אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 7 - פרומו ✔ מהם המורכבות של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 7
מהם המורכבות של הרצון והבחירה החופשית בעיני אליעד?

הדיבור מתחיל בניסיון להבין את המורכבות שבמצב שבו אלוהים עוסק בהוויה של רצון וידיעה, ובעיקר בשאלה האם הרצון, הידיעה וההוויה שלו יכולים להיות חלק ממהותו או לא. כאלוהים, הוא מבין את השאלות הבסיסיות של קיום ורצון. הוא שואל את עצמו, האם הרצון שלו - אם בכלל יש לו כזה - הוא באמת רצון אישי? איך זה יכול להיות? האם הוא בוחר את רצונו, או שהוא לא בוחר אותו כלל?

העניין מתחיל בניתוח של ההוויה, כאשר אליעד מציין שמה שגורם לכך שאלוהים קיים הוא ההוויה הראשונה, שהיא אחת ובלתי משתנה. האלוהים יודע שהוא קיים, אך השאלה היא אם ידיעתו הזאת נובעת מרצון או שהיא משהו חיצוני לרצון. מדוע הידיעה וההוויה הם בלתי נפרדים, בעוד הרצון הוא דבר נפרד? הידיעה נובעת מההוויה, אך הרצון - במקרה של אלוהים - לא יכול להיות מוכר כ"רצונו" האישי. מדוע? משום שהרצון לא היה קיים לפני שהוא ברא אותו.

אליעד מציין כי זה לא רק שאין "רצון" ברגע הזה, אלא למעשה גם אין הבחירה - ברגע שבו אלוהים לא ברא את עצמו. הוא שואל אם זה הגיוני להניח שהוא בחר להיות קיים, כאשר לא הייתה הבחירה לפני הרצון. הרצון עצמו נוצר מתוך צורך להבין את הקיום, ובמהותו אין הבחירה - כלומר, הרצון של אלוהים הוא לא "רצונו" במובן הרגיל של המילה.

כחלק מההבנה הזאת, הוא מעלה את השאלה הגדולה על המשמעות של רצון ופעולה מבלי לבחור. הוא מבצע הבדל בין שני מצבים שונים: אצל אלוהים, הרצון והעשייה הם בו זמנית, אין הפרדה בין הרצון לבין המעשה עצמו. זוהי פעולה שמתרחשת בבת אחת, לא תהליך של "רציתי ואחר כך עשיתי". זהו מצב של רצון שמתרחש בתוך הזמן והמקום, אבל ללא חוויית הבחירה.

השלב הבא בהבנה מתמקד בהסבר איך אלוהים, בסופו של דבר, הוא "הראשון" שמפעיל את כל המהות הזו - וכך הוא נמצא במצב של יצירת קיום ללא הבחירה או רצון. המצב הוא כזה שבו הכל קיים מתוך "הראשון" המוחלט, ואין הבחנה בין צורה למהות. כל מה שנראה כבחירה הוא למעשה חלק ממציאות שבה אין הבדל בין כל מהות מהצורה שלה, ומכאן גם אין הבחנה בין "רצון" ו"התוצאה" של אותו רצון.

כשהאדם מתבונן על עצמו וחש שהוא בחר, הוא למעשה לא בחר כלל. הבחירה נמצאת בתוך תחום המציאות שבה כל דבר...
מה הבנו בעצם? הבנו שגם כאלוהים, עדיין יש שאלות. וגם אלוהים שואל את עצמו, למה יש לי רצון, ולמה אני יודע שאני קיים כאלוהים. למה? כי רק דבר אחד מחויב שיהיה קיים, שזאת הוויה הראשונה. אבל לומר, אני יודע שאני קיים, זה כבר שניים - גם אני וגם יודע. גם אני רוצה זה שניים - רוצה, לא רוצה, למה רוצה? אני ורצוני זה שני דברים שונים וכו'.

ולמה רק ההוויה מוכרח שתהיה קיימת ולא הרצון והידיעה? כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחויב.

בסוף האדם חווה שהוא כאלוהים רוצה את הכל, ואז הוא שואל, אני כאלוהים רוצה את הכל, אז למה כאלוהים יש לי רצון? ולמה אני כאלוהים יודע שאני קיים? ואז אתה שואל, האם אני כאלוהים, זה ברצוני או לא ברצוני? למשל, אני כאלוהים שבורא את העולם, האם אני בוחר את הרצון לברוא את העולם? מאין נובע הרצון הזה, הרי הוא לא חייב להיות קיים?

מצד אחד, זה שאלוהים יודע שהוא קיים וזה שהוא רוצה - לא יכול להיות שזה רצונו. לא יכול להיות שהוא רוצה לדעת שהוא קיים. לא יכול להיות שהוא רוצה לרצות לברוא את העולם. למה? כי מנקודת המבט שלפני רצונו של אלוהים, עוד לא היה לו רצון, לרצות את רצונו.

לא יכול להיות שאלוהים יגיד שהוא בחר להיות קיים, כי עוד לא היה האני שבוחר. עוד לא הייתה תודעה שבוחרת. זאת אומרת שגם הראשון בשרשרת אומר שעשה זאת בלי רצון. כי עדיין אלוהים לא היה קיים, הכל היה אחד. אם הכל אחד, איך יכול להיות שמהאחד, אני רציתי?

מצד אחד אתה לא יכול להגיד שאלוהים רוצה לברוא את רצונו, כי עוד לא היה לו רצון לברוא את רצונו. אבל אתה גם לא יכול להגיד שזה בלי בחירה, כי עוד לא היה לו ניגוד. אפשר להגיד שאמנם אלוהים לא בחר לרצות, אבל הוא גם לא התנגד לרצות. זה מקום שאין בו העדפה אם לרצות או לא לרצות.

רצונו של אלוהים / ידיעתו של אלוהים שהוא קיים - זה לא יכול להיות ברצונו של אלוהים, וזה גם לא יכול להיות נגד רצונו של אלוהים. אבל בטוח לנו שזה ממהותו, זה לא דווקא עשייה רצונית, כי אם זה קיים, ואני הראשון, אז זה ממהותי. אז אתה מבין שהרצון שלך, אם הוא כרצונך או לא כרצונך, בכל אופן הוא המהות שלך, זה אתה למעשה, כי זה עשוי ממך.

