אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דוגמאות ✔הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
איך לחנך ילדים בצורה נכונה?

ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי.

מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים?

הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, אז סביר להניח שגם הילדים שלנו יציגו תכונות דומות, גם אם לא נרצה בכך. פעמים רבות, אנחנו לא מודעים לתכונות האלה בעצמנו, ולכן עלינו ללמוד לזהות את הבעיות האישיות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מתעכבים במשימות שלנו, הילד שלנו עשוי להתעצל גם כן. אם אנחנו לא אחראיים במילוי המשימות שלנו, הילד שלנו לא ילמד איך להתמודד עם אחריות.

מה לעשות כאשר הילד לא עושה שיעורי בית?

כאשר הילד מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, חשוב שההורה יבדוק איפה הוא עצמו לא מבצע את המשימות שלו בצורה אחראית. האם ההורה מצליח להשיג את מטרותיו או לא? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם משימותיו, זה עשוי להקשות עליו ללמד את הילד לקחת אחריות על המשימות שלו. כדי לעזור לילד, על ההורה לבחון את עצמו ולפתור את הקשיים האישיים שלו קודם כל.

מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים?

כאשר הילד מגלה התנהגות אלימה, ההורה צריך לשאול את עצמו איפה הוא עצמו מתנהג בצורה אלימה. אלימות לא חייבת להיות פיזית, לפעמים היא מתבטאת בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם ההורה מבין איפה הוא עצמו מראה תוקפנות, יהיה לו קל יותר להתמודד עם הבעיה אצל הילד בצורה רגועה ומבוקרת.

איך להיות מודל לחיקוי?

כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ההורה רוצה שהילד יהיה אחראי, עליו להראות זאת בעצמו. אין לשדר לילד משהו שאנחנו לא חיים בו בעצמנו.

מה אפשר ללמוד מהילד שלך?

הילד הוא השתקפות של ההורה, לא תמיד ישירה, אבל ישנה השפעה רגשית והתנהגותית. כאשר ההורה מבין את הבעיות האישיות שלו, הוא יכול להבין גם איך לגשת לילד. כשההורה מתמודד עם הקשיים שלו ולא בורח מהם, הילד יראה איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד עם הקשיים שלהם. החינוך הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו.
איך לחנך ילדים בצורה נכונה?

הדרך הטובה ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך להיות מחונך, וללמוד איך לתפקד באופן חיובי ולהיות מודל לחיקוי.

הילדים שלך מושפעים ממך. אם אתה כעסן או עצלן, סביר להניח שגם הילדים שלך יפגינו תכונות דומות, אפילו אם אתה לא מודע לכך. חשוב להבין שכל תכונה שאתה לא מזהה בעצמך, ילדים יכולים לקלוט אותה בצורה מאוד חדה. הם לא רק לומדים את מה שאתה אומר להם, אלא גם את מה שאתה עושה, את ההתנהגות שלך והצורות שבהן אתה מתמודד עם אתגרים. אם תוכל לזהות את הבעיות שלך ולפתור אותן, תוכל לעזור גם לילדיך להתמודד בצורה טובה יותר.

מה לעשות כאשר הילד לא עושה שיעורי בית?

אם הילד שלך מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, אתה צריך לשאול את עצמך איפה אתה בעצמך לא מתמודד עם המשימות שלך בצורה אחראית. תבדוק האם אתה משיג את מטרותיך, ואם לא, למה זה קורה. אם אתה מבין איפה אתה לא מצליח לממש את המטרות שלך, תוכל לעזור לילדך להבין את החשיבות של משימותיו ולהיות אחראי יותר.

מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים?

אם הילד שלך מתנהג באלימות, חשוב שתשאל את עצמך איפה אתה מתנהג בצורה אלימה בחיים שלך, אפילו אם זה לא בצורה פיזית. לפעמים, אלימות יכולה לבוא לידי ביטוי בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם היית במצב שבו לא היית יכול להימנע מאלימות, זה יכול לעזור לך להבין את התנהגות הילד שלך וללמוד איך להתמודד עם המצב בצורה רגועה ומבוקרת.

איך להיות מודל לחיקוי?

כדי להיות מודל לחיקוי, עליך להקפיד על דוגמה אישית ברורה. אל תכעס על הילד אם אתה לא מצליח לשלוט בכעסים שלך. אל תבקש מהילד להיות אחראי אם אתה לא עצמך דואג למלא את התחייבויותיך. אם אתה רוצה לגרום לילד שלך להיות בוגר, אחראי ורגוע, עליך להסתכל בעצמך ולהבין איפה אתה לא עומד באותם עקרונות.

מה אפשר ללמוד מהילד שלך?

הילד שלך הוא השתקפות שלך, לא תמיד באופן ישיר, אבל הוא בהחלט משפיע עליך מבחינה רגשית והתנהגותית. כאשר תבין את הבעיות שלך ותטפל בהן, תוכל להבין איך לגשת לילד שלך בצורה טובה יותר. תתמודד עם הקשיים שלך ואל תברח מהם. הילד שלך יראה את ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו.

