אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בחירה ✔איך להרשים בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? איך להרשים נשים? איך להרשים בנות? מכירות דור טו דור, פחד גישה, מכירות שטח, שיחות יוצאות, שיחות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך להרשים בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? איך להרשים נשים? איך להרשים בנות? מכירות דור טו דור, פחד גישה, מכירות שטח, שיחות יוצאות, שיחות קרות, פחד ממכירות, מה להגיד לבחורה? איך לפנות לבחורה?
איך להרשים בחורה ברחוב וליצור רושם ראשוני חיובי?

כאשר רוצים להתחיל עם בחורה ברחוב, השאלה המרכזית היא כיצד לעשות רושם ראשוני שיגדיל את הסיכוי שהאינטראקציה תמשיך בצורה חיובית. אליעד כהן מסביר שהצלחה ביצירת קשר ראשוני עם בחורה דומה מאוד להצלחה בתחום המכירות, כמו מכירות שטח, מכירות door-to-door, או שיחות קרות ללקוחות חדשים. המפתח לשיפור ההצלחה נעוץ בשינוי המיקוד הפנימי של האדם מהצורך שלו עצמו, אל התועלת שהוא יכול להביא לצד השני.

איך בחורה שופטת את הגבר כשהוא פונה אליה ברחוב?

כל אדם - ובמקרה זה, הבחורה - עושה באופן לא מודע חישוב לגבי האינטראקציה החדשה: "האם האדם שמתקרב אליי עכשיו עומד להועיל לי, להזיק לי, או בכלל לא להשפיע עליי?" כאשר אדם ניגש לבחורה, היא מיד בוחנת בראש שלה האם האינטראקציה הזו תגרום לה להרגיש טוב או רע, ואם היא תרגיש שהמשך האינטראקציה הוא לטובתה, היא תבחר להמשיך אותה.

לדוגמה, אם אדם מחלק ברחוב שטרות של 100 דולר, סביר שאנשים יתקבצו סביבו, כי הם מיד רואים בו מקור לטוב ולתועלת. באותו אופן, כאשר ניגשים לבחורה, חשוב להתמקד בלייצר תחושה חיובית וערך עבורה.

למה לא מספיק רק להחמיא לבחורה?

אליעד כהן מדגיש שהניסיון הפשטני לעשות לבחורה טוב באמצעות מחמאה לא תמיד עובד. לדוגמה, אם בחורה רגילה שמתחילים איתה רק בגלל המראה החיצוני שלה, ייתכן שמחמאה על יופייה דווקא תגרום לה להרגיש רע. היא עלולה לחשוב שהמחזר שטחי וממוקד רק ביופי חיצוני, וזה בדיוק מה שהיא רוצה להימנע ממנו. לכן, חשוב לנסות להיכנס לראש של הבחורה ולשאול "מה היה עושה לה טוב?" מנקודת מבטה האישית, במקום להניח באופן כללי שכל בחורה אוהבת מחמאות או התייחסות למראה שלה.

איך להתגבר על פחד גישה לבחורה ברחוב?

הסיבה המרכזית לפחד גישה היא שהגבר חושב על עצמו כחלש ביחס לבחורה, כי הוא רוצה ממנה משהו (טלפון, תשומת לב, פגישה), ולכן מפחד שהיא תגיד לו "לא". עצם הפחד הזה נובע מתחושה של נחיתות וחוסר ביטחון, הנגרמים מההנחה שהבחורה היא החזקה במצב זה. כדי להתגבר על הפחד, יש לשנות את ה - state of mind למצב שבו האדם הוא הצד החזק, המעניק והנותן, ולא המקבל. בדיוק כפי שאדם שמחלק כסף ברחוב לא מפחד שיסרבו לו, כי הוא מגיע מעמדת נותן הערך.

הדוגמה להמחשה: כאשר מישהו רעב יוצא לחפש אוכל ולא מוצא, הוא מרגיש גרוע יותר מאשר מישהו רעב שפשוט לא מחפש אוכל. באותו האופן, מי שמתחיל עם בחורה מתוך תחושת נחיתות ומקבל סירוב, ירגיש הרבה יותר רע ממי שכלל לא ניגש. הפתרון הוא להתמקד בנתינה ובערך עבור הצד השני.

מה קורה כאשר הגבר מפחד שהיא תגיד "לא"?

הפחד מדחייה מושפע מדימוי עצמי שלילי של האדם. אם נבחן עשרה גברים שמפחדים להתחיל עם בחורה, וכל אחד יישאל למה הוא מפחד שהיא תגיד "לא", כל אחד ייתן סיבה אחרת, לרוב כזו שמשקפת את מה שהוא לא אוהב בעצמו: "היא תגיד לא כי אני נמוך", "כי אין לי כסף", "כי אני שמן" וכדומה. בפועל, הבחורה עשויה לסרב מסיבות אחרות לגמרי, שלא קשורות כלל לדימוי העצמי של הגבר. מכאן עולה ההבנה שהפחדים הללו הם בעצם מראה שמשקפת את...
עכשיו איך לעשות רושם ראשוני על בחורה איפה שבא לך ברחוב לצורך העניין, איפה אמרת בבית ננגיד?

ש: ברחוב.

אליעד: בא נלך על הרחוב סבבה עכשיו אתה הולך ברחוב אתה רואה בחורה אתה רוצה להתחיל איתה מה החוקיות מה צריך לעשות מה הדבר שאם תעשה אותו אתה מגדיל את הסיכוי באופן דרמתי שיצא מזה משהו, עכשיו שימו לב יש את השאלה איך להתחיל איתה יש את השאלה איך כאילו גם בתוך שאתה מתחיל איתה יש שלבים יש את השלב שאתה מתחיל איתה יש את השלב שאתה מבקש טלפון יש את השלב שאתה מזמין אותה יש שלבים נכון אז השאלה היא מה החוקיות לעבור משלב לשלב זאת השאלה.

מה אתה אומר זה המשך של הקודם אבל נכון אז בעצם השאלה היא על מה אתה צריך להמר כי מה בעצם השאלה השאלה זה איך לעשות רושם ראשוני זאת אומרת אם היית יודע איך להרשים אותה אבל מה לעשות שיש בך אינסוף דברים ובסוף כאילו היא לא מכירה אותך והיא רואה דבר אחד היא רואה את הכובע אז היא אומרת "רגע אני צריכה לשפוט על פי הכובע" כאילו נכון, אוקי אז מה התשובה מה הדרך אם בן אדם אומר "שלום אני רוצה לדעת איך להתחיל עם בחורה ברחוב" אפשר להפוך את זה לאנלוגיה "אני רוצה לדעת איך למכור ללקוח מוצר איך לעשות פרזנטציה איך לדבר בפני קהל איך לשכנע מצביעים" אפשר כל מיני עניינים.

אבל שבחורה ברחוב יש לך דקה עכשיו כאילו עשר שניות לדבר איתה יכול להיות שהיא תפסול אותך איך שאתה תתקרב אליה יכול להיות שתפסול אותך אחרי עשר שניות יכול להיות אחרי חצי דקה כאילו יש לך זמן מוגבל אתה לא יכול לעשות פה מצגת, נכון אז מה החוקיות אומרת אז בא נבדוק אז קודם כל יכול להיות שאין חוקיות אפשרות אחת אומרת "תקשיב אדוני מצטערים אין חוקיות זה אקראי לגמרי זה בדיוק כמו לשאול איזה מספרים צריך למלא בלוטו" זאת אפשרות אחת לגשת לעניין אפשרות אחת ואפשרות שנייה שיש חוקיות אבל אולי אתה לא יכול ליישם אותה כי אין לך את הכישורים ליישם אותה בקיצור יש כל מיני אפשרויות.

