אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך למנוע מראש? ✔אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל?

כאשר ילד רגיל כועס, ניתן לתקשר איתו בשלב כלשהו ולברר למה הוא כעס. אפשר לשאול אותו שאלות כמו "למה כעסת?" או "מה גרם לך להתעצבן?", וכך לנסות לפתור את הבעיה. לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים רבות לא ניתן לתקשר איתו בצורה ברורה או להבין בדיוק מה הוא רוצה. גם לאחר שהילד האוטיסט נרגע, הוא לרוב לא מסוגל להסביר מה גרם לו להתפרץ בזעם, ולכן קשה מאוד לפתור את הבעיה בצורה ישירה.

מה הגורם הכללי להתפרצויות כעס אצל ילדים ואצל מבוגרים?

כל כעס, אצל כל אדם, נובע מכך שהמציאות מתרחשת נגד רצונו. כאשר האדם רוצה דבר מסוים וזה לא מתרחש, או כאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה, הוא יחווה כעס. זוהי הסיבה הכללית, והיא תמיד נכונה. גם אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי משהו במציאות מתנגש עם הרצון שלו.

מה לעשות כאשר הילד כבר בעיצומו של התקף הזעם?

כאשר הילד כבר נמצא במצב של כעס קיצוני, לא ניתן לתת פתרון אוניברסלי אחד. כל מקרה לגופו: אם הילד מסכן את עצמו או אחרים, צריך לפעול באופן נקודתי - להרחיק חפצים מסוכנים, להחזיק אותו או להרגיע בצורה אחרת. אליעד מדגיש שבאופן עקרוני, הגישה הטובה ביותר אינה להמתין למצב שהילד כבר התפרץ בזעם, אלא למנוע את ההתפרצויות מראש.

איך למנוע מראש את התפרצויות הזעם של ילד אוטיסט?

כדי למנוע התפרצויות זעם מראש יש לפעול בשני כיוונים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות, גם כשהיא מנוגדת לרצונותיו.
  • ללמד את הילד איך לשנות את המציאות בצורה אפקטיבית כדי שיתאים לו.
איך ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו?

ביום יום, צריך לחשוף את הילד באופן מבוקר והדרגתי לסיטואציות שבהן הוא לא מקבל את מבוקשו באופן מיידי. למשל, אם הוא מבקש להחליף ערוץ בטלוויזיה, במקום להחליף מיד, ניתן לומר "בעוד דקה" או "עוד שתי דקות", וכך הילד מתרגל למצב שהרצון שלו לא מתממש מיד. דוגמה נוספת: אם הילד צמא, במקום להביא לו את המים מיד, אפשר לעודד אותו להביא מים בעצמו. כך הילד מתרגל למציאות שדורשת ממנו מאמץ ואינה תמיד תואמת בדיוק את רצונו המיידי.

המהות היא לאזן בין חשיפה מבוקרת למציאות מתסכלת לבין סיפוק הרצונות שלו. חשיפה גדולה מדי לקשיים עלולה לגרום להתפרצויות נוספות, וחשיפה קטנה מדי לא תאפשר לילד לפתח את יכולת ההכלה.

איך ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לרצונו?

צריך ללמד את הילד להשיג את מטרותיו ולפתח את העצמאות שלו. ככל שהילד ידע טוב יותר איך להשיג את רצונו בצורה עצמאית, כך הוא יחווה פחות תסכול. ילד שיודע איך לסדר לבד את החדר, לבשל לעצמו אוכל פשוט, לשחק באופן עצמאי, או לבטא את עצמו בצורה ברורה - יהיה פחות מתוסכל ולכן גם פחות עצבני.

מדוע פיתוח השכל אצל הילד מפחית התפרצויות זעם וכעס?

ככל שהילד יהיה חכם יותר, הוא יוכל להבין טוב יותר מה קורה סביבו, לבטא את צרכיו בצורה מדויקת יותר ולשלוט בתגובותיו. כאשר הילד האוטיסט לומד לחשוב, הוא מסוגל להסביר מה מפריע לו ולתקשר בצורה טובה יותר. ילד כזה יהיה הרבה פחות מתוסכל, ולכן גם פחות עצבני.