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם.
בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד שלי אלים? מהו חינוך טוב? איך לגרום לילד להיות אחראי? איך לגרום לילד להיות בוגר? איך לגרום לילד להיות מסודר? איך לגרום לילד להיות רגוע? איך לגרום לילד לפתח ביטחון עצמי? איך לגרום לילד לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים?
התנהגות ילדים החזרת ביטחון עצמי אתה רוצה לשכנע ילד לעשות יעוץ איך להצליח איך לגרום לילד להיות משימה הורה להרגיש ביטחון עצמי להצליח ב איך לא לתת איך לא לתת דוגמה שלילית איך להיות איך להיות מודל לחיקוי איך להיות מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך איך לחנך את איך לחנך את עצמי איך לחנך את עצמך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לחנך ילדים בוגרים איך לתת דוגמה אישית בחינוך איפה אני לא מחונך אישית בחינוך דוגמאות דוגמה דוגמה אישית בחינוך דוגמה שלילית הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת מורים הדרכת מחנכים הורה הורות הורים הורים וילדים חינוך חינוך ילדים חיקוי יחסי הורים ו יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים ילדים בוגרים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא לתת דוגמה שלילית להיות מודל לחיקוי להיות מודל לחיקוי בחינוך לחנך לחנך את עצמי לחנך את עצמך לחנך ילד לחנך ילדים לחנך ילדים בוגרים לחקות לחקות אנשים למצוא למצוא את הילד שבתוכך לתת לתת דוגמה אישית בחינוך לתת דוגמה שלילית מודל מודל לחיקוי מודל לחיקוי בחינוך מודלים מחנך מחנכים שלילי שליליות שלילית
ניתוח סיבתיות, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? איך לגלות למה רע לי? לא רוצה להיות שמן, רוצה שיאהבו אותי, לא רוצה להיות לבד
ניתוח סיבתיות, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? איך לגלות למה רע לי? לא רוצה להיות שמן, רוצה שיאהבו אותי, לא רוצה להיות לבד
... סיבתיות, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? ... אי אפשר לדמיין את הסיבה ללא התוצאה, זוהי הוכחה שהסיבה מחייבת את התוצאה. מה זאת סיבתיות מחייבת? אליעד כהן נותן דוגמה פשוטה כדי להמחיש מתי הסיבה בהכרח ... במצבים כאלה, הסיבה מחייבת את התוצאה באופן מוחלט, ואין אפשרות אחרת. למה רע לך כשאתה לבד? אליעד כהן ממשיך עם דוגמה נוספת: אדם שאומר שרע לו כי הוא לבד. ... הזה יוצר בהכרח את התוצאה של הרגשת סבל או אי נוחות. האם הכישלון במבחן הוא בהכרח סיבה להרגיש רע? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת של אדם שנכשל במבחן ומרגיש רע. ... שהסבל אינו נובע מעצם הכישלון, אלא מכך שהאדם חושב שנכשל וגם לא רוצה להיכשל. למה אנשים לא רוצים להיות שמנים? דוגמה נוספת שאליעד מביא היא של אדם שלא רוצה ... תמיד מורכבת משני אלמנטים מרכזיים: מציאות ורצון. אדם סובל או מרגיש רע כאשר המציאות אינה תואמת לרצון שלו. לדוגמה, אדם אומר שהוא לא רוצה להיכשל במבחן ...
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
... בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה מהי הדחקה וכיצד ... לא יודע שיש עובד שגונב ממנו כסף, לאורך זמן ייגרם לו נזק משמעותי. דוגמה נוספת היא מישהו שפרצו לו למחשב או לטלפון והוא אינו מודע לכך, הבעיה ... לקיומה, אך היא ממשיכה להשפיע עליו בצורה נסתרת ושלילית. אליעד נותן כדוגמה מקרה מהילדות, שבו מישהו לעג לך ונפגעת, אך אתה כלל לא חושב על כך בהווה, ... שלם, או שהוא רק חושב בטעות שטיפל בה. אליעד ממחיש זאת שוב בעזרת הדוגמה של וירוס במחשב, שבו האנטי וירוס מזהה את כל הווירוסים האפשריים אך עדיין ... קיימת, בסופו של דבר היא תחזור אל האדם כמו בומרנג ותיצור לו קשיים. לדוגמה, אם מישהו מנהל עסק ויש לו עובד שגונב ממנו כסף, אך בעל העסק אינו מודע ... מציג שני סוגים עיקריים של הדחקה: הסוג הראשון הוא הדחקה בתת מודע. לדוגמה, אם בילדות שלך מישהו לעג לך ונפגעת מכך, אך מעולם לא טיפלת בזה או לא ... ש: אתה לא יודע את זה. אליעד: מודחק זה כמו שיש לך איזו בעיה נגיד דוגמה שנייה כשהיית ילד מישהו צחק עליך ונפגעת מזה ואתה לא חושב על זה ועד היום ... תגלה שיש איזה וירוס, אני סתם ממציא זה לא בהכרח נכון סתם בשביל הדוגמה ואז תגלה שיש לך איזה וירוס ואז תוכל לטפל בזה והמחשב לא יעבוד לאט ...
