אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בקצה של השכל ✔אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2 ✔והאדם שוכח, שבכל רגע של מציאות ובכל נקודה של מקום, יש פוטנציאל אין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2
והאדם שוכח, שבכל רגע של מציאות ובכל נקודה של מקום, יש פוטנציאל אין סופי של אין סוף צורות. ורק הטועה חושב שהצורה של הרגע הקודם, מחייבת את הצורה של הרגע שאחריו להיות כפי מה שהיא. כי על מה ולמה שצורה שנמצאת במקום ובזמן אחד, תשפיע בכלל על צורה שנמצאת במקום ובזמן אחר?!

ואף אחד לא מחליט איזו צורה תהיה איפה. אלא שיש מקום וזמן אין סופיים, שבהם יש את כל הצורות כולן. והתודעה של האדם חווה בכל פעם רצף כלשהו של צורות, לפי הזמן והמקום שבו האדם נמצא. ושום רצף אירועים, הוא לא יותר או פחות הגיוני, מאשר רצף אירועים אחר.

וגם זה כמובן, מפיל את כל ה"הוכחות", שמנסות להוכיח שלעולם הזה יש מסובב ראשון יחיד וחכם, מכך שהעולם שלנו נראה מסודר. כי כל ההוכחות האלו, הן כמובן שקר מהמון סיבות (כפי שכבר ביארתי במקום אחר). אך ההבנה שהמקום והזמן קיומם הוא אין סופי, ובתוכם יש אין סוף אפשרויות באין סוף מקום וזמן, היא ממילא שוללת את כל החשיבה על קיומו של אלוהים וכולי.

וגם אלוהים הוא לא יכול להיות ראשון ואין סופי, כי גם הוא נבדל במקום ובזמן משאר הדברים ששונים ממנו וכולי כנ"ל.

ונמצא אם כן, כי אין מצוי ראשון, אלא הנפרדות היא הייתה הווה ותהיה תמיד לנצח נצחים. והשאלה מי יצר את העולם וכולי, היא שאלה טיפשית. כי יש אין סוף מקום וזמן, ללא כל נקודת התחלה, וללא כל הגבלה של צורות וכולי כנ"ל. (ומתחילת הזמן עד עכשיו, עבר אין סוף זמן, פחות הזמן שעוד לא עבר עד סופו. וכיו"ב לגבי מרחב המקום האין סופי).

אז מהו סוד הצמצום?

והעניין הוא, כי מי שיפקח את עיניו, יראה ויבין מיד, כי גם המקום והזמן, גם הם צורות סופיות, שהן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. כי המקום, הוא לא המציאות כולה, וגם הזמן, הוא לא המציאות כולה. וגם המקום וגם הזמן, הם חלקים של המציאות השלמה. ויש מקיף אחר גדול עוד יותר, מאשר המקום והזמן האין סופיים.

כי הזמן הוא אכן אין סופי, מנקודת מבט של הזמן. אך הוא לא אין סופי בשלמות, כי הוא לא מכיל בתוכו את מרחב המקום עצמו. כי המקום, הוא לא חלק מהזמן, אלא קיומו מקביל לקיומו של הזמן. והזמן, לא גדול יותר מאשר המקום, אלא הוא סוג של מרחב ומימד שונה, מאשר מרחב המקום. וזה בעצם אומר, שהזמן הוא לא אין סופי באמת, כי יש גם את הישות של המקום, שהיא מגדירה ומגבילה אותו. וכיו"ב גם המקום, שהוא לא מכיל את הזמן, אלא מקביל לו. וגם הוא לא אין סופי בשלמות.

כי יש הבדל בין זמן לבין מקום. ואם יש הבדל בין הזמן לבין המקום, הרי שזה אומר שאלו ישויות סופיות, שגם אם הן אינן מוגבלות בתוך הזמן והמקום עצמם, הרי שגם הן מוגבלות מנקודת מבט חיצונית להן.

