... יהיו קשים כמו שנראה לי? ונניח שהם יהיו קשים, האם זה מחייב את זה שאכשל בלימודים? האם אין אפשרות שאתמודד עם הלימודים הקשים? ונניח שאכשל בלימודים, בגלל שהם קשים. אז מה? מה רע להיכשל? ואולי יותר טוב שהלימודים קשים? האם זה שהלימודים ... שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא אפחד להיכשל בלימודים? כגון שאלמד להתמודד עם לימודים קשים / אלמד להתמודד עם אתגרים / אלמד להתמודד עם קשיים / אלמד לא לפחד מקשיים? שאלה 3 - האם ...
...צריך קודם כל להבין בדיוק מה נשאל. הוא מדגים זאת בכך שאם מישהו היה מטומטם לחלוטין, הוא היה מנסה לתת תשובה עוד לפני שהבין מה נשאל בכלל. הוא מסביר שעל מנת לתת תשובה מדויקת, חובה קודם כל להבין לעומק מהי השאלה באמת, ורק אז לתת תשובה. למה מילים כמו זה או הוא יכולות ליצור אי - הבנה? אליעד מחדד נקודה חשובה נוספת: השימוש במילים כלליות כמו זה או הוא יכול להוביל לאי הבנות רבות. הוא נותן דוגמה שכאשר אדם שואל איך יודעים למה הוא מניח תפילין? לא ברור למי מתייחס הוא. אם רוצים להבין באמת מה השואל מתכוון, חובה לחדד...
...מבעד לעיניים של צופה, נוכל להבין טוב יותר את האני שלנו. זהו שלב מתקדם בתודעה שבו אדם מתחיל להבין את עצמו כמתבונן, ולא כחלק מהחוויה עצמה. ברגע זה, השאלה החשובה היא: האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו על פי תחושת האני או האם אנחנו צריכים להתעלות מעליה? מה זה אומר להיות לא אני? מהו ההבדל בין אני ללא אני? בהמשך, אליעד מציע דרך להבין את ההבדל בין אני ללא אני. הוא מציין כי תחושת האני לא קיימת בפני עצמה, היא קיימת רק בהקשר לעומת הלא אני. למעשה, האני נבנה מתוך הזדהות עם דבר מה, והוא לא קיים בצורה מוחלטת אלא...
...חיבור מוחלט ללא הפרש זמנים כלשהו. איך אפשר בכל זאת להבין מהו ההיפוך המוחלט? לסיום, אליעד מבהיר שההיפוך המוחלט של כל דבר הוא לא דבר אחד ספציפי, אלא האוסף המלא של כל הדברים שאינם אותו דבר. הוא מסביר שכל דבר שאינו השולחן הוא למעשה ההיפוך של השולחן. כך למשל, שקט הוא ההיפוך של צליל, ושחור הוא ההיפוך של לבן, אבל גם כל שאר הצבעים הם ההיפוך של לבן אם רוצים להיות מוחלטים. ההרצאה מסתיימת בנקודה זו, תוך הבהרה שעצם הדיון על הנושא עוזר להבהיר את מהות ההיפוך המוחלט, ומדוע, ברמה הטכנית והמעשית, כמעט בלתי אפשרי...
...המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם מישהו זורק אבן על אדם, ויש באותו אדם צד שלא מתעניין למה זרקו עליו את האבן - הצד הזה לא ינסה לחקור או להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור...
...סמך ההנחה שאכילה של דבר מסוים תגרום לו להרגיש טוב יותר, או להימנע מתחושה שלילית. בפועל, הוא בעצם חושש לאכול דבר שעלול להזיק לו או להיות לא נעים עבורו, ולכן הוא מקבל החלטה מתוך פחד. למה כל החלטה בעולם נובעת מפחד? אליעד מפרט שכל החלטה שמתקבלת, נעשית במטרה להימנע ממשהו רע או לא רצוי. אם האדם לא היה מפחד מדבר, והכל היה נראה לו טוב באותה המידה, הוא לא היה צריך לקבל החלטות כלל. לדוגמה, אילו לא היה קיים הפחד לאכול אוכל מזיק או לא טעים, לא היה צורך לבחור מה לאכול - אפשר היה פשוט לבחור באקראי או לא לבחור...
...בפועל להניח, בגלל אונס או סיבה חיצונית, כי מבחינתו המטרה היא לסמן וי, להיות בסדר. לעומת זאת, מי שבאמת ובתמים רוצה להניח תפילין, ירצה להניח אותן בלי קשר לשאלה האם הוא יוצא ידי חובה או לא, פשוט כי הוא רוצה את המצווה עצמה, את הפעולה עצמה, את החוויה עצמה. אדם כזה לא יכול להסתפק בתירוצים או בפטורים, והוא תמיד ימשיך לנסות עד שיצליח במאה אחוז להשיג את רצונו. כיצד לוודא שבאמת רוצים את הדבר עצמו ולא משהו אחר? אליעד מדגיש כי יש לבדוק באופן כנה מה באמת האדם רוצה: אם אדם מתקשה להשיג משהו, עליו לשאול את עצמו...
...רצון להרגיש טוב האם אפשר לדעת בוודאות מה באמת אתה רוצה? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן בצורה מעמיקה, מדויקת ומפורטת מאוד, על השאלה המורכבת מה באמת אתה רוצה?, תוך התייחסות לנושאים כמו מחויב המציאות, אפשרי המציאות, אובייקטיביות וסובייקטיביות והרצון להרגיש טוב. אליעד משתמש בדוגמאות רבות ושאלות מנחות שעוזרות להבין את עומק הנושא ומציג את התובנות דרך תהליך של חקירה פנימית עמוקה ויסודית. האם הרצון להרגיש טוב הוא מחויב או אפשרי? אליעד מסביר שכאשר אדם אומר אני רוצה להרגיש טוב, הוא תופס זאת כמחויב, כלומר, שאין...
...פנחס דווקא זכה לשבחים והפך לאליהו הנביא, מה שמדגיש את הכוח שיש למשה או לנציגיו לשנות את הכללים. הוא מציין גם את הנושא של עמלק, האויב הגדול של עם ישראל, שקשור לתאווה מינית. עמלק נענש כי הוא כביכול הביא לפיתוי מיני של ישראל. זה מדגיש עוד יותר את הקשר בין חשק מיני לחטא ופחד מנשים בחברה הדתית. האם החשק המיני מולד או נרכש? בנוגע לשאלה האם החשק המיני הוא מולד או נרכש, אליעד מסביר שנטייה להגדיר תאווה כמולדת נובעת מחוסר יכולת להבין או להסביר אותה. כשאדם לא מצליח להתגבר על תאווה, הוא מתרץ לעצמו שזה מולד...
...ועל התוצאות האפשריות, אך ילד, שמקבל לראשונה את הרעיון שלפחד, יכול לאמץ אותו באופן מוגזם לפני שהוא רוכש את המיומנות לחשוב גם על הצד המרגיע של הדברים. איך קורה שילד שבתחילה לא מפחד כלל הופך לפתע לחרד? ילד שנולד לא מפגין פחדים באופן מודע, ולעתים נדמה שהוא רץ לכביש בלי לדאוג מרכבים. אך ברגע שמסבירים לו שיש סכנה, הוא מתחיל לפתח מנגנון פחד. הבעיה היא שלעתים מלמדים ילד לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: התמודדות עם לימודים קשים, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: התמודדות עם לימודים קשים, איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן אישי לביטחון עצמי, מטפל בנושאי התמודדות עם לימודים קשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331