אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לפרק לגורמים שאלה? ✔מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:01מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג שאלה שנשאלת על ידי אדם שאינו מבין מהו "אינטלקטואל" ומסביר כיצד להתמודד עם שאלות מסוג זה. השאלה "מה זה אינטלקטואל?" היא לא פשוטה, כי לא מדובר רק בהגדרה בסיסית, אלא בשאלה שדורשת התעמקות ויכולת לפרק אותה לגורמים. אליעד מסביר שברגע שנשאלת שאלה כזו, צריך לשאול קודם כל: מה זה אינטלקט? מה המשמעות של המילה הזו? מהי הקשר בין אינטלקט לבין אינטלקטואל?

החשיבות כאן היא להבין את המילים שבשאלה. "אינטלקט" הוא לא רק המובן הרגיל של "שכל", אלא מושג שדורש הבנה עמוקה יותר, וצריך לפרק את השאלה כך שנוכל לנתח את כל הרכיבים שלה.

איך לפרק בעיה לגורמים?

אליעד מציין שלפני שניתן תשובה לשאלה מהו אינטלקטואל, חשוב לפתח את היכולת לפרק את הבעיה לגורמים. אם לא מבינים את המונח או את השאלה, השלב הראשון הוא לבדוק אם אפשר לפרק את המילה או את המושג לגורמים. לדוגמה, אם נשאלת השאלה "מה זה אינטלקטואל?", לפני שניתן תשובה יש להבין את המילים המרכיבות את המילה "אינטלקטואל" - מה זה אינטלקט? מהו השורש של המילה? אילו מושגים טמונים בתוך המילה הזו?

השלב הבא: חקירה של המילה

לאחר שהתמקדנו בהבנת המילה "אינטלקט", השלב הבא הוא לנסות להבין את משמעות המילה השנייה, "אינטלקטואל". מה ההבדל בין אינטלקט לבין אינטלקטואל? האם זהו אדם שנושא בתכונות אינטליגנטיות, או שיש קשר נוסף למשהו אחר? האם אינטליגנציה היא כל מה שמאפיין אינטלקטואל? כל אלו שאלות שדורשות ניתוח מעמיק.

הדוגמאות הנוספות: פירוק שאלות אחרות

אליעד ממשיך ומסביר שמודלים של חשיבה דומים יכולים לשמש אותנו גם עבור שאלות אחרות. אם אנחנו לא יודעים מהו "פסיכולוג", לדוגמה, נוכל להפעיל את אותה השיטה של פירוק. מהו פסיכולוג? מה המשמעות של פסיכולוגיה? וכך נשאל את עצמנו לגבי כל מושג - נחקור אותו לעומק ונבצע את הפירוק.

במהלך הדיאלוג, אליעד מסביר שאדם שואל שאלה "מה זה אינטלקטואל" מבלי להפעיל את יכולת הפירוק הזו מראש, מסתכן במתן תשובות לא מדויקות, או במבוכה כשהתשובה לא ברורה או אינה מספקת. כל שאלה מורכבת, כך הוא מסביר, יכולה להתפצל לשאלות פשוטות יותר שמאפשרות הבנה טובה יותר.

השלב המתקדם: פריצת דרך בעזרת הפירוק

כחלק מההסבר, אליעד מציין את החשיבות של גישה מסודרת וברורה בשאלות ובבעיות מסובכות. אם לא נפרק את השאלה או הבעיה לגורמים, לא נוכל להגיע לפתרון אמיתי ומעמיק. הוא מבצע חזרה על עקרון הפירוק, ומדגיש שזהו כלי קריטי בהבנת מושגים והגדרת מושגים בצורה נכונה.

במילים אחרות, אליעד מסביר שלפני שאנחנו מספקים תשובות או מבצעים כל ניתוח, עלינו להבין את הרכיבים הפנימיים של השאלה. חוסר בהבנה או בהפעלה של השיטה הזו יביאו לתשובות שטחיות ומוטעות.