והטועים חושבים, שהקיום הראשון, הוא של הנפרדות בלבד. שזה כמובן נכון מבחינה מסוימת, אך זו לא כל האמת, משום שיש גם את האחדות של המציאות. (ובשורש, האחדות והנפרדות הם אחד ממש, ולכן גם הנפרדות היא המצוי הראשון). כי השאלה האמיתית, היא לא מה היה לפני הזמן ומי יצר את הזמן, ומה יש בסוף המקום ומי יצר את המקום, כי אלו שאלות שגויות, שהתשובה שלהן היא פשוטה, והיא שהמקום והזמן קיומם הוא נצחי.

והשאלה האמיתית היא, מה הוא הזמן ומה הוא המקום. מה הוא הרגע הזה, ברגע הזה, ומה הוא המקום, בנקודה הזאת. ומי שיתבונן יראה, כי הזמן והמקום, גם הם לא מחויבי המציאות. כי הזמן מוגבל ומוגדר על ידי המקום, והמקום מוגבל ומוגדר על ידי הזמן. ואם לא היה זמן, לא היה ניתן לנוע בתוך המקום. ואם לא היה מקום, לא היה מקום לרגעי הזמן השונים. ובלי שום מקום, לא יכול להיות שום דבר בשום זמן, ובלי שום זמן, לא יכול להיות שום דבר בשום מקום.

ומי שיתבונן אל תוך הזמן והמקום, יראה כי גם הם צורה של משהו אחר, שהוא חסר את הצורה של הזמן והמקום. כי ההוויה של המקום, היא חסרת הצורה של המקום. וההוויה של הזמן, היא חסרת הצורה של הזמן. ובין ההוויה של הזמן לבין ההוויה של המקום, אין שום הבדל כלל. כי כאשר אין שום מקום, אין גם שום זמן ולהיפך. וממילא ההוויה של הזמן ושל המקום, היא בכלל ישות אחת ממש.

כי יש רק שתי אפשרויות בלבד. והאפשרות הראשונה היא, שיש הבדל כלשהו בין ההוויה של המקום חסרת הצורה של המקום, לבין ההוויה של הזמן חסרת הצורה של הזמן, או שאין כל הבדל ביניהן. ואם אין ביניהן שום הבדל, הרי שממילא הן ישות אחת ממש. ומי שיתבונן יראה, שאין שום הבדל מצד תפישת האדם, בין העדר מוחלט של מקום, לבין העדר מוחלט של זמן. וממילא זה אומר, שיש לנו ישות אחת, שהיא ההוויה של הזמן ושל המקום.

ובמאמר מוסגר נסביר, כי העדר מקום, אין פירושו מקום ריק / חלל פנוי וכיו"ב, כי זהו עדיין מקום ריק. והעדר מקום מוחלט, הוא החיבור של הזמן ושל המקום לישות אחת, שבה אין שום הבדל בין הצורה של הזמן לבין הצורה של המקום.

ויש לשים לב לכך, שלא כתבנו שהאחדות היא "מהווה" את הנפרדות (הזמן והמקום), אלא כתבנו שהיא ה"הוויה" שלה. כי "מהווה" את, זה בעצם לייחס לה תודעה וכיו"ב. והמינימום ההכרחי שאפשר לומר, הוא שהאחדות, היא ההוויה של הנפרדות.

והאחדות הזאת, היא "אין" והעדר מוחלט ממש. כי בלי שום זמן ושום מקום, זה העדר מוחלט. ונזכיר ונאמר, כי לא מדובר כאן על מה שהיה "לפני" הזמן והמקום, כי רק הטועה חושב שיש "לפני" הזמן. כי לפני הזמן, פירושו עוד ציר זמן אחר. ואנחנו כאן מדברים על מה שיש כרגע בתוך / מחוץ לזמן. דהיינו, הדבר שהזמן והמקום עצמם "עשויים" ממנו, ברגע הזה ובמקום הזה ממש, שהכל אין ואפס ממש.

והאין הזה, הוא גדול יותר מאשר המקום כולו. כי המקום עצמו הוא ישות סופית. כי המקום הוא צורה. והאין הזה, הוא גדול מהמקום כולו, כי הוא ללא הגבלת הצורה של המקום. והמהות גדולה מהצמצום והצורה החיצונית שלה. כי הלבוש, הוא רק ביטוי של המהות הגדולה יותר. והאין, הוא גדול מהיש שנמצא בתוך זמן ומקום. ונמצא כי ההוויה של היש, היא האין וההעדר המוחלט.

