אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים ✔הדרכת מטפלים, הדרכת הורים, איך לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת מטפלים, הדרכת הורים, איך לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות? OCD אצל ילדים, חרדות ילדים, איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? הפרעת אישיות של ילדים, הפרעת התנהגות אצל ילדים
איך אפשר לעזור למישהו שלא רוצה לקבל עזרה?

החלק הראשון בהרצאה עוסק בדרכים לעזור למישהו, כגון ילד, בן משפחה או חבר, שסובל מבעיה רגשית כמו פחדים, חרדות או OCD, אך מסרב לקבל עזרה. אחד הגורמים לסירוב יכול להיות חוסר המודעות לבעיה או פחד מתהליך טיפולי. במקרה כזה, במקום להציע עזרה ישירות, כדאי להתחיל בשיחות כלליות ולאו דווקא על הבעיה עצמה. אפשר לשאול שאלות יומיומיות שמעודדות את האדם לחשוב ולהתאמץ להבין את הסיטואציות. השאלות לא חייבות להתמקד בבעיה המרכזית, אלא במצבים יומיומיים, כדי לעורר תהליך של ניתוח והבנה הגיונית.

מה לעשות אם הוא מסכים להגיע לטיפול אבל לא מדבר על הבעיה?

לעיתים אדם יסכים להגיע לטיפול אך יימנע מלדבר על הבעיה האמיתית שמפריעה לו. במקרה כזה, ההמלצה היא להמשיך לשוחח עם האדם בנושאים שונים, לשאול שאלות מעודדות מחשבה ולתמוך בתהליך של ניתוח הגיוני. כך האדם ייחשף לעוד שאלות ויגביר את כושר ההיגיון שלו, ובאופן טבעי הבעיות הלא הגיוניות, כמו פחדים לא פרופורציונליים, יפחתו.

איך לעזור לעצמך כשיש לך בעיה מודחקת?

ישנם מצבים בהם אדם מרגיש שמשהו מציק לו, אך הוא לא מצליח להגדיר את הבעיה, ולעיתים מדובר במנגנון הדחקה. במקרה כזה, מומלץ להתחיל לשאול את עצמך שאלות כלליות, על תחומים שונים בחיים, לא בהכרח על הבעיה עצמה. פעולה כזו תעזור להפעיל את החשיבה הגיונית, ובסופו של דבר ייתכן שהבעיה המודחקת תצוף וניתן יהיה לטפל בה בצורה ברורה יותר.

הפתרון האוניברסלי: הגברת ההיגיון

הפתרון לכל המצבים הללו הוא אחד: הגברת רמת ההיגיון של האדם. כשאדם מפעיל יותר שכל והיגיון, הוא יפסיק להרגיש פחדים לא הגיוניים ויתנהג בצורה יותר רציונלית. הדימוי שמתאר את הפתרון הוא "זריקת שכל", שבה היגיון נכנס ישירות לתוך המוח ומונע התנהגויות לא הגיוניות.

איך מפתחים את השכל בפועל?

פיתוח השכל כרוך בהצגת שאלות ותשובות רציפות. כל שאלה שתשאל, גם על נושא פשוט, תגרום למוח להפעיל את כוחותיו ולפתח חשיבה רציונלית. למשל, שאלות כמו "למה זה כך?", "האם זה באמת כך?", ו"האם יש אפשרות אחרת?" מאמצות את השכל לגרום לחשיבה ביקורתית וניתוח סיבתיות.

דגשים חשובים

- השאלות צריכות להיות ממוקדות והגיוניות, תוך התאמה ליכולת הריכוז והבנתו של האדם שמולכם.

- חשוב לא להעמיס על האדם בשאלות רבות מדי, אלא לשלב אותן בשיחה יומיומית נעימה.

- השאלות לא תמיד חייבות להתמקד בבעיה המרכזית, אלא אפשר להתחיל בשיחות על נושאים חיוביים או אחרים, כדי ליצור אווירה נינוחה ולהגדיל בהדרגה את החשיבה הגיונית.

איך לגרום לילד לחשוב בהיגיון?

הדרך לעזור לילד לפתח חשיבה הגיונית היא לשאול אותו שאלות רבות ולגרום לו לחשוב עליהם. השאלות יכולות לעודד אותו לחשוב על סיבות ותוצאות, ניתוח של מצבים או חקירה של מחשבותיו. חשוב להרגיל את הילד לחשוב בצורה הגיונית וביקורתית, ולזהות בעיות לא הגיוניות. כל שאלה שהוא יענה עליה תתרום לפיתוח השכל.

מסקנות עיקריות

- כל בעיה רגשית או התנהגות לא הגיונית, כמו פחדים לא פרופורציונליים או חרדות, ניתנת לפתרון על ידי הגברת ההיגיון והחשיבה הגיונית.

- עזרה ישירה לא תמיד תעזור, אך ניתן להפעיל גישה עקיפה על ידי שיחות חכמות, הצגת שאלות וניתוח הגיוני של מצבים יומיומיים.

- פיתוח השכל הוא המפתח לשיפור ההתנהגות ופתרון בעיות רגשיות ופסיכולוגיות.
איך אפשר לעזור למישהו שלא רוצה לקבל עזרה?

