אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה?

הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא בין שתי תפיסות מרכזיות: התפיסה האומרת שיש טוב ורע מוחלטים, לבין התפיסה הרוחנית שאומרת שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט.

מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע?

הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה "רע". מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה.

לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד מסביר כי למעשה אפשר להסתכל גם על הצד השני: הילד שמרביץ עשוי להרוויח תחושת שליטה, כוח או ביטחון, שאלה דברים חיוביים בעיניו, ובכך גם המעשה הזה אינו רע מוחלט, אלא תלוי נקודת מבט. הוא מסביר שאם נניח באופן מוחלט שמעשה הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות.

מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע?

אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון הוא לא באמת רע, הוא היה חופשי מחרדה זו.

האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת "הכל אפשרי"?

אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע אותו, מכיוון שהוא עדיין לא בשל להבנת מורכבות שכזו, מה שמוביל לדילמה.

האם הדילמה בחינוך היא באמת של הילד או של ההורה?

אליעד מסביר לעומק כי הדילמה שהורה חווה לגבי כיצד לחנך את הילד אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל אפשרי לבין התפיסה שיש מחויבות של טוב ורע מוחלטים. אליעד מסביר שאם ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה בחינוך הילד, משום שהיה יכול להסביר לילד בפשטות את שני הצדדים של כל דבר.

לדוגמה, הורה שחש חובה לעצור את הילד מלקפוץ לכביש כדי שלא יידרס, עושה זאת מתוך תפיסת טוב ורע מוחלטים - שהמוות רע והחיים טובים. אך באותה עת, הורה רוחני יותר היה מסוגל לראות שגם למוות יש צדדים חיוביים מסוימים, והיה מסוגל להסביר זאת בצורה מאוזנת לילד, בלי להרגיש אשם או לחוש שהוא "דופק" את הילד.

כיצד לפתור את הקונפליקט הפנימי של ההורה בחינוך?

הפתרון שאליעד מציע הוא בראש ובראשונה להורה ולא לילד: ההורה חייב קודם כל לפתור את הקונפליקט הפנימי שלו עצמו לגבי טוב ורע, לפני שיוכל להעביר זאת לילד. אליעד מדגיש כי עד שההורה לא יחווה בעצמו את חוסר ההבדל בין טוב לרע, הוא לא יוכל להעביר את התפיסה הזאת לילד. הוא מזכיר את דברי רבי נחמן, האומר כי אדם לא יכול ללמד אחרים את מה שהוא עצמו טרם למד.

