אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכל אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הכל אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה EIP? משמעות שם האתר EIP, למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי?
האם באמת הכל אפשרי?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה המרכזית: "האם הכל אפשרי?" הוא מציין שבשלב הראשון, הוא לא מתכוון לענות ישירות אם באמת הכל אפשרי או לא, אלא להדגיש נקודה אחרת, חשובה בהרבה: גם אם איננו יודעים אם הכל אפשרי, איש אינו יכול להוכיח שמשהו ספציפי הוא בלתי אפשרי.

הוא מסביר שבחיים היומיומיים אנחנו שומעים אנשים רבים אומרים משפטים כמו "אתה לא יכול", "זה לא אפשרי", "אין סיכוי", "זה לא יצליח לך". כאשר אדם טוען שמשהו הוא בלתי אפשרי, אליעד מציין שהוא בעצם מגן על עצמו מפני מצב בו ייאלץ להודות שהוא אינו יודע איך לעשות את אותו הדבר.

לדוגמה, אדם שטוען שהוא מתקשר עם אלוהים על בסיס יומי, וכאשר שואלים אותו אם אפשר ללמוד גם לתקשר כך עם אלוהים, הוא עשוי לומר "זה לא אפשרי", במקום לומר בפשטות "אני לא יודע איך ללמד אותך". אליעד מסביר שהסיבה לכך היא רצון להימנע ממצב שבו ייתפס כמי שאינו מספיק חכם או אינו יודע. זוהי בעצם צורה של הגנה על כבודו העצמי של האדם.

למה אנשים אומרים שמשהו אינו אפשרי?

אליעד מסביר שכאשר מומחה בתחום מסוים, לדוגמה חשמלאי שלמד שנים רבות, נתקל בשאלה שהוא אינו יודע לענות עליה, קיימת אפשרות שהוא יאמר "הדבר לא אפשרי", במקום להודות שאינו יודע. אדם יעדיף להכריז על דבר כבלתי אפשרי כדי לשמור על מעמדו המקצועי וכבודו האישי, במקום לומר בכנות שאינו יודע את הפתרון.

אליעד חוזר ומדגיש שוב ושוב שכשמישהו אומר שמשהו בלתי אפשרי, הוא לא יכול באמת להוכיח זאת. הוא בסך הכל מביע את חוסר הידע שלו, אך מציג זאת כאילו מדובר בעובדה מוחלטת.

איך להתמודד עם אנשים שטוענים שמשהו אינו אפשרי?

הגישה שאליעד ממליץ עליה היא תמיד לשאול את עצמך: "איך אני יודע שזה לא אפשרי?" ו"איך האדם שאומר לי את זה יודע שזה בלתי אפשרי?" ייתכן מאוד שהדבר אפשרי, אבל פשוט איננו יודעים כיצד לממש אותו עדיין. הוא ממליץ לא לקבל שום אמירה שאומרת "לא אפשרי" כמובנת מאליה.

לדוגמה, אליעד מעלה מצב שבו מישהו אומר: "אי אפשר לקפוץ מגג גבוה בלי להיפגע". הוא מסביר שכיום, ברמה הנוכחית של הידע האנושי, איננו יודעים איך לבצע זאת, אך זה לא אומר שבאופן מוחלט הדבר אינו אפשרי. אולי בעתיד תימצא דרך לעשות זאת. לכן, עלינו להישאר עם ראש פתוח ולא למהר לסגור דלתות לאפשרויות רק משום שכעת איננו מכירים דרך לממש אותן.

למה אסור להאמין למי שאומר שמשהו אינו אפשרי?

ההנחה שמשהו אינו אפשרי, על פי אליעד, היא בסך הכל הגבלה עצמית הנובעת מבורות או מחוסר ידע. כאשר מישהו מצהיר שדבר אינו אפשרי, הוא בעצם מגביל את האפשרויות שלו ושל סביבתו. לכן, אליעד ממליץ לא להקשיב למי שאומר שמשהו בלתי אפשרי, אלא תמיד לשמור על סקרנות, לשאול, לבדוק ולחפש אפשרויות חדשות.

הגישה שהוא מציע, Everything is Possible או בקיצור EIP, קוראת לנו לשמור תמיד על פתיחות מחשבתית ואמונה שהדברים ניתנים למימוש, גם אם כרגע לא ברור לנו איך. זהו המסר העיקרי של ההרצאה.

מה משמעות EIP -Everything is Possible?

EIP, משמעותו "הכל אפשרי", היא תפיסת עולם שמעודדת לחשיבה יצירתית ופתוחה. אליעד מדגיש ש - EIP לא אומר שברגע נתון הכל אפשרי מיידית, אלא שייתכן שישנה אפשרות, גם אם איננו רואים אותה כרגע. עלינו לא להגדיר מראש משהו כבלתי אפשרי רק כי איננו יודעים כיצד לעשותו כעת.

אליעד אומר במפורש: ייתכן שכרגע איננו יודעים כיצד לעשות משהו, כמו לקפוץ מהגג ולהישאר ללא פגע, אך עלינו להימנע מלהגיד בוודאות מוחלטת שזה בלתי אפשרי. הוא מציע להישאר עם מחשבה פתוחה, לחפש דרכים ופתרונות ולא לקבל שום מגבלה כמוחלטת, עד שנבדוק וננסה בעצמנו.

המסר הסופי של ההרצאה - כיצד עלינו לחשוב?

המסר הסופי של אליעד הוא שהאמירה "הכל אפשרי" היא גישה לחיים המעודדת חקירה, סקרנות, ואמונה ביכולת האישית לגלות ולהבין דרכים חדשות. במקום לקבל מידית אמירות מגבילות, יש להטיל ספק, לשאול שאלות כמו "איך אתה יודע שזה בלתי אפשרי?" ולחקור לעומק כל אפשרות.

אליעד מזמין את השומעים להמשיך ללמוד על הגישה באתר שלו EIP, ולזכור תמיד שלא לקבל מראש טענות שהדברים בלתי אפשריים. עלינו לחפש דרכים, לשאול, לבדוק ולחקור את הגבולות של מה שנחשב אפשרי או בלתי אפשרי, וכך להגיע למימוש מטרות ויכולות שאולי לא ידענו כלל שאפשריות.
האם הכל אפשרי?

