... ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון איך אפשר לגרום למציאות תמיד להיות כרצונך? השאלה שאליעד מתחיל איתה היא: האם אפשר לגרום לכך שהמציאות תהיה תמיד כפי
שאתה רוצה? אליעד מסביר כי השאלה הזאת מורכבת משתי ישויות: הרצון שלך והמציאות הכללית. הוא מבהיר כי המציאות הכללית אינה בשליטתך הישירה, ולכן, יותר מדויק לשאול: איך אפשר ... לחשוב או לדמיין שלא יורד גשם, או לפרש את זה באופן חיובי. אם מישהו מרביץ לך, אתה יכול לחשוב שהוא בעצם מברך אותך. כלומר, עליך להתאים את מה שאתה חושב שקורה למה שאתה חושב
שאתה רוצה, ואז הקונפליקט ביניהם ייעלם. מה הסיבה האמיתית לכך שאתה מרגיש רע? בכל פעם שרע לך, הסיבה לכך היא קונפליקט פנימי. אתה חושב שמשהו קורה בניגוד למה
שאתה רוצה. לדוגמה, אם אתה מגיע לרכבת ואתה רואה את הדלתות נסגרות, אתה מרגיש רע כי מצד אחד אתה חושב שהרכבת נוסעת כרגע, ומצד שני אתה חושב
שאתה רוצה להיות עליה. אבל הסיבה לתחושה הרעה שלך אינה עצם האירוע אלא חוסר ההתאמה בין מה שאתה חושב שקורה למה שאתה חושב
שאתה רוצה שיקרה. כדי לפתור זאת, אליעד מציע לך לבצע שני סוגי בדיקות: האם מה שאני חושב שקורה, באמת קורה? האם מה שאני חושב שאני רוצה, אני באמת רוצה את זה? לדוגמה, אם שודדים ... רע. כאשר אתה מטיל ספק אפילו באמונה הבסיסית ביותר של ההבדל בין דבר להיפוכו, אז למעשה אינך יכול להרגיש רע כי אינך מאמין לשום דבר כלל. לדוגמה, אם אתה בטוח במאה אחוז
שאתה רוצה שהרכבת תעצור והיא לא עוצרת, אתה סובל. אבל אם תטיל ספק גם ברצון שלך וגם במה שאתה חושב שקורה (הרכבת נוסעת), הקונפליקט ייעלם, ואתה תהיה חופשי. אליעד מדגיש שהטלת ספק ... מציג? הפתרון לכל הסבל והקונפליקטים בחיים הוא הטלת ספק מוחלטת. בכל פעם שאתה סובל, אל תנסה לשנות את המציאות החיצונית, אלא ערער את מה שאתה חושב שקורה או את מה שאתה חושב
שאתה רוצה. תבדוק האם אתה בטוח לחלוטין במה שאתה חושב שקורה, או שאתה רק מסיק זאת, ואחר כך תבדוק האם אתה בטוח לחלוטין במה
שאתה רוצה. כשלא תישאר שום אמונה, לא יהיה לך שום קונפליקט. איך להיות מאושר תמיד? הטלת ספק במציאות איך להפסיק לסבול? מהי חשיבה מוחלטת? איך לא להרגיש רע? האם המציאות באמת ... בשליטתך, יותר נכון לשאול, איך להתאים את המציאות שלך לרצון שלך. המציאות שלך, זה מה שאתה חושב שקורה במציאות הכללית. כלומר, יש להתאים את מה שאתה חושב שקורה, למה שאתה חושב
שאתה רוצה. יותר טוב לנסח את השאלה כך, כי אז זה אומר שיש שני דברים שאתה יכול לשנות אותם והם בשליטתך - המציאות שלך והרצון שלך. משמע, אין צורך להתאים את המציאות (הכללית) ... שלך לרצונך. לדוגמה - נניח ויורד גשם, אז תדמיין שיש שמש. נניח שמרביצים לך, אז תשכנע את עצמך שמברכים אותך, וככה נפתרת הבעיה, כי אם מה שאתה חושב שקורה, לא תואם את מה
שאתה רוצה שיקרה, אזי אתה בבעיה וסובל. ברגע שרע לך, עליך לנתח את תמונת המצב ולבדוק - מה אתה חושב שקורה, ומה אתה חושב
שאתה רוצה. אחכ עליך לשאול את עצמך: האם מה שאני חושב שקורה - האם זה באמת קורה? האם מה שאני חושב שאני רוצה - האם אני באמת רוצה את זה? אם תגיע למסקנה שמה שאתה חושב שקורה - באמת קורה ואינך מטעה את עצמך, ומה שאתה חושב
