אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:53פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות?

כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ומהיר. בשיטה השיטתית והיסודית, התהליך כולל הגדרת הבעיה והנחות היסוד, ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן מכוון.

מדוע חשיבה לא הגיונית מפתחת יצירתיות?

לפי אליעד כהן, מהות היצירתיות היא ביכולת לזהות את הפער בין ההנחות שאנו תופסים כמחויבות ומובנות מאליהן, לבין האפשרויות הבלתי שגרתיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. כאשר אדם נתקל בבעיה מסוימת, הוא בדרך כלל מוגבל למחשבות ולפתרונות שהוא מכיר, ולכן קשה לו למצוא רעיון חדש באמת. דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים.

איך מתרגלים חשיבה יצירתית בעזרת רעיונות בלתי הגיוניים?

השיטה המעשית שאליעד כהן מציע היא כדלקמן:
  • תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות.
  • לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי אפשריים.
  • לאחר שמציפים את המוח ברעיונות יוצאי דופן ובלתי סבירים, מחזירים את החשיבה לרמה ההגיונית, ובוחנים אילו מהאפשרויות הלא הגיוניות הללו ניתן לעגל ולממש באופן מעשי.
למשל, אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: "מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון?" האדם עשוי להציע פתרונות כמו פירוק המקרר לגורמים, הזזת המשקופים, יצירת קסמים שיכניסו אותו, או אפילו שימוש בכוחות על טבעיים. לאחר מכן, כשהוא חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים.

איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות?

כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, אליעד מציע להנחות את האדם לחשוב תחילה באופן לא הגיוני וללא מגבלות. לאחר שלב זה, אותו אדם פתוח יותר לראות אפשרויות שלא חשב עליהן קודם לכן, ויכול לחזור עם רעיונות מעשיים יותר. אליעד נותן דוגמאות לתהליך זה באופן מפורט:
  • כאשר ילד מתקשה לענות על שאלה, אפשר לעודד אותו להמציא תשובות לא הגיוניות לחלוטין, דבר שמוריד ממנו את הלחץ להיות מדויק, וכך לפתע מתגלות אפשרויות חדשות לתשובות הגיוניות.
  • גם כאשר רוצים לעודד מבוגר או עמית לעבודה להיות יצירתי, ניתן להשתמש בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות "הזויים" ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני.
איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית?

אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים מצוירים כדרך לפתח יצירתיות. סרטים מצוירים, בניגוד למציאות, לא מוגבלים באופן מלא להיגיון או לחוקי המציאות, ולכן הם מעודדים את הצופה להטיל ספק בתפיסות הרגילות שלו. הוא מציע לשאול בזמן הצפייה שאלות כמו: "האם מה שקורה בסרט המצויר יכול לקרות במציאות? מדוע כן או מדוע לא?" תהליך זה גורם למוח להשתחרר מתבניות חשיבה קיימות ולפתח ראייה רחבה יותר של אפשרויות לפתרון בעיות.

אליעד מציין כדוגמה תוכנית טלוויזיה שנקראת "מכסחי המיתוסים", שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ביקורתית ויצירתית גם יחד.

הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי:

אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו להעלות תחילה עשרות רעיונות מופרכים לחלוטין, ואז לחזור ולברור את מה שניתן לקחת למציאות. כך האדם משחרר את החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר.

סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי.
איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים?

כדי להיות יצירתי ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה, חשוב לבחון את הנחות היסוד ולהטיל בהן ספק. כל בעיה שאדם נתקל בה נשענת על הנחות שהוא מקבל כמובן מאליו, אבל אם הוא מפרק ובודק אותן לעומק, הוא עשוי לגלות שאחת מהן אינה בהכרח נכונה - וכך מתאפשרת חשיבה יצירתית.

התהליך הבסיסי של חשיבה יצירתית
  • מתחילים מלהגדיר את השאלה או הבעיה.
  • רושמים את כל הנחות היסוד שמהן יוצאים, כלומר, מה הדברים שאנחנו בטוחים שהם נכונים לגבי המצב.
  • בודקים הנחה אחרי הנחה - האם זה באמת נכון? האם אפשר להסתכל על זה אחרת?
  • אם מוצאים משהו שלא בהכרח נכון, מזהים אפשרות חדשה ופותחים כיוון חשיבה חדש.
דוגמאות לחשיבה יצירתית
  • נניח שצריך להעביר מקרר דרך דלת והוא לא נכנס. הפתרון הסטנדרטי הוא לבדוק את המידות ולמצוא דרך להכניסו, אבל הפתרון היצירתי יבוא כששואלים: "אילו אפשרויות קיימות אם לא היינו מוגבלים למידות ולחוקי הפיזיקה?"
  • אפשר לחשוב על רעיונות בלתי אפשריים לכאורה, כמו לפרק את המקרר לחלקים, להזיז את הקירות, להכניס אותו מהגג, להשתמש בכוח על - טבעי או קסם, וכך הלאה.
  • לאחר שרשימת הרעיונות המשוגעים הושלמה, חוזרים להיגיון ושואלים: "האם חלק מהרעיונות האלו יכולים לעבוד באופן ריאלי?"
  • אולי נבין שלפרק את הדלת זה רעיון ישים, או לשנות את זווית הכניסה.
איך לגרום למישהו אחר להיות יצירתי במהירות?