איך לפתח את החשיבה של הילד בצורה מעשית ביום יום?

הדרך הטובה ביותר היא להפוך פעילויות יום - יומיות פשוטות להזדמנות לחשיבה וללמידה. לדוגמה, אם הילד אוהב לשחק בכדורגל, אפשר להציב לו אתגרים: ללמוד לבעוט ישר, לבעוט מרחוק, או לנסות בעיטות מיוחדות שמחייבות אותו לחשוב ולהתאמץ. אם הילד אוהב לצייר, אפשר לאתגר אותו לצייר באופן מפורט יותר או עם צבעים חדשים. המטרה היא לא רק "לעשות את הפעילות" אלא לאתגר את החשיבה שלו בכל פעולה שהוא עושה, ולהרגיל אותו למצוא פתרונות ולהתמודד עם אתגרים.

האם השיטה הזאת מתאימה גם לילדים עם חרדות, דיכאון או סכיזופרניה?

כן, אותו עיקרון מתאים לכל המצבים הרגשיים השליליים. חרדות ודיכאון נובעים בדיוק מאותן סיבות - מציאות המנוגדת לרצון של האדם. מי שמפתח את יכולתו להכיל את המציאות ואת יכולתו לשנות אותה, יחווה פחות חרדה, פחות דיכאון ופחות תסכול וכעס באופן כללי.

האם ניתן לרפא אוטיזם או סכיזופרניה בשיטות אלו?

אליעד טוען באופן חד משמעי שכן. לפי גישתו, ילד אוטיסט או ילד שסובל מסכיזופרניה בהחלט יכול להגיע לתפקוד נורמלי, כל עוד משקיעים נכון בפיתוח החשיבה שלו ובהרגלה הדרגתית להתמודדות עם מציאות לא מושלמת. מי שטוען אחרת פשוט טועה או לא מבין מספיק את הנושא. זה לא קסם, אלא תהליך שדורש זמן ומאמץ, אבל בהחלט אפשרי ובר השגה.
מדוע כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של אדם רגיל?

ההבדל המרכזי טמון בכך שאצל אדם רגיל ניתן לדבר איתו בשלב כלשהו על הסיבות לכעס - לפני הכעס, תוך כדי, או אחרי שהוא נרגע. אפשר לשאול אותו מה הוא רצה, מה הפריע לו, ולנסות להבין מה עומד מאחורי הכעס. לעומת זאת, אצל ילד אוטיסט פעמים רבות אין דרך לתקשר איתו על הסיבה שבגללה הוא כועס. הוא אינו מסביר מה הוא רצה או מדוע התפרץ, ולכן נראה שאין אפשרות להבין מה בדיוק גרם לו לכעוס.

מהי הסיבה הכללית שבגללה אנשים כועסים?

כל כעס נובע מכך שהמציאות אינה תואמת את הרצון של האדם. תמיד מדובר במציאות "נגד רצונו": משהו שאדם רוצה - לא מתקיים, או משהו שאדם לא רוצה - כן קורה. במקרה של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס כי המציאות נגד רצונו, גם אם איננו יודעים מה הרצון הספציפי שלו.

מה ההבדל בין "מה לעשות בזמן הכעס" לבין "כיצד למנוע את הכעס מראש"?

ישנם שני היבטים שונים:
  • מה עושים ברגע שהתפרצות הכעס כבר החלה? אם הילד הורס חפצים, מסכן את עצמו או אחרים - ייתכנו פעולות מעשיות שונות מאוד (להחזיק אותו, להרחיק חפצים חדים וכדומה). אבל כל מקרה לגופו, ואין תשובה אחידה לכולם.
  • איך מונעים או מפחיתים את הסיכוי שהכעס יתפרץ מלכתחילה? ברגע שהילד כועס כבר קשה מאוד לנהל איתו שיחה רציונלית. הגישה החכמה היא לנסות להבין כיצד להגיע למצב שבו עצם התפרצות הזעם תהיה פחות סבירה או פחות עוצמתית.
כיצד ניתן למנוע התפרצויות זעם לא הגיוניות של ילד אוטיסט?

