אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ✔ובו יתבאר העניין של חינוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים / בעיות התנהגות אצל ילדים / הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד.

ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר?

ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר.

והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, שהיא שפת האם שלהם. הם לומדים את הסביבה, שבה הם חיים. הם לומדים, מה מותר ומה אסור. הם לומדים, את עצמם ומכירים את הרצונות שלהם. הם לומדים, כיצד לבצע משימות שונות וכיו"ב. כך שהדבר המרכזי שאיתו הילד מתעסק רוב הזמן, זה עם למידה.

ולא רק שילדים לומדים רוב הזמן, אלא, שחלק גדול משמחת החיים של הילדים, נובעת מכך שהם לומדים כל הזמן דברים חדשים. כי השמחה של האדם, תלויה בעד כמה הוא לומד דברים חדשים. שהלימוד של הדברים החדשים, הוא יוצר אצל האדם סוג של התחדשות פנימית. וילדים צעירים, הם מאושרים. גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים.

וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה חוויה רוחנית מאוד חזקה של התחדשות. כי אצלו, הכל חדש לגמרי.

וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא מתלהב מכך, כאילו שהוא רואה מופע קסמים. כי הילד נמשך אחרי לימוד של דברים חדשים, ומתלהב מכל דבר חדש. ולכן ילדים מתלהבים מצעצועים שונים וכיו"ב. כי בשבילם, זה כמו מופע קסמים. כי אצל הילדים, הכל זה חדש לגמרי. והם ממש "נולדו מחדש", ואצלם הכל חדש וכולי.

ונמצא אם כן, כי הדבר המרכזי שמעסיק את הילד כאשר הוא מתבגר, זה עניין הלימוד. וא"כ השאלה הנשאלת היא, מדוע בכל זאת ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר. ואם הילד כ"כ אוהב ללמוד ולימודים זה כ"כ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר?

והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים?

ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם מטבעו, מחפש לעשות, את מה שעושה לו טוב. והאדם מטבעו, מחפש כל הזמן, ליצור אצל עצמו הנאה. וגם הילד, כמו כל אדם אחר, גם הוא מחפש ליהנות. והסיבה האמיתית שבגללה הילד לא אוהב את הלימודים של בית הספר, היא משום, שהלימודים האלו, כמעט לא יוצרים אצלו שום הנאה.

כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך להשיג את המטרות.

לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ירגיש יותר מאושר. אבל, כדי להרכיב את הפאזל, לשם כך צריך ידע. והילד לומד איך להרכיב פאזל, ורוכש את כל הידע של הרכבת הפאזל, כדי להשיג את ההנאה שיש לו, מהרכבת הפאזל.

דוגמה נוספת: ילד לומד ללכת. איך הילד לומד ללכת? באמצעות זה שהוא מנסה להשיג את ההנאה שלו. ז"א, הילד רוצה להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת, כדי להשיג דבר כלשהו. ואז הילד מנסה להתקדם אל הנקודה הרחוקה. משום, שמבחינתו של הילד, אם הוא יגיע לנקודה הרחוקה, הוא ימלא את רצונו וירגיש סיפוק והנאה. ותוך כדי זה שהילד מנסה להגיע לנקודה הרחוקה, כדי להשיג את ההנאה שלו, תוך כדי זה הוא לומד ללכת.