הדגש של אליעד הוא שהקושי האמיתי הוא פנימי של ההורה, וככל שההורה יעמיק ויפתור את הדילמה הזו בתוכו, כך הוא יוכל לחנך...
הכל אפשרי חשיבה מעשית טענות להבין עבודה פנימית ליצור קשרים רוחניים עבודה בעיות פשטות להאשים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בעיה בעיות בעיות בחינוך בעיות בחינוך הילדים בעיות בחינוך ילדים גידול ילדים גידול ילדים רוחניים גישה לחינוך ילדים הארה הארה רוחני הארה רוחנית הארה רוחנית לילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך הילדים חינוך ילדים חינוך ילדים לרוחניות טוב ורע טוב ורע לילדים ילד ילדה ילדי אינדיגו ילדים ילדים רוחניים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים קונפליקט קונפליקט בחינוך ילדים קונפליקטים רוחני רוחניות רוחניים רע וטוב
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
... הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה ... מתלות רגשית כלשהי משתחרר מהאגו לגמרי משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, ... אוהבת את כל מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא ... שלו, שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה ... למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא ... את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר. ...
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?
הארה להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים שבעולם. כי כל שכל ... מתקרב יותר אל השכל הראשון שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה. וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, ... השמש עצמה, דהיינו, כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, ... את הדרך להגיע אל השמש והופך להיות השמש עצמה, הוא יכול עכשיו להאיר את האור של השמש לאחרים. ואיך? באמצעות צמצומים שונים. כי את השכל עצמו של השמש, אי אפשר לומר, מאחר שהוא גדול מידי ומאחר שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האור של השמש, שהוא השכל הגדול ביותר. והחכם שזוכה להיות השמש עצמה, דהיינו, שהוא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, הוא יודע לצמצם את האור של השמש לחלקים קטנים ולתת לאדם ליהנות מהאור של השמש כפי יכולתו. כי כל השאלות ... לעצמו חושך. כי אילו ידע האדם את השכל של המציאות, הרי שהוא היה רואה את האור שיש בכל דבר, דהיינו, את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה הוא תמיד היה מרגיש טוב ... הוא לא מבין את המציאות, והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל ... והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה ... של כל השכלים שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם ... להיות השמש עצמה, לשם כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את ... טוב יותר על השכל שיש בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק חזקה כדי לאפשר לו להכיל ... את היכולת השכלית שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו... ...
הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא?
הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא? אם נתבונן על עניין ההארה הרוחנית, נראה שיש בה שני תהליכים שונים. מצד אחד, ההארה באה לאדם באופן פתאומי. ומצד שני האדם עושה הכנות כדי להגיע להארה הזאת שתבוא לו באופן פתאומי. והדבר דומה לזכייה בלוטו. שמצד אחד היא ... המשמעות של לראות. כי הוא מעולם לא ראה. והעיוור יכול רק לדמיין ולשער בדעתו, מה המשמעות של לראות. אבל כל זמן שהוא לא ראה את האור ממש, הרי שהוא עוד לא מבין מהו האור. וכאשר העיוור רואה את האור בפעם הראשונה, אז האור הזה הוא בא לו בהפתעה. ושום דבר בעולם לא ... ומי שחי כל חייו במערה חשוכה, עד שהוא לא ייהנה מאור השמש עצמו, הוא לא ידע להעריך את אור השמש. וכל זמן שהאדם עוד לא הגיע להארה, הוא יכול רק לשער בדעתו מהי ההארה ומהו עניינה. אבל האדם לא יכול לדעת בדיוק מהי ההארה, כל זמן שהוא לא הגיע אליה. וכאשר ההארה באה לאדם, היא באה לו בהפתעה. ולכן היא הארה. והדבר דומה לאדם שנמצא בחושך, שכאשר הוא רואה את האור, הוא פתאום נחשף למשהו חדש לגמרי. וכמו שיש לאדם עיוור הפתעה מכך שהוא מתחיל לראות, כך יש לאדם הפתעה כאשר הוא מגיע להארה. אבל כדי שהעיוור יתחיל לראות, לשם כך עליו לעשות פעולות כלשהן. ... פוריות כדי ללדת. ולמרות שלבסוף הכניסה להריון קורת מעצמה, הרי שצריך לעשות פעולות כדי שהדבר יקרה מעצמו. והאדם שאין לו ילדים, דהיינו, האדם שאין לו התחדשות בחייו, והאדם שרוצה להביא ילדים לעולם, דהיינו, האדם שרוצה לגלות את המאגר האין סופי של הטוב שיש בעולם, הוא