סיכום חשוב מההרצאה

בסיום, אליעד מבקש מהקהל להבין שאין דרך אחרת מלבד חקירה מעמיקה של השאלה או הבעיה. כל שאלה או בעיה שמופיעה דורשת פירוק, בירור ובדיקה של הנחות יסוד לפני שניתן מענה מדויק. המטרה היא לא רק לקבל תשובה שטחית, אלא להבין את התהליכים שמובילים לפתרון בצורה מעמיקה ומסודרת.
הנחת יסוד שאלה פשוטה השאלה הבנה הסבר דוגמה ל שאלה מורכבת לא ברור תשובות לשאלות הסברים איך לפרק לגורמים שאלה איך להפוך איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה איך למצוא איך למצוא תשובות איך למצוא תשובות לשאלות איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות איך לנתח איך לנתח בעיה איך לנתח בעיה לגורמים איך לנתח בעיות איך לפרק לגורמים איך לפרק לגורמים שאלה איך לפרק שאלה איך לפרק שאלה לתתי שאלות אינטלקט אינטלקטואל בעיה בעיות בעיות מסובכות גורמים דוגמה דוגמה ל דוגמה לפירוק בעיה לגורמים כיצד לנתח לגורמים להפוך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה למצוא למצוא תשובות למצוא תשובות לשאלות למצוא תשובות לשאלות מורכבות לנתח לנתח בעיה לנתח בעיה לגורמים לנתח בעיות לפרק לפרק לגורמים לפרק לגורמים שאלה לפרק שאלה לפרק שאלה לתתי שאלות לפתור בעיות לשאול שאלות מה זה אין מה זה אינטלקטואל מורכבות מסובך פירוק פירוק בעיה לגורמים פשוט פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות פתרון בעיות מסובכות שאלה שאלה מורכבת שאלה פשוטה שאלות שאלות מורכבות תשובות תשובות לשאלות תתי שאלות
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
... הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, ... הוא מסתמך על השכל והחושים. לכן, לטענתו של אליעד, במובן העמוק והמהותי ביותר אין הבדל ממשי בין יש לאין, מכיוון ששניהם בסופו של דבר מבוססים על אותו מנגנון של תפיסה שכלית וחושית. לדוגמה, כאשר אדם מחזיק כוס ביד אחת וטלפון ביד השנייה, הוא יודע להבדיל ביניהם על סמך החושים. אבל אליעד ... שלו, הוא יכול לחשוב שאולי אין בידו משהו למרות שהוא מרגיש שכן. באותו אופן, כאשר הוא מטיל ספק בשכל, הוא יכול להבין שגם המסקנה שיש או אין משהו היא בעצם רק מחשבה ולא אמת מוחלטת. לדוגמה, אדם הנמצא במדבר ורואה מרחוק מים, יכול להטיל ספק במה שהוא רואה, ולשאול האם באמת יש מים או שזה ... אליעד מדגיש שגם אם מישהו אחר יגיד שזה רק דמיון, זה עדיין לא מוחלט, כי גם הספק הזה הוא רק מחשבה. מה ההבדל בין יש ליש? אליעד מדגים כי ההבדל בין יש ליש הוא הבדל יחסי, ולא מוחלט. לדוגמה, כאשר אדם מחזיק כוס או טלפון, מבחינתו של אליעד אין משמעות מהותית להבדל ביניהם כאשר הוא מתמקד רק ... עליו? אליעד מתאר את המושג כלום מוחלט כמצב שבו אין שום אפשרות שמשהו יהיה קיים, אפילו לא ברמה הפוטנציאלית. הוא מסביר שאם אדם לא היה חושב על שום דבר, הוא היה חווה כלום מוחלט. לדוגמה, אם אבן לא חושבת על כלום, היא לא רואה ולא חווה כלום, ואין לה אפילו פוטנציאל לראות או לחוות משהו. במצב כזה, אין שום דבר. כדי להמחיש זאת, אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין מה הם היו חווים אם לא היו מסוגלים לחשוב על שום דבר - לא היו רואים, שומעים או חווים כלום. זו היא הדוגמה לכלום מוחלט. מה זה יש מוחלט ואיך אפשר לדמיין אותו? מצד שני, יש מוחלט מוגדר כמשהו שאי אפשר לשנות או להזיז, ושאין שום אפשרות בעולם שהוא יפסיק להתקיים. אליעד נותן דוגמה של מחשבה: אם אדם מתוכנת לחשוב אך ורק על תפוח, והמוח שלו לא מאפשר לו לחשוב על שום דבר אחר, ...