ולילד, יש סקרנות. וכאשר דבר כלשהו...
מקום בלי זמן שמחה בני אדם איך לגרום לילד לאהוב ללמוד בית ספר סיבות מקום וזמן שאלות נפוצות להשיג את ההנאה לומדים שפה מימד הזמן adhd אהבה איך לגרום לילד איך לגרום לילד לאהוב איך לגרום לילד לאהוב ללמוד איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז של ילדים הקשבה התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לאהוב לאהוב ללמוד לגרום לגרום לילד לגרום לילד לאהוב לגרום לילד לאהוב ללמוד לגרום לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ללמוד למידה לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לאהוב לשכנע ילד לאהוב ללמוד לשכנע ילדים מחנך מחנכים קשב קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים קשב וריכוז של ילדים ריכוז ריכוז וקשב
חלק 2
...מתעניין רק באיך לגרום לממוצע הציונים של התלמידים להיות ברמה כלשהי, ביחס לשאר הכיתות ובתי הספר האחרים, הרי שהדבר האחרון שמעניין את המורה, זה החומר שאותו הוא מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם הם מאוד מרוכזים במה שמעניין אותם. וכאשר הילד עסוק באיזה דבר שיוצר לו הנאה, הרי שהוא ככ מרוכז, עד שהוא ממש שוכח לאכול וכיוב. והוא אפילו מאבד את חוש השמיעה שלו, והוא ממש לא שומע כאשר...
חלק 3
...עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי לילד, ליהנות מהלימודים עצמם. וזה, על ידי זה, שהילד עצמו יבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי...
חלק 4
...משרת אותו וגורם לו ליהנות יותר בחיים, הרי שעדיין, כל ידע גורם לאדם ליהנות יותר בחיים. אלא, שכדי למכור את הדבר הזה לאחרים, לשם כך על האדם עצמו להבין מול עצמו, כיצד באמת המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד באמת הוא משפר את איכות חייו. ולצורך הדוגמה, ניקח את לימודי ההיסטוריה. ולכאורה כלפי חוץ, לימודי ההיסטוריה, הם אחד הדברים הכי מיותרים שיש בעולם. כי העולם מתקדם ומשתנה כל הזמן. והאדם כל הזמן צריך לחשוב על העתיד. ולמה בכלל שזה יעניין את האדם, מה קרה לפני מאות...
חלק 5
...של משולש. והדבר האחרון שאמור לעניין אדם נורמאלי, זה איך לחשב שטח של משולש. כי בחיים האמיתיים, כמעט ואף אחד בעולם, לא מחשב את שטחם של משולשים. ואם האדם כאדם בוגר יעבוד בדבר כלשהו, שיצריך אותו לחשב את שטח המשולש, אז הוא יוכל ללמוד איך לחשב את שטח המשולש. אבל למה שאדם נורמאלי ורגיל, יתעניין באיך מחשבים שטח של משולש? איך בדיוק זה מקרב אותו אל האושר האישי שלו, בצורה כלשהי?! אלא, שכאשר האדם לומד איך לחשב שטח של משולש, מה שהאדם באמת לומד, זה לנסות לחשוב...
חלק 6
... לנסות להבין, את המוסר השכל שאפשר ללמוד מהאירוע ההיסטורי. ולאחר מכן, על המורה לנסות להבין, מהי בעצם מהות התהליך החברתי, שהתרחש באותו אירוע ההיסטורי. ועל המורה, לנסות למצוא דוגמה, לאירוע בחיי התלמידים, שהתלמידים יכולים ללמוד מהאירוע ההיסטורי, לחיים האישיים שלהם. וכיוב, בכל שאר התחומים. שהדגש המרכזי הוא, שעל המורה לנסות להבין, כיצד הלימוד של התלמידים, ... כך ולא אחרת. כי יש סיבה לדוגמה, מדוע האירוע ההיסטורי התרחש כך ולא אחרת. ויש סיבה, מדוע הנוסחה המתמטית, היא כך ולא אחרת וכיוב. ואם המורה יסתכל היטב על הסיבה של כל ...
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
... מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה של אליעד מתמקדת בהבנת הטיפול בילדים הסובלים מהפרעות התפתחותיות שונות כמו PDD, ובעיקר בחוסר ההבנה של מבוגרים לגבי הסיבות להתנהגות של ילדים אלו. אליעד מחדד שהבעיה המרכזית בטיפול ובתקשורת עם הילד אינה נובעת מכך שהילד לא מסוגל להבין או להשתנות, אלא מהמבוגר עצמו, שלא באמת מבין את הילד. כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן דוגמה של ילד שלוקח ביסלי שלא שייך לו. הוא מסביר שהילד לא מבין מדוע אסור לקחת משהו של מישהו אחר. המבוגר, לעומת זאת, תופס את זה כמחויב ולא כאפשרי, כלומר, הוא מבין בצורה אוטומטית שזה לא בסדר ולא יעלה בדעתו לקחת משהו של מישהו אחר. אבל הילד אינו מבין זאת, והוא עושה זאת כי הוא חושב רק על מה שמועיל לו או גורם לו הנאה, ואין לו תחושת אשמה או מצפון. מדוע המבוגר מתקשה להבין את התנהגות הילד? אליעד מסביר שהקושי של המבוגר נובע מכך שהוא בעצמו לא מבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותו לפעול בצורה מסוימת. המבוגר רוצה לשנות את הילד מבלי להבין קודם את המניעים שלו עצמו. לדוגמה, כאשר הילד לוקח ביסלי שלא שלו, המבוגר כועס או נעלב, אך הוא לא שואל את עצמו מדוע זה מפריע לו. אליעד מציג שתי סיבות מרכזיות לכך שהמבוגר לא רוצה שהילד ייקח את הביסלי: סיבה תועלתנית - הוא לא רוצה שהילד ייתפס לא טוב בחברה, שיחשבו שהילד מתנהג לא בסדר. סיבה מצפונית - יש למבוגר תחושה פנימית שזה לא מוסרי לקחת משהו של מישהו אחר. הוא מוסיף שאם המבוגר בעצמו לא מבין למה קיימת בו התחושה המצפונית, איך הוא יכול לצפות מהילד להבין אותה? מהו בעצם מצפון, וכיצד הוא משפיע על התנהגות? אליעד מבהיר שמצפון הוא למעשה תחושה פנימית שגורמת לאדם להבדיל בין מה שנתפס אצלו כטוב או רע. המצפון מבוסס במידה רבה על חינוך, תרבות, וערכים שלמדנו מהסביבה. אולם, אליעד מדגיש שהמצפון הוא לא דבר מוחלט, אלא תוצר של תהליך חשיבתי וחינוכי שהאדם עובר. לדוגמה, אדם לא ייקח אוכל של מישהו אחר, לא רק כי זה לא מוסרי בעיניו, אלא גם כי זה יוצר אצלו תחושה שלילית. הילד לעומת זאת, עדיין לא פיתח את התחושה הזאת. כיצד
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
... פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות, למרות שמהות הבעיה ... להגדיר את עצמו כנכה, למרות שלא מדובר בנכות אלא בקושי טבעי שיכול להיגרם מחולשה פיזית זמנית. אליעד מדבר על הצורך של אנשים להיאחז בהגדרות של הפרעה או בעיה נפשית, כי זה מאפשר להם להימנע מלקיחת אחריות או פתרון בעיות. הם לא צריכים לשנות את התפיסה או המצב אלא פשוט לטעון שהבעיה היא גנטית או טבעית. האם ... על הבעיות הנפשיות שלו, כי הוא פשוט משייך אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי , הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש רע מכך ... משחרר את עצמו מההרגשה שהוא לא מסוגל להתמודד עם חייו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. המטרה של המאבחן היא להסיר את תחושת הכישלון מהאדם על ידי הגדרת הבעיה כהפרעה גנטית או נפשית. בכך, האדם לא נדרש לקחת אחריות על הבעיה ולהתמודד איתה בעצמו, אלא להאמין שיש פתרון חיצוני שמגיע על ידי תרופות או טיפול. אליעד מסביר איך זה ... ולהתפתח. בסופו של דבר, הוא נשאר במצב של אי - תנועה. אליעד מציין גם את דימוי המערכת המגוננת שנמצאת במצב של שליטה - דוגמת הסרט דרך קלוברפילד, שבו הדמויות כלואות במקלט ומגוננות עליהן מהעולם החיצוני. כשהן לא יכולות לדעת מה קורה מחוץ, הן לא יודעות אם מה שמגונן עליהן הוא באמת לטובתן או שמא משעבד אותן. איך תופסות השפעות חיצוניות עלולות להוביל לשליטה על האדם? אליעד מסביר שבדיוק כמו בסיפור של הסרט דרך קלוברפילד, כאשר אדם נמצא במערכת סגורה ואין לו דרך לדעת מה קורה בסביבה החיצונית, הוא עשוי להיות משועבד לתפיסות שמגבילות אותו. הוא