אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ארבעה נכנסו לפרדס ✔שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע?

אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר "ליקוטי מוהרן" של רבי נחמן מברסלב, המדבר על כך שהאדם צריך להיות מוכן "להשתגע", כלומר, לצאת מההיגיון ומהשכל הרגיל כדי להגיע להבנת המציאות ולהבנת האלוהים.

ההסבר מתבסס על הקטע המפורסם מחז"ל: "ארבעה נכנסו לפרדס". על פי הסיפור, ארבעה חכמים ניסו להיכנס ולהבין את האמת האלוהית (הפרדס), אך לכל אחד מהם הייתה תוצאה שונה: רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום, בן זומא הציץ ומת, בן עזאי הציץ ונפגע, ואלישע בן אבויה ("אחר") כפר. אליעד מדגיש שהסיפור הזה משקף ארבעה סוגים של בני אדם וארבעה מצבים אפשריים כאשר אדם מתקרב לתורת השם או לדרך רוחנית עמוקה:
  • יש מי שנכנס בשלום ויוצא בשלום - האדם מבין נכון את הלימוד הרוחני, מיישם בצורה נכונה ומצליח בדרכו.
  • יש מי ש"הציץ ונפגע" - מנסה להבין את העומק הרוחני, אך אינו מצליח להכיל את מה שהוא מבין, והדבר יוצר אצלו פגיעה או זעזוע נפשי.
  • יש מי ש"הציץ ומת" - מרוב אור והתלהבות יתרה שלא הותאמו למדרגה שלו, האדם מאבד איזון, הולך לקיצוניות ומאבד את דרכו לחלוטין.
  • ויש מי ש"כפר" - לקח את הדברים שנאמרו לו ופרש אותם בדרך שמזיקה לו, עד כדי כך שהוא מתרחק עוד יותר מהאמת.
אליעד מסביר שרבי נחמן טוען שכל הארבעה הם למעשה בחינת "צדיקים" בדרגות שונות, מפני שכל אחד מהם לפחות ניסה להתקרב לאמת האלוהית. אפילו זה ש"הציץ ונפגע" או "הציץ ומת", גם הוא עשה מאמץ אמיתי להתקרב לאמת ולכן אינו נחשב לרשע מוחלט.

מהו הרעיון של "לזרוק את השכל" לפי רבי נחמן?

ההסבר המרכזי שמביא אליעד מדברי רבי נחמן הוא שלפעמים אדם צריך לסלק לגמרי את השכל שלו, גם את השכל שנראה בעיניו חכם ומעמיק. רבי נחמן מדגיש שלא רק את השכל הפשוט של היום - יום צריך לזרוק, אלא גם את השכל הגבוה והרוחני ביותר - אפילו רעיונות פילוסופיים עמוקים חייבים להיזרק הצידה לפעמים, כדי להגיע ל"פשיטות". הפשיטות הזו משמעותה לעבוד את השם ולהיות מחובר לאחדות, ללא תלות בשום הבנה שכלית.

מה הקשר בין אהבה לשיגעון בעבודת השם לפי רבי נחמן?

אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שכדי לעבוד את השם באמת, על האדם להיות מוכן לפעמים להתנהג בצורה הנראית לאחרים כ"שיגעון". הוא נותן דוגמה על שודד שלא פוחד למות, ולכן מצליח להיכנס לכל מקום בלי ספק ובלי פחד. כך גם האדם צריך להיות מוכן לחשוב בצורה קיצונית, בלי פחד מהתוצאה או מה יחשבו עליו. הרעיון הוא שהאהבה לאלוהים צריכה להיות כל כך גדולה וחזקה, שהאדם מוכן לזרוק את כל החכמה, את כל ההיגיון ואת כל הזהירות, ולקפוץ ל"רפש וטיט" - כלומר, למקומות הכי נמוכים, הכי מוזרים, והכי פחות נעימים, אם הוא חושב שזה יקרב אותו לאמת ולאלוהים.

מה ההבדל בין "בן המלך" ל"עבד" לפי רבי נחמן?

