אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לזהות מסרים? ✔העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
מהם הטעויות בהעברת מסרים ואיך להימנע מהן?

כשאנחנו מנסים להעביר מסר כלשהו, חשוב להבין כי כל מילה שאנו אומרים נושאת עמה לא רק את המשמעות של עצמה, אלא גם את ההפך שלה. זהו עיקרון שמנחה את התפיסה שלנו את המציאות ומניע את המוח להבין את המשמעות של כל מילה על ידי שלילת ההפך שלה. לכן, כאשר אנו מעבירים מסר, לפעמים המסר יכול להתפרש באופן הפוך ממה שהתכוונו.

כיצד המוח מפרש מילה ואיך זה קשור להיפוך?

ניקח לדוגמה את המילה "בריא". כאשר אנחנו אומרים למישהו "החיים האלה בריאים", המוח לא רק מבין את המילה כ"בריא", אלא גם מחשב את ההפך שלה - "חולה". אם לא היה קיים מושג "חולה", המילה "בריא" לא הייתה מובנת כלל. אותו הדבר נכון לכל מילה או מושג אחר, כמו "אוכל בריא" שמעורר את המחשבה על "אוכל לא בריא". לכן, כל מילה או ביטוי שנאמרים מקשרים במוח לא רק את המשמעות הישירה שלהם, אלא גם את ההפך של אותה משמעות.

מהו ההיפוך בתקשורת?

דוגמה טובה לכך היא כשאתה אומר למישהו "אתה תרוויח כסף בעסקה הזאת". בעוד שהמשמעות המיידית היא רווח, המוח של האדם שומע גם את האפשרות של "אולי הוא לא ירוויח כסף", כלומר, המחשבה על הפסד כסף מתחדדת יחד עם ההבטחה לרווח. אם במקום זאת היית אומר לו "כדאי לך להיכנס לעסקה הזאת", ייתכן שהמחשבה על הפסד הכסף כלל לא הייתה עולה.

האם להשתמש במילים כמו "אני אהיה כנה איתך"?

עוד דוגמה לכך היא שימוש בביטויים כמו "אני אהיה כנה איתך". כאשר אדם אומר את זה, המוח של השומע לא רק מקבל את המסר של "אני אומר לך את האמת", אלא גם עולות מחשבות כמו "מה אם הוא משקר לי?" או "למה הוא צריך להדגיש שהוא כנה?". הכוונה שבדרך כלל כאשר מישהו מדגיש את כנותו, הוא למעשה מעורר ספקות אצל השומע.

השלכות של פירוט יתר

כאשר אדם מסביר באופן מיותר או מפרט יתר על המידה, הוא למעשה עשוי לעורר אצל השומע את המחשבה ההפוכה. לדוגמה, אם מישהו אומר "הייתי בחדר כושר והתאמנתי עם המאמן שלי", הוא לא רק מסביר היכן היה, אלא גם יוצר אצל השומע חשש שעצם הפירוט הזה עשוי להצביע על דבר מה חבוי. השומע עלול לחשוב: "למה הוא מציין כל פרט קטן כל כך? אולי יש משהו שהוא לא מספר לי?". זהו אפקט שניתן לכנותו כ"היפוך של מידע" - ככל שמפרטים יותר, כך נוצרת האפשרות לפרש את המידע ההפוך.

האם כדאי לומר את כל מה שיש לנו בראש?

לא תמיד כדאי להסביר ולהוסיף פרטים רבים. עלינו לחשוב מראש אם פירוט היתר באמת יעזור או שמא יעורר ספקות לא רצויים אצל השומע. אם אתה רוצה שבן אדם יקבל את המסר שלך ללא ספקות, כדאי להימנע מלומר דברים שעשויים לגרום לו לחשוב על ההפך מהמסר שלך. במילים אחרות, יש לשקול היטב אם תוספת של מידע אכן מקדמת את מטרת השיחה או שהיא רק מעוררת ספקות מיותרים.

ההשלכות של ההיפוך בחיי היומיום

כחלק מההבנה של איך המוח פועל, אליעד כהן מדגיש את הצורך להבין את ההשפעה של כל מילה שאנחנו אומרים. כל ביטוי או הצהרה שאנחנו עושים יכולים להכיל את ההיפוך שלהן, וזה משהו שצריך להיות מודעים לו בתקשורת שלנו. למשל, כאשר גבר קונה פרחים לאשתו ואומר "כדי שתראי כמה אני אוהב אותך", הוא בעצם שולל את האפשרות ההפוכה - שהיא לא אוהבת אותו. לכן, כל צורת תקשורת שכוללת ביטוי ישיר עשויה להפעיל בתודעה את המחשבה על האפשרות ההפוכה.

כיצד לשלוט בהעברת המסרים?

