד בפני הרצון האמיתי.
ועל האדם לדעת את האמת, שמי שאחראי לגורלו ואפילו מי שאחראי לגורלה של כל המציאות כולה, זה הוא עצמו ממש. כי האדם הוא גם רק אלוהים וגם רק בן אדם. ומהצד שהאדם הוא אלוהים, הרי שהוא שולט בכל מה שהיה הווה ויהיה תמיד, איתו עצמו כצמצום וגם עם כל אחד אחר, בכל מקום ובכל זמן. והאדם, הוא אלוהים, שמצמצם את עצמו (בזמן הווה), לתוך גוף גשמי של נפרדות וכולי.
ועל האדם להבין, שמרכז הכוח של העולם כולו, ושנקודת המרכז של כל...
התקרבנות, להיות קורבן, 2 סיבות למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונסהתקרבנות, להיות קורבן, 2 סיבות למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונס... למה מאשימים אחרים, איך לא להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? דמות הקורבן, נרקיסיזם בזוגיות, סחיטה רגשית, האשמת הקורבן, אחריות הקורבן, להאשים את עצמך, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, טיפול בטראומת אונס למה אנשים מרגישים קורבן ומאשימים אחרים? אליעד כהן מסביר כי אנשים הופכים את עצמם לקורבנות כאשר ... דבר רע שלא רצו שיקרה. מצב זה גורם להם להאשים מישהו אחר כדי להרגיש פחות אשמים בעצמם ולהפחית מהכאב והאחריות שהם מרגישים כלפי מה שקרה להם. אנשים מאשימים אחרים בשני מצבים עיקריים: כשהם באמת משוכנעים שמישהו אחר אשם. כשהם ... שאנשים מאשימים אחרים בצרות שלהם? אליעד מתאר שתי סיבות עיקריות להאשמת אחרים: סיבה רציונלית - אנשים חושבים באופן הגיוני שהאחריות לא מוטלת עליהם אלא על מישהו אחר. סיבה רגשית - אנשים מרגישים רע לגבי עצמם ולא רוצים להוסיף על ... כי יש היגיון בדבריהם וגם כי יש להם אינטרס רגשי בכך. איך אנשים מנצלים את דמות הקורבן כדי להימנע מאחריות? אליעד כהן נותן דוגמה לאדם שנתפס בגניבה וצורח גנב גנב כדי להטעות אחרים לחשוב שהוא הקורבן. הטקטיקה הזו מאפשרת לו להסיט את החשד מעצמו אל האחר. אנשים עושים זאת כדי להימנע מאחריות וכדי להיראות חפים מפשע, למרות שהם בעצמם אשמים. האם זה נכון להאשים אחרים ומה ההשלכות של כך? אליעד כהן ... אין לך כסף. לכן, האשמה של מישהו אחר לא באמת פותרת את הבעיה המקורית. יתרה מזאת, כאשר אנשים לא לוקחים אחריות, הם גם לא פועלים לשינוי אמיתי במצבם. מה הדרך הנכונה להתמודד עם תחושת הקורבן? אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה להתמודד עם תחושת הקורבן היא לקחת אחריות על המצב ועל הרגשות שלך. הוא מצטט מדברי רבי נחמן מברסלב שאמר: פסול לך, הפסולת תהיה שלך, כלומר, על האדם תמיד לקחת אחריות על כל הרע שהוא רואה וחווה בחייו. כאשר אתה מאשים אחרים, אתה משאיר את עצמך בעמדה של חולשה וחוסר אונים. רק על ידי לקיחת אחריות ניתן לשנות את המצב. מהי