אליעד מוסיף הסבר מדברי רבי נחמן על ההבדל בין "בן המלך" לבין "עבד". בן המלך הוא בעל פריבילגיות, יכול לשאול, לבדוק ולהבין מדוע הוא עושה את מה שהוא עושה. לעומת זאת, העבד אינו יכול לשאול שאלות או להרהר בתפקידו, אלא חייב לבצע את המשימה מבלי להבין את טעמה.

אולם רבי נחמן מוסיף שיש מצב גבוה יותר, שבו האדם הוא אמנם בן מלך, אבל מתוך אהבה גדולה כל כך למלך, הוא מוכן להתנהג ממש כמו עבד. הוא עושה עבודות קשות ובלתי נתפסות, ומוכן אפילו להסתכן, לזרוק את השכל ולהתנהג כמו משוגע, מרוב שהוא רוצה לעשות...
לגלות בני אדם להתאמץ משמעותיות אפשרי יכולת הגזמה לשאול סלבריטי לחשוב מחוץ לקופסא הבדל אובדן שליטה אובדן שפיות איבוד שליטה ארבעה נכנסו לפרדס ברסלב גבולות גבולות השכל השכל חרד להשתגע חרד משיגעון חרדה לאבד שליטה חרדה להשתגע חרדה מאובדן שליטה חרדה מאיבוד שליטה חרדה מפני איבוד שליטה חרדה משגעון חשיבה מחוץ לקופסא חשיבה מחוץ לקופסה טיפש יצירתי יצירתיות לאבד את השפיות לאבד שליטה להיות משוגע להשתגע לזרוק את השכל לחשוב לחשוב מחוץ לקופסא לחשוב מחוץ לקופסה ליקוטי מוהרן מחוץ לקופסא מעל השכל משוגע משוגעים עבודת השם פחד פחד לאבד שליטה פחד להשתגע פחד מאובדן שליטה פחד מאיבוד שליטה פחד מפני איבוד שליטה פחד משגעון פחד משיגעון פחדים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיגעון שכל
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין? מהי המשמעות של ארבעה נכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? אליעד כהן מסביר את משמעותו של הסיפור הידוע מהמסורת היהודית על ארבעה שנכנסו לפרדס, מושג המייצג את ... האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני ... שדרכו יש לחוות את הבריאה. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה תהליך ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ארבעה נכנסו לפרדס. ישנו סיפור על ארבעה שנכנסו לפרדס תכף נסביר מה זה אומר: אחד נכנס בשלום, השני נכנס וקיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, ...
האם חיפוש האמת מוביל לרצון להתאבד? חוסר חשק לחיות, רצון למות, חשק למות, בשביל מה לחיות? חיפוש עצמי, חיפוש משמעות החיים, הטלת ספק ברצון לחיות, הטלת ספק בפחד מהמוות, חיפוש האמת והסיכוי להשתגע, הטלת ספק בשכל ושיגעון
האם חיפוש האמת מוביל לרצון להתאבד? חוסר חשק לחיות, רצון למות, חשק למות, בשביל מה לחיות? חיפוש עצמי, חיפוש משמעות החיים, הטלת ספק ברצון לחיות, הטלת ספק בפחד מהמוות, חיפוש האמת והסיכוי להשתגע, הטלת ספק בשכל ושיגעון
... יכול להימנע מהשאלות הקשות ביותר, כולל למה לא להתאבד?. אם האדם נמנע מכך, זה מעיד על כך שהוא מחפש את האמת בצורה חלקית ולא עד הסוף. האם חיפוש האמת בהכרח מוביל להשתגעות? אליעד מתייחס לסיפור מהמקורות על ארבעה נכנסו לפרדס, שבו חלק יצאו בשלום, חלק השתגעו וחלק מתו. הוא מדגים ... כל העולם גשר צר מאוד? האם אפשר להשתגע מחיפוש האמת? מה הקשר בין אהבת החיים לרצון למות? למה אדם רוצה להתאבד? מה ההבדל שבין לא רוצה לחיות לבין רוצה למות? איך נוצר רצון להתאבד? למה אנשים רוצים להתאבד? ארבעה נכנסו לפרדס, האם מי שמטיל ספק בשכל מגדיל את הסיכוי שהוא ישתגע? ...