יש עוד נקודת התבוננות, שאצל אלוהים הכל קורה בפחות מרגע. אצל האדם, יש בהתחלה רצון ואחר עשייה - שני רגעים. אצל אלוהים, זה עוד לפני שיש את הזמן והמקום בכלל, הרצון והעשייה זה בבת אחת, זה נמצא באותו מקום ובאותו זמן. אצל אלוהים זה לא קודם רציתי ואחר כך עשיתי, תוך כדי שאלוהים רוצה, זה קורה.

נניח שיש אדם שכול מה שהוא רוצה קורה, אבל הוא רוצה את זה תוך כדי שזה קורה, זה כמו שתוך כדי שאתה אוכל אתה רוצה לאכול. אז האם נגיד שהוא בחר לאכול? כי אפשר להגיד שלא, למה? כי אם לפני שהוא אכל, הוא רצה לאכול ואחר כך אכל, אז כאן יש בחירה, אבל אם לפני שהוא אכל, הוא לא רצה לאכול, ורק תוך כדי שהוא אוכל, הוא רוצה לאכול, אז למעשה הוא לא בוחר לאכול.

מה שרציתי להגיד, שאם אתה רוצה תוך כדי העשייה, שרוצה ועושה זה בו זמנית, אז מצד אחד אפשר לומר שאתה עושה רק את מה שאתה רוצה, אבל מצד שני אתה לא עושה את מה שאתה רוצה, כי זה לא רוצה ואחר כך עושה.

כשהאדם חי מפרספקטיבה כזאת, אתה לא יכול להגיד שהכל כרצונך, וכן אי אפשר להגיד שהכל הוא נגד רצונך. אי אפשר להגיד שיש לך בחירה ואי אפשר להגיד שאין לך בחירה. אין כאן חוויית חסר, זה קורה ואני רוצה בו זמנית. אז איך אפשר להגיד שבחרת? מתי הספקת לבחור?

אם כל מה שקיים, זה רק בגלל שאתה רוצה שזה יהיה קיים, זה אומר שהקיום של הדבר זה הרצון. למשל אם אני רוצה, אז יש קיר, ואם אני מפסיק לרצות, אז אין קיר. אבל האם זה אומר שאני בוחר שיש קיר? אני פשוט קיים, ומתוך הקיום הזה, מופיע קיר ובו זמנית אני רוצה שיהיה פה קיר.

האדם חושב שהוא אלוהים, אבל אז הוא מגלה שהוא לא אלוהים, כי הוא לא הראשון, כי יש אני ולא אני ועדיין יש נפרדות.

אחרי שתהיה אלוהים, אתה תשאל את עצמך, זה שהראשון קיים הבנתי, אבל למה אני יודע שאני קיים? למה יש לי רצונות כאלוהים? ואז תגלה שאתה בעצם השטן, למה? כי אתה לא הראשון. אתה הוא ההסתרה של אלוהים.

למרות שהיית בטוח שאתה אלוהים, אבל עדיין חוויית שיש לך קיום, בגלל ש"יש", אני אלוהים רוצה - אז זה אומר שיש שניים, נכון שזה ממהותי, אבל עדיין יש אלוהים ורצון, ואני עדיין לא מזדהה עם הראשון עצמו.

כאשר אתה אומר שאני כאלוהים קיים, אתה בעצם מסתיר את אלוהים האמיתי. כי להגיד אני רוצה, זוהי הסתרה של האחד המוחלט, שאין בו אני רוצה או אני לא רוצה.

וכשאתה מבין שאתה השטן, שהכל כרצונך, וכשאתה ממשיך להתבונן פנימה, אתה רואה את מה שהיה לפני שנוצר הכל, שזה האחד האמיתי, שבו אין הבדל בין התודעה, לרצון, למה שחשבתי עליו, אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. וכשאתה חושב על זה, אתה נעלם, מה זה אומר? שאין אפשרות לחשוב על זה וגם להישאר בחוויית הנפרדות.