כאשר רוצים לעורר את היצירתיות של מישהו אחר ללא תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, ניתן לגרום לו לחשוב בצורה לא הגיונית באופן מודע:
  • מבקשים ממנו לחשוב כאילו אין חוקים פיזיקליים או מגבלות היגיון.
  • מבקשים ממנו לתת לפחות 10-20 תשובות "לא הגיוניות" לבעיה מסוימת.
  • אחרי ששטף את מוחו ברעיונות מוזרים, מחזירים אותו להיגיון ושואלים אם חלק מהדברים שחשב עליהם יכולים להפוך לרעיונות ישימים.
למה זה עובד?

המהות של יצירתיות

היא בפער שבין מה שנראה לנו כמחויב ומובן מאליו לבין האפשרויות האחרות שקיימות מחוץ למסגרת החשיבה הרגילה שלנו. כשמישהו נתקע על בעיה מסוימת, זה בגלל שהוא חושב במונחים של מה שהוא מכיר. אם לוקחים אותו לחשוב מחוץ למערכת הרגילה שלו - אפילו באופן מוקצן - זה מרחיב לו את היכולת לראות פתרונות חדשים.

דוגמה נוספת: איך לעזור לילד או למישהו שמתקשה למצוא תשובה?

אם ילד אומר "אני לא יודע מה לענות" על שאלה מסוימת, אפשר לעזור לו על ידי כך שמבקשים ממנו לתת תשובות לא הגיוניות לחלוטין. הוא יכול להמציא תשובות חסרות היגיון, ואז כשהוא נכנס לזרם החשיבה הזה, מחזירים אותו להיגיון ומחפשים יחד רעיונות שאפשר לקחת משם למציאות.

לראות סרטים מצוירים כתרגול ליצירתיות

סרטים מצוירים

הם כלי טוב לפיתוח יצירתיות כי הם שוברים את החוקים המקובלים של המציאות. כשצופים בהם, אפשר לשאול: "האם זה היה אפשרי גם בסרט מציאותי? למה כן או לא?" תרגול כזה משחרר את החשיבה מהתבניות הקבועות ומאפשר לראות דברים באופן חדש.

שיטה מעשית: הכניסו רעיונות לא הגיוניים - ואז חפשו מהם את הישימים
  • מול בעיה, קודם כל רושמים את כל האפשרויות הלא ריאליות.
  • לאחר מכן בוחנים אילו מהן ניתן לעגל לכיוון ההיגיון ולבצע בפועל.
  • כך ניתן לעורר את המוח לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות שלא היו נראים קודם.
לסיכום

אם רוצים להיות יצירתיים במהירות

אפשר לעשות זאת על ידי כך שממציאים פתרונות לא הגיוניים, ואז מחפשים בתוכם את ההיגיון.

אם רוצים לחשוב בצורה שיטתית

בודקים את הנחות היסוד ושואלים אילו מהן אינן בהכרח נכונות. כך או כך, יצירתיות היא תוצאה של יציאה מגבולות החשיבה הרגילה וחקירה של אפשרויות חדשות.
עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים, השאלה היא כזאת בן אדם נגיד נתקע באיזה עניין והוא עכשיו מחפש איזה רעיון מחפש כאילו להיות יותר יצירתי, מבחינת יצירתיות בן אדם נגיד רוצה להמציא משהו הוא רוצה להיות יצירתי הוא מחפש פתרון יצירתי יש לו איזה קונפליקט איזו בעיה והוא מחפש איזה רעיון. השאלה היא בעצם איך בן אדם יכול להגביר את היצירתיות שלו, עכשיו שימו לב אני לא שואל מה לעשות כדי להיות יצירתי כי בפשוט התשובה היא פשוטה בא תבדוק מה הנחות היסוד שלך תעבור הנחת יסוד והנחת יסוד ותבדוק אם היא נכונה או לא.

מה זה אומר פרקטית זה אומר, תתרכזו שואלים איזו שאלה אומרים לך "טוב תביא לי איזה תשובה, לא אבל תביא לי תשובה אחרת תביא תשובה יותר טוב" אתה רוצה להיות יצירתי למצוא את התשובה. אז בגדול מה שצריך כדי להיות יצירתי זה לבדוק "אוקי מה ידוע מה אני יודע? אני יודע שזאת השאלה אני חושב שזאת התשובה, מה הנחות היסוד שאני מניח מי אמר שזאת התשובה" ואז אתה נותן איזה תשובה "אני מניח שאין תשובה אני מניח שהתשובה היא x".

תרשום מה הנחות היסוד למה אתה חושב שהתשובה הזאת נכונה ואז תפרק את זה להרבה משפטים ותבדוק האם זה נכון והאם זה נכון, אם פתאום תראה שמשהו לא בהכרח נכון אז בעצם אתה יכול להיות יצירתי אבל אני עכשיו לא שואל את זה אני שואל שאלה אחרת.