עכשיו בא נדבר על מה בטוח נכון עכשיו אבל מה האמת האמת היא שיש חוקיות חלקית יש דברים שהם בטוח נכונים ויש דברים שזה אקראי עכשיו בא נראה מה בטוח נכון אז מה שבטוח נכון זה כזה דבר עכשיו היה לאחרונה מישהו בכותל שלקח שטרות של מאה דולר וחילק לאנשים, ראיתם את הסרטון?

ש: המיליונר הזה.

אליעד: נכון חילק שטרות לאנשים של מאה דולר מה כולם עשו קפצו עליו מישהו חילק מאה דולר קפצו "תביא לנו מאה דולר" נכון יפה למה כי בחוויה שלהם הוא עשה להם טוב אם הם היו יודעים שזה מאה דולר מזויף לא היו הולכים נכון מזויף אם הם היו יודעים שאין להם מה לעשות עם הכסף, סתם בכל מקרה הם חשבו שהוא הולך לעשות להם טוב לקחו את הכסף זאת אומרת שאם אתה היית עכשיו עומד באמצע הרחוב ומחלק כסף כנראה שגם בחורות היו ניגשות אליך נכון אז הנה כבר פתרנו את הבעיה נכון.

ש: לא בהכרח.

אליעד: לא בהכרח חלק עכשיו אתה יכול לבוא לבחורה להגיד לה "שלום יש לי מיליון דולר לתת למישהו אפשר לתת לך" נכון יש בחורות שיגידו לך לא דרך אגב כי לא ידעת להציג נכון היא תגיד "מי אתה מה אתה בא להסתלבט עלי מה אני נראית לך זונה מה פתאום" אוקי אבל מה שאני מנסה להגיד מה אני מנסה לומר פה שאנחנו חוזרים לבסיס בן אדם רוצה להרגיש טוב בן אדם בכל רגע נתון עושה קלקולציה חישוב במוח "מה אני חושב שהדבר הזה יעשה לי טוב או לא" אתה מתקרב לבחורה בחורה אוטומטית איך שהיא רואה אותך היא בראש שלה עושה חישוב "רגע האם אני חושבת שזה שהוא מתקרב אלי זה מהווה לי סכנה או מהווה לי הזדמנות או לא משפיע עלי".

ש: רושם ראשוני.

אליעד: נכון שנייה ואתה צריך לדעת את זה שכשאתה מתקרב לבחורה איך שאתה הולך לכיוון שלה סתם עובר לידה ברחוב ואתה ברחוב עובר לידך רכב נכון שאתה נזהר מהרכב אתה כאילו כל הזמן עושה חישוב "רגע זה יכול לפגוע בי זה יכול לעשות לי טוב או שזה לא משפיע עלי" אתה רואה עמוד אתה אומר "אוקי אני אתרחק מזה לא להיפגע ממנו" תמיד יש לך את החישוב בעצם כשאתה הולך ליד בחורה אוטומטית היא עושה את החישוב, עכשיו כל פעולה שאתה מדבר איתה אתה אומר לה שלום היא אומרת "רגע אם אני אמשיך איתו את השיחה זה יעשה לי יותר טוב יותר רע או לא יודעת" עכשיו אתה אומר לה משהו מסוים היא אומרת כאילו כל רגע ורגע היא עושה את החישוב מחדש "רגע האם אני חושב שהולך להיות לי יותר טוב יותר רע או לא משנה" זה קודם כל תהיה מודע לזה שזה מה שהיא עושה בראש.

עכשיו מה המסקנה הנגזרת ואם היא תחשוב שיותר טוב לה להמשיך איתך את האינטראקציה לעוד שנייה היא תמשיך אם היא תחשוב שכדאי לה להפסיק את האינטראקציה היא תפסיק זה הגיוני זה בטוח נכון, מה זה בעצם אומר לנו שאם אתה רוצה להתחיל עם בחורה ברחוב מה שאתה צריך לעשות זה לשאול את עצמך זה "אם הייתי היא אם אני הייתי היא מה אני חושב שיכל לעשות לי טוב" תתחיל משם, נגיד שעכשיו הבחורה נגיד מה עושה איפה היא מה היא עושה?

ש: הולכת ברחוב.

אליעד: הולכת ברחוב עכשיו תדמיין שאתה היא תדמיין שאתה הולך ברחוב איזה דבר טוב אתה חושב שהיא רוצה שתיתן לה או שאתה יכול לתת לה או מה היא רוצה מה הרצונות שלה יש לה רשימת רצונות עכשיו אתה צריך לחשוב מה אני יכול לעשות כדי שהיא תחשוב שאני הולך לעשות לה טוב, עכשיו זה יכול להיות סתם להגיד לה שלום "וואלה היה לי כייף מישהו אמר לי שלום" יכול להיות שהחמאת לה על משהו היה לה כייף שהחמאת לה יכול להיות שהיא לא רוצה שיחמיאו לה.

אתה זוכר את השיחה על הקטע של הפרגון אם נגיד יש מישהי שאתה חושב שאתה רוצה אותה כי היא נראית טוב והיא נמאס לה שמתחילים איתה כי היא נראית טוב כי זה מעצבן אותה שחושבים שהיא נראית טוב כי נמאס לה שרואים רק את זה שהיא נראית טוב ולא דברים אחרים ואתה תבוא לבחורה ותגיד לה "אני רוצה להחמיא לך שאת נראית טוב" אתה בראש שלך מה רצית לעשות לה טוב מה קרה היא אמרה לך לך למה לך כי עשית לה רע לכן זה לא פשטני של בא נעשה לה טוב נחמיא לה זה פשטני מדי צריך להיכנס לראש שלה "אם הייתי היא מה אני חושב שהיה עושה לה טוב" להתחיל משם.

עכשיו הרעיון הוא שלא משנה מה אתה עושה או לא משנה מה אתה אומר לא משנה מה היא אמרה לא משנה מה הגבת לא משנה מה קורה הפוקוס שלך צריך להיות איך אני גורם לה להרגיש טוב, עכשיו זה דבר שהוא בטוח נכון מה בדיוק אתה צריך להגיד להגיד לה שלום להגיד לה הי להגיד לה אהלן להגיד לה היי זה כבר אקראי זה תלוי בסיטואציה זה תלוי בבחורה בך בסיטואציה במזג האוויר תלוי אין אפשרות לדעת מראש אלא אם כן כל מקרה לגופו אולי יש מקרים שכן ניתן לדעת מראש, יכול להיות שיש מקרים שניתן לדעת מראש אם עדיף לך להגיד לה שלום הי הלו אפשר לדעת מראש אם היא נגיד מדברת אנגלית אתה לא תגיד לה שלום נכון אתה תגיד לה הלו נכון יפה.

אפשר לדעת אבל אני לא יכול להגיד לך את זה כנוסחה כי זה אקראי כל מקרה לפי מה שהוא מה שאני כן יכול להגיד לך כנוסחה זה כל הזמן תחשוב "אוקי איך אני גורם לה להרגיש טוב, עכשיו מה הבעיה שכשאתה מתחיל עם בחורה למה אתה מתחיל איתה כי מה אתה רוצה שלך יהיה טוב אז על מי אתה חושב על עצמך אז מה אתה חושב "איך אני גורם לה לעשות לי טוב" אתה לא חושב "איך אני עושה לה טוב" ופה משתבש הכל זה כל הסיפור, אתה ניגש לבחורה למה אתה ניגש אליה כי אתה רוצה לעשות לה טוב אתה אומר "יש פה בן אדם אני רוצה לעזור לו" כשאתה הולך לזקנה לעזור לה להרים את הסלים מה אתה מנסה לעשות לה טוב אתה רואה עני אתה בא לתת לו צדקה אתה רוצה לעשות לו טוב עכשיו בסוף זה בשביל עצמך אבל בא נגיד שאתה רוצה לעשות לו טוב.