ניתוח שיטות שכנוע, דוגמאות לשתילת מחשבות, מניפולציות של מחזירים בתשובה, שיטות שכנוע של מחזירים בתשובה, טריקים להחזרה בתשובה, שמירת מצוות, אמיתות התורה, ניתוח וידאו
... שיטות שכנוע, דוגמאות לשתילת מחשבות, מניפולציות של מחזירים בתשובה, שיטות שכנוע של מחזירים בתשובה, טריקים להחזרה בתשובה, שמירת מצוות, אמיתות התורה, ניתוח וידאו איך עובדים על ... שמשתמשים בהן מחזירים בתשובה, ומסביר כיצד ניתן לשתול מחשבות ולהוביל אדם לאמונה או לפעולה מסוימת באמצעות מניפולציות שפתיות ולוגיות. אליעד מתחיל בדוגמה שבה מישהו ביקש ממנו להוכיח שצריך לשמור מצוות. הוא עושה זאת כמשחק, כדי להמחיש כיצד ניתן לשכנע בכל דבר, אפילו אם אין בו אמת מוחלטת. הוא מדגים כי ישנן ... מניפולטיביות וניסוחים מתוחכמים. האם כל דבר שניתן להוכיח הוא בהכרח נכון? אליעד מסביר בהרחבה שהוכחה לוגית היא לא בהכרח הוכחה לאמת מוחלטת. הוא משתמש בדוגמה של מטבע שחצי ממנו שחור וחצי ממנו לבן, ומראה כיצד אדם יכול להוכיח שהמטבע שחור רק על ידי הצגת הצד השחור, בלי להזכיר שיש גם צד לבן. בכך הוא מדגים שהוכחה ... כי אנשים משתמשים במשפטים כמו זה נראה לך הגיוני? כאילו מה שהגיוני לאדם הוא בהכרח נכון. בפועל, מה שנראה לאדם כלא הגיוני, עדיין יכול להיות נכון. הוא נותן דוגמה שמישהו אומר: מה פתאום שהבורא ייתן לך לעשות מה שאתה רוצה?, ונראה שזו שאלה הגיונית, אך בפועל יכול להיות שהבורא מאפשר חופש מוחלט ואין לכך סתירה לוגית. ... קשר הכרחי בין חוקי הטבע לבין ההחלטה האישית של האדם איך לחיות. יכול להיות שהעולם אכן עובד לפי חוקים, ועדיין יש לך חופש מוחלט לפעול כרצונך. אליעד נותן דוגמה: מפה במסעדה - השף יצר את המנות, אך אתה חופשי להזמין מה שבא לך. כלומר, אין שום קשר מחויב בין קיומה של חוקיות ביקום לבין העובדה שצריך לשמור מצוות. איך ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... הסיבה אכן מובילה לתוצאה או אם יש גורמים נוספים שמשפיעים. מהי סיבתיות? סיבתיות, בהגדרה בסיסית, היא הקשר בין סיבה לתוצאה. לדוגמה, כאשר אדם משאיר כדור בידו והשנייה עוזב אותו, הכדור ייפול ... משפט סיבתי כשרוצים להבין קשר בין סיבה לתוצאה, עלינו לזהות ארבע טענות חשובות הנמצאות בכל טענה סיבתית: הצהרה על קיום הסיבה: לדוגמה, קיללו אותי. הצהרה על קיום התוצאה: לדוגמה, אני כועס. הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה: האם תמיד קיללה תוביל לכעס? הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהסיבה הזו: האם יש סיבות נוספות לכעס חוץ מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול: כאן יש 4 טענות: הסיבה: ... הוא אמיתי וכולל את כל הגורמים האפשריים. ניתוח סיבתיות והבנת התהליכים שמובילים לתוצאות חקירת טענות סיבה ותוצאה בארבעה שלבים דוגמאות מעשיות לניתוח סיבתיות בחיי היומיום כלים לפיתוח חשיבה ... סיבתי בין שני אירועים - אחד מהם (הסיבה) חייב להתרחש לפני האחר (התוצאה). אם הם קרו בו זמנית, קשה מאוד לטעון שאחד גרם לשני. לדוגמה, אם כדור נופל מהיד לאחר שהאדם עוזב אותו, סביר להניח שהעזיבה ... של סיבה ותוצאה דבר יסודי בניתוח סיבתיות הוא להבחין שבכל משפט סיבתי מסתתרות ארבע טענות שונות, גם אם הן נאמרות לנו ברצף אחד. לדוגמה, במשפט אני כועס כי קיללו אותי יש לכאורה שני מרכיבים - קיללו ... אבל בפועל, כשמפרקים את האמירה ומבררים כל חלק לגופו, מקבלים ארבעה שלבים למחקר, וזה מאפשר לגלות פרטים שלא נראים ממבט ראשון. דוגמאות ליישום ארבע הטענות כדי להמחיש היטב, נציג כמה דוגמאות נפוצות מחיי היומיום: אדם אומר: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול. ... התוצאה: האם זה באמת הכרחי? האם ייתכן שהסיבה קורית - ולא מתקבלת התוצאה הזאת? אולי יש אנשים או מצבים שבהם התוצאה שונה לגמרי? בדוגמה של קיללו אותי ואני כועס: האם תמיד כשמקללים מישהו הוא מוכרח ... למשל, אני הולך לאכול כי אני רעב - אולי אני הולך לאכול גם כי כולם אוכלים לידי, או כי ההורים הזמינו אותי לארוחה? הרחבת הדוגמאות והעמקה של חקירה ניקח משפט נוסף: החברה שלי עזבה אותי, ולכן ... ניתוח סיבתיות כמו זה מאפשר לזהות פרטים נסתרים ולראות האם יש לנו פתח לשינוי או לדרך פעולה אחרת. פירוק יש מגיפה - לכן מסכות כדוגמה חברתית - רפואית מעבר לעולם האישי, הרעיון שימושי גם כשממשלה או ... ורושמים תשובות, השערות והרהורים. כך המחשבה מתבהרת מאוד, ונוצר חופש גדול יותר לראות אפשרויות אחרות ולחקור הבדלים ודקויות. דוגמאות שבהן כל חלק בתהליך משפיע על מה שבא אחריו לפעמים נראה רצף של ... לזהות סיבות אמיתיות לעומת סיבות מדומות. ניתוח סיבתיות והבנת התהליכים שמובילים לתוצאות חקירת טענות סיבה ותוצאה בארבעה שלבים דוגמאות מעשיות לניתוח סיבתיות בחיי היומיום כלים לפיתוח חשיבה ...
