עובדים בארגון, תפקידו של העובד בארגון, ניהול עובדים, איך לנהל עובד בארגון? איך לגייס עובדים? האם לגייס עובדים? מתי לגייס עובדים? טעויות בניהול עובדים, עובד כשכפול שלך, בעיות עם עובדים, איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים?
איך לנהל נכון עובדים בארגון?
ניהול עובדים הוא תהליך מורכב ורבים נוטים לעשות טעויות בסיסיות שמובילות לבעיות רבות בארגון. אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאתו כיצד ניתן למנוע את הבעיות הללו על ידי תכנון נכון של תהליך גיוס עובדים, הגדרה ברורה של מטרות העסק והבנה יסודית של תפקיד העובד. להלן הסיכום המפורט והמלא של ההרצאה, כולל כל ההסברים והדוגמאות:
מדוע נוצרות בעיות לאחר גיוס עובדים לארגון?
ארגונים רבים נקלעים לבעיות אחרי גיוס עובדים מפני שהמנהלים לא באמת יודעים למה גויס העובד ומה מצופה ממנו. הבעיה מתחילה כאשר בעל עסק אומר לעצמו "אני רוצה להצליח, ולכן אביא עובד שיעשה משהו בשבילי". לדוגמה, בעל עסק חושב "אני רוצה למכור יותר, לכן אביא איש מכירות". אבל אחרי גיוס איש המכירות, הוא אינו יודע לנהל אותו, אינו יודע מה האיש עושה בדיוק, ואינו יודע למדוד את ביצועיו. כתוצאה מכך נוצרות בעיות רבות ומתחים בין העובדים למנהל.
מה הטעות הנפוצה ביותר בתהליך גיוס עובדים?
הטעות הנפוצה ביותר היא להביא עובד כאשר עדיין לא ברור לבעל העסק מהן המטרות המדויקות שהוא רוצה להשיג ומהי הדרך הנכונה להשיגן. לפני שמגייסים עובד, על בעל העסק לדעת בבירור:
מה המשמעות של "עובד כשכפול שלך"?
אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה במיוחד - האם היית מצליח במשימה אם היו משכפלים אותך? הוא מביא דוגמה ברורה: נניח שאתה מעוניין למכור יותר ללקוחות חדשים, ושברור לך מה צריך לעשות (לדוגמה, לשלוח מיילים שיווקיים). השאלה היא: האם אתה עצמך היית יודע לעשות זאת אם היית צריך לבצע את התפקיד במו ידיך? אם התשובה היא לא, הרי שזה מתכון ברור לבעיות עתידיות. אם אינך יודע לבצע את התפקיד בעצמך, אתה בעצם מסתמך על עובד שייתכן שלא יבין נכון את הדרישות שלך או לא יבצע את הדברים כפי שדמיינת.
מדוע ארגון לא זקוק לאנשי מכירות או מנהלים באופן אוטומטי?
אליעד מסביר שארגון לא באמת "צריך" איש מכירות או מנהל תפעול באופן אוטומטי. מה שהארגון צריך באמת זה להשיג מטרות מוגדרות. במקום לומר "אני צריך איש מכירות", עליך להבין מה הפעולות המדויקות שנדרשות בעסק, מה המטרות המדויקות ואיך בדיוק להשיג אותן. רק לאחר שאתה בטוח בכך שהמטרות שלך נכונות ושדרך הביצוע ברורה לך לחלוטין, אפשר לחשוב על להביא עובד שיעשה את העבודה במקומך.
כיצד להימנע מבעיות בניהול עובדים?
כדי להימנע מבעיות בניהול עובדים ובתהליך הגיוס, אליעד כהן ממליץ לבצע את הפעולות הבאות:
האם אפשר לגייס עובד שלא יודע לעשות בעצמך את עבודתו?
אליעד כהן אינו פוסל לחלוטין את האפשרות לגייס עובד בתחום שבו אין לך ידע אישי, אך הוא מזהיר במפורש שזו דרך שמועדת לבעיות ולסיכונים גבוהים. הוא מבהיר שאם תגייס עובד בתחום שאינך מבין, תיאלץ להסתמך לחלוטין על שיקול דעתו ועל יכולתו להבין את דרישותיך. ככל שהדברים פחות ברורים לך, כך גדל הסיכון לבעיות וחוסר תיאום.
מה לעשות לפני גיוס עובד חדש לעסק?
לפני גיוס עובד חדש לעסק, עליך לבצע בדיקה מקיפה עם עצמך ולשאול שאלות ברורות:
סיכום והמלצה של אליעד כהן למנהלים ולעסקים
בסיום ההרצאה, אליעד כהן מדגיש שוב את החשיבות של לקיחת אחריות מלאה, בלי לחפש "קומבינות" או פתרונות שטחיים. לפני שמגייסים עובד, צריך לוודא שהמשימות והמטרות ברורות לך ברמה כזו שאתה יכול להיות בטוח שאם היו משכפלים אותך, היית עושה את העבודה בהצלחה. אם תנאי זה לא מתקיים, עדיף שלא לגייס עובד כלל או לפחות להבין ולהיערך מראש לקשיים הצפויים.
ניהול עובדים הוא תהליך מורכב ורבים נוטים לעשות טעויות בסיסיות שמובילות לבעיות רבות בארגון. אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאתו כיצד ניתן למנוע את הבעיות הללו על ידי תכנון נכון של תהליך גיוס עובדים, הגדרה ברורה של מטרות העסק והבנה יסודית של תפקיד העובד. להלן הסיכום המפורט והמלא של ההרצאה, כולל כל ההסברים והדוגמאות:
מדוע נוצרות בעיות לאחר גיוס עובדים לארגון?