ש: מה שלא נכון אתה יכול להיות יצירתי מה הקשר?

אליעד: עוד פעם עכשיו אתה אומרים לך תכין עוגה ותהיה יצירתי נגיד.

ש: מה ההגדרה של יצירתיות כאילו מה הכוונה כאילו.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם משהו שהוא לא ברור מאליו.

ש: סוג של חידוש.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם שהוא לא ברור מאליו. אוקי אז עוד פעם לוקחים את הנחות היסוד אתה עכשיו נמצא מול שוטר נניח ואתה עכשיו צריך להביא לו איזה תשובה, אתה אומר "אני רוצה להביא תשובה יצירתית" נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהן או נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך חדש להיות יצירתי. אז מה שאתה עושה אתה אומר "אוקי מה הנחות היסוד שלי מה הדברים שאני בטוח שהם נכונים? אוקי אני בטוח שככה וככה זה מה שאני בטוח, אוקי בא נעבור סעיף סעיף מי אמר שזה ככה ומי אמר שזה ככה" אם תצליח לגלות שמשהו ממה שאמרת "אני בטוח שהוא לא בהכרח נכון" גילית אפשרות להיות יצירתי עכשיו תוכל להביא רעיון חדש. אבל אני עכשיו שואל שאלה אחרת.

ש: אני מסכים איתך אבל השאלה היא מהצד השני הוא יישאר אותו דבר.

אליעד: לא אכפת לי מהצד השני עכשיו, אנחנו שאלנו איך אתה יכול להיות יצירתי ביחס לעצמך. עכשיו השאלה היא זה נניח שצריך לעודד מישהו להיות יצירתי או איזה משהו יותר מהיר להיות יצירתי בלי לבדוק עכשיו את כל ההנחות יסוד באיזה תהליך. אוקי אז הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה להיות יצירתי מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב בצורה לא הגיונית, זאת אומרת להגיד לעצמו "נניח שלא הייתי מוגבל לחוקי הפיזיקה נניח שלא הייתי מוגבל להיגיון, נניח שלא הייתי מוגבל לחושים איזה תשובות יכולתי לתת?" ולתת תשובות להמציא תשובות מאה תשובות.

כשבן אדם בוא ניתן דוגמה נגיד עכשיו יש דלת ויש מקרר רוצים להכניס את המקרר דרך הדלת ולא מצליחים ניסו וניסו לא הצליחו ונניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה, בסדר אני לא אומר ממצב שאין אופציה בכלל נניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה או שאתה רוצה בטוח אם יש אופציה או אין אופציה ואתה אומר "אולי יש פה איזה משהו יצירתי שאם אני אחשוב עליו אני אצליח להעביר את המקרר בדלת". עכשיו מה אתה יכול לעשות אז קודם כל בא נבדוק את כל הנחות היסוד, אז אוקי הפשט אומר בא תבדוק את כל הנחות היסוד "אוקי אני בטוח שזה בגודל כזה ואני בטוח שזה ככה ואני בטוח שזה לא נכנס פה" זאת הדרך הארוכה והנכונה.

אבל נניח נגיד שאתה רוצה לנסות לעלות על איזה משהו מהיר או השיטה הזאת היא אם אתה רוצה לגרום למישהו אחר להיות יצירתי גם כן, אני לפעמים נגיד לדוגמה שואל מישהו שאלה ואני אומר לו תן לי תשובה והוא נותן לי איזו תשובה ואני אומר לו אולי יש תשובה יותר טובה, הוא אומר לי "מה התשובה היותר טובה" אני אומר לו לא רוצה לגלות לך תגלה לבד ואז הוא אומר "איך אני אחשוב על זה איך אני יכול לעלות על זה" ואני רוצה לגרום לו להיות יותר יצירתי, אני לא רוצה עכשיו לעשות איתו את המסלול הארוך של בא נבדוק את כל הנחות היסוד וננתח וזה וזה.

כי בסוף מי שנצמד לאמת הוא יהיה מאה אחוז יצירתי כי אם תבדוק את ההנחות יסוד תראה אם זאת אמת או לא אז גילית את כל האפשרויות אין מה להתבלבל אבל בהנחה שאני רוצה לגרום לו לעורר בתוכו את הכוח של היצירתיות שלו במהירות בלי לעשות איתו איזה תהליך ארוך, אז מה שאפשר לעשות זה להגיד לו "אוקי בא תחשוב לרגע אחד שההיגיון לא עובד איך אתה יכול להכניס את המקרר מהדלת" הוא יגיד "אוקי בכוח" הוא יגיד "אוקי הייתי מפרק את המקרר לשלושה חלקים ומכניס, הייתי מבקש מהמלאכים שיעזרו לי להכניס אותו, הייתי אומר אברקדברה והוא היה נכנס לא יודע ממציא מילים ממציא דברים".