מאמין שהוא נתון בהגנה, אבל הוא למעשה ... פחד מהכישלון או פחד מהתנסות שלא יצליחו בה. פעמים רבות, הוא מאמין שההגנה שמספקת לו המחשבה מגוננת היא הדרך היחידה בה הוא יכול להימנע מכישלון. הפרעות נפשיות סכיזופרניה התמודדות עם חרדה פחד מכישלון תפיסות מגוננות השלכות של אמונה מגוננת מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ... כחולה נפש או סכיזופרני על התפיסה העצמית שלהם ועל ההתמודדות עם החיים. אליעד מציין את האינטרס של האדם להגדיר את עצמו כחולה נפש או כמי שסובל מהפרעה נפשית, תוך הסבר על האתגרים שמגיעים עם לקיחת אחריות על בעיות נפשיות. האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש? כשאדם מאבחן את עצמו עם הפרעה נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש פתרון אצל מאבחן. המאבחן עשוי להאכיל אותו במידע ... מהמעגל. איך תופסות השפעות חיצוניות עלולות להוביל לשליטה על האדם? ההרצאה מביאה גם את הדימוי של הכלא שבו אדם נמצא, שמזכיר את הסרט דרך קלוברפילד. אליעד מסביר כיצד כאשר אדם נמצא במערכת מבודדת מבלי יכולת להבין מה קורה בסביבה החיצונית, הוא עשוי להיות נתון להשפעות של אחרים שמגוננים עליו תחת תחפושת של הצלה. כשאין לו אינדיקציה לגבי מצבו, הוא עלול להאמין שהוא תלוי לחלוטין במידע שניתן לו, גם אם אין לכך בסיס רציונלי. הפרעות נפשיות סכיזופרניה התמודדות עם חרדה פחד מכישלון תפיסות מגוננות השלכות של אמונה מגוננת נתקלת פעם במישהו חולה סכיזופרניה נתקלת? ש: לצערי כן. אליעד: ומישהו פרנואיד? ש: זה בא ביחד. אליעד: ומישהו עם הפרעות נפשיות נתקלת, אוקי עכשיו השאלה היא מה האינטרס של בן אדם להגדיר את עצמו כחולה או משהו כזה. ש: יש פה הנחת יסוד שהוא בכלל מגדיר את עצמו. אליעד: לא נניח שמישהו בא והוא אומר יש לי בעיה אני סכיזופרן יש לי הפרעה נפשית יש לי פה יש לי שם מה הטוב. ש: שהוא לא לוקח אחריות זה הקלות. אליעד: קודם כל בא נסביר את השאלה עוד פעם ואז עכשיו מצד האמת הבן אדם הוא בן אדם רגיל עם בעיות רגילות אולי נגיד רגילות פלוס אבל עדיין זה לא הופך אותו לאיזה הפרעה או משהו כאילו הוא לא חייב להגדיר את עצמו ככה, נגיד לדוגמה נגיד שיש מישהו שקשה לו להרים משקל מסוים אז הוא יגיד אני נכה אתה לא נכה רק פשוט קשה לך אתה יותר חלש אבל יש אנשים שכאילו הם מזדהים עם התפיסה העצמית שלהם שהם יש להם איזה הפרעות נפשיות או משהו השאלה מה. ש: כי אז הם לא צריכים לקחת אחריות לסדר את זה לתקן את זה זה כאילו ככה זה הם לא צריכים כאילו לשנות את זה. אליעד: אוקי בוא תוסיף עוד ... אז מה שקורה זה שלפעמים בן אדם יש לו נגיד לדוגמה חרדה כלשהי והוא לא יודע איך להתמודד איתה ואז הוא מנסה להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, מרגיש עצבים על עצמו ואז הוא הולך לאיזה מישהו אחר שואל אותו מה לעשות ואין לו מושג הוא אומר לו יש לך איזה הפרעה. עכשיו האינטרס של אותו מאבחן להגיד לו שיש לך
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ההתנהגות עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות האמיתיות להתנהגותו. במקום לנקוט בשיטות של שכר ועונש או באלימות מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ההיגיון שמאחורי ההתנהגות הרצויה. מדוע דוגמה אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד התנהגות זו במקום אחר, כגון בבית הספר או מהסביבה החברתית. במקרה כזה, דוגמה אישית ... של איומים, עונשים, ותגמולים כדי לשנות התנהגות שלילית, אך הוא מזהיר ששיטה זו אינה תמיד יעילה לטווח הארוך. לעיתים השיטה ... התנגדות, מרדנות או אפילו בעיות רגשיות אצל הילד בעתיד. הוא נותן דוגמה להורים שחיכו שהמצב יתדרדר ואז נזכרו לפעול, במקום להתמודד עם ההתנהגות מיד כשהיא התחילה. כיצד ללמד ילד לחשוב במקום רק לאלף אותו? אליעד מדגיש שהמטרה אינה פשוט
