אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3 ✔וכך גם אקראיות אמיתית, משמעותה היא, שאין שום קשר בין האירועים השונים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3
וכך גם אקראיות אמיתית, משמעותה היא, שאין שום קשר בין האירועים השונים, וששום אירוע הוא אינו הסיבה ואינו התוצאה, של שום אירוע אחר, אלא כל דבר עומד וקיים בפני עצמו.

וכאשר כל דבר קיים בפני עצמו, דהיינו, כאשר הסיבה שהדבר הוא כך, היא לא נמצאת בשום מקום שחיצוני לדבר עצמו, אלא כל דבר קיים בפני עצמו, אז מצד אחד אפשר לומר, שזאת שלמות הסיבתיות, שלכל דבר בפני עצמו יש סיבה. סיבה כ"כ טובה, עד ששום דבר, לא נעשה למען תכלית אחרת, שזה כמובן פוגם בסיבתיות ובמחויבות שהדבר עצמו יהיה קיים, אלא כל דבר נעשה למען עצמו. שהסיבה והתוצאה הם אחד, וששום דבר הוא לא הסיבה ולא התוצאה של שום דבר אחר. שזאת שלמות הסיבתיות באמת, שכל דבר הוא סיבת עצמו.

אבל דרך "פלא" ניתן לראות, שזאת גם שלמות האקראיות. שכל דבר הוא בפני עצמו, וששום דבר לא קשור בשום צורה שהיא, לשום דבר אחר. וכאשר דבר הוא סיבת עצמו, אז מצד אחד הוא שלמות הסיבה, ואבל בו זמנית הוא גם שלמות העדר הסיבה, דהיינו, שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד.

ואם יש סיבה ראשונה לכל הסיבות, אז מה שקדם לה, זו האין סיבה, והיא סיבת עצמה. ואם אין סיבה ראשונה, אז זה אומר שאין שום סיבה אמיתית לשום דבר, ושום דבר אינו מחויב באמת, כי אין מסובב ראשון. ואז שום סיבה, לא חזקה יותר מאשר סיבה אחרת, ואז כל סיבה עומדת בפני עצמה, שזו שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד.

כי החוזק של הסיבה, הוא ככל שהיא קרובה יותר אל הסיבה הראשונה. אבל אם אין סיבה ראשונה, אלא יש סיבה לפני סיבה וכולי עד אין סוף, אז ממילא שום סיבה לא חזקה יותר מאשר סיבה אחרת. ואז כל סיבה חזקה בדיוק באותה המידה. שאז כל דבר הוא סיבת עצמו, שזו שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד.

ואם נאמר שיש סיבה ראשונה לכל דבר, אז עדיין נוכל לשאול, מפני מה הסיבה היא כך ולא אחרת? ומפני מה רצף הסיבה תוצאה, שיוצא מהסיבה הראשונה, מפני מה הוא כך ולא אחרת? וזה בעצם אומר, שבסופו של דבר מגיעים להבנה, שאם יש וגם אם אין שום סיבה, אז זה אומר, שתמיד כל דבר הוא סיבת עצמו. ואין שום משמעות ליש / אין סיבה.

והאדם, כאשר הוא רואה רצף אירועים שחוזר על עצמו, אז אם הוא אינו מבין שכל דבר הוא סיבת עצמו, אז הוא חושב שיש כאן סיבתיות. וכאשר הוא לא מבין את רצף האירועים, אז הוא קורה לזה אקראיות / נס. וכאשר האדם רואה איזה אירוע אקראי, הרי שזה אומר שהוא לא מבין את חוקיות המציאות, ואז ממילא זה אומר, שהוא לא מבין גם לא את מנגנון הסיבתיות, שגם אותו הוא תופש בצורה שקרית.

ונמצא אם כן, כי הסיבתיות והאקראיות, הם אחד ממש. וכל דבר הוא סיבת עצמו, והסיבה והתוצאה הם אחד. והשאלה הנשאלת היא, א"כ מה בעצם יוצר את השינויים האלו שבין האירועים עצמם. כי אם באמת כל דבר הוא סיבת עצמו, דהיינו, שהדבר כ"כ מחויב שהוא יהיה כך, מצד עצמו למען עצמו, אז מדוע מתרחשים השינויים האלו, אם באמת כולם מחויבים בו זמנית?

שזהו דבר פלא, כיצד אפשרי שיהיו שני דברים ששניהם מחויבים באמת, ואעפ"כ שניהם יהיו שונים זה מזה. כי אם יש שינוי, אז זה אומר שהדבר הוא לא באמת מחויב, כי יש גם אפשרות אחרת. והדברים צריכים בירור מעמיק נוסף.