ההמלצה היא להיות מודעים לכך שכאשר אנחנו אומרים משהו, אנחנו לא רק מעבירים את המידע שאנחנו חושבים עליו, אלא גם מעוררים את ההפך של אותו מידע בתודעתם של אחרים. לפעמים, דווקא ההימנעות ממילים מסוימות יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר בצורה ברורה ומדויקת יותר. הדרך בה אנחנו בוחרים להעביר את המסרים היא קריטית מאוד להבנתם ולפעמים, הפשטות של המסר בלי פירוט מיותר היא הדרך היעילה ביותר.
למה לכל מילה קיימת גם המשמעות ההפוכה שלה?

כשאומרים מילה מסוימת, המוח אוטומטית מבין את המשמעות שלה דרך שלילת ההפך. לדוגמה, אם אומרים למישהו "בריא", כדי להבין את המילה "בריא", הוא בהכרח חושב גם על האפשרות של "חולה". אם לא היה קיים מושג "חולה", המילה "בריא" לא היתה מובנת כלל. אותו דבר נכון לכל מילה אחרת, כמו "אוכל בריא" שמעורר גם את המחשבה על "אוכל לא בריא".

איך הדוגמה של "אתה תרוויח כסף" מבהירה את הנקודה?

כשמבטיחים למישהו "אתה תרוויח כסף" בעסקה, מצד אחד הוא שומע את ההבטחה לרווח, אבל בו - זמנית מתחדדת אצלו המחשבה על "אולי אפסיד כסף". למעשה, עצם אזכור הרווח עשוי לעורר את החשש מההפסד. לפעמים, אם רק היו אומרים לו "כדאי לך להיכנס לעסקה הזאת" בלי לפרט על הרווח, ייתכן שהוא כלל לא היה חושב על האפשרות להפסיד.

מדוע אמירת "אני אהיה כנה איתך" או "אני לא סתם אומר לך" עלולה ליצור ספק?

אמירות כמו "אני אהיה כנה איתך" או "אני לא מנסה לרמות אותך" משדרות למוח שישנה אפשרות הפוכה, כלומר, שאולי כן משקרים או מרמים. אם אדם מדגיש בכוונה "אני לא משקר", הוא גורם לשומע לעצור ולחשוב: רגע, אולי כן יש פה שקר?

כיצד ההיפוך בא לידי ביטוי בדוגמאות יומיומיות?

כשמישהו נותן למישהי פרחים ואומר לה "כדי שתראי כמה אני אוהב אותך", הוא מכניס בתודעתה גם את האפשרות שהוא לא אוהב אותה. אם מישהי אומרת "אני אוהבת אותך" בתדירות גבוהה, לפעמים זה עלול לנבוע מקונפליקט פנימי של כעס או חשש, דווקא משום שהיא מנסה להתכחש להיפוך (אולי היא לא אוהבת מספיק).

מה עושים כשכל אמירה עלולה לעורר את ההיפך?

אנשים רבים תוהים אם כדאי בכלל לומר דברים מפורשים, כמו "אני אהיה לצידך", או להשאיר את זה ללא מילים כדי לא לעורר את המחשבות ההפוכות. אין תשובה חד משמעית: בכל מקרה צריך לחשוב מראש האם ציון הפרט יעזור לשומע להבין את המסר, או שמא רק יעורר אצלו חשדות וספקות שלא היו קודם.

איך הדוגמה של הבעל הבוגד ממחישה את השימוש בהיפוך?

כדי להסתיר בגידה, אדם עשוי לפרט בהרחבה על חדר הכושר, עם מי התאמן ובאיזה אימון, כדי "להרחיק" את המחשבה של האישה מהאפשרות שהוא בגד בה. מצד שני, עצם הפירוט הרב עלול דווקא לעורר בה חשד, כי הוא שולל בבת אחת הרבה היפוכים ומעלה שאלה למה צריך את כל ההסבר המפורט הזה.

למה חשוב לזהות את ההפכים בתקשורת היומיומית?

