... שבעולם, יש מכנה משותף רחב מהם, שמקיף אותם, ללא שום הפרדה של
הצורה החיצונית. ולכן, כל הדברים במהותם, הם אחד. וגם אם נאמר שאין מהות פנימית לכל הדברים שבעולם, הרי שזה אומר שהאין מהות, הוא המקיף של כל הדברים. דהיינו, שהאין מקיף את היש. ואם ניקח ... הראשון, לא יכול להיות צורה של משהו. כי אם יש צורה, יש העדר
הצורה . ואם יש צורה והעדר צורה, הרי שיש מצוי ראשון נוסף, שמתבטא כצורה וכהעדר שלה. כי
הצורה, לא יכולה להוות את ההעדר שלה. ולכן
הצורה לא יכולה להיות ראשונה, משום שהיא לא יכולה להוות את ההעדר שלה. וחייב להיות מצוי ראשון ללא כל צורה, דהיינו, ישות אחת ללא כל הגדרה. וכמובן שגם ישות אחת ללא כל הגדרה, גם זו הגדרה שנפרדת מהצורות עצמן. ולכן בשורש אין הבדל, גם לא בין
הצורה, לבין המהות שלה. וגם זו הגדרה. ולכן בשורש יש עוד מקיף אחר, שמאחד את כל ההגדרות עד אין סוף. וזו המשמעות של אלוהים שיצר אלוהים אחר עד אין סוף ללא נקודת התחלה. ואעפכ הכל אחד. כי ... אך הוא חייב להיות בתוך מקום אחר גדול יותר עד אין סוף. כי את
הצורה ניתן להגביל, אך לא את המהות שהיא חסרת הגדרה וחסרת גבול. ואפשר לדוגמה להגדיר כי קיומו של העולם שלנו לדוגמה, תלוי בקיומו של ציר זמן כלשהו. וניתן גם לומר כי ציר הזמן הזה קיומו הוא ... אחת של מציאות, שאחריה תמיד מגיעה צורה אחרת, אז האדם חושב
שהצורה הראשונה, היא המסובב והסיבה של
הצורה השנייה שבאה אחריה. והכל זה עניין של הרגל מחשבתי בלבד. ...