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
... יומיומית, זה לכאורה נשמע כמו בקשה פשוטה: לתת דוגמאות מוחשיות ומעשיות. אולם אליעד מסביר שהבקשה הזו לא בהכרח נובעת רק מרצון לפשט את הדברים או להפוך אותם לברורים ... אם לא היה לו צורך כזה, לא הייתה לו סיבה לבקש דוגמאות יומיומיות דווקא. לדוגמה, אם מישהו אומר אני רוצה שהתשובה תהיה יומיומית, הוא לא רק מבקש תשובה פרקטית, אלא הוא אומר באופן לא ישיר: יש לי ... מסתתר מאחורי הבחירה במילים אלו דווקא. הוא נותן דוגמה בה אדם מבקש דוגמאות פרקטיות ואומר אני רוצה שתסביר לי עם דוגמאות. לכאורה, בקשה זו מובנת. אבל אליעד אומר שצריך לשאול: מדוע הוא רוצה דווקא דוגמאות? האם זה באמת רק כדי להבין טוב יותר, או שזה כי הוא מחפש פתרון מוחשי לבעיה אמיתית שיש לו?. אליעד מסביר שכדי ... ניתן לחשוף את הבעיות האמיתיות של האדם. כך לדוגמה, כאשר מישהו מבקש שתיתן לי דוגמאות, זה לא תמיד מתוך חוסר הבנה של ההסברים הקודמים, אלא כי הוא מרגיש שהסבר מופשט לא עוזר לו מספיק והוא רוצה פתרון ... מה זה ניתוח משמעות המילים? למה אנשים מבקשים דוגמאות מוחשיות? מה מסתתר מאחורי המילים? כיצד לזהות את השאלה האמיתית של האדם? מה עושים כשלא ברור מה לשאול? ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... היא לא רק לעבור על המילים בספר, אלא תהליך שבו כל משפט וכל רעיון בספר נבחנים ביחס למה שקרה לנו באותו היום, למה שאנחנו מרגישים, ולדברים שאנחנו מתכננים לעשות. לדוגמה, כשאדם קורא טקסט מסוים, הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: איך מה שקראתי עכשיו רלוונטי למה שקרה לי היום בבוקר, או למה שאני הולך לעשות מיד אחרי שאסגור את ... אימון מתמשך, המוח מתחיל להתרגל ולייצר באופן אוטומטי קשרים ומשמעויות, אפילו באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - יום? אליעד מציג את עצמו כדוגמה לכך שהוא מצליח לייצר המון דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, הוא עובד על לייצר דוגמאות במודע. ושנית, וחשוב מכך, הוא מסביר שהרבה מהדוגמאות מגיעות מעצם התהליך היום - יומי שהוא מקיים כל הזמן: כל דבר שקורה לו במהלך היום, הוא מנתח ושואל את עצמו: מה זה אומר לי? איזו משמעות אני יכול ללמוד מזה? איזה תהליך פנימי מסתתר בתוך הדבר שקרה, וכיצד אוכל להשתמש בתהליך הזה לתועלתי? באמצעות השאלות הללו, אליעד יוצר הקשרים ומוצא דוגמאות בכל דבר שהוא נתקל בו. לדוגמה, אם מתרחש אירוע כלשהו, כמו שיחה או סיטואציה מסוימת, אליעד מייד מנתח את האירוע, מפשיט אותו מהפרטים החיצוניים, וחושף את התהליך הפנימי שקורה שם. לאחר ... מאולץ. עם הזמן, התהליך הופך טבעי והמוח יוצר קשרים באופן אוטומטי. האימון הזה מוביל לכך שבכל פעם שמישהו אחר אומר משהו, המוח כבר יוצר קשרים, מפרש את המשמעויות, ומוצא דוגמאות רלוונטיות, מבלי שתהיה לכך מחשבה מודעת. כלומר, מטרת התרגול היא להביא את המוח למצב שבו כל תהליך למידה או קריאה הופך לדרך חיים, בה הכל נקשר ומשמעותי, וכל ידע שנצבר הופך לכלי שימושי לחיים עצמם. איך ללמוד בצורה אפקטיבית? כיצד לקשר קריאה לחיי היום - יום? איך להפיק תועלת מספרים? כיצד ליצור דוגמאות? איך להפוך ידע ליישומי? מהי חשיבה אפקטיבית? למה הקריאה שלי לא אפקטיבית? ...
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