כאשר מנסים לעזור למישהו (ילד, בן משפחה, חבר) שאינו מעוניין לקבל עזרה, כדאי להבין שהתנגדותו יכולה לנבוע מכך שהוא חושב שאין לו בעיה או שהוא חושש להיכנס לתהליך טיפולי. אם מדובר בילד עם פחדים או באדם מבוגר שיש לו חרדות, OCD או התנהגות לא הגיונית אחרת, אפשרות אחת היא לגשת אליו ישירות ולהציע עזרה. אולם לעיתים הוא מסרב ואומר שהכל בסדר, שהוא לא מעוניין, או טוען שהבעיה היא בכלל בסביבה ולא בו.

במקרה כזה, אפשר לעזור לו באופן עקיף, מבלי להכריח אותו "להודות" שיש בעיה. הרעיון הוא להחדיר בהדרגה יותר היגיון ושכל לתוך צורת החשיבה שלו. אם הוא מתנגד באופן חזיתי לכל עזרה, ניתן להתחיל בשיחות כלליות ולשאול שאלות פשוטות על עניינים יומיומיים, כדי לעודד אותו לחשוב ולהתאמץ להבין דברים. כך, בלי להכריז על כך ש"אתה בטיפול", מתחילים לתרגל את המוח ולפתח את כושר ההיגיון.

מה לעשות אם הוא כן מגיע לטיפול אבל לא מדבר על הבעיה?

לעיתים אדם כן יסכים להגיע לטיפול, אך יימנע מלדבר על הנושא שמפריע לו באמת. במקרה זה, אפשר לפעול באותו אופן: לנהל שיחות כלליות על נושאים שונים ולעודד ניתוח הגיוני שלהם. כאשר הוא נחשף ליותר שאלות, יותר ניתוח ויותר חשיבה הגיונית, הוא מפתח את השכל ואת היכולת לנתח מצבים. באופן טבעי, בעיות לא הגיוניות - כגון פחדים לא פרופורציונליים או התנהגויות לא הגיוניות - מפסיקות להטריד, משום שהאדם לומד לסנן אותן דרך ההיגיון.

איך אפשר לעזור לעצמך כשיש לך בעיה מודחקת?

אדם יכול גם להיות במצב שהוא עצמו חש שמשהו מציק לו, אך אינו יודע להגדיר מה הבעיה, או שאיננו רוצה להכיר בה באופן מודע. לפעמים הדבר נובע ממנגנון הדחקה: התת - מודע לא רוצה לשתף את המודע בחומר מפחיד או מלחיץ, ולכן "מחביא" את הבעיה. במצב כזה, אפשר לטפל בצורה דומה: להתחיל לשאול את עצמך שאלות שונות על תחומים כלליים בחיים, לאו דווקא על הבעיה עצמה. כתוצאה מכך, היכולת ההגיונית והחשיבה הביקורתית מתפתחות, ואז גם הבעיה המודחקת תוכל לעלות אל פני השטח ותיפתר באמצעות גישה יותר ברורה וחדה.

מהו הפתרון האוניברסלי שעוזר לכל המצבים האלה?

בכל המקרים שבהם יש התנהגות או מחשבה "לא הגיונית" (פחדים, OCD, חרדות, התנהגות אלימה, ועוד), מתברר שהדרך לפתור את הבעיה היא להגביר את רמת ההיגיון. כאשר רמת ההיגיון עולה, האדם מפסיק לפחד פחדים מוגזמים, מפסיק לנהוג בצורה לא הגיונית, ומסוגל להתמודד טוב יותר עם קונפליקטים פנימיים.

הדימוי שניתן להשתמש בו הוא "זריקת שכל": אילו הייתה קיימת זריקה שמכניסה לאדם שכל ישירות, הוא היה מפסיק להתנהג בדרך לא הגיונית. למעשה, את ה"זריקה" הזו אפשר להחליף בהכנסת שכל באמצעות שאלות, ניתוחים והנחיה רציפה לחשוב לעומק.

איך מפתחים את השכל בפועל?

פיתוח השכל כרוך בהצגת שאלות ותשובות ללא הפסק. ברגע שאתה שואל את הילד, או את עצמך, או כל אדם אחר, "למה זה כך?", "האם זו האמת?", "האם זו כל האמת?", "האם יש אפשרות אחרת?", אתה דוחף את המוח לעבוד. השכל מופעל ומתרגל להבין סיבה ותוצאה, ניתוח סיבתיות וחשיבה ביקורתית.