וכאשר האדם מתבונן על מנגנון הסיבה והתוצאה שיש בעולם יותר לעומקו, הוא רואה, שבעצם סיבה ותוצאה הם לא באמת קיימים בפני עצמם, אלא קיומם תלוי בקיומם של רגעי הזמן. כי המציאות שלנו יכולה להיות קיימת, גם רק ברגע אחד של זמן. אבל הסיבה והתוצאה, היא לא יכולה להיות קיימת, ברגע אחד של זמן. כי ברגע אחד של קיום בודד, אין שום משמעות לסיבה ותוצאה, כי יש רק אירוע אחד בודד.

ונוסיף ונאיר, כי כאשר יש רק אירוע אחד בודד ברגע אחד בלבד, הרי שגם אין שום משמעות לאירוע עצמו, כי משמעות הנפרדות של הישויות שבתוך האירוע, גם היא תלויה בזמן העבר והעתיד.

וברגע אחד בלבד, יכול להיות רק מקום אחד בלבד. כי כדי לעבור בין מקומות, גם לשם כך צריך זמן. ובתוך רגע אחד ומקום אחד, יכולה להיות בתוכו, רק ישות אחת בלבד, ללא כל שינוי וללא כל נפרדות צורה, שאז ממילא אין שום אירוע אמיתי כלל, ואין שום סיבתיות / אקראיות כלל.

והרעיון הוא, שהקיום של הסיבה והתוצאה, הוא תלוי בקיום של רגעי הזמן והמקומות השונים. שאז האדם חווה קשר סיבתי בין המקומות והזמנים השונים. (ובלי זמן אין מקום ולהפך). וזה בעצם אומר, שאין שום אפשרות בעולם, שהאדם יבין את משמעות הסיבתיות של האירועים, בלי שהוא יבין את משמעות ואת מהות הזמן והמקום עצמם.

ולכן, מי שרוצה להבין למה באמת דברים קורים, הוא מוכרח להבין את מהותם של הדברים שקורים. דהיינו, להבין מה באמת קורה כאן בתוך המקום והזמן האלו? ומהם המקום והזמן האלו, שבתוכם מתרחשים כל האירועים האלו? ובלי להבין את המקום והזמן, לא ניתן להבין שום דבר באמת. כי בלי הבנת השורש, לא באמת ניתן להבין את הלבושים והצורות של השורש.

וכל האירועים כולם, קורים בתוך זמן ומקום. והאדם שואל, מהי הסיבה שבגללה הדברים נראים בצורתם השונה בכל זמן ובכל מקום. דהיינו, מהי סיבת האירועים, דהיינו, הצורות השונות של הזמן והמקום. ומי שרוצה לגלות, מהי באמת סיבת הצורות השונות של הזמן והמקום, הוא מוכרח להבין, מה הם הזמן והמקום?

ועד שהאדם שואל מהי מהות האירועים, עליו לשאול האם האירועים האלו, אכן באמת מתרחשים? ועד שהאדם לא יבין מהי מהות ההתרחשות עצמה, דהיינו, מהי מהות הדברים שישנם, ומהי מהות קיומם, עד אז האדם לא באמת יכול להבין את מערכת היחסים שיש בין הישויות השונות.

כי בלי להבין את הקיום עצמו, דהיינו, להבין מהו מה שישנו? ומה גורם למה שישנו להיות ישנו? בלי להבין מה גורם לדבר להיות קיים, אי אפשר להבין, מה גורם לו להיות קיים בצורה כלשהי. ומי שרוצה להבין למה צורה כלשהי קיימת, עליו לשאול את עצמו, למה בכלל הדבר קיים? ולמה בכלל משהו קיים? ורק אח"כ לנסות להבין, ולמה הקיום הוא דווקא בצורה הזאת?

ומי שרוצה להבין, למה הוא עושה את מעשיו, דהיינו, להבין את סיבת צורת הרצון שלו, עליו לשאול, למה בכלל יש לי רצון? ולמה בכלל אני קיים? כי גם ה"אני", הוא רק צורה, שנפרדת ממה שאינו "אני". ועד שהאדם לא יבין את מהות הצורה של ה"אני" שלו, האדם גם לא יבין את הצורה של הרצון שלו וכולי. ועד שהאדם לא יבין את מהות הדבר הראשון שקיים, שהוא המהות של הכל, האדם לא יבין שום דבר באמת.