ויש לזכור גם, כי גם האין, הוא לבוש וצמצום והפרדה מהיש. ולכן מה שקודם להכל, היא ישות אחת, שבה אין שום הפרדה בין היש לבין האין. וגם היא נפרדת ממה ששונה ממנה, ולכן קודמת לה אחדות גדולה יותר, שמכילה אותה ואת הנפרד ממנה כישות אחת וכולי כנ"ל.

ומי שיתבונן על כל הצורות של כל ההפכים כולם, יראה שכולם מתאחדים בשורשם. כגון לדוגמה הרצון, שהוא ההפך של העדר הרצון. ובלי העדר רצון, אין רצון ולהיפך. והרצון וגם העדר הרצון, הם צורה של ישות אחרת, שבה אין הבדל בין יש רצון לאין רצון.

והרצון והאין רצון, נפרדים בזמן ובמקום. כי יש מקום וזמן לרצון, ויש מקום וזמן לאין רצון. והאחדות של הרצון עם ההפך שלו, הוא החיבור של הזמן והמקום של ההפכים. וכיו"ב לגבי כל שאר הישויות שיש בעולם. וגם ה"אני" וההעדר של ה"אני", גם הם תופסים זמן ומקום, ובשורשם הם מתאחדים עם הכל.

וכל הישויות כולן, מתאחדות לישות אחת ממש. והשכל הזה בא לידי ביטוי בצמצומים שונים בעולם של הנפרדות. כי כאשר יש לאדם איזה ספק לגבי איזה דבר, ואיזה רצון לגבי איזה דבר, והאדם מבין שזה לא משנה ושאין הבדל בין הדבר האחד לבין הדבר האחר ששונה ממנו, הרי שזאת התגלות של האחדות בתוך הנפרדות, בלבוש של נפרדות. כי בשורש, הכל אחד ממש, ללא הבדל זמן ומקום כלשהם.

ולפני הזמן באמת, פירושו ההוויה שקודמת לצורה של הזמן. ומעל המקום באמת, פירושו ההוויה של המקום, שמקיפה את הצורה של המקום כולו. כי גם המקום עצמו נמצא בתוך מרחב גדול יותר, שהוא ההוויה שלו, שהיא חסרת כל צורת מקום.

ואם נעמיק עוד בעניין, נראה כי גם הפוטנציאל של כל הדברים, גם הוא לא קיים כלל בתוך האחדות של המציאות בשורשה. כי שם יש אחדות של הפוטנציאל עם ההעדר שלו. וכאשר הכל אחד ממש ואין שום זמן ושום מקום כלל, אין שום מקום לנפרדות, אפילו לא ברמת הפוטנציאל.

וזה כמובן דבר שהוא נגד השכל. כי בשכל האנושי היש נפרד מהאין וההפכים נפרדים אחד מהשני. וכל ההפכים, הם לבושים של ההפרדה שבין האין לבין היש. ומאחר שהיש נפרד מהאין, ממילא לא יתכן שההוויה של היש, תהיה האין. כי מאין, לא יכול להיות יש. כי כל המהות של האין המוחלט, היא ששום דבר לא יכול להיות ממנו, ושאין בו שום פוטנציאל כלל. והנה אעפ"כ הוא ההוויה של כל הנפרדות כולה ממש, ברגע הזה ובמקום הזה ממש.