ארגונים רבים נקלעים לבעיות אחרי גיוס עובדים מפני שהמנהלים לא באמת יודעים למה גויס העובד ומה מצופה ממנו. הבעיה מתחילה כאשר בעל עסק אומר לעצמו "אני רוצה להצליח, ולכן אביא עובד שיעשה משהו בשבילי". לדוגמה, בעל עסק חושב "אני רוצה למכור יותר, לכן אביא איש מכירות". אבל אחרי גיוס איש המכירות, הוא אינו יודע לנהל אותו, אינו יודע מה האיש עושה בדיוק, ואינו יודע למדוד את ביצועיו. כתוצאה מכך נוצרות בעיות רבות ומתחים בין העובדים למנהל.
מה הטעות הנפוצה ביותר בתהליך גיוס עובדים?
הטעות הנפוצה ביותר היא להביא עובד כאשר עדיין לא ברור לבעל העסק מהן המטרות המדויקות שהוא רוצה להשיג ומהי הדרך הנכונה להשיגן. לפני שמגייסים עובד, על בעל העסק לדעת בבירור:
- מה בדיוק הוא רוצה להשיג בעסק שלו.
- איך בדיוק לדעתו יש להשיג את המטרות האלה.
- האם הוא עצמו היה מסוגל לבצע את התפקיד בהצלחה אילו היה משכפל את עצמו.
מה המשמעות של "עובד כשכפול שלך"?
אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה במיוחד - האם היית מצליח במשימה אם היו משכפלים אותך? הוא מביא דוגמה ברורה: נניח שאתה מעוניין למכור יותר ללקוחות חדשים, ושברור לך מה צריך לעשות (לדוגמה, לשלוח מיילים שיווקיים). השאלה היא: האם אתה עצמך היית יודע לעשות זאת אם היית צריך לבצע את התפקיד במו ידיך? אם התשובה היא לא, הרי שזה מתכון ברור לבעיות עתידיות. אם אינך יודע לבצע את התפקיד בעצמך, אתה בעצם מסתמך על עובד שייתכן שלא יבין נכון את הדרישות שלך או לא יבצע את הדברים כפי שדמיינת.
מדוע ארגון לא זקוק לאנשי מכירות או מנהלים באופן אוטומטי?
אליעד מסביר שארגון לא באמת "צריך" איש מכירות או מנהל תפעול באופן אוטומטי. מה שהארגון צריך באמת זה להשיג מטרות מוגדרות. במקום לומר "אני צריך איש מכירות", עליך להבין מה הפעולות המדויקות שנדרשות בעסק, מה המטרות המדויקות ואיך בדיוק להשיג אותן. רק לאחר שאתה בטוח בכך שהמטרות שלך נכונות ושדרך הביצוע ברורה לך לחלוטין, אפשר לחשוב על להביא עובד שיעשה את העבודה במקומך.
כיצד להימנע מבעיות בניהול עובדים?
כדי להימנע מבעיות בניהול עובדים ובתהליך הגיוס, אליעד כהן ממליץ לבצע את הפעולות הבאות:
- להגדיר בבירור את המטרות של העסק.
- לקבוע בצורה מדויקת כיצד יש להשיג את אותן מטרות.
- לוודא שאתה עצמך מבין ומסוגל לבצע את המשימה בצורה טובה מאוד אילו היית משכפל את עצמך.
- להביא עובד רק לאחר שהכל ברור לך לחלוטין ואתה בטוח ביכולתך האישית לבצע את התפקיד הזה בהצלחה.
האם אפשר לגייס עובד שלא יודע לעשות בעצמך את עבודתו?
אליעד כהן אינו פוסל לחלוטין את האפשרות לגייס עובד בתחום שבו אין לך ידע אישי, אך הוא מזהיר במפורש שזו דרך שמועדת לבעיות ולסיכונים גבוהים. הוא מבהיר שאם תגייס עובד בתחום שאינך מבין, תיאלץ להסתמך לחלוטין על שיקול דעתו ועל יכולתו להבין את דרישותיך. ככל שהדברים פחות ברורים לך, כך גדל הסיכון לבעיות וחוסר תיאום.
מה לעשות לפני גיוס עובד חדש לעסק?
לפני גיוס עובד חדש לעסק, עליך לבצע בדיקה מקיפה עם עצמך ולשאול שאלות ברורות:
- האם ברור לי מה בדיוק אני רוצה מהעסק ומהעובד החדש?
- האם הדרך להשיג את המטרה ברורה לי?
- האם אילו הייתי עושה בעצמי את התפקיד, הייתי יודע למדוד ולנהל אותו באופן מיטבי?
סיכום והמלצה של אליעד כהן למנהלים ולעסקים
בסיום ההרצאה, אליעד כהן מדגיש שוב את החשיבות של לקיחת אחריות מלאה, בלי לחפש "קומבינות" או פתרונות שטחיים. לפני שמגייסים עובד, צריך לוודא שהמשימות והמטרות ברורות לך ברמה כזו שאתה יכול להיות בטוח שאם היו משכפלים אותך, היית עושה את העבודה בהצלחה. אם תנאי זה לא מתקיים, עדיף שלא לגייס עובד כלל או לפחות להבין ולהיערך מראש לקשיים הצפויים.
- איך לנהל עובדים בארגון?
- מתי לגייס עובד חדש?
- טעויות נפוצות בניהול עובדים
- האם לגייס עובדים שאין לך ידע בתחום שלהם?
- איך להגדיר מטרות לעובדים בארגון?
- איך להימנע מבעיות עם עובדים?