צריך לעבור טיפולי פוריות כדי להביא ילדים. והעיוור שרוצה לראות, הוא צריך לעשות פעולות כלשהן, כדי שהוא פתאום יתחיל לראות. והארה פירושו, להבין את המציאות. וכדי להבין את המציאות, לשם כך על האדם ... את המציאות. כי ההסבר של המציאות קיים. אבל האדם אין לו את היכולת השכלית והרגשית להבין את ההסבר הזה. ומי שרוצה להגיע להארה ולהבין את המציאות, עליו להכין את עצמו לכך. וכאשר ההארה תבוא, היא תבוא בהפתעה. אבל על האדם להכין את עצמו לכך שהוא יהיה ראוי ומסוגל ויכול לראות את האור. וההכנה של האדם להארה, היא על ידי זה שהוא משתדל להיצמד אל האמת. כי הבנת המציאות, מהותה ... כאשר האדם רואה את האמת ומבין את המציאות כפי מה שהיא באמת. ועל האדם ללכת אחרי האמת כפי מה שהוא יודע, עד שלבסוף הוא יגיע להארה מלאה. וכאשר האדם מכין את עצמו, אז הוא יודע ומרגיש בתוכו שהוא מתקרב להארה. כי האדם מרגיש שהוא עולה מדרגה לדרגה, והאדם בכל פעם ופעם מזדכך יותר ויותר. והאדם יודע שהוא הולך ומתקרב אל נקודת ההארה. ולפעמים נדמה לאדם שהנה הוא כבר מגיע להארה. והאדם מגיע לאיזו הארה כלשהי. אבל זאת רק השתקפות של השמש, אך זו לא השמש עצמה. ולפעמים האדם מכין את עצמו להגיע להארה, ועוברים עליו דברים שונים, ואז הוא מגיע לאיזו תובנה, ונדמה לאדם שהנה הוא הגיע להארה. ונדמה לאדם שהוא הגיע להארה, משום הדרך שהוא עבר כדי להגיע להארה הזאת. ונדמה לאדם שבגלל שהוא עבר מה שהוא עבר בדרך ל
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי הביקורת והארת הדברים היא תמיד אך ורק על הפירוש הסובייקטיבי של ... רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני של האדם הוא תופעה משתנה וכיוב, ... המחשבה שאומרת שהעולם הזה הוא סבל שנוצר על ידי היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם ... כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ממשיך ומסביר ואומר שהוא אדם מואר ומאושר, מחמת זה שהוא כבר לא רודף אחרי התופעות המשתנות של העולם הזה, אז גם זה גורם לאדם להיות עוד יותר בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם הוא להשתחרר מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר מכל התלויות הרגשיות שיש לו. והאדם חושב מקווה ומאמין שבבא היום אולי גם הוא יגיע לאותה הארה מיוחלת, שבה האדם לא סובל יותר, ושאז הוא נמצא במצב של נירוונה, שקט נפשי ואושר. ועכשיו נסביר את מה שבודהה לא ידע. ואם נצטרך לומר במילה אחת את הדבר שאותו בודהה לא ... זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי במספר מקומות, האדם לא יכול למכור לך יותר ממה שיש לו. ואם בודהה לא ידע איך ליהנות מהחיים, אז המקסימום ... להשתחרר מהתלות הרגשית שלו בכל מיני דברים, אז האדם באמת מרגיש סוג של הארה ושל התעלות רוחנית. ונדמה לאדם שמי שהוא לא תלוי רגשית בשום דבר, הרי שהוא מאושר. ומי שיתבונן היטב על הרעיון הבודהיסטי הנל, הוא יראה שיש חסרונות מאוד גדולים במה שלימד בודהה. וניתן כאן ... שהוא טיפש. כי המציאות חכמה יותר מכל אחד אחר. גם אם הוא בודהה או כל מנהיג רוחני אחר, המציאות יותר חכמה מכולם ביחד. ואם המציאות היא דבר טיפשי, אז כל שכן שכל מה שיש בה גם הוא טיפשי. כך שבכל מקרה האדם לא יכול להיות יותר חכם מאשר המציאות. וכאשר ... האדם איך לא לסבול, הרי שבסך הכל צריך לרחם על אדם כזה, שהוא עוד לא הגיע להארה של איך אפשר ליהנות בשלמות מהעולם הזה כפי מה שהוא, כולל כל החסרונות שאותם נדמה לאדם שיש בעולם. ומי שיעמיק את מחשבתו ואת עיונו עוד בתורתו של הבודהה, הוא יראה שהבודהה ... המשתנות שהן שורש הסבל עבור הבודהה, ושורש האושר והיופי, עבור מי שמגיע להארה אמיתי. ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בבת אחת. זא יש במציאות שלנו גם ... הבריחה מהשכל, הן של אלו שאינם חכמים ושלא הצליחו להשתמש בשכל שלהם לטובה וליהנות מהמציאות. כי יש שיטות רוחניות רבות, שחרטו על דיגלן כי השכל הוא מקור הסבל. ועל האדם לברוח מהשכל של עצמו, כדי לא לסבול. והאדם מנוון את עצמו, כדי לא לסבול. אבל כאשר ... את ההנאה. ואז האדם רודף אחרי החיצוני הגשמי. אבל החיצוני הגשמי לא באמת יכול לייצר הנאה. כי ההנאה היא כולה רוחנית. וכאשר האדם רודף אחרי החיצוניות, על ידי זה כמות ההתחדשות הפנימית שלו, מהרדיפה הגשמית שלו, ההתחדשות הזאת דועכת. ולכן האדם מרגיש שהדבר ... ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל דבר, בצורה ככ חזקה, עד שהאדם יהיה מסוגל להכיל בתוכו את סך כל הרגשות. שזו הארה אמיתית, שבה האדם חי בהרמוניה אמיתית עם המציאות. ולטובת הקורא נחדד ונעמיק עוד יותר את העניין ונאמר, כי מי שהגיע להארה אמיתית, ומי שמסוגל להכיל בתוכו סבל, הוא צריך לדעת לא להשתמש ביכולת הזו יותר מידי. כי אם האדם יהיה כל הזמן במצב התודעתית שמאפשר לו להכיל ...