כל מילה שאנחנו אומרים, בין אם "אתמול הייתי בים" או "יש לי חתול", שוללת אינספור אפשרויות הפוכות (לא הייתי בים, אין לי חתול וכו'). לכן במצבים של העברת מסרים ושכנוע, כדאי לזכור שלא תמיד פירוט יתר או הבטחה מפורשת יועילו. לפעמים הם דווקא מעוררים יותר ספק. המודעות לכך שכל משמעות בנויה גם על השלילה של ההפך שלה, מאפשרת לנו לתקשר באופן מדויק יותר ולהיות דרוכים לספקות שמתעוררים אצל הצד השני.
שתילת מחשבות, איך לזהות שקרים? איך לגלות שקרים? איך לשקר בחוכמה? איך לשקר אנשים? זיהוי מניפולציות של אנשים, איך לזהות מניפולציות? איך לדעת שהוא משקר לך? איך לדעת שהיא משקרת לך? העברת מסרים בצורה שגויה, משמעות המסר שלך, איך אתה גורם למישהו לא להסכים איתך? איך לומר משהו בלי לומר אותו? איך לומר משהו באמצעות ההפך שלו? מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, תקשורת בין אישית, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך להתבטא נכון? האם לנמק? האם לתת סיבה? האם לפרט? האם לתת פירוט? איך המוח מפרש מסרים? איך המוח מנתח מסרים? למה לא מאמינים לי? איך המוח מנתח מידע? איך המוח מפרש משפטים? איך לפרש משפטים? איך לקרוא מחשבות? איך לקרוא מסרים לא מילוליים? איך להעביר מסרים לא מילוליים? איך לשתול מחשבות בתת מודע? למה מישהו אומר משהו? איך לנתח טקסטים? איך לקרוא בין השורות? איך לזהות מסרים סמויים? איך לגרום למישהו לא להטיל ספק? איך לגרום למישהו להאמין לך?
הבנת הנקרא מניפולציה להרחיק שכנוע ישיר משבר בגידה מסרים סמויים טעות פרחים מסרים תת הכרתיים לזהות שקרים איך אתה גורם למישהו לא להסכים איתך איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך איך לא להעביר מסרים ההפך ההפך מחייה ההפך מחייה את הדבר העברת מסר העברת מסרים העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת השפעה גלויה השפעה סמויה טעויות טעויות בהעברת מסרים טעות לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך לא להעביר מסרים להעביר להעביר מסר להעביר מסר הפוך מהמסר שלך להעביר מסר מנוגד למסר שלך להעביר מסרים לטעות למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת לתת מודע מודעות מחייה את הדבר מכירה גלויה מכירה ישירה מכירה סמויה מכירה עקיפה מסר מסר גלוי מסר ישיר מסר לתת מודע מסר סמוי מסר עקיף מסרים מסרים גלויים מסרים סמויים שיווק גלוי שיווק ישיר שיווק סמוי שיווק עקיף שכנוע גלוי שכנוע ישיר שכנוע סמוי שכנוע עקיף תת מודע
יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
... רבות מה שלא נאמר, הוא האמירה החשובה באמת. איך להעביר מסרים בצורה אפקטיבית? איך לזהות מסר פוליטי מעורפל? מה המשמעות של מה שלא נאמר במסר? איך לדבר בצורה חד משמעית? למה חשוב להדגיש נזק במסר פוליטי? איך לשכנע אנשים במסר ברור? ניתוח מסר פוליטי: תשע שנים של כלום ... כלומר, אם המסר לא חד מספיק, הוא עלול להפוך למסר שמשרת דווקא את הצד השני. איך לזהות מסרים לא חדים? כאשר רוצים להבין את המשמעות האמיתית של מסר, יש לשאול: מה נאמר? איך זה נאמר - בטון חד וברור או מעורפל? מה יכלו לומר ולא נאמר? מדוע בחרו לנסח את זה כך ולא אחרת? אם ...
סימנים מהיקום, איך לפרש סימנים משמים? איך להבין רמזים משמים? האם יש צירופי מקרים? רמזים מלמעלה, סימנים מלמעלה, פירוש סימנים מהיקום, מסר מאלוהים, האם אלוהים מעביר לי מסר? מסרים בחלום, נבואה בחלום, איך לפרש מסר בחלום?
סימנים מהיקום, איך לפרש סימנים משמים? איך להבין רמזים משמים? האם יש צירופי מקרים? רמזים מלמעלה, סימנים מלמעלה, פירוש סימנים מהיקום, מסר מאלוהים, האם אלוהים מעביר לי מסר? מסרים בחלום, נבואה בחלום, איך לפרש מסר בחלום?