מניעת הכעס קשורה לשני מרכיבים עיקריים:
  • ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו.
  • ללמד את הילד להשיג את רצונו (כלומר לפתח את היכולת לשנות את המציאות כך שתתאים לו).
איך עוזרים לילד ללמוד להכיל את המציאות נגד רצונו?

הרעיון הוא להגדיל בהדרגה את ההתנסות שלו במצבים שבהם הוא לא מקבל מיד את מה שהוא רוצה, וללמד אותו לחיות עם זה בשלום. דוגמאות:
  • במקום לרוץ ולהחליף ערוץ בטלוויזיה מיד כשהוא מבקש, אפשר להמתין קצת ולראות אם הוא מצליח להסתגל לכך שהערוץ לא הוחלף מיד.
  • כשילד צמא ורוצה לשתות, במקום להביא לו את המים על המקום - אפשר לעודד אותו ללכת ולהביא לעצמו. כך הוא לומד להתמודד עם הטרחה והמאמץ ו"מתרגל" מצבים שהמציאות לא בדיוק כמו שהוא רוצה.
  • במקום לעשות עבורו כל מטלה, אפשר לתת לו משימות שמתאימות לרמתו כדי שיתמודד איתן בעצמו. בצורה כזו הוא מתרגל יותר מצבים שבהם הוא פוגש קשיים, אך לומד להכיל אותם בלי להתפרץ.
חשוב לשים לב שהדבר דורש איזון. אם הילד חשוף בצורה קיצונית וקשה מדי למציאות נגד רצונו, זה עלול להביא לתוצאה הפוכה. לכן יש להתאים את הקצב לפי היכולות של הילד ולוודא שהוא מסוגל להתמודד עם הקושי.

מדוע כדאי ללמד את הילד לשנות את המציאות כך שתתאים לו?

הכעס נוצר כשיש רצון שלא מתמלא. אם הילד ילמד לשפר את היכולת שלו להשיג את מטרותיו, הוא יתקל פחות במצבים שבהם המציאות נוגדת את הרצון שלו. לדוגמה:
  • אם נגלה מה הילד רוצה ונעזור לו להבין כיצד הוא יכול לפעול באופן עצמאי כדי להשיג זאת, נקטין את חוויית התסכול שלו.
  • ילד שמבין איך מבצעים פעולות מסוימות (לבשל, לסדר את החדר, להשתמש במשחקים בצורה נכונה) יהפוך לעצמאי יותר ויידע למלא את צרכיו בלי להיכנס להתפרצות בכל פעם שמשהו לא מסתדר.
כיצד פיתוח השכל מפחית כעס אצל ילד אוטיסט?

אחד העקרונות המרכזיים הוא שככל שהילד חכם יותר - כך יש לו יותר אפשרויות להבין את עצמו, להבין אחרים, ולבטא את רצונותיו. הוא יכול לומר מה מציק לו, הוא לומד לשלוט טוב יותר בתגובות שלו ולהשתמש בחשיבה כדי לאזן את הרגש.

איך מעודדים את פיתוח השכל דרך הפעילויות היומיומיות?

במקום לתת לילד לשחק "סתם" או לבצע פעולה ללא מחשבה, הופכים כל פעולה להזדמנות לחשוב ולאתגר את עצמו:
  • אם הילד אוהב כדורגל, אפשר להציב לו משימות קטנות כמו לבעוט בצורה מדויקת, בעיטה מרחוק, למטרה מסוימת, או לנסות טכניקה חדשה שמחייבת אותו להתרכז ולפתור "בעיות" תוך כדי משחק.
  • אם הילד אוהב לצייר, אפשר לעודד אותו לשפר את היכולות בהדרגה: להתמקד בפרטים, לנסות צבעים שונים, לחפש רעיון חדש לציור. הכל נעשה כך שהילד מתאמץ קצת יותר ומפעיל את השכל שלו.
  • לא רק "לעזור לו" לעשות דבר מסוים, אלא לשאול אותו שאלות, לתת לו לחשוב לבד על פתרון, ולא ישר לגלות לו. כך הוא לומד תהליכי חשיבה במקום לזכור תשובות מוכנות.
האם אותם עקרונות חלים גם על חרדה, דיכאון או הפרעות אחרות?