בחוויה זו יש הכל, אבל אין הבדל בין שום דבר. מה זאת אומר, אם הם ישנם, אז איך אין הבדל ביניהם? בראשון, יש שולחן, כסא, תודעה, יש הכל, אבל אין שום הבדל בין הכסא לשולחן למשל. אז תשאל, אם אין הבדל...
בתוך הזמן והמקום צורה או מהות ישות אין הבדל בין אחדות רגש תחושה של חסר למה אני קיים מצד האמת תחושת בחירה תוצאות האם לספר אולי אין בחירה חופשית איך יש בחירה חופשית אין בחירה חופשית אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית האם אין בחירה חופשית האם הספר להיות אלוהים האם יש בחירה חופשית הבחירה החופשית הספר להיות אלוהים הקיום הקיום העצמי הרצון חופש חופש בחירה חופש הבחירה יצירת הרצון יצירת הרצון והקיום יצירת רצון להיות אלוהים למה אין בחירה חופשית למה יש בחירה חופשית למה להיות אלוהים מה זה אלוהים מה זה בחירה חופשית מה זה להיות אלוהים מה זה קיום מי זה אלוהים קיום קיום עצמי
חלק 1
חלק 1
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 1 מהו חופש הבחירה? האם יש לנו באמת בחירה חופשית? הפרק בספר להיות אלוהים עוסק בשאלה האם יש לנו בחירה חופשית או לא. הנושא נבחן תוך כדי התבוננות פנימית ובחינה מעמיקה של מושג הרצון והבחירה, והשפעתם על התודעה שלנו. בסוף, מתברר כי השאלה אינה פשוטה כפי שהיא נראית, ויש לכך עומק פילוסופי. ההסבר ... הוא יכול להבין את הבחירה החופשית. אך אם יפרק את הקשר הזה, יתברר כי למעשה אין באמת הבחירה. מהו הרצון? מי מחליט על הרצון שלנו? כחלק מהתהליך ההסברתי, נבחנת השאלה מהו הרצון. אליעד מציין כי כל פעולה של האדם, כל דבר שהוא עושה, הוא למעשה עושה כי הוא רוצה. לא ניתן לעשות דבר נגד הרצון, ואם אדם עשה משהו, זה משום שהוא רצה לעשות את זה. הבעיה העמוקית נעוצה בכך שאנחנו לא באמת בוחרים את הרצונות שלנו. הרצון הוא דבר שאנחנו מרגישים, אבל אנו לא יכולים להחליט באופן ישיר מה לרצות. למשל, אנחנו יכולים להרגיש רצון לעשות משהו, אבל לא תמיד יש לנו את השליטה המוחלטת על הבחירה מה לעשות בו. לפי התפיסה הזו, בחירה חופשית היא בסך הכל תחושת חוויה שמתרקמת מתוך סדרה של רגעים: רגע של רצון, רגע של עשייה, ורגע של מחשבה על כך שאנחנו בחרנו. אליעד טוען שהאדם לא באמת יכול להיות מודע לכל שלב בתהליך זה, וזו הסיבה שתחושת הבחירה היא חוויה מבלבלת, שאותה אדם משייך לרצון. האם אדם יכול לבחור את רצונו? ההבנה הפילוסופית העמוקה כאן מציעה כי אדם לא יכול לבחור את רצונו. כל מה שהוא בוחר לעשות, הוא עושה בגלל רצונו הקודם. לדוגמה, אדם לא יכול לבחור אני רוצה לא לרצות כי הרצון לבחור בעצמו נובע מרצון אחר, חזק יותר. העניין הזה מתאר מצב שבו האדם משדר את רצונותיו הלאה מבלי שיש לו שליטה מלאה עליהם. זהו מצב שבו האדם לא באמת שולט על עצמו באופן מוחלט, שכן הרצון שולט בו, ולא להפך. ההתבוננות הפנימית מראה לנו כי הרצון עצמו אינו בשליטתנו, אלא נובע מתוך מצב קודם של ... של האדם נובע מהרצונות שלו. כל רצון מהווה מקור לסבל, שכן רצון הוא תמיד מצב של חוסר. אם אדם רוצה משהו, הוא חווה חוסר במשהו אחר. זו הסיבה שהאדם חווה פחד, דאגות ומתח תמידיים. המפתח להפסיק את הסבל טמון ... את כל השיטות, חשיבה חיובית, חצי הכוס המלאה וכו, אבל לא הצלחתי להיות מאושר. ואז התבוננתי פנימה, מה אני רוצה? מה הוא רצון? מי מחליט וכו. תמיד האדם יהיה מסוקרן מה תהיה התשובה בסוף, וכאן אני אומר, שבסוף תבין ... שאלו את רבי נחמן, מה היא בחירה חופשית, ורבי נחמן אמר, שיש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו, אם אתה רוצה אתה תעשה, ואם לא תרצה לא תעשה, אז התלמיד שלו רבי נתן אמר, איזו תגלית גדולה, אני יכול לעשות מה שאני רוצה. אבל למעשה רבי נחמן אמר, שרק אם אתה רוצה אתה עושה, אבל מי מחליט מה תרצה? כול מה שהאדם עושה זה בגלל שהוא רוצה, והוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה. אתה יכול להגיד שאולי אתה לא שלם עם הרצון, אבל אם עשית זה בגלל שרצית קודם. ובחירה חופשית, היא ... רצית אותו, ואז תגיד שבחרת את הדבר. מה הפירוש של בחירה חופשית. ראשית האדם יודע שהוא קיים, אחר הוא רוצה, ואז הוא עושה, ואז אתה חושב כי עשית בגלל שרצית, וזה גורם לך לחוות שבחרת. כך שיש חוויה שאתה רוצה ואז אתה עושה, וזאת החוויה של הבחירה החופשית. חוויית הבחירה הזאת, כדי שהיא תהיה קיימת חייבים שיהיו כמה רגעים בציר הזמן. אם היה רק רוצה, לא הייתה חוויית בחירה. אם היה רק עושה לא הייתה חוויית בחירה. לכן צריך שיהיו כמה רגעים, חלקיק זמן שתרצה, חלקיק זמן שתעשה, וחלקיק זמן שתחבר בין העושה לרוצה, ואז יהיה חלקיק זמן שבו תחווה שאתה בוחר, שהעשייה היא תוצאה של רצונך. אבל אם נגיד שאין קשר בין ... שבחרת. אני טוען שאתה כאלוהים, בוחר מחוץ לזמן, בוחר שתהיה קיימת תודעה, בוחר שתהיה ישות שמודעת לעצמה, ישות שבוחרת, שרוצה, ושעושה, ושתחשוב שמה שקרה זה בגלל שהיא רצתה. זאת עדיין בחירה, אבל לא בחירה רגילה, אלא בחירה מחוץ לזמן ... הוא נוצר מאין זמן. ולכן אפשר לומר שהאין זמן בוחר את הזמן. האדם יכול לבחור לעשות