בא נניח שהחושים לא תופסים איך היית מכניס "וואלה הייתי מעמיס את המשקוף ומכניס אותו דרך המשקוף ובונה את המשקוף מחדש" כל מיני דברים. עכשיו כשבן אדם חושב בצורה הזאת הוא מביא מאה רעיונות מוזרים ביזאריים ואז אומרים לו "אוקי עכשיו בא נחזור להיגיון עכשיו בא תחשוב מחדש" פתאום הוא יעלה על רעיונות יש יותר סיכוי שהוא יעלה על רעיון חדש יצירתי, למה כי היצירתיות זה בעצם הפער שיש בין הלא הגיוני בכלל לבין מה שאתה חושב שחייב להיות. אתה כרגע חושב אין אפשרות להכניס את המקרר דרך הדלת אבל אז אומרים לך "טוב עכשיו תתפרע" אבל לא סתם תגיד "טוב", נגיד תתפרע נגיד תביא סתם רעיונות איך אתה יכול, אין לך מגבלות איך אתה מכניס את המקרר דרך הדלת תביא רעיונות.

ולא שני רעיונות תביא 3 4 10 20 ואז הוא מתחיל להביא כל מיני רעיונות שהם מוזרים ועכשיו בא ננסה לעשות בדיקה בהיגיון אולי חלקים מהרעיונות המוזרים שהבאת אולי חלקים מהם נכונים ואז היצירתיות ככה מתעוררת. הרעיון אומר שאם אתה בעצם תחשוב בלי היגיון בכלל ותביא מלא רעיונות "לא הגיוניים" זה יעורר את היצירתיות כי המהות של היצירתיות זה לקחת את מה שנראה לך כמחויב כרגע ולהטיל בו ספק זאת המהות של יצירתיות ודרך זה אתה כאילו עולה על משהו חדש. ולכן הדרך להגיע לזה יותר מהירה או אחת הדרכים להגיע לזה היא על ידי זה שלוקחים את השאלה מביאים לה מלא תשובות ביזאריות ומוזרות ולא הגיוניות ואז המוח כאילו יוצא לרגע אחד מהמחויבים שלו ואז כשהוא יוצא מהמחויבים ומהנחות היסוד אומרים לו "טוב עכשיו בא תחשוב מחדש".

אוקי אותו דבר לדוגמה גם יש יתרון בלראות סרטים מצוירים בטלוויזיה לפעמים, למה כי בסרטים המצוירים הם לא מוגבלים להיגיון למרות שאם הסרטים המצוירים לא היו מוגבלים בכלל אז לא היה להם משמעות אבל הם בהיבטים מסוימים פחות מוגבלים בהיגיון ולכן כשבן אדם רואה סרטים מצוירים זה גם מעודד לו את הפיתוח של היצירתיות כי דברים שנראים לו כברורים מאליהם לא ברורים מאליהם בסרט ואז ביום שהוא נתקל באיזו סיטואציה הוא פתאום אומר "רגע אולי זה בכל זאת יכול לעבוד אולי מפה אולי משם" כל מיני דברים לא הגיוניים מתחילים להיראות כהגיוניים.

ולכן פרקטית כשבן אדם רוצה להיות יצירתי הוא יכול להגיד "אוקי" או רוצים לגרום למישהו אחר להיות יצירתי "אוקי בוא תביא לי סתם רעיונות תמציא רעיונות". אני אתן לכם סתם דוגמה אחרת נגיד בן אדם שואלים אותו שאלה ועכשיו הוא אומר "טוב מה אני צריך לענות? לא יודע מה לענות", עכשיו כשבן אדם אומר "אני לא יודע מה לענות" הוא בעצם מתכוון להגיד "אני לא יודע מה לענות תשובה שתהיה הגיונית" אז אומרים לו "אוקי בוא תיתן לי תשובות לא הגיוניות, תשובות לא הגיוניות יש לך?", נגיד ילד נגיד הוא נתקע בשאלות "אוקי תגיד לי איזה תשובות לא הגיוניות יש לך? תן תשובות לא הגיוניות".

ואז הוא נותן תשובה ועוד תשובה, תביא תמציא תשובות לא הגיוניות תן לדמיון שלך להשתחרר, אוקי עכשיו אחרי שהדמיון רץ עכשיו בא נחזור למציאות בא נבדוק מכל הדמיונות שהבאת מה אפשר לקרב יותר לחוקים של המציאות ואז פתאום הוא אומר "הנה מצאתי איזו תשובה לתת". הבנו את הסיפור?

ש: איזה היבט לא הבנתי אני חושב שכאני מנסה להסתכל בסרטים מצוירים אז לא מצליח לקחת את זה לתרגל את זה, לא מצליח לעקוב אחרי זה מה היית יכול לעזור לי.

אליעד: בסרטים מצוירים מה שאתה צריך לראות זה לשאול את עצמך כשקורה משהו אתה שואל את עצמך "האם זה היה אפשרי גם בסרט רגיל" לדוגמה. יש עכשיו נגיד תוכנית שנקראת מכסחי המיתוסים אז מה שהם עושים שמה הם בודקים כל מיני מיתוסים אם זה אמיתי או לא.

ש: איפה זה?