... האם להתפטר? האם למכור את הרכב? האם להחליף רכב? האם לעבור דירה? האם להיפרד? האם להישאר בזוגיות? קבלת החלטות, תקשור, מסרים ותקשור, איך לזהות מסרים? איך לזהות רמזים? איך לקבל החלטות בתקשור? קבלת החלטות ותקשור, איך לקבל החלטות בצורה מיסטית? שאלת חלום, מה היקום רוצה שאני אעשה? מה אלוהים רוצה שאני אעשה? איך ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... אותה. לפעמים אנשים חושבים שרעיון אחד מחייב רעיון אחר, אבל בפועל הוא רק מאפשר אותו. לכן, חשוב תמיד לשאול האם הרעיון שאתה מאמין בו מחייב אותך לחשוב בדרך מסוימת, או שאולי אפשר להגיע ממנו למסקנות שונות. כיצד לזהות מסרים סמויים ולחשוב בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ממישהו אחר, כדאי לשאול כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. ...
NLP, מניפולציה בשאלה, שאלה מניפולטיבית, הבנת או לא הבנת, מסר לתת מודע, להשפיע על התת מודע, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, לנסח שאלה, צורת שאלה, איך לשאול שאלה? איך לשכנע?
NLP, מניפולציה בשאלה, שאלה מניפולטיבית, הבנת או לא הבנת, מסר לתת מודע, להשפיע על התת מודע, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, לנסח שאלה, צורת שאלה, איך לשאול שאלה? איך לשכנע?
... מניפולציה בשאלה, שאלה מניפולטיבית, הבנת או לא הבנת, מסר לתת מודע, להשפיע על התת מודע, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, לנסח שאלה, ... האדם ששואל אותו. לדוגמה, כששואלים מישהו האם הבנת? או לא הבנת?, יש כאן לא רק שאלה, אלא גם השפעה סמויה על איך האדם תופס את עצמו. כשאתה ... אליעד מסביר כי השאלה לא הבנת? נושאת איתה משמעויות נוספות, שלא רק שאלה, אלא גם אמירה סמויה שנעשית תוך כדי. שאלה כזו יכולה להעביר מסר חבוי של אתה טיפש אם לא הבנת, זאת אומרת ... וככה והוא אומר לה לא הבנת שאמרתי לך לשאול את אמא. יפה עכשיו השאלה היא כזאת בעיקרון את אותו מסר יש שתי דרכים להעביר, תסתכלו כשאתה אומר למישהו הבנת שככה וככה? ... שם עקיצה בדרך. אליעד: מה זה אומר? ש: הוא מעביר עליה ביקורת תוך כדי. אליעד: תסביר. ש: יש שם מסר סמוי מה יש לך בעיה בהבנה. אליעד: אוקי טוב ... בא לומר שהצורת ביטוי עצמה מעבר לשאלה שמסתתרת בהבנת או לא הבנת, לא הבנת זה גם כן יש איזה מסר נוסף שמולבש על השאלה זאת כאילו שאלה שבצורת ...
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
... מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה איך לגרום למישהו להתעניין במשהו שהוא לא מתעניין בו? אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להתעניין במשהו, השאלה הראשונה שצריך לשאול את ... באמת רוצה. איך לשכנע את התת - מודע של מישהו? אם אנו רוצים לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת תורת הסיפור. מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם ... הסיפור ולמה היא יעילה? תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של מספרי סיפורים, יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו. לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי שהשומע יהיה מודע לכך, הוא סופג את המסר. איך לשפר את יכולת הסיפור שלך? כדי לשפר את היכולת שלך לספר סיפורים ולהעביר מסרים בצורה חכמה, עליך להבין את מהות הסיפור שאתה רוצה להעביר. כדאי לקרוא הרבה טקסטים, במיוחד בשפות כמו אנגלית, ולהתמקד בהבנת המילים והמשמעויות שלהם. כשאתה לומד לזהות את המשמעויות הנסתרות של המילים, אתה מתחיל להבין איך לבנות סיפור בצורה שמאפשרת להעביר מסרים בצורה חכמה. תהליך הלמידה הזה יכול להקנות לך כלים לשלוט בצורה יותר טובה בסיפור, ולהפוך אותך לסופר שמסוגל להעביר מסרים מבלי שיבחינו בזה. איך להשפיע על מישהו בצורה סמויה? כדי להשפיע על מישהו בצורה סמויה, עליך להבין את המהות של הרצונות שלו. ברגע שאתה יודע מה הוא באמת רוצה, תוכל ליצור קשר בין רצונותיו לבין מה שאתה רוצה שהוא יתעניין בו או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן . ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם אנשים שמהשגרה אני אקרא לזה, אני ... שלו. אליעד: מה זה אומר? ש: יש לו מערכון שלו, אתה מנסה להתחבר למה שאתה רוצה להעביר לו. אליעד: תסביר מה הכוונה. ש: נגיד אתה רוצה לשכנע אותו בלא יודע מה. אליעד: נגיד אתה רוצה לגרום לו להתעניין ב...? ש: כדורגל. אליעד: כדורגל, יפה אוקי. ש: ... איך בעצם אתה יכול לגרום למישהו להחליף מחשבות של עצמו בלי שאתה אומר לו את זה בצורה ישירה. איך אתה יכול לגרום למישהו, אני אסביר לכם בתהליך. ש: עשיתי את זה, הסברת את זה. אליעד: רגע אני אסביר את התהליך עוד פעם, אמרנו כזה דבר אתה לוקח את מה ... אותך, בוא אני אראה לך את הקשר ואתה יכול לעשות את זה בצורה מתוחכמת. איך מעבירים מסרים בצורה מתוחכמת, מה עושים? ש1: יורדים יותר למהות. ש2: אתה כאילו יוצר אצלו מצב לדוגמה אם אתה רוצה להגיד לו שהוא בן אדם מתמיד וזה אז כאילו אתה בדברים אחרים אתה ... אתה רואה, זה נושא שנקרא תורת הסיפור, מה זה תורת הסיפור? היכולת לספר סיפור ולהעביר מסר לתת מודע של הבן אדם דרך הסיפור. תראה, יש נגיד לדוגמה פסטיבל מספרי הסיפורים, אתה מכיר את זה? הם נגיד מומחים בלספר סיפורים אבל הם לא מספיק מומחים באיך להעביר מסרים מצד הסיפורים, נגיד שאתה אומר אני רוצה ליצור אצלהם תחושה מסוימת בלי שהם ישימו לב שיצרת את התחושה, אתה יכול נגיד אתה אומר אני רוצה לגרום להם להיות שמחים ... אותם שמחים. עכשיו, תורת הסיפור אומרת איך אתה יכול לספר את הסיפור ולתת לו איזה מסר בתת מודע בלי שהוא ישים לב שנתת לו את המסר ש: נשמע מעניין. אליעד: נכון, עכשיו מה מסופר על רבי נחמן? על רבי נחמן מסופר ככה, שהיה יום אחד שהוא אמר ... נכון, אין בעיה, בוא אני אספר לך סיפור תראה כמה הוא מגניב ובסיפור אני אעביר לך מסרים לתת מודע. ש: כמו משל כזה. אליעד: בדיוק משל ונמשל. ש: אליסה בארץ הפלאות, כיפה אדומה. אליעד: עכשיו השאלה היא איך לספר את הסיפור, איך בן אדם יכול לרכוש מיומנות שהוא יכול לספר למישהו סיפור ובאמצעות הסיפור להעביר לו מסרים מבלי שהבן אדם ששומע את הסיפור יבין שניסית
NLP - איך לשתול מסרים סמויים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
... - איך לשתול מסרים סמויים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? וכאן אבאר עוד טכניקה ועוד שיטה, כיצד באפשרותך לשתול מחשבות אצל אדם אחר. והפעם אבאר את השיטה לשתילת ... שילוב ושתילה של המחשבה בתת המודע של השומע, על ידי זה שאתה משלב אותה עבורו בתוך סיפור אחר, שבו אתה שותל את המחשבה שאתה רוצה שהוא יאמין לה, כחלק מסיפור אחר. ואבאר כאן כיצד ... לעשות זאת... ואסביר, מהם מסרים סמויים ואיך לשתול אותם? ואיזה סוגים של מסרים סמויים יש? ומהם מסרים סמויים אפשריים ומהם מסרים סמויים מחויבים? ומהן הנחות יסוד סמויות ומהן הנחות יסוד גלויות? ואבאר גם מהן אמיתות מקבילות שמחזקות את המסרים הסמויים שלך? ואבאר טכניקות שכנוע מתקדמות ואיך לגרום למישהו להאמין לך? ועוד... וראשית אסביר את הרעיון באופן כללי. והרעיון הוא, שאם ברצונך לגרום ... אז יש כמובן את הדרך לומר לו באופן ישיר, שהמוצר שלך הוא טוב. אבל אז הוא גם יטיל ספק באופן ישיר, האם המוצר שלך הוא טוב או לא. וקיימת גם דרך נוספת, שאומרת שאם ברצונך לדוגמה לגרום לאדם כלשהו להאמין שהמוצר שלך הוא מוצר טוב, אז עליך ... בעצם אומר, שאתה לא אומר לו באופן ישיר שהמוצר שלך הוא מוצר טוב כמסר גלוי, אלא אתה באופן עקיף, אומר לו שהמוצר שלך הוא מוצר טוב כמסר סמוי. ואתה עושה את זה, כאילו בדרך אגב וכאילו בצורה תמימה, בתוך סיפור אחר כלשהו. וזה כמובן הרעיון הבסיסי והמבנה הבסיסי של טכניקת השכנוע הזאת, ... לא חייב להציב את הרעיון שלך בצורה ישירה מול האדם השני, אלא באפשרותך לעטוף