וכאשר האדם מתבונן על הזמן ועל המקום, על האדם לשאול את עצמו, ממה "עשוי" המקום וממה "עשוי" הזמן? כי בלי להבין מהם המקום והזמן עצמם, אי אפשר להבין באמת שום דבר על מה שקורה בתוכם. והאדם כמו עיוור באפילה מנסה להבין את האירועים שבתוך המקום והזמן, והוא מתפלא מדוע הוא לא מבין אותם. וזה הכל, רק משום שהאדם לא מבין את המעטפת של האירועים, שהיא המקום והזמן עצמם.

וכאשר האדם מתבונן עוד יותר פנימה אל תוך המקום והזמן...
ישויות הכל אחד צורת המקום והזמן מקום וזמן היש והאין פעם ראשונה הסיבה והתוצאה בפעם הראשונה אמת אבסולוטית זמן מקום שלמות הסיבתיות דברים קורים הסיבה של כל האירועים הסיבה של כל הסיבות למה דברים קורים סיבה סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות תוצאות
חלק 1
...מספר קטן מאוד של אירועים שחוזרים על עצמם, ואז נדמה לאדם שיש כאן חוקיות. למרות שבאמת, לא יכולה להיות קיימת חוקיות, משום שרגעי הזמן לא מחייבים זה את זה. כי סיבתיות, תלויה בקשר שיש בין רגעי הזמן. כי משמעות הסיבה והתוצאה היא, שהמציאות שיש ברגע אחד, היא זו שגורמת לכך שברגע הבא אחריה, המציאות תהיה בצורה כלשהי. ומי שיש לו שכל ישר, הוא מתבונן על המציאות ועל רגעי הזמן, ומבין מיד, שגם אם תמיד הוא רואה שאחרי אירוע של זריקת אבן, אז האירוע הבא הוא שהאבן נופלת...
חלק 2
... הבא, עדיין יש להבין ולשאול, מה גורם לסיבה לחייב את התוצאה, להיות כפי מה שהיא? וכל זמן שסיבת הדבר, נפרדת ממנו, הרי שאין באמת סיבה אמיתית מדוע הוא כך ולא אחרת. זא כי אם ...
מאמץ. ממה נובע? מי אינו צריך להתאמץ? איך ליהנות ממאמץ?
... נועד כדי להשיג תכלית כלשהי, הרי שהמאמץ עצמו אינו הנאה. ליהנות מהמאמץ = ליהנות מעצם הקושי מאמץ ללא שום קשר לתוצאה שלו. המאמץ עצמו הוא התכלית. מי מסוגל ליהנות מעצם המאמץ? רק מי שמוצא את הטוב שיש בכל ...
תכונות אופי - מהן תכונות אופי? איך נוצרות תכונות אופי? איך לשנות תכונות אופי?
... האופי של האדם באות לידי ביטוי במעשים אותם הוא עושה. לא ניתן לדעת את תכונות האופי של האדם, מבלי שיעשה פעולה כלשהי. כל מעשה אותו עושה האדם הוא תוצאה של מחשבה רצון פנימי שלו. האדם אינו עושה שום פעולה לפני שיהיה לו את הרצון לעשות אותה. ... ולהבין מדוע הרצון הזה כפי שהוא. על האדם לנסות להגיע אל הרצון הראשון והפנימי של עצמו, שממנו נובעות כל תכונות האופי שלו כאדם. סיכום: תכונת אופי = תוצאה של צורת מחשבה. שליטה בתכונות אופי = הבנת הרצון הראשון של האדם שממנו נובעים כל הרצונות ...
מינוס בבנק / חובות - מהי המהות הרוחנית של מינוס בבנק? איך לצאת ממינוס בבנק?
... תחושת החסר קיימת בתוך התודעה של האדם בלבד. כל הפעולות אותן עושה האדם מתחילות בתחושה של חסר. רצון = חסר. אם האדם לא היה מרגיש חסר, היה שלא היה רוצה ולא היה עושה. מינוס בבנק הוא תוצאה של תחושת חסר תודעתי מתמשך. החיסרון העיקרי נמצא כמובן בתודעה. ומה בדיוק חסר לתודעה? תשובה: התודעה חסרה את הטוב. התודעה ורצונו של האדם משתוקקים תמיד להרגיש טוב. כאשר ...
קצב התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה?
... התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה? קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו. הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם ...
קונפליקטים פנימיים - כיצד להימנע מקונפליקט פנימי בין הרצונות שלך?