אליעד פותח את ההרצאה בשאלה: האם הכל אפשרי? הוא לא נענה ישירות לשאלה הזו, אלא מציין כי הדבר החשוב ביותר הוא לא האם הכל אפשרי, אלא אם מישהו אומר שמשהו לא אפשרי, הוא לא יכול להוכיח זאת. אליעד מסביר שמה שחשוב לדעת זה שגם אם מישהו טוען שמשהו לא אפשרי, הוא בעצם לא יודע איך, ולכן לא יכול לדעת אם זה באמת לא אפשרי.

אליעד מתאר את התופעה שבה אנשים רבים אומרים דברים כמו "אתה לא יכול, אין אפשרות, זה לא אפשרי". הוא טוען שכאשר אדם אומר זאת, הוא בעצם מגן על עצמו מלהיראות טיפש או לא מבין. לדוגמה, אם מישהו מדבר על משהו שהוא לא יודע איך לעשות, במקום להודות בזה, הוא יעדיף לומר שזה בלתי אפשרי. הוא מביא דוגמה של אדם שיכול לומר "אני מדבר עם אלוהים כל יום", ואם מישהו יבקש ממנו גם ללמוד איך לדבר עם אלוהים, הוא יכול לומר "זה לא אפשרי". אליעד מציין, שבמקום להסתפק בזה, אפשר לשאול, "איך אתה יודע שזה לא אפשרי? אולי אתה לא יודע איך?"

הוא מוסיף שמי שלמד תחום מסוים לאורך זמן, כמו חשמלאי למשל, כאשר הוא נתקל בבעיה שהוא לא יודע לפתור, יעדיף לומר "זה לא אפשרי" במקום להודות שאין לו תשובה. אליעד מסביר שמי שאומר "זה לא אפשרי" בעצם לא יודע איך, ולכן הוא אומר את זה כדי לשמור על כבודו ולא להיראות לא מספיק טוב.

בהמשך, אליעד פונה אלינו ומבקש שנשאל את עצמנו: "איך אתה יודע שאתה לא יכול?" "איך אתה יודע שזה לא אפשרי?" הוא טוען שישנם הרבה דברים שאנשים חושבים שהם לא אפשריים, כי הם לא יודעים איך לעשות אותם, אבל זה לא אומר בהכרח שזה בלתי אפשרי. לדוגמה, אליעד אומר שאולי אפשר לקפוץ מגג בלי להיפגע. הוא מציין שכרגע הוא לא יודע איך זה אפשרי, אבל זה לא אומר שזה לא אפשרי.

אליעד מבקש שהגישה שלנו תהיה כזו שלא נגיד מראש שדבר מסוים בלתי אפשרי רק כי אנחנו לא יודעים איך לעשות אותו. הוא מציין שזה נכון שלא כל דבר אפשרי, אבל זה לא אומר שאין דברים שאנחנו פשוט לא יודעים איך להשיג. הוא מציע את האמירה Everything is Possible (EIP), שהיא גישה לפיה לא צריך להניח מראש שמשהו לא אפשרי. יש לחפש דרכים ולהתנסות במקום להניח שדבר מסוים לא יכול להתממש.