דגשים חשובים:
  • רצוי שהאדם עצמו, שרוצה לעזור, יכיר מתודות ברורות לפיתוח השכל (למשל "ניתוח סיבתיות").
  • שואלים שאלות ממוקדות והגיוניות, תוך התאמה לגילו וליכולת הריכוז של האדם שמולכם.
  • מקפידים לא להציף יותר מדי שאלות בבת אחת, אלא לשלב אותן בשיחה יומיומית על נושאים פשוטים.
  • שאלות ותשובות אינן צריכות להתחיל מהבעיה המרכזית, אלא אפשר לדבר על עניינים שוליים או חיוביים, כדי ליצור אווירת נינוחות.
  • לא חייבים לומר "בוא נדבר על הפחד שלך", אפשר לעורר דיון כללי, וכך לחזק בהדרגה את ההיגיון עד שהאדם יהיה מסוגל לבחון את פחדיו או בעיותיו בעצמו.
איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לפתח את החשיבה של מישהו אחר? איך לפתח את ההיגיון של מישהו אחר? איך לגרום למישהו אחר להיות יותר חכם? איך לגרום למישהו אחר לחשוב בהיגיון? איך לגדל ילד חכם? איך לגרום לעובד שלך לחשוב בהיגיון? איך לפתור בעיות באופן עקיף? איך לטפל בהדחקה ללא הצפה? הדרכת מנהלים, טיפול עקיף בהדחקה, איך לעזור לאנשים? בעיות רגשיות של ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, סכיזופרניה של ילדים, שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים, ילד שסובל מחרדות, איך לעזור לילד בכל תחום?
ילד חרדתי להשתמש המלצות שיפור השכל מחשבה כפייתית להיות יותר חכם ילדים פחדים וחרדות רצוי רוצה אוסידי התנהגות טורדנית הרגשה obsessive compulsive disorder ocd ocd אצל ילדים ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול ocd של ילדים או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איך לעזור איך לעזור לילד איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה איך לעזור למי שלא רוצה עזרה איך לפתור איך לפתור בעיה איך לפתור בעיות איך לפתור בעיות רגשיות איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים אישיות בעיה בעיה נפשית בעיה רגשית בעיות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות נפשיות בעיות רגשיות בעיות רגשיות של ילדים בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת מטפלים הורה הורות הורים הפרעה הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות אישיות אצל ילדים הפרעות התנהגות הפרעות התנהגות אצל ילדים הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת אישיות של ילדים הפרעת התנהגות הפרעת התנהגות אצל ילדים הפרעת התנהגות כפייתית הפרעת התנהגות של ילדים הרגשה הרגשת התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית התנהגות של ילדים חולה נפש חולי נפש חינוך ילדים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדנית טורדנית כפייתית טיפול טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם בעיות ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כיצד לעזור לילדים להיפטר מהתנהגות טורדנית להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות לחנך ילדים לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לעזור לעזור לילד לעזור לילד עם בעיות רגשיות לעזור לילד שלא רוצה עזרה לעזור למי שלא רוצה עזרה לפתור לפתור בעיה לפתור בעיות לפתור בעיות רגשיות לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים מהי התנהגות טורדנית מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבה טורדנית מחשבה כפייתית מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי מטפלים מי שלא רוצה עזרה סובל מהפרעה טורדנית עזרה פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים פסיכיאטר פסיכיאטריה פתירת בעיות פתרון בעיות רגש רגשות רגשיות רוצה רצון תחושה תחושות תחושת
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
... אני כל הזמן בודק את הווצאפ? למה אני כל הזמן מסתכל בווצאפ? איך לטפל בשטיפת ידיים חוזרת ונשנית? שטיפה חוזרת ונשנית של הבית, למה אני כל הזמן בודק את המייל? למה אני כל הזמן מסתכל בטלפון? שטיפת ידיים מרובה, שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים , בדיקה חוזרת ונשנית של הגז, התמכרות לפלאפון, התמכרות לווצאפ, התמכרות לאינסטגרם, איך לצאת מ ocd? טיפול ב ocd חמור, האם אפשר להחלים מ ocd? האם סגרתי את הדלת? למה אני סוגר את ...