עכשיו אתה רואה בחורה ברחוב אתה תתחיל איתה אתה מתחיל איתה כי אתה אומר "תראה יש שמה איזה מישהי לבד אולי אני אעשה לה נחמד יש מישהי שהיא עצובה אולי אני אנסה לשמח" אז זה מה שאתה חושב או אתה חושב משהו אחר אתה לא חושב מתוך מקום של אני בא לעשות לה טוב אתה חושב מתוך המקום של "אני עצוב אולי היא תעשה אותי שמחה אני רוצה ממנה משהו" ואז כל הפוקוס שלך ואז אתה בכלל לא מתפקס על מה עושה לא טוב אתה מתפקס על מה עושה לך טוב ואז היא מרגישה שאתה מבלבל לא את המוח בממוצע ואז בממוצע כנראה היא אומרת לך תעזוב אותי זה הסיפור.

במילים אחרות אם אתה רוצה להתחיל איתה תשנה את הפוקוס שלך את ה - state of mind שלך במקום "מה אני רוצה ממנה טוב איך אני גורם לה לתת לי את הטלפון איך אני גורם לה להסכים איך אני גורם לזה" במקום לחשוב על מה שאתה רוצה שהיא תעשה לך טוב כי אז אתה בא לקחת ממנה משהו תחשוב "אוקי אני עכשיו יש פה מישהי אני רוצה לעשות לה טוב למה אני רוצה לעשות לה טוב אני חושב שאחר כך יצא גם לי מזה טוב אולי יצא לי מזה טוב אולי לא יצא לי מזה טוב" תתפקס "אני עכשיו לא רוצה ממנה כלום רק רוצה לעשות לה טוב, בהנחה שאני לא רוצה ממנה כלום שום דבר לא רוצה ממנה עכשיו יש לי רק מטרה אחת איך אני יכול לגרום לה להרגיש יותר טוב איך אני יכול לגרום לה להגיד לי תודה איך אני יכול להעלות חיוך על פניה איך אני יכול לגרום לה להיות שמחה איך אני יכול לעשות את זה" שזה יהיה הפוקוס שלך "איך אני אעשה לה טוב".

עכשיו כל מקרה לגופו לפי העניין לפי ההקשר יש דברים שאתה צריך להמר ויש דברים שאתה יכול לדעת בוודאות אבל כל מקרה לגופו אבל לא ניתן להגיד אותם כרגע אבל מה שבוודאות נכון שאתה צריך לחשוב על איך לעשות לה טוב זה בוודאות נכון.

ש: אתה עלול יותר להיכנס לקטע שאתה מרצה אותה מה - state of mind הזה.

אליעד: לא מעניין אותי.

ש: מי אמר שזה ככה.

אליעד: לא יודע זאת שאלה אחרת כרגע הייתה שאלה איך לגרום לה איך להתחיל איתה או איך ליצור אינטראקציה ראשונה אחרי שתצבור אצלה נקודות זכות שהיא תדבר איתך שהיא תכיר אותך היא תגיד "וואלה הבן אדם הזה יכול לעשות לי טוב" עכשיו תתחיל לבקש גם אתה תרשום בפנקס "אוקי מתישהו אני צריך לבקש" תבקש גם אתה.

ש: אבל אם כל מקרה לגופו אז הוא בעצם לא אמר כלום.

אליעד: לא אמרנו המון דיברנו על ה - state of mind שלך מול הבחורה שאתה ניגש אליה דיברנו המון, עכשיו למה יש לאנשים פחד גישה מה שנקרא הם יפחדו להתחיל עם הבחורה בדיוק מאותה סיבה כי אם ה - state of mind שלך הוא "אני רוצה ממנה משהו" מי החלש ומי החזק היא החזקה אתה החלש אם היא החזקה ואתה החלש מה אתה מרגיש חלש, אם אתה פונה אליה כי אתה רוצה ממנה משהו מה בעצם אתה אומר אני חלש נכון אז מה אתה תרגיש חלש אם היא תגיד לך "אני לא רוצה לתת לך את מה שאתה רוצה" מה אתה עוד יותר מרגיש עוד יותר חלש.

יש מישהו רעב שאין לו אוכל אז הוא הולך לקרוא ספר יש מישהו רעב שאין לו אוכל והוא הולך לחפש אוכל והוא לא מוצא אוכל מי היה לו יותר גרוע?

ש: זה שהלך לחפש ולא מצא.

אליעד: הלך לחפש זאת אומרת אם אתה מרגיש חלש ביחס אליה והיא אמרה לך "לא רוצה" אתה מרגיש עוד יותר רע אבל מאיפה הכל התחיל ואז אתה לוקח סיכון כי תגיד "אני מרגיש יותר רע מאשר אם לא הייתי מתחיל איתה" והכל התחיל מזה שהיית ב - state of mind של חלש חשבת על מה שאתה רוצה ממנה אם היית חושב מהמקום של "איך אני יכול לתת לה משהו" למה אתה מפחד, ההוא שעמד קודם וחילק שטרות הוא פחד שאנשים לא ירצו אותו לא אמר "אני נותן להם מי שלא רוצה לא צריך" הוא היה בעמדת המשפיע לא בעמדת המקבל מה האמת שבתוך תוכו הוא גם ציפה לקבל מהם אהבה אם כולם היו מתעלמים ממנו הוא גם היה מרגיש רע "תראה מה זה אנשים לא רוצים את הכסף שלי בשביל מה אני התאמצתי כל כך קשה מה יצא לי מהכסף שלי" אוקי אבל זה סיפור אחר.

אז על פי פשוטו הוא בא לתת כשהוא בא לתת הוא לא הרגיש פחד שלא ירצו כי הוא אומר אני בא לתת זאת אומרת שכשאתה עומד מול הבחורה אם אתה מפחד להתחיל איתה זה אומר שאתה מרגיש חלש ביחס אליה וזה אומר שאתה מתמקד במה שאתה רוצה לקבל ממנה ולא במה שאתה רוצה לתת לה אם היית מרגיש חזק "אני יכול לתת לה משהו ואני רוצה לעשות לה טוב" מה אתה מפחד, אוקי מעניין לעניין באותו עניין עד כאן ברור עד כאן ברור יפה עכשיו מעניין לעניין באותו עניין אם עכשיו תהיה בחורה ברחוב ויעמדו עשרה גברים ויפחדו להתחיל איתה אוקי "למה אתה מפחד להתחיל איתה? כי אולי היא תגיד לי לא, למה אתה מפחד להתחיל איתה? כי אולי היא תגיד לי לא" אוקי כולם מפחדים להתחיל איתה.

"אוקי אם היא תגיד לך כן אתה תפחד להתחיל איתה" בא נגיד שכולם אומרים לא "אני לא אפחד להתחיל איתה" אז למה אתה מפחד להתחיל איתה כי היא תגיד לך לא עד כאן נכון נגיד שזאת הסיטואציה, עכשיו נשאל את הבן אדם הראשון "תגיד לי אדוני אם היא תגיד לך לא למה היא אמרה לך לא" נשאל את הבן אדם השני "תגיד לי אם היא תגיד לך לא למה שהיא תגיד לך לא" לבן אדם השלישי "אם היא תגיד לך לא למה שתגיד לך לא" כל אחד יתן תשובה אחרת, זאת אומרת כולם יפחדו להתחיל איתה כי כולם מפחדים שהיא תגיד להם לא שהיא לא תרצה אותם אבל אם אני אשאל אותו "ולמה שהיא תגיד לך לא? כי היא לא תרצה אותי, למה שהיא לא תרצה אותך?" כל אחד יתן תשובה אחרת.