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... מה יותר חשוב לך, להבין או להישאר שפוי? האם זה שפוי, שהאדם חי, ולא מבין מדוע הוא חי? בעיני לא. ארבעה נכנסו לפרדס , אחד השתגע, אחד יצא בשלום, אחד מת, ואחד קפא. רבי נחמן אומר, גם מי שהשתגע וגם מי שמת, הם נקראים עובדי אלוהים. אפילו אם ניסית ולא הצלחת, לפחות ניסית, אבל זה יותר טוב ...
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים מדוע המוח האנושי מתקשה לתפוס דבר ... להבין דבר והיפוכו בו זמנית. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה של שני חפצים, עגבנייה וגזיה, כשהוא שואל איזה מהם שוקל יותר. האדם מסוגל לתפוס שלוש אפשרויות בסיסיות: או שהעגבנייה כבדה יותר, או שהגזיה כבדה יותר, או שהם שווים במשקלם. המוח יכול גם להיות במצב של חוסר וודאות, אך הוא אינו מסוגל לתפוס מצב שבו העגבנייה בו זמנית כבדה יותר, קלה יותר וגם שווה במשקלה לגזיה. הסיבה לכך היא שלפי המנגנון הלוגי שבמוח, ברגע שאומרים שדבר אחד גדול יותר, זה מיד שולל את האפשרות שהוא קטן יותר או שווה. מהי הסיבה לחוסר היכולת לתפוס אחדות מוחלטת של ההפכים? הסיבה לחוסר היכולת הזאת היא הגבולות הפנימיים של השכל האנושי. המוח פועל לפי חוקי הלוגיקה המובנים בו, ובאופן בסיסי, לוגיקה אינה מאפשרת קבלה של סתירה פנימית. אליעד מסביר, שכדי לתפוס משהו, השכל חייב לבצע הפרדה והגדרה ברורה. אם משהו מוגדר כטוב, זה מייד שולל את הגדרתו כרע. לכן, כל ניסיון לתפוס דבר והיפוכו נכשל, כי ברגע שמוגדר היבט אחד של משהו, המוח פוסל את ההיבט המנוגד באופן מיידי. האם המגבלה הלוגית של השכל היא מוחלטת? אליעד מציג שהמגבלה אינה בהכרח מוחלטת, אלא קשורה לאופן שבו המוח מתייחס למציאות. הוא טוען שאם אדם יחקור באופן עמוק ויסודי את ... הסוף. כלומר, לבדוק את הדברים שבהם הוא בטוח לחלוטין ולשאול עליהם שאלות כמו אולי לא?, אולי ההיפך נכון?. דרך חקירה מתמדת זו, ניתן לפרוץ את הגבולות של המנגנון הלוגי של המוח. התהליך הזה מאפשר לאדם לחוות פרספקטיבה חדשה שבה הוא יכול לראות כיצד דברים שנראו מנוגדים, הם בעצם צדדים שונים של אותה ... הוא כבר לא יהיה לכוד בתוך ההפרדות הלוגיות הרגילות. זה לא אומר שהוא יפסיק לפעול בצורה נורמטיבית, אלא שהוא יוכל לפעול עם יותר מודעות לכך שכל התפיסות הן סובייקטיביות, ולא אובייקטיביות ומוחלטות. מדוע האדם לא מצליח ליישם את התובנות הללו למרות ההבנה? למרות שאדם יכול להבין את העיקרון ... בכל הוודאויות שלו, הוא ימשיך לפעול לפי אותה הלוגיקה שתמיד מבדילה בין ההפכים, ולכן הוא לא יחווה את אותה אחדות מוחלטת בפועל. סיכום והבנת גבולות השכל האנושי לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהשכל האנושי מוגבל מטבעו בגלל חוקי הלוגיקה שבהם הוא פועל. המוח אינו מסוגל לתפוס סתירות ואחדות של הפכים בו זמנית, כי הוא מתוכנת לבצע הפרדות והגדרות ברורות. הדרך לשבור את המגבלה הזאת ולהבין את האחדות של ההפכים היא על ידי חקירה עמוקה של התפיסות הבסיסיות ביותר, הטלת ספק מתמידה בהן, והבנת הסובייקטיביות הטמונה בכל חוויה או תפיסה. כשהאדם יצליח לראות שכל ההבדלים וההפרדות הן יחסיות ולא מוחלטות, הוא יוכל לחוות את האחדות בצורה ישירה ופרקטית. גבולות השכל האנושי מהי אחדות ההפכים? כיצד להכיל דבר והיפוכו? האם לוגיקה יכולה להסביר הכל? למה קשה להבין פרדוקסים? איך להבין את האחדות של המציאות? ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
... ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת? השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של צריך להגיע לאמת, זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה צריך להגיע לאמת. מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית. האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא ... נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל ... תודעה של נפרדות, ובמקומות שהוא כבר חווה נפרדות באופן טבעי, שם יש להסביר לו ולתת לו פרספקטיבות שיעזרו לו להבין גם את האחדות בהמשך. האם צריך להציב לילדים גבולות גם כשאנחנו לא בטוחים? אליעד מתייחס גם למצב שבו ההורים לא בטוחים מה נכון לעשות. במקרה כזה, הוא אומר ... אמינות כלפי הילד. לסיכום, כיצד לחנך ילדים נכון? אליעד טוען שהחינוך הנכון והיעיל ביותר הוא ללמד את הילדים לחשוב ולהבין את המציאות מכל הזוויות האפשריות. גבולות חייבים להיות מוצבים, אך ההסבר שלהם צריך להיות כזה שהילד יבין את מערכת החוקיות של העולם הממשי (הנפרדות), ובמקביל את האמת המוחלטת יותר, שבה כל הגבולות הם יחסיים (אחדות). על ההורה להיות בעצמו דוגמה אישית למצב שבו הוא מסוגל לראות את הדברים משתי הפרספקטיבות וללמד את הילד לחוות את המציאות בצורה מורכבת ועמוקה יותר. איך לחנך ילדים נכון? מה זו דוגמה אישית בחינוך ילדים? איך להציב גבולות לילדים? האם חייבים לחנך לנפרדות כדי להבין אחדות? איך להסביר לילדים אמת מוחלטת? איך לדבר עם ילדים על ...
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
... אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי איך אפשר להבין משהו שהוא מעבר לגבולות השכל האנושי? התוכן עוסק בהסבר מעמיק ומפורט של התפישה האלוהית, או השכל האלוהי, וכיצד האדם יכול לנסות להבין משהו שנמצא מעל ומעבר ליכולת התפישה האנושית הרגילה. על פי אליעד, קיים אור ... גבוה מנפש, רוח ונשמה - אור אינסופי שאין לשכל האנושי שום אפשרות אמיתית לתפוס אותו. למרות זאת, רבי נחמן, שמוזכר בתוכן, מלמד שלמרות שאין יכולת מלאה לתפוס את האור האלוהי, האדם יכול וצריך לנסות להשיג אותו. ככל שהאדם יתאמץ יותר ויותר להבין את אותו האור או שכל אלוהי, הוא יגיע לנקודה של תפישה שהיא מעל השכל האנושי, כלומר, מצב של מבין ולא מבין בעת ובעונה אחת. למה חשוב למצות את כל השאלות האפשריות עד הסוף? אליעד מסביר שהדרך להגיע לשכל האלוהי, או לתפישה האלוהית, היא קודם כל לנצל את כל השכל האנושי עד קצה גבול היכולת. הוא מדגים זאת על ידי האמירה שאם האדם יחשוב על כל השטויות האפשריות או ישאל את ... השאלות האפשריות - בסוף הוא יגיע למקום שבו השכל מתהפך מאליו ופותח