את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני אתה חייב לעשות את מה שאתה רוצה, האדם לא יכול לעשות שום דבר שהוא לא רוצה, והוא לא יכול לעשות שום דבר נגד מה שהוא רוצה, הרצון מכריח אותך מה לעשות. אחד הפחדים הכי גדולים של האדם, שהוא מפחד להשתגע, אבל בתכלס אתה לא יכול ... מה זה נקרא לבחור? תהליך רצוני. האדם בוחר, אבל הוא לא בוחר מה לבחור, הוא בוחר את מה שהוא רוצה, אבל הוא לא בוחר מה לרצות. לכאורה, האדם יכול להגיד, אני בוחר שיהיה לי רצון. האם יכול להיות ברמה הלוגית שהאדם יבחר שיהיה לו רצון? לא, למה? כי להגיד שאני בוחר, זה להגיד שאני רוצה, ועדיין אין לך רצון, אז איך תרצה? אבל אצל אלוהים הבחירה היא מתוך מהותו, אלוהים פירושו ההוויה הראשונה, בהוויה ... של האדם קיים אצלו, וגורם לו לסבול כל חייו. כי כל הסבל של האדם, הוא רק בגלל הרצון, ומי שרוצה לדעת ממה הוא סובל, שיבדוק מה הרצון שלו, שיבדוק מה הוא רוצה וידע למה הוא סובל. או שתרשום מה אתה לא רוצה שיקרה, ואז תדע מה גורם לסבל שלך. אם האדם חושב שהרצון שלו בשליטתו, אז שינסה להפסיק אותו. כל פעם שרע לך, תנסה לבטל את הרצון, אבל אתה לא יכול, כי אתה לא רוצה. אבל אני טוען שאפשר לבטל את הרצון, יש פרקים שלמים בספר שמוסבר שם הנושא הזה. וכל מה שהאדם מנסה ... כל חייו, זה להיפטר מהרצונות שלו, שהם כולם הסבל שלו. למשל עולה לך רצון לאכול, זה כל מה שאתה רוצה, זה איך להיפטר מהרצון לאכול. יש לך רצונות, ואתה צריך להשתחרר מהם. האדם נהנה רק כאשר הוא משתחרר מהרצונות שלו. ומי שרוצה למצוא את הכפתור שבו אפשר לכבות את הרצון, שיקרא את הספר להיות אלוהים. מה הוא הכפתור? להשתמש בשכל שלך. ... ההבנה עד הסוף, תגיע להבנה שאין הבדל בין זה לזה ואז הרצון נכבה מעצמו. בהתחלה האדם מתבונן למה הוא רוצה דבר מסוים ולא רוצה דבר אחר, ואז הוא רואה שיש לו רצון, ואז הוא מתבונן ושואל למה יש לי רצון? ואז עולה השאלה, ...
חלק 2
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 2 האם יש בחירה חופשית או שאין בחירה חופשית? החלק השני בספר להיות אלוהים עוסק ... שבכל רגע נתון יכול כל דבר להפסיק להתקיים, כולל הוא עצמו. למעשה, יש ישות שמפעילה את כל המנגנונים של הרצון, העשייה והקיום. אם אותה ישות תחליט, בשנייה אחת, שהעולם ייכחד - כך יהיה. ההבנה הזו מעניקה משמעויות שונות לרגעים, ... משהו מעבר לצורה, שהוא מהות המציאות, שהחובה שלו היא להתקיים. כל צורה היא פשוט ביטוי של אותה מהות. מהו הרצון ומה משמעותו בהקשר של מהות? אליעד מסביר שהרצון אינו נפרד מהמהות של המציאות. כשהאדם מתאר רצון, הוא למעשה מתאר את השאיפה של המהות להופיע בצורתה. הרצון הוא תוצאה של המהות, והוא חלק בלתי נפרד ממנה. הרצון יוצר את הצורה, ולכן מהות כל צורה היא בעצם רצון. כל מהות בעולם, בין אם מדובר במחשבה, ברגש או במציאות הפיזית, היא בבסיסה רצון שנוצר מתוך המהות שמקדמת אותו. האם המהות היא האין? אליעד מסביר כי לא ניתן להפריד בין המהות לצורה. למעשה, ... מחוויית הקיום האנושית וההבנה של המציאות שבאמצעותה הם פועלים. האם יש בחירה חופשית? מהות המציאות הקיום העצמי האין והמהות רצון וצורה ממשיכים בספר להיות אלוהים, חלק ראשון עמוד 169 הבנו מחלק 1 שגם הקיום העצמי שלך הוא לא בשליטתך. ... אפשר לכבות את העולם? אותך ואת כל העולם יכולים להעלים בשנייה. למעשה יש מישהו שבורא את העולם, וגורם לך לרצות, ואחר כך לעשות, למעשה הוא מפעיל את כל המנגנונים, וכן בשנייה הוא יכול למחוק את העולם. הבנה זו נותנת ... גם הוא לא מחויב. וגם הזמן והמקום, גם הם לא חייבים להיות קיימים. תזכור את זה, שכשאתה אומר, אני רוצה להגיע לשם, אולי לא יהיה שם שתגיע אליו. בחוויה שלך, כשאתה רוצה להגיע לשם, תזכור שהשם הזה זה לא מקום שחייב להיות קיים. אני רוצה להכניס לחלק מהמחשבה שלך, שתזכור, שכשאתה נוסע לשם, כל המקום כולו יכול פתאום להיעלם. כשתגיד מקום מסוים, שבהבנה שלך ... שלך, אז תביני את זה בדעת שלך. אי אפשר לברוח מהשכל, כי כשאת רואה קיר זה בשכל, אבל אני רוצה לגרום לך להבין, שכאשר את רואה קיר, את גם רואה קיר, אבל את גם חווה אין סוף. ואז האדם ... תמיד באין סוף. אתה גם בצמצום וגם באין סוף תמיד. יש מצב שאין הבדל בין מהות לצורה, ושם אין רצון, אין כלום, אין שום דבר נפרד. ואז יש רצון, ואנחנו אומרים שהרצון נוצר מהמהות שלפניו. רק אחרי שיש רצון, רק אז אפשר להגיד שיש מהות. שאלה: אז כדי שתהיה מהות, חייבת להיות צורה. אליעד: נכון, ומכאן אפשר לראות ... לזוז, אז גם אתה תזוז. למשל כאשר המציאות תחליט לזוז, גם הרוח תזוז, וגם אתה תרצה. כי זה שאתה רוצה, זה רק תזוזה של המציאות. זה שהאדם כועס או רוצה למשל, זה רק בגלל שהמציאות זזה. למשל, יש רכב, כאשר הרכב נוסע, הגלגל מסתובב. כך למשל כאשר המציאות מתמתחת, אז חלק מזה גורם לכך שהשמש תזרח, וחלק מזה גורם שתהיה תנועה ברצונות של האנשים. כמו שיש רוח שנושבת, שמש שזורחת, כך יש רצונות של אנשים. וזה הכל תנועה אחת של תהליך אחד. שאלה: זה כמו שאנחנו תא בגוף האדם? אליעד: אבל גם המחשבות, הרגשות והרצונות שלנו זזים כמו שהרוח והשמש זזים, יש משהו אחד שמזיז את הכל כל הזמן.