וזהו סוד הצמצום, שההוויה של היש, היא האין. וכל הצורות, מתהוות מהדבר שאין בו שום צורה כלל. וזהו נגד השכל,...
לפני הזמן והמקום השכל מבדיל צורה של זמן שכל של האדם לא מחויב מוגבל היש והאין הרגע הזה היש נפרד מהאין הצורה החיצונית השאלה היא התשובה אחדות אחדות ההפכים אחדות המציאות אחדות המציאות סוד הצמצום אין או יש אין ויש אין יש אין מיש האין והיש היש והאין המציאות הפכים הצמצום יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש מציאות סוד סוד הצמצום סוד הצמצום יש מאין סודות צמצום תורת הצמצום
חלק 1
...אך ההפכים הם רק בצורה החיצונית. ולכל הדברים שבעולם, יש מכנה משותף רחב מהם, שמקיף אותם, ללא שום הפרדה של הצורה החיצונית. ולכן, כל הדברים במהותם, הם אחד. וגם אם נאמר שאין מהות פנימית לכל הדברים שבעולם, הרי שזה אומר שהאין מהות, הוא המקיף של כל הדברים. דהיינו, שהאין מקיף את היש. ואם ניקח לדוגמה את הידיעות שאותן האדם יודע, ונתבונן מהי בעצם ידיעה, נראה שהאדם יודע המון צורות שונות, של שום דבר. כי המשמעות של דבר, לא נמצאת בתוך הדבר עצמו, אלא בדברים שנמצאים...
אין שכל אין דאגות - מתי ולמה?
... הפרדה בין יש לבין אין, ואין רצון, ואין טוב ורע, ויש טוב אמיתי. וכיוב גם כאשר השכל שלם. כי בקצה של השכל, הכל מתאחד. כי כאשר האדם מסתכל על המהות של כל דבר ועל התכלית ועל ... יש את הדאגות שלו, לפי הרצון שלו. ורק בהעדר שכל מוחלט, רק אז אין שום דאגות כלל. ולסיכום: רק בקצה של השכל, בקצה העליון או בקצה התחתון, כאשר אין שום שכל שעושה הפרדה בין יש ...
אמונה / שכל - מהי שלמות האמונה / שכל? איך להגיע לאמונה מושלמת / שכל בשלמות?
... השכלית שלו, אז הוא מגיע לאיזו נקודה שהוא צריך להאמין כדי להבין. ושם כבר אין שאלה של מי אמר שזאת האמת, כי בקצה של השכל, שם האדם רואה את האמת בצורה כזו, שהיא יותר אמיתית מאשר אמת שהשכל אומר שזאת האמת. ובסיכומו של דבר: יש באדם שני ...
מבוא - התנאי היחיד ההכרחי להבנת הספר - בירור האמת
... האדם להיצמד אל האמת בצורה הקיצונית ביותר האפשרית עלי אדמות וגם שלא עלי אדמות, דהיינו, באופן מוחלט. והשלמות של המציאות, נמצאת בקצה של השכל וכולי. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו, עליו לחקור ולגלות את שורש השכל ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
... האדם משתמש באמת בכל השכל האנושי שלו, דהיינו, שהאדם מנקה את עצמו מכל טיפת אמונה, ומשתמש רק ואך ורק בכל השכל האנושי שלו, אז האדם רואה בשכל האנושי שלו, את מה שיש מעל ומעבר לשכל האנושי, דהיינו, האחדות של המציאות. כי בקצה של השכל האנושי, האדם רואה את האמת שהכל אחד, שהוא הפך השיגעון האנושי. ואז האדם הופך להיות משוגע חכם. כי החכם האמיתי, הוא המשוגע הגדול ...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 1
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 1 הפכים זהים. לוגיקה. פילוסופיה. היגיון. קיצוניות. אחדות. אמת בלתי תלויה. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של ... עקביות. להוכיח דבר והיפוכו. אקסיומה. מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. ועוד. שני הפכים שזהים זה לזה. מהי מהותם? היכן ניתן למצוא כאלו? מהי מהותה של המציאות? כפי שכבר ביארתי יותר מפעם אחת, כל ההפכים כולם נפגשים בקצוות שלהם (ראה כאן). המציאות מאפשרת את קיומם של כל ההפכים זה לצד זה, אך אותה המציאות מהווה את שניהם. מה שאומר בעצם, כי במהותם ובשורשם כל ההפכים זהים זה לזה. דוגמה: כל הצורות השונות של המציאות טובות באותה המידה = כל הצורות השונות של המציאות רעות באותה המידה. שתי צורות המחשבה הנל מגיעות אל אותה התוצאה הרגשית = שתיהן יוצרות רגש טוב אין סופי. הכיצד? המהות של שני ההפכים האלו היא אחת. שני ההפכים אומרים את אותו הדבר. שניהם אומרים כי המהות של כל הצורות השונות של המציאות היא אחת וכי אין הבדל מהותי בין שום צורה של המציאות לשום צורה אחרת. שני ההפכים הנל מובילים לכך שאין טוב יותר או טוב פחות ואין רע יותר או רע פחות. כאשר ... הפחות רע. כאשר האדם מבין שהמהות היא אחת, הוא מפסיק לרצות לשנות את המציאות + אינו תלוי רגשית בצורה כלשהי של המציאות = אושר. טוב יחסי = רע יחסי = אחדות = טוב אמיתי. האושר הגיע בשתי הדרכים הנל, רק כאשר האדם הגיע לשורש ולמהות של ... עצמו = לכל דבר יש סיבה שהיא הוא עצמו. תובנה של אמת בלתי תלויה: כל דבר הוא הסיבה של עצמו = אין סיבה לשום דבר = יש סיבה לכל דבר = הסיבה והתוצאה מתאחדות . האמת שמאחדת את הקצוות של האם יש אין סיבה, היא שכל דבר הוא הסיבה של עצמו = המהות של כל הדברים טובה באותה המידה. ... הריבוי של כל דבר = הריבוי שלו, כל מה שהוא יותר ממנו = הריבוי שלו. רק ההעדר של כלום = כלום. רק הריבוי של אין סוף = אין סוף. ראה כאן: לשאול שאלות הפכים - איך לגלות את האמת? אולי ההפך הוא הנכון?. סיכום: הדוגמאות רבות הן. כל הקצוות ...
הפכים נמשכים / משיכה / הפכים - האם הפכים נמשכים? מהי מהות המשיכה בין הפכים?
הפכים נמשכים משיכה הפכים - האם הפכים נמשכים? מהי מהות המשיכה בין הפכים? קשר זוגי. מערכות יחסים. אהבה. הפכים נמשכים זה לזה. האומנם? מהי מהות המשיכה בין הפכים? מדוע דברים שונים נמשכים זה לזה? ומדוע לפעמים הפכים יוצרים התנגדות זה לזה? תשובה: כל דבר נמשך לשורשו ולמקום שאליו הוא שייך. בשורש של המציאות, כל הדברים הם באחדות מוחלטת. מצד המהות של המציאות, שום דבר אינו שונה מהותית משום דבר אחר. מצד מהותה של המציאות, אין שום הפכים, אלא הכל אחד. מהם ההפכים? ההפכים הם ייצוג של חלקים שונים של האחדות. כל אחד מההפכים מייצג צד אחר של המטבע. כל אחת מהדעות של בני האדם, מייצגת חלק כלשהו של האמת. כל חלק בתמונה המלאה, משקף חלק ... אותו. ומאחר שכך, שום דבר אינו שונה מהותית משום דבר אחר. התודעה של האדם נמשכת אל השלמות ואל האחדות = השורש של התודעה. השלמות היא כאשר האדם חווה את המהות של המציאות. בכל מקרה, כל דבר נמשך לשורשו. ובשורש הכל אחד. ולכן ישנם הפכים שנמשכים זה לזה וישנם הפכים שמתנגדים זה לזה. ההפכים שנמשכים זה לזה, זה נובע מכך שכל הפך משלים את חברו. כל חלק משלים את החלק השני. ביחד ההפכים יוצרים את התמונה המלאה. לעומת זאת, ישנם הפכים שמתנגדים זה לזה. ההפכים שמתנגדים זה לזה, זה נובע מכך שכל צד מושך לכיוון שלו ולכיוון השורש שלו. ההפך רוצה להתאחד עם המציאות ישירות דרך השורש שלו, דרך נקודת האמת שלו שאין אותה בחברו. כאשר ההפכים מנוגדים ישנה מלחמה. כאשר כל אחד מהצדדים מגיע לשורש של עצמו, הרי שבאותו הרגע נוצר ביניהם השלום. כי בשורש הכל אחד. כאשר אחד מהצדדים מגיע אל השורש והשני לא, אז הצד שהגיע אל השורש מסוגל לקבל להכיל לאהוב את הצד השני. למרות שהצד השני מתנגד לו. כאשר האדם מגיע אל השורש ששם כל ההפכים מאוחדים, באותו הרגע האדם כבר אינו נמשך או מתנגד לשום דבר. התלות הרגשית נעלמת = ההיקשרות לדברים ... וגם ההתנגדות לדברים נעלמת. האדם רואה את השלם בכל דבר, וממילא אינו נקשר מתנגד לדבר. לסיכום: גם הפכים שמתחברים וגם הפכים שמתנגדים, הכל נובע מאותו הרצון הבסיסי של כל דבר להתאחד עם הדבר השני. בשורש הכל אחד. כאשר האדם מבין מהי המהות המאחדת של המציאות, זה הרגע שבו אין יותר הפכים התנגדות, אלא יש רק שלום ואהבה אין סופית לכל דבר בצורה שווה ואחידה. ...