לסיום, אליעד אומר שחשוב לזכור את גישת EIP -"הכל אפשרי". הוא מציין שאפשר להיכנס לאתר ולגלות יותר על איך לחשוב בצורה הזו, ולזכור תמיד שאם מישהו אומר שמשהו לא אפשרי, זה לא אומר שהוא לא אפשרי באמת.
אותו הדבר איך להשיג משמעות למידה להבין הדבר החשוב הטלת ספק שיטת eip להוכיח עובדה מוחלטת האם יש משהו שאינו אפשרי eip איך להשיג כל דבר אפשרי האם אפשרי להשיג כל דבר האם הכל אפשרי האם יש משהו שאינו אפשרי האתר eip הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הישגים הכל אפשרי הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן הקשבה השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן לא הכל אפשרי לא להאמין להאמין להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי להקשיב להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי להשיג להשיג כל דבר למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי למה לא להאמין למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי מה זה eip מצא את ההבדלים משהו שאינו אפשרי משמעות משמעות שם האתר eip משמעותיות שיטת eip
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
... רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש איך להתמודד ... לא לנסות להיות רק מרוצה או רק לא מרוצה, אלא להגיע למצב שבו אנחנו מסוגלים לחוות את שני המצבים בו זמנית. לדוגמה, אם אדם רוצה להרגיש שהוא מרוצה גם כשהוא לא מרוצה, המשמעות היא שהוא לא תלוי במצב ספציפי של סיפוק או אכזבה, אלא חי בהרמוניה שמאפשרת לו לקבל את שניהם יחד. אליעד מסביר שזה בעצם אפשרי רק כאשר האדם מגיע לתובנה עמוקה שהטוב והרע הם למעשה אותו הדבר, ומדובר רק בנקודות מבט שונות של אותו מצב. מה המשמעות של חוויה הרמונית בחיים? אליעד מדגים זאת באמצעות התופעה שבה אדם חווה קפיצות חדות בין מצבי רוח שונים. לדוגמה, פעם אחת האדם ... את כל האפשרויות. כשאדם אוכל, למשל, הוא אוכל כי הוא אוהב את עצמו, אבל גם כי הוא שונא את עצמו ורוצה להאריך את הסבל שלו בעצם קיומו. כלומר, הוא פועל מכל הסיבות האפשריות בו זמנית. באופן דומה, כשאדם כועס על מישהו, הוא גם אוהב אותו, גם שונא אותו וגם אדיש כלפיו, הכל בו זמנית, ורק ההזדהות עם ... מגיע לנקודה הזו, הוא בעצם נמצא במצב של שלמות מוחלטת ללא צורך בשינוי. איך להתמודד עם מצבי רוח משתנים? מה חשוב יותר, שכל או רגש? איך להטיל ספק בשכל וברגש? מה המשמעות של הרמוניה בחיים? איך ליצור התאמה בין חוויה להבנה? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? ...
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
... עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות איך להחליט אם להקשיב לשכל או לרגש? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן בהרצאה היא כיצד האדם יכול לדעת מתי ללכת אחרי מה שמרגיש לו נכון - אחרי הלב, התחושה הראשונית, האינטואיציה - ומתי להקשיב לשכל ולהיגיון. השאלה הזו עולה מתוך הקושי לדעת האם הקול הפנימי שמדריך אותנו הוא חכם או דווקא משוגע. לעיתים הקול הזה מרגיש מאוד טבעי ונכון, אך לעיתים קרובות מגיע ... במלואם. כיצד יודעים איזו מחשבה להקשיב ואיזו לדחות? כדי להמחיש את הדילמה, אליעד מביא דוגמה של אדם שרוצה לרדת לקנות סיגריות. ישנן דרכים רבות לעשות זאת - לרדת במדרגות, במעלית, או אפילו לנסות לרדת ... שאחת הדרכים לזהות איזו מחשבה להקשיב לה ואיזו לדחות היא להבחין איזו מחשבה גורמת לנו סבל. לדבריו, מחשבה שגורמת סבל היא סימן לכך שאנחנו לא פועלים מתוך האמת שלנו. עם זאת, גם בכך יש מורכבות, מכיוון ... ניתוח ושיקול דעת פנימיים שמאפשרים לנו להחליט איזו מחשבה נכונה עבורנו ואיזו לא. אך כאן מתעוררת בעיה נוספת שאליעד מציג: האם האדם באמת שולט בחשיבה שלו? אליעד טוען שהחשיבה שלנו מעוצבת לפי טבע מולד, ... לחלוטין את טבע החשיבה שלו. האם להקשיב לרצון הראשוני או להיסוס? אליעד מציג דוגמה נוספת: כאשר אדם פוגש מכר ברחוב ועולה בו רצון לומר לו שלום, אבל מיד מופיעה מחשבה נוספת שמונעת אותו מלעשות זאת. אליעד ... חוסר אותנטיות, ואז רצוי פחות להקשיב לה. האם אפשר לחיות בלי תכנון בכלל? לקראת סוף ההרצאה, אליעד מתייחס לשאלה האם אפשר בכלל לחיות בלי תכנון, באופן אקראי לגמרי. לדבריו, אין באמת מצב של חיים ללא ... באופן אותנטי ומלא יותר. איך להקשיב לקול הפנימי? מחשבה מול חשיבה ללכת אחרי הלב או השכל? איך לדעת מה אני באמת רוצה? קונפליקט רגשי בקבלת החלטות ...
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