חלק 3
חלק 3
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 3 מהי הבחירה החופשית והקיום של האדם? ההרצאה עוסקת בנושאים של קיום, רצון, ובחירה חופשית. אליעד מסביר שמהות האדם היא לא בהכרח מחויבת, גם לא קיומו של הזמן והמקום. הוא טוען כי ... הדברים בעולם לא מחויבים להיות כאן, ואפילו הנשמה, על פי אליעד, יכולה להפסיק להיות קיימת. האם האדם שולט על רצונותיו? ההסבר הראשון עוסק ברצון האנושי. אליעד טוען שהאדם לא שולט ברצונו. הרצון לא תלוי בו, הוא רק מגיב למה שמתרחש בתודעתו. לדוגמה, אם אדם רוצה לשבת, הוא עושה זאת מתוך צורך פנימי שהניח את עצמו במצב של נוחות, אך הוא לא בוחר את הרצון עצמו. הרצון נעשה מתוך תחושת צורך. האדם עשוי לרצות משהו, אבל לא הוא מחליט על הרצון. השאלה שמתעוררת כאן היא אם האדם יכול לבחור את מה שהוא רוצה או שמא הרצון הוא דבר חיצוני לו. האם אנחנו יכולים לבחור להיות קיימים? אליעד מציין שגם קיומנו של האדם לא מחויב. הוא ... חופשית? בחירה חופשית מוגדרת ככלי של האדם, אבל יש לה מגבלות. למעשה, אם אדם בוחר לשבת, הוא לא בחר מרצונו החופשי, כי הרצון עצמו לא תלוי בו. כל מחשבה ותחושה שעוברות על האדם, כל בחירה שנעשית, הם תוצאה של תגובות פנימיות שנובעות ... עצמו, של תודעת האדם שנכנסת לתוך הזמן והמקום. בחירה חופשית קיומו של האדם אלוהים הזמן והמקום האם אנו שולטים ברצונותינו? ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט ברצון. הגענו להבנה שהאדם לא שולט ברצון שלו, וגם לא בוחר מה לרצות, ואפילו הוא לא בוחר אם להיות קיים או לא להיות קיים. וגם לא רק שקיומו של האדם הוא לא ... כי בלי זמן ומקום אין אני. האדם למעשה הוא צורה של זמן ומקום. לסיכום, יש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו, אבל מה שהאדם רוצה לא תלוי בו. אבל לא רק שהרצון שלך לא תלוי בך, אלא שגם הקיום שלך לא תלוי בך. מי החליט עכשיו שאתה תשב? שאלה: נראה לי ... כי זה מה שמתאים לי ונוח לי. אליעד: אבל מי מחליט שזה מה שנוח לך? אתה עכשיו יושב מתוך רצונך, כי זה עכשיו מתאים לך, אבל מי זה שמחליט שזה מה שמתאים לך? למה אתה מחליט שזה מתאים לך? ... יותר נוח? האם זה שנוח לך זה מכריח אותך לשבת? אתה יכול עכשיו לעמוד, אז מי גורם לך לשבת? הרצון שלך. ומי מחליט מה תרצה? תסתכל פנימה לתוכך, מי מחליט את מה שאתה רוצה? ההוכחה שיש אלוהים, היא הסיבה שאתה רוצה לשבת. שאלה: הנסיבות גורמות לך לרצות לשבת. אליעד: אבל עדיין הוא חווה שהוא בוחר לשבת. שאלה: תבדוק אולי, האם אתה הוא זה בוחר שיהיה לך ...
חלק 4
חלק 4
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 4 האם יש בחירה חופשית או שהכל קשור לסיבתיות? הרצאה זו עוסקת בשאלת הבחירה החופשית, הצורה בה אנחנו חווים את הרצון והפעולה, והאם יש מקום לזמן ומקום בתוך הבנת המציאות. במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי כל אחד מאיתנו חווה רצון ופעולה, אך למעשה אין קשר בין הרגעים עצמם. כל רגע הוא בפני עצמו, והוא לא חייב את הרגע שלפניו או אחרי, כפי שנטען בתפיסה של סיבתיות. מהי פעולה? אליעד מסביר כי פעולה היא תוצאה של רצון, שהיא בעצם תחושה בתודעה של אדם. מדובר בחוויה של רצון, שאחריו יש פעולה. אך יש משהו מעבר לזה שמניע את הישות להיות קיימת, את קיומו של האדם ואת הרצון שלו. זה לא בהכרח תלוי באדם עצמו אלא במנגנונים גדולים יותר. גם במדע ישנה הבנה שהכוח שמניע את כל ... מהמנגנון הכללי, אלא חלק ממנו. אליעד מסביר שבמובן עמוק יותר, לאדם אין בחירה חופשית במובן בו הוא חווה זאת. הרצון והעשייה, לאדם נדמה שהם תוצאה של רצון אישי, אך הם למעשה תוצאה של תהליך אוניברסלי, שבו הכל נגזר. מה היא בחירה? בהבנה עמוקה יותר, אליעד מציין שבחירה היא חוויית הזמן שמפגישה את הרצון עם העשייה, ונראה כאילו הרצון והעשייה קשורים אחד לשני. אך למעשה, כל רגע הוא בפני עצמו, ואין קשר בין רגע לרגע. תופעת הזמן גורמת לנו לחשוב שיש קשר בין הרצון לעשייה, אך למעשה כל דבר הוא תוצאה של רגע קודם. במובן זה, לאדם אין בחירה חופשית כיוון שהוא לא ... רגע של זמן הוא עצמאי, וזה מה שגורם לאדם לחשוב שיש קשר בין מה שהוא עושה לבין מה שהוא רוצה. לאדם נדמה שהוא בחר את מה שעשה, אך למעשה כל מה שעשה הוא תוצאה של רגע אחר. האם יש ... או ההוויה, שהן אלה המניעות את הכל. אין מקום שבו לא נמצאת ההוויה של המציאות, וכל מה שקורה, כולל רצונות האדם ופעולותיו, הוא תוצאה של מנגנון אוניברסלי, שמניע את כל היקום. כל רגע ורגע הוא למעשה תוצאה של רצפים ... האם כל רגע של זמן נפרד? מה זה להיות אלוהים? נמשיך בספר להיות אלוהים, חלק ראשון עמוד 169 אם הרצון שלך הוא חוויה שלך, ואם לא היית קיים לא היה לך רצון, ולא היית עושה, וזה שאתה קיים לא תלוי בך, אז זה שאתה רוצה - זה לא תלוי בך. זה כמו רובוט שצועק, אז מי שמפעיל את הרובוט יכול גם להשתיק את הרובוט. כלומר, מי שמפעיל את המנגנון, מפעיל את כולו. מה זאת