אין שכל, שכל מחוץ לשכל, שתי מחשבות בו זמנית, דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל?
אין שכל, שכל מחוץ לשכל, שתי מחשבות בו זמנית, דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל?
... דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל? האם ניתן לחשוב על שני דברים הפוכים בו זמנית? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא שאלת ... אדום שהוא גם ירוק וגם לא ירוק בו זמנית, אנחנו לכאורה חווים מצב בלתי אפשרי. לדוגמה, הוא אומר לנסות לדמיין תפוח ירוק ואדום בו זמנית. לטענתו, אי אפשר באמת להחזיק בשתי המחשבות האלה באותה נקודת זמן, ... כך שהמוח אינו יכול לקלוט את שני המצבים הללו בו זמנית באופן מוחלט. הוא ממשיך בדוגמה נוספת , כאשר אדם מתבקש לדמיין נקודה שחורה שהיא לבנה באותו זמן בדיוק. ברור לנו שזה בלתי אפשרי, כי שחור ולבן נתפסים ... הוא בעצמו שימוש בשכל. האם אפשר לדמיין חדר שבו אין כלום ובכל זאת יש בו משהו? דוגמה מעניינת נוספת שאליעד נותן היא הניסיון לדמיין חדר שאין בו כלום, אבל שבכל זאת יש בו משהו. הוא מדגיש שיש סתירה ... בין שתי האפשרויות, אך לעולם לא לאחוז בשתיהן באותה עת ממש. הוא מדגים זאת עם דוגמה נוספת של קיר: אם תנסה לחשוב על קיר ובו זמנית על אין - קיר, אתה לא באמת תוכל לחשוב על שני הדברים יחדיו. או שתראה ... ביותר של התודעה, מצב של אין הבדל בין הבדל לאין הבדל. לדבריו, זו ההבנה העמוקה והמורכבת ביותר, שבה יש אחדות מוחלטת בין כל הדברים, וההבדלים נעלמים לחלוטין. האם אפשר לחשוב על שני הפכים בו זמנית? מה זה ...
מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? איך המוח מבדיל? להבדיל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, מה זה מהות? אין מוחלט, יש מוחלט, מה זה צורה? אחדות ההפכים
מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? איך המוח מבדיל? להבדיל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, מה זה מהות? אין מוחלט, יש מוחלט, מה זה צורה? אחדות ההפכים
... זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? איך המוח מבדיל? להבדיל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, מה זה מהות? אין מוחלט, יש ... משהו, הוא למעשה חושב על המשהו הזה כקיים במובן מסוים. לדוגמה, כשאדם אומר אין פה כיסא, הוא בעצם תופס את הריק כמקום פנוי שבו היה יכול להיות כיסא. כך, הריק או האין ... פועלת החשיבה האנושית לגבי הבדל בין דברים? אליעד מביא דוגמה פשוטה: כשאדם נכנס לחדר ורואה כיסא, הוא תופס את המצב כיש פה כיסא. אך באותה מידה, אפשר להסתכל על כך ... אין אפשרות לדבר או להגדיר דבר בצורה ברורה. הוא משתמש בדוגמה של הסתכלות במראה שבה אין באמת כלום מאחוריה, אלא רק השתקפות ללא מהות ממשית. בצורה דומה, הוא מתאר ...
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
... NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ... מציין את השפעת המילה כאן במשפטים, כיצד היא יכולה להעביר תחושת המשך או חיבור בין רעיונות. לדוגמה, כשאתה אומר כאן אני אעשה או כאן אני אוסיף, זה יוצר תחושה של המשך ישיר ומקשר בין הפעולות. הוא מוסיף כי השימוש במילים כמו ... עוד יכול ליצור תחושה של תוספת או הרחבה, דבר שיכול להעצים את תחושת הערך של מוצר או שירות. לדוגמה, אם אתה מציע ללקוח עוד סילר על קיר גבס, זה מעורר תחושת תוספת ושדרוג. לעומת זאת, אם תאמר אני אבצע את זה, זה לא יוצר את ... מה ההבדל בין כדי לולגרום? אליעד מציין את ההבדל בין השימוש במילה כדי לבין השימוש במילה ולגרום. לדוגמה, כשאתה אומר אני אעשה את זה כדי שתוכל..., יש בכך תחושה של אופציה, של ספק אם באמת תוכל לבצע את המשימה. מצד שני, אם אתה ... יותר תחושת אופציה ואפשרות, והאדם מקבל את ההחלטה מבלי להרגיש שהשפעת עליו ישירות. אליעד מביא דוגמה איך זה משפיע על החלטות של לקוחות או בני זוג - שאלה כמו האם תרצה לאכול במסעדה בשרית? יוצרת אפשרות מבלי להטיל לחצים ... במילת השאלה איך בהקשרים שיווקיים? השימוש במילת השאלה איך נותן תחושה של יכולת ושל אפשרות. לדוגמה, כששואלים איך אתה יכול לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר?, המוח של הקורא או השומע יתחיל לחשוב על דרכים או פתרונות, והם מתחילים להרגיש שזה אפשרי. זה שונה משאלה איך לעשות, שהיא פחות ממוקדת ומעוררת יותר ספקות. האם השאלה איך משפיעה על ...
איך עובד העולם? למה דברים קורים? יש מיש או יש מאין, בריאה יש מאין, איך העולם נוצר? יש או אין, מה זה יש? מה זה אין? איך העולם עובד? מי מנהל את העולם? החלקיקים של המציאות, הכל קורה מעצמו
איך עובד העולם? למה דברים קורים? יש מיש או יש מאין, בריאה יש מאין, איך העולם נוצר? יש או אין, מה זה יש? מה זה אין? איך העולם עובד? מי מנהל את העולם? החלקיקים של המציאות, הכל קורה מעצמו
... עובד העולם? למה דברים קורים? יש מיש או יש מאין, בריאה יש מאין, איך העולם נוצר? יש או אין, מה זה יש? מה זה אין? איך העולם עובד? מי מנהל את העולם? החלקיקים של המציאות, הכל קורה מעצמו איך עובד העולם ולמה דברים קורים? כדי להבין איך עובד העולם, צריך להתבונן תחילה בשאלה: ... הוא מדגיש שהעולם תמיד היה קיים ולא נוצר יש מאין, אלא יש מיש. כל הדברים הקיימים במציאות, כולל חפצים, אנשים, תחושות, ומחשבות, מורכבים מחלקיקים, אטומים, ומרכיבים בסיסיים של המציאות שתמיד נמצאים בתנועה. אליעד מסביר שהשאלה מי התחיל להניע את הדברים? היא שאלה מוטעית, מפני שהמציאות תמיד הייתה ... יש משמעות למושג פוטנציאל? אליעד מתייחס למושג הפוטנציאל ואומר שלמעשה, כל דבר קיים ברמת פוטנציאל אינסופי. הוא מסביר באמצעות דוגמה: כשאתה מזיז את היד שלך שמאלה, האם קודם לכן היד הייתה קיימת כפוטנציאל בלבד? התשובה היא שכל האפשרויות כבר קיימות במציאות כל הזמן, ומה שמשתנה זה רק צורת הסידור ... הם יוצרים דבר אחד, וכשהם מסתדרים אחרת, הם יוצרים דבר אחר. כך המציאות מתקיימת. למה יש תחושה של יש ואין? השאלה מה זה יש? ומה זה אין? נמצאת במרכז ההסבר של אליעד. הוא מציין שההבדלים שאנחנו עושים בין יש לאין נובעים מהחוויה שלנו בלבד. אליעד נותן דוגמה שבה הוא שואל: מה זה אומר שיש פה שולחן? התשובה לשאלה תלויה באופן שבו האדם חווה את התחושה או המחשבה שלו. כאשר אומרים שיש משהו, למעשה מתכוונים שיש לנו תחושה, ... שזה רק עניין של תפיסה ולא של