אותה נוסחה עובדת גם במקרים של תחושת רעה לא ברורה, חרדות לא מובנות, ועוד. תמיד מדובר ב"מציאות נגד רצוני" שגורמת לסבל, ותמיד אפשר לעבוד על שני ההיבטים:
  • ללמוד להכיל את המציאות גם כשהיא שונה מהציפיות או מהתקוות שלנו.
  • לפתח שכל ולרכוש כלים מעשיים שמאפשרים להשיג מטרות בצורה אקטיבית.
בשורה התחתונה, כשמדובר בילד אוטיסט או בכל מצב אחר שבו הילד (או המבוגר) לא מתקשר בבהירות על מצבו, הדרך להתמודד עם התפרצויות זעם היא:
  • להפחית בהדרגה את התלות ואת הצורך שהכל יהיה קל ומידי (להרגיל אותו למצבים בהם הוא צריך להתאמץ או לחכות).
  • לפתח את היכולות השכליות שלו, ללמד אותו חשיבה, הסקת מסקנות, ניסיון לתת לו להבין מה אפשר לעשות כשיש לו מטרה.
  • לעזור לו לאזן בין קבלה של המציאות כמו שהיא, לבין עשייה לשינוי המציאות בפועל.
  • לזכור שככל שהילד מפותח שכלית ומתרגל יותר סיטואציות של התמודדות, כך הוא ייטה פחות לכעוס בבת אחת בלי שליטה.
מי שטוען שאי אפשר לילד אוטיסט ללמוד לחשוב, להיות עצמאי או לתפקד בצורה בריאה - זוהי טענה שגויה. מדובר בתהליך שדורש מאמץ, ולפעמים לא קצר, אבל הוא אפשרי.
האם אפשר לרפא אוטיזם? התנהגות אלימה אצל ילדים, הורים לילדים אוטיסטים, אלימות אצל אוטיסטים, הורים לילדים אלימים, הדרכת הורים, איך לגדל ילד בוגר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? איך לגרום לילד שלך להיות חכם? פיתוח החשיבה לילדים, התקף פסיכוטי אצל ילדים, איך לרפא אוטיזם? איך לרפא סכיזופרניה? שליטה בכעסים, איך לגרום למישהו לא לכעוס? איך למנוע כעס? איך להתמודד עם כעס לא הגיוני? חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, דיכאון לא הגיוני, התמודדות עם התפרצויות כעס, התפרצויות עצבים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים עם תסמונת דאון, אלימות אצל ילדים קטנים, שליטה בכעסים לילדים, איך לשלוט בכעסים? איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך ללמד ילד לחשוב? איך לטפל במשוגעים? האם ניתן לרפא אוטיזם? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? הורים לילדים עם אוטיזם, התפרצויות זעם אצל מבוגרים, התפרצויות זעם בגיל ההתבגרות, התפרצויות כעס אצל ילדים, התמודדות עם כעס ילדים, חרדות אצל ילדים, דיכאון אצל ילדים, ויסות רגשי אצל ילדים, רגישות יתר אצל ילדים, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, ילדים עם אוטיזם, כעסים אצל ילדים, התקפי כעס אצל ילדים, ילד כעסן, ילד זועם, אוטיזם ורגשות, איך להתנהג עם ילד אוטיסט? איך להתנהג עם ילדים? אוטיזם התפרצויות זעם, התקפי זעם אוטיזם, אלימות אצל ילדים, הפרעות אישיות אצל ילדים אוטיסטים, הפרעות התנהגות אצל ילדים אוטיסטים, התקפי זעם אצל ילדים, התקפי חרדה אצל ילדים, כעס אצל ילדים, זעם נרקיסיסטי אצל ילדים, ילד כועס, ילד בהתקף זעם, איך להתנהג עם ילד עקשן? איך להתנהג עם ילד אלים? אלימות אצל פעוטות, אלימות אצל ילדים בגיל הרך, התפרצויות כעס בלתי נשלטות, אלימות ילדים כלפי הורים, אלימות ילדים בבית הספר, התמודדות עם כעס אצל ילדים, מצבים אוטיסטים אצל ילדים, רעיונות לפעילות לילדים אוטיסטים, משחקים לילדים אוטיסטים, התקף חרדה אצל ילדים, התקף זעם אצל ילדים, התקף ניתוק אצל ילדים, התמודדות עם התקפי זעם אצל ילדים, ילד כעסים, ילד עם התקפי זעם, הדרכת מטפלים, הדרכה להורים, הדרכה למטפלים, למה ילד עצבני? ילד עצבני מה עושים, למה ילדה עצבנית? ילדה עצבנית מה עושים, למה הילדה עצבנית כל הזמן? למה הילד עצבני כל הזמן? ילד עם התפרצויות זעם, איך להתנהג עם ילד רגיש?