פעולה? פעולה זה תוצאה של רצון, שהוא בעצם תחושה של תודעה. יש ישות שחווה שהיא רוצה משהו, ואז היא חווה שהיא עושה משהו. אבל יש משהו שבכלל גורם לישות הזאת להיות קיימת. במדע הם הבינו ... ואני האצבע, ואנחנו מדברים בינינו איך שאנחנו זזים, אבל למעשה הגוף זז, וכשהגוף זז אנחנו זזים. כמו למשל שאלוהים רוצה שיד ימין תריב עם יד שמאל, וכך יש מלחמה. אם היינו מכניסים אותך למעבדה ובודקים אותך, היינו מגלים שאתה ... הבדל בין המציאות אליו, שאין הבדל בין האצבע לגוף. זה אותו גודל בכלל. מה היא בחירה? שאתה חווה שאתה רוצה, ואחר אתה חווה שאתה עושה, ואתה זוכר שקודם רצית את מה שאתה עושה, ונדמה לך שיש קשר בין מה שאתה עושה לבין מה שאתה רוצה, ואז אתה אומר, אני בחרתי. אם היה רק רגע אחד של מציאות, אז לא היה שייך להגיד שיש בחירה. ... אין קשר בין הרגעים של הזמן. מה שקורה, שרגע אחד רצית, רגע אחד עשית, רגע אחד חשבת שזה שאתה רוצה וזה שאתה עושה זה קשור, ורגע נוסף חוויית שאתה בוחר את זה. ולכן אמרת שאתה בחרת את זה. אבל ... לו לחשוב שיש קשר בין הדברים. כי אם לא היה קשר, לא היית אוכל לדוגמה. אם אין קשר בין הרצון שלי לאכול, לאכילה, אז מדוע שאוכל? זה משום שלאדם יש חוויית זמן, שגורמת לו לחשוב שיש קשר בין האירועים. מצד האמת אתה אוכל, כי רוצים שתאכל, ואתה מרגיש רעב, כי רוצים שתרגיש רעב. אבל יש אמת אחרת, שאתה גם אוכל וגם לא אוכל. זה שאתה יודע שאתה קיים, זה כבר ... בו? אומנם קוראים לחלק הזה אצבע, אבל האצבע היא הגוף. ולכן כאשר האצבע זזה, זה הגוף זז. מה שאני רוצה להגיד, שיש מקום ענק, שבתוכו יש דברים, אבל זה בתוכו. זה כמו שאני מדמיין פילים רצים, איפה הם רצים? ... אין מה לשאול יותר שאלות. זה דבר בסיסי שהאדם לא חושב על זה, הוא פשוט שכח מזה. אתה כרגע רוצה שתהיה ישות שלא תדע. המציאות כרגע רוצה שלא תדע, אך היא גם זאת שרוצה שתרצה לדעת. המציאות רוצה את כל סך החבילה. איך שלא תסובב את הגלגל, אם יש מציאות, אז אתה חלק מהמציאות, אתה תופס מקום ... אתה לא נפרד מהעץ, אתה הוא זה שהחליט שהעץ ייפול. זה כמו שנותנים לאצבע מכה, והיא אומרת, מה הם רוצים ממני, הרי הרגל בעטה, אבל זה אתה עשית. אתה חושב שאתה נפרד, אבל אתה לא נפרד, אתה אותו אחד. בסוף זה גוף אחד שמחליט הכל. אדם שרוצה לחוות להיות אלוהים צריך קודם כל לחוות את החוויה הבסיסית שהמציאות היא שעושה הכל. אתה למעשה לא צריך לחוות ... הכסא. מה זה הגוף הזה? הוא נמצא בתוך זמן ומקום שממלאים אותו, מה זה? מה זה התודעה? למה אני רוצה? מה זה רצון? תשאל עד שתבין שהכל אחד, ואז תבין שאתה אלוהים. למשל זה ספר בגודל מסוים וזה שלט, אלו שתי ישויות ...
חלק 5
חלק 5
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 5 האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית? ההרצאה עוסקת בנושאים מורכבים של בחירה חופשית, חופש הרצון והקיום העצמי, תוך שמירה על גישה פילוסופית מעמיקה שמחייבת הבנה של כמה רבדים במציאות ובקיום האנושי. ההסברים שנמסרו מתמקדים ... הוא לא בוחר אלא פשוט מגיב לדחיפות של כוחות חיצוניים. בכך, אליעד מדגיש את הבעיה בניסיון להרגיש שליטה על הרצונות והמחשבות שלנו, בעוד שמציאות זו בעצם מכילה אותנו בתוכה. בכדי להבין את המהות של הזמן והמקום, מציע אליעד להפעיל בחיים את השאלה האם כל פעולה, מחשבה או רצון הם מחויבים או אפשריים. האם באמת חייבים את כל מה שנראה לנו כל כך טבעי? זהו תהליך של חקירה והבנה שהזמן והמקום הם בסך הכל צורות שמבניות את כל מה שמזוהה כמציאות. כחלק מההסברים על רצון, אליעד מציין את המושג של מהות מול צורה. דוגמאות רבות מובאות למען המחשת רעיון זה, כמו למשל שהאדם לא רוצה אוכל, אלא את המהות שמאחורי הרצון לאכול - תחושת השובע. אם האדם לא מבין שהרצון לאוכל הוא רק צורה של רצון עמוק יותר לשינוי, הוא לא יוכל להבין את משמעות כל פעולה שהוא מבצע. בהמשך, אליעד מציע למי שמתעניין לעבור ... מסוימות, אך עם הזמן יגיע למקום שבו הוא מבין שאין לו באמת שליטה על כל דבר, אפילו לא על הרצון שלו. בשלב מאוחר יותר, יתברר לו שהזמן, המקום והקיום הם כולם תוצאה של משהו אחר, וכך גם רצונו וההוויה שהוא חווה - כולם רק ביטויים של משהו שממלא את הכל. בהיבט האישי, כל אדם חווה זאת בצורה ... הוא גם יפנים את החיסרון שבכך - הוא לא יכול לשנות דבר, אין לו יכולת שליטה אמיתית על הקיום, והרצונות הפנימיים שלו עשויים להוביל אותו לפחדים חדשים. מהם השלבים בהבנה של בחירה חופשית? לאדם שמבין את רעיון ביטול הבחירה ... מתוך חוויית בחירה חלקית - בחירה על פעולות מסוימות בלבד, אך בהמשך הוא יכול להבין שאין שום שליטה על הרצון שלו, על הזמן והמקום, עד שהוא מגיע להבנה של אין בחירה. בשלב זה, ההבנה שהכל רק תוצאה של מערכת ... דבר כמות שהוא. בהיבט של שאלות העומדות בפני אדם, אליעד מציין כי ככל שהאדם שואל יותר שאלות על מהות רצונותיו ומעשיו, הוא מתקרב להבנה עמוקה יותר של מציאותו. כשאדם שואל על כל פעולה למה הוא עושה אותה ומה תכליתה, ... בחירה חופשית? מה משמעות הזמן והמקום? מהם