בפניו גישה חדשה של הבנה אלוהית. רבי נחמן מתאר זאת בצורה ציורית, כאשר הוא אומר שאם אדם ימצה את מלוא היכולת השכלית שלו, יגיע לשלב שבו כבר אין לו יותר מה להבין בשכל האנושי, ואז השכל שלו מתהפך באופן טבעי ופותח בפניו את השכל האלוהי. מה ההבדל בין שכל בפוטנציאל, שכל בפועל, ושכל אלוהי? אליעד מסביר שקיימים שלושה סוגים של שכל: שכל בכוח (פוטנציאלי) שכל שטרם הופעל, כמו אצל ילד קטן שיש לו שכל, אך עדיין אינו משתמש בו. שכל בפועל כאשר האדם מפעיל את השכל שלו, משתמש בו וחוקר באמצעותו את כל מה שהוא מסוגל לתפוס ולהבין, הוא מוציא אותו מהכוח אל הפועל. שכל אלוהי (
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל , להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות מה המשמעות של גבולות השכל והאם ניתן לצאת מהם? אליעד כהן מסביר כי האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת, ומכיוון שכך, הוא מתקשה לראות מעבר לגבולות השכל שלו. האדם מתמודד עם מציאות שבה החושים מראים לו דברים מסוימים, כמו שולחן או פיל. אם לדוגמה, הוא רואה פיל, הוא ... נפרדים ולא אותו הדבר. זה מראה שהשכל שלנו מוגבל על ידי הגדרות בסיסיות ואקסיומות שאנחנו מניחים מראש. איך אפשר לחשוב מחוץ לקופסה? אליעד נותן דוגמה לכך שאומרים לאדם תחשוב מחוץ לקופסה, אך האדם לא יודע כיצד לעשות זאת כי הוא אף פעם לא היה מחוץ לקופסה. אליעד מסביר שכדי להסתכל על השכל מבחוץ, על האדם להכיר את הגבול של השכל שלו ולהיות מודע לכך שיש דברים שהוא לא מכיר מעבר לגבול הזה. הוא משווה זאת למצב שבו אדם נמצא בחדר סגור ומנסה להאזין ... את מה שמחוצה לו. זה בדיוק כמו השכל: רק מפני שאינך רואה מעבר לשכל שלך, אין זה אומר שאין שום דבר מעבר לכך. מדוע האדם מתקשה להטיל ספק באקסיומות ובאמונות שלו? אליעד טוען שהאדם בודק ... שלו. כיצד ניתן לחקור את הבסיס של השכל והאמונות? אליעד מציע להתחיל לחקור את הבסיס של המערכת שבה אנו משתמשים לבדיקת המציאות. הוא משווה זאת לאדם שמנסה ... שבעזרתם הם מבצעים את החקירה הזאת: השכל והחושים. מה החשיבות של דיוק מחשבתי וכיצד לתרגל אותו? אליעד מדגיש את החשיבות של דיוק מחשבתי ונותן דוגמאות מהחיים ... ספק אפילו במידע שמגיע מהחושים ומהשכל עצמו. כיצד מתמודדים עם שאלות שנובעות מאמונות והנחות? כאשר האדם נתקל בשאלה, עליו לא רק לחפש תשובה, אלא להבין קודם ... אפשר לחוות את המציאות בלי חושים או שכל? אליעד מציין שבשביל לחוות את המציאות בלי חושים או שכל, על האדם להיות אמיתי ומדויק מאוד. הוא נותן דוגמה של שיחה עם חברה שבה האדם מדבר ואומר דברים, אך לא תמיד הוא באמת ... לראות את העולם בלי תלות בחושים ובשכל, ולהבין את המציאות באופן ישיר יותר. אליעד מסיים ואומר שאם האדם יהיה אמיתי עם עצמו ויסתכל פנימה, הוא יגיע לנקודה ... הזאת היא התחלה של חופש אמיתי מהגבולות של השכל והחושים. איך לחשוב מחוץ לקופסה? להטיל ספק בחושים מהן הנחות יסוד? האם השכל מוגבל? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? כיצד לבדוק אמונות? האם המציאות קיימת בלי שכל?