לו את הרעיון שלך, בצורה פחות ישירה, בתוך סיפור אחר. ועכשיו אסביר רמות עומק שונות וטכניקות מתקדמות שונות, כיצד באפשרותך לעשות זאת בצורה כמה שיותר מוצלחת. והנקודה הראשונה שאבאר, ... שצריך לשים לב, עד כמה המסר הסמוי שלך, עד כמה הוא באמת סמוי ועד כמה הוא באמת גלוי. זא שלפעמים המסר הסמוי שלך, הוא יותר מידי סמוי. ולפעמים המסר הסמוי שאתה רוצה לשתול אותו בתת ההכרה של האדם האחר, הוא יותר מידי סמוי בתוך הסיפור שלך. והשומע כמעט ולא שם לב לכך שהזכרת את המסר הסמוי שלך. ולכן עליך לשים לב לכך, שהמסר הסמוי שלך, שהוא לא יותר מידי
ניתוח תוכן פרסומות, NLP, כיצד לנתח פרסומות? ניתוח ביקורתי של פרסומת, מסרים סמויים בפרסומות, טכניקות פרסום, להשפיע על צרכנים, איך לנתח פרסומות? ניתוח תוכן של פרסומות, פרסומת orange
ניתוח תוכן פרסומות, NLP, כיצד לנתח פרסומות? ניתוח ביקורתי של פרסומת, מסרים סמויים בפרסומות, טכניקות פרסום, להשפיע על צרכנים, איך לנתח פרסומות? ניתוח תוכן של פרסומות, פרסומת orange
... תוכן פרסומות, NLP, כיצד לנתח פרסומות? ניתוח ביקורתי של פרסומת, מסרים סמויים בפרסומות , טכניקות פרסום, להשפיע על צרכנים, איך לנתח פרסומות? ניתוח תוכן של פרסומות, פרסומת orange איך פרסומות מנצלות את התת - מודע כדי להשפיע על הצרכנים? הסיכום הבא מתאר באופן מפורט כיצד פרסומות משתמשות בטכניקות NLP ומסרים סמויים כדי להשפיע על הצרכנים, על פי הניתוח של אליעד כהן. הדוגמה המרכזית המנותחת כאן היא פרסומת של חברת ... לצרכן להרגיש שייך ומוגן, להפעיל אצלו את הצורך הטבעי בשייכות ובאהבה, ובכך לגרום לו לרכוש את המוצר או השירות של החברה, למרות שבפועל השירות לא בהכרח קשור ישירות למשפחה באופן ממשי. איך נוצרת מניפולציה של מידע באמצעות טקסט? הטקסט בפרסומת אומר בכל העולם המשפחה ... לבין המוצר או השירות. כאשר הפרסומת מבהירה שהמשפחה באה לפני הכל, האדם חושב בתת - מודע: המשפחה חשובה לי, והחברה הזו מבינה אותי ומזדהה איתי. איך מתרחשת הטעיה במחיר בפרסומות? בפרסומת גם מצוין המחיר החודשי, אך מצוין שהוא תקף רק למשך שנה. הטקסט מנצל את העובדה ... רואה מילה או משפט שיש בו עמימות או ספק, המוח שלו לא ירצה להשקיע מאמץ לפרש או לבדוק לעומק, ולכן יסתמך על האסוציאציה המיידית שהפרסומת כבר הכניסה אליו באופן סמוי. כיצד ניתן להיות מודע יותר למניפולציות בפרסומות? כדי להיות מודע למניפולציות האלה, האדם צריך לשאול ... נכון? או מה הכוונה האמיתית מאחורי המילים האלה?. ככל שהצרכן מודע יותר לדרך שבה מתבצעת המניפולציה, כך הוא יהיה פחות מושפע ממנה. איך לנתח פרסומות? מה זה מסרים סמויים בפרסומת? מה זה טכניקות NLP בפרסום? איך משפיעים על הצרכנים באמצעות פרסומות? מה הן מניפולציות ...
פרשת הבקבוקים, סודות השכנוע של בנימין נתניהו, איך לא לשכנע אנשים? טעויות בשכנוע, הסברה לא נכונה, מניפולציות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, שכנוע מהסיבה הלא נכונה, מסר סמוי שגוי, שכנוע לא טוב
פרשת הבקבוקים, סודות השכנוע של בנימין נתניהו, איך לא לשכנע אנשים? טעויות בשכנוע, הסברה לא נכונה, מניפולציות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, שכנוע מהסיבה הלא נכונה, מסר סמוי שגוי, שכנוע לא טוב
... הבקבוקים, סודות השכנוע של בנימין נתניהו, איך לא לשכנע אנשים? טעויות בשכנוע, הסברה לא נכונה, מניפולציות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, שכנוע מהסיבה הלא נכונה, מסר סמוי שגוי, שכנוע לא טוב מדוע קמפיין פרשת הבקבוקים נגד נתניהו נכשל בשכנוע? הקמפיין שהתמקד בפרשת הבקבוקים של אשת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, היה ניסיון להשפיע על דעת הציבור כך שלא יצביע לנתניהו. אלא שאליעד כהן מסביר בהרצאתו שהקמפיין נכשל ולא היה אפקטיבי מבחינת שכנוע הציבור. הוא מסביר לעומק