וכל אחד איזה תשובה יתן בממוצע יתן את מה שהוא לא אוהב בעצמו אחד יגיד "היא לא תרצה אותי כי אני נמוך" אחד יגיד "היא לא תרצה אותי כי אני שמן" אחד יגיד היא לא תרצה אותי כי אין לי כסף" איך יגיד "היא לא תרצה אותי כי אני...
לתת להצליח במכירות איך למכור ללקוח הדברים הטובים היא לא אוהבת אותי איך להתגבר על פחד גישה פירגון סובל מדימוי עצמי פתרון לגרום לה להרגיש גרוע איך להרשים איך להרשים בחור איך להרשים בחורה איך להרשים בנות איך להרשים נשים איך להתחיל איך להתחיל עם אישה איך להתחיל עם בחור איך להתחיל עם בחורה איך להתחיל עם בחורה ברחוב איך להתחיל עם בחורות איך להתחיל עם בנות איך להתחיל עם מישהי איך להתחיל עם מישהי ברחוב איך להתחיל עם נשים איך לפנות לבחורה איך לפנות למישהי אישה בחורה בחורה ברחוב בחורות בחורות ברחוב בחירה ברחוב דור טו דור חרדת גישה חרדת מכירות להגיד לבחורה להרשים להרשים בחור להרשים בחורה להרשים בנות להרשים נשים להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורה ברחוב להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם מישהי ברחוב להתחיל עם נשים לפנות לאישה לפנות לבחורה לפנות לבחורות לפנות לבנות לפנות למישהי לפנות לנשים מאיפה מתחילים מה להגיד לאישה מה להגיד לבחורה מכירות מכירות דור טו דור מכירות שטח נשים פחד פחד גישה פחד ממכירות פחדים שיחות יוצאות שיחות קרות
בחירה / בחירה חופשית - הכל כולל הכל על בחירה / בחירה חופשית - רשימת כל הנושאים
בחירה בחירה חופשית - הכל כולל הכל על בחירה בחירה חופשית - רשימת כל הנושאים בחירה בחירה אישית בחירה בחיים ללא ילדים בחירה בין חסרונות בחירה בין טוב לרע בחירה בלב שלם בחירה בלי חיסרון בחירה בלי טוב ורע בחירה וידיעה בחירה חופשית בחירה חופשית אלוהית בחירה חופשית אמיתית בחירה חופשית באמת בחירה חופשית בתהליך טיפולי בחירה חופשית האם יש בחירה חופשית זה טוב או רע בחירה חופשית חלקית בחירה חופשית לאלוהים בחירה חופשית לעשות בחירה חופשית לעשות כרצונו בחירה חופשית מהי בחירה חופשית מלאה בחירה חופשית על הכל בחירה חופשית רגשית בחירה חופשית של אלוהים בחירה חופשית של תינוק בחירה טוב או רע בחירה לא טובה בחירה ללא סיבה
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה? האם קיימת בחירה חופשית אמיתית במציאות שלנו? הרעיון שאליעד כהן מציג בהרצאה עוסק בשאלה העמוקה: האם קיימת באמת בחירה חופשית לאדם או אפילו לאלוהים? כאשר אנשים שואלים על בחירה חופשית, הם מניחים מראש שלאלוהים עצמו יש בחירה חופשית. אולם לפני ששואלים אם לאדם יש בחירה חופשית, עלינו לברר אם בחירה חופשית קיימת בכלל במציאות, אפילו אצל אלוהים. בחירה חופשית, בהגדרתה הפשוטה, היא מצב שבו לאדם יש רצון, התלבטויות בין כמה אפשרויות, והוא בוחר מה לעשות בהתאם לרצונו. מדוע לאדם אין באמת בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד כהן מסביר בפירוט רב את הסיבה המרכזית לכך שלאדם אין בחירה חופשית אמיתית. האדם לא באמת שולט ברצונות שלו. כדי לפעול, אדם חייב קודם לרצות לבצע את הפעולה. אולם הרצון הזה מגיע מרצון פנימי יותר, הרצון הפנימי יותר מגיע מרצון פנימי עוד יותר, וכך הלאה עד הרצון הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים אין באמת בחירה חופשית, במיוחד כאשר מסתכלים על הרעיון מזווית של אחדות מוחלטת. בפרספקטיבה האמיתית ביותר, שבה הכל אחד ואין הפרדה, אין אפילו משמעות למושג בחירה, כי אין נפרדות ואין שום שינוי או הבדל שיאפשר בחירה. במצב הזה, אלוהים לא יכול לבחור כי אין לו אופציות לבחור מתוכן. גם בפרספקטיבה שבה אלוהים ברא את העולם, עדיין מתברר שאין לו באמת בחירה חופשית. אנשים חושבים שאם אלוהים היה יכול לברוא או לא לברוא את העולם, אז הוא בהכרח בחר לעשות זאת. אבל אליעד מדגיש שהאפשרות לעשות או לא לעשות אינה מעידה על בחירה אמיתית. יכול להיות שאלוהים הוכרח לברוא את העולם, משום שאולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה בפועל. מהו רגע הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא ... הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים שאלוהים ברא את העולם, בהכרח נוצרת הגבלה, כי יש הבדל בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות מוחלטת. לפני שנוצר הרצון הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ולאדם אין באמת בחירה חופשית במובן הרגיל, הוא מציג מושג עמוק יותר של
מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
... בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת האני? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות? מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? בשיחה מעמיקה ומפורטת עוסק אליעד כהן בנושא הבחירה החופשית, ומדגיש את חשיבות ההבנה האם האדם פועל מתוך רצונו האמיתי או מתוך אילוץ רגשי. האדם עשוי להרגיש שחובה עליו להבין האם קיימת בחירה חופשית כדי לתפקד בחיים, דבר שלדברי אליעד כהן מעוות את החקירה והופך אותה ממקור להנאה ולחקירה טבעית לכפייה עצמית הגורמת סבל. ... הוא מתאר אדם שחוקר את נושא הבחירה החופשית מתוך מחשבה שאם לא יבין זאת, הוא לא יצליח להרגיש חופשי במערכות יחסים ובחיים באופן כללי. האם הרצונות שלנו הם אישיים ... אליעד, כדי להבין באמת מהי בחירה חופשית, על האדם להגדיר בצורה מדויקת מה המשמעות של אין לי בחירה. משמעות ההבנה שאין בחירה היא שהרצונות שהאדם חווה כשלו, אינם באמת שייכים לו אלא למציאות עצמה. למשל, כשאדם רוצה לשתות מים, התחושה היא שהוא רוצה זאת בעצמו, אך אם אין בחירה, הרצון לשתות לא נובע ממנו אלא מתוך תהליך עמוק יותר המונע על ידי המציאות. במצב כזה, האדם הוא מעין רובוט שפועל מתוך תכנות קוסמי, ולא מתוך בחירה מודעת ואישית. האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? אליעד כהן מציע לבחון את השאלה מתוך נקודת מבט חווייתית ולא רק פילוסופית. לדעתו, כאשר נעלמת ... שמתרחשים בחייו. האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? השאלה שעולה בשיחה היא, מדוע חשוב לנו להרגיש רגשות כמו כעס או אכזבה אם אנו מבינים שאין לנו ... ניתן לחיות בפועל בלי תחושת בחירה? למרות