לשאול שאלות / הפכים - איך לגלות את האמת? אולי ההפך הוא הנכון?
... שאלות הפכים - איך לגלות את האמת? אולי ההפך הוא הנכון? לשאול שאלות. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. פורמאליזם. לוגיציזם. אינטואיציוניזם. ...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 2
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 2 כל ההפכים נפגשים באין סוף. ההסבר: המהות של המציאות היא אין סוף אין גבול. המהות של המציאות אינה מגביל דבר מלהיות. המציאות מאפשרת את קיומו של כל דבר. כל ההפכים הנל הם צדדים שונים של המהות האחת של האין סוף. האין סוף הוא הדבר שכל ההפכים כולם מרגישים אהבה זה לזה בצילו. האין סוף מחבר ומאחד את כולם. האין סוף מאפשר להפכים להתחבר. כיצד נראה האין סוף? מהי מהותו? תשובה: מהותו היא החיבור של כל האפשרויות הקיימות. האין סוף, הוא הפוטנציאל של כל ההפכים כולם. הוא זה שמהווה את כל ההפכים כולם. כל ההפכים כולם הם חלק ממנו. המחשבה של האדם היא סופית והיא אינה יכולה להכניס אל תוכה את המהות של האין סוף כפי מה שהיא באמת. אך הדמיון של האדם יכול להבין קצת את מהותו של האין סוף, על ידי כל ההפכים השונים שנמשכים מהאין סוף. כל ההפכים כולם, הם צמצומים שונים של האין סוף. כמו הצבע הלבן, שהוא בעצם השילוב של כל הצבעים כולם. כל צבע שקיים, הוא אחד מהגוונים שנמצאים בתוך הצבע הלבן. מהותו ... של המציאות היא טוב מוחלט כנל, וכל הרע כולו קיים רק כאשר יש צמצומים שונים, ממילא גם לא יכול להיות רע מוחלט. כי בכל דבר שקיים יש צמצום וחלק כלשהו מהאין סוף שהוא הטוב המוחלט. כל הדברים כולם, הם צמצומים שונים של המהות של המציאות. כל הדברים כולם, הם הבגדים מעטפת חיצונית לבוש קליפות, של המהות האין סופית של המציאות. המהות של האין סוף, היא האחדות השילוב החיבור של כל מה שניתן לחשוב עליו. המהות של האין סוף, היא השילוב של כל הקצוות כולם לדבר אחד. המהות של מימד הזמן היא השילוב של כל ... האובייקטיבית של כל דבר? תשובה: על ידי השילוב של 2 הקצוות וההפכים של הדבר. התשובה לכל השאלות, היא סך כל התשובות האפשריות. אם ברצונך לדעת מהי התשובה האמיתית לכל שאלה, קח את 2 האפשרויות המנוגדות ביותר. תחבר ... כולן. סיכום: כאשר האדם חוקר את כל הנל, ומגיע עד לקצה של כל ההפכים, אז הוא מגלה את האמת הטובה באמת. המהות של המציאות היא השלמות עצמה, משום שהיא אינה חסרה דבר, היא מכילה את כל ההפכים, שום דבר אינו חסר גם לא את ההפך של עצמו. כל השינויים רע גהנום וכולי, זה הכל רק ברמה של הצורות השונות של המציאות. ומתי האדם מרגיש בגן עדן עלי אדמות? כאשר הוא רואה בכל דבר את החיבור והקשר הישיר שלו לאחדות הטובה של המציאות. כאשר האדם רואה בכל דבר את הקשר שלו לשורש של המציאות = רואה בכל דבר את נקודת האמת הטובה שבו = גן עדן. כאשר האדם אינו רואה את נקודת האמת ואת הצמצום וההשתקפות של מהותה של המציאות בכל דבר = שינויים = טוב רע = גהינום. כאשר האדם רואה את התמונה המלאה = שני הצדדים של המטבע = מבין שכל אחד ...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 3