... להיות איתך, היא חייבת להאמין שיותר טוב לה להיות במחיצתך מאשר בלעדיך. כל הרעיון של משיכה, חיזור וזוגיות מסתכם בכך שהצד השני יחוש טוב יותר בנוכחותך, ולכן ... או בסיס צבאי) למפגשים אפשריים (מפגשים שאתה יוזם מתוך רצון אישי). לדוגמה, תחילה להיפגש בחדר אוכל כי חייבים, ובהמשך לעבור לידה בטעות, או ליזום סיטואציות ... מילוי צרכים רגשיים: הקשבה, אמפתיה, עידוד, לתת תחושת ערך עצמי לאחר (את חזקה, את תסתדרי). לדאוג שבשיחות איתה תימנע לחלוטין מלהגיד דברים שיגרמו לה ... עצמי גבוה אצלה במחיצתך, הקשבה, דאגה, אמפתיה, ומענה קבוע לצרכים הפיזיים והרגשיים שלה. ככל שתרגיש יותר טוב בנוכחותך, כך תגדל הסבירות שהיא תרצה אותך כבן ... רגע חכה, קודם כל תבין את המשמעות. ש: אבל אתה רק שינית את המשפט שאמרת מקודם. אליעד: עוד פעם, אתה בסוף רוצה שהיא תגיד אני בת זוג שלו נכון? ש: נכון. אליעד: יפה, ... בבקשה לתת לי לענות לו, תקשיב אני מסביר לך עוד פעם, ברמה הלוגית טכנית אתה צריך לגרום לה להרגיש טוב במחיצתך, שהיא כל כך תרגיש טוב ממחיצתך עד כדי כך שהיא ... אליעד: טוב טוב בא נתקדם, תקשיב אנשים המוח שלהם יותר פרימיטיבי אוקי? היא רוצה לחשוב שהיא שווה משהו. ש: אוקי. אליעד: תגרום לה לחשוב שהיא שווה משהו, זהו. ש: ... את הקשר שלכם ממחויב לאפשרי. ש: מה זאת אומרת? אליעד: מה זאת אומרת, כי בהתחלה אתה פוגש אותה רק כשמחויב עכשיו תנסה למצוא סיבות איך אתה פוגש אותה גם כשאפשרי, תתחיל להגדיל את הסיבות למה אתה פוגש אותה. ש: עדיין לא תפסתי. אליעד: בהתחלה אתה פוגש אותה רק כשחייבים להיפגש. ש: נכון. אליעד: ... עכשיו אתה צריך להפוך את האפשרי למחויב. עכשיו נגיד הוא צריך להרחיב לא לפגוש אותה רק כשמחויב, לפגוש אותה גם כשאפשרי. ש: אז בעצם כאילו להציע פגישה. אליעד: לא לאו דווקא תעבור לידה בטעות אני יודע מה, אין לי מושג. ש1: למה שלא תנסה להזמין אותה ... אל תבנה על זה, אתה מוכן להקשיב לי, אל תבנה על זה אנחנו מלמדים אותו להתחיל עם מישהי אחרת לא משנה מי, זה לא מעניין, אני מסביר לו את המבנה. מה זאת אומרת אתה לא ... היא לא אוהבת את זה שלא מקשיבים לה, מה היא כן אוהבת? שמקשיבים לה, זאת אומרת. ש: לעשות את זה ככה על כל דבר כאילו? אליעד: כן מאוד פשוט. זאת אומרת שאם אתה שואל אותה מה שלומך? והקשבת לה שתי דקות רצוף היא אומרת איזה טוב. ש: שניה והיא המפקדת שלך? אליעד: היא לא מפקדת שלו, אתה מבין מה אמרתי? ש: כן. אליעד: זה ... חוויות טובות, חוויות של הקשבה, של הערכה זה לא מסובך כל כך. ש: ואיך אני, השאלה שלי עכשיו זה איך אני מגלה כל פעם את השלב שאחרי, כאילו הבנתי שאני צריך ... איתך אבל אתה תדבר איתי, תקשיב אתה צריך להגיע למצב שאתה תרגיש מושפל, זה הסיפור. ש: לא אני לא רוצה. אליעד: אתה לא מקשיב אני מסביר לך, לא אתה לא הבנת, התכוונתי לומר שאם אתה תגיד לא אכפת לי אם היא לא תרצה אותי אז אתה גם לא תעשה מאמץ לחזר אחריה, ... אכפת לך, עכשיו יש לך שתי אפשריות או להשפיל את עצמך יותר או להשפיל את עצמך פחות, זאת אומרת או להישאר מושפל כמו עכשיו או שתישאר מושפל עם המחשבה שאומרת רע לי ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
... ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום השכנוע והתקשורת בין אנשים היא: איך אפשר להעביר ביקורת בצורה כזו שהאדם ששומע אותה באמת יקשיב ויקבל אותה, ולא יתנגד או ידחה אותה? אליעד כהן מציג גישה מעמיקה לסוגיה זו ומפרק אותה למרכיבים ... באופן אפקטיבי היא למעשה אותה השאלה של איך לגרום למישהו לעשות משהו?. כדי שמישהו יפעל, הוא צריך להאמין שהפעולה תוביל אותו למצב טוב יותר מהמצב הנוכחי. כלומר, אנשים זזים או משתנים רק כשהם חווים מצב של ... שטוב לו יותר במקום החדש מאשר במקום שבו הוא נמצא כרגע. מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - משמעית וחזקה, למשל: אתה חייב להשתנות, אתה הכי גרוע בעולם! ביקורת אפשרית: זו ביקורת רכה יותר, לא מחייבת, כמו אתה אולי יכול להשתפר, אבל לא בטוח שאתה לגמרי טועה. לכאורה, ... מוחלטת (אתה רע במאה אחוז!), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית עשוי לבחור להתגונן ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? מנגד, ביקורת אפשרית (אולי אתה יכול לשנות) עשויה להישמע חלשה מדי, ולכן האדם יכול בקלות להתעלם ממנה. הוא לא מרגיש ... שרעה באופן מוחלט, כי כל פעולה עלולה להוביל לתוצאה ההפוכה מהרצויה. אז איך בכל זאת אפשר לגרום למישהו להקשיב ולקבל ביקורת? אליעד מסביר שהגישה האפקטיבית ביותר תהיה לשלב בין שני העולמות: מצד אחד, להבהיר לאדם ... מפעולה, כי כל דבר יכול לגרום לתוצאה הפוכה בדיוק באותה מידה. לפעמים שתיקה או הימנעות מביקורת יכולים להשיג תוצאה טובה יותר מביקורת מפורשת. אין נכון מוחלט או לא נכון מוחלט, כי המציאות תמיד מורכבת יותר מכל כלל פשוט. איך אפשר ליישם את התובנות האלו בחיי היומיום? אליעד מדגיש שהבנת המושגים מחויב ואפשרי עוזרת לנו לנהל תקשורת טובה יותר, לשכנע אנשים בצורה יעילה יותר, וליצור מוטיבציה אמיתית לשינוי. אם ... בצורה שמייצרת שיתוף פעולה ולא התנגדות. איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי למחויב בחשיבה האנושית איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הורסת? למה השאלה איך להעביר ביקורת כך שמישהו יקשיב דומה לשאלה איך לגרום למישהו לעשות משהו? הדיון נפתח בכך שהשאלה איך להעביר למישהו ביקורת כדי שהוא יקשיב לך, דומה לשאלה הכללית יותר איך לגרום למישהו לעשות משהו. הרעיון הוא שמישהו פועל רק כשהוא ... להרגיש שמשהו רע לו פה וטוב לו שם, כך שהוא ירצה לזוז לשם. מה ההבדל בין ביקורת מחויבת לבין ביקורת אפשרית? יש שני סוגים עיקריים של העברת ביקורת: - ביקורת מחויבת: נאמרת בצורה נחרצת, לדוגמה אתה הכי גרוע בעולם! ואתה חייב לשנות את דרכיך מיד!. - ביקורת אפשרית: נאמרת בצורה רכה או מסויגת, לדוגמה אתה אולי יכול