שלבי ההבנה על בחירה חופשית? מהי חוויית ביטול הבחירה? איך להבין את הרצון שלי? מהי שלמות בהבנה פילוסופית? נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל ... לך שום ישות עצמאית. לדוגמה, אם האדם היה יכול לראות אנשים שקופים שמניעים לו את הגוף, וכן את המחשבות, הרצונות, התחושות וכו, הוא היה חווה שאין לו בחירה חופשית. למה האדם חווה שיש לו בחירה חופשית? כי הוא לא ... אז תשב, וכשהיא תחליט שתקום, אז תקום. ולמה אתה לא מבין את זה עד הסוף? כי אתה אומר שאתה רוצה את זה. אבל גם את הרצון שלך היא מקיפה, וגם את המחשבות שלך היא מקיפה, היא מקיפה את הכל. יש מקיף, שהוא מקיף אותך ואת המחשבות שלך ואת הרצונות שלך, והוא זה שמחליט מה תעשה, מה תחשוב וכו. האם האדם לא קולט שהמציאות היא שמניעה אותו? וכשהאדם מבין ... הבדל בינך לבין שום דבר בעולם. אתה לא מיוחד מדי ולא פחות מדי, אתה כמו כולם. בהתחלה האדם מבין שהרצון שלו מתהווה ממשהו אחר (משהו גורם לו לקרות), אחר הוא מבין שהישות שלו מתהווה ממשהו אחר. זה שאתה קיים, ... אחר גורם לך להיות קיים. אחר הוא מבין שהזמן והמקום מתהווים מדבר אחר, ועכשיו הוא מבין שכול מה שישנו (הרצון, הקיום, הזמן והמקום) מתהווה מדבר אחר. אז למעשה כל מה שיש הוא תוצאה של משהו אחר. במילה יש נכללים ... יום תבדקי כל דבר, האם זה מחויב או אפשרי? האם זה מחויב שזה יהיה ככה או לא? למה אני רוצה את זה, האם זה מחויב או אפשרי? מה המהות? בסוף תביני שגם הזמן והמקום זה צורה. אם למשל לאדם ... שזה שרע לו מהכאב ראש, זה בכלל לא בגלל הכאב ראש, אלא זה שכואב לו, זה צורה שהוא לא רוצה את המציאות, אז אם את זה הוא שוכח, איך הוא יזכור שהזמן והמקום זה צורה של המציאות? כמו שאם ... שוכח ששולחן זה רק צורה של עץ, אז איך הוא יזכור שהעץ הוא גם רק צורה? אם למשל האדם רוצה לאכול, והוא שוכח שזה רק צורה שהוא רוצה לשנות את המציאות, אז איך הוא יזכור שהרצון הוא צורה של האני, והאני הוא צורה של זמן ומקום? לכן ביום יום, כל דבר שקורה לך, תשאל, למה אני רוצה את זה? מה המהות של זה? מה הסיבה של זה? לדוגמה, האדם מבקש אוכל, אז מישהו מביא לו אוכל ... יעשה באוכל של פלסטיק? אז הוא יגיד, אבל רצית אוכל. אז תגיד לו, זה שרציתי אוכל, זה רק לבוש לרצון שלי להיות שבע. זאת דוגמה שהאדם לא נאחז בצורה, אלא זוכר שהוא תמיד רוצה להיות שבע שזאת המהות, ולכן שמביאים לו אוכל מפלסטיק זה לא מספק אותו כי זה לא יכול לבטל את ... בא לעולם, אז איך הוא יזכור למה העולם קיים? תשאלי ביום יום, למה אני עושה פעולה מסוימת? מה אני רוצה להשיג? כי אם את לא זוכרת את זה, אז איך תזכרי למה אלוהים ברא את העולם? כשאת אוכלת, האם ... האם בחוויה שלך, כשאת נותנת ביס, האם את זוכרת למה את עושה זאת? תתבונני. שאלה: אז כל רגע זה רצון אחר. אליעד: נכון, אז תתבונני בו. תהיי עירנית, זה נקרא מודעות. ואם תהיי מודעת, למה אני עושה? בסוף תגלי ... ביטול הבחירה, שזאת תפיסה של אין לי בחירה - אני לא בוחר אם להיות קיים, אני לא בוחר את הרצונות שלי, אני לא בוחר מה לרצות, אני לא בוחר כלום. אני נותן לכם מפת דרכים, יבוא יום שתשאל את עצמך למה אני רוצה את זה ולא את זה, אחר תשאל למה אני רוצה, אחר תשאל למה יש לי רצון, למה אני קיים, למה הזמן קיים, למה המקום קיים? ובהתחלה תחשוב שיש לך בחירה חופשית חלקית, אחר תחשוב שאין ... תראה גם את הצדדים הלא כל כך טובים בחוויה זו. יש לך עדיין חסרונות, ומה הן? עדיין יש לך רצונות, ועדיין אתה רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע, אבל מה לעשות שזה לא בשליטתך בכלל. וזה פתח לפחד גדול יותר, למה? כי כל זמן שאתה ... זאת האמת ביחס למה שאתה מבין. ולכן שלמות אין בזה, כי אתה עדיין בתוך נפרדות. עדיין יש הבדל בין הרצון הראשון לרצון שלך.
חלק 6
חלק 6
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 6 מהי הבחירה החופשית? האם יש בחירה חופשית? החלק שממשיך להסביר את נושא הבחירה החופשית ... הוא שואל את עצמו שאלות פשוטות, כמו למה אני יושב על הכיסא? ותשובתו היא שהוא עושה זאת כי הוא רוצה לשבת. אחר כך הוא שואל למה הוא רוצה לשבת, ובמהלך החקירה הוא מגלה שהוא לא יודע מדוע הוא רוצה זאת. בהמשך הוא מברר למה בכלל יש לו רצון, ולמה הוא קיים. התשובות שהוא מוצא מובילות אותו להבנה שהמציאות היא זו שמביאה לקיומו ולרצונו. תוך כדי תהליך זה, האדם מגיע להבנה עמוקה: אין לו בחירה חופשית אמיתית, כי המציאות ממלאת את הכל. המציאות קיימת באופן מוחלט, והיא זו שמכתיבה את כל מה שקורה, עד שמגיעה נקודה בה האדם מבין שאין לו רצון חופשי. התהליך הזה מבטל את תחושת הגאווה והשליטה שהאדם חש בראשית הדרך, ומוביל אותו להכנה להבנה שכול מה שקורה - הרצון, הקיום, הכל - הוא תוצאה של רצון כללי יותר. זוהי התבוננות שבה הוא מבין שאין הבחירה החופשית, אלא הכל נגרם כתוצאה מהתהליך הקוסמי וההוויה אחת. ההבנה ... חווה את עצמו לא כישות נפרדת אלא כחלק מהכל. כאשר הוא אומר אני, הוא לא מתכוון רק לגופו או לרצונו, אלא להוויה עצמה, שהיא חלק מהמציאות