מציאות מוחלטת. איך נוצרת תחושת קיום של דברים? תחושת קיום היא למעשה אוסף של תחושות וחוויות. לדוגמה, כשאנחנו אומרים שיש לנו כאב, המשמעות של המילה יש היא שאנחנו חווים תחושה ספציפית באותו רגע. אבל השאלה החשובה באמת, לפי אליעד, היא לבדוק לעומק מה עומד מאחורי ... מנוהלת על ידי אף אחד. הכל קורה מעצמו, מתוך תנועה מתמדת של חלקיקים ואטומים שמתחברים, מתפרקים ומסתדרים מחדש ללא הרף. הוא נותן דוגמה של חפצים שמתנגשים זה בזה באופן אקראי כביכול, וכך נוצרים דברים חדשים. ההסבר הזה נועד להראות שהעולם פועל באופן טבעי לחלוטין, ללא צורך בהתערבות חיצונית או כוח עליון שמניע אותו. איך העולם נוצר? יש מאין או יש מיש? מה זה יש ומה זה אין? למה דברים קורים? האם הכל קורה מעצמו? מה המשמעות של קיום? מי מנהל את המציאות? ...
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
... נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין? מהו הקשר בין גוף לנפש ומה המשמעות של כלום? הרצאה זו עוסקת במגוון ... המרכזי הוא ההבנה של איך אנחנו תופסים את עצמנו, את סביבתנו, ואת העולם, וכיצד הכל נוגע לשאלות הקיומיות של מה זה יש? ומה זה אין?. אליעד כהן עוסק בנושאים אלו תוך הצגת רעיונות על הקשר שבין הגוף לנפש, ... משהו שנמצא בתודעה שלנו. הוא מציע כי כלום הוא לא בהכרח מה שאין, אלא הוא גם משהו שמופיע בתודעה שלנו בכל מיני צורות. לדוגמה, אנחנו יכולים לחשוב על כלום, אם כי כלום זה עשוי להיות מסובך לתפוס באופן מוחלט. מצד שני, כלום עשוי להיות משהו שאי אפשר להרגיש בו ... תפיסות, מחשבות והגדרות שלנו. מהו כלום מוחלט? מה הקשר בין גוף לנפש? מהי תודעה? מהו ההבדל בין מהות לצורה? מה זה יש ומה זה אין?
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
... עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק מה זה כלום? ההרצאה מתמקדת בכמה רעיונות ... כל ידיעה, כל תשובה שמתקבלת לשאלה, נחשבת למעשה למצב שבו אנחנו מבינים משהו חדש, אולם לעיתים הידע הזה לא מביא אותנו לתוצאה מוחלטת אלא רק למשמעות חדשה של השאלה או הבעיה שהצגנו . מודעות עצמית מה זה כלום? סיבתיות תחושת חוסר ידיעה רצון חזק הבדלה בין ...
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית למה אוכל שמבשלים לך טעים יותר מאוכל שהכנת בעצמך? אליעד כהן מציג דוגמה מפורטת לניתוח רגשי ולהבנת העדפות אישיות דרך המקרה הבא: אדם שם לב שהוא נהנה יותר מאוכל שמישהו אחר מבשל לו, בהשוואה לאוכל שהוא מבשל לעצמו. הוא מציג זאת תחילה כשאלה כללית: למה ... מודע גם לחסרונות, לספקות, ולאפשרויות החלופיות שהיו קיימות בתהליך ההכנה. לדוגמה, כאשר אדם מבשל פסטה לעצמו, הוא יודע בדיוק כמה מלח שם, כמה רוטב, מה היה יכול להיות שונה וכיצד התוצאה הסופית יכלה להיות טובה יותר. התהליך הזה מוביל אותו לראות את החסרונות של ... לראות את תהליך ההכנה של דברים שהם אוהבים? אליעד ממשיך ומסביר את הנקודה דרך דוגמה נוספת של אדם שנכנס למסעדה, ויכול לבחור האם לראות את תהליך ההכנה או לא. הוא אומר שאם תהליך ההכנה ייחשף לאדם, זה עלול להוריד את רמת ההנאה שלו, כי הוא יבחין במה שניתן היה לשפר, כמו תיבול שונה או כמויות אחרות של רכיבים. הוא מוסיף דוגמה נוספת ומחבר אותה למציאות החיים: כמו אדם שנהנה מרכב בטיחותי אך