להשתפר, אבל זה לא לגמרי בטוח שאתה טועה. כאשר ... להניע את האדם לפעול, כי הוא שומע שהוא לא בסדר במאה אחוז וחייב לשנות את התנהגותו. לעומת זאת, ביקורת אפשרית עשויה להישמע עדינה מדי, ולא ליצור דחף אמיתי לשינוי. איזה פרדוקס נוצר כשמשתמשים בביקורת מחויבת? ... מה שעלול לכאורה לדחוף אותו לשנות את דרכיו. אבל בו - זמנית, כדי להימנע מהרגשת הרע, הוא עשוי לבחור לא להאמין לך בכלל. כלומר, דווקא העוצמה של הביקורת עלולה להוביל אותו להתגונן או להתכחש אליה, וכך בפועל הוא לא ישנה את מעשיו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד גורמת לשינוי? כשביקורת נאמרת כאפשרות בלבד, היא רכה ולא מחייבת. מצד אחד, זה נוח למי ... רע חזק שישכנע אותו לפעול, אבל גם לא מרגיש צורך דחוף לשנות. איך הדילמה בין ביקורת מחייבת לביקורת אפשרית קשורה לשינוי הרגלים? נושא הביקורת דומה מאוד לשינוי הרגלים עצמיים. למשל, אדם שרוצה להפסיק לעשן, ... מהשינוי). - מצד שני, לא ליצור אצלו תחושה כל כך שלילית, עד כדי שהוא יתנתק לגמרי מהביקורת ולא ירצה להקשיב בכלל. לכן אחד הדגשים הוא להדגיש את התועלת הגלומה בשינוי (כלומר כמה טוב שם), ובמקביל להסביר בצורה עדינה אך ברורה מה רע במקום הנוכחי. כך האדם ימצא היגיון בצורך לעבור לשם וירצה להאמין בביקורת כדי לזכות בטוב הגדול המצפה לו. מדוע אין נוסחה אוניברסלית שעובדת תמיד? הטקסט מסביר ... הרעיון הזה מתקשר ליישומים יומיומיים? בסופו של דבר, כל הנושא הזה הוא דוגמה לשימוש בתובנות של מחויב ואפשרי בחיי היומיום. השילוב הזה קשור לאופן שבו בני אדם משכנעים זה את זה, מעבירים ביקורת ונעזרים ... שמירה על הכבוד והרצון הטוב של הצד השני). איך ליצור מוטיבציה פנימית לשינוי פרדוקס הצורך ברע כדי להשיג טוב איך לשכנע בלי לגרום להתנגדות ההבדל שבין אפשרי למחויב בחשיבה האנושית אתה שואל איך להעביר למישהו ביקורת ושהוא ישמע לך. תשובה, איך מפרקים את ... טוב טוב, תתרכזו טוב טוב כי זה הכל דברים שמורכבים אחד מהשני, אם אתה תעביר עליו את הביקורת בצורה אפשרית, בצורה מאוד עדינה, זה לא מחויב, אז מה הוא יגיד? הוא יגיד טוב נו לא מחויב, בסדר אני לא ארגיש הוא ...
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור? איך אני גורם לאנשים להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר חשוב? ההתחלה של השיחה מתחילה בשאלה איך לגרום לאנשים להקשיב לנו ולחשוב שמה שאנחנו אומרים חשוב. בשלב הראשון, אליעד שואל את השואל מה בדיוק הוא רוצה להבין, האם הוא מתעניין בזה בגלל שהוא רוצה שיקשיבו לו או שמא יש כאן שאלה אחרת. הוא מבקש להסביר את השאלה לעומק ולדייק אותה. בהמשך, הוא מסביר שהצורך הזה בעניין של להקשיב לא נובע רק משיקול של מה חשוב לנו באופן אישי, אלא גם כחלק מהתהליך שבו אנחנו בקשר עם אחרים. ההבנה לגבי המשחק החברתי בהמשך, אליעד מתאר את החיים כמשחק שבו אנחנו בקשר עם אחרים, וכחלק מהמשחק הזה יש צורך לדעת איך לתקשר בצורה שמאפשרת לאנשים להקשיב לנו. אליעד מסביר ששיחה או תקשורת עם אחרים לא בהכרח נובעת מתוך רצון להיות מאושר או למצוא את האמת, אלא מתוך הצורך להיות בתוך משחק חברתי עם אחרים ולהשפיע ... הפנימיים של עצמנו. הקול הפנימי והשפעתו כאשר השואל מתחיל להבין את ההשפעה של התקשורת הפנימית שלו, אליעד עובר לדבר על הדיאלוג הפנימי. הוא מסביר שהשאלה איך לגרום לאדם אחר להקשיב לנו היא למעשה שאלה שמתחילה בתוך הדיאלוג הפנימי של כל אחד מאיתנו. כלומר, כל אדם שואל את עצמו איך לגרום לכל הרצונות הפנימיים שלו להקשיב לרצון הדומיננטי ביותר. אליעד מסביר שכאשר אדם מציב לעצמו יעד או משימה, הוא צריך להבין איך להפעיל את כל הרצונות הפנימיים שלו כך שכל הרצונות יזוזו לכיוון אחד. בכך, הוא מרחיב את הדיון לא רק על איך לגרום לאחרים להקשיב, אלא גם על איך לגרום לעצמנו להקשיב לרצונות שמובילים אותנו קדימה. מהי הדרך לגרום למישהו להקשיב לך? כאשר השואל חוזר לשאול איך לגרום לאדם אחר להקשיב לו בנוגע לנושא מסוים, אליעד מתחיל לפרט על איך בדיוק ניתן לעשות זאת. הוא מבהיר שברגע שאנחנו רוצים להפעיל שכנוע או תשומת לב, יש צורך לבחור את הנושא או ... רוצים להגיד, אלא איך נוכל לקשר את הדברים שאנחנו אומרים לדברים שהוא רואה כטובים בעיניו. מה קורה אם הנושא לא מעניין את האדם השני? בהמשך, אליעד שואל איך לגרום למישהו להקשיב לנו כשמה שאנחנו מדברים על אינו מעניין אותו. כאן השואל מציין שהוא יצטרך לחבר את הנושא הרצוי לרצון האישי של האדם השני. אליעד מסביר שצריך להבין איך הנושא שאנחנו מציעים יכול להשפיע על האדם, לא בהכרח ישירות אלא באופן עקיף. הוא מוסיף כי הרבה פעמים אנשים לא מוכנים להקשיב למשהו שלא מעניין אותם, אך אם הם יראו איך זה קשור אליהם, יש סיכוי גבוה שהם יתחילו להקשיב. ההבנה של המניעים הפנימיים של אנשים השלב הבא בהסבר של אליעד הוא הבנת המניעים הפנימיים של אנשים והקשרם לתקשורת. הוא מסביר שחשוב לדעת לא רק מה מעניין את האדם השני, אלא גם מה מניע אותו ומהם הרצונות הפנימיים שלו. בכך, הוא משווה את התקשורת החיצונית לדיאלוג פנימי שבו אדם שואל את עצמו מה רצונו האמיתי. אליעד מדגיש שיש לזה משמעות גם כאשר אנו מנסים להשפיע על אחרים, כיוון שבסופו של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, אליעד עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב לנו או לעשות משהו, אנחנו צריכים לגרום לו לחשוב שהפעולה הזו תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת מתוך תחושת תועלת אישית. אליעד מסביר שכל אחד יבחר לפעול בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה יביא לו יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו יכולים להשתמש בתועלת כדי לשכנע את האדם. הוא מסביר שעלינו להבין את סולם הערכים של האדם ולזהות את הדברים שהוא רואה כטובים בעיניו. אחרי שנזהה את הדברים שמניעים אותו, נוכל להציג לו את ההקשבה או הפעולה שאנו רוצים שהוא יעשה ככזו שתשפר את מצבו או תביא לו תועלת. שיטות לשכנוע באמצעות סיפור בהמשך השיחה, אליעד מציע לשאול את עצמנו איך הסיפור או הנושא שאנחנו רוצים לשתף יכול להשפיע על האדם. אליעד מדגיש שלא מדובר בהכרח בתוצאה הישירה של המעשה, אלא בהשפעה שהאדם יחשוב שיתקבל ממנו אם הוא יקשיב לנו. אם אנחנו מצליחים לגרום לו להאמין שההקשבה תביא לו תועלת, אז יש סיכוי גבוה שהוא אכן יקשיב. היתרונות של המקל והגזר בהמשך, אליעד פונה למחשבה כיצד יש למנף את הידע הזה בעבודה מול אחרים. הוא מציין את היתרונות והחסרונות של גישות שונות בשכנוע. הוא ... והגזר - ושואל האם יותר קל לשכנע אנשים על ידי הצגת היתרונות או על ידי הצגת החסרונות. בהמשך, הוא מסביר שהשכנוע יכול להתרחש גם דרך הצגת חסרונות שיכולים להתרחש אם הם לא יקשיבו לנו. הקשר בין פחד לבחירה חופשית לבסוף, אליעד עוסק בשאלה האם אנשים מעדיפים לפעול מתוך פחד או מתוך תחושת בחירה חופשית. הוא מסביר שמדובר בשאלה של ... חזק, אך הוא לא בהכרח טוב לטווח הארוך. כאשר אדם פועל מתוך פחד, הוא מרגיש שהוא לא חופשי לבחור, בעוד שפעל מתוך רצון חופשי נותן תחושת שליטה. שיטות שכנוע איך לגרום לאנשים להקשיב? המקל והגזר תועלת מול נזק הנעת אנשים הקשבה ותשומת לב אז מה אתה אומר מה השאלה? ש: איך אני גורם לאנשים כשאני מדבר על משהו שהם ירצו להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב. אליעד: אוקי עכשיו אמרת שני דברים שונים, מה את רצית להגיד? ש: אני רק רציתי להגיד משהו כאילו לפני מה שהוא אמר למה אני צריכה להגיע למצב שאני ארצה שיקשיבו לי. אליעד: עכשיו לדוגמה למה עשית ככה שאני א
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש, שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך
להקשיב ללב, להקשיב לשכל, להקשיב לרגש , שכל או רגש, להקשיב למצפון, ללכת אחרי הלב, ללכת אחרי השכל, ללכת אחרי האמת שלך, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, להיות נאמן לעצמך איך אפשר לשלב את הלב, השכל והרגש בחיים שלנו? בהרצאה של אליעד כהן, נדונה השאלה כיצד ניתן להקשיב ללב, לשכל ולרגש בצורה מאוזנת, ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהגישות הללו. בהרצאה נדונים גם הקונפליקטים הפנימיים שעשויים להתעורר כשישנו חוסר איזון בין השכל, הרגש והמצפון, והדרכים להתמודד עם התחושות הללו. מה משמעות להקשיב לשכל ואיך לשלב אותו עם הרגש? אליעד מציין שהשכל הוא הכלי שמנחה אותנו להבין את המציאות ולהסיק מסקנות, אך השימוש בו לבד עשוי ... מהרגש הפנימי. הוא מתאר את הדינמיקה בין השכל והרגש כעסקת חבילה, כלומר, כל אחד מהם מביא עמו גם את יתרונותיו וגם את החסרונות שלו. אם אדם מקשיב רק לשכל, הוא עשוי להתעלם מהתחושות הפנימיות שלו, מה שיכול להוביל לבעיות פסיכולוגיות או רגשות של חוסר שמחה. לעומת זאת, אם הוא מקשיב רק לרגש, הוא עלול למצוא את עצמו מבולבל או פגיע מדי בסיטואציות שונות. הדרך הנכונה, על פי אליעד, היא למצוא איזון בין השניים, תוך ... אליעד מציע כי הדרך להיחלץ מהספקות היא לא בהכרח דרך השכל בלבד, אלא גם על ידי הבנה שהלב והרגש יכולים להוביל את האדם להחלטות נכונות אם הוא מקשיב להם בצורה כנה. האם אפשר למצוא תשובה לשאלות פרדוקסליות? אליעד מדבר גם על שאלות פרדוקסליות, שאלות שמובילות לשיח אינסופי ... לחפש תשובות חד משמעיות, ולהשלים עם העובדה שלעיתים אין תשובה ברורה. מה הכוונה בללכת אחרי האמת שלך? ההרצאה עוסקת גם במושג האמת שלך ומדברת על המשמעות של להיצמד לאמת האישית של כל אחד. אליעד מסביר כי הדרך היחידה להשיג שלמות פנימית היא ללכת אחרי האמת האישית, ולא להתפשר על מה שנראה נכון לאחרים או בעקבות השפעות חיצוניות. הוא מחדד את הנקודה שהלכת ... להיות לא נכונה בטווח הארוך, וכך גם החלטה שמבוססת רק על השכל. לכן, יש להבין את הפערים בין השניים ולהתמודד עם אותם אתגרים בתשומת לב מלאה. מה המשמעות של ללכת אחרי הלב? במהלך ההרצאה, אליעד נוגע גם במושג של ללכת אחרי הלב. הוא מציין כי לעיתים אנשים מרגישים צורך להקשיב לרגש שלהם ולפעול על פי מה שהם מרגישים בתוך הלב. אך פעמים רבות, הדבר לא תואם להיגיון או למציאות חיצונית, מה שיכול להוביל לתוצאות ...