המשמעות של לקיחת אחריות על אירועים שליליים, כמו אונס או ניצול בכתות? אליעד מסביר שלקיחת אחריות לא משמעותה שאתה אשם במה שקרה לך, אלא שאתה אחראי על איך שאתה מרגיש לאחר האירוע. למשל, במקרה של ... אמנם לא אחראית לאונס עצמו, אך היא כן אחראית על איך שהיא מתמודדת עם הטראומה שנגרמה לה. אם היא לוקחת אחריות על הרגשות שלה, היא יכולה להתחיל לרפא את עצמה. כיצד יש לטפל בנפגעי כתות או טראומות אונס? לדברי אליעד, ... לא תלוי במה שקרה לך. איך אפשר לדעת מי באמת אשם במצב? אליעד מדגיש כי מי שאינו לוקח שום אחריות על מצב נתון, בדרך כלל הוא האשם העיקרי. מי שמאשים את כל העולם ולא בודק את החלק שלו בבעיה, ... היה פועל אחרת? מה החלק שלי במצב הזה? מה יכולתי לעשות אחרת כדי למנוע את המצב? איך אני יכול לקחת אחריות עכשיו ולהתמודד עם התוצאות? אליעד מדגיש כי לקיחת אחריות עוזרת לאנשים לפתור בעיות, לצאת ממצבי תקיעות ולהתקדם בחיים. האם יש מצבים שבהם באמת אין בחירה חופשית ואין אשמה? אליעד מציין כי במצבים קיצוניים, כמו כאשר אדם מותקף פיזית ללא אפשרות להתנגד, האחריות של האדם שנפגע נמוכה או אפסית. עם זאת, עדיין יש אחריות על הרגש ועל ההתמודדות עם האירוע. האם לקחת אחריות או להאשים אחרים? לפי אליעד, הבחירה המועדפת היא תמיד לקחת אחריות. זה לא אומר להאשים את עצמך, אלא לקחת אחריות אמיתית על הרגשות שלך, הפירושים שלך והתגובות שלך לאירוע, וכך לפעול באופן פעיל לשינוי המצב הרגשי והמציאותי שלך. איך להפסיק להיות קורבן? האם כדאי להאשים אחרים? לקיחת אחריות על רגשות מהי סחיטה רגשית? איך לטפל בטראומת אונס? נרקיסיזם בזוגיות איך להתמודד עם תחושת אשמה? לקחת אחריות, אדם הראשון, הגירוש מגן עדן, הקוזאק הנגזל, יוצאי כתות, נפגעי כתות, קורבנות כתות, קורבנות המתחזים, נפגעי המתחזים, נפגעי התחזות, להסיר אחריות, טיפול בטראומת אונס, להאשים אחרים, איך להתמודד עם טראומה? מי באמת אשם? איך לדעת מי אשם? אנסו אותי, פגעו ... פסל לך, הפסלת תהיה שלך, האשמה עצמית, אין לי בחירה חופשית, לא הייתה לי בחירה חופשית, אני לא אשמה, אחריות רגשית, אחריות על הרגשות, בחירה חופשית רגשית, 2 שיטות טיפול בקורבנות, קורבנות הזנות, קורבנות אונס, קורבנות התעללות, האם אני אשם? האם אני אשמה? מה האחריות שלי? לקיחת אחריות, האם לקחת אחריות? כמה אחריות לקחת? מתי לקחת אחריות? למה לא להאשים אחרים? גבר מכה, אישה מכה, התעללות בחסרי ישע, למה אנשים מתקרבנים? ילדים שמאשימים את ההורים, הורים שמאשימים את הילדים, סחיטה רגשית של ילדים, סחיטה רגשית של הורים, הילדים אשמים, ההורים אשמים, למה לקחת אחריות? למה לא כדאי להאשים אחרים? גישות טיפוליות בנפגעות אונס, נפגעי טראומה ואשמה, שנאה עצמית, כעס עצמי, מי אשם שרע ...