... NLP לעומק מתוך התבוננות עצמית? אליעד מציע כי הדרך היעילה ביותר ללמוד NLP היא באמצעות התבוננות פנימית וניתוח עצמי. לדוגמה, כשאדם צופה בחדשות וחווה תגובה רגשית מסוימת, עליו לשאול את עצמו: למה המילים שנאמרו גרמו לי ... ההפך - כלומר, מדוע ולמה לעיתים החוק לא עובד או אף משיג תוצאה הפוכה. אליעד מדגיש את חשיבות ההבנה העמוקה של הפכים אלו. לדוגמה, עצה מסוימת יכולה להרחיק את האדם במקום לקרב אותו, למרות שנלמדה כדרך יעילה לשכנוע. מי שמבין ... איך להעביר מסרים תת - הכרתיים ועקיפים בעזרת NLP? אליעד כהן מסביר כיצד להעביר מסרים בצורה עקיפה ותת - הכרתית באמצעות דוגמאות מחיי היום - יום, בלי שהאדם ירגיש שהמסר מכוון אליו במפורש. לדוגמה, אם רוצים לגרום לילד להרגיש צורך להיות עצמאי ויציב, אפשר לעסוק סביבו בשיחות על יציבות פיזית, ... את חשיבות היציבות. חשוב להקפיד על מינון נכון, כי אם מדגישים יתר על המידה, האדם עלול לפתח התנגדות ולהעדיף את ההיפך. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא השפעה עקיפה במערכות יחסים, למשל, לגרום למישהו לאהוב אותך בזכות תכונה ... כי הבנה עמוקה של המנגנון המחשבתי מאפשרת ליישם אותה בכל התחומים: שכנוע, חינוך ילדים, ותקשורת בין - אישית. הוא מביא דוגמה מעשית של ילד המסרב לאכול ירקות, ומסביר שאם מבינים לעומק מדוע הילד מתנגד ואיך איזון נכון בין ... הם מיושמים בפועל כיצד התבוננות עצמית מאפשרת הבנה עמוקה של המוח? היתרונות והחסרונות בלימוד שיטתי לעומת לימוד עצמאי דוגמאות מעשיות לשכנוע ותכנות תת - הכרתי מדוע עולה השאלה האם צריך ללמוד NLP במקום מסודר? עולה כאן ... ישנה גישה הטוענת שאפשר ללכת למקור העמוק ביותר של הבנת המחשבה, המנגנון שגורם לנו להרגיש ולהשתכנע, ואותו לחקור מבפנים. לדוגמה, כאשר שומעים חדשות ופתאום מרגישים משהו, כדאי לשאול: למה הרגשתי כך? איך המילים שאמרו באולפן ... נכנסת לתמונה החשיבות של הבנה עמוקה: צריך לבדוק גם את ההפך של החוק, להבין למה ולפעמים כיצד הפעלתו גורמת לתוצאה הפוכה. לדוגמה , אם הציעו עצה לשכנע מישהו בדרך מסוימת, עלולים לגלות שבמצבים מסוימים דווקא אותה עצה תרחיק ... נוסף ב - NLP -היכולת להעביר מסרים תת - הכרתיים או עקיפים. במקום לומר למישהו במפורש תחשוב ככה וככה, משתמשים בדימויים ודוגמאות מהמציאות היומיומית. לדוגמה, אם רוצים לחזק אצל הילד את התחושה שהוא צריך להיות יציב ולא להסתמך יותר מדי על אחרים, מדברים ... לאמץ את המסר לגבי עצמו. אולם חשוב לעשות זאת במינון נכון, כי אם מגזימים, הילד עלול לפתח התנגדות ולהעדיף דווקא את ההפך. דוגמה נוספת היא הרצון שמישהו יאהב אותנו בזכות כך שאנו מעניינים. אם רוצים לשכנע בחשיבות העניין, אפשר לעורר את התודעה לכך ששעמום הוא דבר שלילי ומזיק. אפשר לספר כיצד שעמום מזיק לאדם, להראות דוגמאות למי שסובל משעמום יתר וכן הלאה. כך אותו אדם מפנים שעליו להתרחק משעמום ולחפש עניין. בהמשך הוא עלול להבין, גם אם לא נאמר לו מפורשות, שבך יש את העניין שהוא מחפש - וכך נמשוך אותו אלינו. יש אינסוף דוגמאות לכיוון הזה: בכל פעם לוקחים את המהות המרכזית שרוצים להעביר, מלבישים אותה על מצבים ... המעמיקה גורסת שהבנה יסודית של המבנה המחשבתי מאפשרת להשליך על כל תחום אחר - שכנוע, חינוך ילדים, תקשורת בינאישית ועוד. לדוגמה, כאשר ילד לא רוצה לאכול ירקות, אפשר להפעיל מגוון טכניקות, אך אם מבינים באמת מדוע הוא מתנגד ... הם מיישמים בפועל כיצד התבוננות עצמית מאפשרת הבנה עמוקה של המוח היתרונות והחסרונות בלימוד שיטתי לעומת לימוד עצמאי דוגמאות מעשיות לשכנוע ותכנות תת - הכרתי מה רצית לשאול? שאלה: רציתי לשאול איפה כדאי ללמוד NLP ?ואם ... ויש יותר שאלות, יותר ספקות. עכשיו בואו נתקדם. מה הקשר של מה שאני מסביר ל NLP בעצם? יש כמה שיטות של NLP וקודם זאת היתה דוגמה טובה לסיפור של ה NLP. נגיד לדוגמה, נגיד שאתה בדרך כלל מטפל NLP ויסבירו לך איזה משהו מסוים, השאלה מה הרמות עומק שאתה מגיע ... הבן אדם חושב ככה? פה נגמר הדיון. מאיפה אני יודע למה המוח של הבן אדם חושב ככה. נגיד שאומרים לך אם תגיד ככה יהיה ככה, לדוגמה. ולמה המוח חושב ככה? ולמה כשככה זה ככה? זה פה נגמר הדיון. פה לעומת זאת כשאנחנו לומדים דברים ... מסר, איך אתה יכול להעביר את המסר הזה בצורה עקיפה לתת מודע בלי שהוא ידע בכלל שהגעת לשם? בצורה שממש שאין לו מושג. לדוגמה, נגיד שאתה רוצה נגיד שהילד שלך יותר יסמוך על עצמו פחות יסמוך על אחרים, נניח ואתה לא רוצה ... אומר לו כזה דבר אתה בעצם מכניס לו למוח שהדבר צריך להיות מחויב ויציב. אז הוא אומר גם אני רוצה להיות מחויב. אני אתן דוגמה, נניח ואתה רוצה לגרום לילד שלך לחשוב שלסמוך על אחרים זה רע והוא צריך להתחיל לסמוך על עצמו, ... בעצם מעביר לו לתת מודע שדבר יציב זה טוב וחוסר יציב זה רע. ואז הם יגידו אה אז בעצם צריך שאני אהיה יציב. אני סתם נתתי דוגמה. עכשיו