ההבנה העמוקה שאין בחירה חופשית, האדם חייב ביום - יום להמשיך לחיות ולפעול כאילו הוא בעל בחירה. לדוגמה, אם אדם רואה מחבל - הוא יברח, אך במקביל יכול להרגיש שזה אלוהים שבורח מעצמו. כך נוצרת חוויה כפולה שבה האדם פועל בעולם מתוך תחושת בחירה, אך במקביל מודע לכך שכל האירועים נקבעים על ידי המציאות, כמו דמויות בחלום של החולם עצמו. האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת האני? אליעד מבהיר כי מי שמבין לעומק שאין לו בחירה, מבין שהמחשבות והרצונות הם לא שלו באופן אישי, אלא שייכים למציאות עצמה. אדם כזה מפסיק להיאבק עם אנשים, מפסיק להילחם במציאות, ... בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? גם לאחר ההבנה העמוקה הזו, האדם ממשיך לתפקד בעולם - לאכול, לנהל מערכות יחסים, לעבוד, ואף להתווכח או לריב אם יש צורך. ... דרכו. כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? ההבנה שאין בחירה חופשית, לדברי אליעד, אינה משתקת אלא משחררת את האדם מלחצים, מתחושות אשמה ומתסכול. האדם פועל בעולם מתוך קבלה מלאה של המציאות, ... מתוך מאבק. דווקא ההבנה שאין בחירה מאפשרת לאדם לחוות אהבה אמיתית, כי הוא הופך להיות פרפר של אלוהים, כלי ביטוי נקי של הרצון הקוסמי, ללא תלות במאבקים הפנימיים ... האישי שלו. האם באמת יש לנו בחירה או לא? אליעד כהן מסביר כי לא מדובר בשאלה של כן או לא. ישנן רמות שונות של תודעה: ברמה אחת יש בחירה, וברמה אחרת אין
חופש הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע?
חופש הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע?
... הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע? האם יש לאדם בחירה חופשית באמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא: האם יש לאדם בחירה חופשית? זו אחת השאלות הפילוסופיות העמוקות ביותר שמעסיקות אנשים מזה דורות. אליעד כהן ... עם אינטרסים לתשובה מסוימת, הוא עלול לפספס את האמת האובייקטיבית. לפני שאדם שואל האם קיימת בחירה חופשית, עליו לבדוק מהם האינטרסים שלו שיגרמו לו להעדיף תשובה מסוימת. לדוגמה, כאשר ... שבה ישות מיטיבה עומדת מאחורי הדברים. באותו אופן, לאדם יש אינטרס ברור לחשוב שיש לו בחירה חופשית, מכיוון שאף אחד לא רוצה להרגיש שאין לו שליטה על חייו. למה לאדם יש אינטרס להאמין שיש לו בחירה חופשית? אליעד מסביר שיש לאדם אינטרס חזק מאוד להאמין שהוא בעל בחירה חופשית, משום שהאדם רוצה להרגיש חופשי ובשליטה. תחושת החופש והשליטה היא חלק חשוב מאוד ... עובדים קשה כדי להרוויח יותר כסף, לא רק בשביל הכסף עצמו, אלא כדי להגדיל את טווח אפשרויות הבחירה שלהם. זו הסיבה שאדם הזוכה בלוטו חש כל כך שמח - כעת הוא יכול לבחור מתוך אפשרויות רבות יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת וקשה יותר, של אישה שנאנסת. מדוע הפגיעה כה קשה ומשפילה? כי הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות לאדם זה לקחת ממנו את הבחירה החופשית. ההשפלה העמוקה היא שהמציאות מתרחשת בניגוד מוחלט לרצון של האדם. אנשים פוחדים ... או להפסיק לשלוט בתנועות שלהם. לכן, האינטרס העמוק ביותר הוא תמיד להגיע למסקנה שיש לאדם בחירה חופשית. האם תחושת הבחירה משקפת את המציאות? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין תחושת הבחירה לבין המציאות עצמה. הוא מביא דוגמה של אדם שחולם חלום - האדם יכול להרגיש דברים, אבל זה לא אומר שהתחושות משקפות את המציאות. באותה צורה, התחושה שיש לאדם בחירה חופשית לא בהכרח מעידה על כך שהאדם באמת שולט במציאות. למעשה, האדם אולי יכול לבחור מה לעשות בפועל, אך הוא לא שולט במה הוא רוצה לעשות מלכתחילה. לדברי אליעד, הרצון ... עצמם. מכאן שהאדם למעשה אינו שולט במציאות באופן מלא, אלא רק באופן חלקי ומוגבל. מדוע הבחירה החופשית היא מקור הסבל של האדם? אליעד מסביר שהסבל האמיתי של האדם הוא לא מכך שאין לו בחירה, אלא מכך שהוא מאמין שיש לו בחירה חלקית ומוגבלת. אילו לאדם הייתה בחירה מלאה ובלתי מוגבלת, הוא פשוט היה עושה כל דבר שרוצה, בלי התלבטויות וספקות. אך המציאות היא שהבחירה של האדם מוגבלת, ולכן הוא סובל ומתלבט מה לעשות, אם להתגרש או להישאר, אם להתפטר או להישאר בעבודה. לפעמים אדם אפילו מעדיף שלא תהיה לו בחירה , כדי להיפטר מהסבל של ההתלבטות. כאשר לאדם ברור לחלוטין שאין לו שליטה ושום בחירה, באותו רגע הרצון שלו מתבטל לגמרי. הוא כבר לא רוצה לשנות את המציאות, כי הוא יודע ... פער בין הרצוי למצוי. אז המציאות עצמה הופכת להיות בדיוק כפי שהוא רוצה. האם גם לאלוהים יש בחירה חופשית? אליעד כהן ממשיך ומסביר שגם לאלוהים עצמו אין בחירה חופשית, משום שגם הרצון של אלוהים נוצר ללא רצונו. אלוהים לא יכול היה לבחור את הרצון שלו עצמו, כי מלכתחילה לא היה לו רצון. מכאן שגם הגורם הראשון, כביכול אלוהים, אינו בעל בחירה חופשית. האדם המבין זאת לעומק הופך להיות האלוהים הראשון האמיתי, שמשמעותו שהאדם חווה את המציאות כולה כביטוי של רצונו העצמי. איך ניתן להשתחרר מהסבל באמצעות הבנת היעדר הבחירה? אליעד כהן מדגיש שהבנה עמוקה ואמיתית שאין לאדם שום בחירה מובילה לשחרור מוחלט. כאשר אין לאדם רצון שונה מהמציאות, הוא חווה שלמות אמיתית, משום ...
הכל צפוי והרשות נתונה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, הכל מלמעלה, רצון חופשי - מה האמת?
הכל צפוי והרשות נתונה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, הכל מלמעלה, רצון חופשי - מה האמת?