כישורים קוגניטיביים רוצה לשתות העלאת הביטחון העצמי כעס לא הגיוני התמודדות עם אתגרים לחשוב בהיגיון התפרצויות זעם אצל ילדים איך להתמודד עם כעס לא הגיוני מחלת נפש ביטחון עצמי גבוה איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר אוטיזם אוטיסט אוטיסטים אלימות אלימות ילדים אצל ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הרגשה הרגשת התפרצויות התפרצויות זעם התפרצויות זעם אצל התפרצויות זעם אצל ילדים התפרצויות כעס התפרצויות כעס אצל ילדים התקף התקף זעם התקפי התקפי זעם התקפי זעם אצל ילדים התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים התקפים התקפת התקפת זעם זעם זעם אצל ילדים חוויה חוויות חווית חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים אלימים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים אוטיסטים ילדים אלימים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס אצל ילדים כעס ילדים כעס של ילדים לחנך לחנך ילדים לרפא לרפא אוטיזם לרפא סכיזופרן לרפא סכיזופרניה מחנך מחנכים סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה אצל ילדים סכיזופרניה של ילדים פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים קושי קשיים קשיים רגשיים קשיים רגשיים אצל ילדים רגש רגשות רגשיות רגשיים תחושה תחושות תחושת
כתות, נפגעי כתות, מלחמה בכתות, מה לעשות אם הילד שלך בכת? מה לעשות אם בן משפחה בכת? איך להוציא מישהו מכת? איך לעזור למישהו בכת? מה זה כת? איך למנוע הצטרפות לכת? איך להציל מישהו מכת? איך להילחם בכת?
כתות, נפגעי כתות, מלחמה בכתות, מה לעשות אם הילד שלך בכת? מה לעשות אם בן משפחה בכת? איך להוציא מישהו מכת? איך לעזור למישהו בכת? מה זה כת? איך למנוע הצטרפות לכת? איך להציל מישהו מכת? איך להילחם בכת?
... להימנע מביקורת ישירה, וליצור שיח פתוח על חוויותיו מהכת, תוך גילוי עניין אמיתי. לפתח אצלו חשיבה ביקורתית, כך שיוכל לבדוק בעצמו את נכונות הדברים בכת. איך למנוע מראש נפילה לכת? כדי למנוע הצטרפות של אדם לכת, יש לחזק אותו מבחינה ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
... של פירושים שגויים, וכך מתקבלת הבנה נכונה יותר. הוא מדגיש שזה תהליך ארוך, ולעיתים לוקח זמן רב עד שאדם בכלל קולט שהוא נמצא בטעות. איך ניתן להימנע מטעויות בקריאת טקסט רוחני? אליעד מסביר כיצד למנוע מראש טעויות בהבנת הספר להיות אלוהים או טקסטים רוחניים דומים. הוא מציין שתהליך הלמידה הוא למעשה תהליך של שלילה ...
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