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
... אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט למה אנשים סובלים מהתנהגויות כמו ריצוי, דחיינות ואובססיות? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים מבעיות כמו ריצוי אחרים, ... מחשבות טורדניות, OCD, עצלנות, רגישות יתר ועצבנות יתר, אינה ההתנהגות עצמה, אלא העובדה שהם אינם שלמים עם ההתנהגות הזו. אליעד כהן מדגיש בהרצאה כי הסבל אינו נובע מהפעולה או מהאופי עצמו, אלא מחוסר השלמות של ... עצמן, אלא מהספק הפנימי ומהעובדה שהוא לא שלם עם עצמו לגבי ההתנהגות הזו. לדוגמה, אם אדם חוזר שוב ושוב לשטוף ידיים, הסבל שלו נובע מכך שהוא רוצה וגם לא רוצה ... המציאות היא שאין אפשרות לדעת בוודאות מוחלטת. במקרה כזה, האדם צריך ללמוד להיות מאושר או לפחות שלם עם עצמו, גם בתוך המציאות הבלתי ודאית. איך להפסיק לסבול מהתנהגות בלתי רצויה? הפתרון להתנהגות בלתי רצויה אינו תמיד שינוי ההתנהגות עצמה, אלא קבלת המציאות כפי שהיא. אדם כועס או עצוב לא סובל מהכעס או העצב עצמם, אלא מהעובדה ... הוא לא אמור להיות עצוב עד כדי כך. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שכל התנהגות שגורמת סבל נובעת מחוסר השלמות של האדם עם עצמו ועם החלטותיו. הדרך לפתרון עוברת דרך חקירה ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון? איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים? כאשר מדובר על בעיות משמעת אצל ילדים, חשוב להבין כי התמודדות עם סוגיה זו אינה מוגבלת רק לילדים. כל סיטואציה שבה אדם נדרש להנחות מישהו אחר, כמו עובדים או אנשים אחרים בסביבה החברתית, עשויה לכלול את אותן דינמיקות. אבל, בהקשר של ילדים, יש צורך להבין מהי הדרך הנכונה להתנהל כלפיהם, וכיצד להעניק להם את החינוך הנכון מבלי לגרום להם להרגיש רע. מה לעשות בפועל מול הילד? השלב הראשון בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל הילד. הילד יתחיל לחשוב שהוא יכול לקבל כל דבר מבלי שיצטרך לתת שום דבר בתמורה. בעולם האמיתי, שום דבר לא ניתן בחינם - העולם מצפה תמורה לכל דבר. דוגמה לכך היא אם אדם זר יגיע ... כלשהי. אך כשמדובר בילד שלך, על פי רוב תסכים שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו בתמורה, הוא עלול לפתח תלותיות ובעיות בהסתגלות לעולם האמיתי. הבעיה של ילד שמקבל יותר מדי בלי לתת כאשר הילד מקבל ללא תמורה, הוא עלול למצוא את עצמו מתקשה להסתגל כאשר יפגוש את המציאות. בעולם האמיתי, אין מתנות חינם, והוא יצפה מהחיים לתנאים דומים לאלו שהיו לו בבית. אך כשתתנגד לו במצבים ... תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. כשההורה נותן בלי תנאים, הוא בעצם מחפש אישור או אהבה, מה שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ... עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל דבר חייב לבוא עם תמורה. תוצאה אפשרית לכך היא התפתחות חרדות, קנאה, אובססיביות או בעיות חברתיות. הורים צריכים לשאול את עצמם אם הם משדרים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אירוע היסטורי, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אירוע היסטורי, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, קואצר לזוגיות, קואצינג מומלץ בתחום אירוע היסטורי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 12:52:29 - wesi1