... והרשות נתונה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, הכל מלמעלה, רצון חופשי - מה האמת? האם באמת יש בחירה חופשית, או שהכל נקבע מראש? השאלה האם לאדם יש בחירה חופשית או שהכל נקבע מראש היא ... ובכל זאת יש לאדם חופש פעולה ובחירה. למה רבי עקיבא טעה כשאמר שהכל ... מראש, לא ייתכן שתהיה לאדם בחירה אמיתית. לפי אליעד כהן, רבי עקיבא ... אם האדם באמת הבין שאין לו בחירה חופשית, הוא לא אמור בכלל לשאול ... השאלה מניחה בטעות שהאדם צריך לבחור האם לקום בבוקר או לא, בעוד שבמציאות שאין בה בחירה חופשית אין מקום לשאלה כזאת בכלל, ... שהפעולות נעשות מאליהן בלי בחירה או החלטה עצמית של האדם. כיצד רבי נחמן מברסלב מסביר את עניין הבחירה החופשית? אליעד מציג את דבריו של ... היחידה שהאדם חושב שיש לו בחירה חופשית היא כי הוא לא מבין לעומק את הקשר שבין הידיעה לבין הבחירה . במילים אחרות, לפי רבי נחמן, מי שיש לו שכל אמיתי מבין שאין בחירה בכלל, כי הבחירה היא חלק מהידיעה האלוהית, וממילא ... וחשב שזו הוכחה שיש לו באמת בחירה, בעוד שאליעד מסביר שהאדם למעשה ... מלמעלה. האם גם לאלוהים יש בחירה חופשית? אליעד כהן מבהיר נקודה פילוסופית חשובה נוספת לגבי הבחירה של אלוהים עצמו. אם אלוהים יצר את ... קודם? מכאן שגם לאלוהים אין בחירה חופשית באמת, והוא כבול במערכת של ... שברא את העולם אינו בעל בחירה חופשית מוחלטת. למי יש באמת בחירה חופשית? אליעד כהן מסביר שבחירה חופשית מוחלטת אפשרית רק לאלוהים ... האדם מגלה שאין לו כלל בחירה חופשית. אך ברגע שהאדם יגיע להבנה מוחלטת שאין לו בחירה בכלל, הוא יהפוך לאלוהים עצמו ואז ... הוא יגיע למצב שבו קיימת בחירה חופשית מוחלטת. איך אפשר להגיע להבנה שאין בחירה חופשית, ולהשיג בחירה חופשית אמיתית? הדרך להשגת הבנה ... משתנה, והוא מבין שאין לו שום בחירה חופשית. בשלב הבא, הוא הופך להיות ... בנקודה הזאת בלבד קיימת בחירה חופשית אמיתית, בחירה ללא כל מגבלה. מה המסקנה הסופית של אליעד כהן בנושא דטרמיניזם ובחירה חופשית? המסקנה שאליה מגיע אליעד ...
האם יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית?
האם יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית?
... יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית? האם יש לאדם בחירה חופשית? האם באמת קיימת בחירה חופשית לאדם, או שכל פעולה שאנו עושים נקבעת מראש? אליעד כהן עוסק בשאלה זו לעומק, תוך ... מפורטות רבות והסברים מגוונים הממחישים את הסוגיה בצורה יסודית ביותר. מהי בכלל בחירה חופשית? אליעד מתחיל בשאלה האם אדם באמת בוחר את מה שהוא עושה או את מה שהוא רוצה, ומציג את התפיסה האינטואיטיבית של רוב האנשים שמאמינים שיש להם בחירה חופשית. הוא מצטט את רבי נחמן שאומר שהבחירה החופשית מתבטאת באופן פשוט: אם אדם רוצה הוא עושה, ואם לא רוצה הוא לא עושה. אבל מצד שני, אליעד גם מביא את הגישה הנגדית לפיה אין לאדם בחירה חופשית כלל. הוא מבהיר כי לפי הגישה שאין בחירה, כל פעולה שאדם עושה נקבעת מראש, ואין באמת אפשרויות לבחור ביניהן. הוא נותן דוגמאות יומיומיות פשוטות כמו ההחלטה לשבת או לעמוד, ומנסה לברר האם באמת האדם בוחר בכל אחת מהפעולות הללו, או שפעולותיו מונעות על ידי סיבות נסתרות שאין לו שליטה עליהן. האם אפשר להוכיח שיש בחירה חופשית? אליעד עובר לשאלה האם ניתן להוכיח בצורה חד - משמעית שיש או שאין בחירה חופשית. הוא מסביר שהוכחה אמיתית לכך קשה מאוד, ואולי בלתי אפשרית, שכן כל ניסיון להוכיח ... לגבי הכיוון הנגדי. לדוגמה, הוא מבקש מאחד המשתתפים לתת דוגמה לפעולה שיש לו עליה בחירה. המשתתף אומר שהוא בוחר את המילים שהוא אומר ברגע זה. אליעד שואל אותו בחזרה: מי בוחר לך את המחשבה שממנה המילים מגיעות?, ומכאן הוא ממשיך ומפרק את שאלת הבחירה למרכיביה: האם האדם הוא זה שבוחר את מחשבותיו, או אולי גם המחשבות עצמן באות ללא בחירה? מי בוחר את הרצון של האדם? אליעד מעלה נקודה חשובה נוספת לגבי הרצון עצמו - האם האדם בוחר את הרצון שלו, או שהרצון פשוט מופיע בתוכו? אם האדם לא בוחר את הרצון, אז האם אפשר בכלל לומר שיש לו בחירה? הוא ממחיש את זה דרך דוגמה מורכבת: אדם עומד על גשר, ודוחפים אותו, כך שהוא דוחף אדם ... ולא בחר בעצמו לבצע את הפעולה. מצד שני, אם האדם דוחף בכוונה תחילה, ברור לנו שיש כאן בחירה ואחריות. אך מה קורה כשהמצב מורכב יותר, למשל כשאדם לא זוכר שהוא עשה פעולה מסוימת - האם ...
האם יש בחירה חופשית? הוכחה שאין בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, מהי בחירה חופשית? איך נברא העולם? הסיבה הראשונה, דטרמיניזם, הכל צפוי והרשות נתונה
האם יש בחירה חופשית? הוכחה שאין בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, מהי בחירה חופשית? איך נברא העולם? הסיבה הראשונה, דטרמיניזם, הכל צפוי והרשות נתונה
... יש בחירה חופשית? הוכחה שאין בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, מהי בחירה חופשית? איך נברא העולם? הסיבה הראשונה, דטרמיניזם, הכל צפוי והרשות נתונה האם יש בחירה חופשית או שהכל מוכתב מראש? אליעד כהן עוסק בשאלה מהותית ומורכבת: האם יש בחירה חופשית או שהכל דטרמיניסטי ומוכתב מראש? הוא מציג באופן מפורט שתי הוכחות מנוגדות, כאשר הוא טוען שניתן להוכיח באופן מוחלט שיש בחירה חופשית, וניתן גם להוכיח באופן מוחלט שאין בחירה חופשית. הדיון נפתח בשאלה מהי בכלל בחירה. אליעד מסביר שבחירה היא מצב שבו אדם רוצה משהו, ובהתאם לרצונו, הוא גורם לדבר לקרות. מה ההגדרה המדויקת של בחירה חופשית? אליעד מפרק את המושג בחירה חופשית ומסביר אותו לעומק. אם אתה עושה דבר מסוים מתוך רצון, לכאורה אתה בוחר לעשות אותו. לדוגמה, אם אדם רוצה לשתות מים, אז הוא שותה כי היה לו רצון, ולכן לכאורה זו בחירה. אולם, אליעד שואל מיד: מדוע האדם רצה לשתות? התשובה היא משום שהיה לו חיסרון. כאשר אדם פועל מתוך חיסרון, זו כבר לא בחירה חופשית אמיתית. בחירה חופשית מוחלטת היא כאשר לאדם אין שום דחף או חיסרון, והוא בכל זאת פועל. האם אלוהים בחר לברוא את העולם? אליעד ממשיך להסביר את הנושא דרך דוגמה של אלוהים. האם לאלוהים, שלכאורה מושלם ואין לו שום חיסרון, הייתה בחירה חופשית כאשר ברא את העולם? אם אלוהים הוא שלמות ואין לו שום צורך או חיסרון, למה הוא בחר לברוא את העולם? אם נאמר שהוא ברא כי רצה, מיד עולה השאלה, למה הוא רצה אם לא חסר לו כלום? ... רצה בלי סיבה זה בעצם לומר שהוא פעל ללא שום סיבה וללא שום דחף, וזה מנוגד להגדרה שלנו לבחירה. ולכן, אם פעולה נעשית ללא שום רצון או סיבה, זו כבר לא בחירה. מכאן ניתן להסיק שאלוהים בעצם לא בחר לברוא את העולם, אלא שזה קרה מעצמו. האם אפשר לרצות בלי שיש חיסרון? אליעד מוסיף ומחדד את העניין: לומר שאלוהים רצה משהו ללא שום סיבה, זה כמו להגיד שאלוהים רצה בלי לרצות, או בחר בלי לבחור. אם אדם עושה פעולה בלי רצון או ללא קשר לרצונו, לא ניתן לקרוא לכך בחירה. מצד שני, לומר