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית או לעשות במקומו? הורים רבים מתמודדים עם השאלה אם לעזור לילדיהם בשיעורי הבית או אפילו לעשות את ... של כל החלטה. מה יקרה אם ההורים עושים את השיעורים במקום הילד? ראשית, אם ההורה עושה את שיעורי הבית עבור הילד, נוצר מצב שבו הילד משקר למורה ולעצמו, מכיוון שהמורה חושבת שהילד עשה את השיעורים, בעוד שבפועל ההורה ביצע אותם. אליעד מדגיש שאין בעיה מהותית עם השקר כלפי המורה עצמו, כיוון שלפעמים בחיים ... וזה חלק טבעי של המציאות. הבעיה היא רק כאשר הילד מתחיל להאמין בשקרים אלו באופן פנימי, כלומר, משקר לעצמו. לדוגמה, אם הילד יאמין שהוא אכן יודע את החומר כשהוא לא יודע, או אם הוא יאמין שתמיד יוכל להסתמך על הוריו שיעשו בשבילו משימות, הוא יתחיל לחיות באשליה שתפגע ... מישהו אחר, באותה צורה, הילד לא יכול להסתמך שההורה תמיד יבצע בשבילו את המשימות שלו. בשלב כלשהו הוא יתמודד עם ... שיעזור לו. מהן הסכנות אם הילד מתרגל לעזרת ההורים? כאשר הילד מתרגל שההורה עוזר לו באופן קבוע, הוא עלול להגיע למצב שבו הוא יאמין ... מאמץ אישי ללא אפשרות לקבל עזרה, הוא יחווה משבר משמעותי ויתקשה להתמודד. אליעד מזהיר מפני ... ארוכות הטווח של מצב שבו הילד משוכנע שתמיד תהיה לו
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
... פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות, למרות שמהות הבעיה היא פשוטה ויכולה להיות קשורה לקשיים רגילים שמולכים עם הזמן. הוא מביא את הדוגמה של אדם שעשוי להרגיש קושי להרים משקל מסוים ומחליט להגדיר את עצמו ... טבעי שיכול להיגרם מחולשה פיזית זמנית. אליעד מדבר על הצורך של אנשים להיאחז בהגדרות של הפרעה או בעיה נפשית, כי זה מאפשר להם להימנע מלקיחת אחריות או פתרון בעיות. הם לא צריכים לשנות את התפיסה או המצב אלא פשוט לטעון שהבעיה היא גנטית או טבעית. האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש? אליעד מסביר את היתרונות של ההגדרה כחולה נפש מבחינת האדם שמאמץ את ההגדרה הזו. בכך, האדם לא לוקח אחריות על הבעיות הנפשיות שלו, כי הוא פשוט משייך אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש רע מכך שהוא לא סופרמן ולא יכול לעוף באוויר - כי זה לא בשליטתו. כשאותו אדם מגדיר את עצמו כחולה נפש, הוא משחרר את עצמו מההרגשה שהוא לא מסוגל להתמודד עם חייו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. המטרה של המאבחן היא להסיר את תחושת הכישלון מהאדם על ידי הגדרת הבעיה כהפרעה גנטית או נפשית. בכך, האדם לא נדרש לקחת אחריות על הבעיה ולהתמודד איתה בעצמו, אלא להאמין שיש פתרון חיצוני שמגיע על ידי תרופות או טיפול. אליעד מסביר איך זה מקל על האדם להרגיש פחות רע עם עצמו, כי הוא מאמין שהבעיה לא בשליטתו. מהו ההבדל בין גישה רציונלית לבין גישה המבוססת על הפחד? הדיון עוסק בהבדל בין גישה בה אדם מנסה להת
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית למה ילדים מרגישים שכל העולם נגדם? כאשר ילד מרגיש שכולם נגדו, יש להבין מה עומד בשורש התחושה הזאת. לדוגמה, אם ילד חושב שכל העולם נגדו, ייתכן שבבסיס הוא מרגיש לא בסדר עם עצמו. ילד כזה יראה בכל דבר ביקורת, ויחשוב שאחרים מנסים לפגוע בו או להקשות עליו. התחושה שהעולם נגדו נוצרת כשקיימת אצלו חוויה פנימית של חוסר שלמות או חסרונות שהוא רואה בעצמו. לדוגמה, אם הילד שלם עם עצמו, אין סיבה שירגיש שכל העולם נגדו, כי הוא לא יחווה תחושת איום כאשר אחרים מסתכלים עליו או מדברים עליו. מה גורם לילד להרגיש שכל העולם נגדו? כאשר ילד מרגיש שכל העולם נגדו, זה נובע מתחושת חוסר ביטחון פנימית, שבה הוא מרגיש שהוא לא בסדר או לא מושלם. במצב כזה, הילד מפרש כל אינטראקציה כאיום. לדוגמה, כשילד יושב בכיתה, ומישהו רק מסתכל עליו, הוא מיד יכול לחשוב שזה מתוך כוונה לפגוע בו, גם אם בפועל אף אחד לא מנסה לפגוע בו. זה קורה כי הילד עצמו לא שלם עם עצמו, ואז הוא חווה שהסביבה כל הזמן מצביעה על חסרונותיו ומאיימת עליו. לכן חשוב לבדוק מה האמת הפנימית שהילד מרגיש, ולגלות איפה באמת הוא חווה חיסרון או חוסר ביטחון. כיצד לעזור לילד שמרגיש שכולם נגדו? אם הילד טוען שכולם נגדו, הדרך לעזור לו היא קודם כל להבין את הפרספקטיבה שלו לעומק. לדוגמה, אם הילד מרגיש מאוים רק כי מסתכלים עליו, יש לנסות להבין יחד איתו: מה זה אומר לך שהוא מסתכל עליך?, האם זה בהכרח אומר שהוא יפגע בך? וכדומה. המטרה היא לגרום לילד להבין ולהיות מודע לתחושותיו, ואז לסדר לו את החשיבה בצורה נכונה יותר. כשהילד יבין מה באמת הוא מרגיש, יהיה קל יותר לסייע לו לשנות