אליעד: זה יש תוכנית כזאת בדיסקברי או משהו כזה יש את זה גם ב - youtube אז מה שהם עכשיו עושים או מה שהם עשו או עושים לא יודע מה הם לוקחים כל מיני תהליכים שקראו בסרטים מצוירים ואומרים "אוקי אם זה היה במציאות האם זה היה יכול לקרות" כל מיני תופעות האם במציאות זה היה יכול לקרות או לא. אוקי אבל אני אומר עוד פעם המהות של הרעיון היא בפשוט אתה עכשיו נתקע באיזו בעיה, נגיד אתה "איך אני יכול לשכנע אותו לעשות x, אוקי איך אני יכול לשכנע? לא יודע", אוקי בוא תמציא סתם תתפרע גם אם זה לא הגיוני "אוקי הייתי עושה ככה והייתי עושה ככה" תביא מאה רעיונות לא הגיוניים.

אוקי עכשיו אחרי ששטפת לעצמך את המוח ברעיונות לא הגיוניים עכשיו בא נחזור להתחלה מה אתה יכול לעשות, עכשיו בא ניקח את הרעיונות הלא הגיוניים האלה אולי ניקח מהם איזה רעיונות אולי חצי מפה וחצי מפה אולי חלק מפה, אולי מפה אולי מזה נרכיב משהו הגיוני.

ש: אני צריך לבדוק את זה.