זה דבר, שאיך יכולת לחשוב על כזה דבר? כי אתה לוקח, מה המהות של הדבר? שהוא נשען על ... אז הוא אומר מה הוא רוצה ממני שם, כסא לא יציב, כסא לא יציב ובתת מודע שלו מחלחל לו מסר, שצריך דברים שיהיו יציבים. לדוגמה, אבל גם פה צריך לעשות את זה מתוחכם. כי אם אתה תגיד לו לעשות את זה יותר מדי אז הוא יגיד לא ... אתה יוצר לו אינטרס שיסכים איתך שיציב זה טוב ואז הוא אומר אה אז יציב זה טוב, אז אני רוצה להיות יציב גם במקום אחר, לדוגמה. עכשיו, זה נגיד סתם הייתה דוגמה אינטואיטיבית כזאת. מה שאני אומר, יש אין סוף דוגמאות כאלו, בכל נושא. לדוגמה, אתה רוצה לשכנע מישהו שאין? מה אתה רוצה לשכנע? שואל: שיאהב אותי, איך אתה עושה את זה? אליעד: ... שקוף, יהיה שקוף. אתה יכול להיות יותר מתוחכם. אוקי? אז נגיד איך אתה יכול להלביש את הרעיון שמענין זה טוב? אז נגיד תן דוגמה הפוך על הפוך. נגיד אתה מתחיל לדבר על כמה שעמום זה רע. שעמום זה רע, תראי ההוא נראה לי עלה ... בחיים, הוא לא מצא את עצמו כי לא היה לו ענין כל מיני כאלה ובעצם אה שעמום זה רע ענין זה טוב, אתה מעניין אוהבת אותך, לדוגמה. ככה עובד המוח. מה החיסרון של זה באהבה? ואז אתה אומר היא רובוט, כמו ללכת לרובוט ללחוץ על ...
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... המוצר כמחויב ולא כאפשרי משדר ללקוח שהוא חייב לרכוש אותו. לדוגמה, במקום לומר נראה לי שהמוצר טוב, יש להצהיר המוצר הזה הכרחי עבורך. כל הצגת הספק או האפשרות תהפוך את ההחלטה לעמומה ותגביר את הסיכוי שהלקוח יימנע ... את הרעיון כוודאי, הוא נטה לפעול בהתאם ולהשלים את העסקה. דוגמאות ליישום מחויב ואפשרי בחיים היומיים יש לשים לב בשיחה יומיומית להבדלים בין גם וגם לבין רק. לדוגמה, כאשר אומרים עכשיו יום הכוונה היא לרק יום, בעוד שאם אומרים עכשיו יום, ואולי לילה, הרעיון פתוח לאפשרות אחרת. אותו הדבר קורה בהתנגדויות - במקום לטעון ... איך חלוקה למחויב ואפשרי משפיעה על קבלת החלטות? אפשר לתת דוגמה: לקוח חושב על מוצר מסוים, ויכול להחזיק בשתי עמדות שונות כלפיו. הוא יכול להגיד אני חייב את המוצר הזה (מחויב) או אולי אני צריך את המוצר (אפשרי). ככל ... מוחלטת שהוא זקוק למוצר, ולכן מציגים את הצורך כמחויב. לדוגמה: בזמן הסבר על המוצר, יש להימנע מביטויים של ספק כמו נראה לי שהמוצר טוב או אולי זה יעזור לך. במקום זאת, אומרים המוצר הזה הכרחי עבורך, זה חייב להתאים ... (שבאה בצורת רק או בטוח לא) והופכים אותה לגם או אולי. לדוגמה, אם מישהו אומר זה יקר מדי, עונים לו אולי זה נראה יקר, אבל תראה מה מקבלים בתמורה. לאחר שההתנגדות הופכת לאפשרות, מציגים אפשרות אחרת לצד ההתנגדות שלו ... הוא יטה יותר לפעול בכיוון הזה. כיצד בא הדבר לידי ביטוי בדוגמאות יום - יומיות? בכל דוגמה, אפשר למצוא ביטויים לגם וגם מול רק: יום ולילה - לומר עכשיו יום משמעותו רק יום ולא לילה. אך לומר אולי עכשיו יום ואולי לילה הופך את העניין לאפשרי. ... החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן וכו מי שישים לב מי שיבדוק יראה שכל הרעיונות בעולם, כל הרעיונות ... יש יותר סיכוי שהוא יקנה. אז בגדול שימו לב אחר כך ניתן עוד דוגמאות, אבל בגדול שימו לב בשביל שהמכירה צריך לדחוף או בשביל שתבצר הסכמה צריך לקחת את מה שאנחנו רוצים שהבן אדם השני יחשוב. אנחנו רוצים שהילד יחשוב שהוא ... אומרת צריך לגרום לכך להתנסח בניסוחים ותכף אני אתן כל מיני דוגמאות, להתנסח בניסוחים שמבטאים שזה חייב לקנות את המוצר, שהבן אדם רק את המוצר הזה צריך שבטוח שהוא צריך את המוצר הזה שאין אפשרות שהוא לא צריך את המוצר ... בצורה של אפשרי, אפשרי פירושו לא וודאי לא הכרחי גם וגם, מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח בכל פעם שיש קונפליקט בכל פעם שיש אי הסכמה אז הדרך לפרוץ את האי הסכמה היא באמצעות אפשרי. מה זאת אומרת? בן אדם לדוגמה נגיד אומר זה יקר לי נגיד אז הוא אומר זה יקר לי הוא אומר את זה בצורה מוחלטת, הוא אומר יקר לי אבל מה שאפשר לעשות להגיד אוקי תראה זה נכון שזה גם יקר ... מבין שזה ככה וככה אבל גם ככה וככה. בן אדם רוצים שהוא נגיד לדוגמה יעשה שיעורים לך תעשה שיעורים במוחלטות, אוקי ואם לדוגמה נגיד הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים אני רוצה ללכת לשחק, אוקי אז גם תלך לשחק וגם תעשה שיעורים לדוגמה אוקי גם