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב , קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב מהם השלבים המרכזיים בניתוח טקסט בשיטת NLP? אליעד כהן פותח את ההסבר ... ומדגיש כי ניתוח כזה דורש בחינה מדוקדקת של כל מילה ומשמעותה , יחד עם ההקשר בו היא מופיעה. התהליך מתחלק למספר שלבים ברורים ומפורטים: מהו השלב הראשון בניתוח טקסט באמצעות NLP? השלב הראשון, לפי אליעד, הוא להבין את המשמעות הכללית של המשפטים. תחילה יש להבין באופן כללי מה הטקסט מנסה להעביר, ורק לאחר מכן אפשר להתמקד בפרטים הקטנים יותר. שלב זה כולל הסתכלות רחבה על המסר הכללי של הטקסט לפני שמתחילים להתמקד בכל מילה בנפרד. מה המשמעות של בחירת מילים ספציפיות בטקסט? השלב השני בניתוח טקסט ב - NLP מתמקד בבחירת המילים עצמן. אליעד מסביר שיש חשיבות גדולה לבחירת מילים מסוימות ולא אחרות. כל מילה שנבחרה על ידי הכותב טומנת בחובה משמעות ספציפית, וכך יש להבין למה דווקא המילה הזו נבחרה ולא אחרת. אליעד מדגים זאת באומרו כי שינוי אפילו קטן במילה יכול לשנות את משמעות הטקסט כולו, ולכן יש לחקור היטב את הבחירה הלשונית. לדוגמה, אם בטקסט מופיעה מילה חיובית במקום שלילית, או להיפך, הדבר יכול לשנות את כל החוויה וההבנה ... הבנה מעמיקה של הכוונות שמאחורי הטקסט. איך חוקרים את המשמעות העמוקה מאחורי המילים? אליעד מדגיש שיש לחקור מעבר למשמעות הבסיסית של המילים עצמן, אלא להבין את ההנחות, הרגשות והמטרות שמאחוריהן. כשאנו שואלים את עצמנו מדוע מילה ספציפית נבחרה, אנו מגלים את הנחות היסוד של ... משתמש בשאלות לדוגמה, כגון: למה המילה הזו מודגשת?, מה המשמעות שלה בהקשר הכולל?, כדי להראות כיצד שאלות אלו מובילות לחקר מעמיק יותר ולתובנות חדשות על משמעות הטקסט. מה הקשר בין NLP לבין השגת אושר אמיתי? בהמשך ההרצאה, אליעד מחבר בין שיטת NLP לבין מושג האושר האמיתי. הוא מציין כי האושר האמיתי לא תלוי ... כיצד פועל הקול הפנימי שלנו ומדוע אנחנו לא תמיד מקשיבים לו? אליעד מתייחס בהרחבה לשאלת הקונפליקט הפנימי המתרחש אצל אדם המדבר עם עצמו. הוא מסביר כי בתוכנו קיימות ישויות רבות או קולות פנימיים שונים ... הפנימית שלנו. אליעד מוסיף כי הסיבה שאנשים לא תמיד מקשיבים לקול הפנימי שלהם היא משום שגם הקול הפנימי נתפס לפעמים כלא מספיק טוב או אמין. הוא מסביר שהמציאות מורכבת מישויות רבות אינסופיות, כאשר האדם הוא חלק ... (תהליך של עיבוד שפה טבעית) דורש שלב אחר שלב של הבנת המשמעות, בחינה מדוקדקת של כל מילה ומשמעותה, ובחינה של ההקשר שבו היא מופיעה. השלב הראשון של ניתוח טקסט, אליעד מציין, הוא הבנת משמעות המשפטים השונים. מדובר בהבנה של מה כל טקסט מנסה להגיד באופן כללי. אחרי שלב זה, מתחילים להיכנס לעומק ולהבין מדוע נבחרו מילים מסוימות ולא אחרות, ולמה ... הזו של שינוי מילה ומסביר כיצד כל שינוי יכול לשנות את משמעות הטקסט. השלב השני בניתוח טקסט מתמקד בהבנת הבחירה המילולית. לדוגמה, אם נבחרה מילה אחת ולא אחרת, צריך להבין למה הוחלט על הבחירה הזו, ומה המשמעות של השימוש במילה הזו במקום מילה אחרת. זהו שלב בו נכנסים לרמה גבוהה יותר של ניתוח, ואליעד מציין שזה לא מספיק רק להבין את המילים, אלא גם את ההקשר שבו ... הסיבה למה משהו נכתב באופן מסוים. לשם כך, יש לחקור את המשמעות שמאחורי המילים ולשאול את השאלה למה המילה הזו נבחרה ולא אחרת?. הוא מציין כי כאשר אנחנו עוסקים בניתוח טקסט, עלינו לא רק להבין את המילים עצמן, אלא גם ... הכותב. החקירה הזו יכולה להוביל להבנה מעמיקה יותר של המשמעות הכללית של הטקסט. איך מתבצע תהליך חקר משמעות המילים בטקסט? אליעד מסביר כי חקר משמעות המילים ב - NLP כולל חיפוש אחרי ההנחות שמנחות את השפה ואת המילים. אחרי שמבינים את המשמעות הבסיסית של כל מילה, יש להתמקד בשאלה למה נבחרה מילה מסוימת ולא אחרת. לדוגמה, אם יש במילים שונות שמות שונים (כמו מילה חיובית ומילה שלילית), זה יכול ... שואלים שאלות כמו למה הושם דגש על מילה מסוימת? ו - מה המשמעות של מילה זו בהקשר הכללי?. התהליך הזה של חקירה מאפשר להבין את הכוונה שמאחורי השימוש במילים, וכיצד הבחירה הזו משפיעה על הקורא או על המאזין. בסופו של ...
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
... איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה איך המוח זוכר? מהי הדרך הטובה ביותר לזכור דברים? ההרצאה ... מידע ומדגיש את הקשר בין הבנת המידע לזכירתו. האם עדיף לכתוב או להקשיב כדי ללמוד? אליעד מציין את היתרונות והחסרונות של כתיבה והקשבה כהשיטות השונות ללמוד. הכתיבה אינה תמיד מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, ובכך עלולה לפגוע בהבנה. עם זאת, היתרון של הכתיבה טמון בכך שהיא מחייבת את הלומד להבין את המידע כדי לכתוב אותו באופן מדויק. לעומת זאת, ההקשבה מספקת את היתרון של קלות קליטת המידע, אך לפעמים היא אינה מאפשרת עיבוד מעמיק של המידע. האם אנחנו מבינים אם אנחנו לא מצליחים להסביר? אליעד טוען שאם איננו ... עשוי להיות סימן לכך שלא עיבדנו את המידע כראוי בזמן הלמידה. מהי משמעות השכחה? בסופו של דבר, השכחה היא חלק טבעי מתהליך הלמידה, במיוחד כאשר המידע לא עובר עיבוד מספיק עמוק. אליעד טוען כי אם המידע לא מובן עד הסוף, הוא עשוי להתפוגג ... זיכרון טוב תלוי בהבנה? איך לשפר את הזיכרון? האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? הרצאה זו עוסקת בשיטות שיכולות לשפר את הזיכרון ולהפוך אותו ליעיל יותר, תוך דיון על המנגנונים ... לזכור יותר טוב דברים, וגם איך להתמודד עם השכחה. למה לכתוב או להקשיב - איזה מהם עדיף? הדיון