שאתה רוצה - אתה באמת רוצה את זה ואינך מטעה את עצמך, ומה שקורה - הפוך מרצונך, המסקנה היא שעליך להוציא דגל לבן ולהכנע כי זה מה יש. מכאן נובע, שהפתרון הוא בלערער את מה שאתה חושב שקורה, או את מה שאתה חושב
שאתה רוצה. אבל אם תגיע למסקנה שזה 100% מה שקורה ו 100% אתה רוצה שיקרה הפוך, באותו רגע שתגיע למסקנה כזו, השכל שלך יפסיק לרצות לשנות את המציאות! כלומר, אתה תפסיק לסבול, כי ... קורה משהו שאתה מוסיף עליו אינפורמציה, ורע לך לא בגלל מה שקורה, אלא בגלל מה שאתה מוסיף שקורה (אבל זה לא באמת קורה). אליעד: קח את מה שאתה חושב שקורה ואת מה שאתה חושב
שאתה רוצה שיקרה, ותבדוק איפה טמון הקונפליקט שבגללו אתה חש רע, איפה נמצא שורש הסבל. קודם כל, תהיה בטוח במה שקורה. שאל את עצמך: האם מה שאני חושב שקורה, באמת קורה? או שאני רק ... ושודדים אותך. עם הכסף ששדדו לך, התכוונת לשלם עבור משהו. בשלב זה, אתה תגיד: רע לי כי שדדו אותי!. אבל נשאלת השאלה, למה באמת רע לך? כי שדדו אותך או כי לא יהיה לך את מה
שאתה רוצה (התכוונת לשלם עבורו עם הכסף)? איפה נמצא שורש הקונפליקט? מה באמת הבעיה? לומר שדדו אותי! - זו אמת. אבל לומר לא יהיה לי את מה שאני רוצה, זה לא בהכרח האמת כי יכול להיות שלמרות ששדדו אותך, אף על פי כן, יהיה לך את מה
שאתה רוצה (יש לך עוד הרבה כסף בבנק למשל). זאת אומרת, בשלב בראשון, עליך לבדוק מה אתה חושב שקורה, והאם זה באמת קורה או שאתה רק מסיק שזה קורה. אחר כך, אם נלך יותר לעומק, תטיל ... אני יכול לרצות אחרת?., למה אני רוצה את זה?, אולי יותר טוב שיקרה הפוך... ?, וכו... (נחזור לדוגמת הרכבת) ביום יום בפועל, אתה רואה במו עינייך את הרכבת נוסעת, ואתה בטוח
שאתה רוצה להיות עליה, ואעפכ אתה סובל. (הוסבר לעיל שאם תהיה בטוח ב 100% במה שקורה ובמה
שאתה רוצה - לא תסבול). מה ההסבר לכך? תשובה: אתה לא בטוח שהיא באמת נוסעת, או שאתה לא בטוח שאתה באמת לא רוצה שהיא תיסע, או שאתה לא בטוח בשניהם. לכן אתה מסוגל לדמיין שאתה לא ... טוב וממילא סבלך היה נפסק. התקווה שיש לאדם שהוא יכול לשנות משהו (את המציאות שלו או הרצון שלו), היא זו שגורמת לסבלו. ניתן לערער את מה שאתה חושב שקורה, ואת מה שאתה חושב
שאתה רוצה , בדרך נוספת. שאל את עצמך: מי מחליט? מה אני חושב שקורה? לדוגמה: אם יורד גשם, אולי אני יכול לגרום לעצמי לחשוב שיש שמש? מי מחליט שאני אחשוב שיורד גשם? בטח תגיד: החושים שלי, אבל מי זה שמחליט שתקשיב לחושים שלך? האם אתה חייב להקשיב לחושים שלך? ומי מחליט מה אתה מרגיש
שאתה רוצה? זו גם דרך אפשרית לפתרון. יש המון זויות שמגיעות בסוף לאותו המקום... אותו המקום הפתרון הכללי הוא כדלהלן: יש דבר שנקרא יחסי ויש דבר שנקרא מוחלט. קונפליקט, יכול ... שניתן לסכם אותו במילה אחת - אמת. לא משנה מה הבעיה שלך, תיצמד לאמת, למוחלט, עד שנעלמת הבעיה ולא משנה מה הבעיה בכלל. תבדוק - או ש אתה לא בטוח שזה קורה או שאתה לא בטוח
שאתה רוצה את זה, או גם וגם. זוהי בעצם בעיה או קונפליקט שגורם להרגשה רעה וסבל. תטיל ספק עד שהבעיה (בכל נושא שקיים) - תיעלם. כמובן שיש את הפתרונות הרגילים כמו להגיע מוקדם ...