מה הייתה מטרת הקמפיין המקורית, היכן הייתה הטעות העיקרית שלו, ומדוע דווקא המסר שהיה אמור לשכנע גרם לתוצאה הפוכה. מה הייתה הטעות המרכזית במסר השכנועי של הקמפיין? לדברי אליעד כהן, הטעות המרכזית בקמפיין פרשת הבקבוקים הייתה שהמסר המרכזי לא הובן על ידי הציבור. המסר שהקמפיין ניסה להעביר לא היה שמדובר בסכום קטן של כמה אלפי שקלים שלכאורה נלקחו, אלא מסר עמוק הרבה יותר על נהנתנות, חמדנות ותחושת הניצול של המשפחה על חשבון הציבור. הקמפיין התכוון להמחיש לאזרחים שנתניהו ומשפחתו נהנים על חשבונם, עד לרמה שבה אפילו סכומים קטנים כמו החזרת בקבוקים, שגם אדם מן השורה לא תמיד מתעסק בהם, הפכו למקור של תאוות בצע. הטעות הייתה שלא הצליחו להסביר את המסר באופן ברור לציבור הרחב, וכך נוצר רושם שגוי כאילו כל ההתעסקות הייתה סביב 4,000 שקלים בלבד. הציבור פירש את המסר כפשוטו, ובמקום להבין שיש כאן ... אכפת לי מכמה שקלים של בקבוקים? ולכן הקמפיין איבד את עוצמתו. מהי הדוגמה שאליעד כהן נותן לגבי טלוויזיה מקולקלת? אליעד כהן משתמש בדוגמה מעולם המכירות כדי להסביר את טעות הקמפיין: דמיינו שאתם נכנסים לחנות לקנות טלוויזיה ורואים טלוויזיה שבורה ומקולקלת. כששואלים אתכם מדוע אינכם קונים את הטלוויזיה, אתם אומרים שיש לה שריטה קטנה בצד. מיד יגידו ... ולא בעובדה שהטלוויזיה (המדינה, בהקבלה) שבורה ומקולקלת תחת שלטונו של נתניהו. מהי המניפולציה שאליעד כהן מזהה בתגובת נתניהו? אליעד כהן מציין שנתניהו עצמו השתמש בטעות השכנוע של הקמפיין כמניפולציה נגדית. נתניהו אמר לציבור: תראו איך מנסים להפיל אותי בגלל כמה אלפי שקלים של בקבוקים. הציבור השתכנע שההתנכלות לא הוגנת, וכך נתניהו בעצם ניצל את ... לא להצביע לנתניהו, הוא שכח את כל הסיבות הרציניות האחרות, וכך נוצר האפקט ההפוך. מה המסקנה העיקרית שאליעד כהן מציג לגבי שכנוע? המסקנה שאליעד כהן מציג היא שכשמעבירים מסר שכנועי, חייבים לוודא שהמסר ברור וישיר, ושלא ניתן לפרש אותו באופן מוטעה. ככל שהמסר מתוחכם או מורכב מדי, הוא עלול להיות מובן בצורה הפוכה לגמרי. הסיכון הוא גדול במיוחד כשהקהל אינו מבין את התחכום, ובמקום לקבל את המסר שרוצים להעביר לו, הוא מבין את ההיפך בדיוק, וכך משיגים את התוצאה ההפוכה מזו שרצו. אליעד כהן מסכם כי המסר השכנועי צריך להיות ברור, ישיר וחד - משמעי. ככל שמסר השכנוע מתוחכם מדי או לא ברור מספיק, הוא עלול להוביל לכישלון מוחלט, ואף לחזק את העמדה המנוגדת. מדוע הקמפיין נגד נתניהו נכשל? איך לשכנע נכון? מהי פרשת הבקבוקים של נתניהו? מה הטעויות הנפוצות בשכנוע? מהי מניפולציה שגויה בשכנוע? ...
טיימינג של שכנוע עקיף - איך לגרום למישהו לא להסכים עם עצמו, באמצעות שימוש במשחק מילים? איך לגרום למישהו לשנות את דעתו, באמצעות זה שמוציאים את דבריו מהקשרם? איך לגרום למישהו לחשוב מחשבה שהוא לא רוצה לחשוב? איך לגרום למישהו לחשוב שהוא טועה? האם זה משנה מתי ובאיזה רגע, האדם השני יתחיל לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב? איזה נזק יכול להיגרם, אם מישהו יסכים איתנו מוקדם מידי?
... של שכנוע עקיף - איך לגרום למישהו לא להסכים עם עצמו, באמצעות שימוש במשחק מילים? איך לגרום למישהו ... לגרום למישהו לחשוב שהוא טועה? האם זה משנה מתי ובאיזה רגע, האדם השני יתחיל לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב? איזה נזק ... זה שתגרום לו לחשוב שהוא טועה, בצורה זמנית, באמצעות מניפולציות כלשהן. ואסביר, כיצד לגרום למישהו לבדוק את דבריו ואת ... במידה ואתה לא יכול לומר לו בצורה ישירה לבדוק את טענותיו. ועוד אסביר כיצד באפשרותך לגרום למישהו להכיל את המחשבה שמנוגדת למה ... לך לגרום למישהו לחשוב שהוא טועה, לפני הזמן. ושיש טיימינג מסוים, שבו האדם השני צריך לחשוב את הדעה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ... לנסות