את הפרשנות שלו לגבי התנהגויות של אחרים. איך מתמודדים עם ילד שלא משתף פעולה? ילד שלא משתף פעולה או מתנהג בצורה בעייתית הוא ילד שנמצא במצב של מגננה. לדוגמה, אם הוא בורח מהכיתה או מקלל, יש לברר תחילה מדוע הוא מרגיש צורך להתנהג כך. אליעד מסביר שיש לבדוק באופן מפורט ומדויק למה הילד עושה את מה שהוא עושה. לדוגמה, אם הילד טוען הוא מקלל אותי, יש לבדוק האם אכן הייתה התנהגות פוגענית כלפיו, או שהוא רק מדמיין אפשרויות של פגיעה. המטרה היא לעזור לילד להבין מה באמת קורה במציאות, ומה רק דמיוני או תוצאה של הפחדים שלו. מה לעשות כשילד פוחד או סובל מפוביות, כמו פחד מליצנים? כאשר ילד פוחד מליצנים, יש לנסות להבין את המשמעות העמוקה שה
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים האם תמיד נכון לשאול למה בטיפול נפשי? אליעד כהן מציג בהרצאתו תובנה יסודית בנוגע לשאלות מסוג למה בטיפול ... היא כלי טיפול משמעותי ומועיל, אך לטענתו, השימוש בשאלת למה הוא דו - ערכי ויש לנהוג בו במשנה זהירות. הוא מתאר מספר תרחישים בהם שאלת למה יכולה לעזור, לצד תרחישים בהם השאלה יכולה להזיק או אפילו לסבך את המטופל עוד יותר. מתי שאלת למה יכולה לעזור למטופל? לפי אליעד, שאלת למה היא מועילה כאשר היא מובילה את האדם לקבל מידע חדש או הבנה עמוקה יותר לגבי מקור הבעיה שלו. למשל, אם אדם מרגיש רע ושואל את עצמו למה רע לי? וחוקר עד שהוא מגיע להבנה שמפוגגת את תחושת הסבל - השאלה אכן סייעה לו. במקרה כזה, שאלת למה יכולה להיות כלי לפיתוח מודעות עצמית ולהבנת הגורמים הנסתרים שמפעילים את האדם. מתי שאלת למה הופכת לבעיה בטיפול? הבעיה המרכזית שאליעד מזהיר מפניה מתרחשת כאשר השאלה למה מובילה ללופ אינסופי של ספקות, שאין להם תשובה מוחלטת. ... של שאלות בלי לקבל שום תשובה מספקת, מה שעלול לגרום לו למצוקה נפשית גדולה עוד יותר. אליעד מדגיש כי ברמה הלוגית, לא כל שאלה מסוג למה ניתנת לפתרון. הוא מסביר שהשאלות הקיומיות הללו, כמו למה העולם קיים? או למה אני בכלל צריך לעשות משהו?, הן שאלות ... בדיכאון עמוק. איך יוצאים מהלופ של שאלת למה? כדי להוציא את המטופל מלופ של ספקות אינסופיים, אליעד מציע גישה ייחודית. במקום להמשיך לשאול למה?, המטפל צריך לנסות להפנות את המטופל לשאלות יותר ממוקדות שניתנות לפתרון, למשל: מה בדיוק רע לי כרגע? איך אני יכול לשפר את מצבי? האם יש פעולות ספציפיות שאני יכול לנקוט כדי להרגיש טוב יותר? בכך, המטפל מסיט את המטופל מהשאלות שלא ניתן לענות עליהן, לשאלות שבהן כן ניתן להגיע להבנה או לתשובה מעשית. אליעד ממליץ לפסיכולוגים ולמטפלים לזהות את הרגע שבו שאלות המטופל נעשות בלתי פתירות ולהעביר אותו למקום של חקירה תועלתית יותר. למה לא לפגוע באחרים, אם שום דבר לא משנה? שאלה חשובה ... שלו. כלומר, האדם תוכנת אבולוציונית וטבעית לא לרצות להתאבד, ולכן כאשר הוא חושב על התאבדות, הוא בעצם נלחם נגד הטבע שלו עצמו. אליעד ממליץ למטפלים להשתמש בהסבר זה כדי לתת לאדם עוגן, שיעזור לו להפסיק להילחם בעצמו. איך מטפל יכול לעזור בלי להשתגע בעצמו? אליעד מזהיר כי פסיכולוג או פסיכיאטר שמנסה לענות למטופל על שאלות שאין להן תשובה מוחלטת, עלול בעצמו להשתגע. לכן, המטפל צריך לדעת מראש שאין פתרון מוחלט לשאלות אלו. עליו להיות בעל הבנה עמוקה יותר משל המטופל, ולהוביל את המטופל להבנות חדשות, מבלי לשקוע בעצמו בלופ של שאלות וספקות. אליעד מסכם כי התפקיד של המטפל הוא לזהות מתי השאלה שמעלה המטופל מובילה ללופ ללא פתרון ולהפנות את הטיפול למקום מעשי יותר, שבו אפשר לתת תשובות יחסיות וברורות, שיעזרו לאדם להמשיך לחיות טוב ...
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל כיצד מטפלים באנורקסיה ובהפרעות אכילה באופן יעיל? הטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות דורש בראש ובראשונה הבנה עמוקה של ההיגיון והאמונות הפנימיות של האדם הסובל מההפרעה . אליעד כהן מדגיש כי המפתח המרכזי לטיפול הוא בירור יסודי של הסיבות והגורמים שמונעים מהמטופל לאכול. לא מדובר בכפייה או בשכנוע ... עשויות לרדת. מדוע חשוב לא להכריח אדם אנורקסי לאכול? נקודה משמעותית נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שאין טעם להכריח את המטופל לאכול. כפייה יוצרת התנגדות, ודווקא מחזקת את ההפרעה . הוא מדגים כי במקום לומר למטופלת את חייבת לאכול, עדיף לגשת אליה בצורה מכילה ואמפתית: אין בעיה שאת לא אוכלת, אבל בואי נבין את ההיגיון