נפתח בשאלה האם עדיף לכתוב או להקשיב לצורך למידה. החיסרון של כתיבה הוא שהיא לא תמיד מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, וכתוצאה מכך ייתכן שהיא לא תמיד מקנה הבנה מלאה. מצד שני, יתרונה של הכתיבה טמון בכך שהיא ... נוספות, כמו שמיעה חוזרת של המידע או חיפוש אחר מידע נוסף. מהי משמעות השכחה? לסיום, נשאלת השאלה מה המשמעות של שכחה: האם השכחה היא משהו שלילי, או שהיא חלק מהתהליך הטבעי של לימוד והבנה? אליעד טוען שהשכחה יכולה להיות טבעית ונכונה בתנאי שהיא לא נובעת מחוסר הבנה, אלא ... לא נכונה. איך לשפר את הזיכרון? שיטות זכירה האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך לא לשכוח דברים? האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? ...
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
... והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך איך לחבר בין השכל לרגש באופן מעשי? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן בפועל לחבר בין השכל לבין הרגש, כך ... כסף עכשיו? אולי יש בכך גם משהו חיובי?. התהליך הזה מאפשר לנו לראות בבירור אם אנחנו באמת מאמינים במה שחשבנו, או שאולי מסתתרת בתוכנו אמונה הפוכה. מה המשמעות של חיבור בין שכל לרגש? המשמעות של חיבור בין שכל לרגש היא מצב של מודעות עצמית מלאה, שבו כל ההבנות השכליות הן בהלימה מלאה עם התחושות הרגשיות. ...
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
... איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים איך אפשר לדעת אם העובדים באמת הבינו את מה שהסברת להם? כאשר מנהל מסביר משהו לעובדים שלו, ... אם אמרת אפילו והוא לא אומר אפילו, כנראה שמשמעות המילה או החשיבות שלה לא הייתה ברורה לו. במקרה כזה, עליך להבהיר שוב את ההיגיון מאחורי ההסבר, כדי שיהיה ברור מדוע כל מילה ומילה משמעותית. מה עושים אם יש הרבה עובדים ואי אפשר לבדוק כל עובד בנפרד? כאשר מדובר במספר רב של עובדים ואין אפשרות לבדוק כל אחד באופן פרטני, אליעד מציע שתי שיטות אפשריות: לקרוא לעובדים בנפרד ולשאול אותם שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית. לתת לעובדים מבחן עם שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות ... את מה שהבינו? לפי אליעד, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להעריך בוודאות אם העובדים יבצעו את מה שנאמר להם, משום שמדובר בפעולה עתידית המושפעת מפרמטרים רבים כמו הזדהות עם מטרות הארגון, פחד מפיטורין, ההיסטוריה שלהם כעובדים וכו. ... אם במקום כש, ייתכן שהוא רואה את ההנחיה כאפשרית ולא כמחויבת. דוגמה נוספת היא שימוש בגוף ראשון לעומת גוף כללי - כשאני אעשה לעומת אם מישהו עושה. השימוש בגוף ראשון מעיד על כוונה אישית לביצוע. האם שפת גוף של עובד היא ... יחסית קלה. לדעתו, למילים שהעובד בוחר יש משמעות רבה יותר מאשר לתנוחת גופו או לתנועותיו, מכיוון שקשה יותר לזייף ניסוח מילולי מאשר התנהגות גופנית. מה עושים אם העובדים מבצעים אחרת ממה שהסברתי, למרות ההסברים הברורים? ... שיטות לשכנוע עובדים איך לגרום לעובדים להקשיב לך? ניהול עובדים בצורה נכונה מה לעשות כשעובד לא מקשיב? איך למנוע טעויות של עובדים? ש: אולי אני לא יודע תגיד לי אם השאלה הזאת שאתה דיברת מקודם. אליעד: כן דיברנו על זה מקודם. ש: אוקי אז השאלה היא כזאת אני עכשיו מדבר בפני ... שלוש. איך זה יכול להיות יש כמה תשובות אפשריות , תשובה ראשונה שלא אכפת לו מה אתה אומר הוא אומר לך הבנתי ומצפצף זאת תשובה אחת והתשובה השנייה שהיא לא פחות לא סבירה כאילו תשובה סבירה שהוא לא הבין למה להגיע לתל אביב כי ... מה אתה היית צריך לשאול אותו להגיד לו תקשיב אני מקבל אותך איך שאתה אני רק רוצה שתסביר לי את ההיגיון שלך, כשאני אמרתי לך שאתה צריך להגיע לתל אביב מה חשבת שההיגיון שלי אומר למה לדעתך ביקשתי שתגיע לתל אביב מה ... ש: כן עדיף. אליעד: אתה אומר לעובד שלך תקשיב אני מבקש כשאתה חותך את זה תשים לב שאתה לא חותך גדול מדי שלא לבזבז חומר והוא חתך גדול מדי נגיד עכשיו מה ההיגיון שלו סתם אינטואיטיבית מה אני חושב שההיגיון שלו הוא אומר ... אם עליך לא מקובלת התשובה אין לי כוח תגיד תקשיב אני מבין שאין לך כוח אבל זה לא מקובל עלי כי. ש: אתה יכול לחזור על זה עוד פעם על המשפט האחרון? אליעד: איזה מהם? ש: לתת לו את ההפוך. אליעד: באתי להגיד שאם אתה רואה את ... דבר ראשון להפוך את הדבר המחויב עבורו לא לאפשרי כשאתה אומר לו תעשה אתה בעצם מתמקד בצורה לא במהות כשאתה אומר לו תעשה ככה וככה אתה בעצם מדבר איתו על צורה לא על מהות הדבר, לא על השכל של הדבר לא על הסיבה של הדבר, בעצם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכל אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה EIP? משמעות שם האתר EIP, למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קשר עם אלוהים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קשר עם אלוהים, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן שיווקי, מאמן אישי לעסקים בנושאי קשר עם אלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.6133 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 14:36:20 - wesi1