אליעד: בסדר תבדוק את זה.
לשפר יכולות שכליות ביקורת לעודד מישהו מטאפיזיקה איך לפתור תקוע ברור מאליו לראות סרטים מצוירים להיות יותר יצירתי מיתוס בלי פתרון איך למצוא איך למצוא פתרון איך למצוא פתרונות איך למצוא פתרונות יצירתיים בעיה בעיות המצאות חשיבה חשיבה המצאתית חשיבה המצאתית שיטתית חשיבה יצירתית יצירתי יצירתיות להיות יצירתי להיות יצירתיים למצוא למצוא פתרון למצוא פתרונות למצוא פתרונות יצירתיים לפתור בעיות לפתח לפתח יצירתיות לשפר לשפר חשיבה מצוייר סרטים סרטים מצויירים פיתוח פיתוח יצירתיות פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות פתרון בעיות המצאתי פתרון יצירתי פתרונות יצירתיים
שיפור ביצועים. כיצד לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום?
... ביצועים. כיצד לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום? ניהול. הגדלת תפוקות שיפור ביצועים. התפוקה של האדם היא תוצאה ... את העבודה בפחות מאמץ, כך התפוקה גדלה. הרצון לשפר את התפוקה נכון לגבי כל התחומים בחייו של האדם. התחום המרכזי ביותר בחייו של האדם הוא ההנאה. ... ליהנות יותר ולהרגיש טוב יותר בפחות מאמץ. הדרך לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום אפשרי על ידי הגדלת ראש. ניהול נכון = להגדיל ראש = לחשוב מחוץ ... יותר וכך גדלות היכולות שלו לחשוב מחוץ לקופסא, להיות יצירתי יותר, יעיל יותר ואפקטיבי יותר וכולי. ברמה המעשית על האדם ללמוד היטב את המערכת בתוכה הוא נמצא. ... הרחבה שלו, כך הוא מגדיל ראש ומשפר את הביצועים. יצירתיות יוצרת שיפור תפוקה ויעילות. יזמות, חשיבה המצאתית ויצירתית יוצרת המצאות וחוסכת מאמץ. חשיבה יצירתית ויוזמת, נובעת בין השאר מחיפוש מתמיד אחר הטוב ביותר, אחר המושלם. חוסר רצון להתפשר על ... כאשר המאמץ היחיד הוא הקיום העצמי = שלמות. כדי לשפר ביצועים בתחום ההנאה על האדם לנסות לחקור את תחושת ההנאה שלו. היינו על האדם לפרק לגורמים את כל ... דהיינו, מקסימום הנאה ללא מאמץ בכלל. לסיכום: כדי לשפר ביצועים יש להגדיל ראש. לראות את התמונה המלאה. כדי לראות את התמונה המלאה, יש לחקור את התמונה ...
כבוד עצמי / הערכה עצמית - איך לא להיפגע מאנשים? איך לשפר דימוי עצמי?
... עצמי הערכה עצמית - איך לא להיפגע מאנשים? איך לשפר דימוי עצמי? כבוד עצמי = הערכה עצמית. פגיעה בכבודו של האדם = פגיעה בהערכה של האדם. פגיעה בהערכה של האדם = האדם ...
קצב התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה?
... התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה? קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
... שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר לזכור משהו, היא על ידי הבנה שלו. אם האדם מבין, הוא אינו צריך ...
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
... שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא ... רוצים לזכור. לדוגמה: נניח שהאדם רוצה לזכור, את מספר הבית של אדם כלשהו. לשם כך, עליו לנסות להפוך את המידע הסתמי, למשהו שכלי ובעל משמעות כלשהי. נסה לדוגמה להמציא סיבה כלשהי, גם אם היא לא אמיתית, ... שאותו אתה רוצה לזכור, יהפוך ממידע סתמי, למידע בעל משמעות כלשהי. ואם לדוגמה אתה זוכר איזה דבר, אבל קשה לך לזכור את כל הפרטים שלו, במקרה כזה, נסה להבין או להמציא משמעות כלשהי, לכך שהפרטים הם דווקא ... שלו, כך אתה פחות צריך להתאמץ לזכור אותו, וכך בעצם קל לך יותר לזכור אותו בשעת הצורך. לכן, אם ברצונך לזכור משהו, נסה להבין את המשמעות שלו, ואפילו תנסה להמציא לו משמעות כלשהי. ועל ידי זה שאתה ...
דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?
... עצמי הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? ובו יתבאר, העניין של הערכה עצמית ושל דימוי עצמי. ויתבאר, כיצד האדם מושפע ממה שחושבים עליו ומהדימוי החברתי שלו. ויתבאר, כיצד להעריך את עצמך? וכיצד לשפר את הדימוי העצמי? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי האדם כיצור חברתי, מושפע גם ממה שחושבים עליו. וגם הרצונות של האדם, גם הם בין השאר תוצאה גם של מה ... נדמה לאדם, שאם הוא יסתכל על הערך העצמי שלו לפי האמת, אז הערך שלו ירד. ועל האדם להבין, כי אם הוא יבחר להסתכל על הערך של עצמו, רק לפי האמת בלבד, הרי שלא תהיה לו שום בעיה. והבעיה נוצרת , רק כאשר האדם מסתכל על עצמו, לפי מה שהוא התרגל לחשוב. ועל האדם להשתדל להסתכל על עצמו, רק לפי האמת עצמה, ולא לפי הרגלים כלשהם. וכאשר ... לדון את עצמו לכף זכות. דהיינו, לנסות לראות את האמת ולהבין את האמת, מדוע באמת הוא עשה את מעשיו. האם מתוך רוע לב? האם מתוך הנאה? או שאולי זאת הייתה טעות... בגלל בעיות רגשיות... בגלל אולי חוסר ידיעה וכיוב. וכאשר האדם מסתכל על הערך האמיתי של עצמו, ומשתדל לבדוק כל דבר לפי האמת, על ידי זה בסופו של דבר האדם חי ...