... היא על ידי שחוקרים את הצדדים השונים של הקונפליקט לעומקם. כל הפעולות אותן עושה האדם, הן תוצאה של הרצונות שלו. פעולות הפוכות, ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... המציאות, ממילא זה אומר שהדבר היחיד שעליו צריך להתעקש הוא על צורת המחשבה של האדם. הרגש הוא תוצאה של המחשבה של האדם. האדם מרגיש כלפי המציאות את מה שהוא יודע עליה. מאחר שהמהות היא להרגיש טוב ושלמות פנימית שנמצאת בתוך האדם עצמו, ממילא זה ...
מבחן התוצאה - מהו המבחן התוצאה, של מבחן התוצאה עצמו?
... התוצאה - מהו המבחן התוצאה, של מבחן התוצאה עצמו? מבחן התוצאה, הוא הדרך של האדם לבדוק האם פעולה כלשהי יכולה להיחשב למוצלחת. מבחן התוצאה הוא, האם הפעולה השיגה את התכלית שאותה היא נועדה להשיג? כאשר פעולה משיגה את התכלית שלה, הרי שהיא הצליחה במבחן התוצאה. כאשר פעולה לא מצליחה להשיג את התכלית שלה, הרי שהיא נכשלת במבחן התוצאה. באפשרותו של אדם להשתמש במבחן התוצאה גם לפני הפעולה. באפשרותו של האדם לדמיין את ביצוע הפעולה לפני שהוא מבצע אותה ולראות בדמיון שלו האם ... את התכלית הסופית שלה. אם האדם מגלה כבר ברמת הדמיון המודרך שלו, כי הפעולה לא תשיג את תכליתה, הרי שהיא מיותרת. הדבר החשוב ביותר כדי לערוך את מבחן התוצאה, הוא הגדרת התוצאה הסופית. על האדם לזכור כי גם לתכלית עצמה יש תכלית. זא גם התוצאה עצמה אמורה להביא אל תוצאה אחרת. וגם התוצאה האחרת אמורה להביא אל תוצאה אחרת חשובה יותר וכן הלאה. כאשר האדם בודק את הפעולה ביחס למבחן התוצאה, עליו לבדוק את התוצאה לא רק ביחס לתוצאה המיידית, אלא גם ביחס לתוצאה הסופית. זא אם התכלית הסופית שאליה שואף האדם היא X, על האדם לבדוק את התועלת של הפעולה, לך רק אל מול ... על אדם כזה לבחון את מעשיו, האם הם מובילים אותו אל התכלית הזאת. אם נדמה לו שהם מובילים אותו לשם, עליו להבין איך בדיוק הם מובילים אותו לשם?! מבחן התוצאה החשוב ביותר, הוא התוצאה הסופית והאחרונה. התוצאה האחרונה = התוצאה שאין לה שום תכלית נוספת. אי אם יש לה תכלית נוספת, הרי שהיא עצמה אינה הסופית. אם אין תכלית סופית והמרדף ... להבין כיצד צורת החיים שלו החשיבה שלו תפיסת המציאות שלו, אמורה להוביל אותו אל התכלית ואל הרגע שבו אין יותר שום תחושה של חסר משום סוג שהוא. מבחן התוצאה הוא התכלית הסופית, השלמות שאין שלמות אחריה. אם התכלית היא טובה אך יש טובה ממנה, הרי שאינה מושלמת. והרי ... שבה הכל טוב בשלמות?! ואם הם לא מובילים אותו לשם, האם הוא מודע לכך? האם מהותית זה משנה איזו חוסר שלמות יש? על האדם לבחון את מעשיו ביחס למבחן התוצאה הסופי ביותר, התכלית הסופית ביותר. המבחן של מבחן התוצאה, הוא התוצאה הסופית ביותר של כל התוצאות והתכליות. איך כן אפשר להגיע אל השלמות המלאה? תשובה: על ידי חיפוש האמת. האמת מזככת את המחשבה של האדם ...
קבלת החלטות - מה הכי חשוב בתהליך קבלת החלטות? איך לקבל החלטות בצורה נכונה?
... על האדם להסתכל על הסוף של הסוף ועל מה שהוא באמת רוצה להשיג. רק כאשר התכלית הסופית ברורה לחלוטין, רק אז ניתן לקבל החלטה טובה מה לעשות. סיכום: בקבלת החלטות הכי חשוב זה הגדרת היעד הסופי והתוצאה הסופית שרוצים להשיג אותה. יש לבדוק את כל אחת מהאפשרויות ולראות האם היא תשיג את התכלית הסופית. כך ההחלטה הופכת ליעילה וטובה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבת הדברים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבת הדברים, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, מאמן אישי לנוער, מומחה בנושא סיבת הדברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8438 שניות - עכשיו 08_06_2025 השעה 16:52:35 - wesi1