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? ... עניין מקרי שאין לך שום שליטה עליו. לעומת זאת, אם הרצון של האדם השני הוא סיבתי, אז יש לך אחריות מלאה על כך שהוא אינו רוצה אותך, כי יש משהו שאפשר היה לשנות או לתקן אצלך כדי לשנות את ... האדם השני, אלא אם מניחים מראש שהרצון אקראי לחלוטין. במצב סיבתי, הרצון שלו קשור אליך ואל ההתנהגות שלך, ולכן האחריות עוברת אליך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד כהן עובר לנושא רחב יותר של לקיחת אחריות והסרת אחריות. הוא מדגים סיטואציה שבה אדם מסביר לאחר משהו, והאחר אינו מבין. במקרה כזה, האדם יכול לבחור לקחת אחריות ולהגיד אני לא הסברתי טוב או להסיר אחריות ולהאשים את האדם השני שהוא אינו מבין מספיק. לפי אליעד, שתי האפשרויות הן הגיוניות ותקפות, ואין אמת מוחלטת שתכריע בין שתיהן. הוא מדגיש את הגמישות בבחירה האישית: אם אתה רוצה להרגיש שליטה מלאה ולקחת אחריות, אתה יכול לומר שכל הסיבה היא אתה. לעומת זאת, אם אתה מעדיף להרגיש פחות שליטה או פחות אחריות, אתה יכול להחליט שהבעיה אצל האדם השני. שתי האפשרויות נכונות, והבחירה היא לחלוטין בידיך. מה האמת - המציאות אקראית ... המאזין, בהתאם למה שנוח או מתאים לו להאמין. אליעד מדגיש שוב כי אין שום דבר מוחלט או אובייקטיבי בהחלטה האם לקחת אחריות או להסיר אחריות, אלא יש רק בחירה אישית שמושפעת מרצון האדם ומהתפיסה שלו. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? האם ... קשור אליך באופן ישיר - זה פשוט עניין מקרי לחלוטין. לעומת זאת, אם הרצון שלו סיבתי, זה אומר שזו אחריות שלך, כי אילו היית משתפר או מתאים את עצמך בצורה אחרת, הוא היה רוצה אותך. כאשר מישהו שואל האם ... עצמך, אליעד מדגיש שוב שאפשר לעשות זאת רק אם מניחים שהרצון אקראי. אם הרצון הוא סיבתי, בהכרח זו גם האחריות שלך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד מסביר נקודה נוספת בנוגע ללקיחת אחריות או הסרת אחריות. הוא מדגים מצב שבו מישהו מסביר לאחר והאחר אינו מבין. במקרה כזה, ניתן להאשים את עצמך שלא הסברת טוב, ... ההסברים נכונים באותה מידה, ואין אחד שהוא מוחלט או עדיף על השני. אליעד מדגיש שבסופו של דבר, הבחירה אם לקחת אחריות או להסיר אחריות תלויה ברצון שלך ובאיך שאתה בוחר להתנהל מול המציאות. אם אתה רוצה להרגיש שאתה שולט במצב, תיקח אחריות ותגיד שאתה אחראי לכל. אם אתה רוצה להרגיש פחות אחראי או להסיר אחריות, תאמר שהאחר הוא האשם בכך שלא הבין אותך. מבחינת אליעד, שניהם נכונים, והבחירה בידיך. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? יש ... אני רוצה. אליעד: לא מעניין אותי הסיפור הזה בכלל לא יודע, זה היה נושא אחד נושא שני היה לגבי לקיחת אחריות והסרת אחריות האם זה יהיה הגיוני שתיקח אחריות ותגיד אני לא ידעתי לעשות להסביר או שהוא לא הבין אותי לדוגמה ופה התשובה תהיה מה שבא לך כי האמת היא שאתה יכול לקחת אחריות האמת היא שאתה יכול להסיר אחריות מה שבא לך כאילו יש היגיון בשניהם זאת התשובה. ש: מאיזה? אליעד: מה אתה אומר, שניהם נכונים אין בזה ... היגיון אין משהו יותר נכון או פחות נכון, השאלה היא איך בא לך לתמרן את זה אם בא לך להסיר אחריות תזרוק את זה על מישהו אחר בא לא לקחת אחריות קח את זה על עצמך, אתה רוצה להיות אלוהים תגיד שאתה אחראי להכל רוצה לא להיות אלוהים אתה לא ...