שכל / יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית והקוגניטיבית?
... יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית ... והשאלה היא, כיצד באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו? תשובה: באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו, על ... דבר גורר את הדבר הבא וכולי. ומה היא חשיבה מעמיקה? חשיבה מעמיקה, היא חשיבה שבה האדם מבין את הסיבות ... לקרות. כאשר קורה אירוע כלשהו, החשיבה המעמיקה מאפשרת לאדם לראות ... שבגללן האדם חושב שהמידע הזה נכון. וחשיבה מעמיקה , מאפשרת לאדם להבין ... נכון. ואכ אפשר לומר, כי המהות של חשיבה מעמיקה , היא היכולת של האדם ... התוצאות. ולכן, אם ברצונו של האדם לשפר את יכולת החשיבה שלו, לשם כך עליו לשפר את המיומנות שלו להבין את ...
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה וכאן אבאר איך לשפר את החשיבה ואיך באפשרותך להעמיק ולפתח את החשיבה שלך בכל נושא שהוא? וכיצד באפשרותך לפתח נושאי שיחה עם כל אחד על כל נושא שהוא, באמצעות היכולת לשאול שאלות שמעמיקות את השיחה על כל נושא שהוא? ומה הדרך הכללית לשיפור יכולת החשיבה לפיתוח יכולת החשיבה לפתח יכולת חשיבה אנליטית באופן כללי בכל נושא שהוא? ועוד... והדרך לפתח את החשיבה ואת יכולת ההעמקה שלך בכל נושא ... להמשיך. באפשרות הראשונה התשובה שתתקבל היא, שהסיבה Y לא מחייבת את X להתרחש, אלא רק מאפשרת לו להתרחש. דהיינו, למרות הסיבה Y, עדיין לא מחויב ש X יתרחש. ואז מכאן אפשר לשפר את החשיבה ולהמשיך להעמיק, למה בעצם X ... על הסיבה עצמה... ויש גם את האפשרות, שהתשובה שתתקבל היא, שאכן הסיבה Y, מחייבת את האפשרות X להתרחש. דהיינו, שקיומה של הסיבה Y, מחייב את התוצאה X. ואז אפשר להמשיך לפתח את החשיבה ולהמשיך להעמיק ולשאול, למה ומה ... שיכולות להוביל לתוצאה הזאת?! ועכשיו יכולה להיות תשובה שתטען, שאכן רק הסיבה Y, יכולה לגרום לתוצאה X, ושלא יכולה להיות סיבה אחרת לכך ש X יתרחש. ועל זה אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה רק Y יכול להוביל ... טוב?! או לשאול, האם זה ש Y הוא טוב, האם זה מחייב את זה שגם X יהיה טוב?! והאם X יכול להיות טוב גם מעוד סיבות אחרות, או רק בגלל Y?! ועל כל תשובה שתתקבל אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה זה כך ולא אחרת. או לדוגמה: נניח שמישהו אומר, היום קרה לי אירוע כלשהו X. עכשיו באפשרותך לפתח שיחה ולשאול, למה קרה X כלשהו? ... משהו אחר לגמרי?! ובסיכומו של דבר, הרעיון הוא להראות, שיש מבנה של סיבתיות ושל סיבה ותוצאה בכל הרעיונות שהאדם מתבונן בהם. ויש מבנים של שאלות, שבאמצעותם האדם יכול לשפר את ה
מוטיבציה ולחץ, לחץ יוצר מוטיבציה, לעבוד מתוך לחץ, לחץ בעבודה, מוטיבציה מתוך לחץ, עבודה בלי לחץ, לעבוד בלי לחץ, חוסר מוטיבציה, הנעת עובדים, לשפר את המוטיבציה, הנעה לעבודה, ניהול עובדים
מוטיבציה ולחץ, לחץ יוצר מוטיבציה, לעבוד מתוך לחץ, לחץ בעבודה, מוטיבציה מתוך לחץ, עבודה בלי לחץ, לעבוד בלי לחץ, חוסר מוטיבציה, הנעת עובדים, לשפר את המוטיבציה, הנעה לעבודה, ניהול עובדים
... הנעת עובדים, לשפר את המוטיבציה, הנעה לעבודה, ניהול עובדים מהו הקשר בין לחץ למוטיבציה בעבודה? בשיחה זו נדונה השאלה אם לחץ יכול להוביל למוטיבציה גבוהה יותר ... אנשים שמתחילים לפתח קשיים כאשר הם נתונים במצבי לחץ, והם עשויים להרגיש חוסר יכולת להתמודד עם המשימות בצורה מיטבית. מהי השפעת הלחץ על האנשים השונים? לחץ יכול לגרום ... המשימות. איך ניתן לשפר את המוטיבציה אצל עובדים תחת לחץ? בהרצאה נדונה גם השאלה כיצד ניתן להפוך את הלחץ למניע מוטיבציה אצל עובדים. אחד המשתתפים הסביר כי במצבים של לחץ, ... אנשים שמתחילים לפתח קשיים כאשר הם נתונים במצבי לחץ, והם עשויים להרגיש חוסר יכולת להתמודד עם המשימות בצורה מיטבית. מהו השפעת הלחץ על האנשים השונים? לחץ יכול לגרום ... המשימות. איך ניתן לשפר את המוטיבציה אצל עובדים תחת לחץ? בהרצאה נדונה גם השאלה כיצד ניתן להפוך את הלחץ למניע מוטיבציה אצל עובדים. אחד המשתתפים הסביר כי במצבים של לחץ, ...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
... לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות למה כל מילה חשובה בתהליך המכירה והשכנוע? אליעד כהן מסביר שאחד הגורמים ... יוצרת אצל הלקוח תחושה אחרת לחלוטין, ולכן שימת הלב לכך היא קריטית. דוגמה נוספת שאליעד נותן היא של איש מכירות שאומר ללקוח: החומר מאוד יקר במקום לומר אני פותר לך את הבעיה. בגלל שהמוכר התמקד במחיר ולא בתועלת ובפתרון הבעיה, הלקוח ביקש זמן נוסף לחשוב על ההצעה, והעסקה לא נסגרה במקום. איך לפתח את היכולת לשים לב לכל מילה? אליעד מציג את השאלה, כיצד ניתן לפתח מיומנות שמאפשרת לנו לשים לב לכל מילה ומילה שאנחנו מוציאים בזמן אמת? לטענתו, אין מספיק זמן כדי לצבור ניסיון ולהמתין שהתהליך ... שנאמר - לשאול שאלות כמו: למה אמרתי