לגרום לו לחשוב שהוא טועה ולגרום לו לחשוב את ההפך של דעתו, גם באופן זמני באופן עקיף בהומור וכיוב. לדוגמה, נניח שמישהו חושב שעכשיו לילה. ונניח שאתה רוצה שהוא יחשוב שעכשיו ... אם תצליח אפילו בהומור בטעות בצורה לא קשורה, לגרום לו לחשוב שעכשיו יום ולא לילה, הרי שבעצם הרגלת אותו לחשוב שעכשיו יום ... הוא לרגע אחד, חשב שהוא טועה ולא הסכים עם הדעה של עצמו. לדוגמה: נניח שמישהו אומר: אני לא רוצה ללכת לעבוד היום. אז נחשוב ... כן רוצה ללכת לעבוד, שזה ההפך של המחשבה שלו, שהוא לא רוצה ללכת לעבוד היום. או לדוגמה, נניח שמישהו אומר אני סובל מהפרעה ... שלא ברור בכלל. דהיינו, להעביר לו את המסר, שמה שהוא אומר, לא ברור מאליו. ואז, כאשר הוא מנסה להבין את מה שאמרנו לו, כדי ... אשם. שאז בעצם אתה משדר לתת המודע של האדם השני, מסר שאומר, שמה שנראה לו כברור מאליו, לך זה לא ברור מאליו. כדי לגרום לו לא לקחת כברור מאליו את מה ... ולא תמיד אתה יכול להגיד לו בצורה ישירה, שהנחת היסוד הבסיסית שלו שגויה. ולכן אם תשדר לו, שאתה לא מבין את מה שהוא אומר, הוא ... רוצה שהאדם השני יחשוב את ההפך של מה שהוא חושב כרגע, רק אחרי הקדמה מסוימת. דהיינו, רק אחרי שהוא יחשוב איזה רעיון אחר כלשהו. ... אם הוא יחשוב מוקדם מידי את ההפך של מה שהוא חושב כרגע, זה עוד יותר עלול לחזק אצלו את המחשבה הקיימת שלו. ואז עליך להיזהר, לא לגרום לו לחשוב את ההפך של מה שהוא חושב, עד שהוא לא יחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב לפני כן. לדוגמה: נניח שמישהו ... לדעת לא לגרום לו לחשוב את ההפך של מה שהוא חושב כרגע, לפני הזמן. וזה כמו לידה, שצריכה להיות בזמנה ובצורה מסוימת, כדי שהתינוק ... רוצים שהאדם השני יחשוב את ההפך של מה שהוא חושב כרגע. כי לפעמים אם הוא יחשוב את זה מוקדם מידי, זה דווקא עלול לגרום נזק יותר ...
טיימינג של שכנוע / תזמון של שכנוע - איך לא לשכנע מהר מידי? מהו הזמן הנכון לשכנע מישהו במשהו? מתי אנחנו רוצים שמישהו יסכים איתנו? איזה נזק יכול להיגרם אם מישהו יסכים איתנו בצורה חלקית מוקדם מידי ומהר מידי? איך לפעמים מישהו עלול לא להסכים איתנו, בגלל שהוא הסכים איתנו מוקדם מידי? מה צריך לוודא, לפני שאנחנו גורמים למישהו לחשוב משהו? טעויות בשכנוע, שכנוע מוקדם מידי, שכנוע מהר מידי, שכנוע עקיף
... איך לפעמים מישהו עלול לא להסכים איתנו, בגלל שהוא הסכים איתנו מוקדם מידי? מה צריך לוודא, לפני שאנחנו גורמים למישהו לחשוב משהו? טעויות בשכנוע , שכנוע מוקדם מידי, שכנוע מהר מידי, שכנוע עקיף וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב ביותר בנושא של שכנוע ושינוי עמדות, והוא העיקרון של הטיימינג של השכנוע. כי אנשים בטעות חושבים, שאם אנחנו רוצים לשכנע מישהו שיחשוב משהו, אז העיקר הוא שהוא יחשוב כמה שיותר מהר את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב. וזו טעות שאינה נכונה. כי יש תזמון ספציפי שבו אנחנו רוצים שהאדם השני יסכים איתנו ... בהמשך. ואסביר: בעיקרון אחת הסיבות לכך שמישהו חושב משהו, היא משום שהמחשבה שלו עושה לו טוב לחשוב אותה. מה שאומר, שאם הוא יחשוב את ההפך, זה יעשה לו רע. מה שבעצם אומר, שלפעמים אם מישהו יחשוב את מה שאנחנו רוצים ... וכיוב המון דוגמאות נוספות. וכל הרעיון הזה של תזמון של שכנוע ושל טיימינג של שכנוע, רלוונטי עוד יותר במקרים שבהם עושים למישהו שכנוע עקיף, שבו הוא בצורה מדורגת לאט לאט מתחיל לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לזהות מסרים?, מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לזהות מסרים?, איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מטפל רגשי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בנושא איך לזהות מסרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 12:55:49 - wesi1