...איזה עונש תינוק הוא לא אשם הוא אשם שהוא בא להכניס את היד לחשמל. ש: השאלה מה יצא מזה. אליעד: הוא אשם או לא אשם? ש: הוא לא אשם אני אתן לו מכה ביד שיזכור. אליעד: יפה אז זה מה מטרת הענישה אין קשר בין אם הוא מבין או לא מבין זה נספח השאלה היא מה מטרת הענישה, אם מטרת הענישה זה כי היה לך יום רע בעבודה ואתה רוצה להוציא את העצבים על מישהו תעניש אותו ככל יכולתך אתה יכול גם להעניש את עצמך אתה גם יכול לדפוק להרביץ לתקרה מה שבא לך תעשה, אם מטרת הענישה זה כי אתה רוצה לנקום בזה על זה שפעם התעללו בכך תעניש אותו...
...המציאות, הוא לא לומד להתמודד עם מצבים קשים. מנגד, אם כל הזמן מנסים לכפות עליו לוותר על הרצונות שלו, הוא עלול לפתח תחושת חוסר ביטחון או חוסר ערך, להפסיק לרצות ולנסות דברים חדשים, ולהיכנע תמידית לסביבה. לכן, צריך גם לפעמים להתחשב בילד ולשנות את המציאות לטובתו, וגם לפעמים ללמד אותו להסתגל למצבים לא נוחים. אומנות האיזון הזו מורכבת, ואין בה כללים מוחלטים. כיצד ראיית עומק של המציאות עשויה לסייע? שאלה: ומה אם מנסים להסביר לילד הסברים מורכבים על העולם, כמו שאין הבדל מהותי בין יש לאין? תשובה: שאלות פילוסופיות...
...כחינוך, אהבה לא הגיונית לפעמים כשמישהו מרגיש רע בגלל משהו, זה גורם לו עוד יותר לאהוב את הדבר שבגללו הוא מרגיש רע. פירוש: נניח שמרביצים למישהו ומבזים מישהו, בגלל שהוא לא מוצלח בלימודים. אז ישנם מצבים שזה יגרום לו להשתנות ולרצות להיות יותר מוצלח בלימודים. כי הוא יראה בכך שהוא לא מוצלח בלימודים, סוג של אויב. אבל ישנם מצבים, שכאשר למישהו נגרם רע מכך שהוא לדוגמה לא מוצלח בלימודים, אז זה יגרום לבן אדם, עוד יותר לא לרצות להיות מוצלח בלימודים. ולמה? כי לפעמים כאשר נגרם למישהו רע ממשהו, הבן אדם הרי צריך...
...קשורות בהכרח לתחום החברתי. לעומת זאת, אדם אוטיסט יכול להיות בעל יכולת גבוהה בתחומים שונים, אך מתקשה דווקא בתחומים החברתיים. אליעד מדגים זאת בצורה מפורטת עם דוגמאות כמו אדם שלא יודע לפתוח צנצנת או אוכל מרק עם מזלג במקום עם כף, כי הוא לא מבין את ההיגיון החברתי או את הסיבתיות המקובלת. האם אוטיזם הוא מקרה פרטי של פיגור שכלי? אליעד כהן מסביר שאוטיזם הוא מקרה פרטי של פיגור שכלי במובן מסוים, אבל לא בהכרח. הוא מסביר בצורה מפורטת שאם לוקחים אדם נורמטיבי לחלוטין ומורידים לו את מנת המשכל, הסיכוי שהוא יהפוך...
...שלו. מה ההבדל בין מה לעשות בזמן הכעס לבין כיצד למנוע את הכעס מראש? ישנם שני היבטים שונים: מה עושים ברגע שהתפרצות הכעס כבר החלה? אם הילד הורס חפצים, מסכן את עצמו או אחרים - ייתכנו פעולות מעשיות שונות מאוד (להחזיק אותו, להרחיק חפצים חדים וכדומה). אבל כל מקרה לגופו, ואין תשובה אחידה לכולם. איך מונעים או מפחיתים את הסיכוי שהכעס יתפרץ מלכתחילה? ברגע שהילד כועס כבר קשה מאוד לנהל איתו שיחה רציונלית. הגישה החכמה היא לנסות להבין כיצד להגיע למצב שבו עצם התפרצות הזעם תהיה פחות סבירה או פחות עוצמתית. כיצד ניתן...
...עם חרדות, טיפול בחרדה, טיפול בפחד למה יש פחד כל כך חזק ממחלות כמו סרטן ואוטיזם? אנשים רבים מתמודדים עם פחדים וחרדות בכל הקשור למחלות קשות, כמו סרטן, או לקשיים מנטליים והתפתחותיים כמו אוטיזם. הסיבה המרכזית לפחדים האלו נעוצה בכך שהם מזכירים לנו את הפגיעות וחוסר השליטה שלנו על החיים. כשאנו רואים אדם חולה סרטן, לעיתים עולה מחשבה מפחידה שדבר כזה עלול לקרות גם לנו או למשפחה שלנו, וזה מעורר תחושה כבדה של דאגה וחרדה. האם אפשר להפסיק לפחד ממחלות קשות? אליעד מסביר כי אין אפשרות פשוט להפסיק לפחד, כי הפחד עצמו...
...בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות...
...הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם...
...חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח...
...המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה שיש בו ובמציאות רע. למשל, כאשר אומרים לאדם להתפלל ולבקש סליחה מאלוהים, הוא בעצם מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מגשר, מאמן אישי לאורח חיים בריא ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331