שלך. אולי נוכל לפתור זאת בדרך אחרת. גישה זו מעודדת את המטופל לפתוח את עצמו ולשתף ברגשותיו ובחששותיו. מה הקשר בין הפרעות אכילה לדימוי עצמי ולקבלה עצמית? אליעד מסביר שהפרעות אכילה, ובפרט אנורקסיה, קשורות קשר הדוק לתפיסה של האדם את עצמו. רבים הסובלים מהפרעה זו תלויים מאוד באישור חיצוני ובאהבה מותנית מהסביבה. הם מאמינים שאם הם לא יראו בצורה מסוימת, לא יקבלו אהבה, הערכה או הערצה ... מספיק החסרונות הנתפסים של אכילה. במקרה כזה, יש להמשיך לחקור ולברר יותר לעומק, עד שכל החששות והסיבות להתנגדות יתגלו ויטופלו. לסיכום, מהי הגישה הנכונה לטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה? הגישה הנכונה לטיפול היא גישה של הבנה, הכלה ואמפתיה. במקום לכפות או לשכנע בכוח, חשוב לחשוף לעומק את האמונות והמחויבים ... שינוי הרגלי האכילה. התהליך צריך להיות הדרגתי, מכיל ומבוסס על הבנה אמיתית של ההיגיון הפנימי של המטופל. רק כך ניתן לייצר שינוי מחשבתי אמיתי ויציב שיסייע למטופל להשתחרר מהפרעות האכילה ולהחזיר לעצמו את איכות חייו. הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה דימוי עצמי וקבלה עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים כיצד ניתן לטפל באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות? אנורקסיה היא הפרעת אכילה שמובילה לירידה קיצונית במשקל בעקבות פחד עז מהשמנה. לרוב, מדובר בהתניה מחשבתית שבה האכילה נתפסת כדבר שלילי ומזיק. הטיפול באנורקסיה דורש הבנה מעמיקה של התפיסות הפנימיות של האדם הלוקה בהפרעה, ולא רק כפייה חיצונית של אכילה. מהו הבסיס להפרעה וכיצד מזהים אותו? ראשית, חשוב לזהות מתי ואיך החלה ההפרעה. יש לבדוק עם האדם הסובל ממנה אם הוא תמיד היה כך, או שמדובר בשינוי שהתרחש בנקודת זמן מסוימת. כאשר מבררים כיצד התחיל התהליך, ניתן ... המנטליים שמובילים לאמונה זו. כיצד ניתן לשנות את תפיסת המציאות של אדם אנורקסי? 1. לזהות את הסיבות להימנעות מאכילה - יש לחשוף את כל הסיבות האפשריות שהובילו להתפתחות ההפרעה, כולל סיבות פנימיות שלא תמיד ייחשפו בקלות. 2. להחליש את הסיבות השליליות - לאחר שזוהו המחויבים, יש לערער אותם ולבחון אם הם באמת ... על החסרונות הנתפסים. 4. להראות שהמצב אינו מחויב - כאשר המטופל מבין שהמצב הנוכחי נוצר בתהליך ולא היה קיים תמיד, הוא יכול להתחיל לראות אפשרות לשינוי. מדוע כפייה אינה הפתרון? אם ניגשים למטופל בגישה של כפייה - את חייבת לאכול - לרוב ייווצר אפקט הפוך של התנגדות. במקום זאת, יש לגשת מתוך הבנה והכלה: אין בעיה שאת לא אוכלת, אך אנו רוצים להבין מדוע. מה ההיגיון מאחורי זה?. גישה זו יכולה לגרום למטופל להיפתח ולשתף ברגשותיו. מה הקשר בין דימוי עצמי לקבלה עצמית? הפרעות אכילה רבות נובעות מתלות בהערכה חיצונית. מטופלים מרגישים שעליהם לשמור על דימוי גוף מסוים כדי להיות אהובים או מקובלים. חלק מהטיפול כולל חיזוק קבלה עצמית ללא תנאים, כך שהמטופל יוכל לראות את ערכו ללא קשר למשקל או מראה חיצוני. כיצד ניתן לתמרן את המחשבות של המטופל כדי לעזור לו? במקום להתעמת עם המחויבים שלו, יש להשתמש במחויבים אחרים שכבר קיימים אצלו לטובתו. לדוגמה, אם יש לו מחויב חזק להיראות בריא או ... ההימנעות ממנה וליצור שינוי מחשבתי הדרגתי. על ידי חשיפת הסיבות, החלשת הפחדים והגדלת היתרונות שבאכילה, ניתן לסייע לאדם לשנות את דפוסי החשיבה שלו ולצאת מהמעגל ההרסני של ההפרעה. הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה דימוי עצמי וקבלה עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים ש: אנורקסיה. אליעד: מה איתה אנורקסיה מה איתה. ש: איך מטפלים בזה. אליעד: בחורה שרוצה להיראות כמוה ואז כל מה שהיא עושה אחרי שהיא אוכלת. ש: ואז היא כאילו מפסיקה כמעט לאכול וכל הזמן יורדת במשקל ...