לקיחת אחריות, לקחת אל כל האחריות כולה על עצמך כמו אלוהים, לא להאשים אחרים, לקחת אחריות כאלוהיםלקיחת אחריות, לקחת אל כל האחריות כולה על עצמך כמו אלוהים, לא להאשים אחרים, לקחת אחריות כאלוהיםלקיחת אחריות, לקחת אל כל האחריות כולה על עצמך כמו אלוהים, לא להאשים אחרים, לקחת אחריות כאלוהים מה המשמעות של לקחת אחריות מלאה על הכל כמו אלוהים? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא לקחת אחריות מלאה ומוחלטת על כל דבר שקורה, ממש כפי שאלוהים אחראי לכל. בדרך כלל, בני האדם רגילים להעביר את האחריות לבעיותיהם ולמציאות חייהם לאחרים או לנסיבות חיצוניות. כשקורה להם משהו רע או לא רצוי, האדם תמיד מוצא סיבה חיצונית ... היה מזג האוויר, הנהג השני אשם, מצב הכביש לא היה טוב, ואף פעם לא ייקח על עצמו את מלוא האחריות. תמיד קיימת נטייה לחפש אשמים מחוץ לעצמנו, מכיוון שקבלת אחריות מלאה נתפסת כדבר שלילי או בלתי אפשרי. מדוע בני אדם לא מסוגלים לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה להם? אליעד מסביר שאף בן אדם רגיל לא לוקח את כל האחריות באופן מוחלט. האדם יכול לומר לעצמו אני מוכן לקחת אחריות, אך תמיד יוסיף לכך הסתייגויות או יסביר מדוע גם נסיבות אחרות היו שותפות להתרחשות. לדוגמה, אדם יכול להגיד אני לוקח אחריות על התאונה, אבל גם הנהג השני אשם, גם העירייה שלא תיקנה את הכביש. אליעד מדגיש שאין אף אדם בעולם שלוקח באמת אחריות מלאה לגמרי ללא סייגים, ורק אלוהים הוא הדוגמה לאחד שלוקח אחריות מלאה על הכל. מה משמעות לקיחת אחריות כמו אלוהים לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, לקיחת אחריות מלאה כמו אלוהים פירושה להכיר בכך שכל מה שקורה הוא תוצאה ישירה של רצונך האישי. לא מדובר רק באחריות על פעולותיך האישיות, אלא גם על כל דבר שמתרחש בעולם, כולל אירועים שנראים קשים או רעים, כגון תאונות, אסונות ... רוצה. הדוגמה שאליעד נותן היא של אירוע קשה, למשל פשע חמור. האדם הרגיל מרגיש רע כשהוא לוקח על עצמו אחריות לכך, משום שהוא לא מרגיש באמת שזה משהו שהוא רצה שיקרה. אבל אם הוא תופס את עצמו כאלוהים, מנקודת ... בין טוב לרע, משום שכל מה שקורה הוא תוצאה של הרצון שלו, ולכן אין סיבה להרגיש רע. מדוע תחושת אחריות מלאה כאלוהים מביאה לטוב מוחלט? אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: הסיבה שבגללה תחושת אחריות מלאה, כמו אלוהים, מביאה לטוב מוחלט, היא שהרע תמיד נובע מהתנגדות למה שקורה. כלומר, האדם מרגיש רע אך ורק משום שהוא לא רוצה את מה שקורה. אם האדם מרגיש שהכל הוא באחריותו ושכל מה שמתרחש זו בדיוק הבחירה האישית שלו, הוא כבר אינו מתנגד לשום דבר. כך כל אירוע הופך למשהו ... ושהוא בחר אותו, הוא לא יחווה התנגדות כלפי מה שהתרחש, ולכן הוא יחווה תחושה של שלמות. מנקודת מבט זו, האחריות המוחלטת גורמת לכך שהחוויה של המציאות תמיד תהיה חיובית וטובה. איך להגיע לתפיסת עולם של אחריות מוחלטת כמו אלוהים? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא רק לשמוע עליו אלא לחוות אותו באופן ממשי. לא מדובר רק ... לאינטואיציה. ההבנה והחוויה הזו מובילות אותך לתחושת אחדות עם המציאות, ולטוב מוחלט. לסיכום, אליעד כהן מסביר את הרעיון של לקיחת אחריות מוחלטת כאלוהים כאמצעי לשחרור מוחלט מסבל, התנגדות או תחושת קורבנות. לקיחת אחריות מוחלטת פירושה לחוות כל דבר במציאות כתוצר ישיר של הרצון האישי שלך, ולכן הכל הופך להיות טוב ושלם לחלוטין. איך לקחת אחריות על החיים? מה זה אומר להיות אלוהים? לקיחת אחריות מלאה כמו אלוהים איך להפסיק להאשים אחרים? האם אפשר להיות אחראי לכל מה שקורה? מדוע הכל טוב כשאתה לוקח אחריות מלאה? לקיחת אחריות מוחלטת על המציאות
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?