אהבה ללא תנאים / אהבה בלי תנאים / אהבה אמיתית / אהבה ללא גבולות / אהבה אין סופית
... ללא תנאים אהבה בלי תנאים אהבה אמיתית אהבה ללא גבולות אהבה אין סופית ובו יתבאר, העניין של אהבה בלי תנאים. האם באמת יש דבר כזה אהבה ללא תנאים? והאם באמת, אפשר לאהוב בלי תנאים? והתשובה לשאלה ... צריך להתחבר למקום בתוך התודעה, שמאפשר לאהוב בלי שום תנאים. והמקום הזה נקרא אין שכל . כי בשכל, יש טוב ורע. ושם, יש תנאים. וכדי לאהוב בלי שום תנאים, לשם כך צריך להתחבר לאין שכל . וכאשר מתחברים לאין שכל כדי לאהוב בלי שום תנאים, ממילא כבר אין משמעות לאהבה או לשנאה, וממילא כבר אין הבדל בין דבר אחד לבין דבר אחר. ומי שלדוגמה אוהב את הילד שלו ... שלו לילדיו תתבטל. וכנל, כדי לאהוב בלי שום תנאים ממש, לשם כך צריך להתחבר לאין שכל. וכאשר אין שכל, כבר ממילא אין שום משמעות לאהבה כלל. וכך גם שנאה. שאם שונאים בלי שום תנאים ממש, אז כבר שונאים את כל הדברים, ואז ממילא כבר אין דבר כזה שנאה. ...
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות , פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה ובו יתבאר העניין של גבולות אישיים ושל הצבת גבולות. ויתבאר, למה האדם צריך להציב גבולות? וכמה האדם צריך להציב גבולות? ולמה קשה לאדם להציב גבולות? ואיך בכל זאת להציב גבולות? ויתבאר גם העניין של מסגרות בחיים ושל מחויבות אישית של האדם. ויתבאר, למה קשה לאדם להתחייב לכל מיני דברים? ולמה האדם מפחד להתחייב? ומהו החופש האישי שהאדם מחפש אותו? וכיצד לאזן אותו עם זה שהאדם צריך להציב גבולות ולהתחייב לכל מיני דברים? ויתבאר גם, למה יש לאדם חוסר מוטיבציה ... לא יוכל להמשיך לחיות כאן בעולם. והרעיון הוא, שבעולם שלנו, כדי לתפקד בו בצורה יעילה בהתאם לחוקי המשחק של העולם שלנו, לשם כך, האדם צריך להציב גבולות לעצמו, וצריך שיהיו לו מסגרות בחיים. של דברים שמותר לו לעשות ושל ... יעשה כרצונו, לא יוכל להתקיים המשחק לאורך זמן. וחייבים שיהיו חוקים כלשהם, כדי שהמשחק יוכל להמשיך להתקיים. ומצד אחד, האדם יותר מכל שונא להציב גבולות לעצמו. כי הצבת גבולות, היא בעצם פגיעה אישית בכבוד האישי של האדם. שהאדם מרגיש מושפל, ... שאין לו בחירה חופשית מלאה לעשות כרצונו, אלא הוא מוגבל לפעול בהתאם למסגרות של חוקי המשחק של העולם שלנו. ומצד שני, אם האדם לא יציב לעצמו שום גבולות, הרי שהאדם לא יוכל יותר ליהנות בחיים. כי מהר מאוד האדם יאבד קשר ממשי עם המציאות. ואז האדם אומנם לא יסבול מהגבולות של המציאות, אבל גם לא יוכל ליהנות מהם. כי הדבר דומה לאדם שרוצה לאכול את כל הטעמים בבת אחת, ורוצה להיות בכל המקומות בבת אחת. שבלי להציב גבולות, הדבר אינו אפשרי. ומי שינסה לא להציב לעצמו גבולות, הוא יאבד את כל המשמעות של הטוב והרע, וממילא הוא יאבד את כל המשמעות של החיים שלו וכולי. כך, שמצד אחד האדם כן רוצה להציב גבולות לעצמו. כי זה מה שמאפשר לו להמשיך להתנהל כאן בחיים שלו, עם משמעות לחיים שלו. אבל מצד שני, האדם יותר מכל שונא להציב לעצמו גבולות. כי הגבולות שהאדם מציב לעצמו, הם בעצם שוללים את חופש הבחירה האישית של האדם, ... לעבוד. ואז אין לאדם חשק לעשות דבר שנובע מתוך מחויבות. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד עם הפחד שלו ממחויבות? וכיצד יכול האדם להציב גבולות לעצמו, למרות שהם כאילו לוקחים לו את החופש האישי שלו? והתשובה לכך ... הצמצום, תחושת הרצון, תחושת ההזדהות, תחושת המחויבות וכולי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. אבל, קיימת דרך עבור האדם, שתאפשר לו להציב גבולות לעצמו, ולהיות מסוגל לקחת אחריות אישית, ולהתחייב במחויבות אישית, ... שהאדם משחרר את עצמו באמת ובשלמות, מכל מחויבות מחשבתית כלשהי. זא כדי להיות מסוגל להתחייב, לשם כך עליך להרגיש חופשי. ומי שרוצה להיות מסוגל להציב גבולות לעצמו ולהיות מסוגל להשתלב במסגרות בחיים, עליו להשתחרר בשחרור ... ולא יכול לחשוב אחרת. ומי שרוצה להשתחרר מכל מחויבות שהיא, הוא מוכרח להשתחרר מהמחויבות הגדולה ביותר שלו, שהיא המחויבות שלו לצורת החשיבה שלו, לשכל האישי שלו, לאמונות שלו וכולי. ומי שיצליח לצאת לחופשי מהמחויבות ... מהמחויבות הזאת, ויצליח לחשוב שהמציאות היא מושלמת כפי מה שהיא, אז הוא יהיה חופשי לגמרי. ככ חופשי, עד כדי כך שהוא ירגיש חופשי, להתחייב להציב גבולות ולקחת לעצמו את החופש העצמי של עצמו, מתוך חוויה של בחירה חופשית מלאה. כי הצבת גבולות, זה בסדר גמור עבור הנפש של האדם, כאשר זה מגיע ממקום של חופש בחירה. שהאדם חווה, שהוא בבחירה חופשית, בוחר להציב גבולות כאלו ואחרים. וזה אפשרי, רק כאשר האדם מרגיש שהוא משוחרר לגמרי, בלי שום מחויבות כלשהי. שרק אז האדם מרגיש חופשי, גם להציב לעצמו גבולות כלשהם, כדי לשחק במשחק החיים. ולמה מי שמרגיש חופשי לגמרי, למה ... שוברים את האמונות? ואיך מגיעים למצב של חופש אישי מוחלט? ואיך מגיעים למצב שבו האדם חווה תמיד את השלמות? ואיך מפרקים את המחויבות של האדם כלפי השכל של עצמו, וכלפי האמונות שלו וכולי? תשובה: על ידי התבוננות ... ביארתי את הנושא הזה במקומות אחרים. ובסיכומו של דבר, כדי להרגיש טוב עם מחויבות אישית, וכדי לא לפחד ממחויבות אישית, וכדי שהאדם יהיה מסוגל להציב גבולות ולהיות עם מוטיבציה אישית, לרצות לשנות דברים, לשם כך האדם צריך ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי ובו יתבאר עניין החופש האישי והחופש הנפשי של האדם. ויתבאר, מה צריך האדם לעשות, כדי לצאת ... פנימי, מכל הלחצים שיש לו בחיים? ויתבאר, כיצד האדם לוקח לעצמו את החופש, ומכניס את עצמו לבית כלא, מרצונו החופשי? ויתבאר גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב גבולות. ויתבאר, כיצד הצבת גבולות, משפיעה על החופש האישי של האדם? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצד אחד, האדם מחפש את החופש, אבל מצד שני, האדם גם ... שהוא רוצה דבר כזה או אחר, ועדיין להישאר חופשי ברמה הרגשית, להמשיך להרגיש שהוא מלך. והרעיון הוא, שככל שיש לאדם יותר חופש פנימי, כך הוא יותר חופשי להציב גבולות ולהגדיר הגדרות של טוב ורע בחיים שלו. והצבת גבולות, היא לוקחת לאדם את החופש האישי שלו. אבל מי שמרגיש חופשי באמת, הוא גם מרגיש חופשי, כן להציב גבולות לעצמו, והוא עדיין ממשיך להרגיש חופשי, גם בתוך הצבת גבולות כאלו ואחרים. ומי שרוצה לפרק את הגדרות ואת ההגדרות שהוא הציב סביבו, עליו לנסות להסתכל על ההגדרות ועל ההעדפות שלו, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ארבעה נכנסו לפרדס, איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ארבעה נכנסו לפרדס, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, פסיכותרפיסט, מאמן אישי למציאת זוגיות בנושאי ארבעה נכנסו לפרדס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 22:52:00 - wesi1