... לבלתי נסבל, משום שהוא לא יודע כיצד להתמודד עם רצון שנחסם או לא מתממש. התוצאה של מצב כזה היא שהילד חש שהוא מוכרח לברוח מהמציאות הזאת, והוא מתחיל לחשוב על התאבדות כדרך בריחה מוחלטת מהסבל. כיצד למנוע מראש מצבים שבהם הילד רוצה להתאבד? הפתרון האמיתי למניעת מצבים כאלה הוא ללמד את הילד להתייחס באופן אחר למצבים שבהם ...
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
... לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם האם אפשר למחוק זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר באופן מפורט האם ואיך ... אליעד נותן דוגמה של אנשים שמסוגלים לזכור בדיוק מי פגע בהם בבית הספר בילדותם, באיזו סיטואציה, ואפילו מילים מדויקות שנאמרו להם, רק משום שהם ... הפיכת האירוע לחסר משמעות רגשית ומנטלית לחלוטין. מה דומה בין זיכרון של אוטיסטים לזיכרון רגיל? אליעד מזכיר גם את הנושא של זיכרון אצל אוטיסטים, שיכולים לזכור אינספור פרטים משום שהם נותנים משמעות רבה לכל פרט ופרט שהם ... לסנן מה חשוב ומה לא חשוב, ולכן הם זוכרים הכל באופן מפורט ומדויק. בניגוד לאוטיסטים, אדם רגיל זוכר בעיקר את מה שיש לו משמעות רגשית או מנטלית מיוחדת, ומוחק את ... טראומה? מה הקשר בין זיכרון למשמעות רגשית? איך עובד הזיכרון האנושי? למה אוטיסטים זוכרים הכל? איך להפוך אירוע לחסר משמעות? מה ההבדל בין לשכוח להדחיק? ...
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
... לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי? השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא. לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת האוטיזם שלו. למשל, ילד שאינו מבין כלל, אולי לא ייענש, וילד שמבין חלקית, ייענש חלקית. אליעד שולל את החשיבה הזו ומדגיש שהעניין החשוב באמת הוא מה תהיה התוצאה של הענישה - האם היא תוביל לשינוי בהתנהגות בעתיד. האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה? כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו מבין את המשמעות של המעשה, לעיתים יש צורך להשתמש בענישה או בכאב ... המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד. איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט? כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית. אליעד מציין שכמו שניתן לאלף בעלי חיים באמצעות יצירת התניה (כאב או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט . הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה. האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל? נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל ש
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה מה ההבדל בין אוטיזם לבין פיגור שכלי? אליעד כהן מסביר שאוטיזם ופיגור שכלי הם שני מושגים שונים, למרות שלעיתים הם מופיעים יחד. הוא מבהיר שפיגור שכלי מתייחס למצב שבו לאדם חסרה יכולת הבנה כללית בנושאים שונים, בעוד שאוטיזם מתייחס לקושי ספציפי בהבנת ובניהול תקשורת חברתית. לדוגמה, אדם עם פיגור שכלי עלול להתקשות לבצע פעולות פשוטות כמו לפתוח בקבוק או ... לתחום החברתי. לעומת זאת, אדם אוטיסט יכול להיות בעל יכולת גבוהה