לחזק את השכל, על ידי שאלות - כדי להגיע להארה
... את השכל, על ידי שאלות - כדי להגיע להארה מי שרוצה להגיע להארה, עליו לחזק את השכל שלו, בכל מה שאפשר, בכל תחומי החיים בכל נושא שהוא. כי ההארה , היא על ידי ההבנה. וההבנה היא שכלית בעוצמה ככ חזקה, עד שהיא יוצרת גם חוויה רגשית אמיתית. והדרך להגיע להארה, היא באמצעות השכל. ומי שחושב להתחמק מהשכל, השכל ימשיך לרדוף אחריו. ולכן האדם מוכרח להגיע לשלמות השכל, שגם השכל יראה שהכל אחד. וכדי ...
אני הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה, החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר
אני הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה, החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר
... הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה , החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר מה המשמעות של I AM THAT בפילוסופיה של ניסרגדתה? המשפט I AM THAT, או בעברית אני הוא זה, הוא המהות של תורתו של ניסרגדתה ... פיצול בין המתבונן למושא ההתבוננות, ולכן אחדות אמיתית לא יכולה להתקיים כל עוד קיימת תחושה של נפרדות כלשהי. מה הטעות של תורות רוחניות שאומרות רק תהיה קיים? לפי ההסבר של אליעד, ישנן תורות רוחניות שונות, בודהיסטיות או אחרות, שאומרות שהאדם צריך להגיע למצב של רק להיות קיים, רק לחוות את עצם הקיום ללא הזדהות עם דבר. בהתחלה, התחושה הזו נחוויית כשחרור ... בעצמך, אתה בעצם נתקע עם החיסרון הבסיסי ביותר, שהוא עצם הקיום. האם באמת אפשר להגיע לאחדות מוחלטת בלי סבל? אליעד טוען שתורות רוחניות שונות מעולם לא הגיעו באמת לאחדות מוחלטת ולשחרור אמיתי, משום שהן תמיד השאירו מאחוריהן אני כלשהו - הצופה או המתבונן. כל עוד קיים אני, קיים חיסרון וקיימת ... בדרך הקצרה, מגיע מהר לעיר, אך מוצא שאין כניסה כי יש חומה, ולכן עליו לחזור וללכת בדרך הארוכה והנכונה. זו מטאפורה לכך שתורות רוחניות שונות מציעות דרכים קצרות שלכאורה מובילות מהר לשחרור, אך בסוף האדם מגלה שהוא נתקע בחומה (כלומר, נתקע עם תחושת אני שעוד לא השתחרר ממנה באמת). הדרך הנכונה ... איך להגיע לאחדות אמיתית? האם תחושת הקיום היא סבל? להיות קיים או להיות כלום? איך להשתחרר מתחושת האני? מהי הדרך הנכונה להארה?
איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת?
איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת?
... להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת? איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק ...
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
... הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין יש לאין, ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר. הוא עורך דיון מעמיק בנוגע למושגים של נפרדות ואחדות, ולמה לא תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ושאלות שמאתגרות את הקהל לחשוב על הפערים בין תפיסות שונות של העולם. מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם? אליעד מתאר את הדרך בה תופסים אנשים את הקיום, את תחושת העושר ואת ההשפעה של הארה רוחנית על תפיסת העולם. הוא מציין כי, לעיתים, תחושת שלמות או היעדר הבדל בין הדברים יכולה להיות מסולפת ... אבל, ישנה גם אפשרות שמישהו יגיע להכרה זו מתוך ספק, או מתוך הכרה שייתכן מאוד שאין באמת הבדל בין דברים. האם נוכל לדמיין מציאות בלי הבדל בין טוב ורע? אחת השאלות המרכזיות שנשאלת במהלך ההרצאה היא האם נוכל לדמיין מציאות שבה אין הבדל בין תחושות של טוב ורע. אליעד מציין כי כל דבר תלוי בשאלה שאנחנו שואלים את עצמנו, ואם אנחנו מבינים את מהות השאלות שלנו, נוכל לשנות את הדרך בה ... של המצב. הוא מציע כי לעיתים התשובות שלנו לשאלות הנפוצות ביותר הן לא בהכרח נכונות, ולעיתים יש מקום לשאול שוב ושוב את השאלה. מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר? לאחר ההבנה העמוקה של מהות אין הבדל, על פי אליעד, מתחילים להיווצר ספקות על הדברים הפשוטים ביותר. הוא שואל את ... אם אנחנו נמשיך לחפש את השאלות הנכונות, נוכל אולי להבין יותר, אך עדיין נצטרך להתמודד עם המתח הפנימי שבין תפיסות שונות של העולם. הבדל בין יש לאין הארה רוחנית ההבדל בין טוב ורע שלמות והשלמה פנימית נפרדות ואחדות האם יש הבדל בין דברים? ההבנה של העולם בתפיסות שונות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: גישה לחינוך ילדים, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גישה לחינוך ילדים, איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי קריירה, מאמן זוגי בתחום גישה לחינוך ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:25:44 - wesi1