וגם. עכשיו צריך לשים לב אם בן אדם בטעות מנסה למכור את המוצר שלו באמצעות דיבור של אפשרי, מה זאת אומרת? שהוא יגיד ללקוח אתה יודע המוצר הזה ... שוות ובפועל יש אפשרות אחת שהיא קוראת יותר מאפשרות אחרת, לדוגמה בפוטנציאל כדור הארץ יכול היה להיות עגול משולש מרובע בפועל הוא אפשרות אחת. זאת אומרת יש את הפוטנציאל ויש מה קורה בפועל בן אדם יכול לראות בפוטנציאל ... את זה כאפשרי הוא חייב לראות את זה כמחויב ותכף אני אתן עוד דוגמאות. ואותו דבר לגבי התנגדות בעיקרון ברמה העקרונית יותר קל לבן אדם לחשוב גם וגם מאשר לחשוב רק, מה זאת אומרת? אם בן אדם חושב רק משהו מסוים מעכשיו רק קר ... אבל כרגע אני מסביר את הבסיס של המחויב והאפשרי. עכשיו ניתן דוגמאות לצורך העניין מי שיעמיק בזה יראה שכל הרעיונות מתחלקים ל - רק וגם, כל רעיון בעולם או שהוא מבטא רק משהו או שהוא מבטא גם משהו. לדוגמה שמישהו אומר עכשיו יום מה הוא מתכוון להגיד עכשיו רק יום, כשמישהו אומר עכשיו יום מה הוא בעצם שולל שעכשיו לילה, עכשיו כשהוא אומר עכשיו יום הוא מתכוון ... קריר מה זאת אומרת קריר לא כל כך קר גם קר גם לא קר, נגיד לדוגמה אומרים על משהו זה נחמד מה זה זה נחמד זה לא מדהים אבל זה לא גרוע נחמד. אוקי זה נקרא גם יש משפטים שמבטאים רק ויש משפטים במבטאים גם, וזה לדוגמה אחד הדברים שצריך לשים לב כשבאים למכור את המוצר צריך לדבר לשים לב שכל המילים, בגדול אני מסביר את העיקרון לשים לב לזה שכל המילים שמדברים על המוצר ... היא נכונה ואת האפשרות השנייה נהפוך ללא לגיטימית. אותו דבר לדוגמה מי שיסתכל על זה מי שיבין את המהות של מה שאני אומר אז זה הולך ככה יש לנו את המושג מחויב ואת המושג אפשרי, עכשיו מה המקבילים של מחויב ואפשרי לדוגמה רק מבטא מחויב גם מבטא אפשרי גם וגם אפשרי ככה ואפשרי ככה, מחויב זה רק ככה רק מחויב. עוד דוגמה נוספת לדוגמה נגיד אובייקטיבי וסובייקטיבי, דבר שהוא נכון בצורה אובייקטיבית הוא מבטא דבר מחויב ודבר שהוא מוצג כנכון באופן סובייקטיבי הוא בעצם מבטא אפשרי, מה זאת אומרת בן אדם לדוגמה מביע התנגדות תהפוך את ההתנגדות שלו לסובייקטיבית בעיניך לדעתך, כרגע זה נראה לך אם ככה וככה רק אז מה שאתה אומר זה נכון, יש כאלה שחושבים כמוך זה נקרא ... מוחלט ככה, אוקי אובייקטיבי מכירי הדיור צריכים לרדת זה לדוגמה נגיד אובייקטיבי. אם לדוגמה מישהו אומר יש הרבה אנשים שרוצים שמחירי הדיור ירדו זה סובייקטיבי כי בעצם אמרת שיש הרבה אנשים זה כמו להגיד יש הרבה אנשים שלא רוצים, זה בעצם לקחת את ... בלי בשביל, ככה זה אובייקטיבי מוחלט אין פה ספקות. אותו דבר לדוגמה המחויב והאפשרי אותו דבר נגיד וודאי וספק כשאתה רוצה למכור מוצר כשרוצים לסגור עסקה, כשרוצים לבטא רעיון כשרוצים שמישהו ילך אחריך דבר בצורה וודאית ...
הצלחה וסדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח? איך להצליח בגדול באמצעות סדר וארגון? למה חשוב לסדר את סביבת העבודה שלך? איך להתייעל ולהצליח? איך לא לבזבז משאבים? איך להצליח להתרכז? למה אני לא מצליח להתרכז? קושי להתרכז
הצלחה וסדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח? איך להצליח בגדול באמצעות סדר וארגון? למה חשוב לסדר את סביבת העבודה שלך? איך להתייעל ולהצליח? איך לא לבזבז משאבים? איך להצליח להתרכז? למה אני לא מצליח להתרכז? קושי להתרכז
... וריכוז מתאים, אחרת המשאבים מתבזבזים והאדם עלול לפספס את ההזדמנות להצליח. איך הסחות דעת קטנות גוזלות משאבים חשובים? אליעד נותן מספר דוגמאות להמחיש כיצד הסחות דעת קטנות מבזבזות משאבי ריכוז יקרים: קריאת ספר עם רעש רקע: למרות היכולת לקרוא ולהבין, ... בלתי מורגש. למשל, אם החולצה לא יושבת בנוחות, המוח כל הזמן מתעסק בתחושת הגירוד או חוסר הנוחות, ומפחית מהריכוז במשימות החשובות. איך דוגמאות קטנות יכולות להשפיע על הצלחה גדולה? אליעד מציג דוגמאות מעשיות: אדם שעוסק בפעילות גופנית ומרים משקולות יכול לשפר ביצועים רק בכך שיקשור את שרוכי הנעליים היטב. ... חשובים? ישנם מצבים רבים בחיים שבהם לא מצליחים להשיג את המטרה, לא בגלל חוסר יכולת אמיתי, אלא משום שהמשאבים מתבזבזים על הסחות דעת. דוגמה לכך היא קריאת ספר: לאדם יש את היכולת לקרוא ולהבין, אבל רעש או טרדה חיצונית (כמו יתוש מזמזם) עלולים למנוע ... בדיוק כשם שסדר השרוכים בנעליים חשוב כדי למנוע מהנעל להחליק או לגרום לכאב, כך גם חולצה שאינה יושבת היטב יכולה להסיח את הדעת. האם דוגמאות קטנות יכולות באמת להשפיע על הצלחה גדולה? כן. דוגמאות קטנות ממחישות כיצד פעולות יומיומיות גורמות לאיבוד קשב: נהיגה ברכב עם שמשה מלוכלכת: אפילו לכלוך קטן מחייב ...