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה מה גורם להתנהגות אובססיבית בכניסה לוואטסאפ? אליעד כהן מסביר על התנהגות כפייתית (OCD) באמצעות דוגמה של בחורה שהרבתה להיכנס לוואטסאפ באופן אובססיבי אחרי כל שיחה עם בחור, אף ... את ההרגשה הזו של הקרבה והאינטימיות המדומה, כאילו מתקיימת שיחה חדשה גם בלי שיחה אמיתית. זו פעולה של בניית פנטזיה כדי למלא חיסרון פנימי בלי להתמודד איתו במציאות. הבעיה נובעת מכך שכאשר אדם לא מוכן להתמודד ישירות עם הרצונות שלו, הוא מחליף את המימוש האמיתי ... צורך לבדוק שוב, כי אולי משהו השתנה. זה אותו מנגנון פסיכולוגי של בחירת אשליה על פני המציאות - פעולות חוזרות חסרות תכלית שנועדו למלא חסר רגשי כלשהו. איך ניתן לפתור את ההתנהגות הכפייתית? אליעד כהן טוען שהצעד הראשון לפתרון ההתנהגות הכפייתית הוא לזהות ולהכיר בשורש האמיתי שלה. האדם חייב להבין שהפעולה הכפייתית אינה סתם פעולה חסרת היגיון, אלא היא ניסיון למלא חסר רגשי מסוים דרך אשליה ופנטזיה. ... אפשרויות ברורות: או לממש את הרצון האמיתי וליצור קשר אמיתי, או לקבל את זה שהיא חיה בפנטזיה ולשחרר את הצורך בבדיקות חסרות תועלת. הוא מדגיש שאם האדם לא יכיר בשורש הבעיה, הוא ימשיך לעשות פעולות חסרות תכלית שמסבות לו סבל, כי הוא לעולם לא יתמודד באמת עם החיסרון שמנהל אותו. איך דפוס דומה מופיע בהתנהגויות אחרות כמו בדיקת לייקים בפייסבוק? אליעד מביא דוגמה נוספת של אנשים שבודקים בצורה כפייתית מי עשה להם לייקים בפייסבוק, גם כשאין לכך תכלית אמיתית. זה אותו מנגנון של ניסיון לקבל ... אהוב או בעל ערך, ולהחליט אם הוא רוצה להמשיך להיות תלוי באישור חיצוני או למצוא דרך לחזק את תחושת הערך שלו באופן עצמאי. כיצד דוגמת הסאדו (סאדו - מזוכיזם) קשורה להתנהגות כפייתית? אליעד כהן נותן דוגמה של גבר שאוהב סאדו ורוצה להבין למה הוא נמשך לשליטה על בת זוג. ... הוא חווה דרך חייה את החוויה שהוא עצמו לא מסוגל להרשות לעצמו - להיות בחוסר שליטה מוחלט. גם כאן האדם בוחר בפנטזיה על פני מציאות ישירה. לסיכום, ההתנהגות האובססיבית והכפייתית נובעת מהעדפת אשליה ופנטזיה על פני התמודדות ישירה ואמיתית עם החיסרון או הרצון הפנימי. הפתרון טמון בהכרת שורש הבעיה ובבחירה מודעת בין מימוש הרצון בפועל לבין שחרור מוחלט של הפנטזיה. טיפול ב - OCD מדוע אנשים מבצעים פעולות חסרות תכלית? איך להפסיק התנהגות כפייתית? למה אנשים מכורים לוואטסאפ? מה גורם לאובססיה לבדוק לייקים בפייסבוק? מה מסתתר מאחורי ...
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
... טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול מהי הדרך היעילה ביותר לשינוי התנהגותי וטיפול בבעיות נפשיות? אליעד כהן מסביר בצורה מקיפה ויסודית על גישות טיפוליות, וכיצד ניתן לשנות התנהגות בעייתית ולטפל בהפרעות נפשיות שונות. הוא פותח את הנושא דרך דוגמה של אדם עם הפרעת התנהגות, ומחדד את המשמעות של המונח הפרעת התנהגות - התנהגות שנתפסת בעיני החברה כבלתי הגיונית או לא נורמלית. הוא נותן את דוגמת הקלפטומניה כהתנהגות כזו - התנהגות שנראית מוזרה וחסרת הסבר רציונלי ברור. האם קל יותר לשנות התנהגות או רגשות שליליים עמוקים? אליעד מציג מצב שבו לאדם יש שתי בעיות עיקריות: התנהגות בלתי הגיונית חיצונית (כגון גניבה) ובעיה פנימית עמוקה יותר של ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון, דיכאון או טראומה רגשית. הוא שואל מה יותר קל לטיפול - הבעיה החיצונית או הבעיה הפנימית? ומבהיר שבאופן כללי קל יותר לטפל בהתנהגות החיצונית מאשר בשורש הפנימי שלה, וזאת מהסיבות הבאות: ההתנהגות החיצונית היא משהו מוחשי וגלוי לעין, שאפשר לנתח אותו באופן לוגי ולהראות לאדם מדוע הוא אינו הגיוני. הבעיה הפנימית כמו חוסר ביטחון או תחושת ערך נמוכה, היא יותר שורשית ועמוקה במערכת הפסיכולוגית של האדם, ולכן ... לתקן קודם את התקלה הפשוטה, כי היא מוגדרת וברורה, וכך גם בפסיכולוגיה. הוא מסביר שכאשר האדם מבין שיש היגיון מסוים לפעולותיו, אפילו אם הוא איננו מודע לו, יהיה קל יותר לפתור את ההתנהגות החיצונית. האם קיימת התנהגות בלי סיבה אמיתית? אליעד מתמקד בשאלה האם ישנה אפשרות שאדם עושה ... הוא תמיד מחפש סיבות. אפילו כשאדם אומר אני רוצה משהו סתם כי אני רוצה אותו, הוא עדיין מחפש היגיון וסיבה, כי המוח האנושי אינו יכול לקבל חוויה אקראית מוחלטת. איך אפשר לעזור לאדם שמסרב לקבל שיש סיבה להתנהגותו? כאשר האדם מתעקש שאין סיבה להתנהגות, אליעד מציע להמחיש לו כי לכל ... היא מאיימת על תחושת ההיגיון שהם מנסים לשמר אצל עצמם. לטענתו, דווקא החכם בסיפור היה מסוגל להזדהות עם המשוגע, ובכך אפשר לו להתקרב אליו, לשוחח איתו בגובה העיניים, ובהמשך לעזור לו. אליעד מוסיף כי כאשר האדם מסוגל להזדהות עם נקודת מבט של השני, אפילו עם משהו שנראה אבסורדי (כמו לחשוב שאתה תרנגול), קל יותר לעזור לו להשתנות ולחזור לנורמליות או להתנהגות הגיונית. איך לתפקד מתוך ההבנה שהכל הוא גם סיבתי וגם אקראי? אליעד ... האמת העמוקה, הכל קורה סתם וגם לא סתם, והיכולת להבין זאת מאפשרת לאדם לא להיאחז באופן קיצוני ברצונותיו או בהתנהגויותיו, ובכך להשתחרר מהן. מה יעיל יותר - טיפול בשורש הבעיה או בתסמין החיצוני? לסיכום, אליעד מדגיש שכשצריך להביא תוצאות מהירות, עדיף לטפל בתסמינים ובהתנהגות החיצונית, אבל אם המטרה היא לפתור את כל בעיות החיים מהשורש, יש לטפל דווקא בשורש העמוק. הוא מציין את דברי רבי נחמן שאמר כי במקום לפתור אין סוף בעיות פרטניות , עדיף לפתור את הבעיה השורשית, וכך לפתור את כל הבעיות יחד. איך לשנות התנהגות? מה זה קלפטומניה? טיפול בבעיות נפשיות האם יש התנהגות בלי סיבה? גישות טיפוליות להפרעות אישיות למה אנשים מתנהגים בצורה לא הגיונית? ...