בתחומים שונים, אך מתקשה דווקא בתחומים החברתיים. אליעד מדגים זאת בצורה מפורטת עם דוגמאות כמו אדם שלא ... או את הסיבתיות המקובלת. האם אוטיזם הוא מקרה פרטי של פיגור שכלי? אליעד כהן מסביר שאוטיזם הוא מקרה פרטי של פיגור שכלי במובן מסוים, אבל לא בהכרח. הוא מסביר בצורה מפורטת שאם לוקחים אדם נורמטיבי לחלוטין ומורידים לו את מנת ... הסיכוי שהוא יהפוך להיות גם אוטיסט מבחינה חברתית הוא גבוה מאוד, כיוון שחלק מהיכולת החברתית דורשת שכל והבנת המציאות. לעומת זאת, אם לוקחים אדם רגיל ומלבישים עליו רק את התכונות האוטיסטיות , זה לא בהכרח הופך אותו למפגר בשאר התחומים. מדוע אנשים מתנהגים בצורה שונה בחברה? אליעד מסביר את הרעיון של מחויבים חברתיים. ... אלא לסובב אותה. לעומת זאת, לאוטיסטים או לאנשים עם פיגור שכלי יש מחויבים ואמונות שונות או שהם חסרי מחויבים אלה לחלוטין. מכאן הם מתנהגים אחרת. לדוגמה, אם אדם אוכל מצלחות של אחרים במסעדה, הוא נחשב אוטיסט מבחינה חברתית, כי הוא לא מקבל את המחויב החברתי של אוכלים רק מהצלחת של עצמך. מה זה בעצם אוטיזם חברתי? אליעד מסביר שאוטיזם חברתי הוא מצב שבו לאדם יש מחויבים שונים או חוסר מוחלט במחויבים חברתיים מקובלים. למשל, ילד שנלקח בגיל צעיר לגונגל ולא היה במגע עם בני אדם יכול להפוך לאוטיסט חברתי כי הוא לא למד את הקודים החברתיים. אליעד מדגיש כי ההבדל הוא במחויבים חברתיים ולאו דווקא ביכולת השכלית הכללית. הוא מדגים זאת עם ילד שבמסעדה אוכל מצלחות של אחרים כי זה נראה לו לגיטימי לחלוטין, אף על פי שהסביבה חושבת שזה לא נורמלי. האם אדם עם אספרגר הוא בהכרח אוטיסט? אליעד מבהיר כי אספרגר הוא חלק מהספקטרום האוטיסטי ונחשב לסוג של אוטיזם בתפקוד גבוה. הוא מדגיש שאספרגר אינו מחלת נפש, אלא מתאפיין בקשיים ספציפיים בתקשורת החברתית ובקודים החברתיים, כאשר ברוב המקרים מנת ... להפעיל שכל באופן כללי, בניגוד לאוטיזם שהוא מקרה פרטי של פער ביכולת להבין את הקודים החברתיים בלבד. איך נכון לטפל באוטיזם? אליעד מסביר את השיטה הנכונה לטיפול באוטיזם באמצעות ההבנה שהאוטיסט הוא אדם שהמחויבים שלו שונים משל החברה. במקום לכפות עליו בכוח את הקודים החברתיים, הטיפול האמיתי צריך להיות הבנת ההיגיון של האדם האוטיסט ולגרום לו להבין את ההיגיון שמאחורי המחויבים החברתיים המקובלים. למשל, אם אדם מתנהג בצורה חריגה חברתית כמו לדפוק את הראש בקיר, ... אליעד מסביר שאותה השיטה שעובדת לאוטיסט חייבת לעבוד גם על עצמך אם אתה רוצה לשנות הרגלים רעים, כי כל אדם הוא קצת
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל האם ילד אוטיסט באמת סובל יותר מילד רגיל? אליעד כהן דן בשאלה אם ילד אוטיסט סובל יותר מילדים אחרים או מאנשים אחרים באופן כללי. הוא מתחיל את הדיון בטענה שהעלתה אמא לילד אוטיסט, שטענה שהבן שלה סובל יותר מאחותו שאינה אוטיסטית. אליעד מסביר כיצד צריך לנתח את הטענה הזו: במקום להסתכל על המקרה הספציפי של ילד אוטיסט , יש להפוך את השאלה לשאלה כללית יותר - האם יש מישהו שסובל יותר ... להיות דוקטור ובסוף נשללת ממנו התעודה, יסבול יותר מאדם שלא השקיע בכך מאמץ דומה. הסיבה