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 3 תוספות: האמת הבלתי תלויה = האמת הטובה = ... של המציאות = המכנה המשותף הרחב ביותר = המאחד = האמת המוחלטת המלאה = הטוב האמיתי = השלמות = טוב אמיתי. יהדות תורת הקבלה: בריאת העולם המפץ הגדול = ההתגלות של האין סוף באמצעות הצמצומים של ההפכים השונים. יש = יש סוף = יש אפשרות למחשבה של האדם להכיל אותו = יש אפשרות לחשוב אותו. אין = אין סוף = אין ... אין אפשרות לחשוב אותו. המפץ הגדול בריאת העולם יש מאין = צמצום האין סוף אל הסוף. תורת הצמצום = התהליך שבו האין סוף מצמצם את עצמו לכל מה שנתפס במחשבה של האדם. מחויב המציאות = המהות של המציאות שמהווה את הכל = נצחיות. אפשרי המציאות = הצמצומים השונים הבגדים המעטפת החיצונית של המציאות. החלל הפנוי = עולם ההפכים צמצומים, שבטעות שקרית דמיונית נראה כאילו הוא חלל פנוי מהאין סוף. למרות שמצד האמת הכל זה אין סוף ואין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר והכל זה אחדות גמורה. כי אין עוד מלבדו. הקדוש ברוך הוא = הבורא האין סוף. השכינה = ההתגלות של הבורא אל הנבראים. צרות צרה = מלשון צורה ומלשון צר ההפך של רחב = הצמצום של המהות אל הצורה הצרה ושאינה אין סופית = צרות. להתפלל תפילה = דבקות וחיבור של האדם בשורש של המציאות ... = חיבור הבורא לבריאה. תורת הנגלה = לראות את הצמצומים השונים שיש בעולם כצמצומים. תורת הנסתר תורת הקבלה = לראות את הסוד הנסתר שיש בכל דבר. הסוד = הקשר של העולם לבורא. מצווה מצוות = צוותא = התחברות = האדם מתחבר לטוב שבכל דבר. עוונות עברה עברות = העבר ... בתשובה = הנברא שב וחוזר אל הבורא להיות איתו באחדות. גאווה = הנברא מדמיין את עצמו כמשהו ממשי ואינו יודע שהוא כלום ביחס לאמת של הבורא. ענווה = הנברא יודע שאין ... שלהן. העולם הבא = התכלית הסופית = כאשר כל ההפכים כולם מקושרים לשורש שלהם = לאחדות הגמורה. מלחמת גוג ומגוג = המלחמה שיש בין ההפכים השונים לפני שהאדם מבין שהכל זה אחד = ביאת המשיח. גהנום גלות = כאשר האדם אינו רואה את הטוב ואת האחדות שיש בכל דבר. גאולה משיח גן עדן = כאשר האדם רואה את האחדות שיש בין ההפכים השונים. נשמה = המהות הפנימית של הדבר = האחדות של ההפכים. גוף האדם = הבגד של הנשמה = הצורה החיצונית של הדבר = השונות שיש בין ההפכים שהם בכלל אחד. ששת ימי החול = פעולות שונות זו מזו שמייצגות את בריאת העולם הצמצומים השונים של האין סוף. יום שבת = מנוחה מפעולות שונות = אחדות = לקשר את הבריאה לבורא. אדם הראשון: עץ הדעת טוב ורע = הפכים שונים של טוב ורע = חוסר נצחיות = מוות. עץ הדעת = השכל האנושי = מוגבלות להבין את האין סוף = הנברא נראה ... הראשון: עץ החיים = הכל טוב = אין טוב ורע, אלא הכל אחד = חיים לנצח. עץ החיים = מעל השכל האנושי = הנברא מתאחד עם הבורא = אין ידיעה הגדרה הפרדה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בקצה של השכל, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בקצה של השכל, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, אימון אישי, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום בקצה של השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 03_08_2025 השעה 15:13:07 - wesi1