שרצה מתוך חיסרון, גם זה לא נקרא בחירה חופשית, אלא תוצאה של חיסרון שחייב אותו לפעול. לכן, אליעד מדגיש, כאשר מנסים להסביר שיש רצון ללא חיסרון, הדבר הופך מיד לחסר משמעות, כי אם אפשר לרצות בלי לרצות אז הכל מאבד את ... ונופלת לו ביצה על המדרכה, האם הוא בחר לשבור את הביצה? ודאי שלא. הדבר פשוט קרה, ללא בחירה. באופן דומה, אם אלוהים יצר את העולם ללא שום חיסרון, אז גם הוא לא בחר אלא הבריאה התרחשה בעצמה, כמו שהאדם שנופל ושובר את המדרכה לא בוחר בכך באמת. למה אי אפשר להוכיח חד - משמעית שיש או אין בחירה? אליעד מראה שיש בעיה לוגית בלהוכיח את קיום או אי קיום הבחירה החופשית. אם אדם עושה פעולה בגלל רצונו, הוא לא באמת יכול להתנגד לרצון, ואז זו לא בחירה חופשית. אם הוא עושה פעולה ללא סיבה, זו גם לא בחירה אמיתית כי היא קרתה מעצמה. הוא נותן דוגמה נוספת: אם אדם טוען שהוא יכול להתנגד לרצונו, אז נשאל מדוע הוא בחר להתנגד לו? אם הוא עונה: כי רציתי, הרי שהרצון שוב שולט בו והוא לא באמת חופשי. כך, כל הגדרה של בחירה מובילה לפרדוקס שבו אי אפשר באמת להגיע למסקנה חד - משמעית. האם אלוהים מחויב לרצון שלו? עוד שואל אליעד: מי יצר את הרצון הראשון? אם אלוהים ברא את הרצון הראשון, מי ברא את הרצון של ...
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד? האם קיימת בחירה חופשית באמת? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בנושא הבחירה החופשית, ומנסה להראות כיצד המושגים בחירה חופשית והעדר בחירה חופשית הם למעשה ביטויים שונים לאותו הדבר. אליעד פותח בטענה כי בחירה חופשית משמעותה פעולה שהרצון קדם לה. אם אדם בוחר פעולה מסוימת, הרצון של אותו אדם הוא שבחר את הפעולה הזו. מכאן עולה שאלה מהותית: מה גרם לאדם לרצות את מה שהוא רוצה? אליעד מציע שתי אפשרויות מרכזיות לגבי השאלה הזאת. אפשרות ראשונה היא שהכל מתרחש באקראיות מוחלטת. במצב כזה, הבחירה כלל לא קיימת, כיוון שאין סדר או סיבה כלשהי לאירועים. האפשרות השנייה מניחה קיום של ... הישות או התבונה הראשונה שמניעה את העולם. הוא שואל האם לתבונה זו יש רצון כלשהו, והאם היא בעצמה רוצה את הרצון הזה. ההנחה של אליעד היא כי מי שבאמת בוחר הוא לא מי שמבצע פעולה, אלא מי שיוצר את הרצון המוביל לפעולה זו. לכן, אם מישהו גורם ... לרצות לעשות משהו, אותו גורם הוא שבחר ולא האדם עצמו. השאלה המרכזית של אליעד היא מה יצר את הרצון הראשון? מה קדם לו? האם הרצון הראשון הוא תוצאה של בחירה או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון ... או שמא הוא נוצר באופן אקראי לגמרי. אם הרצון הראשון נוצר מסיבה, מיד נשאל מה הסיבה שהובילה לסיבה הזו וכך הלאה עד אינסוף, מה ששוב שולל את רעיון הבחירה החופשית. לעומת זאת, אם הרצון הראשון נוצר ללא סיבה, המשמעות היא שהוא אקראי, וגם כאן אין בחירה חופשית, כי לא הייתה סיבה שתיצור בחירה כלשהי. אליעד מבהיר שהשאלה אם הרצון הראשון נוצר מסיבה או ללא סיבה היא בעצם שאלה ... להיווצר מעצמו, על ידי אותו כלום או העדר רצון, שאותו הוא מתאר כישות בלתי מוגדרת, חסרת סיבה. במצב כזה, אם אותו כלום יצר את הרצון, הרי שהוא עשה בחירה כלשהי. גם אם אנחנו לא מבינים כיצד בדיוק הוא עשה את זה, עדיין הוא זה שעשה, ולכן לא ניתן לומר שאין בחירה. מצד שני, אם מקבלים שהרצון הראשון נוצר ללא סיבה, אז שוב, זהו מצב של חוסר בחירה, כיוון שלא היה דבר שהניע את הרצון הזה להיווצר. אליעד טוען כי שתי נקודות המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל בחירה. כלומר, גם פעולה שנעשית ללא רצון יכולה להיחשב כבחירה אם היא מתרחשת בפועל. האם אפשר להבין את הבחירה כמציאות אפשרית בלבד? אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת: עצם השימוש במושג בחירה מניח את האפשרות שיש גם אי - בחירה. אם קיימת אפשרות לבחור, משמעות הדבר היא שהבחירה איננה הכרחית ויכלה להיות גם אחרת. הוא מציע לשאול מדוע דווקא הבחירה הזו נעשתה ולא אחרת, שהייתה יכולה להיות אקראית לחלוטין. כך עולה שההבדל בין בחירה לאקראיות או חוסר בחירה הוא עצמו רק עוד מושג נברא. מעל כל ההבחנות הללו, טוען אליעד, קיים דבר כללי וגבוה יותר. ברמה העליונה הזו אין משמעות להבדלים בין מושגים כמו סיבה, רצון, בחירה או אקראיות. ברמה זו, כל המושגים הם אפשרויות בלבד, ואף אחת מהם אינה מחויבת. במקום זאת, קיימת אמת אחת כללית יותר, שבה אין שום הבדל בין קיום הבחירה להעדרה. מהו המסר המרכזי על בחירה חופשית? המסר המרכזי שאליעד מציע לנו לקחת מכאן הוא שחשוב להתבונן לעומק במושגים של ...
אפשרויות בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה
... בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה כאשר באים למכור מוצר ללקוח, צריכים לדעת איך משפיע על הלקוח המצב שבו יש לו כמה אפשרויות בחירה שונות, שהוא צריך לבחור ביניהן. כגון לדוגמה לקוח שבא לרכוש רכב, שאפשרי להציג לו רכב אחד ולומר לו שיש לו רק אפשרות בחירה אחת של לרכוש או לא לרכוש את הרכב. אבל אפשרי גם לומר לו, שיש לו כמה אפשרויות בחירה, של כמה דגמים שונים וכולי. אז איך בעצם משפיעות אפשרויות בחירה על תהליך הרכישה. ואתן כאן כמה נקודות מבט. יכול לדוגמה להיות לקוח, שרוצה להרגיש שהוא בוחר בין אפשרויות שונות ושהוא לא ... עליו. ואז הלקוח עשוי להתנגד לרכישה, לא בגלל שהמוצר לא טוב לו, אלא בגלל שהוא מרגיש שהעסקה נכפית עליו. במקרה כזה לדוגמה, יש היגיון לתת ללקוח אפשרויות בחירה, כדי שהוא ירגיש שהוא בחר בחירה חופשית שלו, בתהליך המכירה. ... X, וכדי לעודד אותו לרכוש את המוצר, אנחנו נרצה לגרום לו לראות עוד יותר טוב את היתרונות של המוצר X. ואת זה נוכל לעשות על ידי זה שניתן לו עוד אפשרות בחירה של מוצר Y שהוא הרבה פחות ... הרבה יותר יקר, שהלקוח לא יכול להרשות לעצמו לרכוש אותו. אבל שמצד שני הלקוח ירגיש שהוא כן תאורטית יכול לרכוש אותו. כדי שהוא ירגיש שכן יש לו כאן אפשרות בחירה. ואז כאשר הלקוח רואה כמה אפשרויות בחירה, שרק אחת מהן טובה לו, אז ... הוא כאילו מניח שהוא מבצע עסקת רכישה. ואז נשתל ללקוח במוח, שכאילו הוא חייב לרכוש, רק שהוא מתלבט לגבי האפשרויות. אפשרות נוספת, שנציג ללקוח עוד אפשרויות בחירה, כדי