היא שהציפיות שלו היו גבוהות בהרבה, ולכן האכזבה גדולה יותר. הדבר רלוונטי במיוחד לילדים אוטיסטים. ילד אוטיסט עשוי להיראות כאילו הוא סובל מאוד, למשל אם אינו מצליח לשחק עם חברים. אמו מסתכלת עליו וחושבת שלו הייתה במקומו, הייתה סובלת מאוד, ולכן מסיקה שגם הוא סובל מאוד. אבל אליעד מסביר שההנחה הזו מוטעית, כי לילד האוטיסט אין בהכרח את אותה מערכת ציפיות ורצונות. לעיתים קרובות, הילד האוטיסט אינו מבין או אינו מתייחס למשמעות העמוקה שהאם ... של האנשה. הוא מתייחס לטענה שצמחונים וטבעונים מעלים, לפיה הפרדת הפרה מהעגל שלה גורמת לה לסבל רב. הצמחונים עושים האנשה ואומרים: תחשוב מה היה קורה אם היו לוקחים לך את הילד שלך, היית סובל מאוד, ולכן גם הפרה סובלת. אבל אליעד מדגיש שזו טעות, מכיוון שהסבל תלוי במשמעויות ובמחשבות שהאדם מייחס לאירוע. הפרה אינה חושבת על העתיד כמו האדם, ולכן אינה יכולה לחוות את אותו עומק סבל כמו אדם שמודע למשמעות ההפרדה מילדו לאורך זמן. לדוגמה, בן אדם שחווה השפלה או פגיעה יכול לזכור זאת ... והסבל מצטבר ומשמעותו גדלה עם הזמן. בעלי חיים, לעומת זאת, אינם זוכרים או מתכננים רחוק, ולכן אינם חווים סבל ממושך ועוצמתי באותה מידה. מכאן, שהאנשה של סבל בעלי חיים או ילדים אוטיסטים היא טעות לוגית. האם ילד אוטיסט באמת חווה סבל יותר גדול בגלל מוגבלותו? אליעד מסביר כי הורים לילדים אוטיסטים לעיתים מפרשים את התנהגות ילדיהם בצורה מוגזמת. לדוגמה, ילד
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
... מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה האם מוסרי לגרום לאדם לרצות משהו שיגרום לו להתאמץ? השאלה המרכזית שעולה בהרצאתו של אליעד ... מתכנן לעשות לאחר? אם התשובה חיובית, מבחינת האדם מדובר בפעולה מוסרית, ואם לא, אז לא. אליעד מוסיף ומציע לשאול את עצמך: האם הייתי רוצה שיעשו זאת לילד שלי או למישהו שחשוב לי? תשובה חיובית פירושה שהפעולה מוסרית בעיניך. למרות זאת, הוא מבהיר שגם שיטה זו לא תמיד פותרת את כל הדילמות, כיוון שלאנשים שונים רצונות ורגישויות שונים. איך ללמד מישהו (אוטיסט או משוגע) להתנהג בחברה? כדי ללמד אדם שאינו מבין כללי התנהגות בסיסיים בחברה, כמו ילד אוטיסט או אדם משוגע, אליעד ממליץ על הכלל הבסיסי של אל תעשה לאחרים מה שלא היית רוצה שיעשו לך. אם האדם מתלבט לגבי התנהגות מסוימת, עליו לשאול את עצמו אם הוא ... שיעשו לי את מה שאני מתכנן לעשות לאחר? אם התשובה חיובית באמת, אז מבחינתו המעשה מוסרי. אם לא, אז הוא נתפס כלא מוסרי. כך גם כאשר הורים מעודדים ילד ומנסים לגרום לו להאמין שהוא יכול להצליח - הם מוסיפים לו מוטיבציה ותמיכה, אך באותה עת גורמים לו גם להרגיש שאם הוא אינו מצליח, הוא עלול לסבול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למנוע מראש?, איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך למנוע מראש?, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי לחיים, מאמן למציאת עבודה בתחום איך למנוע מראש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6406 שניות - עכשיו 28_06_2025 השעה 20:29:34 - wesi1