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... חרדה לפני מבחן. ברמה כזו שיש להם תסמינים של חרדה לפני בחינה. כגון לדוגמה בחילות לפני מבחן, כאבי בטן לפני מבחן, כאבי ראש לפני מבחן וכיוב, כל שאר התסמינים שיש לאדם ... להירגע לפני מבחן. שכמובן חלקן לא עובדות וחלקן עובדות חלקית. כגון לדוגמה יש כאלו שילכו לכיוון של הטיפול התרופתי, וייקחו תרופות הרגעה לפני מבחן. כגון לדוגמה יש כאלו שייקחו כדור הרגעה לפני מבחנים (רסקיו ריטלין רגיעון וכיוב), יש כאלו שיקחו טיפות ... שיש לאדם שתלוי בכדורי הרגעה. ויש כאלו שילכו על הטיפול הרוחני. כגון לדוגמה יעשו דמיון מודרך לפני מבחן, יקראו משפטי עידוד לפני מבחן, יעשו יוגה לפני מבחן ואפילו ... יפתור לאורך זמן את חרדת המבחנים בצורה המושלמת ביותר שיש. ולהלן מספר דוגמאות (בסדר אקראי) ומחשבות מפחידות שיש לאנשים שסובלים מפחד מכישלון במבחנים, מה שיוצר חרדת בחינות, עם הסבר איך להתמודד איתן. וכמובן שאלו רק דוגמאות בלבד. וכמובן שצריך לדעת איך לגלות את האמונות האלו ואיך להעלים אותן מהתת מודע. אבל יש כאן דוגמאות לאמונות כאלו, ולאיזה שאלות ניתן בטיפול קוגניטיבי לשאול, כדי להעלים את המחשבות השליליות האלו. חלק מהדוגמאות עוסקות בלמה אני חושב שיקרה הדבר הרע (סיכוי להיכשל במבחן). וחלקן עוסקות בלמה אני לא רוצה ... במבחן, כי אני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה. ולהלן שאלות לדוגמה שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם הפחד מכישלון בלימודים. והכל עפ ... אכן קורית באמת באופן מדויק? האם ניתן למנוע לשנות את הסיבה הזאת? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל זה אומר שאני ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל אנשים לא ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי לדוגמה כדי לדעת מי באמת אוהב אותי? אולי כדי ללמוד לאהוב את עצמי? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא רוצה להיות פחות ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאכזב את עצמי. ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל במבחן, אז אני ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה כדי ללמוד לא לפחד מזה שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? כדי ללמוד שלא אכפת לי מה ההורים שלי ... סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בפחד הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאבד את הביטחון ... שלי? האם יש אפשרות אולי שזה יגדיל לי את הביטחון העצמי שלי, כגון לדוגמה כי אראה שאני לא מפחד מהתמודדות? האם מחויב שממש אאבד את הביטחון העצמי שלי? אולי זה רק ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה להתמודד עם הפחד שלי לאבד את הביטחון העצמי שלי? כגון לדוגמה ללמוד להיות עם ביטחון עצמי, גם אם אכשל במבחן? כגון לדוגמה כדי לדעת להתמודד עם החוסר ביטחון עצמי שלי? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה להוכיח לעצמי שאני לא מפחד מכישלון? אולי בשביל להמר אם אצליח או לא? אולי בשביל הספורט ... אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת המבחנים שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי שאני לא מבין מספיק טוב ... דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה, כדי להוכיח לעצמי שלא חייב להבין את החומר מספיק טוב, כדי לעבור את הבחינה? אולי כדי ללמוד ... שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת המבחנים שיש לי? ועד כאן אלו היו דוגמאות לאיך באפשרותך להתמודד עם פחד ממבחנים ועם חרדת בחינות. וכמובן שלכל תשובה שניתנת לאחת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דוגמאות, איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דוגמאות, איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן לחיים, מטפל רב תחומי בתחום דוגמאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3440 שניות - עכשיו 26_05_2025 השעה 00:09:55 - wesi1