לשדר לו אמינות בתהליך ... יכול להתאים ללקוח. אבל אנחנו חוששים שהלקוח יחשוב לעצמו, שלא הגיוני שהמוצר מתאים לו. או שאולי המוצר לא בהכרח מתאים ללקוח, אז נוכל להציג ללקוח אפשרויות בחירה, כדי לשדר ללקוח שיש כאן ... מתאימה ללקוח. ואז יש יותר סיכוי לסגור את ההצעה השניה, כי היא משדרת ללקוח אמינות, לגבי איש המכירות. עד כאן היו רעיונות ללמה כן לתת ללקוח כמה אפשרויות בחירה. אבל צריכים לדעת שכאשר נותנים ללקוח כמה אפשרויות בחירה, יש בזה גם חסרונות. לדוגמה ... עוד יותר טוב, או לקוח שיראה בכל אחת מהאפשרויות, את החסרונות שיש בה, בגלל שהוא ראה את היתרונות שיש באפשרויות האחרות. בכל המקרים האלו, לתת ללקוח אפשרות לבחור בין מוצרים שונים עשויה ... השונות ולא מסוגל להגיע להחלטה. כמו חמורו של בורידן, שלא ידע אם לאכול או לשתות, אז הוא מת ברעב ובצמא בו זמנית. ולכן, כאשר נותנים ללקוח אפשרויות בחירה, חייבים לקחת בחשבון האם וכמה אפשרויות בחירה לתת ללקוח. איך להציג כל אפשרות בחירה, מה לפני מה וכולי? אילו אפשרויות בחירה לתת ללקוח וכולי. ולזכור? ... בגלל שהמוצר לא טוב, אלא בגלל שיש יותר מידי אפשרויות, שאז הן מקשות על ההחלטה. כי המוצר לעולם אינו מושלם. ויש כאלו שמתקשים לקבל החלטות. ועודף אפשרויות בחירה, ישפיע עליהם לרעה. בקיצור, צריכים לבחור בחוכמה איך להציג ללקוח אפשרויות בחירה.
תחושת בחירה חופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רצון חופשי, רצון כפוי, חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית
תחושת בחירה חופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רצון חופשי, רצון כפוי, חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית
... בחירה חופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רצון חופשי, רצון כפוי, חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית האם באמת קיימת בחירה חופשית? אליעד כהן מציג בהרצאה זו ניתוח מעמיק על מושג הבחירה החופשית, תחושת בחירה חופשית, וההבדל בין רצון חופשי לבין רצון כפוי. השאלה המרכזית שעומדת בבסיס ההרצאה היא האם באמת יש לאדם בחירה חופשית, או שמא הכל כפוי עלינו על ידי המחשבות והתחושות שבתוכנו. אליעד מסביר כי כאשר אנו עושים פעולה כלשהי, יש לנו תחושה שהפעולה נעשית מתוך בחירה חופשית או מתוך כפייה. הוא מציג את המנגנון הפסיכולוגי והקוגניטיבי שמייצר תחושות אלו. המוח שלנו מורכב מכמה סוגים של מחשבות: מחשבות שמתארות את המציאות (לדוגמה: יורד גשם). מחשבות ... האלה תואמות אחת לשנייה (אני הולך ואני רוצה ללכת), נוצרת תחושה של בחירה חופשית. לעומת זאת, כאשר יש פער בין המחשבות (אני הולך ואני לא רוצה ללכת), נוצרת תחושת כפייה. מהי כפייה ומה קובע אם פעולה נכפתה עלינו? אליעד מפרק את מושג הכפייה. כפייה מוגדרת ... הסיבה ורוצה לאכול, אין תחושת כפייה. האם פעולה הנעשית מתוך סיבה נחשבת לבחירה חופשית? אליעד מתאר מצב שבו אדם עושה פעולה בגלל סיבה ברורה - למשל אוכל בגלל שהוא רעב. האם פעולה כזו היא בחירה או כפייה? התשובה, לפי אליעד, תלויה בהתייחסות של האדם לסיבה: אם האדם מקבל את הסיבה, הוא יחווה תחושה של בחירה. לעומת זאת, אם האדם מתנגד לסיבה אך עדיין מבצע את הפעולה, הוא יחוש כפייה. אליעד מציין שאין דבר כזה פעולה בלי סיבה. לכל פעולה יש סיבה, ולכן אין בחירה חופשית מוחלטת, אך באותו זמן אין גם כפייה מוחלטת. בכל פעולה שאדם עושה, יש תערובת של תחושת בחירה ותחושת כפייה, וההבדל הוא רק במידת ההתנגדות הפנימית של האדם לסיבות הקיימות. האם אפשר לרצות משהו בלי סיבה בכלל? אליעד מסביר שלא ניתן לרצות משהו ללא סיבה. עצם קיומו של רצון מעיד ... רצון שמכונן את עצמו ללא סיבה או ללא קשר לסיבות אחרות. האם קיימת תחושת בחירה אמיתית או שהכל משחק של מחשבות? אליעד מדגיש כי תחושת הבחירה היא למעשה משחק של מחשבות. המוח אומר לנו בו - זמנית מה אנחנו עושים ומה אנחנו רוצים לעשות, והשילוב בין המחשבות הללו הוא שיוצר תחושת בחירה או תחושת כפייה. כאשר אנחנו מזדהים עם סיבה מסוימת, נרגיש שבחרנו בה, אבל כאשר אנחנו חשים שסיבה מסוימת נכפית עלינו ואנחנו מתנגדים אליה, נחווה זאת ככפייה. הוא מביא דוגמה של תסמונת ... שמזיז את ידו באופן בלתי רצוני וללא סיבה ברורה. פעולה כזו אינה נחשבת לבחירה חופשית משום שאין לה סיבה מודעת. אך אם האדם חש שהיה יכול להתנגד לפעולה ועדיין מבצע אותה, הוא יוכל לחוות את הפעולה כבעלת סיבה, אפילו אם אינה מודעת לחלוטין. מהי ההגדרה הנכונה של בחירה חופשית? אליעד מציין שאין הגדרה מוחלטת וחד - משמעית לבחירה חופשית. מדובר במושג סובייקטיבי לחלוטין, והוא תלוי בפרשנות האישית שלנו לגבי המושגים רצון, סיבה וכפייה. ההגדרה שלנו לבחירה חופשית יכולה להשתנות בהתאם לנקודת המבט או למצב הרוח שלנו. לכן, הדיון סביב בחירה חופשית הוא במידה רבה דיון על המשמעות האישית שכל אדם נותן למושגים אלו. האם יש בחירה או אין בחירה בכלל? לסיום, אליעד מבהיר כי מבחינה מוחלטת, לא קיימת בחירה חופשית מלאה אך גם לא קיימת כפייה מוחלטת. המציאות היא תמיד איפשהו באמצע: מצד אחד, שום דבר אינו מתרחש ללא סיבה, ולכן אין בחירה חופשית מוחלטת. מצד שני, אנחנו תמיד יכולים למצוא נקודת מבט שבה נרגיש שהדברים קורים בהתאם לרצוננו, ולכן אין גם כפייה מוחלטת. הכל תלוי בפרשנות האישית ובאופן שבו המחשבות מתעצבות במוחנו. האם יש בחירה חופשית? מהי כפייה? תחושת רצון חופשי האם הכל כפוי מראש? האם רצון בלי סיבה אפשרי? ההבדל בין כפייה ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להרשים בחורה? איך להתחיל עם בחורה ברחוב? איך להרשים נשים? איך להרשים בנות? מכירות דור טו דור, פחד גישה, מכירות שטח, שיחות יוצאות, שיחות קרות, פחד ממכירות, מה להגיד לבחורה? איך לפנות לבחורה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בחירה, האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בחירה, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מומחה, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום בחירה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3926 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 07:00:30 - wesi1