... אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה,
אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת ... לשאול אולי ההפך הוא נכון? לכן השכל לא יכול לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל. ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל,
והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל ... כן מי צודק? אי אפשר לדעת מי צודק, מבחינה אובייקטיבית שניהם צודקים. גם המשוגע שהוא משוגע גם הוא משתמש בשכל שלו. על כן צריך להתבונן, האם השכל משקף את
האמת המוחלטת? אם השכל היה מדויק גם האדם עצמו היה ... בעצמו למסקנה מחייבת, אבל תמיד אפשר לשאול אולי הפוך וכו'. עד כה אמרנו, האם השכל תופש את האמת כפי מה שהיא? ועכשיו נאמר דבר הפוך, יכול מאד להיות שאין
אמת אחת, ואני לא אומר שאי אפשר לגלות את האמת, אלא שיש יותר
מאמת אובייקטיבית אחת, למרות שאדם מבין שאמת זה אחד, כי השקר זה הרבה,
והאמת אחת, כי אם אומרים שיש כמה אמיתות אז מה האמת, אבל אני אומר שגם התפישה שאומרת שיש
אמת אובייקטיבית אחת, שהמציאות בזמן נתון יכולה להחיות רק בצורה אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר
מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי ... ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה אובייקטיבית יכול להיות שיש יותר
מאמת אובייקטיבית אחת, כמו הסיבה הראשונה, אפשר להגיד שיש ... השונות, הוא השכל האמיתי ביותר, כל השכלים נכונים, אין שכל לא אמיתי. ולכן מה שאני בא לאמר, שזה שכל השכלים לא מסכימים, זה לא אומר שהשכל לא משקף את
האמת האחת, כחי מבחינה אמיתית יכול מאד להיות שיש יותר
מאמת אחת, ומאד יכול להיות שכל השכלים משקפים את האמת, הסיבה שנדמה לאדם שלא כל השכלים משקפים את האמת, זה בגלל שהוא חושב שיש
אמת אחת וזה בשכל, גם נכון, כי הכל נכון באותה ...