דווקא את המילה הזו ולא מילה אחרת?. למשל, אם אמרת אם תרצה, לשאול מדוע לא אמרת כשאתה רוצה ולהפך. ניתוח דיבור פנימי: יש להבין שגם החשיבה שלנו היא סוג של דיבור פנימי. אליעד מסביר שלפני שהמילה יוצאת מהפה, היא תמיד עוברת דרך הראש לשבריר שנייה. לכן, חשוב לנתח את ... חשבת אני רוצה לגור בבניין הזה או במקום הזה וכדומה. למה חשוב לעבוד על הניתוח באופליין? הסיבה לעבודה באופליין היא שככל שאתה מתרגל יותר את הניתוח הזה לבד ובשקט, אתה מפתח מיומנות מהירה ואוטומטית להבחנה בזמן אמת. אליעד משווה זאת לחדר כושר למוח, שבו ככל שמתאמנים יותר, המוח נעשה חזק ומדויק יותר, ... ביותר שישפיעו על תוצאות השיחה. מה הקשר בין רבי נחמן למיומנות מכירה? אליעד מביא דוגמה מרבי נחמן, שאמר כי אפילו הנשימה שהוא מוציא מפיו נעשית מתוך מודעות מלאה, לאחר חשיבה מעמיקה. בדומה לכך, אליעד מציע ליישם מודעות זו כלפי כל מילה שיוצאת מפינו בזמן שיחה או משא ומתן. הדיוק והמודעות הזו מאפשרים לחדד את כושר השכנוע והמכירה בצורה משמעותית. כיצד תשומת לב למילים מסייעת בסגירת עסקאות? בדוגמה שנתן אליעד על איש המכירות שהציג מחיר ולא ציין את פתרון הבעיה, הוא מסביר שבחירת המילים נכונה משפיעה מאוד על סגירת עסקה בפועל. אם המוכר היה מדגיש כיצד הוא פותר את בעיית הלקוח במקום להתמקד בעלויות החומר, הלקוח היה מרגיש צורך פחות לקחת זמן לחשוב. מילות מפתח נכונות יכולות להפוך את התהליך מהמתנה והתלבטות לחתימה מיידית. מהי התועלת המרכזית של אימון קבוע על מילים? האימון הקבוע הזה ... באופן משמעותי. התרגול הופך עם הזמן לטבע שני, עד שכל אינטראקציה חברתית או עסקית מתבצעת עם מודעות מלאה ושליטה מוחלטת על מה שנאמר ואיך שנאמר. איך לשכנע אנשים? איך לשפר כושר שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? למה כל מילה חשובה כל כך במכירה ובהשפעה? אחד הנושאים המרכזיים שנדונו הוא חשיבות תשומת הלב לכל מילה בתהליך ... לפי המטרה שעומדת מאחורי השימוש במילה. הרעיון הוא שכל מילה יכולה לחזק או להחליש את היכולת לשכנע את הלקוח, ולכן חשוב מאוד לשים לב לאופן שבו בוחרים ומנסחים מילים. איך לפתח את היכולת לשים לב לכל מילה ולהפוך לשכנע טוב יותר? הודגש כי אין די בצבירת ניסיון באופן פסיבי. במקום להסתפק בכך שהזמן יעשה את שלו, כדאי לאמץ שיטה מובנית. כך אפשר לקצר תהליכים ולשפר יכולות מכירה כבר עכשיו. אליעד העלה את החשיבות של פיתוח חשיבה מאומצת שתתמקד באופן שבו מוציאים מילים מהפה. זה כולל ניתוח שחמט של כל משפט: אם אגיד X, הלקוח יחשוב כך, ואם אגיד Y, הלקוח יחשוב אחרת. למה כדאי לנתח דיבור יומיומי באופליין? כדי לשפר יכולות שכנוע, אחד הטיפים המרכזיים היה לעבוד בoffline. המשמעות היא לנתח את הפעולות והמשפטים שאומרים ביום - יום, לא מול הלקוח ... בבית היפה הזה, אפשר לשאול: למה אמרתי הבית היפה הזה ולא במקום הזה? למה לא אמרתי אני רוצה לגור פה או אני רוצה לגור בבניין הזה? תרגול מתמיד של שאלות מסוג זה יעצב את החשיבה כך שבזמן אמת, מול לקוח, תהיה כבר יכולת אוטומטית לבחור את המילים הכי מדויקות שמשפרות את יכולות המכירה. איך תרגול כזה מוביל ... לשכנע, הדיוק הזה משפר את כושר השכנוע ואת התועלת של השיחה. איך לסגור עסקה בפועל בעזרת בחירת מילים נכונה? עלתה דוגמה שבה איש מכירות מציע מחיר, אך שוכח להדגיש כי הוא פותר בעיה ספציפית של הלקוח. במקום לומר החומר מאוד יקר, יכול היה להוסיף משפט כמו כך נפתור לך את הבעיה, כדי להמחיש את התועלת. הבחירה להגיד מילים נכונות בזמן הנכון יכולה למנוע דחיית העסקה ולשכנע את הלקוח לחתום מהר יותר. מהן ... למה השתמשתי במילה הזו? לתרגל תשומת לב למילים פנימיות (מחשבות) לפני שהן נאמרות בקול. לדעת שכל מילה משפיעה על כושר השכנוע - למשל אם מול כש..., הרגשתי מול הרגשת וכו. לפתח חדר כושר למוח - אימון שיטתי שגורם לאוטומטיות בהבחנה בין מילים מועילות לפחות מועילות. להשתמש בדוגמאות מחיי היום - יום כדי לחדד מודעות לזמן אמת, וכך לשפר את יכולות המכירה באופן משמעותי. איך לשכנע אנשים איך לשפר כושר שכנוע איך ללמוד לשכנע אנשים טיפים למכירות איך לשפר יכולות מכירה איך לשפר יכולות שכנוע עכשיו הנושא הוא כזה, כדי להצליח במכירות, מה אחד הדברים הכי חשובים? אני לא אומר הכי חשוב אני אומר אחד הדברים ... ולכל פעולה שאתה עושה. נכון? בא נדבר על נושא של מילים, כשאתה מדבר עם הלקוח כל מילה לשים לב מה אתה אמרת, מה הוא אמר, תשתמש במילה שלו וכו. אנחנו נכנסים לשאלה היא איך מפתחים את המיומנות הזאת. איך מפתחים את המיומנות של המכירה. איך אתה מגיע למצב שתוך כדי שאתה מדבר עם הבן אדם בזמן אמת כל מילה שאתה אומר יש לה משמעות, והיא במקום, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מאמן אישי רוחני, מאמן לחיים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5986 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 03:25:18 - wesi1