לא רוצה לדעת איך בדיוק הרכב בנוי, מחשש לגלות דברים שעלולים להפחית את תחושת הביטחון שלו. בצורה זו, האדם מעדיף ... מושלם. האם לראות את האמת זה טוב או רע? בסיכום הרעיון, אליעד טוען שזו בעצם דוגמה לבריחה מהאמת. האדם אומר במודע או שלא במודע: אני לא רוצה לראות את האמת, אני מעדיף את האשליה שהכל מושלם. לדבריו, כשאדם רואה את האמת (את תהליך ההכנה, את הרכיבים), הוא נחשף ... תפחת. הוא מחבר את זה גם לנושא המוסרי ולמושגים כמו טבעונות וצמחונות, ומציג דוגמה מהמציאות, של אנשים שלא רוצים לראות כיצד הפרה נשחטת לפני שהם אוכלים בשר, כי אז הם יהיו חייבים להתמודד עם האמת שמאחורי מה שהם נהנים ממנו. בסופו של דבר, אליעד מסכם שהעיקרון של ... לאדם להבין טוב יותר את ההעדפות הרגשיות שלו. למה אוכל של אחרים טעים יותר? איך לנתח רגשות? התבוננות עצמית וחקירה עצמית מהי מודעות עצמית? למה אנשים מעדיפים לברוח מהאמת? האם לדעת את האמת זה טוב? ...
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
... זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה ... ואין. הוא מתחיל בהסבר על המשמעות של יש ואומר שכשמדברים על יש, מדובר בדברים שאנחנו תופסים בחושים או בשכל. לדוגמה, אם מישהו אומר יש פה חדר, אז ברור לנו שהוא מתייחס למשהו מוחשי שנמצא במרחב. אליעד מדגיש שיש תמיד מתייחס למשהו מסוים, בעל צורה והגדרה. לעומת זאת, המושג אין מתייחס למצב שבו דבר כלשהו אינו נמצא או אינו קיים. לדוגמה, כשמישהו אומר אין פה פיל, הוא מתאר מציאות שבה פיל לא נמצא בחדר, אבל עדיין המושג אין מוגדר מול המושג יש. אם לא היה מושג אין, לא היה לנו מושג ... אנחנו צריכים מושג נגדי שמראה לנו מה לא קיים. מה המשמעות האמיתית של כלום? אליעד מסביר שהמושג כלום הוא מושג מורכב יותר. המושג כלום מתייחס לדבר שלא ניתן לחשוב עליו בכלל. כלום זה לא סתם ההפך של יש כמו המושג אין. אין ויש הם שני צדדים של אותו דבר, לעומת כלום ... בהבנת המציאות? השכל הוא סוג של דיקטטורה, שאומרת לנו שיש הבדל בין יש לאין, בין דבר להיפוכו. אליעד משתמש בדוגמה של מדינה דיקטטורית שיש בה רק ערוץ טלוויזיה אחד, וכל הזמן חוזרים בו על אותו מסר. הוא משווה את הדיקטטורה הזו למצב התודעתי הרגיל שלנו, שבו השכל ... בין לחשוב על משהו לבין לא לחשוב על כלום. קל יותר לא לחשוב על משהו ספציפי, מאשר באמת לא לחשוב על כלום. לדוגמה, אם אומרים לך לא לחשוב על פיל, אתה מיד חושב על פיל. כך שאם אתה באמת רוצה להגיע למצב של כלום, אתה צריך לעבור מעבר לכל מחשבה אפשרית, מעבר לתפיסה ... מצב שבו האדם כבר לא יכול להשתמש בשכל הרגיל, כי כל המחשבות מבוססות על הבדלה בין יש לאין, בין משהו לכלום. לדוגמה, אם אדם נמצא במדבר והוא לא רואה אף אחד, אז הוא לא יכול להבדיל בין אף אחד לבין אף אחד אחר, כי מבחינתו זה אותו הדבר. כך אדם שחווה שאין הבדל בין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לפרק לגורמים שאלה?, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרק לגורמים שאלה?, איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, הדרכה, מטפל אישי בנושאי איך לפרק לגורמים שאלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 1.4531 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 07:17:53 - wesi1