הכוללת. זאת דרך בה האדם מבין את חוויית האלוהות והקיום עצמו, כשהוא חווה ... את השאלות מתוך תודעה של אלוהים עצמו. כאלוהים, הוא מתחיל לשאול שאלות כמו למה אני קיים? או למה אני רוצה את זה?, שאלות שאותן הוא שואל לא כישות נפרדת אלא כחלק מהמציאות כולה. האדם מגיע למסקנה כי כל מה שקורה, מתרחש כרצונו של אלוהים, אבל גם כאן יש שאלה עמוקה: מה אחראי לרצון של אלוהים? החקירה הזו מובילה את האדם לתובנה שזו לא רק התודעה או הרצון שמניעים אותו, אלא הוויה אחת שכוללת הכל. הרצון של אלוהים לא יכול להיות רצון עצמאי, כי אם כל הקיום הוא אחד, אין מקום לרצון שונה. התהליך הזה מבטל את המושג של רצון חופשי במובנים רבים, כי אם הכל נובע מהוויה אחת, אז אין רצון חופשי של ישות נפרדת. כל מה שקיים הוא שלם וכולל את כל הרצונות, הרגשות והחוויות. לבסוף, כאשר אדם מבין את הכל, הוא מוצא את עצמו שואל לא רק את שאלותיו כישות נפרדת, ... שלמעשה כל מה שיש הוא התגלמות של התודעה האחת, ושהוא עצמו חלק ממנה. מהי בחירה חופשית? האם יש לנו רצון חופשי? מהו רצון חופשי חלקי? כיצד רצון הקיום משתלשל לתודעה? מהו הקיום עצמו? מה הכוונה להסתכלות של אלוהים? ממשיכים בספר חלק ראשון עמוד 171. אחרי שהאדם ... למה? בהתחלה האדם שואלת אל השאלה, למה אני יושב על הכסא? אחר הוא מגיע לתשובה, שהוא יושב בגלל שהוא רוצה לשבת על הכסא. אחר הוא שואל, למה אני רוצה לשבת על הכסא? הוא לא יודע. ואז הוא בודק למה בכלל יש לו רצון, הוא לא יודע, הוא חוקר, למה הוא קיים? גם לא יודע. אחר הוא מגלה שהמציאות גורמת לכך שהוא יהיה ... לך. למעשה ההבנה הזאת מבטלת לאדם את הגאווה לגמרי. למה? כי בהתחלה האדם חשב שהוא קיים, ויש לו בחירה ורצונות והוא המחליט, ופתאום האדם מגלה שמה שהוא רוצה זה לא בשליטתו, וגם אם הוא קיים או לא, זה גם לא בשליטתו. והבנה זו גורמת לאדם להיעלם. כשאתה ... יושב על הכסא? אבל עכשיו תשאל כאלוהים, למה אני אלוהים יושב על הכסא? למה אני קיים? ולמה יש לי רצון? וכו. שאלה: אם נכללת באלוהים, אז איך זה שיש עוד שאלות? אליעד: נכללת באלוהים אבל לא עד הסוף. לא ... יום ותשאל, למה אני פיצלתי את העולם? תכנס לתודעה של אלוהים, ותשאל, למה עשיתי? האדם מגיע למסקנה שהכל זה כרצונו, אבל עדיין יש שאלה רצינית, מה אחראי לרצונו של אלוהים? אתה שואל, למה אני כאלוהים רוצה את זה? ונאמר, גם רצונו של אלוהים, לא יכול להיות כרצונו. מה הכוונה? שהאדם מגיע לחוויה שהכל זה כרצונו, אבל אז אתה מגלה, שלא יכול להיות שרצונך הוא רצונך. למה? כי ההוויה של אלוהים קיומה מחויב, אבל הרצון והתודעה העצמית של אלוהים קיומן לא מחויב, למה? כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחויב. במציאות שלנו ... אחד, ואז למעשה השלם האחד הוא המחויב. המצוי הראשון הוא אחד, ואם הוא אחד, אז אי אפשר שיהיה בו רצון או תודעה, רגש או משהו אחר. אם זה אחד, אז עדיין אין באחד פיצול. כשאתה אומר, שאני גיליתי שאני המציאות ואני רוצה, מה זה אומר? שזה שאתה קיים כמציאות זה מחויב, הרי המציאות חייבת להיות קיימת. אבל זה שאתה כמציאות רוצה משהו, זה לא מחויב. גם זה שאתה יודע שאתה המציאות זה לא מחויב. רק הקיום של המציאות מחויב. האדם אומר שהוא גילה שהוא אלוהים, אז זה אומר שהוא תמיד חייב להיות קיים. אבל לא חייב שיהיה לו רצון, ולא חייב שהוא ידע הוא קיים. אז עדיין תשאל, אמנם אני יודע שאני הראשון, אבל מדוע אני קיים? למה יש לי רצון?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי - חלק 7
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון, איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התמכרות מיותרת איך להתמודד עם דיכאון? הדתה בישראל מפת לידה נומרולוגית מתיחה מלאה חיטוט פחד לא להתעורר משינה אני סובל מחרדה ביטחון עצמי בדייטים אהבה עצמית בזוגיות ללא תנאים איך לדעת האם מישהו באמת אוהב אותך? התמכרות והתאהבות חיפוש אושר איך להיות מאושר לבד בלי זוגיות? אני כל הזמן חושב על סקס להתחייב לקשר זוגי חרטה וקבלת החלטות ההחלטה הכי נכונה איך להתמודד עם עצבים? התמודדות עם הלבד הצלחה בתור איש מכירות להצליח בהכל האם להתעקש עם הלקוח? לשכנע שאנשים משתנים איך לשכנע ילדים? ילד מנודה צרות של אנשים רוחניים קיום בלי מודעות האם יש מחלות נפש אצל ילדים? הפרעת אכילה האקס חוסם אותך להיות קשה להשגה עבור האקס לפתח שרירים לנעול או לא לנעול מפרקים אלוהים שולט בתוך חלום של אלוהים הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? להתבודד ולהיות אלוהים ללמוד את הספר להיות אלוהים להצליח לעשות כסף למה נשים רוצות ממך רק כסף? שלמות ומטרת החיים תכלית החיים הפקת הנאה מינית מהסבת כאב לזולת חשיבה חיובית שקרית פרדוקס הבחירה החופשית האם אני בוחר את הרצון? מה היקום רוצה שאני אעשה? מה הסיבה שהעולם קיים? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לנוער, מאמן אישי להרזיה בנושא רצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0469 שניות - עכשיו 15_10_2025 השעה 17:23:06 - wesi1