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית
הפרעת התנגדות, הפרעת odd, הפרעה התנהגותית מרדנית, הפרעת סרבנות, הפרעת עקשנות, התנהגות נגטיביסטית, הפרעת מרדנות אצל ילדים, הפרעה מרדנית מתנגדת, הפרעה מתנגדת, הפרעה התפתחותית מהי הפרעת התנגדות ואיך ניתן להתמודד איתה אצל ילדים? הפרעת התנגדות, הידועה גם בשם הפרעת ODD (Oppositional Defiant Disorder), היא הפרעה התנהגותית המאופיינת בדפוס חוזר של התנהגות נגטיביסטית, עקשנית, מתריסה, מתנגדת ומרדנית, בעיקר כלפי דמויות סמכות כמו הורים או מורים. ילדים הסובלים מההפרעה בדרך כלל יתנגדו לבצע כל פעולה שנאמר להם לעשות, גם אם זו פעולה שהם עצמם רצו לבצע מלכתחילה. לדוגמה, אם ילד הסובל מהפרעת התנגדות רוצה לשתות מים, ברגע שמבוגר יגיד לו לך לשתות מים, הילד מיד יתנגד ויבחר לא לשתות, רק כדי להימנע מלעשות את מה שהמבוגר אמר לו. ההתנגדות יכולה להתבטא לא רק מול ההורים, אלא גם מול חברים, מורים או דמויות סמכות אחרות בסביבה שלו. מה המניע הפסיכולוגי להתנגדות אצל ילדים? לפי אליעד כהן, ההסבר הבסיסי להפרעת התנגדות טמון בצורך של הילד לא להרגיש משועבד או תחת שליטה של אחרים. הילד תופס את המצב כך: אם אני עושה מה שאומרים לי, זה אומר שאני משועבד, וזה רע. ההנחה השנייה שלו היא אם אני לא אעשה מה שאומרים לי, אז אני לא משועבד ואני חופשי. הנחות אלו הן הלב של ההפרעה. הסיבה המרכזית להתנהגות זו אינה דווקא התנגדות לפעולה עצמה, אלא להתנגדות לרעיון של שליטה מבחוץ. הילד לא רוצה להרגיש שמישהו אחר שולט בו, ולכן מתנגד באופן אוטומטי כמעט לכל דרישה שמופנית כלפיו. איך אפשר לעזור לילד עם הפרעת התנגדות? אליעד כהן מציע מספר דרכים להתמודד עם
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm
הפרעה מהי, מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? אבחון הפרעה, האם אני סובל מהפרעה? הפרעה התנהגותית, הפרעה דו קוטבית, הפרעת OCD, האם יש לי הפרעה דו קוטבית? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעה טורדנית כפייתית? dsm מהי הפרעה ואיך אפשר לדעת אם יש לך הפרעה נפשית? כדי להבין מהי הפרעה נפשית או התנהגותית, אליעד כהן מסביר שישנם סוגים רבים של הפרעות: הפרעה נפשית, הפרעה התנהגותית, הפרעה רגשית, הפרעה טורדנית - כפייתית (OCD) ועוד. אליעד נותן דוגמה להפרעה טורדנית - כפייתית, המתבטאת בהתנהגות אובססיבית כמו לבדוק שוב ושוב האם הדלת נעולה. אך איך אדם יכול לדעת האם יש לו הפרעה נפשית? אליעד מסביר שהמדד המרכזי לאבחון הפרעה הוא ההפרעה עצמה - כלומר, האם ההתנהגות או המחשבות של האדם מפריעות לו או למישהו אחר. אם הן אינן מפריעות לאף אחד, הן אינן נחשבות להפרעה. אך אם ההתנהגות מפריעה, אפילו אם רק לאחרים ולא לאדם עצמו, היא יכולה להיחשב כהפרעה. לדוגמה, אדם ששוטף ידיים בצורה כפייתית אך לא מרגיש שזה מפריע לו, אבל הסביבה שלו מוטרדת מכך, ייחשב לאדם עם הפרעה. האם דיכאון מוגדר כהפרעה רגשית? כן, דיכאון נחשב להפרעה רגשית. הפרעה רגשית, על פי ההסבר של אליעד, קשורה לרגשות שליליים ממושכים, הפוגעים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת מטפלים, הדרכת הורים, איך לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות? OCD אצל ילדים, חרדות ילדים, איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? הפרעת אישיות של ילדים, הפרעת התנהגות אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים, כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים, איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, מטפל טוב, טיפול הוליסטי בתחום שטיפת ידיים מרובה אצל ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0625 שניות - עכשיו 20_06_2025 השעה 13:22:47 - wesi1